[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:
  • 156.492 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien is Adblock Edge wel een optie voor de snelheidsfreaks? Ik heb hem zelf (nog) niet geprobeerd, maar de addon staat goed aangeschreven en het schijnt dat Firefox een stuk sneller opstart.

Update1: Net zelf even getest, het is een fork van ABP, maar dan zonder de allow advertisements.
Adblock element hiding helper werkt er ook mee, maar ik merk wel elke keer bij het opstarten dat Firefox even kort 'freezed'. Misschien dat een nieuw profile helpt. Firefox staat overigens wel sneller op het scherm.

Update2: Het freezen ligt dus niet aan de addon adblock edge, maar aan de default "about:home" die ik als startsite gebruik. Adblock Edge werkt prima en is snel, een stuk sneller als ABP. Opstarten en pageloading gaan beiden merkbaar sneller.

[ Voor 57% gewijzigd door bitpixl op 23-01-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:53
Ik gebruik tabmixplus en die heeft een optie om een gesloten tab als je die sluit weer te openen. Undo close tab, maar met Fx beta 9 en vorige beta's overigens ook, werkt deze functie niet meer. Functie zit nog steeds onder rechtsklik, maar doet dus niks meer :?

Edit: TabMixPlus is de verantwoordelijke. Verwijderd en functie werkt weer, maar pas na een reset. Gebruik nu Tab Utilities ipv TMP. Die heeft deze functie ook. Kan trouwens ook via shit-control-t :)

[ Voor 34% gewijzigd door desalniettemin op 25-01-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, die functie zit standaard in FF, waarom plugins gebruiken? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Raven schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:52:
Ehm, die functie zit standaard in FF, waarom plugins gebruiken? :P
Dat wist ik, maar omdat die het niet meer deed ben ik op zoek gegaan. TMP gebruikte ik, omdat je daarmee je tabgrootte aan kon passen, zodat je die verschrikkelijk irritante scrollpijltjes niet meer kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, raar, doen beide manieren het niet meer?
- Rechtermuisknop op de tabs en dan "tabblad sluiten ongedaan maken";
- Menu geschiedenis -> "onlangs gesloten tabbladen".

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Of Ctrl+Shift+T. Het laatst gesloten venster heropenen doe je met Ctrl+Shift+N.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Raven schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:32:
Hmm, raar, doen beide manieren het niet meer?
- Rechtermuisknop op de tabs en dan "tabblad sluiten ongedaan maken";
- Menu geschiedenis -> "onlangs gesloten tabbladen".
Optie zat onder rechtsklik ja, maar grijs. Ook in TMP optie aangevinkt, maar ook grijs. Tab Utilities heeft optie ook en deze doet het wel. Iets dat TMP aanpast denk ik waardoor het niet meer goed werkt ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik begin langzaam aan moe te worden van firefox. Gebruik het nu al jaren als vaste browser en heb enkele ongemakken soms voor lief genomen, maar nu begint het toch echt té erg te worden.

Filmpje op dumpert bekijken en door de comments scrollen
- IE = soepel
- Chrome = soepel
- FF = haperend als een tierelier. Beeld van het filmpje blijft soms hangen en scrollen gaat in 'stootjes' naar beneden...

Iemand enig idee waar dit aan ligt. Heb enkel ABP en Fireshot als addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Freakster86: Heb je in about:config browser.sessionstore.interval al eens verhoogd van 15.000 (staat het standaard op ingestelt) naar 300.000? Heb net even een paar filmpjes gekeken op dumpert en die bleven niet een keer hangen. Scrollen gaat ook gewoon soepel. Vloeiend scrollen gebruik ik.

Ik heb versie 27 al, maar die is nog helemaal niet uit. Rara hoe kan dit?

http://static.dyp.im/OrWy...d69b6c5a0ed57e4ddc927.png

[ Voor 23% gewijzigd door desalniettemin op 31-01-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Waar blijft Australis, van mij mag die wegblijven, maar nu is het zo dat ik hem in 28 nightly heb gezien, maar nu 28 aurora is, is het nog steeds oude (prettige) skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31
Freakster86 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:05:
Ik begin langzaam aan moe te worden van firefox. Gebruik het nu al jaren als vaste browser en heb enkele ongemakken soms voor lief genomen, maar nu begint het toch echt té erg te worden.

Filmpje op dumpert bekijken en door de comments scrollen
- IE = soepel
- Chrome = soepel
- FF = haperend als een tierelier. Beeld van het filmpje blijft soms hangen en scrollen gaat in 'stootjes' naar beneden...

Iemand enig idee waar dit aan ligt. Heb enkel ABP en Fireshot als addons.
Probeer dit eens:

http://techdows.com/2012/...ted-mode-for-firefox.html

Heeft bij mij serieus geholpen toen flash filmpjes, waardoor dus die van YouTube, stonden te stotteren. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik zal die laatste link ook eens checken. Snellere Firefox is altijd goed. Wat ik bij mij soms heb is dat hele zware sites (lees lading full size foto's en veel embedded YT filmpjes) dan gaat er zoveel geheugen naar FF dat het proces vastloopt. Ja, dit is op een systeem met maar 2GB intern geheugen maar Chrome weet daar veel beter mee om te gaan. De browser crasht bij het laden van dezelfde sites dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
bitshady schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 06:35:
Misschien is Adblock Edge wel een optie voor de snelheidsfreaks? Ik heb hem zelf (nog) niet geprobeerd, maar de addon staat goed aangeschreven en het schijnt dat Firefox een stuk sneller opstart.

Update1: Net zelf even getest, het is een fork van ABP, maar dan zonder de allow advertisements.
Adblock element hiding helper werkt er ook mee, maar ik merk wel elke keer bij het opstarten dat Firefox even kort 'freezed'. Misschien dat een nieuw profile helpt. Firefox staat overigens wel sneller op het scherm.

Update2: Het freezen ligt dus niet aan de addon adblock edge, maar aan de default "about:home" die ik als startsite gebruik. Adblock Edge werkt prima en is snel, een stuk sneller als ABP. Opstarten en pageloading gaan beiden merkbaar sneller.
Ik kan nergens vinden dat ABE sneller zou zijn dan ABP, alleen dat ze de "enable acceptable ads" optie eruit hebben gehaald. Ik heb zelf die optie netjes aanstaan in ABP omdat ik voornamelijk easyprivacy enzo in draai en zelf niets tegen normale ads heb dus ABE voegt voor mij dan niets toe...

//Edit:
Ik was net op zoek naar een mogelijkheid om referer voor inter-domein links uit te schakelen en ik zie dat de feature request eindelijk is afgerond en in FF28 uit zou moeten komen. Ook zie ik dat 2 dagen geleden FF27 naar stable is verhuisd dus vandaag of morgen zal ik de update naar 28 wel binnen gaan krijgen 8)

Meestal zie je bij Firefox dat dit soort simpele no-brainers al jaren (14 jaar :X) open staan en niemand er wat mee doet dus dit was wel een aangename verassing :9

[ Voor 20% gewijzigd door Joolee op 04-02-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Blijf het vreemd vinden dat ik 6 dagen geleden Fx 27 al had, terwijl het pas vandaag officieel uit is :? Mwah, morgen zal Fx28 beta 1 wel uitkomen :)

[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 04-02-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Kreeg de update zojuist binnen.
Nog leuke nieuwe dingen?
Of gewoon weer eens een update om een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Of is het weer eens een update om functionaliteit te slopen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:16:
Of is het weer eens een update om functionaliteit te slopen?
Wat ben je toch een geweldig optimistich persoon! Overal waar ik jou tegenkom, breng je het zonnetje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als je Fx gebruikte met een gelockt profiel dan crashte het. Is aangepakt. En verder kijk hier:

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/27.0/releasenotes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
desalniettemin schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:25:
Als je Fx gebruikte met een gelockt profiel dan crashte het. Is aangepakt. En verder kijk hier:

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/27.0/releasenotes/
Haha, grappig. Die bug zat er echt al honderd jaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Smultie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:23:
[...]

Wat ben je toch een geweldig optimistich persoon! Overal waar ik jou tegenkom, breng je het zonnetje in huis.
* Raven zet zonnebril op 8)

Tsja, als Mozilla eens ophoud met dingen te slopen, dan wordt ik (in dit topic :+ ) wat optimistischer ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

desalniettemin schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:57:
Blijf het vreemd vinden dat ik 6 dagen geleden Fx 27 al had, terwijl het pas vandaag officieel uit is :? Mwah, morgen zal Fx28 beta 1 wel uitkomen :)
Die is er al ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SM14RlICQKFArfFcIv8Tw2Yk/full.jpg

Binnenhalen via FTP is meestal eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
FTP daar snap ik geen hol van, maar ik update toch altijd via filehippo.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan gewoon via je browser hoor :P

ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Of dat andere "Zilla project" proggie dat niks met Mozilla te maken heeft : meuk: FileZilla 3.7.4 RC1 ;)

Maar echte Tweakers doen dat via de cmd/console, toch ?! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:57

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

De oorzaak van dat probleem denk ik gevonden te hebben door Ghostery 5.1.0 helemaal uit te schakelen.
Al een tijdje geen last meer. Wel heb ik nog een aantal keren Pale Moon x32 opnieuw gestart.
De optie witte lijst in Ghostery werkt dan niet helemaal goed.
Blijkbaar komt er een adres retour die er niet opstaat.

Laat later nog een keer weten of het echt opgelost is.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
KroontjesPen schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:13:
[...]
De oorzaak van dat probleem denk ik gevonden te hebben door Ghostery 5.1.0 helemaal uit te schakelen.
Al een tijdje geen last meer. Wel heb ik nog een aantal keren Pale Moon x32 opnieuw gestart.
De optie witte lijst in Ghostery werkt dan niet helemaal goed.
Blijkbaar komt er een adres retour die er niet opstaat.

Laat later nog een keer weten of het echt opgelost is.
Zover ik begrijp werkt het draaien van ABP met de juiste lijsten bijna net zo goed als het draaien van Ghostery dus ik heb hem ondertussen verwijderd. Ook omdat Ghostery alle website urls die je bezoekt naar hun server toestuurt.

//Edit
Het lijkt erop dat ik iets verkeerd geïnterpreteerd heb, bug https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=822869 staat op solved met "Target Milestone: mozilla28" maar als ik de settings toevoeg aan FF dan wordt nog steeds m'n referer doorgestuurd naar websites :?

[ Voor 15% gewijzigd door Joolee op 05-02-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ook met 28 beta 1 nog geen Australis uiterlijk. Zeker weer uitgesteld? :?

Edit: http://www.ghacks.net/201...australis-firefox-aurora/

[ Voor 152% gewijzigd door desalniettemin op 05-02-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Aanpassen, add-onbar, menubar zitten nu ook onder de Fxmenuknop, kwam ik net achter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Mozilla heeft FF28b1 van de FTP server afgetrokken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Omdat het gewoon op hun site te downloaden is?

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ja, juist, en die verwijst naar versie.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Fx 28 beta 1. Of begrijp ik iets soms niet ofzo :? Zie laatste reactie :)

[ Voor 31% gewijzigd door desalniettemin op 06-02-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Bij mij wordt verwezen naar 27b9. (OSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de ftp is ie weer te downloaden. Via de website is het idd 27b9 (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Kak jullie hebben gelijk. *zich voor de kop slaan doet* Vreemd, want ik heb Fx 28 beta 1 via filehippo.com gedownload. Hebben ze het er soms afgehaald, omdat er iets mis mee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon een foutje denk ik, gebeurt wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Zojuist Firefox 28 beta 1 geupdate naar...update 1 :? Dus dat het van de ftp gehaald was, omdat het te vroeg gebracht werd?? Het is wel een build 2. Kan dat dat een beta 2 verschillende builds heeft?

[ Voor 23% gewijzigd door desalniettemin op 08-02-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
ik had op m'n pc thuis al de 28B1 geinstalleerd toen hij de eerste keer op de FTP server stond. Hier liep ik er tegenaan dat ik, iedere keer na het afsluiten van FF de installatie opnieuw moest uitvoeren omdat hij anders niet kon opstarten. Misschien een probleem dat bij meer mensen voor kwam en nu is gefikst. Na de auto update naar de nieuwe build heb ik geen problemen meer. Overigens W8.1x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ben naar de OS aan het kijken op nos.nl, maar wat opvalt is dat het met Fx inderdaad vaak blijft hangen, maar met IE11 niet. Kijk ik dus maar via IE11 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 08-02-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Hmm, sinds 28b1 voelt Firefox soms ietwat stroperig aan. Ik merk dit met scrollen, wisselen van tabs en het invoeren/selecteren van tekst. Raar, want er is verder niets aan mijn installatie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 07:35

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ppl schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:42:
[...]

Dat zegt meer over jou dan over Filezilla. Jij hebt je huiswerk gewoon niet gedaan en brult maar wat raak. Als je nou wel eventjes je huiswerk had gedaan dan had je je deze megablunder bespaart: FTP is een plaintext protocol. Wat betekent dat? Nou dat je gebruikersnaam en wachtwoord zonder enige versleuteling plaintext over de lijn gaat. Sniffertje aan en hoppa. Doet het zeer leuk op wifi netwerken kan ik je vertellen.

Als je gebruikersnaam en wachtwoord je lief is moet je vooral GEEN gebruik maken van FTP. Dan pak je SFTP of FTPS omdat deze wel in staat is om gebruikersnaam/wachtwoord combinaties versleuteld over de lijn te sturen. Dit is al sinds jaar en dag bekend...
Dus jij hebt ook een tekstbestand waar jij je wachtwoorden in opslaat?
Van Fz is de locatie van het bestand zelfs algemeen bekend. Dus een driveby die een stukje malware installeert op je computer en die upload dat xml bestand naar een remote server is de schuld van FTP, omdat FTP een plaintext protocol is?
[...]

Zoals uitgelegd hebben ze die file niet eens nodig. De imitators is simpel: download software alleen van de officiële sites zoals die van de maker en de door hun goedgekeurde mirrors (die staan vaak als lijst op hun site).
Fijn dat jij dat weet. Dat maakt het niet minder schadelijk. Iemand die het NIET weet en dus WEL perongeluk een infected versie download heeft een probleem.
[...]

Zoals gezegd: dit is niet een probleem van Filezilla, dit is inherent aan het gebruikte protocol (FTP). Als je dit niet wilt zul je geen gebruik moeten maken van dit protocol en voor een alternatief moeten kiezen die wel versleuteling toepast (SFTP of FTPS). Het gebruik van een andere FTP client brengt je dus geen enkele additionele beveiliging (die bestaat gewoon niet bij FTP).

Voor jullie beide leuk leesvoer: Wikipedia: File Transfer Protocol

Conclusie: FZ is niet slecht, mensen zijn dom of onwetend (daarom belangrijk om ze erop te wijzen dat FTP niet veilig is).
Om je eigen termen te gebruiken:
Je hebt je huiswerk niet gedaan en je brult maar wat raak. Als je je huiswerk had gedaan had je je deze enorme megablunder bespaart.

Het probleem van Filezilla is dat de wachtwoorden plaintekst worden opgeslagen. De veiligheid van het protocol waar het programma voor is geschreven, doet niet af aan het feit dat een programma dat aanbied wachtwoorden op te slaan, deze ook veilig moet opslaan.

Hier wat leesvoer recentservers

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 19:55
desalniettemin schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:25:
Ben naar de OS aan het kijken op nos.nl, maar wat opvalt is dat het met Fx inderdaad vaak blijft hangen, maar met IE11 niet. Kijk ik dus maar via IE11 ;)
Geen enkel probleem hier om OS te kijken op nos.nl.

[ Voor 73% gewijzigd door Ramon op 10-02-2014 18:59 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ramon schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:59:
[...]

Geen enkel probleem hier om OS te kijken op nos.nl.
NOS heeft een tijdje geleden ook aangegeven dat de player uberhaupt niet werkte in FF. Dus het is blijkbaar nog steeds niet optimaal.

Hmmm, Firefox vertikt het om mijn customisations navigatiebalk te onthouden :(

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 10-02-2014 19:29 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:02:
[...]

NOS heeft een tijdje geleden ook aangegeven dat de player uberhaupt niet werkte in FF. Dus het is blijkbaar nog steeds niet optimaal.

Hmmm, Firefox vertikt het om mijn customisations navigatiebalk te onthouden :(
Bij mij verdwijnt elke keer het adblock plus icoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Joolee: heb ik ook gehad. Ik gebruik nu Adblock Edge en die doet dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Darkstar schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:08:
FileZilla kan toch ook SFTP connecties maken? Als die credentials ook in clear text in een XML worden gezet lijkt mij dat wel degelijk een probleem, want die kunnen niet opgepikt worden door te sniffen.
En dat zou dan ook het enige moeten zijn waar je over moet klagen.
Firesphere schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:46:
Dus jij hebt ook een tekstbestand waar jij je wachtwoorden in opslaat?
Yep. Dat hebben wel meer mensen. Sterker nog, het is vrij normaal om het zo te doen, ook om ze op papier uitgeprint te hebben. Het toverwoord hier: password management.
Van Fz is de locatie van het bestand zelfs algemeen bekend. Dus een driveby die een stukje malware installeert op je computer en die upload dat xml bestand naar een remote server is de schuld van FTP, omdat FTP een plaintext protocol is?
Op een wifi netwerk reuze handig. De FTP accounts vliegen je om de oren. Als ik dat met een drive by en malware had moeten doen...veel te veel werk.
Fijn dat jij dat weet. Dat maakt het niet minder schadelijk. Iemand die het NIET weet en dus WEL perongeluk een infected versie download heeft een probleem.
Het is niet anders als een fiets bij een echte dealer kopen of eentje van een tientje bij een junk. Zo ook iets als een TV van 999 euro die ineens voor een tientje aangeboden wordt. Het toverwoord hier: eigen verantwoordelijkheid.
Het probleem van Filezilla is dat de wachtwoorden plaintekst worden opgeslagen. De veiligheid van het protocol waar het programma voor is geschreven, doet niet af aan het feit dat een programma dat aanbied wachtwoorden op te slaan, deze ook veilig moet opslaan.
Jammer joh maar het gebruikte protocol is net zo belangrijk als het programma dat het protocol gebruikt. Het opslaan van wachtwoorden in beveiligde vorm terwijl het protocol alles plaintext doet is simpelweg verspilde moeite. Overengineering heet zoiets. Iemand die dat doet in het bedrijfsleven wordt ter plekke ontslagen omdat ie z'n prioriteiten niet op orde heeft en ook geen idee heeft waar hij het over heeft. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. In dit geval zijn er drie zwakke schakels (ftp doet alles plain text, Filezilla slaat alles plain text op en jij als gebruiker slaat complete credentials op ipv een deel). Het heeft dan ook geen enkele zin om 1 zwakke schakel te elimineren want de ketting wordt daar niet sterker door. Als je een sterke ketting wil hebben zul je alle zwakke schakels moeten elimineren.

Zoals gezegd is er maar 1 reden om te klagen dat Filezilla dit doet: wanneer je gebruik maakt van de beveiligde vormen. Maar ook dan is het niet geheel de schuld van Filezilla want het is nog altijd de gebruiker die de keuze maakt om de volledige credentials (dus username EN password) op te slaan. Dan mag je het weliswaar beveiligd hebben opgeslagen maar met malware kun je nog altijd het een en ander om zeep helpen. Credentials die encrypted zijn opgeslagen zijn vaak genoeg buitgemaakt (kijk vooral eens in de nieuwsberichten op de frontpage hier, voorbeelden te over).

Met andere woorden: ga je eerst maar eens in het daadwerkelijke probleem verdiepen en doe vooral ook eens aan een echte risicoanalyse. Zul je zien dat het meer weg heeft van een storm in een glaswater dan dat het een daadwerkelijk gigantisch groot security probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En weer terug naar Firefox 28.

Wie heeft de
Relaunch in Firefox for Windows 8 Touch
optie in het menu al aangevinkt en uitgeprobeerd?

Wat ik zonde vind is dat die optie het menu net ff te breed maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 11-02-2014 21:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel een Logitech T600 maar geen Relaunch optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niet in 28.0?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Doe je huiswerk alsjeblieft even en hou op onzin te verkondigen. Het gaat om hoe het programma omgaat met wachtwoorden, onafhankelijk van waar het programma voor bedoeld is.

Ow, en zelfs basic beveiliging is al beter dan geen beveiliging. In case you didn't know.

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 11-02-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom in hemelsnaam een nieuw topic wat alleen maar een kopie is van deze TS :?

[ Voor 34% gewijzigd door BtM909 op 11-02-2014 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb je hem wel gelezen, je moet het stuk over de changelog en mijn inleiding daarnaar lezen, dat heeft me net 3 uur gekost. :( :( :(

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 11-02-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 19:55
Joehoe, ik kom hier voor discussie over Firefox, niet over FTP passwords.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dank ppl. :Y)
Het is waar dat er ook veel is gecopyd, maar vergeet niet dat ik door dàt deel dik een jaar geleden met de kam ben gegaan, dus het is geen oude poep wat er nu nog daarvan staat, nuja voor een deel ook wel natuurlijk. Ben er net dik anderhalf uur met de kam doorheen gegaan. Dus dat maakt bijna 5 uur voor deze TS, jah ik vind het meui. ;)
Maar misschien zou een overall nieuwe start nog beter zijn, maar daavoor is nieuw bloed nodig, iemand die er fris en nieuw instaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 12-02-2014 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nope, niet gevonden. Zit dat dan in de Metro versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jongens. Het gaat nu !@$@(#$*#@ al 2 weken over een TOTAAL ANDER PRODUCT DAN FIREFOX.

Houd
eens
op
!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien kunnen de GoTters die ontopic willen blijven verder gaan in het nieuwe deel zodat de rest hier kan blijven uitrazen tot er een mod met een hangslot langskomt?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 12-02-2014 11:58 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Eensch. :) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Slotjes lagen op zolder. Graag ontopic verder in Deel XV en degenen die het over FileZilla willen hebben kunnen een apart topic starten.

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 12-02-2014 13:05 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Dit topic is gesloten.