Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Hier heb ik ook last van. Ik zit sinds een tijdje op Ubuntu (op dit moment op 13.04) en ik kan mij niet herinneren dat ik dit had op Windows.Firesphere schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:29:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de middle-mouse af en toe er mee kapt?
Ik moet dan even buiten Firefox klikken en dan gaat het weer goed.
Of nou ja; Last van? Het is meer dat ik graag wil weten waar het aan ligt dan dat ik er last van heb.
[ Voor 11% gewijzigd door Remi1115 op 20-10-2013 17:32 . Reden: Of nou ja; Last van? Het is meer dat ik graag wil weten waar het aan ligt dan dat ik er last van heb. ]
https://wiki.mozilla.org/...Press_.26_Public_ReactionUPDATE: The current projected launch date for Australis has moved from Firefox 27 (January 21) to Firefox 28 (March 4th). [Laura]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Verwijderd

Same here. Australis moet weg.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:43:
Ze blijven schuivenLaten ze boel maar lekker cancellen. Als het niet op één of andere manier uit te zetten is (dus gewoon de classic interface terug) dan stap ik wel over naar een andere browser.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Granted, het RAM verbruik van Firefox is echt mooi gedaald de laatste releases!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Dat is eigenlijk nog een van de redenen dat ik nog Firefox gebruik i.p.v. Chrome.
[ Voor 3% gewijzigd door Cubic X op 29-10-2013 19:40 ]
Verwijderd
Als ik Chrome wil gebruiken, start ik Chrome wel. Het is toch geen werken zo'n kleuterinterface.Firesphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:20:
Wat is er mis met Australis?
Verwijderd
Toevallig, dat is ook de reden dat ik chrome stom vindCubic X schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:39:
Het meest vervelend aan Australis vind ik het ontbreken van de 'history dropdown box' die, als je erop klikt, de laatste x aantallen bezochte sites laat zien op basis van de bezoekfrequentie. Dus feitelijk deze:
[afbeelding]
Dat is eigenlijk nog een van de redenen dat ik nog Firefox gebruik i.p.v. Chrome.
Die firefox url bar is behoorlijk zwaar op de performance, maar werkt 10x beter dan die van elke browser die ik tot nu toe heb geprobeerd.
Deze al gehoord? http://labs.gooengine.com/mozlod/
[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 30-10-2013 22:20 ]
Verwijderd
Het klinkt heel leuk, maar de performance is totaal bagger. Niet eens 1 core wordt vol gestrest, mijn GPU zit niet eens op 10% van zijn kracht te werken, en toch is de framerate slecht.
Ik heb toevallig een vergelijkbaar iets in C++, en daar haalt het wel gewoon 30fps @ 1080p op mijn IGP met beduidend grotere scenes.
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Ik denk eigenlijk dat het een ander probleem is dan in de link hier boven staat beschreven. (opties>privacy>locatiebalk).
Maar ik doe maar een gooi..
Het valt me in Firefox 25 ook op dat het bladwijzer-menu aan de linkerkant een beetje gepimpt is.
Ik weet niet of het een verbetering is...
Misschien weer iets om "te repareren" met een add-on , of in about:..nog wat :-)
(Voor de heavy-bookmark-users is de All-in-One Sidebar add-on misschien een tip).
Ik wordt sowieso een beetje moe van al dat "minimalistische lichtgrijze gedoe" van de laatste tijd..
Nu hebben we ook een andere find-bar. (Ik bedoel de Ctrl-F).
Om ons te pesten bevind het "minimale zoekvakje" zich uiterst links en
bevind het "minimale sluit kruisje" zich uiterst rechts... (Samen met Markeren en Hoofdletters).
Hmm.. nog ruimte zat in m'n "add-on bar) met sluit kruisje dan weer links..
Aanpassen > kruisje verplaatsen lukt bij mij niet).
Dat is inderdaad exact het gevoel dat ik er ook bij heb. En die trend is branche-breed. Ook Google en Microsoft hebben hier een handje vanPeter Triac schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:14:
[...]
Ik wordt sowieso een beetje moe van al dat "minimalistische lichtgrijze gedoe" van de laatste tijd..
[...]
Om ons te pesten [...]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
In Chrome zie je zo mooi het aantal resultaten en ook rechts op de scrollbalk waar ze te vinden zijn. Als je dan je browser op Chrome wilt laten lijken doe het dan goed -_-
Verder heb ik ook sinds Firefox 24 dat die ingebouwde PDF reader een deel van de tekst weglaat. Het verschijnt even en dan verdwijnt het ineens. Na een paar keer refreshen is het meestal weer goed. Gaat in ieder geval niet zo lekker met mijn, inmiddels bijna niet meer, favoriete browser.
[ Voor 25% gewijzigd door -Edwin- op 31-10-2013 17:22 ]
Ik zit op beta-channel en heb nét Firefox 26 beta geïnstalleerd.Joolee schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:53:
Waarom is FF 26 nog niet beschikbaar in het Beta channel? Ik merk dit bij iedere update maar ditmaal duurt het wel erg lang...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tot nu toe vond ik het anders altijd wel prima werken. En het is een wereld van verschil qua snelheid met de Adobe Reader plugin. Maar goed, zolang het niet werkt hebben we er alsnog niet veel aan neeVerwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:12:
Die ingebakken PDF reader is echt bagger, het werkt meer niet dan wel

Verwijderd

Ik gebruik de engelse versie en die update ik via filehippo.com. Heb ik de beta sneller dan via automatische updateJoolee schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:53:
Waarom is FF 26 nog niet beschikbaar in het Beta channel? Ik merk dit bij iedere update maar ditmaal duurt het wel erg lang...
@Krusher: dan gebruik ik liever Sumatra. Is niet zo groot als Adobe
[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 01-11-2013 17:36 ]
Ik heb nu ook versie 25.0, maar FF gebruikt met 4 tabs open nog altijd rond de 400MB.Firesphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:25:
Heb ik 64G aan RAM, gebruikt Firefox amper meer RAM. Heb ik dat voor niks gekocht ofzo!?
Granted, het RAM verbruik van Firefox is echt mooi gedaald de laatste releases!
8GB aan ram in mijn systeem, waarvan 1,75GB ram is toegewezen aan de ramdisk.
[ Voor 9% gewijzigd door Snowwie op 01-11-2013 22:41 ]
Ik gebruikte naast Collusion andere add-ons waaronder ABP, BetterPrivacy en Ghostery.
Bij het gebruik van Ghostery zag ik altijd een lijst van doorgestreepte "third parties". Ghostery deed zijn werk dus.... Maar als ik het tabblad van Collusion (tegenwoordig Lightbeam) opende, dan zag ik first parties en soms toch een hele dikke brij van third parties hieraan hangen.
Ik heb sinds een paar dagen Ghostery uitgeschakeld en DoNotTrackMe geïnstalleerd. DoNotTrackMe blokkeert ook één en ander. Er staat bv. aangegeven "11 bedrijven weten nu niet wat ik hier doe". Toch zie ik first parties en een hele dikke brij van third parties in Lightbeam hangen na een hele dag surfen op het web. Uiteraard heb ik Lightbeam elke dag gereset om met een "schone lei" te beginnen.
Op de add-on pagina van Lightbeam staat o.a.:
When you activate Lightbeam and visit a website, sometimes called the first party, the add-on creates a real time visualization of all the third parties that are active on that page.
Als Ghostery of DoNotTrackMe hun werk doen, waarom zie ik dat niet terug in Lightbeam?? Waarom laat Lightbeam toch enorm veel geblokkeerde third parties (als bv. LinkedIn, Google en Facebook) zien??
[ Voor 3% gewijzigd door Shmoopy op 02-11-2013 22:48 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Denk ook dat het zo werkt.HaTe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:53:
Light beam ziet de 3th party cookies dus wel maar kijkt niet of het geblokkeerd is, wat blijkbaar later gebeurt. Lijkt me dat die addons wel werken.
Ben totaal geen "programmeur" maar als je een pagina bezoekt ontvangt je pc een aantal cookies/verzoeken die worden afgevangen door Lightbeam en Ghostery. Echter Ghostery zorgt er dan voor dat er vervolgens geen cookies geplaatst worden/info terug verstuurd wordt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Wat bedoel je met traag? Bij mij gaan de bellen even snel in Firefox als in IE11. Firefox 26 beta hier overigens.Tyrian schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:28:
Wat me opvalt is dat http://www.listentobitcoin.com/ zo traag is onder Firefox, zeker in vergelijking met Internet Explorer 11.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 16-11-2013 12:21 ]
Als je met de toetsen scrollt, doet hij eerste een stap, om na een korte pause opeens zwaar te gaan scrollen. Is er een optie/plugin om direct volledig te scrollen? Dus zonder pause?
Ik snap dat deze pause gewoon komt door hoe het keyboard werkt, maar dat moet toch specifiek voor het scrollen te overrulen zijn? (keydown/keyup in plaats van keypress)
[ Voor 24% gewijzigd door desalniettemin op 25-11-2013 15:46 ]
Je kan het hier minimaliseren : http://www.windows7update...7-Keyboard-Properties.jpgRoom42 schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:31:
Sinds kort werk ik met "Smooth scrolling" aan. Werkt opeens best lekker. Ik heb alleen één dingetje dat me nu ergert:
Als je met de toetsen scrollt, doet hij eerste een stap, om na een korte pause opeens zwaar te gaan scrollen. Is er een optie/plugin om direct volledig te scrollen? Dus zonder pause?
Ik snap dat deze pause gewoon komt door hoe het keyboard werkt, maar dat moet toch specifiek voor het scrollen te overrulen zijn? (keydown/keyup in plaats van keypress)
Verder kan je er weinig aan doen denk ik.. Ik heb net alles op super speed gezet bij de 2 eerste opties en het helpt wel enigzins
Als ik de laptop gebruik dan doe ik heel veel scrollen met de pijltjestoetsen!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Dit keer is het de ingebouwde functie voor het standaard uitschakelen van (flash)plugins. In v23 kon ik op het flashobject/youtubefilmpje klikken en het werd geactiveerd, nu werkt dat niet meer. Er verschijnt dan linksboven de vraag of ik toestemming wil geven waarna álle flashobjecten op de pagina geactiveerd worden en geactiveerd blijven....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
http://flashblock.mozdev.org/
[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 07-12-2013 11:02 ]
Hmm jij draait dus de stable version? In de nieuwe beta hebben ze de omlaag schuivende balk weer geherintroduceerd. Maar die komt dan samen met de ballon. Geen idee waar ze heen willen.Raven schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 10:49:
Pfff, ik moet stoppen met het updaten van Firefox, er is wéér wat gesloopt door Mozilla
Dit keer is het de ingebouwde functie voor het standaard uitschakelen van (flash)plugins. In v23 kon ik op het flashobject/youtubefilmpje klikken en het werd geactiveerd, nu werkt dat niet meer. Er verschijnt dan linksboven de vraag of ik toestemming wil geven waarna álle flashobjecten op de pagina geactiveerd worden en geactiveerd blijven....
Ik gebruik inderdaad ook Flashblock, maar alleen omdat ik nog niet op zoek geweest ben naar een betere. Het nadeel van Flashblock is namelijk dat deze zich ook achter andere layers laat leggen. Dat betekent dus dat je hem soms niet kan bereiken. Dan moet je wel flash voor de hele site toestaan om dat ene object aan te krijgen. Of je moet met Firebug die layer wegslopen, maar dat is me vaak teveel werk.
Flashblock heb ik gebruikt, maar die deed in v23 ineens niet meer waarna ik de ingebakken (en nu niet meer goed werkende) plugin-block-functie van Firefox ging gebruiken. Zie http://www.ghacks.net/201...lick-to-play-per-element/ en https://blog.mozilla.org/...in-activation-in-firefox/ voor meer info, daar staat precies waar ik tegenaan loop en er is blijkbaar een plugin om het te fixen. Later maar eens proberen....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
edit: https://addons.mozilla.or...lement/?src=cb-dl-updated hersteld inderdaad de oude door Mozilla gesloopte functionaliteit mbt het blocken van plugins en het per element inschakelen en na een F5 is alles weer standaard geblocked
[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 07-12-2013 17:08 ]
Oscar Wilde
Sinds een aantal weken draai ik de Australis Nightly. Voordat ik dat deed hoefde ik niets te hebben van Australis. Ik vond het oude wel best. Maar ik moet toegeven dat ik dit een fijne update vind. Het is dat het OS automatisch een 'ouderwetse' menubalk (File, Edit, View, etc) op mijn scherm plakt, anders had ik serieus overwogen gebruik te maken van het nieuwe grid-like menu, in plaats van terug te stappen op het 'ouderwetse' menu (ik maakte geen gebruik van de oranje Firefox knop, misschien is dat wel waarom ik de Autralis-button fijn vind). Ik heb het idee dat de Download Manager ook (iets) veranderd is, naar mijn mening in goede zin (nadat ze het losse download venster (standaard) hadden afgeschaft). Klopt dat? (Ik kan niet veel over de download manager vinden in deze blog.)
Edit: 2013-12-26 16:59: Ik ben er nog niet achter gekomen of je de refresh knop ook naast de back/forward knoppen kunt krijgen. Ik hoor hier meer mensen over, is er iemand die weet of dit kan?
[ Voor 8% gewijzigd door Remi1115 op 26-12-2013 17:00 . Reden: Refresh knop ]
1 De tabs waarop je niet bent zie je niet, op 1 icoon en onduidelijk streepje na, dat is echt wennen, geen andere browser doet dat (die originaliteit is op zich wel bejuichenswaardig, maar nu nog MOOI).
2 Ben gehecht aan de Oranje button, die is weg.
3 Windows7 glass titelbalk hangt er een beetje bij, geen mooi vloeiend geheel.
Een oplossing? Maak de actieve tab glass doorzichtig en ik ben denk ik wel om.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 26-12-2013 18:26 ]
Bedoel je Australis of de gewone? Met de gewone klik met rechts naast de adresbalk en je krijgt customize=aanpassen (ik gebruik de engelse versie) Dan klik je op de refreshknop en sleep je het naar terug/voorwaarts. Dan klikken op done en voilaRemi1115 schreef op donderdag 26 december 2013 @ 16:55:
Edit: 2013-12-26 16:59: Ik ben er nog niet achter gekomen of je de refresh knop ook naast de back/forward knoppen kunt krijgen. Ik hoor hier meer mensen over, is er iemand die weet of dit kan?
Australis. Het menu is er nog steeds (wel wat aangepast, vooral het uiterlijk) maar de refresh knop kan ik er niet in vinden. Toch bedanktdesalniettemin schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:26:
Bedoel je Australis of de gewone? Met de gewone klik met rechts naast de adresbalk en je krijgt customize=aanpassen (ik gebruik de engelse versie) Dan klik je op de refreshknop en sleep je het naar terug/voorwaarts. Dan klikken op done en voila
Meer mensen last van?
Laat maar. Nightly is al verwijderd.
[ Voor 18% gewijzigd door CreativeS op 11-01-2014 20:50 ]
Verwijderd
Edit: Waar is het grote Chrome topic?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 20:15 ]
Ik heb de versie van 11 januari nog niet binnen. Als ik hem heb zal ik even kijken.Creative S schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:52:
Update van 11-01-2-14 zorgt ervoor dat heel Firefox Nightly niet meer opstart...
Meer mensen last van?Laat maar. Nightly is al verwijderd.
Ik merk eigenlijk geen verschil. Er zijn mensen die zeggen (ook in deze thread geloof ik) dat Firefox de laatste updates (20+) steeds sneller wordt, maar dat valt mij zelf niet op. Ik vind mijn Firefox installatie niet traag, of niet dat ik er last van heb.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:12:
Wordt bij jullie FF ook steeds trager? Edit: Waar is het grote Chrome topic?
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 14-01-2014 19:20 ]
Chrome Topic (Niet erg druk, maar ja, dat zijn allemaal "minimalistische dubbelklikkers)".. ;-)
Browser: Google Chrome - Deel III
Fx26 trager
Toen ik op 2 PC's (Win.7 en Vista) van Fx 25 naar Fx 26 ging werd Fx bij mij trager (Scrollen).
Daarna deed ik (in Vista) systeem herstel (datum terug) maar ipv Fx25 kreeg ik de melding "couldn't update XPCOM".
Daarna Chrome maar even gaan gebruiken maar ik kreeg toevallig ook nog een Blue Screen.
Dus toen maar "oude" Firefox gerenamed en Fx 25 opnieuw geïnstalleerd.
Levert dat een nieuw profiel op ? Want alle toeters en bellen bleven gelukkig behouden..
Ook op de andere PC via uninstall Fx26 en install Fx 25 weer terug gegaan naar 25.
De automatische update-functie uit gezet en ik denk dat ik dat voorlopig maar bij Fx 25 blijf..
"Ik kan niet leven zonder" heel veel Addons / Pluggins (dus Chrome is niks voor mij)
en de Add-on bar bevat sinds kort dus ook het versie nummer "V:25.0.1" (add-on).
Daar staat ook het geheugen gebruik "798MB" (in de te kiezen kleur "groen").
Dat loopt (na 6-8 uur) heel geleidelijk op tot ±1250MB* en dan is het crash (*waarom altijd daar?)
.. en dan even herstarten,
(via "Session Manager", dus een evt. "saboterend tabblad" kan je eerst weg halen).
Verder ook de "bladwijzer tussenafstand" weer "normaal" (iets kleiner) gemaakt mbv een nw. map en een nw. file in de Xxxxxx.default profielmap. "Chrome\Userchrome.css" en "@namespace" met daarin:
@namespace url(http://www.mozilla.org/ke...ekeeper/there.is.only.xul);
.sidebar-placesTree treechildren::-moz-tree-row {
height: 1.3em !important;
border-width: 1px !important;
}
Vraag me niet waarom.. maar het werkt. Het zelfde kan overigens ook met Stylish.
Ik heb ook nog Greasemonkey. (Met Googlifix en Search date limiter).
Daarmee wordt Google Search getoond zoals het een jaar geleden was en bovendien
kan je ook -direct- kiezen voor "3 dagen" of "3 weken" of wat je maar wil.
Dus ook geen extra geklik bovenaan op "Meer" "Zoekhulpmiddelen" "Afgelopen week" etc..
maar alles staat gewoon weer direct klikbaar aan de linkerkant.
Bijna alle Plug-ins staan nu op "vragen om te activeren" dus bv geen last meer dat
een rijtje tabbladen met Youtube-filmpjes allemaal vanzelf beginnen te spelen..
Wel telkens twee keer extra klikken.. (..)
Ook nog veranderd in about:config "plugin.sessionPermissionNow.intervalInMinutes" op 0 (zero) gezet
want dat was geloof ik ook nog nodig om te zorgen dat click-to-play niet wordt onthouden.
Juist... Dat dus net weer de dagelijkse crash... Maar gelukkig is deze tekst bewaard gebleven...
Omdat soms een pagina bv http://www.tvgids.nl/lijsten/horizontaal/ in Fx niet helemaal goed wordt weergegeven gebruik ik "Fire IE" ,
werkt evt. automatisch, een soort verbeterde uitvoering van IETab.
Enige probleem is dat er nu geen Cookies worden onthouden wat wel zou moeten kunnen (?)..
Nog 's uitzoeken..
Ik gebruik overigens ook "Self-Destructing Cookies" maar dat werkt dus niet in "IE-mode".
Ik wilde "Recent aangemaakte bladwijzers" weer eens terug zien dus in about:config
browser.places.smartbookmarksversion veranderd van 4 naar 0 .
Die bladwijzers (en evt. nog heel veel meer) worden bij mij links zichtbaar in een smalle of hele brede
(wat je maar wil) sidebar als ik de muis tegen de linker schermrand beweeg. "All-in-One Sidebar".
Dat is mijn mooiste add-on, gevolgd door Xmarks
maar die staat bij mij al een jaar in de mottenballen omdat er problemen mee zijn..
Dus maak ik vaak een json-copy (is "exporteren") voor de andere PC..
(En niet HTML want dan gaat er e.e.a. verloren..).
Gelukkig heeft Firefox nog steeds een zoekbalk. (Bij de meeste mensen Big Brother Google).
Je kan er echter een hele lijst "zoekmachines" in zetten,
en ook "zelf gemaakte", bv voor mijn part "zoek in het forum" van Tweakers.
Ik heb de helft er van maar 's weg gegooid en nu zijn er nog 60 over (...)..
Tot zover een maandje Firefox !
Als tv-gids gebruik ik deze: http://www.totaaltv.nl/tv-gids/ Is de tv-gids van Veronica, maar die is zo traag als dikke jeweetwel en deze niet
Niet echt verstandig qua security fixes die gedaan worden in nieuwe versies.Peter Triac schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 03:26:
Voor wie ongebruikelijk.. "lekker veel wil lezen" , oftewel "een maandje Firefox"...
Chrome Topic (Niet erg druk, maar ja, dat zijn allemaal "minimalistische dubbelklikkers)".. ;-)
Browser: Google Chrome - Deel III
De automatische update-functie uit gezet en ik denk dat ik dat voorlopig maar bij Fx 25 blijf..
Als je geheugengebruik snel oploopt of je browser crashed veel dan is het toch waarschijnlijk een plugin of add-on die dwarsligt, dus als je dat wil onderzoeken kan je ze een voor een uninstallen om te zien of het geheugen blijft lekken."Ik kan niet leven zonder" heel veel Addons / Pluggins (dus Chrome is niks voor mij)
Die pagina werkt hier prima in Firefox 27 beta, voor zover ik kan zien.Omdat soms een pagina bv http://www.tvgids.nl/lijsten/horizontaal/ in Fx niet helemaal goed word weergegeven gebruik ik "Fire IE" ,
Die balk zet ik altijd als eerst uitGelukkig heeft Firefox nog steeds een zoekbalk. (Bij de meeste mensen Big Brother Google).
Je kan er echter een hele lijst "zoekmachines" in zetten,
In de basis zou het eenvoudig blijven en als je iets extra's wilde dan kon dat met add-ons.
Helaas wordt er in die basis veel van die add-on standaard ingebracht.
Sommige goede add-ons werken niet goed meer zoals Flash-block. Bij ABN AMRO bijvoorbeeld.
Ook gaat er bij Mozilla meer en meer voor de gebruiker gedacht worden zoals o.a. de plaats van de tabbladen.
De laatste tijd heb ik het probleem dat na een tijdje site met een terug melding komen dat hun site 'gemoved' is. Dan moet ik FF opnieuw opstarten. Dit kan zijn bij het verzenden van een vraag via een site of zelf bij het inloggen ergens. Bij terug komst is alles gelukkig vaak wel goed verwerkt.
Mijn indruk is dat dit gebeurt na het bezoeken van een een site met veel plaatjes of flash-video zoals nu.nl.
Zelfs na het aanmaken van een nieuw profiel met het opnieuw inladen van de add-ons ging het vanmorgen toch weer fout bij het inloggen op MijnABP. Hoewel 't leek dat, na het opstarten van FF, het inloggen gelukt was moest ik dat toch opnieuw doen. Er kwam een melding dat er niet gezocht kon worden en de tip op opnieuw bij MijnABP in te loggen.
Ga nu helaas eerst maar eens een paar add-ons voor een lange tijd uitzetten.
Zo'n foutmelding kan ik bij bankzaken echt niet hebben.
Zijn er misschien tips welke add-ons er in eerste instantie daarvoor in aanmerking komen.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Weet niet of dit het juiste topic is - maar heeft iemand een verklaring/oplossing voor de tergend langzame opstarttijd van Firefox?
Zelfs het uitschakelen van 'al' mijn addons (heb er maar 5) heeft maar weinig effect.
Sinds dat ik een SSD heb openen zo goed als alle programs meteen (<-0.5s) maar firefox is echt aanzienlijk langzamer. Ik heb het over 3-5 seconden.
Ik dacht dat het aan mijn inmiddels 4 jaar oude laptop CPU lag, maar ik heb sinds kort een i5 4670 en nog steeds is firefox het enige programma op mijn computer wat niet meteen opstart.
Het is natuurlijk niet het eind van de wereld..want zovaak sluit/start ik firefox eigenlijk niet...maar toch.
Chrome met een aantal addons opent bijv. meteen... en zelfs IE is razend snel in vergelijking met firefox.
Gebruik op het moment Palemoon x64. Maar dat maakte eigenlijk geen verschil.
Ik heb het idee dat firefox alle addons voor updates checked voordat hij opstart of zo?
Oh, ik heb een schone install al geprobeerd (incl. profile etc.)
[ Voor 6% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-01-2014 10:09 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Maar Chrome heeft hier totaal geen last van?bitshape schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:49:
Adblock Plus zorgt bij mij voor enige vertraging met het opstarten van Firefox & Palemoon x64. Ik ben dat gewend en stoor mij er dus niet aan.
Chrome zal ik nooit gebruiken, want Google.
Palemoon x64 bevalt me het best van alle browsers, niet op z'n gat te krijgen waar je Firefox (FF 32bit) wel kan laten crashen.
[ Voor 40% gewijzigd door bitshape op 19-01-2014 11:26 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Even de flash link kopiëren en plakken. Daarna alles weghalen zodat alleen de zuiversite overblijft.
In dit geval: quadia.webtvframework.com.
Verder is dit bericht gemaakt in Pale Moon x64
Die nog even verder weer fijn afstemmen en dan hopen dat het probleem over is.
Stem blanco!

Eens kijken of ik een vervanger kan vinden.
edit: https://addons.mozilla.or...ddon/download-status-bar/ is het geworden. Beetje erg uitgebreid vergeleken met de oude, maar die werkt iig.
[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 19-01-2014 15:01 ]
Oscar Wilde
- Alle cache weggegooid
- Alle plugins verwijderd behalve flash
- Alle addons/extenties uitgeschakeld
- About:blank als startpagina
Starttijd: 1.1s
Starttijd met ABP + 5.2s
Starttijd alle addons 5.3s ...
Lijkt me duidelijk dus...
Maar dan nog.
Ter vergelijking:
IE11 (standaard, heb niks aan gedaan): <0.3s.
Zelfs met alles uitgeschakeld is firefox 3x zo langzaam als IE11
[ Voor 23% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-01-2014 15:06 ]
- Je kunt hem wellicht nog inkorten door een lichtere filterlijst te nemen.
- Niet aanstellen
5 seconden is gigantisch in een tijd met SSDs.Room42 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:39:
Wat die starttijd met ABP betreft:
- Je kunt hem wellicht nog inkorten door een lichtere filterlijst te nemen.
- Niet aanstellenwat is nou 5 seconden. Of sluit jij Firefox zo vaak af?
Ik sluit firefox niet vaak af maar als ik mn PC aanzet start windows zit ik in 10 seconden op mn desktop met alles geladen en dan moet ik nog 5 seconden wachten op firefox (staat in mn startup)....
Ik snap gewoon niet waarom Chrome en zelfs IE het wel kunnen en firefox niet...
En het ligt niet aan ABP .. zojuist even voor de zekerheid chrome met ADP en dezelfde lijst geprobeerd:
0.5s!!!
Chrome + ADP (easylist, malware domains, fanboy's social blocking en easyprivacy) = 0.5
Firefox niks = 1.1s
Firefox ABP = 5.2s
[ Voor 8% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-01-2014 16:14 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Cubic X op 19-01-2014 19:59 ]
nog steeds een dikke seconde langer dan chrome....én IE11Cubic X schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:58:
Het ligt ook aan je OS. Firefox met ABP op Linux (Mint) en SSD heeft een koude start van 1.3 seconden. Op Windows had ik over Firefox ook genoeg te klagen wat betreft de snelheid (traaaaaaaag) maar sinds ik volledig over ben op Linux heb ik niks meer over Firefox te klagen.
En wat ik zeg, mij kan die starttijd niet zo schelen. Als ie daarna maar snel genoeg blijft, krijg je er zo ontzettend veel voor terug ten opzichte van IE en Chrome. Beide laatstgenoemden kan ik me alleen maar aan ergeren. Ook, als ik eerlijk ben, vanwege het bedrijf erachter.
[ Voor 50% gewijzigd door Room42 op 19-01-2014 23:11 ]
Persoonlijk was ik allang weg van firefox geweest als chrome niet zo'n belabberde scroll functie had op touchpads... (ongeacht smoothscrolling settings / addons).Room42 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:09:
Nou, voordat IE11 de startpagina (google.com) geladen heeft, gaat er ook wel een tot twee seconden overheen, hoor. (200Mbps down internet)
En wat ik zeg, mij kan die starttijd niet zo schelen. Als ie daarna maar snel genoeg blijft, krijg je er zo ontzettend veel voor terug ten opzichte van IE en Chrome. Beide laatstgenoemden kan ik me alleen maar aan ergeren. Ook, als ik eerlijk ben, vanwege het bedrijf erachter.
Je hebt anti-google chrome versies, zoals http://www.srware.net/en/software_srware_iron.php
[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 19-01-2014 23:22 ]
Dus stiekum is Fx toch de beste...DoubleYouPee1 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 23:14:
[...]
Persoonlijk was ik allang weg van firefox geweest als chrome niet zo'n belabberde scroll functie had op touchpads... (ongeacht smoothscrolling settings / addons).
Oppervlakkig gezien lijken IE11 en chrome een paar sterke punten te hebben, die je doet besluiten ze een kans te geven. Maar als je dan de kleine iriitaties gaat turven, kom je snel terug bij Fx, althans velen toch wel.
Vergeleken met IE11, en ik kwam tot 3 kleine irritaties tov IE11, dus nadelig voor Fx. Voor IE tov Fx kwam ik echter tot 13 nadeeltjes. You do the math.
https://addons.mozilla.or.../addon/firefox-preloader/
Nee, want Iron (chrome) is portable en niet geinstalleerd. Ik klik enkel op de .exe.bitshady schreef op maandag 20 januari 2014 @ 07:56:
Wacht even, draait Chrome geen background process die Chrome altijd voor een deel open houdt? (om bv die new mail popups te showen terwijl de browser "afgesloten" is?) In dat geval kan je geen (eerlijke) tijdsvergelijking doen.
Bedankt maar zelfs met about:blank als startpagina duurt het 5 seconden.desalniettemin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:30:
DoubleYouPee1: Haal vinkje weg bij don't load tabs until selected, scheelt ook weer iets
KroontjesPen schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:08:
Het probleem van het niet werken van Flash-Block bij ABN AMRO gevonden.
Even de flash link kopiëren en plakken. Daarna alles weghalen zodat alleen de zuiversite overblijft.

Wat wil je nou van ons horen dan? Chrome is een andere browser, IE11 is een andere browser. Wil je snel dan zet je AdBlock Plus uit of wissel je naar een van die andere browsers. Ze zijn bij Mozilla continu bezig met sneller maken van Firefox maar het is een codebase van meer dan een decennium oud dus het is niet een kwestie van een switch omzetten en dan start Firefox ineens op in 0.0001s ofzo.....DoubleYouPee1 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:59:
[...]
nog steeds een dikke seconde langer dan chrome....én IE11
Hoe kan je nou zeggen dat het niet aan ABP ligt als Firefox + ABP er 4 seconden langer over doet dan zonder? Chrome werkt met een andere plugin structuur, dat is gewoon niet te vergelijken.DoubleYouPee1 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:12:
[...]
5 seconden is gigantisch in een tijd met SSDs.
Ik sluit firefox niet vaak af maar als ik mn PC aanzet start windows zit ik in 10 seconden op mn desktop met alles geladen en dan moet ik nog 5 seconden wachten op firefox (staat in mn startup)....
Ik snap gewoon niet waarom Chrome en zelfs IE het wel kunnen en firefox niet...
En het ligt niet aan ABP .. zojuist even voor de zekerheid chrome met ADP en dezelfde lijst geprobeerd:
0.5s!!!
Chrome + ADP (easylist, malware domains, fanboy's social blocking en easyprivacy) = 0.5
Firefox niks = 1.1s
Firefox ABP = 5.2s
![]()
Ik bedoel alleen dat ABP tegenwoordig dezelfde functies heeft op Chrome, maar daar niet langzaam opstart.
Als ABP gewoon een te zware plugin was / slechte gecode was dan was het bij Chrome ook langzaam geweest.
Blijkbaar is de plugin structuur van Chrome in dit geval efficienter.
Ben ik niet met je eens. ABP met dezelfde subscriptions laat nog steeds meer ads zien in Chrome dan in Firefox in mijn ervaring.DoubleYouPee1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:59:
Ik bedoel alleen dat ABP tegenwoordig dezelfde functies heeft op Chrome
• Adblock from getadblock.com
• Adblock Plus from adblockplus.org
Die laatste is dezelfde als in Firefox.
FixedRoom42 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:03:
Pas op dat er voor Chrome twee versies zijn, hè.
• Adblock from getadblock.com
• Adblock Plus from adblockplus.org
Die laatste is dezelfde van dezelfde makers als in Firefox.
KroontjesPen schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:08:
Het probleem van het niet werken van Flash-Block bij ABN AMRO gevonden.
Overigens is de nieuwe internetbankieren site k*t

Oscar Wilde
Klopt dit was ook altijd mijn ervaring. (youtube videos enzo) maar de laatste keer dat ik het probeerde ben ik geen ad tegengekomen in chromeSmultie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:48:
[...]
Ben ik niet met je eens. ABP met dezelfde subscriptions laat nog steeds meer ads zien in Chrome dan in Firefox in mijn ervaring.
Heb even in WaterfoxPale Moon de Flash-block uitgezet en de instellingen in bovenstaande add-ons overgenomen. Helaas starten flash op o.a. de nu.nl site direct.Raven schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:58:
[...]
Ik heb ABN en geen problemen met flashblock? Ik gebruik dan wel de ingebakken functie van Firefox icm https://addons.mozilla.or...lick-to-play-per-element/ om de originele functionaliteit terug te zetten.
Overigens is de nieuwe internetbankieren site k*tHelaas geen mogelijkheid om terug te gaan naar de oude versie.
Stem blanco!
Ik heb hardware acceleratie trouwens aan staan.
Ook Find as you type wordt de laatste tijd wat minder vanzelfsprekend (Firefox 27 beta).
[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 22-01-2014 12:36 ]
Kon PM daarna niet meer goed krijgen. Zelfs niet met herinitialisatie.
Dat laatste kan door mijn gepruts in config zijn geweest. Ben ook voor de zekerheid over gegaan op 32 bits versie van PM.
Nu weer een tijdje wachten of het eindelijk goed blijft gaan.
Stem blanco!
Ja, dat werkt echt als de bliksem. Firefox start hier + ABP gewoon op binnen een seconde. Incl. startpagina.Room42 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:07:
Ja, net als IE al pre-loaded wordt. Voor Firefox is er ook zoiets te vinden, trouwens
https://addons.mozilla.or.../addon/firefox-preloader/
Het nadeel is echter wel dat de preloader gewoon in het geheugen blijft staan als je Firefox hebt afgesloten. Dit kan wat problemen geven met opschoonprogramma's zoals CCleaner. En je bent natuurlijk zo'n 300MB ram kwijt aan die preloader.
Maar ach, in deze tijd hebben we ram zat, dus wie mupt nu over 300MB?
Verder zoeken maar weer.
Stem blanco!
Dit topic is gesloten.