Voor wie ongebruikelijk.. "lekker veel wil lezen" , oftewel "een maandje Firefox"...
Chrome Topic (Niet erg druk, maar ja, dat zijn allemaal "minimalistische dubbelklikkers)".. ;-)
Browser: Google Chrome - Deel III
Fx26 trager
Toen ik op 2 PC's (Win.7 en Vista) van Fx 25 naar Fx 26 ging werd Fx bij mij trager (Scrollen).
Daarna deed ik (in Vista) systeem herstel (datum terug) maar ipv Fx25 kreeg ik de melding "couldn't update XPCOM".
Daarna Chrome maar even gaan gebruiken maar ik kreeg toevallig ook nog een Blue Screen.
Dus toen maar "oude" Firefox gerenamed en Fx 25 opnieuw geïnstalleerd.
Levert dat een nieuw profiel op ? Want alle toeters en bellen bleven gelukkig behouden..
Ook op de andere PC via uninstall Fx26 en install Fx 25 weer terug gegaan naar 25.
De automatische update-functie uit gezet en ik denk dat ik dat voorlopig maar bij Fx 25 blijf..
"Ik kan niet leven zonder" heel veel Addons / Pluggins (dus Chrome is niks voor mij)
en de Add-on bar bevat sinds kort dus ook het versie nummer "V:25.0.1" (add-on).
Daar staat ook het geheugen gebruik "798MB" (in de te kiezen kleur "groen").
Dat loopt (na 6-8 uur) heel geleidelijk op tot ±1250MB* en dan is het crash (*waarom altijd daar?)
.. en dan even herstarten,
(via "Session Manager", dus een evt. "saboterend tabblad" kan je eerst weg halen).
Verder ook de "bladwijzer tussenafstand" weer "normaal" (iets kleiner) gemaakt mbv een nw. map en een nw. file in de Xxxxxx.default profielmap. "Chrome\Userchrome.css" en "@namespace" met daarin:
@namespace url(
http://www.mozilla.org/ke...ekeeper/there.is.only.xul);
.sidebar-placesTree treechildren::-moz-tree-row {
height: 1.3em !important;
border-width: 1px !important;
}
Vraag me niet waarom.. maar het werkt. Het zelfde kan overigens ook met Stylish.
Ik heb ook nog Greasemonkey. (Met Googlifix en Search date limiter).
Daarmee wordt Google Search getoond zoals het een jaar geleden was en bovendien
kan je ook -direct- kiezen voor "3 dagen" of "3 weken" of wat je maar wil.
Dus ook geen extra geklik bovenaan op "Meer" "Zoekhulpmiddelen" "Afgelopen week" etc..
maar alles staat gewoon weer direct klikbaar aan de linkerkant.
Bijna alle Plug-ins staan nu op "vragen om te activeren" dus bv geen last meer dat
een rijtje tabbladen met Youtube-filmpjes allemaal vanzelf beginnen te spelen..
Wel telkens twee keer extra klikken.. (..)
Ook nog veranderd in about:config "plugin.sessionPermissionNow.intervalInMinutes" op 0 (zero) gezet
want dat was geloof ik ook nog nodig om te zorgen dat click-to-play niet wordt onthouden.
Juist... Dat dus net weer de dagelijkse crash... Maar gelukkig is deze tekst bewaard gebleven...
Omdat soms een pagina bv
http://www.tvgids.nl/lijsten/horizontaal/ in Fx niet helemaal goed wordt weergegeven gebruik ik "Fire IE" ,
werkt evt. automatisch, een soort verbeterde uitvoering van IETab.
Enige probleem is dat er nu geen Cookies worden onthouden wat wel zou moeten kunnen (?)..
Nog 's uitzoeken..
Ik gebruik overigens ook "Self-Destructing Cookies" maar dat werkt dus niet in "IE-mode".
Ik wilde "Recent aangemaakte bladwijzers" weer eens terug zien dus in about:config
browser.places.smartbookmarksversion veranderd van 4 naar 0 .
Die bladwijzers (en evt. nog heel veel meer) worden bij mij links zichtbaar in een smalle of hele brede
(wat je maar wil) sidebar als ik de muis tegen de linker schermrand beweeg. "All-in-One Sidebar".
Dat is mijn mooiste add-on, gevolgd door Xmarks
maar die staat bij mij al een jaar in de mottenballen omdat er problemen mee zijn..
Dus maak ik vaak een json-copy (is "exporteren") voor de andere PC..
(En niet HTML want dan gaat er e.e.a. verloren..).
Gelukkig heeft Firefox nog steeds een zoekbalk. (Bij de meeste mensen Big Brother Google).
Je kan er echter een hele lijst "zoekmachines" in zetten,
en ook "zelf gemaakte", bv voor mijn part "zoek in het forum" van Tweakers.
Ik heb de helft er van maar 's weg gegooid en nu zijn er nog 60 over (...)..
Tot zover een maandje Firefox !