Firefox 24.. oeps?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Jadesalniettemin schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:46:
AdblockPlus blokkeert reclame's in YouTube filmpjes toch dacht ik
Hier niet. Ik gebruik daar YouTubeCenter voor die dat wel doet. Het gaat echter niet om de ads in het filmpje, het gaat om de ads op de pagina zelf. Die kun je inderdaad met abp blokkeren. Anyway, het was meer een voorbeeld om aan te geven dat het niet handig is om een plugin voor een complete site aan te zetten. Er kunnen ook elementen er tussen zitten die je juist niet wil starten.desalniettemin schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:46:
@ppl: AdblockPlus blokkeert reclame's in YouTube filmpjes toch dacht ik
Hier wel. Maar goed, ABP doet uit zichzelf niets. Je zult wel de juiste filter subscriptions moeten toevoegen.ppl schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:39:
[...]
Hier niet. Ik gebruik daar YouTubeCenter voor die dat wel doet. Het gaat echter niet om de ads in het filmpje, het gaat om de ads op de pagina zelf. Die kun je inderdaad met abp blokkeren. Anyway, het was meer een voorbeeld om aan te geven dat het niet handig is om een plugin voor een complete site aan te zetten. Er kunnen ook elementen er tussen zitten die je juist niet wil starten.
Ja na mijn 1e enthousiasme, nu ook wat kritischer, lijkt een week mooi, toch, dat duidelijkere is misschien toch beter..
Met filters alleen ben je er niet. Je moet ook de juiste techniek hebben om de ads in de videos te blocken. Als je rondzoekt zie je dat hier nogal wat problemen mee zijn. Niet zo erg raar want YouTube is voortdurend bezig om hun design aan te passen. Met YouTube Center werkt dat veel beter, die ziet ook meer updates. Daarnaast kan het meer dan alleen dat, je kunt een bepaalde grootte, kwaliteit, positie van player, enz. instellen.Smultie schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:35:
Hier wel. Maar goed, ABP doet uit zichzelf niets. Je zult wel de juiste filter subscriptions moeten toevoegen.
[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 14-08-2013 18:00 ]
Same here. Krijg echt nooit reclames te zien bij youtube. Meestal gooi ik de dutchadblocklist er ook bij. En natuurlijk de element hider helper om de divs etc. waarin de ads stonden te verbergen. Dat maakt websites weer heerlijk compactSmultie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:56:
Ik gebruik al jaren ABP met easylist en heb nog nooit reclames in YouTube gezien.
Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt dan beter kijken waarom het niet werkt, terwijl het wel zou moeten werken, en eventueel hiervoor een oplossing zoeken. Het is namelijk zo dat de feature bij iedereen werkt, of zou moeten werken, tenzij je iets hebt geïnstalleerd of hebt ingesteld dat er voor zorgt dat het niet meer werkt. Als Tweaker zijnde (bestaan die nog?) wil je toch graag weten waarom het dan niet meer werkt?ppl schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:45:
Hier ook ABP met Easylist en die dutch dingen ook eens geprobeerd. Het maakt geen fluit uit. Zoals ik al zei: het is een feature die bij een deel van de mensen wel werkt en bij een deel gewoon niet. Het heeft dan ook geen zin om "bij mij werkt het" of "bij mij werkt het niet" te gaan melden hier. Werkt het dan heb je mazzel, werkt het niet, kijk dan eens naar iets als YouTube Center. Simple as that
Bullsh*t!ppl schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:45:
Het maakt geen fluit uit. Zoals ik al zei: het is een feature die bij een deel van de mensen wel werkt en bij een deel gewoon niet.
En wat denk je dat al die users die er last van hebben wel niet hebben zitten doen? Juist, zich suf lopen zoeken op internet. Wat mensen eens moeten leren begrijpen is dat er problemen zijn waar simpelweg geen oplossing voor is (of waar geen wenselijke oplossing voor is). Dit is er zo eentje: het is een probleem bij een aantal mensen en nee er is geen oplossing.Tarabass schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:10:
Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt dan beter kijken waarom het niet werkt, terwijl het wel zou moeten werken, en eventueel hiervoor een oplossing zoeken. Het is namelijk zo dat de feature bij iedereen werkt, of zou moeten werken, tenzij je iets hebt geïnstalleerd of hebt ingesteld dat er voor zorgt dat het niet meer werkt. Als Tweaker zijnde (bestaan die nog?) wil je toch graag weten waarom het dan niet meer werkt?
Ware het niet dat van bovenstaande niets waar is. YouTube wijzigt continu haar layout en dat levert diverse problemen op. Dat kan dus ook prima met de ads in het filmpje zijn maar ook met diverse andere zaken. Een korte zoektocht op internet had je dit geleerd.Je geeft namelijk aan dat het niet werkt omdat Youtube continu haar layout veranderd. Maar dit is onzin. Ik heb nog nooit ads gehad op youtube. Er is dus iets anders aan de hand, en het probleem ligt bij jezelf. Niet bij de adblocker of de website/technieken van youtube..
Damn, dus dat is er hier aan de hand. Had net FF maar eens bijgewerkt (v20.0.1 -> 23.0.1) en nu werkt zoeken via de url-balk niet meer. De url in keyword.URL wordt genegeerdD!zzy schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:02:
"Users can now switch to a new search provider across the entire browser"
Als je de zoekmachine in de zoekbalk wijzigt en vervolgens iets in de URL-balk wilt opzoeken, wordt die zoekmachine gebruikt die je hebt ingesteld in de zoekbalk.
Iemand enig idee hoe je dat kan uitschakelen in de about:config?
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 22-08-2013 12:04 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Werkt bij mij nog steeds?Raven schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:56:
[...]
Damn, dus dat is er hier aan de hand. Had net FF maar eens bijgewerkt (v20.0.1 -> 23.0.1) en nu werkt zoeken via de url-balk niet meer. De url in keyword.URL wordt genegeerdBlijkt dus met die nieuwe functie te maken te hebben.
edit: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=873734
edit2: https://support.mozilla.org/nl/questions/967523
Damn you Mozilla
[afbeelding]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
1
| http://www.google.nl/search?ie=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q= |
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-08-2013 18:49 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Gebruik je soms een locked profile oftewel een vergrendeld profiel? Dan blijft het namelijk steeds crashen. Heb je ook al eens een schone installatie gedaan? Dus Firefox verwijderen met alle gegevens en dan opnieuw downloaden en installeren. Ben je alleen wel al je eerdere gegevens, zoals wachtwoorden en bladwijzers kwijt.MissShadows schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:17:
Ik heb sinds dat ik de nieuwe versie had geinstalleerd, alleen maar problemen gehad. Toen ik hem net had geinstalleerd deed hij wat hij moest doen en de keer daarna dat ik Firefox wil openen blijft hij elke keer hangen/vastlopen. Dan ga ik deze bijvoorbeeld opnieuw installeren en dan doet hij het weer even perfect.
en dit heb ik elke keer.
Bladwijzers kan je gelukkig exporteren naar een html-bestand via:desalniettemin schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:54:
[...]
.... Ben je alleen wel al je eerdere gegevens, zoals wachtwoorden en bladwijzers kwijt.
[ Voor 24% gewijzigd door Shmoopy op 23-08-2013 17:21 ]
Verwijderd
Voir de update deed hij het prima, voor zover ik weet heb ik geen profiel bij FF. ik heb ook al meerdere malen een schone installatie geprobeerd, maar zonder succes.desalniettemin schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:54:
[...]
Gebruik je soms een locked profile oftewel een vergrendeld profiel? Dan blijft het namelijk steeds crashen. Heb je ook al eens een schone installatie gedaan? Dus Firefox verwijderen met alle gegevens en dan opnieuw downloaden en installeren. Ben je alleen wel al je eerdere gegevens, zoals wachtwoorden en bladwijzers kwijt.
[ Voor 29% gewijzigd door MissShadows op 23-08-2013 19:19 ]
Twitter doet hier prima, GMaps ook. Al gebruik ik bij GMaps de oude versie nog, de nieuwe is bagger.Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:23:
Is er al een oplossing voor gmaps en twitter die niet meer bruikbaar zijn sinds versie 23?
Oscar Wilde
Verwijderd
Werken de interne linkjes ook? Zoals beantwoorden retweeten en gesprek uitvouwen? Gmaps toont alleen de kaart maar weigert te zoeken.Raven schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:26:
[...]
Twitter doet hier prima, GMaps ook. Al gebruik ik bij GMaps de oude versie nog, de nieuwe is bagger.
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 23-08-2013 18:42 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Ja ik gebruikte versie 23, ik heb net versie 22 geinstalleerd en alles werkt weer.Raven schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:40:
Jep, geen problemen, werkt prima. GMaps zoekt hier gewoon zoals voorheen, gebruik jij de onlangs uitgebrachte nieuwe versie?
Oscar Wilde
Verwijderd
Nee de oude de nieuwe vind ik niet lekker werken, nee ik heb de problemen pas sinds ik versie 23 heb.
Oscar Wilde
Oscar Wilde
[ Voor 0% gewijzigd door Shmoopy op 23-08-2013 19:15 . Reden: typo ]
Oscar Wilde
Het maakt op dit moment niet uit welke versie ik gebruik, bij de beta loopt hij ook vast. Dus dan ligt het probleem iig niet bij FF.desalniettemin schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:05:
@MissShadows: kijk hier anders eens op: https://support.mozilla.o...ox-hangt-of-reageert-niet
Ik heb met Fx 24 beta 4 nergens last van
[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 28-08-2013 12:28 ]
Oscar Wilde
[ Voor 7% gewijzigd door desalniettemin op 28-08-2013 15:52 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 28-08-2013 17:51 ]
Oscar Wilde
[ Voor 89% gewijzigd door desalniettemin op 03-09-2013 16:09 ]
Oscar Wilde
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 11-09-2013 11:19 ]
Oscar Wilde
[ Voor 75% gewijzigd door bertp1 op 11-09-2013 14:38 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik gebruikte deze optie voor ik een reinstall deed en gebruik het nog steeds.HaTe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:10:
Opties > Algemeen > Als Firefox start .... Tabbladen van vorige keer weergeven
Dat?
Had ik ook, maar met beta 10 is dat opgelostRaven schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:18:
He verdorie, weer een probleem met Firefox.
Sinds kort openen links, of dat nou links in emails in Outlook 2010 zijn of links in andere programma's of een snelkoppelingsbestand, niet meer in Firefox. Stel ik IE in als standaard browser, openen ze daar wel in. Maar als FF de standaard browser is gebeurt er niets, behalve dat het programma waar ik op de link klik de focus verliest.
Gebruik dit nou een paar dagen en ik kan eindelijk weer YouTube en andere Flash gebaseerde video's kijken zonder gezeik met een heleboel tabs open zonder haperingen!Raven schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:44:
edit: Het schoot mij zojuist te binnen dat Firefox van zichzelf al dergelijke functionaliteit had, maar die werkt met de komst van v23 ineens anders, dus mochten mensen problemen hebben met plugins.click_to_play --> http://www.ghacks.net/201...g-in-firefox-23-or-newer/ , straks eens kijken of dat hier werkt.
HTML5 schopt kont! Ik hoop dan ook dat we z.s.m. van Flash en Java af zijn in de toekomst en alles native HTML5 wordtedit2: Zul je net zien dat ik nu ineens geen flashvideo's kan vinden op Youtube, alles lijkt ineens html5 te zijn. Nu ik het daar toch over heb, bij html5 video's op Youtube zag ik altijd 2 rightclick menu's achter elkaar. Nu niet meer
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zeker dat het Flash is? Heb hier de nieuwste Flash en heb daar geen last van. Maar ik heb de melding inderdaad wel eens voorbij zien komen, als we het over dezelfde hebben:Sjah schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:05:
Flash heeft net ingevoerd, weet niet sinds welke versie, dat die om toestemming voor fullscreen vraagt. Pain in the ass.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Dus in v24 moet het gefixed zijn? Wist niet dat het een bug was (link?desalniettemin schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:01:
[...]
Had ik ook, maar met beta 10 is dat opgelost
nero355 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:03:
[...]
Gebruik dit nou een paar dagen en ik kan eindelijk weer YouTube en andere Flash gebaseerde video's kijken zonder gezeik met een heleboel tabs open zonder haperingen!
[...]
HTML5 schopt kont! Ik hoop dan ook dat we z.s.m. van Flash en Java af zijn in de toekomst en alles native HTML5 wordt
Oscar Wilde
Ja, precies.Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 02:03:
Dat is de html5 popup.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Add-ons -> Plugins -> Per plugin aangeven of hij automatisch geactiveerd moet worden of niet. Of bedoel je dat niet?nero355 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:33:
Ook dat "Done" wat je in de hoeken krijgt soms is een beetje maf, maar het is allemaal tenminste niet zo buggy als Flash dus ik vind het best!
Weet iemand welke about:config optie ik moet aanpassen om te voorkomen dat Firefox steeds vraagt of ik plugins op een pagina wil activeren ?? Nou heb ik mijn Flash probleem opgelost, echter heb ik er weer een nieuwe bij dankzij die oplossing![]()
Dit scherm inderdaad :Room42 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:53:
Add-ons -> Plugins -> Per plugin aangeven of hij automatisch geactiveerd moet worden of niet. Of bedoel je dat niet?
[ Voor 25% gewijzigd door nero355 op 13-09-2013 21:04 ]
Verwijderd
Raven schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:18:
He verdorie, weer een probleem met Firefox.
Sinds kort openen links, of dat nou links in emails in Outlook 2010 zijn of links in andere programma's of een snelkoppelingsbestand, niet meer in Firefox. Stel ik IE in als standaard browser, openen ze daar wel in. Maar als FF de standaard browser is gebeurt er niets, behalve dat het programma waar ik op de link klik de focus verliest.
Dus in meuk: Mozilla Firefox 24.0 moet het gefixed zijn?desalniettemin schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:01:
[...]
Had ik ook, maar met beta 10 is dat opgelost
Oscar Wilde
Verwijderd
Ik heb er met eerdere versies nooit last van gehad eigenlijk. Iig 24b10 doet het prima met linkjes in andere programma's.Raven schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:28:
[...]
[...]
Dus in meuk: Mozilla Firefox 24.0 moet het gefixed zijn?Kan niet zo 123 een lijst met bugfixes vinden.
Verwijderd
desalniettemin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:59:
...
Ik dacht dat Fx 25 beta het Australis design zou krijgen, maar ik zie geen verandering in uiterlijk
bron: https://mail.mozilla.org/...dev/2013-July/000475.htmlWe're planning to land in 25, but also to back-out immediately after the uplift to Aurora (Aug 5th). Australis will stay on mozilla-central (only) until Firefox 26 uplifts to Aurora (Sep 16th), with intent to ride the 26 train thru to release.
In other words, Australis will be in Firefox 25 Nightly builds soon, but will not go to Firefox 25 Aurora (or Beta, or Release). That gives ~10 weeks of m-c bake time before 26 uplift, instead of the ~4 we have for 25.
Ehm, updaten naar een beta als updaten van een final naar een final al niet zonder problemen kan?desalniettemin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:59:
@Raven: Ik dacht dat het opgelost was, omdat ik dat probleem ook had, maar met beta 10 niet meer, vandaar dat ik dacht dat het opgelost was, maar blijkbaar dus niet? Heb je Fx 25 beta 1 al geprobeerd of die dat probleem ook heeft?
Ik dacht dat Fx 25 beta het Australis design zou krijgen, maar ik zie geen verandering in uiterlijk
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 18-09-2013 17:31 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 17:30 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Domokun op 18-09-2013 22:36 ]
Ik vind het ook niet mooi. Dan maar een ander theme? Chrome look a like vind ik wel mooi, maar Fx laten lijken op Chrome? Ik weet het niet...Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:29:
Of je er blij mee moet zijn met Australis is een ander verhaal
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door -Edwin- op 19-09-2013 21:37 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Bee.nl op 20-09-2013 12:36 ]
Dat kun je gewoon instellen in de opties!
Ja, het verschil is "You can also configure how many tabs, in relation to the currently viewed tab, are reloaded upon startup, which gives you a bit of the best of both worlds."desalniettemin schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:49:
Weet ik, maar heb je ook de commentaren gelezen die eronder staan?
[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 25-09-2013 20:13 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Peter Triac op 06-10-2013 22:22 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik niet.Firesphere schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:29:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de middle-mouse af en toe er mee kapt?
Ik moet dan even buiten Firefox klikken en dan gaat het weer goed.
[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 05-10-2013 18:34 ]
Al sinds versie 21 ofzo, ik heb nu 23, geldt voor elke site. back/forward en middle-click werkt ineens niet meer. Even buiten FF klikken en weer terug lost het op.Room42 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:34:
[...]
Ik niet.
Is het algemeen? Of alleen op linkjes? Reproduceerbaar op een site?
Welke Firefox-versie?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als fervent gebruiker van de middelmuisknop ben ik blij dat ik hier geen last van heb. Het is geen oplossing maar je zou natuurlijk ctrl-lclick kunnen gebruiken.Firesphere schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:29:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de middle-mouse af en toe er mee kapt?
nope, yep, yep en ook FF opnieuw geinstalleerdTarabass schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:51:
[...]
Als fervent gebruiker van de middelmuisknop ben ik blij dat ik hier geen last van heb. Het is geen oplossing maar je zou natuurlijk ctrl-lclick kunnen gebruiken.
Is het niet een brakke addon die dit gedrag veroorzaakt? Profiel al eens weggegooid en opnieuw aangemaakt? Driver opnieuw geïnstalleerd?
Hier op Linux geen last van.Firesphere schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:29:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Cool! Dat is erg interessant! Laat wel zien, trouwens, dat het wel meevalt. Adblock Plus is de grootste met 15.98 MB. Een opvallende vind ik Lastpass, met 4.27 MB. Dat vind ik wel erg groot. En de plugin zelf vreet ook 2.82 MBdesalniettemin schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:29:
Met deze extensie kun je zien wat je extensies aan geheugen gebruiken:
https://addons.mozilla.or...ddon/about-addons-memory/
[ Voor 3% gewijzigd door Coyota op 11-10-2013 08:27 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq