[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.829 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ImihlgIL1WUAqjhtECDwkx0S/full.jpg

Firefox 24.. oeps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:43
@ppl: AdblockPlus blokkeert reclame's in YouTube filmpjes toch dacht ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 00:44
desalniettemin schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:46:
AdblockPlus blokkeert reclame's in YouTube filmpjes toch dacht ik :?
Ja

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 18:46:
@ppl: AdblockPlus blokkeert reclame's in YouTube filmpjes toch dacht ik :?
Hier niet. Ik gebruik daar YouTubeCenter voor die dat wel doet. Het gaat echter niet om de ads in het filmpje, het gaat om de ads op de pagina zelf. Die kun je inderdaad met abp blokkeren. Anyway, het was meer een voorbeeld om aan te geven dat het niet handig is om een plugin voor een complete site aan te zetten. Er kunnen ook elementen er tussen zitten die je juist niet wil starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Misschien in latere versies van Firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ppl schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:39:
[...]

Hier niet. Ik gebruik daar YouTubeCenter voor die dat wel doet. Het gaat echter niet om de ads in het filmpje, het gaat om de ads op de pagina zelf. Die kun je inderdaad met abp blokkeren. Anyway, het was meer een voorbeeld om aan te geven dat het niet handig is om een plugin voor een complete site aan te zetten. Er kunnen ook elementen er tussen zitten die je juist niet wil starten.
Hier wel. Maar goed, ABP doet uit zichzelf niets. Je zult wel de juiste filter subscriptions moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Inmiddels is de tweede bèta van Firefox 24 uit. De eerste bèta kende alleen een build voor en-US. Doordat de localization merge faalde waren er geen andere localized builds beschikbaar. In bèta 2 is dit verholpen en kunnen andere taalversies ook geüpdatet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Firesphere schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:50:
[...]

Ik vind het "plattere" logo lelijk :$
Ja na mijn 1e enthousiasme, nu ook wat kritischer, lijkt een week mooi, toch, dat duidelijkere is misschien toch beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik vind het nieuwe logo wel mooi ;)

@Bee.nl: Ik gebruik de Engelse versie, want ik update via Filehippo.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:35:
Hier wel. Maar goed, ABP doet uit zichzelf niets. Je zult wel de juiste filter subscriptions moeten toevoegen.
Met filters alleen ben je er niet. Je moet ook de juiste techniek hebben om de ads in de videos te blocken. Als je rondzoekt zie je dat hier nogal wat problemen mee zijn. Niet zo erg raar want YouTube is voortdurend bezig om hun design aan te passen. Met YouTube Center werkt dat veel beter, die ziet ook meer updates. Daarnaast kan het meer dan alleen dat, je kunt een bepaalde grootte, kwaliteit, positie van player, enz. instellen.

Overigens kwam ik net ook een bugje tegen: als je ABP en Ghostery hebt dan wil je niet de nieuwste 5.x serie gebruiken. Die zorgt er voor dat na een start van Firefox de cpu usage naar de 100% gaat. Disable je ABP dan zakt ie weer naar een normaal niveau. Als je ABP daarna ook weer enabled blijft dat zo. Met de oude Ghostery versie (2.9.6) heb je dit probleem niet. Gelukkig zijn ze hiervan op de hoogte bij Ghostery.

En dat nieuwe logo is aarslelijk. Valt compleet uit de toon op zowel Windows 8 als op OS X. Op ElementaryOS zal ie waarschijnlijk niet misstaan net als in iOS 7.

[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 14-08-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik gebruik al jaren ABP met easylist en heb nog nooit reclames in YouTube gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Smultie schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:56:
Ik gebruik al jaren ABP met easylist en heb nog nooit reclames in YouTube gezien.
Same here. Krijg echt nooit reclames te zien bij youtube. Meestal gooi ik de dutchadblocklist er ook bij. En natuurlijk de element hider helper om de divs etc. waarin de ads stonden te verbergen. Dat maakt websites weer heerlijk compact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook ABP met Easylist en die dutch dingen ook eens geprobeerd. Het maakt geen fluit uit. Zoals ik al zei: het is een feature die bij een deel van de mensen wel werkt en bij een deel gewoon niet. Het heeft dan ook geen zin om "bij mij werkt het" of "bij mij werkt het niet" te gaan melden hier. Werkt het dan heb je mazzel, werkt het niet, kijk dan eens naar iets als YouTube Center. Simple as that :)

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

ppl schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:45:
Hier ook ABP met Easylist en die dutch dingen ook eens geprobeerd. Het maakt geen fluit uit. Zoals ik al zei: het is een feature die bij een deel van de mensen wel werkt en bij een deel gewoon niet. Het heeft dan ook geen zin om "bij mij werkt het" of "bij mij werkt het niet" te gaan melden hier. Werkt het dan heb je mazzel, werkt het niet, kijk dan eens naar iets als YouTube Center. Simple as that :)
Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt dan beter kijken waarom het niet werkt, terwijl het wel zou moeten werken, en eventueel hiervoor een oplossing zoeken. Het is namelijk zo dat de feature bij iedereen werkt, of zou moeten werken, tenzij je iets hebt geïnstalleerd of hebt ingesteld dat er voor zorgt dat het niet meer werkt. Als Tweaker zijnde (bestaan die nog?) wil je toch graag weten waarom het dan niet meer werkt?

Je geeft namelijk aan dat het niet werkt omdat Youtube continu haar layout veranderd. Maar dit is onzin. Ik heb nog nooit ads gehad op youtube. Er is dus iets anders aan de hand, en het probleem ligt bij jezelf. Niet bij de adblocker of de website/technieken van youtube..

• Smultie
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:45:
Het maakt geen fluit uit. Zoals ik al zei: het is een feature die bij een deel van de mensen wel werkt en bij een deel gewoon niet.
Bullsh*t! :)
Tarabass schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:10:
Hier ben ik het niet mee eens. Je kunt dan beter kijken waarom het niet werkt, terwijl het wel zou moeten werken, en eventueel hiervoor een oplossing zoeken. Het is namelijk zo dat de feature bij iedereen werkt, of zou moeten werken, tenzij je iets hebt geïnstalleerd of hebt ingesteld dat er voor zorgt dat het niet meer werkt. Als Tweaker zijnde (bestaan die nog?) wil je toch graag weten waarom het dan niet meer werkt?
En wat denk je dat al die users die er last van hebben wel niet hebben zitten doen? Juist, zich suf lopen zoeken op internet. Wat mensen eens moeten leren begrijpen is dat er problemen zijn waar simpelweg geen oplossing voor is (of waar geen wenselijke oplossing voor is). Dit is er zo eentje: het is een probleem bij een aantal mensen en nee er is geen oplossing.
Je geeft namelijk aan dat het niet werkt omdat Youtube continu haar layout veranderd. Maar dit is onzin. Ik heb nog nooit ads gehad op youtube. Er is dus iets anders aan de hand, en het probleem ligt bij jezelf. Niet bij de adblocker of de website/technieken van youtube..
Ware het niet dat van bovenstaande niets waar is. YouTube wijzigt continu haar layout en dat levert diverse problemen op. Dat kan dus ook prima met de ads in het filmpje zijn maar ook met diverse andere zaken. Een korte zoektocht op internet had je dit geleerd.

Het is dus niet slim om iemand anders ergens van te gaan beschuldigen omdat het bij jou wel werkt en je geen enkele moeite hebt gedaan om eens naar het probleem te zoeken. Had je dat wel gedaan dan had je me gelijk gegeven.

Maar als de heren betweters het hier beter weten: kom maar op met de oplossing, er zijn heel wat users die daar op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Net weer een erg raar probleem weten te fiksen in Firefox 23 op Linux.

Afgelopen weekend waren tijdens een browse sessie ineens alle tooltips van een fixed grootte maatje biervilt terwijl er dan maar een heel klein beetje tekst in stond.
Verder niet zoveel aandacht aan besteed en het ging ook weer weg na een herstart, echter, nu waren wel vrijwel alle icoontjes van m'n Gnome thema "leeg" (de buttons van bijvoorbeld de navigatiebalk waren er wel als ik m'n muis erover haalde maar geen enkele grafische inhoud meer).

Verwijderen en herdownloaden van het thema werkte niet, het thema deed het wel goed in een nieuw profiel.
Andere themas en de default deden het allemaal wel, kortom er zat ergens iets mis in het profiel.

De oplossing? Verwijderen van de mimeTypes.rdf 8)7
Heeft wat trial en error gekost maar het werkt nu dus weer (plus ik heb een ander mooier thema gevonden: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/fxchrome/).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

D!zzy schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:02:
"Users can now switch to a new search provider across the entire browser"

Als je de zoekmachine in de zoekbalk wijzigt en vervolgens iets in de URL-balk wilt opzoeken, wordt die zoekmachine gebruikt die je hebt ingesteld in de zoekbalk.

Iemand enig idee hoe je dat kan uitschakelen in de about:config?
Damn, dus dat is er hier aan de hand. Had net FF maar eens bijgewerkt (v20.0.1 -> 23.0.1) en nu werkt zoeken via de url-balk niet meer. De url in keyword.URL wordt genegeerd :| Blijkt dus met die nieuwe functie te maken te hebben.

edit: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=873734
edit2: https://support.mozilla.org/nl/questions/967523

Damn you Mozilla :(
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/Gibbs-slap.gif

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 22-08-2013 12:04 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

misschien hebben julie het al besproken maar hebben jullie er ook last van dat de interne twitter linkjes niet meer werken sinds de nieuwe versie van firefox? en ook bij gmaps krijg ik wel de kaart te zien maar kan ik voor de rest niks, is dit een bekend probleem?

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb sinds dat ik de nieuwe versie had geinstalleerd, alleen maar problemen gehad. Toen ik hem net had geinstalleerd deed hij wat hij moest doen en de keer daarna dat ik Firefox wil openen blijft hij elke keer hangen/vastlopen. Dan ga ik deze bijvoorbeeld opnieuw installeren en dan doet hij het weer even perfect.
en dit heb ik elke keer.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

Raven schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:56:
[...]

Damn, dus dat is er hier aan de hand. Had net FF maar eens bijgewerkt (v20.0.1 -> 23.0.1) en nu werkt zoeken via de url-balk niet meer. De url in keyword.URL wordt genegeerd :| Blijkt dus met die nieuwe functie te maken te hebben.

edit: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=873734
edit2: https://support.mozilla.org/nl/questions/967523

Damn you Mozilla :(
[afbeelding]
Werkt bij mij nog steeds?

Ik gebruik trouwens ook InstantFox, werkt geniaal. Kan je ook keywords voor het zoeken instellen en dan snel op de juiste website zoeken. https://addons.mozilla.or...on/instantfox/?src=search

Ben vandaag eens gaan kijken naar de Social API icm Facebook, maar krijg het niet aan de praat. Ik ben ingelogd op Fb, maar de plugin zegt van niet.. ? Heb het al wel geactiveerd op Facebook zelf.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Even voor de duidelijkheid:
* Raven typt bijvoorbeeld "uncle buck imdb" in url balk + ENTER

Voor FF23 gebeurde dit: Mits de titel exact overeenkomt, wordt automatisch de IMDB-pagina geopend. Of bij "zoekterm wiki" de wiki-pagina.

Maar nu verschijnt Google (mits Google rechtsboven geselecteerd is) met de ingevoerde zoektermen: https://www.google.com/se...nt=firefox-a&channel=fflb ipv meteen door te gaan naar de IMDB-pagina wat de eerste resultaat is.

Om bovenstaande te kunnen doen moe(s)t keyword.URL
code:
1
http://www.google.nl/search?ie=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=

bevatten en moet keyword.enabled op true staan.

Helaas werkt dat niet meer doordat keyword.URL niet meer gebruikt wordt (zie bugreport in vorige bericht), ipv daarvan worden de rechtsboven in FF ingestelde zoekmachines gebruikt die niet automatisch doorlinken naar het eerste resultaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-08-2013 18:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
MissShadows schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:17:
Ik heb sinds dat ik de nieuwe versie had geinstalleerd, alleen maar problemen gehad. Toen ik hem net had geinstalleerd deed hij wat hij moest doen en de keer daarna dat ik Firefox wil openen blijft hij elke keer hangen/vastlopen. Dan ga ik deze bijvoorbeeld opnieuw installeren en dan doet hij het weer even perfect.
en dit heb ik elke keer.
Gebruik je soms een locked profile oftewel een vergrendeld profiel? Dan blijft het namelijk steeds crashen. Heb je ook al eens een schone installatie gedaan? Dus Firefox verwijderen met alle gegevens en dan opnieuw downloaden en installeren. Ben je alleen wel al je eerdere gegevens, zoals wachtwoorden en bladwijzers kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Laatst online: 20-07 11:05
desalniettemin schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

.... Ben je alleen wel al je eerdere gegevens, zoals wachtwoorden en bladwijzers kwijt.
Bladwijzers kan je gelukkig exporteren naar een html-bestand via:
Bladwijzers>Alle bladwijzers tonen>importeren en reservekopie maken>Bladwijzers exporteren naar html.

Importeren gaat op ongeveer dezelfde manier, maar dan kies je voor Bladwijzers importeren vanuit html.
Dat scheelt weer een weekendje favorieten zoeken en opslaan....

Wachtwoorden kan je op een blaadje schrijven en na gebruik goed verstoppen (of je kan een TrueCrypt container maken met een tekstbestand met alle accounts(namen), usernames en passwords) als back-up.
:)

[ Voor 24% gewijzigd door Shmoopy op 23-08-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een oplossing voor gmaps en twitter die niet meer bruikbaar zijn sinds versie 23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
desalniettemin schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:54:
[...]

Gebruik je soms een locked profile oftewel een vergrendeld profiel? Dan blijft het namelijk steeds crashen. Heb je ook al eens een schone installatie gedaan? Dus Firefox verwijderen met alle gegevens en dan opnieuw downloaden en installeren. Ben je alleen wel al je eerdere gegevens, zoals wachtwoorden en bladwijzers kwijt.
Voir de update deed hij het prima, voor zover ik weet heb ik geen profiel bij FF. ik heb ook al meerdere malen een schone installatie geprobeerd, maar zonder succes.

Maar daarintegen, importeerde ik wel altijd de bladwijzers vanuit Chrome. Ik ga nu eens testen zonder deze te importeren.

Toch raar dat hij problemen heeft sinds de update.

Edit: Weer geprobeerd, alles verwijderd, opnieuw geinstalleerd, niks geimporteerd, helemaal schoon. Ik heb er even mee kunnen surfen, ik sluit hem af, even later weer opgestart en hij blijft crashen. (reageert niet meer) Als ik hem dan weer wil opstarten krijg ik een sessie herstellen scherm, waarbij hij dan ook niet meer reaageert

[ Voor 29% gewijzigd door MissShadows op 23-08-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:23:
Is er al een oplossing voor gmaps en twitter die niet meer bruikbaar zijn sinds versie 23?
Twitter doet hier prima, GMaps ook. Al gebruik ik bij GMaps de oude versie nog, de nieuwe is bagger.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:26:
[...]

Twitter doet hier prima, GMaps ook. Al gebruik ik bij GMaps de oude versie nog, de nieuwe is bagger.
Werken de interne linkjes ook? Zoals beantwoorden retweeten en gesprek uitvouwen? Gmaps toont alleen de kaart maar weigert te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jep, geen problemen, werkt prima. GMaps zoekt hier gewoon zoals voorheen, gebruik jij de onlangs uitgebrachte nieuwe versie?

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 23-08-2013 18:42 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:40:
Jep, geen problemen, werkt prima. GMaps zoekt hier gewoon zoals voorheen, gebruik jij de onlangs uitgebrachte nieuwe versie?
Ja ik gebruikte versie 23, ik heb net versie 22 geinstalleerd en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik doelde op de nieuwe versie van GMaps :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:44:
Ik doelde op de nieuwe versie van GMaps :P
Nee de oude de nieuwe vind ik niet lekker werken, nee ik heb de problemen pas sinds ik versie 23 heb.

Een downgrade heeft dus geholpen en het probleem opgelost al maak ik me zorgen over de beveiligingsupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, vaag. Heb je toevallig een addon die icm v23 dwarsligt?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee alleen ad blocker plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die heb ik hier niet, misschien dat die iets verkeerds doet icm v23?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Laatst online: 20-07 11:05
Ik heb hier FF 23 en sinds gisteren FF 23.0.1 en o.a. Adblock plus, ghostery, betterprivacy.
Bij mij doet de oude versie van google maps het ook als vanouds. Het werkt allemaal.

De nieuwe versie van maps heb ik nooit geprobeerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Shmoopy op 23-08-2013 19:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@MissShadows: kijk hier anders eens op: https://support.mozilla.o...ox-hangt-of-reageert-niet

Ik heb met Fx 24 beta 4 nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oh bugger, naast het slopen van keyword.URL heeft het updaten naar v23 Flashblock ook nog eens gesloopt, die lijkt niet te werken in v23. Ben niet de enige die dat is opgevallen volgens Google.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
desalniettemin schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:05:
@MissShadows: kijk hier anders eens op: https://support.mozilla.o...ox-hangt-of-reageert-niet

Ik heb met Fx 24 beta 4 nergens last van :)
Het maakt op dit moment niet uit welke versie ik gebruik, bij de beta loopt hij ook vast. Dus dan ligt het probleem iig niet bij FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Flashblock heeft een nieuwe versie uitgebracht, 1.5.17, maar die niet downloaden. Nu lijkt het alsof flashblock werkt, maar youtubevideos beginnen gewoon meteen met afspelen, al is het beeld niet te zien omdat dat wel geblocked lijkt te zijn. Klik ik op de flashblock-knop om de flashvideo te laden, krijg ik de youtube-loading indicator te zien en thats it.

Youtube is met de huidige flashblock en FF23.0.1 dus niet te gebruiken.

edit: Het schoot mij zojuist te binnen dat Firefox van zichzelf al dergelijke functionaliteit had, maar die werkt met de komst van v23 ineens anders, dus mochten mensen problemen hebben met plugins.click_to_play --> http://www.ghacks.net/201...g-in-firefox-23-or-newer/ , straks eens kijken of dat hier werkt.

edit2: Zul je net zien dat ik nu ineens geen flashvideo's kan vinden op Youtube, alles lijkt ineens html5 te zijn. Nu ik het daar toch over heb, bij html5 video's op Youtube zag ik altijd 2 rightclick menu's achter elkaar. Nu niet meer :o

edit3: Flashvideo gevonden, de ingebakken flashblocker van FF werkt prima zo te zien :)

[ Voor 45% gewijzigd door Raven op 28-08-2013 12:28 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Die geef je toestemming voor alleen die je op dat moment wil zien of je geeft toestemming voor altijd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door desalniettemin op 28-08-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds kort is daar een optie bij gekomen ;) (Of ik snap je niet goed :P )

Voorheen was het met Firefox' ingebakken functie "altijd aan" of "altijd uit". Nu is het per plugin mogelijk om ipv die 2 keuzes "vragen om te activeren" te kiezen, dan krijg je hetzelfde effect als flashblock maar dan niet alleen voor flash, maar ook silverlight, java etc. Dat is sinds v23 en heeft van wat ik heb gelezen voor de nodige verwarring bij Firefox gebruikers gezorgd.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 28-08-2013 17:51 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als je kiest voor de eerste optie dan moet je steeds weer toestemming geven. Kies je voor de tweede optie dan hoeft dat niet, bedoelde ik ;)

Met beta 7 kan ik niet terugbladeren op scientas.nl. Ook blijft de pagina maar doorladen en als ie dan eindelijk stopt, dan laadt het de pagina opnieuw. Voorheen geen last :? Ook met beta 8 niet opgelost.

[ Voor 89% gewijzigd door desalniettemin op 03-09-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een bug gevonden in Firefox, al lijkt dit by design te zijn. Ik klik nog wel eens per ongeluk op het kruisje, waarna FF gelijk sluit :/ De bevestigingsvraag komt niet als je FF zo ingesteld hebt dat alle tabbladen bij het opstarten hersteld moeten worden, browser.warnOnQuit en browser.showQuitWarning op true zetten maakt geen verschil.

Nu laat ik Session Manager (die ik al gebruikte) die afsluitbevestiging maar geven.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Raven: Inderdaad. Nasty!
Overigens krijg je de melding wel als het niet het laatste venster is dat je sluit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

He verdorie, weer een probleem met Firefox.

Sinds kort openen links, of dat nou links in emails in Outlook 2010 zijn of links in andere programma's of een snelkoppelingsbestand, niet meer in Firefox. Stel ik IE in als standaard browser, openen ze daar wel in. Maar als FF de standaard browser is gebeurt er niets, behalve dat het programma waar ik op de link klik de focus verliest.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 11-09-2013 11:19 ]

Oscar Wilde

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Al heel lang heb ik firefox ingesteld staan zodat het de tabbladen (sessie) onthoudt en onmiddelijk terug laadt wanneer ik het opnieuw opstart. Vroeger betekende dit eveneens dat het de progress in een youtubevideo e.d. onthield, en dat doet het sinds een reinstall van windows niet meer. Iemand die weet hoe dit wel kan?

[ Voor 75% gewijzigd door bertp1 op 11-09-2013 14:38 ]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

Opties > Algemeen > Als Firefox start .... Tabbladen van vorige keer weergeven

Dat?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:10:
Opties > Algemeen > Als Firefox start .... Tabbladen van vorige keer weergeven

Dat?
Ik gebruikte deze optie voor ik een reinstall deed en gebruik het nog steeds.
In principe zou er dus niks veranderd mogen zijn, echter onthoudt ff niet langer de prgress van een (youtube-)video.

Dus als ik bv aan minuut 25 vd 60 zit, ff sluit en dan terug opstart begint het terug bij 0. Vroeger bleef ie gewoon op 25 staan.

• desalniettemin
Raven schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:18:

Sinds kort openen links, of dat nou links in emails in Outlook 2010 zijn of links in andere programma's of een snelkoppelingsbestand, niet meer in Firefox. Stel ik IE in als standaard browser, openen ze daar wel in. Maar als FF de standaard browser is gebeurt er niets, behalve dat het programma waar ik op de link klik de focus verliest.
Had ik ook, maar met beta 10 is dat opgelost :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Raven schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:44:
edit: Het schoot mij zojuist te binnen dat Firefox van zichzelf al dergelijke functionaliteit had, maar die werkt met de komst van v23 ineens anders, dus mochten mensen problemen hebben met plugins.click_to_play --> http://www.ghacks.net/201...g-in-firefox-23-or-newer/ , straks eens kijken of dat hier werkt.
Gebruik dit nou een paar dagen en ik kan eindelijk weer YouTube en andere Flash gebaseerde video's kijken zonder gezeik met een heleboel tabs open zonder haperingen! *O*
edit2: Zul je net zien dat ik nu ineens geen flashvideo's kan vinden op Youtube, alles lijkt ineens html5 te zijn. Nu ik het daar toch over heb, bij html5 video's op Youtube zag ik altijd 2 rightclick menu's achter elkaar. Nu niet meer :o
HTML5 schopt kont! Ik hoop dan ook dat we z.s.m. van Flash en Java af zijn in de toekomst en alles native HTML5 wordt :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sjah
Flash heeft net ingevoerd, weet niet sinds welke versie, dat die om toestemming voor fullscreen vraagt. Pain in the ass. :X

• Room42
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:05:
Flash heeft net ingevoerd, weet niet sinds welke versie, dat die om toestemming voor fullscreen vraagt. Pain in the ass. :X
Zeker dat het Flash is? Heb hier de nieuwste Flash en heb daar geen last van. Maar ik heb de melding inderdaad wel eens voorbij zien komen, als we het over dezelfde hebben:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YeA7y1SSwx2g59yEiPSieEtt/full.png

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Dat is de html5 popup.

Verwijderd

Heb zelf altijd lag bij 1080p youtube videos, alleen 720p doet het goed. De enige reden dat ik firefox nog gebruik is omdat je daarmee gemakkelijk flash/youtube kunt downloaden. Naast dat is het enige pluspuntje aan Firefox dat het niet instant alle tabs laadt, ik ben echt iemand die altijd een stuk of 20 tabs open heb staan. Op alle andere vlakken is Chrome stukken beter.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

desalniettemin schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:01:
[...]

Dus in v24 moet het gefixed zijn? Wist niet dat het een bug was (link? ;) ) of dat het aan mijn kant lag :P
nero355 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:03:
[...]

Gebruik dit nou een paar dagen en ik kan eindelijk weer YouTube en andere Flash gebaseerde video's kijken zonder gezeik met een heleboel tabs open zonder haperingen! *O*

[...]

HTML5 schopt kont! Ik hoop dan ook dat we z.s.m. van Flash en Java af zijn in de toekomst en alles native HTML5 wordt :Y)
:D

I know, maar omdat html5 video's niet geblocked kunnen worden met die functie beginnen ze meteen met laden en afspelen zodra de pagina geopend wordt. En html5 heeft niet veel nut als de embedded video's daar niet eens gebruik van kunnen maken, die zijn nog altijd Flash, maar dat kan gelukkig wel standaard geblocked worden :)

Oscar Wilde

• Room42
  • Niet online
Ja, precies.

• Sjah
Oh, hhmm even kijken of het uit te zetten valt, bbrrr.

• nero355

nero355

Ook dat "Done" wat je in de hoeken krijgt soms is een beetje maf, maar het is allemaal tenminste niet zo buggy als Flash dus ik vind het best!

Weet iemand welke about:config optie ik moet aanpassen om te voorkomen dat Firefox steeds vraagt of ik plugins op een pagina wil activeren ?? Nou heb ik mijn Flash probleem opgelost, echter heb ik er weer een nieuwe bij dankzij die oplossing :F :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Room42
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:33:
Ook dat "Done" wat je in de hoeken krijgt soms is een beetje maf, maar het is allemaal tenminste niet zo buggy als Flash dus ik vind het best!

Weet iemand welke about:config optie ik moet aanpassen om te voorkomen dat Firefox steeds vraagt of ik plugins op een pagina wil activeren ?? Nou heb ik mijn Flash probleem opgelost, echter heb ik er weer een nieuwe bij dankzij die oplossing :F :+
Add-ons -> Plugins -> Per plugin aangeven of hij automatisch geactiveerd moet worden of niet. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 23:53:
Add-ons -> Plugins -> Per plugin aangeven of hij automatisch geactiveerd moet worden of niet. Of bedoel je dat niet?
Dit scherm inderdaad :

Afbeeldingslocatie: http://cdn.ghacks.net/wp-content/uploads/2013/08/click-to-play.png

Alleen heb ik die opties helemaal niet in Pale Moon (alleen Disable/Enable) dus ik hoopte eigenlijk op een about:config achtige workaround :)

/EDIT : Per vandaag is dit fixed door Pale Moon zelf, want die gebruikt nu de 24.0 source code *O* http://forum.palemoon.org/viewtopic.php?f=24&t=3031 d:)b

/EDIT #2 : Crap :( Click to Play activeert nu een stomme balloontip die vervolgens alle Flash elementen op de pagina laadt |:( Dat was niet de bedoeling... heb ik weer wat om uit te zoeken 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door nero355 op 13-09-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Wie weet hoe ik de letters van de bladwijzers onder Firefox met About Config groter kan zetten, wil de letter grote van IE, in IE zijn ze lekker groot onder 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In about:config kan dat volgens mij niet. Met custom css kan je wel alles tweaken aan het uiterlijk firefox.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:18:

desalniettemin schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:01:
[...]

Dus in meuk: Mozilla Firefox 24.0 moet het gefixed zijn? :? Kan niet zo 123 een lijst met bugfixes vinden.

Oscar Wilde

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:28:
[...]

[...]

Dus in meuk: Mozilla Firefox 24.0 moet het gefixed zijn? :? Kan niet zo 123 een lijst met bugfixes vinden.
Ik heb er met eerdere versies nooit last van gehad eigenlijk. Iig 24b10 doet het prima met linkjes in andere programma's.

• desalniettemin
@Raven: Ik dacht dat het opgelost was, omdat ik dat probleem ook had, maar met beta 10 niet meer, vandaar dat ik dacht dat het opgelost was, maar blijkbaar dus niet? Heb je Fx 25 beta 1 al geprobeerd of die dat probleem ook heeft?

Ik dacht dat Fx 25 beta het Australis design zou krijgen, maar ik zie geen verandering in uiterlijk :?

Verwijderd

desalniettemin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:59:
...
Ik dacht dat Fx 25 beta het Australis design zou krijgen, maar ik zie geen verandering in uiterlijk :?
We're planning to land in 25, but also to back-out immediately after the uplift to Aurora (Aug 5th). Australis will stay on mozilla-central (only) until Firefox 26 uplifts to Aurora (Sep 16th), with intent to ride the 26 train thru to release.

In other words, Australis will be in Firefox 25 Nightly builds soon, but will not go to Firefox 25 Aurora (or Beta, or Release). That gives ~10 weeks of m-c bake time before 26 uplift, instead of the ~4 we have for 25.
bron: https://mail.mozilla.org/...dev/2013-July/000475.html

• desalniettemin
Heb het net zitten lezen. Komt pas als de stabiele versie van Fx 25 in oktober uitkomt :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

desalniettemin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:59:
@Raven: Ik dacht dat het opgelost was, omdat ik dat probleem ook had, maar met beta 10 niet meer, vandaar dat ik dacht dat het opgelost was, maar blijkbaar dus niet? Heb je Fx 25 beta 1 al geprobeerd of die dat probleem ook heeft?

Ehm, updaten naar een beta als updaten van een final naar een final al niet zonder problemen kan?
* Raven is niet gek :+

Maar zal v24 als ik heel veel zin heb om het te proberen er later maar eens installeren, ik draai nog v23 omdat ik eerst wil weten of v24 het fixed en/of niet meer problemen veroorzaakt zoals de update naar v23.

edit: En als je denkt alles gehad te hebben, op dit moment worden linkjes zonder problemen weer geopend in Firefox 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 18-09-2013 17:31 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Of je er blij mee moet zijn met Australis is een ander verhaal :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 17:30 ]

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
-laat maar-

[ Voor 95% gewijzigd door Domokun op 18-09-2013 22:36 ]

• desalniettemin
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:29:
Of je er blij mee moet zijn met Australis is een ander verhaal :X
Ik vind het ook niet mooi. Dan maar een ander theme? Chrome look a like vind ik wel mooi, maar Fx laten lijken op Chrome? Ik weet het niet...

Verwijderd

Ik zit zelf via Classic Compact min of meer op de Firefox 3 look, al die moderne fratsen hoeven voor mij niet..

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:46
Sinds Firefox 24 laadt bij mij de facebook nieuwsfeed niet meer in 1 keer. Ik moet perse links op nieuwsoverzicht drukken voordat ik statusupdates e.d. zie. Ik heb al de cookies van facebook verwijderd, maar hetzelfde verhaal.

EDIT: Nvm, lag aan Facebook zelf. Begon net toevallig bij mijn eerste Firefox 24 gebruik, excuses!

[ Voor 18% gewijzigd door -Edwin- op 19-09-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Hmm, sinds ik naar Firefox 25 beta 1 heb geüpdatet stottert de browser af en toe. Vooral merkbaar bij vlot typen en scrollen. Daarnaast duurt het inladen van websites vlak na het starten van de browser langer dan normaal. Even afwachten wat de volgende beta doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Bee.nl op 20-09-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat kun je gewoon instellen in de opties!
Opties -> Tabs -> Don't load tabs until selected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Weet ik, maar heb je ook de commentaren gelezen die eronder staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
desalniettemin schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:49:
Weet ik, maar heb je ook de commentaren gelezen die eronder staan?
Ja, het verschil is "You can also configure how many tabs, in relation to the currently viewed tab, are reloaded upon startup, which gives you a bit of the best of both worlds."

Comments zie ik niet omdat die via een tracking site lopen en dus geblockt worden door ghostery O-)

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Ik heb 9 pinned tabs, uh App tabs, (uh, vast gemaakte tabbladen dus).
Die beginnen bij de Firefox-start direct te laden en dat vertraagd de boel nogal.
En daarna blijven ze alle 9 geladen...
Ik heb een tijdje een paar "reload every 5 min. -app tabs" gehad, zodat bv "buien of wolken radar" altijd actueel was. Maar ik ben het dus al weer aan het beperken...
(Ik heb altijd last van traag groeiend geheugengebruik totdat de boel crasht na 5 uurtjes).

Waarom kan ik trouwens niet kiezen om de App Tabs rechts neer te zetten ?
En wat ook irritant is: Als er vanuit zo'n app-tab een nieuw tabblad cq nieuwe tabbladen) wordt geopend dan is dat dus altijd aan de linkerkant van de rij.. (en niet rechts) en kan je daarna heen en weer "zappen"
tussen tabblad 10 en tabblad 100 .. :-(
Vreemd dat niemand dat opvalt..
(Maar ja, veel "gewone mensen" doen niks bijzonders met hun Firefox.. ;-).

• desalniettemin
Don't load tabs untill selected aanvinken in opties. Geldt toch ook voor apptabs? Zie antwoord van sjaakduhuuhl ;)

TabMixPlus ken je toch wel? Daarmee kan je ook instellen om de hoeveel minuten je een tab kan laten herladen.

[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 25-09-2013 20:13 ]

• Room42
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
TabMixPlus had ik tijdelijk afgedankt maar ik heb het nu weer in gebruik genomen.
Nu moet je "tabbladen aan de rechterkant sluiten" (>24) daar weer even opnieuw aanzetten..
Ik heb -vrees ik- te veel add-ons of "verkeerde add-ons.."
Altijd last van traag groeiend geheugengebruik..
Na een paar uur begint alles wat trager te worden en gaat het scrollen wat "houterig" worden..
En na de crash kan ik weer een paar uur vooruit. :-)
Het valt op dat ik tijdens de crash wel eens een stukje van 1 of 2 "beeld "frame plaatjes" zie
van 1 of 2 video-dingen die ik een uur eerder had bekeken..
Net of dat "niet goed was opgeruimd".

Voor "Don't load apptabs untill selected after Firefox start" heb ik in about:config >
browser.sessionstore.restore_pinned_tabs_on_demand
maar even "de boel omgegooid"..
Misschien zou er een keuze moeten zijn om ze pas na x minuten te laden.
Zoals je ook zou moeten kunnen kiezen om bij de Firefox-start
niet alleen het laatste tabblad (van de 150) :-) te laden maar bv de laatste 5 oid..
Met dank aan Desal.... en Sjaak :-)
>>
De App Tabs laden nu niet meer direct bij de Firefox start, dus dat gaat goed !
Ik krijg het echter niet voor elkaar dat
de Links waar op ik klik in een App Tab
"gewoon uiterst rechts" in de gewone tab-bladen-rij worden geopend,
maar dat de andere Links waar op ik klik, ergens in de gewone tab-bladen-rij,
NIET uiterst rechts worden geopend maar "gewoon IN de rij", rechts naast dat tabblad..

Er moet dus "App Tab onderscheid" gemaakt worden..
Heel... misschien is er in about:config iets te vinden.?..
Want ik vrees dat er nog geen add-on is die dit kan.. :-(

[ Voor 26% gewijzigd door Peter Triac op 06-10-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de middle-mouse af en toe er mee kapt?

Ik moet dan even buiten Firefox klikken en dan gaat het weer goed.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Firesphere schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:29:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de middle-mouse af en toe er mee kapt?

Ik niet.
Is het algemeen? Of alleen op linkjes? Reproduceerbaar op een site?

Welke Firefox-versie?

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 05-10-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Room42 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:34:
[...]

Ik niet.
Is het algemeen? Of alleen op linkjes? Reproduceerbaar op een site?

Welke Firefox-versie?
Al sinds versie 21 ofzo, ik heb nu 23, geldt voor elke site. back/forward en middle-click werkt ineens niet meer. Even buiten FF klikken en weer terug lost het op.

Het is geen groot probleem, het is alleen wel vaag dat't alleen bij FF gebeurd. Op elke site, elke link. Het is echt heel firefox die die speciale knoppen negeert. Het ligt niet aan m'n drivers, die geven in ieder geval geen error. Kan ik misschien ergens het FF-error-log vinden?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Als fervent gebruiker van de middelmuisknop ben ik blij dat ik hier geen last van heb. Het is geen oplossing maar je zou natuurlijk ctrl-lclick kunnen gebruiken.

Is het niet een brakke addon die dit gedrag veroorzaakt? Profiel al eens weggegooid en opnieuw aangemaakt? Driver opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tarabass schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:51:
[...]

Als fervent gebruiker van de middelmuisknop ben ik blij dat ik hier geen last van heb. Het is geen oplossing maar je zou natuurlijk ctrl-lclick kunnen gebruiken.

Is het niet een brakke addon die dit gedrag veroorzaakt? Profiel al eens weggegooid en opnieuw aangemaakt? Driver opnieuw geïnstalleerd?
nope, yep, yep en ook FF opnieuw geinstalleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Hier op Linux geen last van.
Ik weet niet wat je doel precies is maar misschien is Greasemonkey + Auto Scroller iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-07 19:22
Voor mensen die last hebben van een te hoog geheugen verbuik in Firefox, probeer eens te switchen naar het Aurora channel (26.0a2). Ik heb het natuurlijk maar één maal getest, maar ik ging van een 500MB naar 300MB. Een stevige 200MB minder in geheugen verbruik is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Geheugen is er om gebruikt te worden! Ik heb niet voor niets 16GB ingebouwd ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Eindelijk een mooie oplossing voor een Firefox-sync-irritatie gevonden!

Normaal met sync en een ingesteld master password, krijg je ongeveer 9 seconden na het opstarten een password-nag-scherm omdat hij automatisch wil syncen maar de wachtwoorden nog niet ontsleuteld zijn.
Als je dan toevallig net in een contextmenu zat, waartoe de kans groot is aangezien je Firefox net hebt gestart en driftig aan het navigeren bent naar een site om te bezoeken, raak je uit dat menu door die wachtwoordpopup.

De oplossing blijkt het toevoegen van de "services.sync.autoconnectDelay" integer te zijn en daar het aantal te wachten seconden in te stellen.

Wel raar dat het nodig was om daarvoor de source door te ploegen en per toeval op die sleutel te stuiten aangezien hij niet standaard wordt toegevoegd, terwijl de functionaliteit toch al terug lijkt te stammen naar Firefox 3.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Hier staat het artikel over de geheugenhonger.:
nieuws: Mozilla zegt geheugenhonger van Firefox flink te hebben verminderd
Het gaat over site's met veel plaatjes. (Ik weet niet hoe het zit met video's).
Of het voor andere geheugenlekkage's /geheugenhonger helpt betwijfel ik..
Maar ik wil eigenlijk (voor het eerst wel eens Aurora channel) 26.0a2 proberen.
(Nog even kijken hoe dat gaat (en hoe ik evt. weer terug ga etc..).
Ik heb nl. al "eeuwen" last van geleidelijk oplopend geheugengebruik.
Nu staat de teller in de add-onbalk op 1080Mb. (Add-on "Memory Restart").
Ik moet dus om de 4 uur ff herstarten (en anders doet Firefox het evt. zelf met een crash) :-)
Misschien doordat ik graag veel add-ons gebruik..
Er is een add-on "about:addons-memory 7" die inzicht zou geven in het geheugen gebruik van add-ons.
Hij maakt een nieuwe "about:..-pagina": about:addons-memory
maar ik wordt er (tot nu toe nog) niet wijzer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Met find-as-you-type of gewoon ctrl+f kun je ook 'verborgen' tekst vinden. Deze zit dan vaak in een verborgen div of achter een layer.

Heeft iemand een idee hoe je die gevonden tekst zichtbaar kan maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Met deze extensie kun je zien wat je extensies aan geheugen gebruiken:

https://addons.mozilla.or...ddon/about-addons-memory/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Cool! Dat is erg interessant! Laat wel zien, trouwens, dat het wel meevalt. Adblock Plus is de grootste met 15.98 MB. Een opvallende vind ik Lastpass, met 4.27 MB. Dat vind ik wel erg groot. En de plugin zelf vreet ook 2.82 MB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 02:58
In de beta is dit ook gewoon terug te vinden in about:memory.
Daar heb je onder explicit een een onderdeel add-ons, waar je per add-on dit ook kan terug vinden.
Het enigste nadeel is dat de ID van de add-on wordt gebruikt.

Maar dit is dan weer terug te vinden in about:support waar je de ID aan de normale naam kan koppelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Coyota op 11-10-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Weet ik, maar die vind ik erg onoverzichtelijk. Gebruik het alleen om af en toe eens te checken, voor de rest zet ik het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat zijn nu de plannen; Australis komt en iedereen haat het, per wanneer? En ik las ook maand of wat terug dat er eerst een afronding van de tabs zou komen, lijkt me wat sierlijker en daar kijk ik wèl naar uit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
De stabiele versie van Fx 25 volgens mij. ik ben er nog niet over uit of ik het mooi vind ja of nee ;)
Pagina: 1 ... 34 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.