"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
De optie -no-remote is nodig als je meerdere instanties van Firefox open wilt hebben met verschillende profielen. Als je Firefox als open hebt met je standaard profiel kun je dus niet nog eens Firefox openen met een ander profiel zonder -no-remote.Peter Triac schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:08:
ik heb het icoontje met de profiel-manager ( -no-remote -P ) gewist en weer een nieuw icoontje met een profiel-manager gemaakt maar nu alleen met "-P" (zonder "-no-remote" er bij).
Want ik heb geen idee waarom "-no-remote" er wel of niet bij moet..
Voor het profiel dat je als default wilt hebben moet je geen -no-remote gebruiken omdat links uit andere applicaties (bijv. een URL in Skype chat) die Firefox openen dan in een nieuw venster geopend worden.
Het "default" profiel is idd het profiel dat bij de eerste installatie van Firefox (zonder voorgaande installaties) aangemaakt was. Het profiel wat standaard geopend wordt is volgens mij het laatste profiel is dat je gebruikt hebt zonder -no-remote.Maar dat hele profiel-manager-gebeuren is me nog een beetje onduidelijk.
Hij maakt (of toont) ook een "default" profiel maar het was me onduidelijk of dat perse altijd
het oude oorspronkelijke profiel is ? , dat je krijgt als je Fx zonder profielmanager opstart..
Het lijkt soms wel eens onduidelijk wat er nou geladen wordt.
Het zou ook wel mooi zijn als je ergens in Fx zou kunnen zien met welk
profiel je bezig bent.. (?).
Welk profiel actief is kun je zien als je naar Help>Troubleshooting Information gaat en dan bij "Profile Folder" op de "Show Folder" knop klikt. Let wel dat als je een profiel in de profile manager renamed, dat dit niet wordt geupdate in de mapnaam.
Hmm... en als je dan dat 2de profiel open hebt staan met -no-remote en je clickt wat aan in laten we zeggen TeamSpeak of zo : Wordt er dan ook een nieuw Firefox proces gestart met het default profiel of is het default profiel actief binnen het proces van het 2de profiel dat je al opgestart had met een aparte shortcut ?!Aham brahmasmi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:48:
De optie -no-remote is nodig als je meerdere instanties van Firefox open wilt hebben met verschillende profielen. Als je Firefox als open hebt met je standaard profiel kun je dus niet nog eens Firefox openen met een ander profiel zonder -no-remote.
Voor het profiel dat je als default wilt hebben moet je geen -no-remote gebruiken omdat links uit andere applicaties (bijv. een URL in Skype chat) die Firefox openen dan in een nieuw venster geopend worden.
Volgens mij had ik ooit zo'n setup met meerdere profielen en als bovenstaande klopt dan ga ik dat weer eens opzetten vanwege mijn Flash probleem
Daarom moet je het zelf veranderen in de .ini van de profielenHet "default" profiel is idd het profiel dat bij de eerste installatie van Firefox (zonder voorgaande installaties) aangemaakt was. Het profiel wat standaard geopend wordt is volgens mij het laatste profiel is dat je gebruikt hebt zonder -no-remote.
Welk profiel actief is kun je zien als je naar Help>Troubleshooting Information gaat en dan bij "Profile Folder" op de "Show Folder" knop klikt. Let wel dat als je een profiel in de profile manager renamed, dat dit niet wordt geupdate in de mapnaam.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Een instance van Firefox gebruikt maar één profiel tegelijkertijd dus er wordt dan idd een nieuw proces opgestart met het default profiel.nero355 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:06:
[...]
Hmm... en als je dan dat 2de profiel open hebt staan met -no-remote en je clickt wat aan in laten we zeggen TeamSpeak of zo : Wordt er dan ook een nieuw Firefox proces gestart met het default profiel of is het default profiel actief binnen het proces van het 2de profiel dat je al opgestart had met een aparte shortcut ?!
Ik heb 1920x1080 en beeldscherm staat op125%, want 100% is te klein. Als ik Fx 22 beta gebruik dan veranderd de taakbalkgrootte niet op tabs en adresbalk na dus. Met Fx 21 ziet alles er normaal uitRoom42 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:42:
[...]
Andere applicaties zijn wel normaal geschaald? Je hebt de taakbalk er afgeknipt, dus dat is wat lastig te vergelijken. Ik zie wel dat het groter is dan mijn weergave, maar dat kan ook komen doordat jij een hogere pixeldichtheid hebt.
We're currently experiencing a networking issue that my be affecting your ability to sync. Our networking team is working on the issue! (@mozservices)
https://twitter.com/mozservices/status/332786995875172353
We'll be adding more capacity later tonight. Thanks for bearing with us!
https://twitter.com/mozservices/status/336932712357171200
[ Voor 46% gewijzigd door Aegir81 op 26-05-2013 22:03 ]
Dat kan ik dan begrijpen. Maar waarom veranderen die sync instellingen dan om de zoveel weken? Ik ben nu weer op mijn desktop, en ook hierop stonden ineens nog maar 2 vakjes aan van dingen die gesynct moeten worden. Hij onthoudt dus ook niet eens wat ik vanmiddag nog op mijn laptop weer heb moeten verbeteren, omdat het daarop ook veranderd was.Aegir81 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:59:
Ik las gisteren op Twitter dat er syncproblemen waren. Ik kreeg ook mijn bladwijzers niet gesynchroniseerd, ondertussen is het probleem bij mij wel opgelost.
We're currently experiencing a networking issue that my be affecting your ability to sync. Our networking team is working on the issue! (@mozservices)
https://twitter.com/mozservices/status/332786995875172353
We'll be adding more capacity later tonight. Thanks for bearing with us!
https://twitter.com/mozservices/status/336932712357171200
Yep, dit bleek inderdaad aan de hand te zijn. Ik heb inmiddels een update van onze softwareleverancier ontvangen waarbij de preview bestanden als RGB worden opgeslagen, en nu ziet alles er kleurecht uit in FF. Bedankt.R Kuipers schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:49:
[...]
Ik denk dat je me hiermee op het juiste spoor zet... Als ik de jpg open in Photoshop, zie ik in het tabje staan "orgineel.jpg @ 66,7% (CYMK/8)", terwijl een jpg die wel goed door FF weergegeven wordt "orgineel.jpg @ 66,7% (RGB/8)" heeft. Dus het is in ieder geval een 32 bits jpg. Ga hier eens induiken.
Ik denk dat het OS nu wel redelijk werkt, en dat er nu de eerste telefoons uit gaan komen. Maar die moeten natuurlijk wel eerst ontwikkeld worden. En dat het stil blijft zal vast niet betekenen dat ze ermee stoppen
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 28-05-2013 16:06 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Als ik zo je screenshot bekijk is het eerste wat mij te binnenschoot: "hee heeft hij soms zijn DPI op 125% o.i.d. gezet?". Dwz dat Firefox er normaal uitziet op die screenshot voor wat betreft een DPI setting die op 125% staat. Dit is wat je zou verwachten want die DPI waarde verhoog je niet voor niets. Dan wil je juist dat alles er ook groter uit ziet zodat je het weer kunt lezen. Kennelijk zit er een bug in eerdere versies waarbij hij de DPI setting in Windows voor wat de content (aka websites) betreft volledig werd genegeerd en hebben ze dat met Fx 22 opgelost. Bij een korte test in mijn Windows 8 vm is dat ook wat ik constateer (Fx 22 past de DPI setting volledig toe, Fx 21 overal op de content (website) na).desalniettemin schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:43:
Ik heb 1920x1080 en beeldscherm staat op125%, want 100% is te klein. Als ik Fx 22 beta gebruik dan veranderd de taakbalkgrootte niet op tabs en adresbalk na dus. Met Fx 21 ziet alles er normaal uit
Wat ik in Fx 22 veel erger vind is de installer die nu standaard data over je installatie doorstuurt naar Mozilla en dat verder ook totaal niet meldt. Je kunt het wel uit zetten als je voor de custom install optie gaat.
Dat gaat niet helpen als software zich keurig netjes aan de DPI settings in Windows houdt.desalniettemin schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:06:
Ook de derde beta vergroot allesAls de stabiele versie dit straks ook doet, dan stap ik over naar Chrome
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dus dan start ik gewoon mijn primaire profiel op en dan met "firefox -p develop -no-remote" het development-profiel.
[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 30-05-2013 15:46 ]
[ Voor 46% gewijzigd door desalniettemin op 31-05-2013 20:01 ]
En de enige "fix" zou een optie zijn die iets van "Ignore native DPI settings in OS" heet dus als die er niet komt moet je effe bij het Mozilla Firefox development team klagen : Wij kunnen er helaas weinig aan doenppl schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:59:
Het zijn juist de voorgaande versies van Firefox die het probleem hebben (het niet meeschalen met de DPI settings). Omdat jij echter aan die werking gewend bent levert de fix nu een probleem voor jou op.
Als ik dit lees trouwens https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=603880, lijkt het erop dat het gedrag bepaald wordt door de waarde van de setting layout.css.devPixelsPerPx. -1.0 betekent dat HiDPI scaling aanstaat en 1.0 dat het uitstaat (denk ik). Proberen op eigen risico
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 66% gewijzigd door desalniettemin op 01-06-2013 11:30 ]
(en ik weet van het bestaan van de andere bookmarks icon, alleen doet die niet wat ik wil

[ Voor 13% gewijzigd door bitpixl op 04-06-2013 10:36 ]
Ja, dat kan. Klik met rechts op een stukje "niks" in de titelbalk en kies "customize". Verwijder vervolgens het bookmarks-icoon (dat is een zwart mapje met een sterretje).bitshady schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:33:
Ik ben een beetje aan het spelen met de layout van firefox, is het mogelijk om de text "bookmarks" van de button weg te halen? (via userchrome.css of iets dergelijks?)
(en ik weet van het bestaan van de andere bookmarks icon, alleen doet die niet wat ik wil)
[afbeelding]
Ik denk dat je me niet helemaal begrijptRoom42 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:04:
[...]
Ja, dat kan. Klik met rechts op een stukje "niks" in de titelbalk en kies "customize". Verwijder vervolgens het bookmarks-icoon (dat is een zwart mapje met een sterretje).
Hij hoeft niet weg, maar specifiek de text "bookmarks" die in de button staat, zodat alleen nog het sterretje er staat. En er is die andere bookmarks button, maar die doet wat anders.
[ Voor 11% gewijzigd door bitpixl op 04-06-2013 13:00 ]
Ah ok! Zo te zien zijn ze ermee bezig: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=614567bitshady schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:58:
[...]
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt
Hij hoeft niet weg, maar specifiek de text "bookmarks" die in de button staat, zodat alleen nog het sterretje er staat. En er is die andere bookmarks button, maar die doet wat anders.
De reden (volgens mij) dat het trager en trager werkt: een screenshot van taakbeheer met alle extensies en zo uit, net opgestart, met als startpagina google

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Ah kijk, goed om te lezen. Bedankt voor de infoRoom42 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:56:
[...]
Ah ok! Zo te zien zijn ze ermee bezig: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=614567
Als ik een link open met "open in nieuw window", dan krijg ik eerst een leeg venster (op de voorgrond), waar de pagina geopend wordt en als de pagina geladen is verdwijnt deze vaak achter het oude window.
Is er een manier om het nieuwe venster altijd voor de oude geopend te houden? Volgens mij werkte dit vroeger wel zo en erger me er al een tijdje aan.
Ik werk met windows 7 en firefox 21, maar heb er al een tijdje last van.
Heb je het altijd? Open je sites met flash? Dit misschien? https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=840649jbbrans schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:59:
Ik weet niet of ik hier goed zit, met deze vraag.
Als ik een link open met "open in nieuw window", dan krijg ik eerst een leeg venster (op de voorgrond), waar de pagina geopend wordt en als de pagina geladen is verdwijnt deze vaak achter het oude window.
Is er een manier om het nieuwe venster altijd voor de oude geopend te houden? Volgens mij werkte dit vroeger wel zo en erger me er al een tijdje aan.
Ik werk met windows 7 en firefox 21, maar heb er al een tijdje last van.
Deze misschien? Geen idee of dat echt een goed idee is: http://www.thefreewindows...fox-loose-focus-page-tab/
Anyway: [google=firefox new window loses focus]
Bedankt voor het antwoord.Room42 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:50:
[...]
Heb je het altijd? Open je sites met flash? Dit misschien? https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=840649
Deze misschien? Geen idee of dat echt een goed idee is: http://www.thefreewindows...fox-loose-focus-page-tab/
Anyway: [google=firefox new window loses focus]
Ik heb het inderdaad niet altijd en blijkbaar ook alleen met sites met flash.
Afwachten dus of Adobe en/of Mozilla met een oplossing komen. Ik blijf in ieder geval wel in protected modus werken.
[ Voor 4% gewijzigd door jbbrans op 05-06-2013 17:31 ]
Ook vreemd aan die bladwijzerknop met gedwongen "bladwijzers-tekst" is dat hij altijd aan de rechterkant
verschijnt, ook als je hem ergens anders neer zet.
Bovendien heeft hij in het "aanpassen-venster" nog een klein "omlaag-pijltje"
wat verdwijnt en dus vervangen wordt door "bladwijzers".
Je zou haast denken dat men het expres heeft gedaan omdat je anders twee de zelfde knoppen kan hebben.
Ik heb het opgelost door dan maar een andere knop te kiezen mbv de extensie Toolbar Buttons 1.0
Overigens.. (met die andere knop) verschijnt de bookmarks-sidebar aan de linkerkant en het
viel mij op dat ik hem tegenwoordig heel ver naar rechts kan open schuiven wat vroeger niet kon.
(dus je kon de lange regels nooit goed lezen.) Is dit iets nieuws van de laatste tijd ?
Ik gebruik namelijk al heel lang All-in-One Sidebar incl. Go parent folder & Show parent folder
en daarmee was dat (en nog veel meer) altijd al mogelijk.
Hier kan Chrome niet aan tippen..
Zoomen (daar heb ik me nog niet in verdiept) doe ik met NoSquint (met 3 knoppen - + o)
en die staat standaard op 120% (HD-scherm) maar hij kan ook pagina's onthouden.
Buienradar oid staat dan bv automatisch op 160%.
Ik had het, dacht ik, ooit ook eens voor elkaar dat de "scrol-positie" werd onthouden.
Synchroniseren van (gigantisch veel) bladwijzers (2 Vista PC's) deed ik altijd (2x per week, met een
sync-opdracht met de hand) met Xmarks omdat ik Firefox-sync te onduidelijk vind.
De laatste tijd blijft het echter foutmeldingen geven ("onbekendefout nr.3).
Ook een ander account of heel weinig bookmarks etc.. helpt niet.
Je zou aan een beschadigd profiel gaan denken..
Ipv een ander profiel (ben ik niet zo bekend mee) kan je Fx ook opnieuw initialiseren
en dan begint alles vanuit de "fabrieksstand" en ben je weer 2 maanden aan het bouwen..
Of toch Firefox-Sync eerst nog 's proberen ?
[ Voor 3% gewijzigd door Peter Triac op 10-06-2013 14:35 ]
Ik had een tijdje geleden toch uitgelegd hoe je een ander profiel kiest?Peter Triac schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:52:
Ipv een ander profiel (ben ik niet zo bekend mee) kan je Fx ook opnieuw initialiseren
en dan begint alles vanuit de "fabrieksstand" en ben je weer 2 maanden aan het bouwen....
Of toch Firefox-Sync eerst nog 's proberen ?
Je kunt deze add-on gebruiken om de belangrijkste zaken van je huidige profiel te backupen (add-ons, opgeslagen wachtwoorden, bookmarks) en weer in een nieuw profiel te importeren: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/febe/
about:robots
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Is het mogelijk om een maximum aantal tabs aan te geven voordat de tabs moeten gaan scrollen?
Ik zou graag een maximum van 3 zichtbare tabs hebben en de rest dan achter de scroll arrows (zie picture)?
Het lukt me overigens wel om de breedte aan te passen, dat staat nu al wel goed.

[ Voor 11% gewijzigd door bitpixl op 11-06-2013 15:12 ]
De grootte is idd gelukt maar het gaat me om het aantal tabs.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:09:
Je kan een minimale en maximale tabgroote instellen in userchrome.css.
Tijdgebrek..
Ik moet inderdaad nog even verder experimenteren met de profielen om te kijken of het daar aan ligt.
Aan sommige dingetjes van die profielmanager moet ik nog wat wennen..
VEBE: Ik denk dat ik dan afzondelijke back-up's moet maken (van delen)
(dus niet van het totale profiel, want dan begin ik weer opnieuw met het beschadigde profiel..)
Op dit moment maak ik voorlopig af en toe een 'json' backup en die zet ik dan weer op de 'reserve-PC'.
Robot Peter . . ;-)
[ Voor 19% gewijzigd door Peter Triac op 12-06-2013 03:20 ]
Ik haat die stomme scrollpijltjes, dus daarom gebruik ik TabMixPlus. Daar kan je de grootte van tabs mee instellen. Ik heb width 50. Dan komen die pijltjes niet. Maar aantal kan niet.bitshady schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:06:
Nog een vraag over de firefox interface:
Is het mogelijk om een maximum aantal tabs aan te geven voordat de tabs moeten gaan scrollen?
Ik zou graag een maximum van 3 zichtbare tabs hebben en de rest dan achter de scroll arrows (zie picture)?
Het lukt me overigens wel om de breedte aan te passen, dat staat nu al wel goed.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 12-06-2013 21:11 ]
bedankt voor de info. Als je die arrows niet wilt zonder TMP addon, kan je ook het volgende in je userchrome.css zetten:desalniettemin schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:41:
[...]
Ik haat die stomme scrollpijltjes, dus daarom gebruik ik TabMixPlus. Daar kan je de grootte van tabs mee instellen. Ik heb width 50. Dan komen die pijltjes niet. Maar aantal kan niet.
1
2
3
4
5
| /* remove tab arrows */ tabbrowser toolbarbutton[class^="scrollbutton"], #TabsToolbar toolbarbutton[class^="scrollbutton"] { display: none !important; } |
Je hebt helemaal gelijk. ExcusesSmultie schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:33:
[...]
Kijk, dat soort berichten; daar kunnen we nog eens wat mee!!
@bitshady: Vind TMP juist hartstikke handig. Kan je openen en sluiten tabs beter mee instellen dan Fx het doet. Zoals dubbel klikken en naar laatste tab gaan als je er een sluit enz. userchrome snap ik allemaal niet
Ok. FEBE doet in feite hetzelfde (je kunt kiezen welke onderdelen je wilt backuppen en je kunt ze ook apart restoren) maar maakt het allemaal makkelijker. Het maakt dus geen 100% kopie van alle bestanden in je profiel.Peter Triac schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:04:
@Aham brahmasmi (BookmarkSynchronisatie problemen met Xmarks: profiel beschadigd?)
VEBE: Ik denk dat ik dan afzondelijke back-up's moet maken (van delen)
(dus niet van het totale profiel, want dan begin ik weer opnieuw met het beschadigde profiel..)
Op dit moment maak ik voorlopig af en toe een 'json' backup en die zet ik dan weer op de 'reserve-PC'.
[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-06-2013 05:13 ]
Nou ja.. het is nog geen Opera, en misschien komen die 'Chromers' nog tot inkeer :-)
Wat ook wel "grappig" is: Als ik mijn grote json-bookmarkfile (7,5 Mb) op de andere
PC zet dan krijg ik 20 x een script melding (van ...places... uiteraard...) , met de bekende tekst, en of ik door wil gaan of wil stoppen.
Die moet ik dus 20 x door laten gaan voordat de bookmark-file (25 minuten later) ingevoerd is..
Maar ja, dit zijn dingen die niet iedereen elke week doet...
(Ik kon dus niet meer met Xmarks synchroniseren omdat er misschien een profiel is beschadigd,
maar heb nog geen tijd voor een nieuw profiel of opnieuw herinitialiseren).
[ Voor 13% gewijzigd door Peter Triac op 21-06-2013 13:11 ]
Zomaar even files gaan lopen kopiëren is ook geen handige actie. Waarom gebruik je niet gewoon die Xmarks sync ipv het kopiëren van files? Het lijkt er in ieder geval op dat je heel effectief bezig bent met het slopen van je profiel.
Of er is gewoon niets opmerkelijks aan de hand om het over te hebben.Peter Triac schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:06:
Ik vrees dat de "drukte" hier evenredig is met de populariteit van Firefox
Nou ja.. het is nog geen Opera, en misschien komen die 'Chromers' nog tot inkeer :-)
Waarom sync je met json en niet met de gangbare Firefox HTML bookmarks file? https://support.mozilla.o...rks-to-backup-or-transferWat ook wel "grappig" is: Als ik mijn grote json-bookmarkfile (7,5 Mb) op de andere
PC zet dan krijg ik 20 x een script melding (van ...places... uiteraard...) , met de bekende tekst, en of ik door wil gaan of wil stoppen.
Die moet ik dus 20 x door laten gaan voordat de bookmark-file (25 minuten later) ingevoerd is..
Maar ja, dit zijn dingen die niet iedereen elke week doet...
.... of met Firefox Sync?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Het gebeurde wel eens vaker maar deze keer lukte het niet meer om het foutloos aan de praat te krijgen.
Alles geprobeerd. Nu wacht ik nog even op een geschikt moment om Firefox te herinitialiseren of om met een nieuw profiel te beginnen: Dat is waarschijnlijk het probleem..
Ik denk dat json de goede keuze is omdat een HTML-file geloof ik niet alle gegevens bevat zoals label, trefwoord, beschrijving, bezoekdatum etc..
Het zou ook nog kunnen zijn dat een HTML-file alleen kan worden >toegevoegd< aan de bestaande bookmarks, dus dan moet je die oude weer deleten etc.. maar dat weet ik allemaal niet meer zeker..
Firefox Sync gebruik ik voorlopig nog even niet want ik vond het een onduidelijk gebeuren.
Je kan geloof ik niet een "met de hand- sync-opdracht" geven dus het werkt onzichtbaar op eigen houtje
zonder dat je zelf controle hebt.
Als ik iets veranderde aan de bookmarks liet het mijn browser te vaak (even) bevriezen
terwijl ik gewoon door wilde gaan, want sync. kan ook best 2x per week oid..
Met Xmarks heb je trouwens altijd beschikking over oudere back-ups en kun je de bookmarks
ook op andere plekken op de aardbol bekijken.
Evt. incl. geschiedenis, tabbladen en wachtwoorden.
Ze waren overigens 2 jaar geleden bijna failliet maar LastPass heeft het overgenomen.
Nu de echte reden voor mijn post, heb WMP Firefox plugfin installt maar verschijnt niet in plugins overzicht?? Dit om deze site af te spelen... http://www.nederland.fm/.... echter de popup met dat ik WMP 11 moet installen blijft verschijnen , echter doet Radio 1 het gewoon wel. Windows 7, Fx 22. Hoe onderdruk ik die melding...
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 30-06-2013 16:29 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 01-07-2013 23:36 ]
Maar nu heb ik noodgedwongen Flashblock dus weer draaien.
Ik heb totaal 174 tabs open (volgens deze info), bij 1.1GB RAM.
[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 02-07-2013 02:41 ]
[ Voor 24% gewijzigd door desalniettemin op 02-07-2013 15:36 ]
browser.fixup.alternate.enabled --> false
Dat voorkomt dat firefox zelf www. voor je url's gaat zetten...
Meer info: http://wilmer.gaa.st/blog...dding-wwwcom-to-URLs.html
Na 10 eerdere vernachelde releases zou ik dat toch onderhand moeten wetren
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Late reactie, maar toch..sebasd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:45:
Ik draai momenteel FF 19.0.2 in een Windows 7-image op mijn Mac, maar daar wil FF niet meer reageren als ik een URL intik en op Enter ros. Er gebeurt gewoon helemaal niets.
Dat is al een paar versies zo, en nu wordt beperkt zijn tot IE toch wel wat vervelend. Heeft iemand iets dergelijks ook al eens gezien en zo ja, wat is eraan te doen?
Uitvoeren in safe mode helpt ook niet..
Sinds mijn recente update naar 22.0 werkt een URL intikken en op Enter drukken ineens weer. Vreemd, maar ik ben tevreden.
http://static.dyp.im/D3Yy...0891212750764fd7190bd.png
[ Voor 19% gewijzigd door desalniettemin op 14-07-2013 07:55 ]
Je hebt er nu twee versies opstaan.desalniettemin schreef op zondag 14 juli 2013 @ 07:48:
Was te voorbarig, want heb nu ook problemen met flash. Firefox geeft aan dat ik moet updaten, maar ik heb al de nieuwste. Als ik de plugins check dan geeft het aan dat ik de nieuwste heb, maar op de pluginpagina geeft het aan dat ik moet updatenMooi klote, want ik kan nu niets meer bekijken
http://static.dyp.im/D3Yy...0891212750764fd7190bd.png
Verwijder de oudste van de twee eens (11.7)
Is er iets aan te doen?
Overigens is de nieuwe maps op Android ook een draak
Dus we moeten er maar mee leren leven? Of geen Google Maps of Firefox meer gebruiken? Wat raar zeg, je zou toch mogen verwachten dat Google producten in zo'n moderne browser vloeiend werken.Room42 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 05:30:
Volgens mij is dat een nieuwe tactiek van Google aan het worden. Youtube is bij mij ook vreselijk traag (vooral het bufferen). Ik heb sterk het vermoeden dat ze zo mensen naar Chrome duwen. (Trap ik alleen niet in).
Overigens is de nieuwe maps op Android ook een draak
Die stijl vind ik sowieso niets (contrast, anyone?) dus ik gebruik wel gewoon openstreetmap.
Wat vinden jullie overigens van dit:
https://www.security.nl/a...ebruikers_verzamelen.html
[ Voor 87% gewijzigd door desalniettemin op 29-07-2013 19:13 ]
Bij de browsers kom ik dan automatisch uit op Firefox, en met Firefox sync houd ik mijn favorieten eenvoudig up to date op alle pc's en telefoon.
Firefox in combinatie met HTTPS Everywhere, Dissconnect, Adblock Edge & DuckDuckGo geeft me een zeer degelijke surfervaring.
Het 'gemak' van een voorgeïnstalleerde Internet Explorer weegt niet op tegen het gebruiksgemak en de configureerbaarheid van Firefox.
Google Chrome voelt ietwat sneller aan bij het opstarten maar ik wil niet te veel Googlediensten gebruiken, ze hebben al info genoeg over me verzameld (ik probeer de impact wat te spreiden ;-)).
Opera vond ik t.e.m. versie 12 een zeer prettig alternatief maar de switch naar 15 en de nieuwe engine vind ik wel jammer.
Voorheen installeerde ik Chrome op de pc's van vrienden en kennissen, nu is dat opnieuw Firefox.
Wellicht helpt het om in je mms.cfg bestand, te vinden in:-Edwin- schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:33:
Hoe werkt de nieuwe Google Maps bij jullie in Firefox? Hier werkt het zo traag dat ik er gewoon niet meer graag naar toe ga. In Chrome werkt het logischerwijs wel vloeiend.
Is er iets aan te doen?
“%WINDIR%\System32\Macromed\Flash”.
"Protected Mode" uit te schakelen.(voeg "ProtectedMode = 0" toe aan de laatste regel).
hopelijk gaan ze dit niet doen. heel veel mensen willen Firefox gaan gebruiken vanwege zijn privacy. Ik ga dit goed volgen, want ik gebruik Firefox vanwege privacy..desalniettemin schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:03:
Dat het nog niet stabiel genoeg is25 krijgt waarschijnlijk het Australis design.
Wat vinden jullie overigens van dit:
https://www.security.nl/a...ebruikers_verzamelen.html
Enabled DXVA2 on Windows Vista+ to accelerate H.264 video decoding << hoe kan je checken of dit correct werkt?
[ Voor 32% gewijzigd door Sjah op 07-08-2013 05:42 ]
Tools > Addons > Plugins, daar vind je vast wat Java dingetjesjfeelders schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:22:
Ik heb Java 6 en 7 compleet gedeïnstalleerd (en CCleaner erover en reboot) maar Firefox zegt nog steeds dat de plugin Java Deployment Toolkit 6.0.3.340.4 (NPRuntime Script Plug-in Library for Java(TM) Deploy) aanwezig is. Weten jullie waar deze plugin zich bevindt zodat deze vermelding weg kan?
Eerste google hit. Mijn Java bestandje stond in: C:\Windows\SysWOW64\. Check dit bij about:plugins, daar staat het namelijk het pad met bestandnaam.jfeelders schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:22:
Juist, daar staat die, maar ik heb helemaal geen Java meer op deze computer geïnstalleerd staan. Waarom staat deze vermelding er dan nog? Kan ik die handmatig verwijderen?
[ Voor 13% gewijzigd door JerX op 07-08-2013 17:45 ]
Als je de zoekmachine in de zoekbalk wijzigt en vervolgens iets in de URL-balk wilt opzoeken, wordt die zoekmachine gebruikt die je hebt ingesteld in de zoekbalk.
Iemand enig idee hoe je dat kan uitschakelen in de about:config?
Ik vind het "plattere" logo lelijkSjah schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 05:41:
Fx 23 is er, mooi dat ge-update logo.Verder aardig changelog.... http://www.mozilla.org/en-US/firefox/23.0/releasenotes/
Enabled DXVA2 on Windows Vista+ to accelerate H.264 video decoding << hoe kan je checken of dit correct werkt?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Extra > opties > deze pagina gebruiken (bijv google.nl) of zelf een hele url intikken (bijv. www.bing.com)
Het mag niet baten. Telkens komt die http://start.search.us.com/v/2/?guid={e.e.a.plus 7047EE}&serpv=5
weer terug
Hebben jullie dit ook?
Wat ik dacht is het niet, veranderde schrijfrechten in FF of op HDD, want als ik via opties de FF cache op 80 MB zet, slaat ie dat op en onthoud het ook. Ook na herstart.
Wat hier staat : http://support.search.us.com/uninstall.php gaat niet op, hij komt niet voor in mijn programma lijst.
[ Voor 10% gewijzigd door notsonewbie op 08-08-2013 14:07 ]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Firefox (of Mozilla) heeft die startpagina er echt nooit ingestopt, hoor! Dat is gewoon malware die dat doet. Check je plugins en extensies en verwijder tevens alle referenties naar search.us.com in about:config.notsonewbie schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:05:
[...]
Het mag niet baten. Telkens komt die http://start.search.us.com/v/2/?guid={e.e.a.plus 7047EE}&serpv=5
weer terug
[...]
Je kan hem uitzetten door in about:config keyword.enabled naar false te zetten.D!zzy schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:02:
"Users can now switch to a new search provider across the entire browser"
Als je de zoekmachine in de zoekbalk wijzigt en vervolgens iets in de URL-balk wilt opzoeken, wordt die zoekmachine gebruikt die je hebt ingesteld in de zoekbalk.
Iemand enig idee hoe je dat kan uitschakelen in de about:config?
Hij zal dan automatisch bijv .com er achter zetten.
Ik zat hier ook mee te klooien aangezien ik wil dat firefox zoekt naar de beste match en niet standaard .com er achter gooit. Dus als ik telegraaf in typ dat hij dan .nl er achter zet en niet naar de google zoek pagina gaat. Iemand een idee hoe dat moet?
[ Voor 6% gewijzigd door feep op 08-08-2013 17:02 ]
Bedankt voor je reply, maar jammer genoeg is dit niet helemaal wat ik bedoel. Ik zou het graag hebben zoals voordien. Eén URL-zoekmachine instellen die altijd gebruikt wordt als je in je URL-balk typt, andere zoekmachines beschikbaar via de search-bar ernaast.feep schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:52:
[...]
Je kan hem uitzetten door in about:config keyword.enabled naar false te zetten.
Hij zal dan automatisch bijv .com er achter zetten.

Als ze zover zijn....westlym schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:43:
ik gebruik hier de beta 23. wanneer wordt de beta 24 uitgerold?
Precies, zodra de eerste beta van 24 uit is, zul je die krijgen. Als dat je te lang duurt, kun je Aurora-channel draaien. Dat is de nightly/test.westlym schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:43:
ik gebruik hier de beta 23. wanneer wordt de beta 24 uitgerold?
Maar @#$%, stomme %$#!!! Ze hebben weer de plugins.click_to_play verpest! Why? Nu moet je twee keer klikken! Eerst op de plugin, en dan op "Allow now", linksboven. WTF! Dat is echt mega-irritant!
En de rechtermuisklik -> Activate this plugin werkt ook al niet. Kan haast niet wachten op Beta 2
Jammer, want ik vond de implementatie van Fx22 zoveel fijner dan flashblock. Die van Fx23 was ok toen ik wist dat je eerst bij About:plugins even de juiste voorkeuren in moest stellen. Maar dit is niet best. Ik ga er overigens wel vanuit dat dat nog gefixed wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 10-08-2013 12:57 ]
Dat klopt niet. Er zijn een aantal channels: release, beta, aurora en nightly. De nightly is dus een andere versie dan die van aurora. Als er een nieuwe release is schuift alles een stukje op maar dat betekent niet dat er ook meteen nieuwe builds zijn. Het is het opschuiven van hun code namelijk. De builds komen vaak een dag of 2 later. Bij nightly niet, die is de enige die hiervan afwijkt en netjes z'n naam eer aan doet. Wat je hier had moeten pakken is 1 channel ervoor en dat zou in dit geval aurora zijn geweest. Inmiddels is het niet meer nodig want de beta build van Fx24 is uit.Room42 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:21:
Precies, zodra de eerste beta van 24 uit is, zul je die krijgen. Als dat je te lang duurt, kun je Aurora-channel draaien. Dat is de nightly/test.
In zowel Fx23 als Fx24 is click to play aangepast. In Fx23 moet je het aan zetten in about:config waarna je in de addons onder plugins per plugin moet gaan aangeven of hij always, never of ask to activate moet doen. Dit vervangt het enable/disable systeem eveneens als het feit dat bij aan zetten van click to play alle plugins hier automatisch onder vielen (je hebt nu dus zelf de keuze).
In Fx24 borduren ze hier verder op voort. Voorheen kon je per element op een site de plugin aan zetten of uit laten staan. Dat kan nu niet meer. De plugin wordt voor heel de site aan gezet en dat is buitengewoon vervelend omdat je hierdoor zowel het filmpje wat je wil zien als de Flash banner aan zet. Wederom irritante reclame die dwars door je filmpje heen gaat. Een ander probleem heb je bij pagina's met veel filmpjes, die worden ook meteen geladen waardoor je browser nogal traag kan worden. Uiterst merkwaardige zet dus en gelukkig eentje die met een extension ongedaan gemaakt kan worden: Click to Play per-element. Waarschijnlijk hebben ze het gedaan omdat dit wat eenvoudiger is voor de gebruiker, die hoeft niet ieder element af om iets werkend te maken; het is 1 klik en alles op die pagina werkt.
We moeten hier niet vergeten dat we het over een feature hebben die standaard uit staat en nog in de experimentele status verkeerd. Ze zijn nog druk bezig om het verder uit te werken. Het is dus goed mogelijk dat er nog wat bijkomt, dat ze wat terugdraaien, enz.
Dit topic is gesloten.