[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad als je naast de video klikt, gewoon in die witte ruimte dus, dan kun je gewoon je toetsen op de normale manier gebruiken. Klik je in de video dan werkt de spatie bijvoorbeeld wel als play/pauze knop, klik je in de witruimte dan werkt dit niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm! Dat werkt inderdaad weer! Er is een tijd geweest dat ook dat niet mocht baten, bij Youtube. Toen moest ik echt een heel ander programma de focus geven voordat de keys het weer deden.

Nouja, dat scheelt weer iets.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Room42 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 02:56:
Dat komt doordat je op Youtube direct in het zoekveld terecht komt. Als je een keertje op tab drukt, kun je scrollen met de pijltjestoetsen. Tenminste, ik heb plugins.click_to_play dus wel aan staan.
Hmm... crap! Slecht voorbeeld van mijn kant :F

Als ik precies hetgene tegen kom wat ik eigenlijk bedoel zal ik het hier posten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Heeft iemand ook het probleem dat de adressbar niet meer werkt? www.google.nl als startpagina werkt prima, maar als je dan naar nu.nl o.i.d. wilt dan werkt het niet...

Enter knop werkt niet en de "ga" knop ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Greenfielt schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:34:
Heeft iemand ook het probleem dat de adressbar niet meer werkt? www.google.nl als startpagina werkt prima, maar als je dan naar nu.nl o.i.d. wilt dan werkt het niet...

Werkt hier prima. Heb je al een nieuw profiel getest? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Thuis werkt alles prima na de 20. update, maar hier op het werk is de boel ook niet werkend moet zoals boven, blijf wel op 19 :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:36

Geen probleem met Fx 21 beta 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

desalniettemin schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:50:
[...]

Geen probleem met Fx 21 beta 1 :)
Mmm, zit op beta update channel maar zie 21beta1 nog niet als beschikbaar :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

IK heb precies het zelfde. Maak op mijn werk gebruik van Firefox portable. Zojuist een update gedaan naar versie 20 en nu kan ik niets meer zoeken.

Als ik een nieuw Tab open dan komt Google tevoorschijn. Kan dan gewoon zoekveld invullen maar zodra ik op enter of op SEARCH druk gebeurt er niets.
Zelfde verhaal als ik op de adresse balk iets intik, kan enteren wat ik wil maar er gebeurt niets.

Als ik een pagina via mijn bookmarks aanklik dan komt deze wel in beeld.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Help!!!! schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:06:
[...]

Mmm, zit op beta update channel maar zie 21beta1 nog niet als beschikbaar :?
Ik gebruik de engelse versie van Firefox en die download ik altijd via filehippo.com:

http://www.filehippo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^ Thx, heb ook engelse versie :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
seninha schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:09:
IK heb precies het zelfde. Maak op mijn werk gebruik van Firefox portable. Zojuist een update gedaan naar versie 20 en nu kan ik niets meer zoeken.

Als ik een nieuw Tab open dan komt Google tevoorschijn. Kan dan gewoon zoekveld invullen maar zodra ik op enter of op SEARCH druk gebeurt er niets.
Zelfde verhaal als ik op de adresse balk iets intik, kan enteren wat ik wil maar er gebeurt niets.

Als ik een pagina via mijn bookmarks aanklik dan komt deze wel in beeld.
Mijn Homepagina is google afbeeldingen en als ik zoek op wasbeer dan krijg ik afbeeldingen van een wasbeer. Ook als ik zoek via zoeken krijg ik verschillende zoekresultaten. Ook als ik een tab open en in de adresbalk wasbeer typ en dan enter, krijg ik verschillende zoekresultaten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Bug in Fx20? Bij elke keer dat die opent zie ik de add-on balk, die ik gelijk weghaal. Na herstart is die er wederom... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenfielt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik ben maar weer terug naar FF19, 20 wil voor geen meter ook de 21 beta 1 doet niets... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:51
Sjah schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:40:
Bug in Fx20? Bij elke keer dat die opent zie ik de add-on balk, die ik gelijk weghaal. Na herstart is die er wederom... :(
Heb je de add-on "NoSquint"?

Zo ja, deze heeft een update gehad en de maker daarvan vond het een goed idee hem nu default te enablen :X
Je kunt het uitzetten door "Show current zoom levels in statusbar" uit te vinken bij de opties van NoSquint.

Overigens, deze week is Baseline Compiler geland in FF nightlies, zie AWFY:
http://www.arewefastyet.com/
Verschil met Chrome is nada, niks, noppes meer d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door - J.W. - op 04-04-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TY Hartelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Ik heb nu Firefox 20 geinstalleerd, maar nu krijg ik iedere keer als ik een nieuwe browserssessie start dit tabblad geopend: http://www.mozilla.org/nl...atsnew/?oldversion=19.0.2
Daarnaast opent Firefox wel gewoon m'n normale startpagina in een tweede tabblad.

Ik kan nergens een instelling vinden die ervoor zorgt dat dat eerste tabblad steeds weer wordt geopend. Kan iemand me daarmee helpen?

Inmiddels toch gevonden. Een of ander startup_override instelling. Waarom zetten ze dat in hemelsnaam verstopt in de about:config en niet gewoon bij je normale instellingen:?

[ Voor 17% gewijzigd door Didyoumeetmax? op 06-04-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat het idee is dat je die pagina alleen ziet nadat je Firefox hebt geupdate (of beter gezegd: na een wisseling van versienummer want het werkt ook als je van een beta weer teruggaat naar de gewone release). Daarna zou je de pagina automatisch niet meer moeten zien. In jouw geval is dat kennelijk misgegaan maar dat kun je gelukkig in about:config weer oplossen door de waarde handmatig aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 01:12

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Bij mij blijft FF20 continu hangen. Steeds een paar seconden om daarna verder te gaan. Muziek gaat wel door.
Kan daar natuurlijk ook aan liggen, het begon toen ik de ASOT speler startte... (Direct na de update)

Wat wel geweldig is, is dat de artefacts van Firefox icm High Prestations Windows instelling weg zijn. Tabs waren altijd hoger enzo.

[ Voor 24% gewijzigd door F.West98 op 07-04-2013 00:51 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Best handig, die nieuwe Plugin Hang UI (zit er sinds Fx 19 in). Kreeg er vandaag voor het eerst mee te maken, vind het echt een grote verbetering. In tegenstelling tot vroeger, waar heel Firefox er mee stopte, freezde de browser nu even en kon ik daarna gewoon verder nadat ik de plugin gestopt had.

Firefox Windows Plugin Hang UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Als ik met de muis over een link beweeg dan zie ik links-onder in het beeld de URL verschijnen
maar op mijn andere PC gebeurt er niks.
Nu weet ik even niet meer of het normaal is (bij iedereen) dat je dan links-onder de URL ziet verschijnen
of dat het een instelling is (die ik niet weet) (of misschien ben ik ooit aan het sleutelen geweest in chrome-nogwat.. of dat het een schimmige add-on is..?. Dus vraag ik het hier maar even... (??).

(PS, Ik heb ook wel eens een add-on gebruikt waarbij de URL direct bij de muis getoond werd
maar dan zat hij soms in de weg dus die add-on is weer afgedankt.).
(PS Ik gebruik trouwens ook onderaan nog steeds de zgn "add-on-balk" dwz, die "dunne balk" waar kleine icoontjes en buttons met van alles en nog wat ingezet kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
ik vind dat nieuwe downloads-knopje geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Peter Triac schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 02:08:
[...]
(PS Ik gebruik trouwens ook onderaan nog steeds de zgn "add-on-balk" dwz, die "dunne balk" waar kleine icoontjes en buttons met van alles en nog wat ingezet kan worden).
Dat zou niet uit moeten maken, want die gebruik ik ook en ik zie het gewoon.
Nu weet ik even niet meer of het normaal is (bij iedereen) dat je dan links-onder de URL ziet verschijnen
of dat het een instelling is (die ik niet weet) (of misschien ben ik ooit aan het sleutelen geweest in chrome-nogwat..
Dat is wel de normale instelling, dus blijkbaar is er wat veranderd. Via een korte zoekopdracht kom ik bij deze oplossing bij Firefox Support, waarbij userChrome.css wordt aangepast om zo de link altijd links te tonen. Misschien lost dat je probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mcDavid schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:02:
Heb het snel verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Sjah schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:09:
[...]

Heb het snel verwijderd...
Je kunt het terug veranderen door in about:config browser.download.useToolkitUI van false naar true te dubbel klikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mcDavid schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:02:
Jammer dan dat je niet al jaren lang dat gekke ding gewoon op die plek hebt gesleept dan :P

Had vroeger de vorm van een bruine box geloof ik. Zou ook nog een pijl bij gezeten kunnen hebben... weet ik niet meer.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je alleen maar een knopje die dat stomme schermpje naar voren bracht naast een sneltoets. Nu heb je een sneltoets voor dat schermpje en dat knopje voor een quick look van je downloads. Wat ik dan weer minder vind is het feit dat ik niet de downloadsnelheid meer zie (wel in het losse venster die je met ctrl-j of cmd-j krijgt) maar wat echt waardeloos is, is het feit dat ie na een herstart van je browser die download panel gewoon leeg gooit en je dus wel dat losse venster moet gaan oproepen om weer bij die downloads te kunnen komen. Even afgezien van het feit dat het leegmaken van de lijst in dat panel iets heel anders is als het leegmaken van je download history (wat in dat losse venster staat). Dat laatste is iets waar men al een oplossing voor heeft in een volgende Firefox versie. Van dat eerste weet ik het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Babylon

Bedankt, Chris7, De verdwenen "Link Preview", links-onder in het scherm is opgelost.
(Je moet maar even weten hoe dat genoemd wordt)..
Het lag gewoon aan de Status-4-evar add-on die ik even over het hoofd gezien had..domdom..

Nu is er echter nog een Babylon-probleempje maar ik merk het maar soms.
Als ik in de adresbalk "willekeurige tekst" in type en enter druk dan verschijnt het resultaat in de
http://isearch.babylon.com -pagina.
Als Fx opstart verschijnt er altijd eerst even maar een tabblad, en dan zie ik isearch.babylon dacht ik ook heel even verschijnen..
Maar verder merk ik er weinig van hoewel ik wel vaak een crash heb...
Maar geen extra toolbar of vreemde add-on oid.
HitmanPro heeft ook niks gevonden.
Wel had ik een keer "doorgestreepte woorden" bij Google.
Dus het moet maar 's even verder onderzocht worden..

[ Voor 4% gewijzigd door Peter Triac op 11-04-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

BlackEyedAngel

Just a decent guy

nieuwe update beschikbaar, fixte m'n issues hier @ work :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben ook erg blij met de nieuwe download button in firefox, download manager addon direct eraf gegooid :)
Is het ook mogelijk om de breedte van het download progress balkje aan te passen? Of zit dat vast aan de button size?

Verder nog een kleine tip:

copy&paste het volgende in je profile\chrome\userChrome.css:

code:
1
2
3
4
/*Hide downloads button */
#downloads-button{
   display:none !important;
}

En de download button verschijnt alleen als je echt iets a/h downloaden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nu nog de code van de downloadmanager (die iedereen lomp vindt, ik niet), want die verschijnt enkel als je hem via de oranje Fx-button opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Hebben jullie er ook ineens last van dat firefox 3 kwart van je middelkliks negeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:36:
Nu nog de code van de downloadmanager (die iedereen lomp vindt, ik niet), want die verschijnt enkel als je hem via de oranje Fx-button opent.
Bedoel je dit misschien?

[ Voor 197% gewijzigd door bitpixl op 16-04-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yep, met Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:36:
Ctrl-j (of cmd-j op een Mac) gebruiken will do, ook wanneer het download panel is ingeschakeld. Dat is hoe ik het hier gebruik, werkt prima (er is namelijk voor beiden ruimte vind ik, ene keer is panel handiger en voor bepaalde andere zaken juist weer het venster).
Nee hij bedoelde de oplossing die een pagina terug is geboden door "desalniettemin". Zo moeilijk is even terugkijken in het topic niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zo heb je je weer lekker afgereageerd? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 17-04-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Peter Triac schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 02:08:
Als ik met de muis over een link beweeg dan zie ik links-onder in het beeld de URL verschijnen
maar op mijn andere PC gebeurt er niks.
of dat het een instelling is (die ik niet weet) (of misschien ben ik ooit aan het sleutelen geweest in chrome-nogwat.. of dat het een schimmige add-on is..?. Dus vraag ik het hier maar even... (??).

Klinkt als een probleem wat ik ook gehad heb. Waarschijnlijk krijg je de statusbalk (waar je de URL ziet) weer terug als je op de tool bar of add-on bar rechtsklikt en dan customize>"restore default set" doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
Bij mij op werk gebruiken we Firefox. Een van de functionaliteiten is het controleren van de kleur opmaak. Nu hebben we geen dure gecalibreerde schermen, maar toch komt de weergave van Windows Photo Viewer heel aardig in de buurt. Als ik de zelfde foto echter in firefox open, worden de kleuren heel erg overdreven. Roodachtig wordt magenta, blauwachtig wordt cyan. Ik heb al gegoogled, en overal lees je dat firefox er zo goed in zou moeten zijn. Heb al gespeeld met about:config instellingen:
gfx.color_management.enablev4 = true
gfx.color_management.mode = 0/1/2
gfx.color_management.rendering_intent = -1/0/1/2/3
Maar ik zie geen enkel verschil. Heb dit getest met FF3.5.5 / FF16.0.2 / FF20.0.1

Dit is de orginele jpg die ik open:
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/FuPKGJXW

Dit is een vergelijking tussen de weergave van Windows Photo Viewer (links) en Firefox (rechts):
Afbeeldingslocatie: http://db.tt/f967sE5a

Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
In, ik dacht Fx 3, kon je dat aan/uitzetten door gfx.color_management op false te zetten. Hoe dit in de huidige versie te doen weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 23:51
Is dat een argb foto?

Windows Photo Viewer ondersteunt volgens mij geen profielen.. (dan zou FF de juiste* weergave zijn..). Volgens mij doet Photo Viewer ook nog z'n eigen sausje erover heen..

Heb je nog een ander programma, bijv. Photoshop, waarmee je kunt vergelijken?

* op een ongecalibreerd scherm is dat niet bepaald gegarandeerd :)

[ Voor 11% gewijzigd door - J.W. - op 17-04-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

** Als ik het goed heb :

- Firefox laat de afbeelding zien zoals die is indien er geen profiel bij zit.

- Internet Explorer en Windows Photo Viewer gooien er default een RGB laagje overheen als er geen profiel aanwezig is.

Kortom : Je moet de afbeelding goed exporteren/opslaan inclusief een kleurenprofiel :)

Zowel Firefox als Chrome als de Windows Photo Viewer in Windows 7 zijn Color Managed !!

Neem ook deze website goed door : http://www.gballard.net/psd.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 16:52
- J.W. - schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:48:
Is dat een argb foto?

Windows Photo Viewer ondersteunt volgens mij geen profielen.. (dan zou FF de juiste* weergave zijn..). Volgens mij doet Photo Viewer ook nog z'n eigen sausje erover heen..

Heb je nog een ander programma, bijv. Photoshop, waarmee je kunt vergelijken?

* op een ongecalibreerd scherm is dat niet bepaald gegarandeerd :)
Ik denk dat je me hiermee op het juiste spoor zet... Als ik de jpg open in Photoshop, zie ik in het tabje staan "orgineel.jpg @ 66,7% (CYMK/8)", terwijl een jpg die wel goed door FF weergegeven wordt "orgineel.jpg @ 66,7% (RGB/8)" heeft. Dus het is in ieder geval een 32 bits jpg. Ga hier eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let op de kleurruimte: CMYK vs RGB. Dat wil het ook nog wel eens verklaren. Voor zover mij bekend ondersteunen browsers alleen RGB. Adobe RGB ondersteuning is een geval apart, dat zul je even verder moeten uitzoeken (geen idee wat daar nu de status van is in de huidige versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb zojuist een geheel nieuwe installatie op m'n pc gezet, firefox weer erop geknald en via mozbackup bookmarkt etc. terug gezet. Nu heb ik een probleem. Firefox hapert als een dolle. Bij tekstinvoer, bij scrollen en bij filmpjes kijken. Geluid is prima.

Iemand enig idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Dat kan echt van alles zijn, om te beginnen zou je eens een nieuw profiel kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op maandag 09 juli 2012 @ 17:32:
[...]

Krijg nou wat, ik vond het al vreemd dat Firefox soms de focus verliest, nu weet ik dat ik niet de enige ben.
FF13.0.1 hier. En dat sneltoetsen van Firefox niet meer werken is hier volgensmij altijd al geweest icm flash.

En nu ik hier toch in het topic ben, in Windows 7 wordt per app een aparte volume control aangemaakt. Voor flash blijkbaar ook, naast Firefox. Nu heb ik die van flash meestal laag staan maar als flash niet actief is en de volume control daarvoor verdwijnt en later weer verschijnt, dan staat die weer op 100%. Dat is erg irritant. Zijn er meer die daar last van hebben?
Geloof het of niet, maar het lijkt erop dat ze dit probleem eindelijk opgelost hebben :o :D
Althans, in beta schijnt het opgelost te zijn, zelf nog niet geprobeerd omdat ik meestal geen beta's draai.

Adobe Flash Player 11.3 - Bug 3210127
Problem Description:
Windows 7 volume mixer setting for Flash isn't remembered across sessions

Steps to Reproduce:
1) Watch a flash video with Firefox
2) Open Windows Volume Mixer and adjust volume for Flash Plugin
3) Close browser
4) Reopen a video with Firefox

Actual Result:
Flash plugin volume is restored to maximum value

Expected Result:
Volume setting is remembered
......
quote: Jeromie Clark, 2:51:13 PM PDT Mar 22, 2013
After extensive help and coordination with Microsoft, we believe that this is resolved. A candidate fix will be available in next week's Flash Player Beta Channel update. You can download the Beta here: http://www.adobe.com/go/flashplayerbeta
->
quote: Kanoobi, 3:47:28 PM PDT Apr 4, 2013
Seems to be working ok for me now using the beta. Firefox, Windows 7 64 bit.
->
quote: smilezero,12:22:48 AM PDT Apr 10, 2013
The beta seems to have fixed this issue for me as well.
Latest Firefox, Win 7 64 bit.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 21-04-2013 11:18 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Begrijp ik het goed dat we sinds kort standaard een "SessionManager' hebben ?
Want ik gebruik al jaren de gelijknamige add-on
dus dat zou betekenen dat ik die niet meer nodig heb.. ? ? ?
Ik had al een keer het idee dat ik hem twee keer zag".
En omdat Fx bij mij elke dag wel eens crasht neem ik liever geen risico..
Ik ben liever niet elke dag 50+ tabbladen kwijt..

Bij mij wordt Fx trouwens ook wel eens traag omdat het geheugengebruik langzaam
oploopt naar 700 - 800 - 900 Mb..
Momenteel ben ik dat aan het bestrijden met -weeeer twee extra- add-ons
"MemoryFox" en MemoryRestart" .
Jammer dat Fx soms lijkt te bezwijken van de add-ons..
Zou Chrome daar ook slecht tegen kunnen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Peter Triac op 28-04-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Sinds Firefox 19.0.2 (begin maart) heb ik zeer regelmatig te maken met crashes. Dit is niet verholpen in de volgende versies van Firefox. Ook met met 20.0.1 is dit het geval.

Vaak gebeurt het tijdens het inloggen op accounts bij Tweakers, Outlook, enz.... Het komt soms ook spontaan voor. Na herstel van Firefox en herstellen van de vorige sessie kan ik weer verder surfen of inloggen waar ik was gebleven. Ik kan de crashes dan niet zelf reproduceren en Firefox doet het dan een tijdlang goed tot de volgende crash.

Ik heb de afgelopen anderhalve maand ongeveer 45 crash reports verzonden. Op sommige dagen heb ik vier crashes en soms blijft het meerdere dagen achter elkaar goed gaan.

Hier komen mijn reports terecht:
Firefox 20.0.1 Crash Report [@ UserCallWinProcCheckWow ]

Ik gebruik trouwens Windows 8 Pro 32-bit. Alles is up-to-date. In de periode vóór maart had ik nooit last van een crashende Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Peter Triac schreef op zondag 28 april 2013 @ 23:39:
Begrijp ik het goed dat we sinds kort standaard een "SessionManager' hebben ?
Want ik gebruik al jaren de gelijknamige add-on
dus dat zou betekenen dat ik die niet meer nodig heb.. ? ? ?
Ik had al een keer het idee dat ik hem twee keer zag".
En omdat Fx bij mij elke dag wel eens crasht neem ik liever geen risico..
Ik ben liever niet elke dag 50+ tabbladen kwijt..

Bij mij wordt Fx trouwens ook wel eens traag omdat het geheugengebruik langzaam
oploopt naar 700 - 800 - 900 Mb..
Momenteel ben ik dat aan het bestrijden met -weeeer twee extra- add-ons
"MemoryFox" en MemoryRestart" .
Jammer dat Fx soms lijkt te bezwijken van de add-ons..
Zou Chrome daar ook slecht tegen kunnen ?
Firefox heeft volgens mij sinds versie 4 al een session manager. Je kunt via Tools>Options>General>Startup: Show my windows and tabs from last time instellen dat Firefox bij het opstarten de tabs van de vorige sessie weer laadt.

Wat betreft geheugenlekken: zet alle add-ons die je hebt op disabled en schakel ze een voor een in en houdt het geheugengebruik in de gaten. Verder heeft Firefox volgens mij ergens nog wel een functie om te kunnen zien hoeveel geheugen elke add-on gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-04-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
about:memory, maar dat laat geloof ik niet het geheugengebruik van je extensies zien volgens mij :)

[ Voor 97% gewijzigd door desalniettemin op 30-04-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Ik gebruik de instelling "Show my windows and tabs from last time" inderdaad ook
maar ik dacht dat het desondanks, met een crash, toch wel eens mis ging met de tabbladen..
Dus vandaar SessionManager.(extensie) Onthoudt ook oudere browser sessies.
Xmarks is voor mij nog steeds de beste bookmark-sync-extensie maar ik gebruik niet alle mogelijkheden
en het 'syncen' doe ik handmatig, een keer per week oid, want Xmarks is/was berucht om
het laten bevriezen etc. van Firefox.
Het onthoudt ook "externe tabbladen" en je kan het ook va vreemde computers bekijken.
Bij mij begon Fx een jaar geleden een beetje te crashen en het werd langzaam erger.
Misschien moet ik dus gewoon een jaartje terug..
Soms heb ik geen zin meer om bugs-raports te verzenden.
Ik weet eigenlijk niet hoe je bij je eigen crash-raport-pagina (Signature?) terecht komt. (?).
Soms crasht Fx als ik niet thuis ben maar het crash ook wel eens bij pagina's met veel
grafische inhoud van bv Google of een heeele lange foto-blog pagina.
Gisteravond stond ik na een dag op 1100 Mb ! Op dit moment is het bijna 800.
Op dit moment gaat het scrollen ook een beetje houterig en ook het verplaatsen van de cursor.
Ik heb momenteel een paar nuttige extenties uitgeschakeld:
oa Adblock plus, BetterPrivacy, ElementHidingHelper voor Adblock Plus, Flashblock, Ghostery,
Grab and Drag, NoScript, QuickJava, etc... (Nog steeds veel geheugen gebruik..)..
Ik ben bang dat er een (paar) hele nuttige add-on(s)(Extensies) voor verantwoordelijk zijn dus
die wil je dan eigenlijk weer niet missen...

[ Voor 38% gewijzigd door Peter Triac op 02-05-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Peter Triac schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:54:
Ik gebruik de instelling "Show my windows and tabs from last time" inderdaad ook
maar ik dacht dat het desondanks, met een crash, toch wel eens mis ging met de tabbladen..
Ik hoor dat sommige mensen dit idd hebben maar de keren dat FF bij mij is gecrasht sinds versie 4 (zeer zelden) ben ik nog nooit mijn sessie kwijtgeraakt.

Heb je al geprobeerd om een nieuw profiel te maken (hoe oud is je profiel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 23:29
De Firefox OS toestellen zijn inmiddels al even te bewonderen op de Geeksphone shop website:

De Peak:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IvL5c0y.png

En de Keon:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y48zIg0.png

Helaas zijn ze nu out of stock maar zodra ze weer in stock zijn wil ik de Peak bestellen. Lijkt me een zeer leuke specs voor die prijs en leuk om met Firefox OS apps te experimenteren.

Zijn er nog andere mensen hier in geïnteresseerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Moet zeggen dat ik sync functie op mijn laptop ondoorzichtig vind. Hij vraagt op desktop gelukkig nooit iets, op lappie die veel minder vaak aanstaat echter wel, en zeikt dan dat instellingen overzetten 7 dgn niet gebeurd is enzo, en moet ik helpen. De settings vind ik dan niet heel duidelijk, als ik niet opppas ga ik mijn desktopp opzadelen met lappie-settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ramon schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:36:
De Firefox OS toestellen zijn inmiddels al even te bewonderen op de Geeksphone shop website:

De Peak:
[afbeelding]

En de Keon:
[afbeelding]

Helaas zijn ze nu out of stock maar zodra ze weer in stock zijn wil ik de Peak bestellen. Lijkt me een zeer leuke specs voor die prijs en leuk om met Firefox OS apps te experimenteren.

Ik wens ze al het beste van de wereld toe, maar ik ben vooral bang voor 1 ding : Dat Firefox OS eindigt zoals Firefox zelf en van een klein, licht, snel OS uitgroeit tot een groot, zwaar monster dat niet goed omgaat met de resources die er wel zijn :'(

Bovendien heb ik heel wat leuks vanuit de "MeeGo achtigen" hoek zien komen en heb ik daar eigenlijk meer interesse in :)

Ik heb ook wat vragen gelijk :

- Als ik op een laptop zit te browsen dan gebruik ik vaak de CTRL + click combinatie om een link in een nieuwe tab te openen, echter "respecteren" heel veel websites dit niet als er zo'n plaatjes gallerij geladen wordt zoals op T.net of HWI :/

Is daar wat aan te doen ?

Enkele voorbeelden : nieuws: Spark Core moet 'alles' van wifi kunnen voorzien of http://nl.hardware.info/r...gemaakt-voor-gaming-fotos

Echt irritant !! :'(

- Gaat er ooit een fix komen voor het afspelen van Flash video's ?

Ik word gek van dat gehaper als ik meerdere tabs open heb staan (25 a 50 of zo...) en zelfs "Open in New Window" wordt niet als een apart process gezien en hapert vrolijk mee ... :F

Ik gebruik nu gewoon af en toe IE voor filmpjes tussen door :$ Dat kan eigenlijk niet hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heeft meer iemand dit rare probleem met Firefox 20.0.1 ?? :/

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/got/firefox20.png
-
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/got/firefox20_1.png
-
Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90.nl/overig/got/firefox20_2.png

In IE10 niets aan de hand. Firefox bij wijze van test gedeïnstalleerd en een oudere versie 16 geïnstalleerd, niets aan de hand. Istie ondertussen op de achtergrond al aan het updaten .. 1 herstart verder weer terug in FF20 en probleem is weer terug. Voor de rest nergens problemen. Alleen op Tweakers. En het verspringt nu en dan, het is dynamisch, niet statisch. Als ik de pagina scrol, of de tekst selecteer, dan verspringt de vertekening ook.

Graka:
Sapphire ATI HD4890
Catalyst versie 13.1
(13-1-legacy_vista_win7_win8_64_dd_ccc.exe)

ondertussen ook alweer Legacy model :')

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-05-2013 20:09 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hardware Acceleratie uitschakelen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ramon schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:36:

Nou ik zit niet aan de smartphone, zou dat ergens wel willen, als het internetabbo gratis was. Dan zeker had ik de gok gewaagd met die van 150. Maarja, wat niet is is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ctrl+klik kende ik helemaal niet. Maar waarom rechtsklik je niet op de link en dan kiezen voor openen in nieuwe tab of venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
nero355 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 17:49:
[...]

Ik wens ze al het beste van de wereld toe, maar ik ben vooral bang voor 1 ding : Dat Firefox OS eindigt zoals Firefox zelf en van een klein, licht, snel OS uitgroeit tot een groot, zwaar monster dat niet goed omgaat met de resources die er wel zijn :'(
Firefox is juist de laatste tijd sneller geworden hoor. En gebruikt ook beter de grafische kaart enzo. En veel performance-optimalisatie die gedaan wordt voor Firefox OS komt ook in Firefox terecht, dus ik zie het probleem niet :)
Ik heb ook wat vragen gelijk :

- Als ik op een laptop zit te browsen dan gebruik ik vaak de CTRL + click combinatie om een link in een nieuwe tab te openen, echter "respecteren" heel veel websites dit niet als er zo'n plaatjes gallerij geladen wordt zoals op T.net of HWI :/

Enkele voorbeelden : nieuws: Spark Core moet 'alles' van wifi kunnen voorzien of http://nl.hardware.info/r...gemaakt-voor-gaming-fotos
Voor iets openen in een nieuwe tab gebruik ik altijd scrollwielclick, werkt overigens op meer plekken in Firefox ook, erg handig. Misschien een beetje lastig op een laptop ;) Maar ctrl+click zou hetzelfde moeten doen, tenzij een site natuurlijk bepaalde keys afvangt....
- Gaat er ooit een fix komen voor het afspelen van Flash video's ?
Wat is er mis met Flash video's? werken hier prima...
Ik word gek van dat gehaper als ik meerdere tabs open heb staan (25 a 50 of zo...) en zelfs "Open in New Window" wordt niet als een apart process gezien en hapert vrolijk mee ... :F

Ik gebruik nu gewoon af en toe IE voor filmpjes tussen door :$ Dat kan eigenlijk niet hé.
Misschien even kritisch naar je extensies kijken?
ing._Buttje schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:04:
Heeft meer iemand dit rare probleem met Firefox 20.0.1 ?? :/

[afbeelding]
-
[afbeelding]
-
[afbeelding]

In IE10 niets aan de hand. Firefox bij wijze van test gedeïnstalleerd en een oudere versie 16 geïnstalleerd, niets aan de hand. Istie ondertussen op de achtergrond al aan het updaten .. 1 herstart verder weer terug in FF20 en probleem is weer terug. Voor de rest nergens problemen. Alleen op Tweakers. En het verspringt nu en dan, het is dynamisch, niet statisch. Als ik de pagina scrol, of de tekst selecteer, dan verspringt de vertekening ook.

Graka:
Sapphire ATI HD4890
Catalyst versie 13.1
(13-1-legacy_vista_win7_win8_64_dd_ccc.exe)

ondertussen ook alweer Legacy model :')
Heb je al een nieuw Firefox profiel gemaakt?
Sjah schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:31:
[...]

Nou ik zit niet aan de smartphone, zou dat ergens wel willen, als het internetabbo gratis was. Dan zeker had ik de gok gewaagd met die van 150. Maarja, wat niet is is niet.
Hoezo als het internetabo gratis was? Heb je thuis ook gratis internettoegang dan? En er zit natuurlijk gewoon WiFi op die toestellen dus je kan gewoon van je eigen al bestaande internetabo gebruik maken.

[ Voor 54% gewijzigd door Ramon op 04-05-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik ben echt een leek op het gebied van wifi, maar dan kan je de telefoon toch alleen thuis gebruiken om te internetten en niet bv ook op je werk?

[ Voor 16% gewijzigd door desalniettemin op 04-05-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 23:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik heb nu al 3 versies lang problemen met FF, maar ik kan maar niet vinden waardoor. Ik heb al FF opnieuw geinstalleerd, nieuw profiel, leeg profiel maar het blijft maar terugkomen.

Mijn probleem is dat de contextmenu of bladwijzers alleen een outline geven wanneer ik die gebruik. Bv in het volgende plaatje heb ik een right click gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50254601/Overig/FFprobleem.png
De items in de context menu werken wel (bv als ik boven een item hover dan klapt die zichtbaar uit) maar ik zie simpelweg alleen de outline. Dit ook bij bladwijzers....

Het is ook niet constant. 90% van de gevallen wel, maar als ik heel vaak achter elkaar right click dan komt plotseling het menu wel zichtbaar om één click later weer als outline te staan :?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
desalniettemin schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:18:
Ctrl+klik kende ik helemaal niet. Maar waarom rechtsklik je niet op de link en dan kiezen voor openen in nieuwe tab of venster?
Omdat dat veel langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Waarom dan niet gewoon met de middelste muisknop (scrolwieltje) klikken op:
- een link om hem te openen in een nieuwe tab
- een tab om de tab te sluiten
- naast de tabs om een nieuwe tab te openen
- een bookmark om deze in een nieuwe tab te openen
- een bookmark folder om alle bookmarks in die map in nieuwe tabs te openen
etc :)

De middelste muisknop is zo krachtig binnen Firefox! Hij maakt hier echt overuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
desalniettemin schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:07:
Ik ben echt een leek op het gebied van wifi, maar dan kan je de telefoon toch alleen thuis gebruiken om te internetten en niet bv ook op je werk?
Klopt, het is dan ook een weinig echt behulpzame suggestie, waar heb je dat ding voor , niet om thuis te hannesen lijkt me. Nou is voor sommmigen ook weer nog een abo op weer eens 20 euro (en dat is geloof ik niet eens ruim voor mobiel interrnet) een brug te ver, je kan wel op van alles abo nemen. Nee wat dat betreft, yep ik betaal al voor mijn internet thuis, en laat maar eens heel snel dat shared wifi komen, dan wordt het anders. Zal met graagte mijn router openzetten voor hen die dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Hoe zijn we in godsnaam gekomen van een post over Firefox OS tot "Firefox OS zuigt want ik heb er internet op m'n telefoon voor nodig"? (wat niet meer of minder is dan andere smartphones overigens) Maak dan je eigen topic als je wilt klagen over de tarieven van mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb ik ooit gezegd dat dat OS zuigt?? Doe niet zo aangebrand, wees blij dat ik opje post reageerde...

back Ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:30:

De middelste muisknop is zo krachtig binnen Firefox! Hij maakt hier echt overuren :)
Die is nog sneller inderdaad, ergo: die gebruik ik ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

nero355 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:26:
Hardware Acceleratie uitschakelen ? :)
Waar precies bedoel je?

Zit er in FF20 onder about:config zo'n optie?

Ramon schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:22:

[...]

Heb je al een nieuw Firefox profiel gemaakt?
euhm .. FF20 verwijderd, FF16 erop, toen auto update naar FF20. Heb ik dan toevallig een nieuw profiel? :?

Anders zou ik dat alsnog kunnen doen natuurlijk :)

Zit me net te bedenken, kan ook FF20 en tweakers eens bekijken onder een andere user. Maar dat wordt morgen. Zijn nu het weekend even er op uit. :9

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ing._Buttje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:06:
[...]

Waar precies bedoel je?

Zit er in FF20 onder about:config zo'n optie?
Options -> Advanced
[...]

euhm .. FF20 verwijderd, FF16 erop, toen auto update naar FF20. Heb ik dan toevallig een nieuw profiel? :?

Anders zou ik dat alsnog kunnen doen natuurlijk :)

Zit me net te bedenken, kan ook FF20 en tweakers eens bekijken onder een andere user. Maar dat wordt morgen. Zijn nu het weekend even er op uit. :9
Je profiel staat in %appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

verdomt als het niet waar is .. zit ik bij mijn schoonpa achter de pc en identiek probleem !! :D

Heb nu "Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar" uitgeschakeld.. eens kijken!

edit: lijkt vooralsnog goed te gaan!

Weet iemand wrom hij het bij deze 2 pc's dan fout lijkt te doen???

[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-05-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:30:

Ik doe niet anders op mijn desktop, maar ik heb het over een LAPTOP :P Je weet wel... zo'n ding met een touchpad en zo :>
Ramon schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:22:
Wat is er mis met Flash video's? werken hier prima...

Misschien even kritisch naar je extensies kijken?
Extensies heb ik niet, een totaal leeg/default profiel en open maar eens een tabje of 20 of meer het liefst en probeer dan in een nieuwe tab een Flash video te bekijken : Dat gaat haperen !! Ook in een nieuwe Window wat ik nog het raarst vind : Dat zou een nieuw process moeten zijn met eigen resources |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
nero355 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:13:
[...]

Extensies heb ik niet, een totaal leeg/default profiel en open maar eens een tabje of 20 of meer het liefst en probeer dan in een nieuwe tab een Flash video te bekijken : Dat gaat haperen !! Ook in een nieuwe Window wat ik nog het raarst vind : Dat zou een nieuw process moeten zijn met eigen resources |:(
Ik heb nu 52 tabs open en geen enkele hapering bij het afspelen van deze youtube clip YouTube: Parov Stelar feat. Blaktroniks - "LET´S ROLL" (official music video) :) Ik zou toch maar eens kijken naar misschien geheugenproblemen, verouderde drivers, verouderde flash, plugins? extensies? Het is geen normaal firefox verschijnsel in ieder geval.

En een nieuw window is geen nieuw proces. Kijk maar eens:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UqPUKds.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ramon schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:28:
Ik heb nu 52 tabs open en geen enkele hapering bij het afspelen van deze youtube clip YouTube: Parov Stelar feat. Blaktroniks - "LET´S ROLL" (official music video) :) Ik zou toch maar eens kijken naar misschien geheugenproblemen, verouderde drivers, verouderde flash, plugins? extensies? Het is geen normaal firefox verschijnsel in ieder geval.
Drivers zijn geupdate net als Flash als het goed is...

Gaat het afspelen van bijvoorbeeld deze video goed als je zoveel tabs open hebt staan : Verwijderd in "[GoPro] Ervaringen & Discussie" :?

Ik zie dan een hapering op bepaalde momenten en de audio loopt verder ook prima.
Het is geen ideaal voorbeeld, maar uiteraard net als ik een voorbeeld nodig heb kan ik niks vinden :F

Zou het misschien alleen voorkomen bij mensen die meer dan 1 scherm hebben ?! Dus als je Extended Desktop of EyeFinity draait ?
Naar mijn mening niet namelijk, maar ik zou niks anders weten eerlijk gezegd ...
En een nieuw window is geen nieuw proces. Kijk maar eens:
[afbeelding]
Dat is het probleem juist : Naar mijn mening zou dat wel een nieuwe process moeten zijn en erbij staan als firefox.exe (2) of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
nero355 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 03:29:
[...]

Drivers zijn geupdate net als Flash als het goed is...

Gaat het afspelen van bijvoorbeeld deze video goed als je zoveel tabs open hebt staan : Verwijderd in "[GoPro] Ervaringen & Discussie" :?

Ik zie dan een hapering op bepaalde momenten en de audio loopt verder ook prima.
Het is geen ideaal voorbeeld, maar uiteraard net als ik een voorbeeld nodig heb kan ik niks vinden :F

Zou het misschien alleen voorkomen bij mensen die meer dan 1 scherm hebben ?! Dus als je Extended Desktop of EyeFinity draait ?
Naar mijn mening niet namelijk, maar ik zou niks anders weten eerlijk gezegd ...
Hmm idd, elke 30 seconden ofzo is er een delay in het beeld van een halve seconde ofzo, maar als ik dezelfde video op youtube bekijk is er niets aan de hand. Ligt het dan aan t.net misschien?
[...]

Dat is het probleem juist : Naar mijn mening zou dat wel een nieuwe process moeten zijn en erbij staan als firefox.exe (2) of zo :)
Dat is puur een kwestie van hoe een developer zijn applicatie bouwt, er is geen regel die zegt dat een nieuw window is een nieuw proces moet zijn. IE heeft bijvoorbeeld voor iedere tab een proces, maar sublime text heeft voor al zijn windows één proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Gebruiken jullie het programma Firefox Preloader wel eens?

Ik gebruik het al een tijdje en het bevalt prima, het laat Firefox nog wat sneller opstarten.

Twee kleine minpunten overigens:
- Schoonmaakprogramma's zoals bv. CCleaner kunnen moeite hebben met het stopzetten van deze service.
- Firefox kan laatst geopende tabs niet onthouden en vraagt je deze te handmatig te restoren.

[ Voor 35% gewijzigd door Snowwie op 05-05-2013 12:37 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Vink optie Don't load tabs until selected aan en Fx laadt al sneller. Persoonlijk vind ik het een overbodige extensie, want het gebruikt natuurlijk ook weer geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40

Eagle Creek

Breathing security

desalniettemin schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:18:
Ctrl+klik is ook niet specifiek iets van Firefox maar een sneltoets die in tal van applicaties te gebruiken is.
Overigens gebruik ik zelf altijd de middle mouse button.

Waarom niet rechtsklik? Extra werk/handeling/gevoel.

Ieder zo z'n voorkeur. Dat is het mooie aan hedendaagse systemen, als het niet linksom gaat, dan wel rechtsom, of achteruit, of vooruit, bovenlangs, onderlangs, schuin van achter, gekanteld van voren, piroueterend van binnenuit of.....

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ctrl+klik of rechtsklik met muis zijn beide even snel. Kies dan voor middelclick. Is sneller :P Maar zoals je al zei, iedere gebruiker is anders. Gelukkig maar, ander wordt het zo saai ;)

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 05-05-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40

Eagle Creek

Breathing security

Ctrl+klik of rechtsklik
Ctrl+klik is instant.
Rechtsklik is klik + muis bewegen + nog een keer klik ;).
Is dus meer werk en minder nauwkeurig *

Maar zoals ik zei, ben zelf verslingerd aan mijn MMB :).

* En tja.. waar hebben we het over :9

[ Voor 23% gewijzigd door Eagle Creek op 05-05-2013 17:41 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
ing._Buttje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:06:
[...]

Een nieuw profiel maken doe je zo:

Kopie van je Firefox shortcut/snelkoppeling maken en de target veranderen naar:
"C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" -P

De optie -P geeft je de profile manager en daarin kan je een extra profiel aanmaken. Die kan je dan als standaard instellen maar je kan nog steeds terug naar je oude profiel door weer met de profile manager op te starten. Niet handmatig in de profielmappen gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

thanks, maar het lek lijkt al boven :)

ing._Buttje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:40:
verdomt als het niet waar is .. zit ik bij mijn schoonpa achter de pc en identiek probleem !! :D

Heb nu "Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar" uitgeschakeld.. eens kijken!

edit: lijkt vooralsnog goed te gaan!

Weet iemand wrom hij het bij deze 2 pc's dan fout lijkt te doen???
Heb het inmiddels ook bij mijn eigen pc uitgezet en dan is de vertekening inderdaad weg. oOo

Maar snapt iemand waarom ik dit 2x heb en schijnbaar massa's mensen niet??
Ik neem aan dat de default instelling "Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar: Aan" is .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Hier heb ik het ook op alle PC's. Geen idee hoe het op te lossen is, want als ik hardwareversnelling uitzet, dan worden <select> velden niet goed weergegeven, dan is niet eens leesbaar wat er in staat. Dus dan maar af en toe vertekening. Lijkt nu toch wel weer goed te gaan
Deze bug mogen ze wel snel fixen!

1 PC met een AMD HD4870
Ander met een AMD FirePro M5950
En nog een met een AMD HD4670

Misschien dat het alleen voorkomt bij AMD videokaarten?

[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 06-05-2013 21:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb nergens last van met een AMD/ATi 7850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Heb laatste tijd ineens vaag bugje dat aangeklikte links in bijv. Google niet meer paars gemarkeerd worden als ik ze aangeklikt heb. Mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:24:
Heb laatste tijd ineens vaag bugje dat aangeklikte links in bijv. Google niet meer paars gemarkeerd worden als ik ze aangeklikt heb. Mensen die dit probleem herkennen?
Heb je soms je history uit staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben weerr ns in conflict met Sync, nieuwe win install, ik zeg doe maarr sync, ik vink alles aan (behalve die onzinnige tabs functie). Wat die gelijk doet is bookmarks, rest is nu na 4 uur nog niks van te zien. Kwestie van tot morgen hopen? Pfftt.

edit: opgelost, door op mijn anderre pc te zeggen, dwing alles van hier naar daar. Omslachtig, Sync werkt met haken en ogen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 13-05-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:32:
Ben weerr ns in conflict met Sync, nieuwe win install, ik zeg doe maarr sync, ik vink alles aan (behalve die onzinnige tabs functie). Wat die gelijk doet is bookmarks, rest is nu na 4 uur nog niks van te zien. Kwestie van tot morgen hopen? Pfftt.

edit: opgelost, door op mijn anderre pc te zeggen, dwing alles van hier naar daar. Omslachtig, Sync werkt met haken en ogen.
Ja, dat is mijn probleem met sync. Het is zo ontransparant. Laat staan te sturen.
Maar misschien kun je toch wat met about:sync-log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Room42 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:56:
[...]

Heb je soms je history uit staan? ;)
Nee die staat gewoon aan... Geschiedenis van vandaag net even weggegooid, maar dat helpt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
trouwens mensen, gisteren op 'n linux laptop ff 21 binnengekregen..moet straks kijken of deze ook binnenkomt op mn win pc's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

HaTe schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:09:
Hier heb ik het ook op alle PC's. Geen idee hoe het op te lossen is, want als ik hardwareversnelling uitzet, dan worden <select> velden niet goed weergegeven, dan is niet eens leesbaar wat er in staat. Dus dan maar af en toe vertekening. Lijkt nu toch wel weer goed te gaan
Deze bug mogen ze wel snel fixen!

1 PC met een AMD HD4870
Ander met een AMD FirePro M5950
En nog een met een AMD HD4670

Misschien dat het alleen voorkomt bij AMD videokaarten?
Ik heb een HD 4750 in mijn thuispc en heb hetzelfde probleem als HW versnelling aan staat. Mijn laptop met een HD 5400 heeft dan weer nergens last van.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
westlym schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:01:
trouwens mensen, gisteren op 'n linux laptop ff 21 binnengekregen..moet straks kijken of deze ook binnenkomt op mn win pc's...
Ja, gisteravond op de laptop van m'n schoonmoeder Firefox even bijgewerkt, en daar kwam 21 ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

21 crasht bij mij elke keer als ik een bestand wil opslaan of uploaden. Als ik het file-dialog krijg dus. Heel irritant.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Fx 22 beta verwijderd en terug naar 21. TabUtilities ontwikkelaarsversie werkt niet goed met Fx 22. Heb ik inmiddels verwijderd en TabMixPLus geinstalleerd. Bijna hetzelfde, maar is beter uptodate. Wat ook opvalt is dat Fx 22 beta alles naar 175% vergroot.Kan je verkleinen, weet ik, maar de adresbbalk, tabs en tabbalk blijfven dan groot :?

[ Voor 105% gewijzigd door desalniettemin op 19-05-2013 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Firefox doet weer wat irri dingen die ik laatstelijk opmerkte. Zo het benoemen van een Mozilla Firefox.bak dir. Verder is de searchplugins map verplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Cookieblokkade in Fx 22 gaat niet door: https://www.security.nl/a...okkade_in_Firefox_22.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
"Firefox kan geen verbinding maken met de server op 1"

Ik heb een nieuw profiel gemaakt en (?) per ongeluk "1" ingevoerd in de adresbalk en "enter" gedrukt.
Nu opent Fx steevast met "1" in de (laatste) tab .
Hij heeft "1" dus vertaald in http://1 oid.
Ik kan hoog en laag springen profielen wissen of er bij maken, het blijft terug komen.. !#$@@#$!!
Ik was eigenlijk al van plan om de gehele Firefox opnieuw te gaan installeren
(ook niet eenvoudig om alle sporen te wissen?)
maar omdat het nu bedtijd is leg ik het probleem even hier neer...
Misschien iemand nog een idee ? ?

De plug-ins blijven overigens bestaan bij een nw profiel (...)(ikke niet begrijpen?)..
Ik had ook al last van oplopend geheugen gebruik en traagheid en crashes vandaar dat ik met een minimaal profiel was gaan experimenteren.
Xmarks (leuke alternatieve bookmarksynchronisatie met nukken) :-) -die ik altijd zelf sync-opdracht geef-
verhoogde het geheugen ook behoorlijk (heb veeeeel bookmarks)
zodat ik besloot om die door de weeks dan maar geheel uit te schakelen..

Maar nu wordt ik moe van "1" Hoe kom ik daar van af ? Het lijkt wel een "startpagina"....(heb ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

@ Peter Triac
Ik denk dat je wel een nieuw profiel gemaakt hebt, maar nog het oude geladen of aangeklikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Nou.. Het lijkt of ik van die "1" af ben.. Ik durf het niet nog een keer in te voeren in de adresbalk..
Misschien iemand anders wel ? :-) Ik heb 50+ nieuwe pagina's geladen zodat je niet meer terug < kon bladeren naar "1" en ik heb het icoontje met de profiel-manager ( -no-remote -P ) gewist en weer een nieuw icoontje met een profiel-manager gemaakt maar nu alleen met "-P" (zonder "-no-remote" er bij).
Want ik heb geen idee waarom "-no-remote" er wel of niet bij moet..
Maar dat hele profiel-manager-gebeuren is me nog een beetje onduidelijk.
Hij maakt (of toont) ook een "default" profiel maar het was me onduidelijk of dat perse altijd
het oude oorspronkelijke profiel is ? , dat je krijgt als je Fx zonder profielmanager opstart..
Het lijkt soms wel eens onduidelijk wat er nou geladen wordt.
Het zou ook wel mooi zijn als je ergens in Fx zou kunnen zien met welk
profiel je bezig bent.. (?).
Kennelijk maakt het profiel voor de plug-ins (zijn er 24) niks uit ?. (Dus niet de add-ons cq extensies).
Dat wist ik eerst ook niet maar die blijven kennelijk altijd het zelfde.
Ik heb "Nvidia 3D Vision 7.17.13.1106" dubbel in de lijst staan.
Twee keer de zelfde dus. Of dat erg is weet ik ook niet.
(Alleen de onder-regel verschilt: 3D vision plugin / 3D vision streaming plugin).
Omdat ik graag erg veel (hoog gewaardeerde) add-ons gebruik is het misschien een
idee om een paar profielen te maken met verschillende combinaties van add-ons cq extensies..
Erg veel add-ons (& bookmarks) "schijnen niet te mogen" :-( .. (Ik heb Vista).
Maar misschien is er iemand met een 64bits PC met 10 Gb geheugen met betere ervaringen ??

[ Voor 15% gewijzigd door Peter Triac op 23-05-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ook Fx 22 beta 2 vergroot alles :? De lettergrootte, tabs, adresbalk. Hebben jullie dat ook?

Screenshot: http://static.dyp.im/OGnj...aa0f54b796ecba8d49732.png

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 23-05-2013 15:51 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.