[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
Ik vind Fx sneller dan ooit. Die test zegt me niks, misschien hebben ze wel trajecten gekozen die Chrome liggen.

En je hebt ook nog ziets als de feeling die je krijgt, dat valt niet te vangen, nou voor mij heeft Fx de lekkerste feeling.

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 15-01-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Chris7 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:21:
[...]

Ja, klopt, dat merk ik ook wel. Firefox voelt af en toe wel wat trager aan dan andere browsers, maar ik denk dat dat ook deels ligt aan de grote hoeveelheid add-ons die ik gebruik. Maar daar ligt dan ook juist weer de kracht van Firefox.
Ik gebruik maar 5 add-ons...wel vrij zware add-ons zoals AdBlock Plus en Ghostery.
Sjah schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:38:
Ik vind Fx sneller dan ooit. Die test zegt me niks, misschien hebben ze wel trajecten gekozen die Chrome liggen.

En je hebt ook nog ziets als de feeling die je krijgt, dat valt niet te vangen, nou voor mij heeft Fx de lekkerste feeling.
Echt? Jij vind de feeling van Firefox goed? Ik veroordeel je niet (zou ook te debiel voor woorden zijn), maar ik vind het opvallend. Ik (en veel vrienden/collega's) vinden juist Firefox 'sluggish' aanvoelen in tegenstelling tot Chrome (en zelfs IE). Firefox heeft altijd net een extra seconde nodig om bepaalde dingen weer te geven, om maar te zwijgen over downloads....als een download start bevriest het scherm eerst voor 1-5 seconden (afhankelijk van de omvang van de download) en nadat de download is afgerond nog eens 1-5 seconden. Ik dacht eerst dat dit aan de virusscanner lag, maar ook zonder virusscanner is dit enorm traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ten 1e vind ik dat je bij geen 1 browser op een goede snellle moderne desktop, van sluggish kan spreken. Dat vind ik wel bij chrome op mijn 7 jaar oude thinkpad, met zijn traaage HDD, damn, dat is sluggish na een cold start, in de beginne. Wat zeg ik eigenlijk, nou dat ik met Fx 1.5 nog wel zou kunnen leven... nee niet met IE6 dat gaat te ver.

Ten 2e sinds we de SSD hebben, is bijv. boot en laden van tabs zodanig snel (cold boot), dat ik gezever vind dat we daar nog over hooguit 1 seconde langer zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcDavid schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:06:
Adobe Reader, wordt dat uberhaupt nog door iemand gebruikt (behalve misschien in een stoffig kantoor waar de computers nog windows 2000 draaien)? Evince vind ik in ieder geval nog steeds een stuk degelijker aanvoelen dan PDF.js
Bij meer dan 90% van de gebruikers omdat die Windows draaien en Adobe Reader nou eenmaal 1 van de betere PDF readers met webplugin is. Preview vind ik ook wat prettiger dan pdf.js maar dat is dan ook een full blown pdf/image viewer in OS X waarmee je zelfs lichte bewerkingen kunt doen zoals annotaties en het invullen van pdf formulieren. Dat is wat Evince ook zou moeten zijn. Beide applicaties vervullen dus een totaal andere rol als wat pdf.js doet. Pdf.js is namelijk niet bedoeld als full blown pdf viewer maar is eerder de concurrent van Quicklook op OS X: het is bedoelt om even snel een pdf in de browser te previewen zodat je zeker bent dat je de juiste versie te pakken hebt. Pas daarna kun je 'm downloaden. Het is ook handig om simpele formuliertjes direct te kunnen afdrukken; die hoef je niet eerst nog te downloaden, opslaan, etc.
Die test van Lifehacker is er wel eentje waarbij ik benieuwd ben hoe ze dat met die 9 tabs voor elkaar hebben gekregen. Als dat Fx openen is en daarna 1 voor 1 die tabs laden doen ze het goed (bij het starten laadt Firefox er namelijk maar eentje, de rest doet ie pas als je er op klikt; dit zelfde principe treedt in werking nadat een tab voor periode x idle is geweest (aka onaangeroerd door de gebruiker)). Idem voor de mem usage natuurlijk. In de omschrijving van de tests komt nou niet naar voren wat ze precies doen (ze geven 2 manieren aan maar niet welke van de 2 ze kiezen of dat ze beiden kiezen).

Er zit alleen bij tab loading en cold session restore een merkbaar verschil tussen 1 browser en de rest. Bij de Javascript test is dat weer andersom net als dat het min of meer bij de mem usage het geval is. Voor de rest liggen de resultaten erg dicht bij elkaar. Dat is nou niet echt veel nieuws, dit is al een paar jaar het geval. Feitelijk kun je dus met iedere browser volstaan :)

@Cubic X: Ik heb het tegenovergestelde: Chrome en diens webkitmama Safari zijn trager in het laden van de website dan IE, Firefox en Opera dat zijn. Je ziet duidelijk dat ze verschillende elementen inladen terwijl het bij de andere 3 vrijwel meteen allemaal staat en bruikbaar is. Sloom zou ik ze echter geen van allen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:10:
[...]

@Cubic X: Ik heb het tegenovergestelde: Chrome en diens webkitmama Safari zijn trager in het laden van de website dan IE, Firefox en Opera dat zijn. Je ziet duidelijk dat ze verschillende elementen inladen terwijl het bij de andere 3 vrijwel meteen allemaal staat en bruikbaar is. Sloom zou ik ze echter geen van allen noemen.
Dat merk ik ook wel, alleen vind ik Firefox op sommige onderdelen traag, bijvoorbeeld bij het downloaden (wat Cubic X zegt).
En Firefox werkt er ook aan om het geheel sneller te maken, misschien hebben ze daar al wel dingen van geïmplementeerd: https://www.security.nl/a...aakt_Firefox_sneller.html.
En de volgende versie líjkt ook nog sneller: nieuws: Firefox 20 moet gevoelsmatig sneller worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 22:36
Chrome 24 heeft nog steeds dezelfde onhebbelijkheden als Chrome 1. Als ik 2 tabs open naast deze en ze dan sluit, dan komt het niet terug op deze, maar op de tab rechts :-( Snelheid vind ik minder belangrijk dan gebruiksgemak, dus keer ik steeds weer terug bij Fx :)

[ Voor 21% gewijzigd door desalniettemin op 16-01-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris7 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:36:
En Firefox werkt er ook aan om het geheel sneller te maken, misschien hebben ze daar al wel dingen van geïmplementeerd: https://www.security.nl/a...aakt_Firefox_sneller.html.
Ze hebben een project gestart om het geheugengebruik te reduceren (bugs oplossen en slimmigheden toepassen om minder geheugen te gebruiken; denk hierbij aan het laden van de tabs wat ik eerder beschreef). Daar hebben we nu al een tijdje de vruchten van geplukt en zijn ze er inmiddels ook wel aardig uit. Dat project richt zich nu op extensions en ook daarvan hebben we de eerste resultaten al in Firefox zitten.

Met het reduceren van geheugengebruik maak je een browser echter niet op alle gebieden sneller. Om dat wel te doen is later project Snappy gestart en daarvan zien we de resultaten pas in Firefox 20. Dit project kijkt meer naar wat er gebeurd als je een knop indrukt, iets versleept, etc. en probeert op die vlakken winst te boeken. Wat die Nederlander heeft ontdekt hoort hier ook onder.

Voor zover ik weet is Firefox op dit moment ook de enige browser die echt projecten heeft gestart om geheugengebruik te beteugelen en de browser beter te laten reageren op diverse dingen. Ik vraag me af wanneer andere browsers dit ook gaan doen want die zullen op een gegeven moment ook tegen dit soort problemen aanlopen, met name door extensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zoals ik ook ben voor laat alle renners dan maar doping gebruiken, ben ik ook voor laat de browsers maar dikke GigaByte gebruiken, als ze daar sneller mee zijn. Dat beknibbelen hoeft van mij niet. Of maak ik een denkfout en wordt het daarvan niet sneller? Hoe meer lucht hoe beter lijkt/leek mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we het er maar op houden dat iedere applicatie een gezond geheugengebruik moet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Sjah schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 21:05:
Ten 1e vind ik dat je bij geen 1 browser op een goede snellle moderne desktop, van sluggish kan spreken. Dat vind ik wel bij chrome op mijn 7 jaar oude thinkpad, met zijn traaage HDD, damn, dat is sluggish na een cold start, in de beginne. Wat zeg ik eigenlijk, nou dat ik met Fx 1.5 nog wel zou kunnen leven... nee niet met IE6 dat gaat te ver.

Ten 2e sinds we de SSD hebben, is bijv. boot en laden van tabs zodanig snel (cold boot), dat ik gezever vind dat we daar nog over hooguit 1 seconde langer zeuren.
Ik heb een Core i7 quad core, 8GB ram en een SSD. Alle webbrowsers en het OS staan op de SSD maar Firefox is toch écht de langzaamste van de drie (IE, Fx en Chrome). IE en Chrome starten direct zonder vertraging, bij Fx klik ik op het icoontje en dan na twee seconden verschijnt de GUI om vervolgens nog eens 10 seconden de tijd te nemen om alle tabs (9 standaard, 'pinned') te laden. Ik heb al een nieuw profiel en dergelijke geprobeerd. Chrome start met 9 tabs (ook pinned, dezelfde websites) echt binnen 2 seconden. Verder voelt de interface van Chrome ook veeel sneller.
ppl schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:21:
[...]

Ze hebben een project gestart om het geheugengebruik te reduceren (bugs oplossen en slimmigheden toepassen om minder geheugen te gebruiken; denk hierbij aan het laden van de tabs wat ik eerder beschreef). Daar hebben we nu al een tijdje de vruchten van geplukt en zijn ze er inmiddels ook wel aardig uit. Dat project richt zich nu op extensions en ook daarvan hebben we de eerste resultaten al in Firefox zitten.

Met het reduceren van geheugengebruik maak je een browser echter niet op alle gebieden sneller. Om dat wel te doen is later project Snappy gestart en daarvan zien we de resultaten pas in Firefox 20. Dit project kijkt meer naar wat er gebeurd als je een knop indrukt, iets versleept, etc. en probeert op die vlakken winst te boeken. Wat die Nederlander heeft ontdekt hoort hier ook onder.

Voor zover ik weet is Firefox op dit moment ook de enige browser die echt projecten heeft gestart om geheugengebruik te beteugelen en de browser beter te laten reageren op diverse dingen. Ik vraag me af wanneer andere browsers dit ook gaan doen want die zullen op een gegeven moment ook tegen dit soort problemen aanlopen, met name door extensions.
Het geheugengebruik van Fx is wel laag inderdaad, maar als dat performance kost...ben wel heel benieuwd naar project Snappy, ik hoop echt dat dat helpt want Fx blijft (ondanks de sluggish) toch mijn favoriete browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cubic X schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:57:
[...]

Ik heb een Core i7 quad core, 8GB ram en een SSD. Alle webbrowsers en het OS staan op de SSD maar Firefox is toch écht de langzaamste van de drie (IE, Fx en Chrome). IE en Chrome starten direct zonder vertraging, bij Fx klik ik op het icoontje en dan na twee seconden verschijnt de GUI om vervolgens nog eens 10 seconden de tijd te nemen om alle tabs (9 standaard, 'pinned') te laden. Ik heb al een nieuw profiel en dergelijke geprobeerd. Chrome start met 9 tabs (ook pinned, dezelfde websites) echt binnen 2 seconden. Verder voelt de interface van Chrome ook veeel sneller.
[...]

Het geheugengebruik van Fx is wel laag inderdaad, maar als dat performance kost...ben wel heel benieuwd naar project Snappy, ik hoop echt dat dat helpt want Fx blijft (ondanks de sluggish) toch mijn favoriete browser.
Ik heb niet zo'n snelle cpu en zoveel geheugen, maar wel een SSD. Bij mij valt het ook op dat Firefox het minst snel opstart en ook traag aanvoelt in vergelijking met IE10 Release Preview en de laatste Chrome. De laatste Opera heb ik nog niet gebruikt.
Naar mijn idee is IE10 wel even snel als Chrome geworden. Maar als je de traagheid niet weet heb je er geen last van.

Ik zal Firefox altijd blijven gebruiken, wat ik al doe sinds het begin toen Mozilla met het project begon met een andere naam. Phoenix of Firebird of zo. De gebruiksvriendelijkheid en aanpasbaarheid van Firefox doet veel goed.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerlijk gezegd kan me die opstarttijd ook weinig boeien. Dat zit inmiddels wel snor bij alle browsers, de verschillen zijn daar echt te klein voor om te merken. Wat je echter wel goed kunt merken is de snelheid van het laden van webpagina's en tot op zekere hoogte de responsiviteit van de applicatie wanneer het veel moet doen. Dat laatste is ook het belangrijkste want dat is waar het uiteindelijk bij iedere applicatie om gaat: de content en het kunnen gebruiken van de opties binnen de applicatie. Op dit vlak verkies ik IE9 en Fx18 boven Chrome, Safari en Opera. Sneller dan Lynx/Links daarentegen is niemand O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb Chrome regelmatig geprobeerd en dacht even ik ga niet meer terug naar Fx, maar toch ging ik iedere keer weer terug naar Fx, vanwege redenen die ik hier al eerder genoemd heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Cubic X schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:57:
[...]

[...].
Ok, je zegt dus dat die langer nodig heeft om te starten, maar je druk maken over 10 seconde op de achtergrond tabs inladen, ik zou bijna zeggen.... get a life. ;)

Wat bedoel je met de interface is veel sneller? Als je bedoelt dat om in opties e.d. te komen sneller is >>>>> deel ik niet. Als je zegt dat die sneller browst, dat gevoel krijg ik ook wel eens. Maar, 1. het gras lijkt altijd groener bij de buren, en 2: ---- Chrome bouwt allles heel snel op, maar bij Fx staat het er in 1x al. Wat is nou sneller, dat zeer snelle zien renderen, of dat in 1x? Voel je em, wat ik wil zeggen? :) Graag hierover een mening, want volgens mij flest Chrome de boel, ze maken gebruik van een menselijke psychische verleidingsmogelijkheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fox start hier op in 1 sec, (Asrock z77 Extreme 6 /Core I7 3770k / 16 GB Ram 2133 / SSD 830/256), en alles staat direct voor mijn neus inclusief tabs en de rest, de werking van 18 is nu wel flitsend hoor, en kwa bediening veruit de beste browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Don't load tabs untill selected aanvinken, dan start het nóg sneller op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Sjah schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:54:
[...]

Ok, je zegt dus dat die langer nodig heeft om te starten, maar je druk maken over 10 seconde op de achtergrond tabs inladen, ik zou bijna zeggen.... get a life. ;)
Het is niet dat het inladen van de tabs traag gaat...ik heb 'tabs laten na selecteren' al aangevinkt maar het voelt gewoon 'heel zwaar' als Firefox gaat starten. Ik klik op het icoontje, de GUI verschijnt en vervolgens duurt het +/- 3-4 seconden voordat de browser bruikbaar is, wat Fx in die tijd doet? Absoluut geen idee. Chrome en IE zijn direct bruikbaar.
Wat bedoel je met de interface is veel sneller? Als je bedoelt dat om in opties e.d. te komen sneller is >>>>> deel ik niet. Als je zegt dat die sneller browst, dat gevoel krijg ik ook wel eens. Maar, 1. het gras lijkt altijd groener bij de buren, en 2: ---- Chrome bouwt allles heel snel op, maar bij Fx staat het er in 1x al. Wat is nou sneller, dat zeer snelle zien renderen, of dat in 1x? Voel je em, wat ik wil zeggen? :) Graag hierover een mening, want volgens mij flest Chrome de boel, ze maken gebruik van een menselijke psychische verleidingsmogelijkheid....
Ik bedoel echt dat Chrome en IE sneller browsen. Ik heb het gevoel dat Chrome en IE de volledige pagina veel sneller laten zien dan Fx. Fx voelt zo log terwijl Chrome en IE echt heel licht aanvoelen. Het lijkt alsof Fx eerst nog even 10GB naar het ram moet pompen (wat uiteraard niet zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Fx 18.0.1 >> hier de releasenotes .... http://www.mozilla.org/en-US/firefox/18.0.1/releasenotes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb ze wel eens vergeleken met het laden van pagina's, maar ik vond het snelheidsverschil nihil.

Fx 19 beta 2 heeft een andere manier van afbeeldingen weergeven, als je op een afbeelding klikt op google afbeeldingen:

http://www.dumpyourphoto....1/medium/KWqRjcFDMX1i.png

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 19-01-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 20:30:
[...]

Het is niet dat het inladen van de tabs traag gaat...ik heb 'tabs laten na selecteren' al aangevinkt maar het voelt gewoon 'heel zwaar' als Firefox gaat starten. Ik klik op het icoontje, de GUI verschijnt en vervolgens duurt het +/- 3-4 seconden voordat de browser bruikbaar is, wat Fx in die tijd doet? Absoluut geen idee. Chrome en IE zijn direct bruikbaar.

[...]
Ik bedoel echt dat Chrome en IE sneller browsen. Ik heb het gevoel dat Chrome en IE de volledige pagina veel sneller laten zien dan Fx. Fx voelt zo log terwijl Chrome en IE echt heel licht aanvoelen. Het lijkt alsof Fx eerst nog even 10GB naar het ram moet pompen (wat uiteraard niet zo is).
Hier niet, alles gaat supersnel (VDSL), IE is duidelijk trager, Crome blijf ik liever ver van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je kunt nu ook naar een woord of betekenis zoeken met Google in het reageervak. Kon met Chrome al, maar met Fx nu dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Gisteren de melding gekregen dat er een nieuwere versie aanwezig was. Vervolgens dit toegelaten en bleef daarop hangen en na 30minuten het toch via Taakbeheer afgesloten. Na een minuut gewacht te hebben, Firefox opgestart en versie nummer nagekeken en het is versie 18.0.1.

Nu echter is mijn ervaring dat ik, voor de update Firefox startte, dat deze met google als startpagina na 2 seconden wel geladen was. Of minder.

Nu na de update komt Firefox na 5seconden in beeld en google word pas met 7 seconden weergegeven. Iemand daar nu ervaring mee dat het wat trager is? Ik zou niet graag Firefox opnieuw willen installeren en mijn eigen weer moet maken.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 10:56:
Je kunt nu ook naar een woord of betekenis zoeken met Google in het reageervak. Kon met Chrome al, maar met Fx nu dus ook :)
Dat kan al een aantal jaar hoor. Er zijn ook al aardig wat extensions hier omheen gebouwd waardoor je niet steeds naar het zoekvak hoeft om daar de searchengine te wijzigen. Ik geloof dat deze feature er al in zat voordat Chrome bestond, ik weet iig niet anders dan dat dit al kon.

@Modest71: probeer eens wat dingen als cache in je browser te legen (Tools > Clear recent history > cache; zorg dat je het wel op "everything" hebt staan).

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 19-01-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Voor Fx 19 beta 2 kon dat volgens mij niet hoor. Maakt ook niet zoveel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modest71 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:42:
Gisteren de melding gekregen dat er een nieuwere versie aanwezig was. Vervolgens dit toegelaten en bleef daarop hangen en na 30minuten het toch via Taakbeheer afgesloten. Na een minuut gewacht te hebben, Firefox opgestart en versie nummer nagekeken en het is versie 18.0.1.

Nu echter is mijn ervaring dat ik, voor de update Firefox startte, dat deze met google als startpagina na 2 seconden wel geladen was. Of minder.

Nu na de update komt Firefox na 5seconden in beeld en google word pas met 7 seconden weergegeven. Iemand daar nu ervaring mee dat het wat trager is? Ik zou niet graag Firefox opnieuw willen installeren en mijn eigen weer moet maken.
Even de boel opruimen met bv ccleaner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hehe, Java/JRE werkt weer.

Onlangs heb ik die bij laten werken naar 7u11, sindsdien vond Firefox geen Java plugin meer, wel de deployment toolkit, maar niet de Java die bepaalde websites vereisen. In IE was er echter niks aan de hand. Eerst dacht ik, ik kopieer C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\plugin2\npjp2.dll naar de plugin map van Firefox. Dat resulteerde wel in het vinden van de plugin, maar werkte niet en FF pikte meer dan de helft van de letters/cijfers die ik intypte niet meer op.

Net de oplossing gevonden:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@java.com/JavaPlugin,version=10.11.2.21]
"path"="C:\\Program Files (x86)\\Java\\jre7\\bin\\plugin2\\npjp2.dll"

Dat is dezelfde dll die ik eerst gekopieerd had naar de plugin map waar die niet helemaal werkte.

(7x64, 32 bits FF15.0.1)

edit: Misschien ook wel handig om te melden. Toen de plugin vermist was, gaf FF zelf al aan bij bepaalde websites dat er een plugin ontbrak en dat die wel gedownload kon worden. Dat bleek JRE 7u10 te zijn, maar FF kreeg het maar niet voor elkaar die te installeren. 8)7

edit2: "Bug Submit Complete"
Maar even bugreportje ingediend bij Oracle.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 23-01-2013 18:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
Weet iemand hier hoe ik die MEGA irritante Plug in controle van Firefox uitzet.

Als dit niet snel opgelost is, dan stap ik voorgoed over op een andere browser......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
@raven, mij mij werkte de deinstallatie van javafx, die ooit eens een keer mee geinstalleerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zilver schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:08:

Als dit niet snel opgelost is, dan stap ik voorgoed over op een andere browser......
Oeh, ze zullen wel bang van je worden denk ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lizard schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:59:
@raven, mij mij werkte de deinstallatie van javafx, die ooit eens een keer mee geinstalleerd was.
Hmm, die staat wel in de softwarelijst zie ik, ruim een half jaar voor het probleem geïnstalleerd. Maar het aanmaken van die ene regkey heeft het opgelost en ik heb al een bugreportje ingestuurd. Dus hopelijk gebeurt dit niet vaker. Anders regkey maar opnieuw aanmaken, heb al een regfile klaar staan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 24-01-2013 16:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zul je heel hard moeten zoeken aangezien er inmiddels geen browser is die het niet controleert en dat doen ze om een hele goede reden: security. Firefox heeft op dit moment 1 van de beste setups: plugins worden middels click to play geblokkeerd waarbij de user dus de optie heeft om 'm in te schakelen. Andere webbrowsers blokkeren de plugin. Punt. Betekent dat je als gebruiker moet gaan lopen knutselen om dat opgelost te krijgen.
Wat een onzin artikel weer van ze. Op java.com kun je ook gewoon die offline variant downloaden (get java > show all downloads..het is iets wat onder de grote download knop staat). Het adware verhaal is verder ook ver overtrokken omdat het welgeteld 1 search toolbar installeert en dit gewoon uit te vinken is. Het artikel doet vermoeden dat het om iets als MSN Plus gaat wat volgestouwd is met daadwerkelijke adware. Dit is hoogstens bundling. Daarnaast doet Java wel aan updates maar is dat niet een gevalletje van updaten, nee, bij Java doe je een nieuwe installatie die de oude vervangt (hij download bij het "updaten" dan ook de gewone installer die je zelf ook van java.com kunt downloaden). En dan verwijzen ze ook nog naar een eigen artikel die meldt: "The good news is that browser makers collectively are making it more difficult for toolbars like this to be installed and enabled inadvertently.". Waarbij ze aangeven dat o.a. IE9 en Firefox standaard die dingen blokkeren.

Slecht huiswerk dus maar de boodschap is er niet minder om: let bij het installeren en updaten van welk stuk software dan ook op wat er in de schermen staat en installeer het niet klakkeloos. M.a.w. gezond verstand. Voorkomt veel meer narigheid dan een search toolbar in je browser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 12:15

De updater bedoel je? Bij de installatie de maintenance service uitvinken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik denk dat hij bedoelt de update ja, maar dan dat die de controle vd plugins dan wil uizetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Dat kan volgens mij al, tijdens de installatie vraagt Firefox of je wel of niet je plug-ins wil controleren. Overigens neemt dat weinig tijd in beslag en het is alleen maar fijn als je te horen krijgt dat bepaalde plug-ins niet werken, want dan kun je een oplossing zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Niet tijdens update-install, misschien wel bij de 1e install, en dat die het daarna never meer controleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:59:
[...]

Zul je heel hard moeten zoeken aangezien er inmiddels geen browser is die het niet controleert en dat doen ze om een hele goede reden: security. Firefox heeft op dit moment 1 van de beste setups: plugins worden middels click to play geblokkeerd waarbij de user dus de optie heeft om 'm in te schakelen. Andere webbrowsers blokkeren de plugin. Punt. Betekent dat je als gebruiker moet gaan lopen knutselen om dat opgelost te krijgen.
Idd, snap niet waarom dit zo een punt is. Soms wil je wel een bepaalde plugin gebruiken en soms weer niet, vind het zelf kleine moeite, anders moet je weer gaan googlen hoe je een bepaalde plugin toch kunt gebruiken.. Maar begrijpelijk dat het storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02
heb even een vaag probleem en heb het al een tijdje maar kom er maar niet achter wat het is.

en het heeft met Google te maken in firefox , met IE heb ik er geen last van
het is zo als ik met google zoek en ik ga dan naar een site die ik wil hebben waar de info opstaat
duurt het lang voor dat hij geladen wordt ..
is dit te verhelpen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021

Ik gebruik deze add-on daarvoor: https://addons.mozilla.or...addon/checkcompatibility/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die extension lijkt alleen in te springen op de check die Firefox doet bij installatie van een extension. Die compatibility check is iets wat Firefox een aantal versies geleden al geschrapt heeft. Er wordt aangenomen dat de extension gewoon werkt. Bij plugins was dit altijd al zo.
Als je de omschrijving verder leest zie je dat het alleen de check voor de huidige versie uit zet en dat wordt door iemand in de comments ook beaamt.

De enige echte oplossing is leren om je niet aan dit soort futiele dingen te gaan ergeren. Als je op de normale release zit zie je het 1x in de 6 weken voor een paar seconden. Gebruik je de ESR dan is die periode langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nieuwste versies van Java geinstalleerd en daarna Fx geherstart en de Java plugins uitgeschakeld en daarna gecheckt of ik de nieuwste versies had. Krijg ik de melding dat Fx Java uitgeschakeld heeft, omdat ik een onveilige versie zou gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Java is erg onveilig ongeacht de versie, komt er hier niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik had het nodig om te kijken welke plugandplay ik had nav een scanner die je kon gebruiken. Verder staat het altijd uit. Ik verwijder die bagger niet, juist voor het geval dat je het een keer nodig hebt. Anders moet ik het steeds weer opnieuw installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even opnieuw installeren met al je browsers gesloten. De nieuwe JRE 7 update 13 moet ie gewoon toelaten. Hij blokkeert hem hier in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Opgelost. Als ik ze aan zet, dan krijg ik die melding niet :)

Morgen komt 19 uit met ingebouwde pdf-reader. Maar ook met het Australis uiterlijk? :?

Is er al, maar níet met Australis uiterlijk :?

[ Voor 143% gewijzigd door desalniettemin op 19-02-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sterker nog: Versie 22 heeft ook geen Australis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Kwalitatief uitermate teleurstellend, want ze kondigen wel vaker iets aan voor een bepaalde versie, maar als die versie er dan eindelijk is, is dat 'iets' er niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Tja, maar dat is het voordeel van het nieuwe release-model, ze kunnen een feature gewoon een tijd in het nighly-channel houden totdat die rijp is voor productie. Omdat er elke maand een release is duurt het dan wat maanden langer maar dan heb je wel in één keer een goed uitgewerkt iets. In het verleden hield Mozilla zich volgens mij beter aan aankondigingen, maar dan duurde het een jaar voordat die versie überhaupt uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Australis nou niet bepaald mis. Het doet mij teveel aan Chrome denken. Ik had dan ook liever gezien dat Mozilla voor Firefox meer een eigen identiteit blijft behouden en dat ook verder uitbouwt.

• desalniettemin
Ik ook niet, maar kondig het dan niet aan ;)

Handig die nieuwe downloadmanager in Fx 20 beta 1 8) Wordt denk ik Download Statusbar overbodig :)

[ Voor 58% gewijzigd door desalniettemin op 21-02-2013 16:39 ]

Ze hebben alleen aangekondigd dat ze een nieuwe GUI design genaamd Australis gingen doen. Er is nooit aangekondigd dat dit ook daadwerkelijk in Fx19 zou zitten.

Die nieuwe downloadmanager op de toolbar is iets wat de huidige downloadmanager moet gaan vervangen omdat het wat meer toegankelijker is. Je hebt niet meer een los schermpje wat zich kan verstoppen of een tab die je moet opsnorren. Het is direct toegankelijk doordat de knop op de toolbar overal zichtbaar en bereikbaar is. Het is ook een beetje de opstap naar Australis omdat ze daar het panel menu willen gaan gebruiken. Ik zit in ieder geval op deze 2 features te wachten. Die maken het gebruik van de browser weer een stukje efficiënter (je workflow is wat makkelijker, overzichtelijker vind ik).

[ Voor 65% gewijzigd door ppl op 21-02-2013 19:37 ]

• desalniettemin
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Fx 19 het Australis uiterlijk zou krijgen. Maakt ook niets uit verder ;)
Als je wat rondzoekt zie je bar weinig. Enige wat je er van terugvindt is een melding dat Australis in Fx19 is geland toen het nog een nightly was. En daar gaat het dus gelijk mis bij een aantal andere berichten omdat men niet begrijpt wat "geland" betekent. Het zegt niets meer dan dat de eerste code in die release is gestopt. Dat is de allereerste stap om de feature in Firefox te stoppen. Het kan zijn dat het die release komt, het kan zijn dat het in de volgende release zit maar het kan ook zijn dat we 'm pas over 5 releases (om maar eens iets te noemen) mogen verwachten. Als je kijkt naar de aankondiging dan zul je zien dat die ergens in oktober 2012 is gedaan.

Als je dan eens kijkt naar wat Australis is dan zul je zien dat het een nogal omvangrijk verhaal is waarbij de gehele GUI eigenlijk volledig op de schop gaat. Zo'n ontwikkeling duurt eerder 6 tot 12 maanden en doe je niet in een kleine 4 maanden. Je zult tevens zien dat Australis een compleet project is dat is opgedeeld in kleine stukjes. Die kleine stukjes worden ook 1 voor 1 toegevoegd aan de Firefox code zeg maar. Dat zie je ook terug in de eerste berichtgeving over Australis in de Fx19 nightlies: er zit maar een klein deel van wat het eigenlijk is in de code. De theme is bijv. onveranderd maar dat geldt niet voor onderliggende code. Die panel based download manager die we straks in Fx20 zijn is onderdeel van Australis. Die code zit ook al in Fx19 en moet je via about:config activeren (browser.download.useToolkitUI op false zetten). Als ik wat rondkijk naar de Australis bugs die zijn aangemaakt dan staan die nog op Trunk wat betekent dat we voorlopig nog steeds geen volledige Australis hebben, hoogstens wat kleine features die er onderdeel van uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Oké, bedankt voor de aanvullende informatie :)

PDF's openen nu ook in Firefox, maar is het niet beter om een externe te gebruiken zoals bv Sumatra ivm met stabiliteit? :? Fx is tenslotte een browser ;)

[ Voor 63% gewijzigd door desalniettemin op 23-02-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:57

Magic666

No one's neighbour!

-nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door Magic666 op 26-02-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik ondervind veel problemen/vertraging met https verbindingen voor gebruikers van firefox in een windows 2003 serveromgeving.
De gebruikers werken regelmatig op 2 verschillende pc's. Omdat firefox het niet toelaat zich 2 maal op te starten vanuit een zelfde domein gebruiker heb ik 2 profielen ingesteld. Dit werk prima, maar na verloop van tijd ontstaat een irritante vertraging voor https sites. Een nieuwe installatie van firefox verhelpt het probleem tijdelijk. Waar moet ik dit in zoeken?
Kan ik firefox ook buitenom de active dir installeren? Dus 'echte' alleen lokaal? Of heeft dat niets met het probleem te maken?
Opmerkingen en ideeën zijn welkom.

(excuses als dit al eens ter sprake is geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:35:
PDF's openen nu ook in Firefox, maar is het niet beter om een externe te gebruiken zoals bv Sumatra ivm met stabiliteit? :? Fx is tenslotte een browser ;)
Het is een handige feature om te voorkomen dat je eerst die file moet downloaden, openen in je pdf viewer om er dan achter te komen dat je 'm niet wilde, de viewer weer te sluiten en tot slotte de file weer te moeten opsnorren zodat je 'm kunt verwijderen. Ik beschouw het ook meer als quicklook in mijn webbrowser. Als ik de file wil of als ie niet in de ingebouwde pdf viewer te lezen is dan download ik hem en gebruik ik Preview om 'm te openen. Je hoeft het natuurlijk niet op mijn manier te gebruiken, sterker nog, als het je niet bevalt kun je het ook gewoon uit zetten en je externe viewer pakken.

Qua stabiliteit merk ik er niks van, heb geen pdf files gehad die de boel lieten crashen. Er zijn wel een paar geweest waarbij ik Preview heb moeten gebruiken omdat die ze wel goed weergaf. Kopieren van wat tekst gaat an sich goed maar als je het dan ergens in plakt wordt het nog wel eens een zooitje. Preview is daar wat beter in. Maar goed, dat probleem ben ik ook al diverse malen bij Adobe's eigen producten tegengekomen dus ik denk dat het eerder een probleem met de layout van de pdf zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waar is history gebebleven? Dus dat je even 360 dgn kan instellen, ik zie het niet, ook niet in about:config. Gaat me niet in de laatste plaats om de performance, van de urlbar en zijn zoekfunctie, als ik die ook in het afgelopen jaar kan laten zoeken, snapt-Gij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Daar is geen instelling (meer) voor. Firefox bewaart de geschiedenis totdat het perfomance issues oplevert.

http://blog.bonardo.net/2...aces-got-async-expiration

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
MIsschien een domme vraag, maar kan de hardwareversnelling in Fx ervoor zorgen dat beeldscherm van je laptop uitvalt, of ligt dat aan de laptop? Of harde schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 10:36
desalniettemin schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 07:09:
MIsschien een domme vraag, maar kan de hardwareversnelling in Fx ervoor zorgen dat beeldscherm van je laptop uitvalt, of ligt dat aan de laptop? Of harde schijf?
Volgens mij staat hardwareversnelling in Firefox nog standaard uit. Met jouw info kan het vanalles zijn, ik zou even een eigen topic maken over je probleem en daarin alle mogelijke details over je software en hardware zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

De optie 'Use hardware acceleration when available' (Advanced -> General -> Browsing) staat standaard aan, maar 't hangt af van je drivers of 't daadwerkelijk functioneert. Dat kun je controleren op about:support onder Graphics -> GPU Accelerated Windows.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Erg leuke nieuwe download interface in Firefox 20 beta4:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5UfnViW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01

The Executer

Lekker belangrijk!

Moet zeggen dat het er erg netjes uitziet. Witruimte zou wel wat minder mogen (wat meer compacter) maar misschien dat dit nog komt. Ben de downloadmanager van v19 gewend, vandaar.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The Executer schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:07:
Moet zeggen dat het er erg netjes uitziet. Witruimte zou wel wat minder mogen (wat meer compacter) maar misschien dat dit nog komt. Ben de downloadmanager van v19 gewend, vandaar.
Ik vind hem ook fijn, maar de knopjes (om de bijbehorende map te openen) mochten wel wat groter. Dat is 90% van de tijd wat ik doe, in tegenstelling tot de download direct openen.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 12-03-2013 00:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:01

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik draai zelf nog op V19 zoals al gezegd, dus ik weet niet hoe het precies zit. Eventueel groter plaatje, of een grotere "catch" erom heen, zodat je niet kan missen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als je op bndestem.nl een adblocker gebruikt dan kan je de artikelen niet lezen op die site. Zal dat straks op iedere site zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

De content op bndestem.nl wordt geblokkeerd door adblockers vanwege de opbouw en gekozen classnames. 't Is nog maar de vraag of het bij-effect intentioneel is. 't Zou slimmer zijn om adblockers te detecteren en een boodschap/verzoek tot uitschakeling te tonen.

Hoe dan ook, iedere beheerder is vrij in hoe om te gaan met adblockers, dus voorspellen hoe 't er over een tijdje uitziet is lastig. En dat heeft niets met Firefox te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:03

sebasd

loopt op espresso

Ik draai momenteel FF 19.0.2 in een Windows 7-image op mijn Mac, maar daar wil FF niet meer reageren als ik een URL intik en op Enter ros. Er gebeurt gewoon helemaal niets.

Dat is al een paar versies zo, en nu wordt beperkt zijn tot IE toch wel wat vervelend. Heeft iemand iets dergelijks ook al eens gezien en zo ja, wat is eraan te doen?

Uitvoeren in safe mode helpt ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Werkt het wel als je ipv enter het pijltje in de url-balk gebruikt?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:03

sebasd

loopt op espresso

Nee, dat werkt helaas ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Komen jullie 't ook wel eens tegen, adf.ly 5 seconden wachten advertenties? De kracht van Firefox is dan dat er wel een extensie is/was die dat tegenging. Helaas, worden die jongen daar ook steeds slimmer, werken doen de Fx-scripts enzo niet meer. What's next in this Battle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:46:
Komen jullie 't ook wel eens tegen, adf.ly 5 seconden wachten advertenties? De kracht van Firefox is dan dat er wel een extensie is/was die dat tegenging. Helaas, worden die jongen daar ook steeds slimmer, werken doen de Fx-scripts enzo niet meer. What's next in this Battle?
Deze werkt gewoon nog: https://userscripts.org/scripts/show/141047

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee hoor, althans hier niet.

Test het maar met die link die ze zelf geven>>> quote van je pagina:

Test it here

http://adf.ly/BwjYX should redirect to http://userscripts.org/users/12.

Ik krijg dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.zwart16/adfly.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hij heeft bij mij wel gewerkt op links van gamecopyworld (hoewel gwc daarna helaas weer een referer-beveiliging heeft). Zonder dit script zeikt adf.ly dat ik flash niet enabled heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Ik heb sinds kort nogal eens een fontprobleem in Firefox. het aanklikken van de tekst maakt de font weer normaal.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lJUUwiY.jpg
Als ik de bovenste tekst aanklik is deze weer goed te lezen, maar wordt een ander deel onleesbaar. Ik heb het voornamelijk in phpBB fora, maar ook Tweakers heeft het soms.

Ik vraag me af wat dit is..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Heb je directWrite/direct2d aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Ramon schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:53:
Heb je directWrite/direct2d aanstaan?
Ja, maar voorheen was dat nooit een probleem.
Nu uit, en het lijkt iets minder soepel te lopen nu, maar het probleem is wel verdwenen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je kunt gepinde sites niet verplaatsen met Fx 20 beta 7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
desalniettemin schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 20:21:
Je kunt gepinde sites niet verplaatsen met Fx 20 beta 7 :?
Hoe kun je nou eigenlijk zien welke versie je precies hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Room42 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 23:39:
[...]

Hoe kun je nou eigenlijk zien welke versie je precies hebt?
Via about:buildconfig en dan klikken op de link achter Build from :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
desalniettemin schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 07:01:
[...]

Via about:buildconfig en dan klikken op de link achter Build from :)
Echt irritant dat ze dat niet meer gewoon in help -> about zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat er bij mij gewoon nog hoor. Grote letters Firefox en daaronder de versie met daar weer onder dat mooie knopje om op updates te checken/Firefox te restarten als de update binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb de vraag ook in Google Reader stopt ermee staan, maar gezien de link met Firefox ook hier maar even:
Is er iemand die hier een beetje kan programmeren en van de twee onderstaande (Chrome en Safari) extenties een mooie add-on voor Firefox kan bouwen?
https://github.com/knyar/theoldreader-chrome
https://github.com/krasnoukhov/theoldreader-safari

Functionaliteit zou (wmb) overeen moeten komen met https://addons.mozilla.or...on/google-reader-watcher/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 16:07:
Dat staat er bij mij gewoon nog hoor. Grote letters Firefox en daaronder de versie met daar weer onder dat mooie knopje om op updates te checken/Firefox te restarten als de update binnen is.
Maar niet welke bèta-versie het is, ik denk dat dat is wat sjaakduhuuhl bedoelde. Ik vind het ook wel irritant dat ze dat weggehaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Sjah schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:46:
Proxtube werkt bij mij ook niet meer voor Firefox, maar nog wel bij Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Smultie: echt zwaar klote dat Google stopt met hun reader. Andere alternatieven benne allemaal bagger. Updaten bv niet automatisch of je kunt geen abo's toevoegen. De meeste zijn ook nog eens overbelast, omdat iedereen ze uitprobeert. Ik blijf voorlopig bij Google en hoop dat als ze ermee stoppen per 1 juli er een waardige opvolger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Aham brahmasmi schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:11:
[...]

Proxtube werkt bij mij ook niet meer voor Firefox, maar nog wel bij Chrome.
de oplossing van sjaakduhuuh werkte en werkt bij mij opeens nu weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heeft iemand enig idee hoe je kunt voorkomen dat Flash of Youtube alle sneltoetsen (zoals de volumetoetsen en zelfs F5) kaapt?

Ik heb via Google nog geen tips gevonden hiervoor, behalve een andere flash-versie proberen, maar dat mocht ook niet baten. Ik draai nu 11.6.602.180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat ik vooral irritant vind is dat de pijltjestoetsen op steeds meer pagina's niet te gebruiken zijn en dat is niet tof als je op een laptop zit te browsen :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Room42 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:58:
Heeft iemand enig idee hoe je kunt voorkomen dat Flash of Youtube alle sneltoetsen (zoals de volumetoetsen en zelfs F5) kaapt?
YouTube HTML5 Video Player
Flashblock
flashUngrabber (Linux)

Zie ook https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=78414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 01:00:
Wat ik vooral irritant vind is dat de pijltjestoetsen op steeds meer pagina's niet te gebruiken zijn en dat is niet tof als je op een laptop zit te browsen :/
Klopt, vaak moet je even in het "niets" klikken.
Thanks, maar
Nog niet alle video's zijn HTML5 en het lost het probleem met Flash niet op, je ontwijkt het alleen :)
Ik heb about:config -> plugins.click_to_play al op True staan. Het gaat mij juist om het afvangen van toetsen tijdens het gebruik van Flash.
Die is dus inderdaad voor Linux geschreven :) Maar ik draai Windows :-(
Blijkt dus helaas nog geen fix voor. Zucht. Diepe zucht. /3

Wel bedankt voor je moeite, begrijp me niet verkeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 01:55:
Klopt, vaak moet je even in het "niets" klikken.
Wat dus vaak niet werkt :| Je kan dan ook niet effe snel CTRL+T doen bijvoorbeeld... echt irritant!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 02:09:
[...]

Wat dus vaak niet werkt :| Je kan dan ook niet effe snel CTRL+T doen bijvoorbeeld... echt irritant!
Volgens mij zit je dan gewoon in een plugin-object. Precies dat probleem waar ik het ook net over heb. :D
Heb je Flashblock of plugins.click_to_play aan staan? Je zult je verbazen hoeveel sites een (al dan niet verborgen) flash-object hebben. Voor statistieken, bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 02-04-2013 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Room42 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 02:21:
Volgens mij zit je dan gewoon in een plugin-object. Precies dat probleem waar ik het ook net over heb. :D
Heb je Flashblock of plugins.click_to_play aan staan? Je zult je verbazen hoeveel sites een (al dan niet verborgen) flash-object hebben. Voor statistieken, bijvoorbeeld.
Nee heb ik niet aan staan, maar doe gewoon effe het volgende en je zult zien dat het al mis gaat |:(

- Ga naar https://www.google.nl/
- Click op YouTube.
- Je pijltjestoetsen doen nu helemaal niks :/
- CTRL+T werkt nog net wel gelukkig.

Dit is overigens met Pale Moon, maar dat maakt niks uit, want het is allemaal Firefox onderhuids...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 02:53:
[...]

Nee heb ik niet aan staan, maar doe gewoon effe het volgende en je zult zien dat het al mis gaat |:(

- Ga naar https://www.google.nl/
- Click op YouTube.
- Je pijltjestoetsen doen nu helemaal niks :/
- CTRL+T werkt nog net wel gelukkig.

Dit is overigens met Pale Moon, maar dat maakt niks uit, want het is allemaal Firefox onderhuids...
Dat komt doordat je op Youtube direct in het zoekveld terecht komt. Als je een keertje op tab drukt, kun je scrollen met de pijltjestoetsen. Tenminste, ik heb plugins.click_to_play dus wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Firefox 20 is er 8) Kan je eindelijk porno kijken in een apart privévenster zonder je browsersessie te hoeven onderbreken O-)

[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 02-04-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:49

HaTe

haat niet

Is de laatste beta gelijk aan release versie van 20? Want ik heb sinds kort wel hetzelfde probleem als GAIAJohan: GAIAjohan in "[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien"

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al op rechtermuisknop geklikt boven een link :') ? Ik krijg een waslijst aan acties, compleet onoverzichtelijk. Ziet er zo uit (deel van de lijst): http://i.imgur.com/XDDYrD3.png

Edit: Firebug add-on uitgeschakeld en het menu ziet er weer normaal uit.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:58:

Ik heb via Google nog geen tips gevonden hiervoor, behalve een andere flash-versie proberen, maar dat mocht ook niet baten. Ik draai nu 11.6.602.180.
Dat krijg je omdat het Flash object de volledige focus neemt. Dit is iets wat Flash al een geruime tijd doet en ligt dus niet aan de browser omdat het probleem zich in alle browsers voordoet. De enige manier is elders op de webpagina te klikken (daar waar geen Flash element staat) zodat dat de focus krijgt.
Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.