[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.838 views
Dan moet je die updaten want de huidige versie doet het prima in Fx17.

@Chris7: dat kan niet want de laatste beta release wordt gewoon verschoven naar het release kanaal. De laatste beta voor de release is dus gelijk aan de release zelf.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
@ppl Nope... helpt niet... Laatste update van GreaseMonkey is 22 november (v1.5) en hij werkt gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bdalenoord schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:53:
@ppl Nope... helpt niet... Laatste update van GreaseMonkey is 22 november (v1.5) en hij werkt gewoon niet...
Dan heb jij een ander probleem, want ik draai al Fx17 sinds ie beta is en heb al die tijd ook greasemonkey gehad (1.5 van 20 november).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik draai Fx20, en ook daar draait Greasemonkey zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Reinstall van Greasemonkey heeft ook niet mogen helpen... wachten op FF17.1 dan maar, hopen dat het dan gefixed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 22:36
Eerste beta van Fx 18 komt vandaag ook uit. Misschien dat het dan verholpen is :?

Net 18 beta 1 geinstalleerd, maar TMP doet het nog steeds niet. Vreemd, want TMP is altijd wel uptodate :? Helaas :)

[ Voor 41% gewijzigd door desalniettemin op 23-11-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bdalenoord schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:38:
Reinstall van Greasemonkey heeft ook niet mogen helpen... wachten op FF17.1 dan maar, hopen dat het dan gefixed is...
Is het dan niet gewoon het script wat niet goed werkt of conflicteert met een of andere instelling/extension van Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik heb hier ook geen problemen met greasemonkey. Dus ja eerst even proberen op een schoon profiel is wel een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
Ff een schaamteloze copy paste

Firefox - Use memory cache instead of disk cache

Description: If you use Firefox, there's a way to write cached files to RAM instead of the hard disk. This is not only faster, but will significantly reduce writes to the SSD while using the browser.

Instructions: Open Firefox -> Type about:config into the address bar -> Enter -> double-click browser.cache.disk.enable to set the value to False -> Right-Click anywhere -> New -> Integer -> Preference Name "browser.cache.memory.capacity" -> value memory size in KB. Enter 32768 for 32MB, 65536 for 64MB, 131072 for 128MB, etc. -> restart Firefox

Note: If you're going to install RAM Disk on your computer you can change the Firefox cache location to the RAM Drive.

Bron: OCZ

Zijn er veel die dit gebruiken? Heb zelf de memorycache op 1 Gig gezet, met 8Gb moet dat kunnen, neem aan dat het niet altijd geclamd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:49

HaTe

haat niet

Chris7 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:27:
Ik kom er net achter dat de nieuwe downloadmanager al in Fx 17 Beta zit. Via Firefoxknop > Opties > Werkbalkindeling (of rechtermuisklik naast de tabbladbalk > Aanpassen...) kunt je 'Downloads' naar een werkbalk slepen. En dat is dus al het nieuwe downloadspanel dat volgens de Mozilla Wiki pas in Firefox 19 komt.
[afbeelding]
Klopt het dat dit uit de final van Fx17 is? Bij mij werkt het opeens niet meer :(

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
HaTe schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:46:
[...]

Klopt het dat dit uit de final van Fx17 is? Bij mij werkt het opeens niet meer :(
In bèta 6 is het er helaas al uitgeschakeld en zit nu in de planning voor Firefox 20, waar het in Aurora 19 wel ingeschakeld is: https://wiki.mozilla.org/...el-based_Download_Manager. Ik had niet verwacht dat het nog in de final zou zitten omdat het panel nog niet volmaakt is, maar in bèta zitten juist dat soort dingen en ik vond het toch een stuk fijner dan een heel nieuw scherm openen.
Nog een paar versies wachten dus :-( ....
Sjah schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:43:

[...]
Bron: OCZ

Zijn er veel die dit gebruiken? Heb zelf de memorycache op 1 Gig gezet, met 8Gb moet dat kunnen, neem aan dat het niet altijd geclamd wordt.
Goed idee, heb ik ook gelijk gedaan. Veel schrijven naar een SSD is niet zo'n heel goed idee en dit zal veel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:43:

8<

Dit is de hoofdreden waarom hedendaagse browsers zoveel geheugen gebruiken: er wordt veel gecached naar geheugen en bij hedendaagse websites kan dat best aardig veel zijn (het trucje is dus ook bij andere browsers toe te passen, vooral die van een RAM disk). Qua performance heeft het weinig zin als je een ssd hebt, die is snel genoeg. Voor de hoeveelheid writes op een ssd hoef je het ook niet te laten. Sterker nog, als je bang bent voor de hoeveelheid writes is een ssd niets voor je; een ssd koop je om de snelheid, gebruik 'm daar dan ook voor! Caching, pagefile en index db zijn zaken die je dan ook maar al te graag op je ssd wil hebben en vooral niet op je hdd. Al deze zaken hebben groot voordeel bij een sneller medium en moet je absoluut niet op een langzaam medium zetten. Dan kun je ze beter uit zetten, scheelt je in frustratie.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 25-11-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste firefox update (17.0) is de minimale zoek lengte van de url bar naar 2 gegaan. Op zoektermen van 1 lang zoekt hij niet meer.

Weet iemand misschien hoe je dat uit zet? Ik vind het namelijk een waardeloze verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:47
Vreemd... Als ik 1 woord intyp en op enter druk, gaat hij netjes naar mijn zoekmachine. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Als ik een letter tik en ik druk op pijltje naar beneden verwacht ik dat hij in mijn historie gaat zoeken. Maar er gebeurt niets. Pas bij 2 letters in de url bar begint hij met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Raar, bij mij begint 'ie wel gelijk met zoeken. Ook Auto-aanvulling werkt dan, dus [t] [enter] brengt mij gelijk op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:47
Idem. Werkt hier volledig zoals ervoor.
Mac OSX 10.8.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het nu inderdaad weer.

Wat minder is is dat firefox zelfstandig mijn gehele history in de prullemand heeft gegooid...

Edit: backup gerestored, weer stuk...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig iets gedaan met keywords?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Ik heb wel mijn profiel gemigreerd naar een andere computer, maar dat heb ik al 5 keer eerder gedaan en het ging nooit stuk.

Als ik mijn browser een uurtje open heb werkt het weer. Maar zodra ik mijn browser afstuit begint hij pas weer met zoeken na het typen van 2 letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:51:
Wat minder is is dat firefox zelfstandig mijn gehele history in de prullemand heeft gegooid...
Geen Firefox Sync aanstaan? Ideaal in dat soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Ik ga binnenkort maar eens mijn history exporteren/deleten/importeren, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wtf hebben ze met FaceBook chat gedaan??!! Ja ik weet dat het hier niet hoort, maar moet het ff kwijt, allerlei iconen ongevraagd in Firefox, en erger nog default een zijbalk die permanent is. tJonge als ik al even 30 secondes nodig heb om dat uit te schakelen, is een n00b kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Dat komt denk ik door de Social API die in Firefox 17 Facebook ondersteund. Lijkt me meer iets voor een plugin, ik moet sowieso al weinig hebben van sociale netwerken, dus ik hoef 't al helemaal niet standaard ingebakken in m'n browser. Maar frequente gebruikers van Facebook zullen het misschien wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, tx. Maar vragen mag best hoor, Mark Z.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ben Fx 18 beta 1 aan het vergelijken met Chrome 24 beta. Chrome laat iets meer zien op een pagina.

En ik heb TMP gedumpt en gebruik nu weer TabUtilities 8)

[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 28-11-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kots* flash.

Bij veel pagina's, zelfs zonder flash zoals gmail, bevriest mijn browser een volle minuut met 0% CPU usage. Geen idee wat het is, maar als ik flash disable is het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
TabUtilities werkt nog niet goed samen met het Chromethema dat ik geinstalleerd heb. Ook met de laatste pre niet ;(

[ Voor 119% gewijzigd door desalniettemin op 12-12-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Tabbladgroepen cq TabGroups Text on Top / Text on bottom

In het venster van de Tabbladgroepen staat de tekst van de tabbladen ONDER de tabblad-thumbnails.
Eigenlijk onlogisch: Ik zou het liever aan de bovenkant hebben.
Want de "mini-icoontjes" (van de site) staan ook aan de bovenkant.
Het gaat tenslotte over tabbladen.. (text on top..)
In het begin selecteerde ik soms dus de -verkeerde- tab er onder..

Ik heb er nog niks over kunnen vinden.
Dus.. zal in 2014 wel worden veranderd.
Hopelijk gaan de mensen Firefox (en dit forum..) dan weer ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb Chrome toch nog een tijd gebruikt, maar heb het verwijderd, want:

De ergernissen die er sinds versie 1 in zitten, zijn er zelfs met versie 23 nóg steeds. Het keert niet terug naar je laatste tab als je de 2 ernaast staande sluit. Zoek je naar een afbeelding op google afbeeldingen en je keert terug, dan kom je niet terug bij je laatst gekozen afbeelding, maar weer helemaal bovenaan en moet je dus weer zoeken naar die laatste afbeelding. En het gebruikt veel te veel geheugen. Het heeft ook voordelen, maar die wegen niet op tegen de nadelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even over naar Waterfox, maar het blijft in familie hé. Werkt wel retesnel dat spul, tot op heden helemaal stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
Ik heb een zeer vervelend probleem met Firefox. Ik kijk soms colleges terug voor mijn studie, dit zijn flash filmpjes van ongeveer 45 minuten lang. Als ik echter stukken vooruit wil spoelen oid, dan stottert het filmpje, speelt het een minuut lang niks af, springt het ineens naar een ander tijdstip etc. Je kan dus niet vooruitspoelen of achteruitspoelen dmv een schuifbalkje onder het filmpje.

Kijk ik het filmpje echter in Chrome dan gaat alles helemaal vloeiend en zoals het hoort. Weet iemand waardoor dit kan komen, of is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 00:32:
*kots* flash.

Bij veel pagina's, zelfs zonder flash zoals gmail, bevriest mijn browser een volle minuut met 0% CPU usage. Geen idee wat het is, maar als ik flash disable is het weg.
Gebruikt Gmail niet Flash voor het uploaden van bestanden (attachments)?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
@Edwin: Flash ís het probleem, het is al een hele tijd zo dat Flash niet goed werkt in Firefox. Lees maar eens een paar pagina's van dit topic.
Mozilla kan hier weinig aan doen, het probleem ligt echt bij Adobe. Gelukkig gaan steeds meer sites over naar nieuwere technieken zoals HTML5, en heb je er steeds minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Daarom:

about:config --> plugins.click_to_play = true

Dat scheelt al zoveel gedoe!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:40:
Daarom:

about:config --> plugins.click_to_play = true

Dat scheelt al zoveel gedoe!
Dit zorgt ervoor dat plugins altijd geladen worden en er dus geen tijd verspilt wordt met het scannen van de pagina? Maar is dat wel veilig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Volgens mij zorgt die instelling er juist voor dat er niks geladen wordt, totdat je er op klikt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:59:
[...]

Dit zorgt ervoor dat plugins altijd geladen worden en er dus geen tijd verspilt wordt met het scannen van de pagina? Maar is dat wel veilig dan?
Nee, dit zorgt ervoor dat plugins pas geladen worden als je ze aanklikt. Jij bepaalt dus wat je wel en niet start.

Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Check-Out-the-Revamped-Click-to-Play-Flash-UI-in-Firefox-3.png

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 16-12-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Room42 schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:31:
Nee, dit zorgt ervoor dat plugins pas geladen worden als je ze aanklikt. Jij bepaalt dus wat je wel en niet start.

[afbeelding]
Lijkt me handig, maar krijg ik dan altijd dat stomme menu/die melding linksboven ??

Ik heb namelijk gemerkt dat Firefox meerdere Flash filmpjes van YouTube bijvoorbeeld onder elkaar op een forum helemaal niet leuk vindt : Hoog CPU gebruik, alsof je een irritante alles scannende AntiVirus iets op je PC hebt zoals ik vroeger weleens heb meegemaakt met verschillende AV's van Norton/McAfee/Kaspersky/enz... daar zit je dan met je i7 en SSD en alles :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt beter Flashblock gebruiken als je sites als Vimeo bezoekt vanwege de whitelist feature die Flashblock wel heeft en de click to play feature in Firefox nog niet. Vimeo haalt video's van 2 URLs, als je die niet whitelist laadt hij in veel gevallen de video totaal niet wanneer je een Flash blocker gebruikt en het Flash element unblockt. Je kunt ook de gehele block functie uit zetten maar die whitelist werkt een stuk eenvoudiger. Mozilla is wel bezig om een whitelist mogelijkheid te maken die je handmatig kunt bewerken (als in zelf URLs toevoegen). Nu is dat op een wat vage manier, je moet een site bezoeken en via de page info (permissions tab) aangeven of zaken geblokkeerd moeten worden. Dat kan ook via de site icon zoals te zien in het screenshot van sjaakduhuuhl.

Btw, die click to play functie wordt in Fx17 al gebruikt om te oude plugins te blokkeren. Dat is beter dan wat ze voorheen deden (plugin disablen zonder melding en als ie echt te oud was zelfs verbergen waardoor je je een ongeluk zocht als iets niet werkte).

[ Voor 14% gewijzigd door ppl op 17-12-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:12:
[...]

Lijkt me handig, maar krijg ik dan altijd dat stomme menu/die melding linksboven ??

Ik heb namelijk gemerkt dat Firefox meerdere Flash filmpjes van YouTube bijvoorbeeld onder elkaar op een forum helemaal niet leuk vindt : Hoog CPU gebruik, alsof je een irritante alles scannende AntiVirus iets op je PC hebt zoals ik vroeger weleens heb meegemaakt met verschillende AV's van Norton/McAfee/Kaspersky/enz... daar zit je dan met je i7 en SSD en alles :F
Ik heb sinds de allerlaatste beta opeens dat dat menu uitklapt. Dat irriteert me wel een beetje. Voorheen moest je gewoon op het blauwe lego-steentje klikken.

Maar ik moet nog even zien hoe dat loopt. De techniek bevalt me wel.

Ter aanvulling van mijn bovenbuurman: Embedded Vimeo werkt wel goed met plugins.click_to_play. Geen noodzaak meer dus om te whitelisten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 17-12-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

En er is wel een whitelist functie bij de click to play functie van firefox. Je kan gewoon in dat menu linksboven kiezen om het altijd toe te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook nergens gesteld dat er geen whitelist functie in zit. Ik heb alleen gesteld dat er geen whitelist functie in zit waarbij je handmatig een URL kunt toevoegen. Die is er niet en daar wordt aan gewerkt bij Mozilla.

Dit is de hoofdreden waarom video's van Vimeo vaak niet werken. Je kunt alleen een site whitelisten als je die kunt bezoeken en hij de plugins moet laden. Dat kan prima met vimeo.com maar dat is niet de enige URL die Vimeo gebruikt voor haar video's. De andere is vimeocdn.com en daar zit geen site op. Die pagina kun je dus niet bezoeken en er wordt ook geen Flash plugin aangeroepen. Daardoor kun je deze dus niet whitelisten. De enige manier waarop dit kan is wanneer je handmatig de URL in de whitelist kunt invoeren. Dit probleem zul je ook krijgen met iets als Flashblock alleen heeft deze wel een mogelijkheid om handmatig een URL aan de whitelist toe te voegen. Je hoeft hier dus niet eerst de site te bezoeken en plugins aan te roepen om een plugin te kunnen toestaan. Daardoor is Vimeo wel altijd werkend te krijgen met Flashblock.

Dit is informatie die men eenvoudig had kunnen vinden door te zoeken op "vimeo click to play": Firefox's Flashblock and Vimeo Problem. Zoals je daar al kunt zien geeft iemand van Vimeo zelf al de oorzaak en de oplossing van het probleem. En ja, dit is *echt* de oplossing. Heb het hier ook zelf gehad (en als je zoekt zul je erg veel mensen zien waarbij Vimeo pas werkt nadat je het helemaal whitelist; ik heb het getest met Fx16, 17 en 18) en alleen bij Flashblock kan ik beide URLs whitelisten en zorgen dat alle Vimeo video's konden afspelen. Probeer maar eens op een site als http://luma-labs.com/products/cinch de embedded Vimeo video af te spelen met de click to play functie aan en het whitelisten van vimeo.com. Probeer het daarna nog eens met Flashblock en het whitelisten van vimeo.com en vimeocdn.com. Bij de eerste zal het niet werken, bij de tweede wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:57
Het lijkt erop dat de 64-bits versie van Firefox terug komt: https://groups.google.com.../DOihL2429NM/ZxXhgVt7Dm0J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Java werkt niet . .
Ik had een verouderde Java versie..
De nieuwste Java 7 Update10 geïnstalleerd.. resultaat: Firefox ziet hem niet..
Hij staat wel gewoon bij de "programma's en onderdelen".
Nog tig keer uninstall en opnieuw geinstalleerd maar het lijkt of ik
voortaan zonder Java verder moet...
Wat kan ik nog doen ?
Vista, F17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tja, verder zonder java in de browser... Is dat een probleem? ;)

• Anyway, staat ie tussen about:plugins?
• Staat ie bij about:addons -> plugins?
• Hier gedownload? http://www.java.com/en/do...ows_new_xpi.jsp?locale=en
• Na de installatie de browser herstart en toen de installatie toegestaan? Direct bij het starten krijg je ongeveer zo'n melding.

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 29-12-2012 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als het onveilig is, dan schakelt Fx het uit, totdat je de nieuwste versie er op gezet hebt. Herstarten en weer aanzetten in plugins op de addonpagina :) Het vreemde is alleen dat het bij mij meldt dat ik een verouderde versie heb, terwijl ik het niet eens geinstalleerd heb :?

[ Voor 29% gewijzigd door desalniettemin op 29-12-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
desalniettemin schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:59:
Als het onveilig is, dan schakelt Fx het uit,
Kortom Java wordt standaard altijd uitgeschakeld door firefox? d:)b

Geen gemis hoor, ik heb nog nooit een website gezien die Java nodig heeft voor een legitieme reden (dus niet om één van de vele exploits te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
mcDavid schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:38:
[...]

Geen gemis hoor, ik heb nog nooit een website gezien die Java nodig heeft voor een legitieme reden (dus niet om één van de vele exploits te gebruiken).
Ik ooit 1 keer, bij Blokker fotos bestellen, gebruikte die voor IE een activeX, voor Firefox gooide die Java aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@mcDavid: ik heb het niet nodig, maar mijn moeder wel, anders kan ze niet klaverjassen op spelpunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter Triac schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 03:32:
Java werkt niet . .
Ik had een verouderde Java versie..
De nieuwste Java 7 Update10 geïnstalleerd.. resultaat: Firefox ziet hem niet..
Hij staat wel gewoon bij de "programma's en onderdelen".
Nog tig keer uninstall en opnieuw geinstalleerd maar het lijkt of ik
voortaan zonder Java verder moet...
Wat kan ik nog doen ?
Vista, F17
Zorg er voor dat Firefox volledig is afgesloten. Deinstalleer zowel de oude als nieuwe Java plugin. Reboot daarna de machine en installeer (zonder Firefox te starten!) weer opnieuw Java 7u10. Het niet draaien van Firefox bij de installatie van iets als Flash en Java is van cruciaal belang. Dat geldt ook voor andere browsers trouwens. Controleer op java.com of alles goed werkt.
desalniettemin schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:59:
Als het onveilig is, dan schakelt Fx het uit, totdat je de nieuwste versie er op gezet hebt. Herstarten en weer aanzetten in plugins op de addonpagina :) Het vreemde is alleen dat het bij mij meldt dat ik een verouderde versie heb, terwijl ik het niet eens geinstalleerd heb :?
Je verhaal klopt niet helemaal en is ook een beetje slecht verwoord. Voor Fx 17 schakelde Fx verouderde plugins uit, sterk verouderde plugins werden zelfs uitgeschakeld in de plugins page en in het plugin-overzicht compleet verborgen. De enige manier om er dan achter te komen dat je de plugin geinstalleerd had was de optie om je plugins op actualiteit te controleren (addons > plugins..hij staat bovenaan vermeldt). Vanaf Fx 17 doen ze dit anders. Men past de click to play techniek toe en blokkeert de verouderde en sterk verouderde plugin nu op de pagina's die er van gebruik maken. Het grote verschil is dat de gebruiker nu de optie heeft om de plugin actief te maken op de betreffende pagina. Dat laatste was voorheen niet mogelijk (hij stond gewoon volledig uit en je moest 'm weer volledig inschakelen voor alle pagina's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Die click to play optie moet je dan wel aanzetten in about:config volgens mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Java staat niet in het Fx-Addons & plug-ins overzicht maar wel bij de prog's en onderdelen.
Het zou kunnen dat er nog restanten in het register zitten van een vorige (afgebroken?) installatie.
Dus weer java verwijderd. En Ccleaner gedaan..
Daarna de off-line versie van 31 Mb geinstalleerd maar nog steeds "onzichtbaar" in Fx.
Ik heb daar wel: Java Deployment Toolkit.
Dat scherm met "een ander prog. wil Fx aanpassen met ...." heb ik niet gezien.
Maar ik dacht dat ik wel een keer de foutmelding heb gezien met
"Error 1500, een andere installatie is in progress"
Ik ga nog even verder spelen..:
This software has already installed on you computer, Would you like to reinstall it?
(jxpiinstall.exe) Yes...
Verwijderen voorbereiden..
Geinstalleerd? en:
Error 1500 another installation is in progress. You must complete that installation
before continuing this one. retry/cancel
Inclusief een weer een Java venster met Status: installing Java (en "3 bilion divices run Java")
Retry...
You have successfuly installed Java
Maar het blijft onzichtbaar dus..
Dit kan ik tot 2015 volhouden..
Misschien het register zelf opruimen (las ik ergens..)
Update: Het lijkt opgelost ! Ik schrijf even verder onder het volgende bericht>

[ Voor 34% gewijzigd door Peter Triac op 30-12-2012 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
desalniettemin schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:37:
Die click to play optie moet je dan wel aanzetten in about:config volgens mij :?
Nee, voor outdated plugins is dit sinds Fx 17 automatisch aan gezet. Als je dit voor de niet-outdated plugins wil doen dan moet je in about:config handmatig die click to play optie aan zetten.
Peter Triac schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:46:
Ik heb daar wel: Java Deployment Toolkit.
Probeer eens de gewone versie (de JRE) die je op www.java.com kunt downloaden. Dit is ook de officiële manier om de Java plugin te installeren. Die deployment kit kon wel eens voorzien zijn van alle tools om Java apps/applets uit te rollen maar niet de spullen om ze te kunnen draaien (lees: JRE).

[ Voor 36% gewijzigd door ppl op 30-12-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Ik heb weer uninstall gedaan en
heb in het register in
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/
Windows/CurrentVersion/Uninstall
(Zie; http://www.java.com/en/download/help/regkey_addremove.xml )
een komplete sleutel verwijderd..
Nog ff een half uurtje gezocht naar andere "java dingen" in het register
en ik geloof dat ik nog een ander oud dingetje heb verwijderd.
Ook nog wat java spul verwijderd uit C:\Prog files\...
Daarna weer de "ofline versie" (31 Mb) geinstalleerd en eindelijk...
Java werkt en staat weer in m'n plug-in overzicht.
Het moet -lijkt mij- te maken hebben gehad met restanten van een andere
(afgebroken? msi?) Java installatie..
Ik gebruik het (inderdaad) erg weinig maar goed..
Bv deze pagina die de positie van het ISS (space station) laat zien.
http://spaceflight.nasa.gov/realdata/tracking/
Of de controle pagina om te kijken of java werkt:
http://www.java.com/en/download/installed.jsp

Zo.. weer verder met Fx met 48 Add-ons en 123 vensters open.. :-)
Crasht wel af en toe - Add-on: Session Manager !! -
maar als ik Chrome ga gebruiken dan is het dus veel te veel behelpen..

Mooi moment om de 49e Add-on "QuickJava" maar eens te proberen..
Een rijtje buttons waarmee je dingen aan/uit kan zetten:
Allows quick enable and disable of
Java, Javascript, Cookies, Image Animations, Flash, Silverlight, Images, Stylesheets and Proxy
from the Statusbar and/or Toolbar.

[ Voor 12% gewijzigd door Peter Triac op 30-12-2012 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
We zitten nu al bijna bij versie 18, van mij mag er wel iets veranderen aan het uiterlijk, niet veel, ben voor afronden van de tabs zoals zat in de Fx4 betas, en tevens mag van mij de Oranje Firefoxbutton Blauw worden. Van mij mag die kleur per 15 per versies veranderen. tJa per 15 versies, klinkt raar, wmb hadden we nu op Fx 5.0.3 gezeten. Nee niet alleen Fx verwijt ik dit versienummer gedoe, Chrome had ook pas op 2.5 mogen zitten, niet op 23.

Verder een kennis van me aan de Fx geholpen, hij vindt het fantastisch, veeel beter dan IE9, vooral de "Oranje button waar je alles vindt" mag die wel. Een andere kennis loopt maar te hameren dat Chrome de snelste is, je krijgt het ze niet uit het hoofd.

Een dikke dag IE9 gedraaid hier, eens goed bekeken, geen onaardige browser, maar Firefox is beter, niet alleen snelller, stuk completer, om de Sync functie die IE9 niet heeft eens te noemen. Wat ik wel aardig vond, is de Google-search vanuit de adresbalk, maarja dan moet je wel eerst de Google-search installen, dat dan weer wel. En ze hebben 64 bit, maar ok boeit dat...?

Verder, jammer dat mozillazine al jaren niet veel meer doet. En oja, ik krijg tegenwoordig spam van ene Mark Surman, Mozilla.org, blijkbaar heb ik mijn email achtergelaten bij Mozilla. Nou geeft dat niet, wat ik minder vind, is dat die om donatie bedelt, ok ik krijg wel een T-shirt, maar eerst moest die daarvoor 50 dollar, later nog maar 30, vreemd. Wat er ook vreemd aan is, nog geen jaar terug heeft Mozilla werelddeal gemaakt voor 1 miljard per 3 jaar van Google (voor Google in de browser uiteraard)..... dusseh ze hebben geld en toch een tekort?

Ennuh, we gaan x264 krijgen he, in Firefox, die dat dan weer vanuit het OS haalt. Maarja in Xp zit daar een dusdanige codec, nee bij mijn weten..... en Vista.. dacht van niet. OSX.... vast wel, linux..... zal vast iets zijn, maar daar heb je ook nog dat er wel 100'en linuxen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 06-01-2013 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik dacht dat Fx 19 beta het Australis design zou krijgen :? Menuknop heb ik doorzichtig gemaakt met App Button clear extensie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Ik gebruik al een ruime tijd mozilla firefox en update hem ook regelmatig. Sinds dat ik van windows 7 x64 naar windows 8 x64 ben overgestapt heb ik een klein probleempje.

Als ik iets heb gedownload opend er een klein schermpje met downloads. Dit ging bij windows 7 nog allemaal heel vlot, maar bij windows 8 lijkt firefox even te "freezen". Iemand een idee wat je hieraan kan doen? of mensen met dezelfde klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
-Bas schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:19:
Ik gebruik al een ruime tijd mozilla firefox en update hem ook regelmatig. Sinds dat ik van windows 7 x64 naar windows 8 x64 ben overgestapt heb ik een klein probleempje.

Als ik iets heb gedownload opend er een klein schermpje met downloads. Dit ging bij windows 7 nog allemaal heel vlot, maar bij windows 8 lijkt firefox even te "freezen". Iemand een idee wat je hieraan kan doen? of mensen met dezelfde klacht?
Ik heb soms dat als een download bijna klaar is, deze op "enkele seconden resterend" blijft staan. Ik moet de download dan annuleren en het hele bestand opnieuw downloaden. Ook dit is bij mij opgetreden nadat ik van Windows 7 x64 naar Windows 8 x64 ben gegaan. Misschien een fout in Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Bij mij loopt Firefox na een download vaak ook even vast, maar dat komt volgens mij meer omdat 'ie dan het bestand gaat scannen. Dat loopt om de een of andere manier niet vloeiend. Ook heeft Firefox er altijd even moeite mee om mijn redelijk gevulde lijst met downloads te laten als ik op 'Downloads' klik.
Overigens komt er ooit nog een nieuwe downloadmanager, mogelijk lost die wat problemen op, maar die zit al tijden in de planning en wordt telkens uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Daarom gebruik ik Download Statusbar. Die heeft dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Triac
Ik gebruik "All-in-One-Sidebar" en ik wil nooit meer iets anders..
Het heeft veel mogelijkheden en instel-opties.
Als ik de muis tegen de linkerkant houd dan opent (of sluit) de "sidebar" "automatisch".
Het venster er van kan je evt. net zo ver naar rechts open schuiven als je maar wil.
Er in staan oude en eventuele nieuwe lopende downloads.
Bovenin is een zoekbalkje.
Maar er staan ook duizenden (bij mij) favorieten in waar naar je ook weer kan zoeken
met het zoekbalkje en (mbv go parent directory / show parent directory) kom je
ook nog in een keer direct in de goede (sub-) map terecht..
(Zoekt in naam, URL, label, sleutelwoord, omschrijving) (ja dat bestaat ook nog) :-) ...
Je kan het venster zo ver open schuiven dat je ook de hele lange namen kan lezen.
Voor zware favoriet-gebruikers is het onovertroffen: ik kan niet zonder.
Geschiedenis staat er ook in.
Add-ons / Extenties staan er ook in.
Pagina-informatie oid staat er ook in.

PS, Bij mij crasht Firefox nogal eens maar daar heb ik mee leren leven..
Ik heb gigaaaaantisch veel favorieten en 50 extensies (add-ons)..
Ik weet eigenlijk niet of die vele duizenden favorieten nog kwaad kunnen..

[ Voor 10% gewijzigd door Peter Triac op 08-01-2013 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Firefox crasht wanneer het probeert een virusscan uit te voeren

Bij sommige antivirusprogramma’s kan de de virusscan na het downloaden van bestanden Firefox laten crashen. U kunt het scannen van virussen in Firefox uitschakelen via de volgende stappen:

Typ about:config in de locatiebalk en druk op Enter.
De about:config-waarschuwingspagina “Dit kan in overtreding zijn met uw garantievoorwaarden!” kan verschijnen. Klik op Ik zal voorzichtig zijn, dat beloof ik! om door te gaan naar de pagina about:config.
Bepaal de locatie van de voorkeursinstelling browser.download.manager.scanWhenDone en dubbelklik hierop om de waarde te wijzigen naar false.

http://support.mozilla.or...nden-worden-gecontroleerd

[ Voor 6% gewijzigd door brommer1 op 08-01-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Weer heeft de inline PDF viewer het niet gehaald tot de stable versie. Ook Firefox 18 gebruikt nog Adobe Reader voor PDF's. Dit is zo ongeveer al de 3de versie waarbij de inline PDF viewer het niet heeft gehaald.

Adobe Reader werkt trouwens ook, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
-Edwin- schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:47:
Weer heeft de inline PDF viewer het niet gehaald tot de stable versie. Ook Firefox 18 gebruikt nog Adobe Reader voor PDF's. Dit is zo ongeveer al de 3de versie waarbij de inline PDF viewer het niet heeft gehaald.

Adobe Reader werkt trouwens ook, daar niet van.
Ik gebruik al tijden de add-on, en die werkt ook prima. Wel jammer inderdaad dat ze het telkens opschuiven om het in een release op te nemen, vergroot misschien het aantal mensen dat minder van Adobe Reader gebruik maakt (die werkt wel, maar ze krijgen er bij elke versie weer meer beveiligingslekken in, lijkt het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:07
Weet iemand hoe je die animated scroll uit kan zetten? Sinds versie 15 of 16 ( geloof ik ) zit er een scroll animatie in, ik vind het maar erg storend als ik een tekst aan het lezen ben, erg onrustig voor de ogen. Een abrupte scroll zonder animatie ( zoals het altijd is geweest ) geniet bij mij de voorkeur, en ik ben ofc niet van plan van browser te switchen.

Als iemand de oplossing weet, ik ben je eeuwig dankbaar! ;)

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Options, tabblad advanced, use smooth scrolling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Dat ik dat over het hoofd heb gezien, had de options al 3x doorgespit :o Zal wel komen omdat mijn Firefox in het Nederlands is. iig bedankt! _/-\o_

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Om problemen te troubleshooten is het inderdaad een ontelbaar keer makkelijker om gewoon je software in het Engels te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
nieuws: Chrome-plug-in omzeilt cookiemeldingen

Maker Nick zegt dat Fx versie de eerstvolgende stap is. Hopelijk kan iemand het hier melden zodra die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat zou inderdaad erg fijn zijn, want je wordt knettergek van dat koekjesgedoe iedere keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Dat zal waarschijnlijk op z'n website te zien zijn: http://www.cookiesok.nl/. Ik hoop ook dat hij er zsm komt, want ik vind het nu heel vervelend om bij elke site wéér een melding weg te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
Smultie schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:00:
Om problemen te troubleshooten is het inderdaad een ontelbaar keer makkelijker om gewoon je software in het Engels te gebruiken.
Idd! Ook de reden waarom het Adobe pakket en Windows hier in het Engels draaien. De optie smooth scrolling staat onder het kopje navigeren met de naam "Vloeiend schuiven gebruiken". Kijk je al vlug overheen.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dus geen Australis met Fx 19 beta 1 :) Stabiele versie pas :+

[ Voor 24% gewijzigd door desalniettemin op 10-01-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 18:47:
De PDF viewer zit al heel lang in Firefox maar wordt nog altijd niet standaard ingeschakeld, het verhaal ligt dus anders dan je hier verwoordt. Dat inschakelen kun je zelf doen in about:config (zoek naar pdfjs.disabled en zet die op false) maar je kunt ook de standalone versie (PDF Viewer (aka pdf.js)) downloaden vanaf addons.mozilla.org wat overigens een beter idee is aangezien deze wat meer up to date is. Het enige wat het dus niet gehaald heeft is het standaard inschakelen van de pdf viewer. De pdf viewer zelf heeft het al tijden geleden gehaald om in Firefox te worden opgenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 10-01-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Die Javascript-PDF viewer is ook nog lang niet stabiel. Eenvoudige documenten gaan prima maar voor wat grotere / geavanceerdere documenten werkt het heel traag en worden sommige elementen verkeerd of helemaal niet weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
ppl schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:53:
[...]

De PDF viewer zit al heel lang in Firefox maar wordt nog altijd niet standaard ingeschakeld, het verhaal ligt dus anders dan je hier verwoordt. Dat inschakelen kun je zelf doen in about:config (zoek naar pdfjs.disabled en zet die op false) maar je kunt ook de standalone versie (PDF Viewer (aka pdf.js)) downloaden vanaf addons.mozilla.org wat overigens een beter idee is aangezien deze wat meer up to date is. Het enige wat het dus niet gehaald heeft is het standaard inschakelen van de pdf viewer. De pdf viewer zelf heeft het al tijden geleden gehaald om in Firefox te worden opgenomen.
Mooi dat het je zo kan inschakelen. Maar pas als het stable is en is ingeschakeld zal iedereen het gebruiken. En volgens deze pagina: https://wiki.mozilla.org/Features/Release_Tracking zou de PDF viewer al een aantal versies geleden standaard ingeschakeld moeten worden. Ook voor versie 18 stond dat er weer. Dus Mozilla loopt wel degelijk achter op de eigen planning. Maar goed, zoals ik al zei werkt Adobe Reader ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcDavid schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:02:
Die Javascript-PDF viewer is ook nog lang niet stabiel. Eenvoudige documenten gaan prima maar voor wat grotere / geavanceerdere documenten werkt het heel traag en worden sommige elementen verkeerd of helemaal niet weergegeven.
Het is sneller en stabieler dan de plugin van Adobe Reader in mijn ervaring en dat van vele anderen, ook bij grote en complexe documenten (waarbij de weergave met de losse pdf.js plugin prima is). Het is ook de reden waarom zovelen het nu al gebruiken. Op OS X is het verschil al helemaal groot. Safari werkt dan weer prima met de ingebouwde pdf plugin (ze gebruiken daar de pdf viewer van OS X voor: Preview). Ik moet zeggen dat ik tussen pdf.js en de Preview plugin in Safari geen verschil meer merk.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 10-01-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
mcDavid schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:02:
Klopt, ik merk weleens dat bijvoorbeeld LaTeX-documenten niet goed weergeven worden. Maar de pdf-viewer in de browser gebruik ik toch alleen om even snel documenten te bekijken, als ik ze echt uitgebreid wil lezen download ik het wel en open ik 'm lokaal met Adobe Reader of Sumatra.
-Edwin- schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:17:
[...]

Mooi dat het je zo kan inschakelen. Maar pas als het stable is en is ingeschakeld zal iedereen het gebruiken. En volgens deze pagina: https://wiki.mozilla.org/Features/Release_Tracking zou de PDF viewer al een aantal versies geleden standaard ingeschakeld moeten worden. Ook voor versie 18 stond dat er weer. Dus Mozilla loopt wel degelijk achter op de eigen planning. Maar goed, zoals ik al zei werkt Adobe Reader ook prima.
Dat ze features opschuiven gebeurt veel vaker, omdat alle features waar aan gewerkt wordt al in de lijst staan, worden ze opgeschoven wanneer ze nog niet af zijn en de release een channel opschuift. De panel-based downloadmanger staat ook al sinds Firefox 8 ofzo in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Iemand die iets kan vertellen over pdf's en de veiligheid, want Adobe is onvelig, pdf's zijn dat. Maar ook in Foxit (ja dus), ook in Fx'versie? Lijkt mij net zo goed van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Daarom gebruik ik SumatraPDF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
k, hier nu ook geinstalleerd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Sjah schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:59:
nieuws: Chrome-plug-in omzeilt cookiemeldingen

Maker Nick zegt dat Fx versie de eerstvolgende stap is. Hopelijk kan iemand het hier melden zodra die er is.
Het is er oOo https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/cookiesok/ Maar is nog niet helemaal goed, want op elsevier.nl verscheen onderop weer die koekjesbalk. Maar is nog een RC :)

[ Voor 13% gewijzigd door desalniettemin op 11-01-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
desalniettemin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:06:
[...]

Het is er oOo https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/cookiesok/ Maar is nog niet helemaal goed, want op elsevier.nl verscheen onderop weer die koekjesbalk. Maar is nog een RC :)
Ah, mooi, heb 'm gelijk ook geïnstalleerd. Toch wel weer raar, dat de overheid dit dus instelt terwijl een groot deel (zo niet het grootste deel) van de mensen zich ergert aan al die balken en onbruikbare websites die overal opduiken. Gelukkig zijn er dan mensen die wél meedenken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik ben er iig heel blij mee 8) Kudo's voor de maker ;)

[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 11-01-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit wel een privacy issue in omdat hij het nodige logt. Hij meldt dat dit in de versie 2+ optioneel zal zijn en de logging in een lokale database plaatsvindt indien je dat wenst: http://www.cookiesok.com/security.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Maakt niet uit, ik vind het perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:57:
Er zit wel een privacy issue in omdat hij het nodige logt. Hij meldt dat dit in de versie 2+ optioneel zal zijn en de logging in een lokale database plaatsvindt indien je dat wenst: http://www.cookiesok.com/security.php
Versie 2 is nu dus al uit, dus dat is gelukkig ook geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Waar vind jij versie 2 dan?

[ Voor 96% gewijzigd door desalniettemin op 12-01-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die 43Rev. versie pakken, als je dan op cookiesok.com komt, zegt de site dat ik 2.1.1 draai.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 12-01-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb 43 net geinstalleerd, want ik had de 41. Vreemd dat als je naar updates zoekt via de addonpagina, het aangeeft dat er geen updates zijn :? Die koekjesbalk onderdrukt het jammer genoeg niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik heb ook 41 en die zegt dat het versie 2.0.1 is. Blijkbaar wordt er nog druk gewerkt aan de extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Klopt, want de 41 is nog een RC :)

Je krijgt een volledige pagina als je options klikt met Fx 19 beta, die je ook kunt vastpinnen. Zouden ze met History ook moeten doen. Dat opent in een nieuw venster.

http://webwereld.nl/nieuw...-en-firefox-extensie.html

[ Voor 89% gewijzigd door desalniettemin op 13-01-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

PDF.js is wel leuk, maar ik heb over het algemeen liever dat de PDF niet binnen de browser opent, dat vind ik vervelend. Ik wil wel PDF.js gebruiken, want soms is het ook wel handiger, maar dan wil ik dat als ik op het save knopje rechtsboven druk, hij vraagt waarmee ik het wil openen(gewoon de standaard download actie). Nu vraagt hij gelijk waar ik het wil opslaan, zonder de optie te bieden om het gelijk in een programma te openen. Iemand weet of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je in de voorkeuren onder applications instellen wat hij moet doen met de PDF, ik geloof dat hij je dan de optie geeft om op te slaan of te openen. Daar al eens mee gespeeld? In pdf.js kun je zelf verder niks instellen trouwens.

[ Voor 47% gewijzigd door ppl op 13-01-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, unox.nl flipt helemaal van die cookie-addon, jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ppl schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:54:
[...]

Het is sneller en stabieler dan de plugin van Adobe Reader in mijn ervaring en dat van vele anderen, ook bij grote en complexe documenten (waarbij de weergave met de losse pdf.js plugin prima is). Het is ook de reden waarom zovelen het nu al gebruiken. Op OS X is het verschil al helemaal groot. Safari werkt dan weer prima met de ingebouwde pdf plugin (ze gebruiken daar de pdf viewer van OS X voor: Preview). Ik moet zeggen dat ik tussen pdf.js en de Preview plugin in Safari geen verschil meer merk.
Adobe Reader, wordt dat uberhaupt nog door iemand gebruikt (behalve misschien in een stoffig kantoor waar de computers nog windows 2000 draaien)? Evince vind ik in ieder geval nog steeds een stuk degelijker aanvoelen dan PDF.js

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
http://lifehacker.com/597...xplorer-10-and-opera-1212

Firefox 18 komt er slecht vanaf, vooral de 'Tab loading' is beroerd en ik deel deze ervaring. Ik start mijn Firefox altijd met 9 pinned tabs en dit duurt echt 10-15 seconden :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Cubic X schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:16:
http://lifehacker.com/597...xplorer-10-and-opera-1212

Firefox 18 komt er slecht vanaf, vooral de 'Tab loading' is beroerd en ik deel deze ervaring. Ik start mijn Firefox altijd met 9 pinned tabs en dit duurt echt 10-15 seconden :'( .
Ja, klopt, dat merk ik ook wel. Firefox voelt af en toe wel wat trager aan dan andere browsers, maar ik denk dat dat ook deels ligt aan de grote hoeveelheid add-ons die ik gebruik. Maar daar ligt dan ook juist weer de kracht van Firefox.
Pagina: 1 ... 30 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.