[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.846 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
ppl schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:11:
[...]

Dat is vaak iets wat door virusscanners wordt veroorzaakt. Er moet dan eerst gescand worden en pas als dat klaar is wordt de file geopend. Dat kan soms een seconde of 30 duren, zeker wanneer het een grote file is. Ik merk dat het op mijn Mac gewoon instant is itt mijn Windows vm's en mijn Windows bak op werk. Op alle Windows bakken staan virusscanners (verschillende) die de download eerst scannen, mijn Mac heeft zoiets niet. Ik kan me een vergelijkbaar iets met Linux herinneren (als in dat het daar ook instant is).
Ik gebruik Microsoft Security Essentials. In Chrome en IE werkt het downloaden wel super snel :) . Ik zat de performance blogs van Mozilla eens te lezen (Project Snappy) en zag dit in een post voorbij komen:
My favourite chromehang was the one that pinpointed why downloads jank Firefox so much: bug 789932. We tried to pin this on anti-virus scans, download manager sqlite activity, but the main reason turned out to be very simple. Turns out we do network traffic on a networking thread only to write out file contents to disk on main thread.
Het heeft dus niks met anti-virus te maken, het is een fout van de ontwikkelaars en ze proberen dit nog op te lossen in komende releases.

Verder ziet project Snappy er wel goed uit: sneller schakelen tussen tabs in Fx 19, minder 'milli-seconds hangs' en betere performance van add-ons :) .
[...]

Dat komt omdat het merendeel van de mensen de grote blunder begaat om te denken dat geheugen het hele verhaal is. Zoals je nu zelf al opmerkt is dat dus helemaal niet zo. Geheugengebruik zegt bar weinig over performance, het kan een en ander wel verklaren maar er zijn veel meer punten die meespelen. Project Snappy is niet voor niets in het leven geroepen. Die moet interface lag oplossen (dat het langer dan 500ms duurt voor er iets gebeurd als je op een knop drukt).

Het browsen kun je ook beinvloeden door dingen als DNS en IPv6. Zorgen dat je een goede en snelle DNS server gebruikt helpt aanzienlijk en IPv6 uitschakelen is voor sommigen ook nog wel eens de oplossing. De ene browser kan daar meer last van hebben dan de ander omdat die bijv. de voorkeur geeft aan IPv6 terwijl een ander IPv4 weer de voorkeur geeft. En dan hebben we het maar niet over plugins als Flash en Java...die werken ook lang niet altijd even geweldig in een browser :X
Ik gebruik de OpenDNS servers en die zijn behoorlijk vlot :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bug die je noemt heeft het over onverwacht gedrag en dat is iets wat je kunt oplossen. Waar ik het over heb is verwacht gedrag: virusscanners zullen ook wanneer deze bug is geplet blijven scannen vooraleer jij als gebruiker iets met de file kunt doen. Dat zal altijd een vertraging opleveren. Hier zit echter ook het probleem dat je afhankelijk bent van de kwaliteit van zowel browser als virusscanner. Sommige combinaties bijten elkaar. AVG had een mooie plugin die alle links bij een google search result overzicht ging scannen. Die stak alleen zo dramatisch slecht in elkaar dat het Firefox op z'n knieen bracht. De bug in Firefox oplossen zal niets doen aan dit probleem. Het heeft dus wel degelijk met antivirus te maken, het is echter alleen niet de enige denkbare oorzaak. Een subtiel doch belangrijk verschil ;)

Btw, de bug treedt volgens comment #3 niet op wanneer je "save target as" gebruikt.

Die OpenDNS servers staan bekend om aparte dingen met DNS verkeer e.d. te doen. Dan kun je veel beter die van Google gebruiken want daar wordt minder tot niet mee gerommeld. De kans dat iets niet lekker werkt met OpenDNS is vrij normaal en is ook de reden waarom diverse softwaremakers het gebruik hiervan afraden (een andere DNS gebruiken is vaak al de oplossing van het probleem).

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 25-10-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:23
Heeft iemand enig idee wanneer er een stable Firefox versie uitkomt die ook in de metro interface van Windows 8 gaat werken? Ik vind het echt wel triest dat Mozilla niet voor de release van Windows 8 een versie klaar heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de vele negatieve commentaren over metro apps denk ik niet dat velen die mening met je zullen delen. Als ik de commentaren zo bekijk op bijv. mozillazine.org dan is men toch erg opgelucht dat er nog een normale versie voor Win8 is. Overigens is Mozilla hier niet de enige in. Win8 is pas sinds vandaag te koop en dus zullen vele developers pas vandaag aan de slag gaan. Als iets nieuws wordt geintroduceerd zie je vaak dat men de kat nog even uit de boom kijkt. Er zijn veel mensen zeer skeptisch over de nieuwe interface in Win8. Het is dan ook nog maar de vraag in hoeverre ontwikkelaars dit zullen oppakken. Er zijn er al een aantal geweest die voor de release al hebben aangegeven Win8 niet te gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik acht het zeer waarschijnlijk dat er binnenkort een metro versie komt. Niet voor de desktop, maar voor windows RT. Daar valt best wat marktaandeel te behalen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ik zou er niet teveel op rekenen: http://www.pcworld.com/ar...owsers-on-windows-rt.html

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja. Dat werpt ander licht op de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 23:23
Ik hoef inderdaad ook geen lay out met grote knoppen e.d. hoor. Maar zoals Chrome het doet vind ik het wel netjes, gewoon de standaard dekstop lay-out, maar wel opstarten in de metro interface.

Ach ja, metro of niet. Firefox blijft wel goed werken, en zo irritant is het switchen naar de bureaublad ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28
Volgens piroksen:

Ik heb gisteren de Windows 8 Pro upgrade aangeschaft voor 30 euro en tot zover voldoen mijn ervaringen precies aan deze review van Tweakers. WIndows 8 voelt als Windows 7 met welkomstscherm.
Je kunt zeer gemakkelijk uit metro komen, met een simpele druk op de Esc-knop, of een tile knop. En als je in Desktop mode zit merk je nauwelijks iets van Metro. Dus de gevreesde dominantie van Metro merk ik weinig van of eigenlijk niets van.
Misschien niet meer relevant, ik had in ervaringen uit het verleden gelezen dat mensen niet meer schermpjes boven op elkaar in Desktop mode konden hebben openstaan, en dat alles automatisch van Desktop naar Metro en full screen ging als je bijvoorbeeld Internet Explorer opstart. Daar merk ik zelf niets van, mijn scherm zit als vanouds vol met programmas.
Het opstarten in normale modus iets bij mij iets sneller geworden, maar vond dit bij Windows 7 al vrij snel. Het afsluiten is echt significant sneller. De nieuwe hibernatie stand voelt verder ook als sneller en better. Vooral het "afsluiten". (Getest op een Dell L702x, quad core met redelijke grafische kaart en 16GB RAM)
Ik kan mij persoonlijk niet verplaatsen in mensen die aangeven dat ze Windows 8 niet snappen. Het voelt gewoon als Windows 7 + Welkomst scherm. Druk op Escape en je hebt Windows 7, min wat functies die ik tot nu toe nog niet gemist heb. Daarvoor in de plaats is er een elegant Metro scherm wat je kunt oproepen wat in een oog opslag heel mooi alles kan weergeven. En met de resolutie van een Desktop PC past er heel veel op. Rechtermuisknop menu is er ook nog gewoon, en die kun je nog steeds lekker volstoppen met opties uit programmas van derden. En tja, die Ribbon is er nu, maar echt "moeilijk". Ik ben er na een paar uur al aangewend?

Die horror verhalen over Windows 8.. Waar ze op gebaseerd zijn is mij een raadsel. Iedereen die met Windows 7 over weg kon, kan dit makkelijk met Windows 8, want Windows 7 is er nog steeds. Ben na 2 uur werken nog steeds geen Metro tegen gekomen. Hey Windows vraagt nu zelfs of je uberhaubt wel statistieken wilt verzenden en mee wilt doen aan dingen. En alles staat standaard nog uitgevinkt ook.

Ik durf te stellen dat Microsoft met deze uitgave geluisterd heeft naar de consument die de dominante "Je moet dit.., Gebruik dit.." houding wel zat was geworden. Waar ik er een van was.

Ik ben serieus echt plezierig verrast door Windows 8. Mede dankzij de reputatie van Microsoft en de horror verhalen was ik er huiverig voor.

Kan me wel indenken dat mensen het niet altijd waarderen dat ze op de Metro interface landen als ze opstarten. Zelf heb ik daar geen last van, maar als je het echt niet wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, ik dacht in een Firefox-topic te zitten, blijkt het over Windows 8-gebruikerservaringen te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ppl schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:02:
Gezien de vele negatieve commentaren over metro apps denk ik niet dat velen die mening met je zullen delen. Als ik de commentaren zo bekijk op bijv. mozillazine.org dan is men toch erg opgelucht dat er nog een normale versie voor Win8 is. Overigens is Mozilla hier niet de enige in. Win8 is pas sinds vandaag te koop en dus zullen vele developers pas vandaag aan de slag gaan. Als iets nieuws wordt geintroduceerd zie je vaak dat men de kat nog even uit de boom kijkt. Er zijn veel mensen zeer skeptisch over de nieuwe interface in Win8. Het is dan ook nog maar de vraag in hoeverre ontwikkelaars dit zullen oppakken. Er zijn er al een aantal geweest die voor de release al hebben aangegeven Win8 niet te gaan ondersteunen.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:05:
Ik acht het zeer waarschijnlijk dat er binnenkort een metro versie komt. Niet voor de desktop, maar voor windows RT. Daar valt best wat marktaandeel te behalen denk ik.
http://blog.mozilla.org/f...04/firefox-metro-preview/

[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 27-10-2012 10:54 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Smultie: Edwin zei:Ik hoef inderdaad ook geen lay out met grote knoppen e.d. hoor. Maar zoals Chrome het doet vind ik het wel netjes, gewoon de standaard dekstop lay-out, maar wel opstarten in de metro interface.

Ach ja, metro of niet. Firefox blijft wel goed werken, en zo irritant is het switchen naar de bureaublad ook weer niet. Vandaar dus die reactie ;)

[ Voor 38% gewijzigd door desalniettemin op 27-10-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Chris7 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:24:
[...]

Je krijgt toch nog steeds updates, alleen geen grote? Of heb je updates gewoon uitgezet?
Na verloop van tijd loop je zo wel achter qua features, lijkt me (zoals de snelle Javascript-engine Ionmonkey in Fx 18).
Vandaag Update van Firefox ESR 10.0.10

https://wiki.mozilla.org/.../Test_Plan#Firefox_10_ESR

De Toolbars van de Firewalls NIS, KIS, enz. werken niet onder ESR

[ Voor 16% gewijzigd door brommer1 op 27-10-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:05:
Dat is inderdaad nog wel de enige plek waar ze winst kunnen behalen maar het is de vraag hoeveel ze dat oplevert. Het is nu vooral een side project net als de x64 builds voor Windows, daar zijn ze ook al een aantal jaar mee bezig. Het kan dus best zijn dat het nog wel een hele tijd gaat duren. De kritiek die velen hebben op de metro UI werkt daarin zeer zeker niet mee. Het zou me niets verbazen als men nog even de kat uit de boom kijkt en voorlopig rustig doorkabbelt met het knutselen van een metro versie van Firefox.
Dat is een preview versie en daar zijn er wel meer van zoals de x64 versie voor Windows en eentje met de nieuwe Australis interface (wat tegenwoordig ook in de trunk zit als ik het goed heb). Het zegt helemaal niets over een final release. Als er te weinig animo voor is dan zullen ze daar niet erg veel tijd en energie meer in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Fx 16.0.2 opeens binnen, bij een reboot.... tja je hebt niet eens door dat die misschien uren daarvoor stilletjes is gedownload. Grappig bij sommige versies geen eens een 0.1 in 7 weken, en hier al een 0.2 in 3 weken.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 28-10-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Sjah schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:07:
Fx 16.0.2 opeens binnen, bij een reboot.... tja je hebt niet eens door dat die misschien uren daarvoor stilletjes is gedownload. Grappig bij sommige versies geen eens een 0.1 in 7 weken, en hier al een 0.2 in 3 weken.
Hier ook, voor het eerst dat ik niets vernam van de update, nice!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar dat vind ik dus juist raar. Ik herstart de browser zelden. Heb soms uptimes van weken. Dan kan ik dus weken met een niet bijgewerkte versie draaien. Dan weet ik liever dat er een update beschikbaar is en dat ik hem even moet herstarten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:38
https://www.mozilla.org/s...nerabilities/firefox.html

Ze zijn bestwel zijn met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
"snel" waarschijnlijk

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 29-10-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Room42 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 22:47:
Maar dat vind ik dus juist raar. Ik herstart de browser zelden. Heb soms uptimes van weken.
Weken :? Doe je nooit je PC uit ?? Of hebben we het over een laptop die constant wordt bijgeladen of zo ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Computers vandaag de dag hebben een zogenaamde slaapstand. Kun je alles open laten staan en de computer toch "uitzetten". Als je 'm later weer aan zet kun je weer verder waar je gebleven was. Een browser kan op die manier dus aardig lang draaien. Het is een werkwijze die Mac gebruikers al sinds jaar en dag gebruiken. Met Windows 7 werkt het nu eindelijk ook dusdanig goed dat deze functionaliteit binnen Windows bruikbaar is (Win8 verbetert het zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ppl schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:59:
Computers vandaag de dag hebben een zogenaamde slaapstand. Kun je alles open laten staan en de computer toch "uitzetten". Als je 'm later weer aan zet kun je weer verder waar je gebleven was. Een browser kan op die manier dus aardig lang draaien. Het is een werkwijze die Mac gebruikers al sinds jaar en dag gebruiken. Met Windows 7 werkt het nu eindelijk ook dusdanig goed dat deze functionaliteit binnen Windows bruikbaar is (Win8 verbetert het zelfs).
Mja dat weet ik ook wel, maar ik vind het wel extreem om zo lang de boel in slaapstand te laten met allerlei programma's open :?
Als ik ga slapen dan gaat het gekke ding gewoon uit :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
jazekers, snel met het uitbrengen van updates!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
nero355 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:02:
[...]

Mja dat weet ik ook wel, maar ik vind het wel extreem om zo lang de boel in slaapstand te laten met allerlei programma's open :?
a. niet goed voor het milieu, b: zonde voor jouw energierekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

Dat is stand-by. In de slaapstand staat ie echt uit. Hij schrijft het geheugen dan naar de harddisk en gaat vervolgens uit. Bij aanzetten leest hij het geheugen terug om vervolgens door te draaien waar hij voor het slapen in opgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@ppl: het was niet goed in Xp. slaap? Heb het pas sinds ik een jaar 7 draaide ontdekt. En ja ik heb het ook teruggemerkt in de energierekening, stroom ging dik 12% omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik hoor van alle kanten klachten over de laatste Firefox-versies icm Flash-hangers :/ Beetje jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan maar het probleem is dat op dit moment alleen OS X Lion en Mountain Lion iets hebben wat onthoudt wat je voor het uitschakelen allemaal open had staan en dat ook weer terugtovert als je de machine weer aan zet. Bij alle andere systemen is de slaapstand hetgeen waarmee je dat voor elkaar kunt krijgen. De computer kun je op deze manier gewoon in slaap laten vallen wanneer je 'm een tijdje niet gebruikt. Dat bespaart weer veel meer stroom dan wanneer hij maar aan blijft. Het levert ook als voordeel op dat je verder kunt waar je gebleven was. Je hoeft dus niet te wachten totdat de machine is opgestart om daarna weer allerlei apps te laden (als je die autostart dan moet je daar ook weer op wachten). Het is het verschil tussen koffie moeten gaan drinken omdat de machine nog niet klaar is en direct aan het werk kunnen gaan.

Dat een browser lang open blijft staan komt dan niet omdat die machine zo enorm lang in de slaapstand blijft maar gewoon omdat hij nooit afgesloten wordt en de computer nooit wordt uitgezet.
Sjah schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:34:
@ppl: het was niet goed in Xp. slaap? Heb het pas sinds ik een jaar 7 draaide ontdekt. En ja ik heb het ook teruggemerkt in de energierekening, stroom ging dik 12% omlaag.
Vista was ook niet zo geweldig, 7 weer wel maar ook daar zie je nog veel problemen met netwerkkaarten en usb devices. Het niet terugkomen uit de slaapstand (scherm blijft zwart) is ook nog steeds een veelgehoord probleem. OS X heeft van dat laatste ook nog wel eens last maar wel een fors stuk minder als Windows. Bij 1Vandaag hebben ze eens een uitzending gehad over energiebesparing. Daarbij kwam de slaapstand ook aan bod. Ook zij wisten hier aardig wat aan energie te besparen omdat machines in slaapstand gingen wanneer mensen gingen lunchen en vergaderen.
Jejking schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:36:
Ik hoor van alle kanten klachten over de laatste Firefox-versies icm Flash-hangers :/ Beetje jammer dit.
Ik heb het idee dat het meer aan Flash ligt. Bij Safari en Internet Explorer zijn er ook al zoveel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Jejking schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:36:
Zoals ppl zegt, dit ligt meer aan Flash dan aan Firefox. Mozilla doet zoveel mogelijk om Flash werkend te krijgen (zo verzamelen ze crashreports in oa de Nightly), maar veel meer dan deze aan Adobe door te spelen kunnen ze niet doen.

Overigens in reactie op de slaapstanddiscussie hier boven, het is sowieso handig om je pc af en toe te herstarten, na een tijdje hopen zich allemaal processen op en door een herstart wordt dat weer opgeruimd. Als je je pc weken aan hebt staan zal je denk ik ook wel snelheidsverschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Tijdens de maandelijkse update cyclus moet je meestal herstarten. Verder staat mijn laptop altijd op Slaapstand, zodat ik na bewegen muis na even gewacht te hebben, meteen kan internetten. Mijn stroomverbruik is zo weinig dat ik eens per jaar betaal. Mijn versterker bv staat altijd aan. Die zet ik nooit uit.
Browser sluit ik altijd eens per week en laat CCleaner meteen even opruimen.

Heb met Chrome en Fx trouwens ook niet, nog geen flashcrashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ppl schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:55:
[...]

Vista was ook niet zo geweldig, 7 weer wel maar ook daar zie je nog veel problemen met netwerkkaarten en usb devices. Het niet terugkomen uit de slaapstand (scherm blijft zwart) is ook nog steeds een veelgehoord probleem.
Heel herkenbaar, heb een usbcam, waarvan het lampje weigert uit te gaan na uit slaapstand, verder een NIC die hem soms/vaak uit slaapstand wekt (wat op is gelost door may wake af te vinken (wat onbevredigend is)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Zwart scherm heb ik met W7 nog nooit gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
wordt je firefox geupdated naar 16.02, doet firebug het niet meer :(

-edit-
de 3 R's geprobeerd en het werkt weer.

[ Voor 39% gewijzigd door mcDavid op 31-10-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris7 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:36:
Overigens in reactie op de slaapstanddiscussie hier boven, het is sowieso handig om je pc af en toe te herstarten, na een tijdje hopen zich allemaal processen op en door een herstart wordt dat weer opgeruimd. Als je je pc weken aan hebt staan zal je denk ik ook wel snelheidsverschil merken.
Voor Windows misschien maar niet voor de unix-wereld omdat het systeem daar veel meer is gebouwd om 24/7 te draaien. Als je werkt met policies binnen een bedrijfsnetwerk is het ook slim om toch eens 1x per week te rebooten anders kun je gelazer krijgen (is dan weer per omgeving anders).
desalniettemin schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:04:
Zwart scherm heb ik met W7 nog nooit gehad :)
Dat komt omdat er in dit geval ook geen scherm door W7 wordt gegenereerd. Dat is nou juist het probleem: de machine gaat niet eens aan (nou ja aan...dat staat ie al, hij reageert gewoon niet).
Sjah schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:55:
Heel herkenbaar, heb een usbcam, waarvan het lampje weigert uit te gaan na uit slaapstand, verder een NIC die hem soms/vaak uit slaapstand wekt (wat op is gelost door may wake af te vinken (wat onbevredigend is)).
Je kunt voor heel usb en voor de nic de powersaving settings in resp. de energy settings en de hardware manager uit zetten. Dat heeft hier al vaak geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik kom er net achter dat de nieuwe downloadmanager al in Fx 17 Beta zit. Via Firefoxknop > Opties > Werkbalkindeling (of rechtermuisklik naast de tabbladbalk > Aanpassen...) kunt je 'Downloads' naar een werkbalk slepen. En dat is dus al het nieuwe downloadspanel dat volgens de Mozilla Wiki pas in Firefox 19 komt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i62lvx4GJoS5IZo9gsAFh1qM/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Iemand met Firefox 17b3 en Rabobank Internetbankieren?
Bij mij krijg ik allemaal Javascript errors bij de "Nieuwe opdracht" pagina waardoor onder andere de velden van acceptgiro en het icoontje om het adresboek te openen niet beschikbaar zijn.

Zou fijn zijn als iemand kan bevestigen of dat probleen aan mijn kant zit of dat de Rabobank hun techneuten eens aan het werk moet zetten dat te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik heb inderdaad hetzelfde met 17b3, bij Chromium zie ik wel alles dus het probleem lijkt bij Firefox te liggen.
De Javascript loopt inderdaad niet helemaal lekker, als ik in de Foutconsole kijk gaat het mis bij een regel met if(isGecko). Aangezien Gecko de engine van Firefox is zal er wel wat mis gaan bij de verwerking van de JS in Fx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Chris7 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:59:
Ik heb inderdaad hetzelfde met 17b3, bij Chromium zie ik wel alles dus het probleem lijkt bij Firefox te liggen.
De Javascript loopt inderdaad niet helemaal lekker, als ik in de Foutconsole kijk gaat het mis bij een regel met if(isGecko). Aangezien Gecko de engine van Firefox is zal er wel wat mis gaan bij de verwerking van de JS in Fx.
Bedankt voor je bevestiging, dan hoef ik het probleem niet aan mijn kant te zoeken. De webcare van de Rabobank wil dat ik hun 0900 nummer bel voor hulp, alsof die even de Javascript kunnen fixen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Beta 4 is uit. Misschien dat het met deze beta verholpen is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb er met 19.0a1 ook last van dat de Rabobank die bepaalde velden niet laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Sypher schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:55:
[...]

Bedankt voor je bevestiging, dan hoef ik het probleem niet aan mijn kant te zoeken. De webcare van de Rabobank wil dat ik hun 0900 nummer bel voor hulp, alsof die even de Javascript kunnen fixen... 8)7
Als die al weten wat Javascript is :P . Maar zonder gekheid, hopelijk gaan ze er wel wat aan doen, want ik heb niet echt zin om elke keer een andere browser op te starten alleen voor internetbankieren.
@desalniettemin: Volgens mij ligt het probleem echt bij de Rabo, want Firefox laat errors zien in hun Javascript (en ik kan me niet voorstellen dat Fx opeens sommige JS-code niet meer valide vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb er echt de ballen verstand van, dus opperde ik maar wat. Interbankieren doe ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Chris7 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:03:
[...]

Als die al weten wat Javascript is :P . Maar zonder gekheid, hopelijk gaan ze er wel wat aan doen, want ik heb niet echt zin om elke keer een andere browser op te starten alleen voor internetbankieren.
@desalniettemin: Volgens mij ligt het probleem echt bij de Rabo, want Firefox laat errors zien in hun Javascript (en ik kan me niet voorstellen dat Fx opeens sommige JS-code niet meer valide vind).
Denk dat ze er pas was aan gaan doen als er meer mensen over klagen, dus als je Twitter hebt even de mensen van webcare inlichten dat ze er wat aan moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Sypher schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:33:
[...]

Denk dat ze er pas was aan gaan doen als er meer mensen over klagen, dus als je Twitter hebt even de mensen van webcare inlichten dat ze er wat aan moeten doen :)
Goed idee, dan komt dat Twitteraccount dat ik ooit heb aangemaakt ook weer eens van pas :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Laatst online: 16-09 16:16
Iemand ook last van dat sinds vandaag ongeveer 75% van de youtube videos het niet meer doen? In IE doen ze het wel gewoon. FF versie 16.0.2 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
blueice85 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:23:
Iemand ook last van dat sinds vandaag ongeveer 75% van de youtube videos het niet meer doen? In IE doen ze het wel gewoon. FF versie 16.0.2 btw.
Wat bedoel je met "niet meer doen"? Blijft de video zwart? Daar heb ik sinds een tijdje bij sommige video's last van, maar ik heb uitgevonden dat dat aan mijn profiel ligt. Met een ander profiel spelen dezelfde video's wel gewoon af in FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
Blijven idd zwart, maar ik ben helemaal niet ingelogd, kan dus ook niet even van profiel switchen. Maar bij mij gebeurt het pas sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Ik vermoed dat Aham brahmasmi een ander Firefoxprofiel bedoelt.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorg dat ook je Flash player up to date is en dat je in de voorkeuren van Flash niet hebt ingesteld dat websites geen informatie op je computer mogen opslaan (deze setting is fijn voor privacy maar levert bij de meeste sites op dat dingen als videos het gewoonweg niet doen; zwart schermpje e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
8088 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 02:45:
Ik vermoed dat Aham brahmasmi een ander Firefoxprofiel bedoelt.
8)7 silly me, dat ik daar niet aan dacht.

Heb het weten op te lossen door een schoonmaakronde met CCleaner te houden. Thnx voor het meedenken iedeereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weer wat nieuws ondekt, zit een nieuw icoontje in Fx, een brilletje van een Bal Masqué. Rechtsklik op je shortcut en kies ander icoon, dan zie je em. Weet niet sinds welk versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 03-11-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:12:
Weer wat nieuws ondekt, zit een nieuw icoontje in Fx, een brilletje van een Bal Masqué. Rechtsklik op je shortcut en kies ander icoon, dan zie je em. Weet niet sinds welk versie.
Waar dan? En welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
16.02, en waar, nou rechtsklikken op je shortcut, dan eigenschappen, en daar klikken op ander pictogram, dan zie ik em.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 03-11-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:36:
16.02, en waar, nou rechtsklikken op je shortcut, dan eigenschappen, en daar klikken op ander pictogram, dan zie ik em.
Dat is gewoon het icoontje van privénavigatie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y7lzCkbJZyA4xr2ZldPW0IWr/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Il y a d'un manier om FF wachtwoorden te laten onthouden van site's die hebben aangegeven dat de browser géén wachtwoorden mag onthouden? Vind het onwijs iritant dat ik op bijvoorbeeld Paypal steeds mijn wachtwoord moet typen. Extra beveiliging voegt het ook niet toe, want ik acht de kans op een keylogger groter dan de kans dat iemand fysiek toegang krijgt tot mijn systeem...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Er zijn verschillende addons die dat voor je kunnen regelen, zoals deze bijvoorbeeld. Dat onderwerp is hier trouwens ook wel eens besproken, waaruit verschillende oplossingen kwamen.

Voordat je een dergelijke addon installeert zou ik wel eerst goed kijken of 'ie wel te vertrouwen is.
Obiter dictum schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:19:
Extra beveiliging voegt het ook niet toe
Daar is niet iedereen het mee eens. Hier kun je lezen waarom FF het niet (meer) ondersteunt.

[ Voor 26% gewijzigd door 8088 op 05-11-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Il y a d'un manier om FF wachtwoorden te laten onthouden van site's die hebben aangegeven dat de browser géén wachtwoorden mag onthouden? Vind het onwijs iritant dat ik op bijvoorbeeld Paypal steeds mijn wachtwoord moet typen. Extra beveiliging voegt het ook niet toe, want ik acht de kans op een keylogger groter dan de kans dat iemand fysiek toegang krijgt tot mijn systeem...
Het is zoals 8088 al aangegeven heeft het attribuut autocomplete=false bij het invulveld voor je wachtwoord dat ervoor zorgt dat het niet meer automatisch ingevuld wordt, maar daar is omheen te werken met add-ons of bijv. een Greasemonkey-script specifiek voor de pagina waarop je autocomplete weer aan wilt zetten.

Ik denk dat de hoofdreden dat autocomplete bij sites zoals Paypal uitgezet wordt is dat andere mensen (mochten ze toegang tot je pc krijgen) niet zomaar op jouw computer kunnen inloggen zonder je wachtwoord te kennen. Vrij logisch voor zoiets als Paypal lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keepass. Ctrl + Alt + A en je bent vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik had het voor onmogelijk gehouden, maar ik gebruik de laatste tijd meer Chrome dan Firefox 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Infidel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kan hem geen ongelijk geven... ik word er gek van dat op een i7 930 + 12 GB RAM iets stoms en simpels als een Flash YouTube filmpje gewoon gaat stotteren als je veel tabs open hebt staan 8)7

Ik ga als "workaround" naast Pale Moon een normale Firefox installeren en als default browser instellen en daar dan ook nog eens allerlei "anti-preroll advertising" meuk in gooien, zodat ik Pale Moon vrij heb voor sites die ik WEL lief vind zoals T.net/GoT en allerlei anderen :)

Tot nu toe deed ik af en toe zelfs IE opstarten als ik weer eens een linkje kreeg van iemand en de boel stottert in mijn default browser... de horror :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

nero355 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 21:32:
[...]

Kan hem geen ongelijk geven... ik word er gek van dat op een i7 930 + 12 GB RAM iets stoms en simpels als een Flash YouTube filmpje gewoon gaat stotteren als je veel tabs open hebt staan 8)7
Ik heb daar ook last van met een haast vergelijkbare machine (i7-920/12GB/m4-128GB). Vanaf versie 11.4.x heb ik last van trage flash (Fx17). Op Youtube is dat goed te merken als ik met de muis over het filmpje ga. De balk die dan vanonderen verschijnt stottert. Ook de mouseover van de tijdbalk met het het previewvenstertje loopt gigantisch sloom. Met versie 11.3.x of 10.x heb ik nergens last van. Het nadeel is alleen dat Firefox Flash Player 11.3.x op de zwarte lijst heeft gezet en zodoende moet ik telkens klikken voordat ik flash kan starten. Versie 11.5 heb ik nog niet geprobeerd, maar aan de changelog te zien zitten daar bijna alleen Apple-gerelateerde fixes in. Het wordt tijd dat Adobe eens wat doet aan dit slechte stukje software.

[Edit]
Hmm, Flash 11.5 lijk vooralsnog wel weer aardig te werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Bee.nl op 10-11-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik ben terug op Firefox, want ik heb extensies gevonden waarmee ik Fx precies kan doen lijken op Chrome. Jullie zullen me wel voor gek verklaren, maar mijn voorkeur voor Fx is toch groter gebleken dan Chrome :)

[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 11-11-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
desalniettemin schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:15:
Ik ben terug op Firefox, want ik heb extensies gevonden waarmee ik Fx precies kan doen lijken op Chrome. Jullie zullen me wel voor gek verklaren, maar mijn voorkeur voor Fx is toch groter gebleken dan Chrome :)
Over een paar versies ziet Firefox er standaard al net als Chrome uit, met het nieuwe Australis-design: https://people.mozilla.co...tralis/customization/mac/. Die Chrome-layout heeft niet echt mijn voorkeur, maar ja. Misschien werkt het in de praktijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik persoonlijk vind dat Australis helemaal niet mooi, maar Chrome juist wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik vind Australis juist heel erg op Chrome lijken, en ik hou helemaal niet van het minimalistische van Chrome. Zoals het er nu uit ziet vind ik de Firefoxknop ook veel fijner dan zo'n menuknop rechts. Hopelijk zullen ze daar nog wel wat aan aanpassen (al vind ik het wel mooi dat je in Australis makkelijk de inhoud van het menu kan bewerken, dat mogen ze in de huidige ook wel doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

desalniettemin schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:15:
Ik ben terug op Firefox, want ik heb extensies gevonden waarmee ik Fx precies kan doen lijken op Chrome.
In welk opzicht? En met welke extensies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20

HaTe

haat niet

Chris7 schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:29:
Ik vind Australis juist heel erg op Chrome lijken, en ik hou helemaal niet van het minimalistische van Chrome. Zoals het er nu uit ziet vind ik de Firefoxknop ook veel fijner dan zo'n menuknop rechts. Hopelijk zullen ze daar nog wel wat aan aanpassen (al vind ik het wel mooi dat je in Australis makkelijk de inhoud van het menu kan bewerken, dat mogen ze in de huidige ook wel doen).
Daar is een geniale addon voor: Personal Menu
Afbeeldingslocatie: https://addons.cdn.mozilla.net/img/uploads/previews/full/52/52693.png?modified=1300069946

En daarom kan ik maar niet aan Chrome wennen, ik heb en ik kan Firefox zo precies naar mijn smaak inrichten, bij Chrome is er altijd iets dat niet in te stellen is, al dan niet met addon. Addons van Chrome zijn gewoon lang niet zo krachtig.

[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 12-11-2012 00:10 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Chris7: Je kunt met de extensies die ik gebruik om Fx op Chrome te laten lijken, ook de Fx menuknop links houden, dan is het onzichtbaar of je kunt de menuknop veranderen :)
8088 schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:50:
[...]

In welk opzicht? En met welke extensies?
Deze: https://addons.mozilla.or...x/addon/fxchrome/?src=api

en deze: https://addons.mozilla.or...don/fxchromemods/?src=api

Screenshot: http://www.dumpyourphoto.com/files5/149772/dcs2AN.png

[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 12-11-2012 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Super, precies wat ik in gedachten had. Ik had natuurlijk kunnen weten dat er een add-on voor was ;) .
En daarom kan ik maar niet aan Chrome wennen, ik heb en ik kan Firefox zo precies naar mijn smaak inrichten, bij Chrome is er altijd iets dat niet in te stellen is, al dan niet met addon. Addons van Chrome zijn gewoon lang niet zo krachtig.
Daarom blijf ik ook Firefoxgebruiker. Het is dan ook wel begrijpelijk dat desalniettemin Firefox blijft gebruiken, want daar heb je veel meer vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik weet dat ik dit eigenlijk niet moet doen bij jullie hardcore-gebruikers, maar toch deze verbetering: add-ons is een verzamelnaam en bevat 2 dingen>> plugins (boeien niet, hebben alle browsers) en extensies (boeien heel erg) en die extensies is waar het over gaat als men zegt add-ons.

Er is nog een 3e categorie, die volgens mij hardstikke dood is sinds Fx4, te weten de skins... of gebruikt nog iemand er 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Je bedoelt themes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
:F

Vormgeving heet het ook wel, maar ik vind het toch echt skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox is weer lekker bezig:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UByh4Uvo8jYISL3D5paQ1OxC/full.png

Tijd voor een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Val mee. Ik heb 14 tabs open en Fx 17 beta 6 gebruikt 599.580. Sites openen snel, dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here. Geheugengebruik zegt bar weinig. Opera heeft hier met 3 tabs wel eens 1.67GB aan geheugen getrokken waar nog een Flash en Quicktime proces bij kwam en ik dus al aan de 2GB zat. Komt omdat ik daarvoor aardig wat grote filmpjes heb zitten kijken en daarvan het e.e.a. in het geheugen gecached wordt. Firefox, Safari, Chrome en noem maar op zijn daar echt geen uitzondering op. Als je gaat lopen brullen dat je bij 495MB aan geheugengebruik de browser maar moet herstarten vertel je of het complete verhaal niet of je snapt er geen hol van of beiden. Dat laatste zie je het meest (en niet alleen bij geheugengebruik van een of andere browser trouwens). Enige vorm van het zoeken naar het "waarom" is bij de meesten totaal afwezig lijkt het. Het kunnen oplossen van problemen lijkt inmiddels een gave te zijn voor een selecte groep mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde meer op de 40GB aan data die firefox inmiddels naar mijn disk heeft geschreven. En ik had 2 tabs zonder flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:58:
Ik doelde meer op de 40GB aan data die firefox inmiddels naar mijn disk heeft geschreven. En ik had 2 tabs zonder flash.
Maar dat is incl. de downloads van bestanden die je direct op je gewone 320GB HDD zet. ;)

Overigens heb ik nu zo'n 900MB geheugengebruik bij 60 open tabs verdeeld over 4 vensters. Maar het werkt nog steeds vlot.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:58:
Ook dan geldt hetzelfde verhaal. Je zult eerst moeten uitzoeken hoe dat komt. Zoals bitshape al meldt kan die 40GB gewoon het spul zijn die je hebt zitten downloaden. Waardes an sich zeggen weinig. Het enige wat ze zeggen is dat je de reden achter die waarde moet gaan uitzoeken. Juist dat gaat je vertellen of iets niet goed werkt of juist wel. Dat bedoelde ik met problemen kunnen oplossen. Wat je nu doet is gewoon met je vingertje wijzen, dat kan een n00b ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitshape schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:04:
[...]

Maar dat is incl. de downloads van bestanden die je direct op je gewone 320GB HDD zet. ;)
Downloads gaan naar de SSD.
ppl schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:25:
[...]

Ook dan geldt hetzelfde verhaal. Je zult eerst moeten uitzoeken hoe dat komt. Zoals bitshape al meldt kan die 40GB gewoon het spul zijn die je hebt zitten downloaden. Waardes an sich zeggen weinig. Het enige wat ze zeggen is dat je de reden achter die waarde moet gaan uitzoeken. Juist dat gaat je vertellen of iets niet goed werkt of juist wel. Dat bedoelde ik met problemen kunnen oplossen. Wat je nu doet is gewoon met je vingertje wijzen, dat kan een n00b ook.
In wat voor richting moet ik dan zoal zoeken? Mijn browser wordt nu zo'n 5 uur gebruikt en ik heb 1 videootje van 10 minuten gekeken. Daarnaast heb ik 10 PDF's van 2MB per stuk gedownload. Task manager weergeeft 15GB reads en 3.5GB writes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb een klein dingetje met Firefox 16.0.2 (op Windows 7, mocht die info relevant zijn).

Op het moment dat ik een nieuwe tab open, springt de cursor niet naar de adresbalk. Vroeger gebeurde dat wel. Is er een optie in about:config waardoor de adresbalk automatisch weer de focus krijgt bij het openen van een nieuwe tab?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 16.0.2 op W8. Bij mij gaat de cursor nog wel naar de adresbalk.

Trouwens, volgens mij gaat de cursor naar het eerste object. Wat meestal de adresbalk is. Staat er niet toevallig iets anders voor, zoals de zoekbalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik krijg nergens een cursor. Niet in de adresbalk, niet in de zoekbalk, en andere werkbalken heb ik niet.

Het enige dat er gebeurt is dat er een nieuwe tab wordt geopend, en vervolgens zegt firefox dat "dit adres ongeldig is". Er is nog helemaal geen adres ingevuld. 8)7

Ik heb alle addons eens uitgeschakeld (waren er niet zoveel, oa adblock plus en firebug). Ook dit helpt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-11-2012 20:02 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar worden door de applicatie/proces "firefox" gedownload en dus zul je dat in de stats ook onder deze app terug vinden.
In wat voor richting moet ik dan zoal zoeken? Mijn browser wordt nu zo'n 5 uur gebruikt en ik heb 1 videootje van 10 minuten gekeken. Daarnaast heb ik 10 PDF's van 2MB per stuk gedownload. Task manager weergeeft 15GB reads en 3.5GB writes.
Gooi eens al je history, cache, cookies, e.d. weg, sluit de browser af en begin daarna opnieuw. Kijk dan wat er gebeurd met de taskmanager in de achtergrond. Vergelijk datzelfde eens met een andere browser.

Vergeet hierbij ook niet dat er qua caching ook veel heen en weer geschreven en gelezen wordt. Meestal downloaden browsers de downloads in een afzonderlijke cache en wanneer het klaar is wordt er een file van gemaakt. Firefox zet die cache naast de nieuwe file (hij reserveerd de filename als het ware). Safari doet dit anders: die maakt een speciaal mapje met de filename en extensie .download aan waarin het de cache zet. Als het klaar is krijg je er een file voor terug. Even heel simpel gezegd that is.
Het cachen van dat videootje telt daarin ook wel mee. Ik weet niet in hoeverre je in Windows een trace van een proces kunt uitvoeren. In OS X kun je exact zien welke files er in gebruik zijn wat je al heel wat meer vertelt wat er gaande is. Met iets als dtrace kun je verder nog andere traces erop loslaten als je dat zou willen. Ik zou het alleen simpel houden en kijken wat er gebeurd als je alles leegmaakt, nieuw start en dan begint met browsen. Als je er verder geen problemen mee hebt zou ik heel de moeite al niet eens nemen. Het zijn vaak maar domme tellertjes die alles bij elkaar optellen sinds dat het proces is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De oplossing voor mijn probleem:

In about:config staat de sleutel browser.newtab.url. Deze stond bij mij op de default waarde: "about:newtab".
Nu heb ik er wat anders ingevuld, bijvoorbeeld www.google.nl, wat ervoor zorgt dat bij een nieuwe tab automatisch google wordt geopend, én de cursor springt naar de adresbalk. Wel frappant: ook al gaat een nieuwe tab automatisch naar de ingevulde url, de adresbalk is wel leeg.

Schiet mij maar lek, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Staat ie bij mij ook, maar ik heb dat probleem niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En Fx 17 is er, blindmakend, kortom HW-versnelling uitzetten als je net zo bent als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Wat bedoel je?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gewoon, dikke letters, cleartype-achtig. Dat is bij sommige Fx-versies, nu ook weer 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb dat echt maar 1x gehad en dat was toen opgelost met een herstart van de browser, dus het ligt niet aan Firefox persé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als ik Ctrl+Shift+A doe, dan opent niet de addonpagina, maar About Firefox :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update crasht Firefox 17 hier om de haverklap,(liep voordien al een hele poos stabiel) dus alles verwijdert via programmabeheer, ccleaner zijn werk even laten doen.
FF 17 gedownload, nieuwe install, en het loopt nu blijkbaar weer goed.
Wat was het nu weer geweest ? , ook met Nigtly hetzelfde voor, die is erafgegooid tot er meer is over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
desalniettemin schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:49:
Als ik Ctrl+Shift+A doe, dan opent niet de addonpagina, maar About Firefox :?
Bij mij (Fx 17) opent dat wel gewoon de add-ons, dus misschien is ergens een instelling veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik weet al waarom. Komt door TabMixPlus. Schijnt een oplossing voor te zijn in de devversie, maar die is net als de stabiele niet te gebruiken met Fx 17 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Hm, zo te horen heeft Fx 17 wat problemen. Met de bèta nergens last van, maar bij Mozilla is het al eerder voorgekomen dat de final om de een of andere reden meer bugs bevat dat de bèta. Misschien kunnen we binnenkort 17.0.1 verwachten?

• Peter Triac
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 23:08
Fx 16 * (& Vista) - - - - - "Google Zoekhulpmiddelen niet zichtbaar in Firefox"
Zoekmachine Google heeft de interface veranderd.. (..)
De opties( links) zijn verdwenen en nu moet je klikken op "zoekhulpmiddelen".
Bij mij verschijnt er echter niks.. dwz.. Ik zie het 1 seconde en dan verdwijnt de extra balk weer.
In (bv) Opera werkt het wel.
Het ligt dus aan Firefox.
Uitschakelen van Addblockers of popupblocker had geen invloed..
Ik gebruik veel Extensies (Add-ons) (want daarom gebruik ik Firefox) :-)
maar er zit er geen verdachte bij...
* Bij mij dus nog Fx 16 omdat Tab Utilities niet compatible is met 17..
Die maakt bv de tab waar ik nu in werk licht groen (of een andere kleur)
zodat ik snel de actieve tab kan vinden tussen al dat op elkaar lijkende grijs..
En nog veel meer dingetjes..
Misschien moet ik zelf maar 's het versie nummer aanpassen naar 99.. :-)
Maar...
Wie heeft ook dit vreemde Google Search verschijnsel ?

Google Simplifies the Search Interface (..)

Verwijderd

Bee.nl schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:07:
[...]

Ik heb daar ook last van met een haast vergelijkbare machine (i7-920/12GB/m4-128GB). Vanaf versie 11.4.x heb ik last van trage flash (Fx17). Op Youtube is dat goed te merken als ik met de muis over het filmpje ga. De balk die dan vanonderen verschijnt stottert. Ook de mouseover van de tijdbalk met het het previewvenstertje loopt gigantisch sloom. Met versie 11.3.x of 10.x heb ik nergens last van. Het nadeel is alleen dat Firefox Flash Player 11.3.x op de zwarte lijst heeft gezet en zodoende moet ik telkens klikken voordat ik flash kan starten. Versie 11.5 heb ik nog niet geprobeerd, maar aan de changelog te zien zitten daar bijna alleen Apple-gerelateerde fixes in. Het wordt tijd dat Adobe eens wat doet aan dit slechte stukje software.

[Edit]
Hmm, Flash 11.5 lijk vooralsnog wel weer aardig te werken.
Als je problemen blijft houden kun je ook proberen om Flash 10.3 te installeren. Flash 10.3 wordt in tegenstelling tot Flash 11.3 nog up-to-date gehouden door Adobe voor zakelijke gebruikers. Laatste versie is net als Flash 11.5 Released 11/6/2012. http://helpx.adobe.com/fl...lash-player-versions.html

• desalniettemin
@Peter Triac: TabUtilities is niet te gebruiken met Fx vanwege een bug in Fx 17. Die er al was met de eerste beta van 17. TabMixPlus is ook niet te gebruiken met 17. Devversie ook niet |:(

Daarom gebruikte ik dus TMP, maar daar heb je nu ook al niets aan. Beroerde is dat als je die 2 addons niet kunt gebruiken, je steeds die irritante pijltjes links en rechts krijgt als je een bepaald aantal tabs open hebt. Vroeger kon je dat aanpassen in about:config, maar toen kwam er opeens een of andere idioot die ervoor zorgde dat je dat niet meer kon aanpassen. Je kunt van je tabs apptabs maken, maar dat vind ik niet mooi :)

Net ontdekt dat ik die pijltjes niet meer krijg *O* Komt denk ik door FX Chrome (waarmee je Fx het uiterlijk van Chrome kunt geven), want hoeveel tabs ik ook open, geen pijltjes oOo

Niet zo best deze versie vind ik. Als ik een nieuwe tab open dan verdwijnen de sluitkruisjes op de openstaande tabs. Sluit ik de nieuwe, dan komen ze weer terug :?

[ Voor 36% gewijzigd door desalniettemin op 22-11-2012 13:55 ]

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:36
Net de update naar FF17 binnengehaald... Werkt verdomme Greasemonkey niet meer... |:(
Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.