Ik gebruik Microsoft Security Essentials. In Chrome en IE werkt het downloaden wel super snelppl schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 00:11:
[...]
Dat is vaak iets wat door virusscanners wordt veroorzaakt. Er moet dan eerst gescand worden en pas als dat klaar is wordt de file geopend. Dat kan soms een seconde of 30 duren, zeker wanneer het een grote file is. Ik merk dat het op mijn Mac gewoon instant is itt mijn Windows vm's en mijn Windows bak op werk. Op alle Windows bakken staan virusscanners (verschillende) die de download eerst scannen, mijn Mac heeft zoiets niet. Ik kan me een vergelijkbaar iets met Linux herinneren (als in dat het daar ook instant is).
Het heeft dus niks met anti-virus te maken, het is een fout van de ontwikkelaars en ze proberen dit nog op te lossen in komende releases.My favourite chromehang was the one that pinpointed why downloads jank Firefox so much: bug 789932. We tried to pin this on anti-virus scans, download manager sqlite activity, but the main reason turned out to be very simple. Turns out we do network traffic on a networking thread only to write out file contents to disk on main thread.
Verder ziet project Snappy er wel goed uit: sneller schakelen tussen tabs in Fx 19, minder 'milli-seconds hangs' en betere performance van add-ons
Ik gebruik de OpenDNS servers en die zijn behoorlijk vlot[...]
Dat komt omdat het merendeel van de mensen de grote blunder begaat om te denken dat geheugen het hele verhaal is. Zoals je nu zelf al opmerkt is dat dus helemaal niet zo. Geheugengebruik zegt bar weinig over performance, het kan een en ander wel verklaren maar er zijn veel meer punten die meespelen. Project Snappy is niet voor niets in het leven geroepen. Die moet interface lag oplossen (dat het langer dan 500ms duurt voor er iets gebeurd als je op een knop drukt).
Het browsen kun je ook beinvloeden door dingen als DNS en IPv6. Zorgen dat je een goede en snelle DNS server gebruikt helpt aanzienlijk en IPv6 uitschakelen is voor sommigen ook nog wel eens de oplossing. De ene browser kan daar meer last van hebben dan de ander omdat die bijv. de voorkeur geeft aan IPv6 terwijl een ander IPv4 weer de voorkeur geeft. En dan hebben we het maar niet over plugins als Flash en Java...die werken ook lang niet altijd even geweldig in een browser