[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 06-10-2012 15:00 ]
Cleaner betekent vaak minder informatie, minder weten wat je doet en, last but not least, véél meer clicks om hetzelfde te bereiken.Crazyanz schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 11:33:
Vind het wel een goede move wordt veel cleaner. Ziet er veel straker uit dan chrome trouwens (wat ik ook gebruik).
Dat zijn App Tabs. En die zijn geweldig!Zie ik nou goed dat tabs en bookmark menu in de zelfde regel komen trouwens?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Sinds een aantal weken loop ik tegen een probleem aan m.b.t. sessions op php gebied. Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat er hier fout gaat en/of waarom Firefox deze wijziging heeft doorgevoerd.
Voorheen was het zo dat als ik een sessie aan een bezoeker hing deze ook beschikbaar bleef in andere tabbladen, zo kon ik bijvoorbeeld de gebruiker omleiden naar een beveiligde sectie zonder dat deze opnieuw in hoefde te loggen.
Op dit moment is het zo dat als ik naar een andere tabblad ga mijn sessie's allemaal verlopen.
Erg vreemd,..
Alvast bedankt.
[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-10-2012 20:06 ]
Bedankt voor de tip!Aham brahmasmi schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:06:
@wverbeek: Ik denk dat je je vraag beter (in het Engels) op stackoverflow.com kunt stellen of anders hier in het Programming forum. In dit topic zitten niet veel developers denk ik.
Gaan we gelijk doen
Heb net 19.0a1 geïnstalleerd, en helaas geen nieuw tab-designXWB schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 22:03:
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar Firefox 19 krijgt een nieuw tab-design:
[afbeelding]
https://wiki.mozilla.org/...lease_Tracking#Firefox_19
Wel een nieuwe download-manager, JIT-compiler (stuk sneller) en ondersteuning voor de Notification Center in Mac OS Mountain Lion
[ Voor 12% gewijzigd door Smultie op 09-10-2012 20:11 ]
Nu weg.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
En als hij er eindelijk is
http://download.mozilla.org/?product=firefox-17.0b1&os=win&lang=nl
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Ik vind hem wel mooier maar eerlijk gezegd vind ik hem moelijker leesbaar. Een compacte lijst is IMO sneller door te lezen. Ik mis nu ook de grijze scheidinglijntjes tussen de regels.Winkey schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:48:
Hier heb ik Firefox 16 al wel via de update binnen. De getweakte awesomebar in 16 is wel veel duidelijker geworden.
[ Voor 19% gewijzigd door desalniettemin op 10-10-2012 07:50 ]
De directe link is erg handig als bookmark, je hoeft alleen versienummer/betanummer aan te passen "1x.0bx" en werkt direct zodra hij gereleased is.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Beetje druk daar, want laadt niet
[ Voor 32% gewijzigd door desalniettemin op 10-10-2012 08:53 ]
Thanks voor de waarschuwing, maar ik ga 'm toch negerenVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 22:23:
top met 16 is de hardware acceleration in windows 8 helemaal naar de knoppen..
De interface veranderingen worden in een apart UX-channel getest. Op de FTP server vond ik deze versie van twee dagen geleden.Smultie schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:30:
[...]
Heb net 19.0a1 geïnstalleerd, en helaas geen nieuw tab-design
Wel een nieuwe download-manager, JIT-compiler (stuk sneller) en ondersteuning voor de Notification Center in Mac OS Mountain Lion
Nieuwe downloadmanager is vind ik ook wel mooi, alleen wordt er doorverwezen naar de 'Bibliotheek' als je oudere downloads wil bekijken, en die vind ik niet echt fijn werken. Gelukkig zijn ze daar nog mee bezig.
IonMonkey komt trouwens al in Firefox 18 (zie https://wiki.mozilla.org/Features/Release_Tracking).
Wat ik overigens fijn ga vinden aan Firefox 19 is de Windows Plugin Hang UI, nu zit ik me vaak te ergeren als Flash weer eens vast loopt, dan is het fijn als je die gelijk kunt killen.
Verwijderd

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 01:22 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Wij hebben 10 pc's met printers. De printers aan die pc's worden regelmatig veranderd en ik moet in firefox standaard hebben dat er liggen wordt geprint met achtergrond en verder geen url etc. Ook als de printer wisselt moet dit zo blijven staan. (uiteindelijk gooit hij elke keer de instellingen weg bij een nieuwe printer).
Daarnaast lijkt het mij makkelijk, zeker wanneer we gaan uitbreiden, om alle firefox browsers tegelijk een instelling te veranderen. bijv een homepageurl of printerinstelling etc
Wie heeft hier ervaring en kan me helpen? Heb het geprobeer met firefox sync en dan instellingen laten syncen(handmatig invoer via about:config) maar dan synced hij alleen de instelling van een functie en niet een nieuwe functie itself
www.youtube.com/DerOllie
Lekker taartje, is die al op, of mag ik ook nog 'n stukske?
Vuilophaling!? OMG! Verbeterde garbage collector that is. Wat een slechte vertaling van zdnet zeg.desalniettemin schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:41:
En Fx 16 is sneller door vuilophaling: http://www.zdnet.nl/downl...ler-dankzij-vuilophaling/
Maar wel goed om te lezen dat FF er alles aan doet om het memory-gebruik terug te dringen. De laatste versies liep iedereen er op te mopperen, maar ga alle tabs van Chrome eens bij elkaar optellen. Dan weet je ook niet wat je ziet. Ze zijn gewoon heel afhankelijk van de webapplicaties, maar krijgen wel de schuld als het niet snel genoeg is of aanvoelt.
Ik ben nog altijd zo gelukkig met Firefox, het is en blijft een heerlijke browser. Dat merk ik elke keer weer als ik m'n sites in andere browsers moet testen.
[ Voor 59% gewijzigd door Room42 op 11-10-2012 22:11 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Vlinders moet je volgen, niet vangen...
Heb hem al een uur geleden neergehaald!Room42 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:10:
Bah ik zit nog steeds op Firefox 16! Waar blijft 17b
Ik ben nog altijd zo gelukkig met Firefox, het is en blijft een heerlijke browser. Dat merk ik elke keer weer als ik m'n sites in andere browsers moet testen.
Opera is mijn 2e browser, gewoon kaal zonder extensies een prima browser. (bvb geen flashblock nodig, functionaliteit zit er al in)
bitshape schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 07:40:
[...]
En als hij er eindelijk is, kan je hem krijgen via deze directe link (NL windows-versie):
http://download.mozilla.org/?product=firefox-17.0b1&os=win&lang=nl
Sjah schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 21:36:
[...]
Lekker taartje, is die al op, of mag ik ook nog 'n stukske?
Thunderbird gebruikt dezelfde backend als Firefox, deze loopt qua ontwikkeling/bugfix dus gelijk op.PaulZ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:38:
Waarom is er trouwens altijd ook meteen een update voor Thunderbird? Die is nu ook aan het updaten naar 16.0.1
Eigenlijk zou je met Thunderbird kunnen browsen, maar-het-is-geen-browser. HTML-mail weergeven kan hij weer wel, en addons zoeken enz...
[ Voor 22% gewijzigd door bitshape op 11-10-2012 23:01 ]
Toch Fx 17 beta 1 geinstalleerd en tabutilities uitgeschakeld en vervangen door tabmixplus met doubleclick closestab
[ Voor 68% gewijzigd door desalniettemin op 13-10-2012 14:32 ]
Toch weer terug naar 16, want kan opties niet meer openen
[ Voor 43% gewijzigd door desalniettemin op 14-10-2012 10:18 ]
Ja, geweldig is dat. Chrome heeft dit ook, ik gebruik het vaak om een tab te killen wanneer een pagina met Flash crasht. Zo hoef je niet de complete browser te sluiten/killen.Chris7 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:27:
[...]
Wat ik overigens fijn ga vinden aan Firefox 19 is de Windows Plugin Hang UI, nu zit ik me vaak te ergeren als Flash weer eens vast loopt, dan is het fijn als je die gelijk kunt killen.
Chrome heeft zelfs voor elk tabblad een apart proces, dit zorgt ervoor dat het heel moeilijk is om de héle browser te laten vastlopen (alleen het specifieke tabblad gaat stuk). Bij Firefox stopt de hele browser met reageren, daarom is het super als je dan gelijk de plugin kan killen.XWB schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 12:05:
[...]
Ja, geweldig is dat. Chrome heeft dit ook, ik gebruik het vaak om een tab te killen wanneer een pagina met Flash crasht. Zo hoef je niet de complete browser te sluiten/killen.
Kom er overigens net achter dat in Fx 17 weer de nieuwe animatie voor het verplaatsen van tabs zit (deze zat een hele tijd geleden als eens in bèta maar is er toen om de een of andere reden weer uit gehaald). Dit werkt vind ik een heel stuk fijner dan dat de tab wordt losgemaakt van de taakbalk.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Dat komt door 1 van je tab extensions die je hebt geinstalleerd. Dit is geen standaard optie in Fx 17b1, of het moet een specifieke Windows toevoeging zijn (ik draai hier OS X).desalniettemin schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 08:49:
Er zit ook een nieuwe optie in Fx 17 beta 1 onder rechtsklikken. Tabblad vernieuwen na. Ik heb het uitgezet, want zie het nut ervan niet
@HaTe: dat had de OS X versie tot deze Fx 17b1 ook. Ik zie nu hetzelfde als Chris7. Weet niet wat fijner is, dit of het oude...
Verwijderd
Ah, jouw firefox heeft zich aangepast aan de gebruikerkegeltje26 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:53:
Wat een ramp FF. Duurt altijd zo lang voordat het ding opgestart is, in de tussentijd heb ik een videoclip van 5 minuten al bijna 2 keer gezien in Chromium of Opera...
Thanks for sharing!kegeltje26 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:53:
Wat een ramp FF. Duurt altijd zo lang voordat het ding opgestart is, in de tussentijd heb ik een videoclip van 5 minuten al bijna 2 keer gezien in Chromium of Opera...
Vreemd dat Fx 17 beta 2 er nog niet is
[ Voor 50% gewijzigd door desalniettemin op 20-10-2012 11:53 ]
Firefox 17beta2 is er al 3 dagen: http://download.mozilla.org/?product=firefox-17.0b2&os=win&lang=nldesalniettemin schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:15:
Vreemd dat Fx 17 beta 2 er nog niet isEngels versie wel, nederlandse niet. Heb het geinstalleerd via filehippo, maar is dan wel in het engels
Ook op de Mozilla Releases FTP-server staat hij netjes in alle smaken.
Waarom gebruik je invredesnaam filehippo ipv simpel de .exe direct bij de maker van de server af te plukken?
Volgens mij nog niet, ik geloof dat die interface veranderingen nog steeds in een apart UX-channel worden getest.Sjah schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 12:10:
Is die alpha Fx 19 er al, die de GUI omgooit?
Edit: Het staat wel gepland voor 19, maar is blijkbaar nog niet aangekomen: https://wiki.mozilla.org/Tab_Strip_Visual_Redesign
De huidige Nightly heeft qua interface alleen een vernieuwd downloadspanel, die overigens best wel handig werkt omdat je nu in één klik recente downloads kan zien ipv in een apart venster. En je kunt in één klik de map openen waar het bestand staat.
[ Voor 26% gewijzigd door Chris7 op 21-10-2012 17:03 ]
[ Voor 47% gewijzigd door ppl op 21-10-2012 01:18 ]
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2012 12:55 ]
Misschien handig als mensen erbij zeggen of ze een release-, beta- of aurora-versie draaienVerwijderd schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:53:
Nieuwe firefox update. Ben ik net druk bezig met CSS, werkt het bladeren met de pijltjestoetsen (links/rechts) in de object inspector niet meer.
Ik vind dit niet zo mooi, weet iemand toevallig of/waar je dat kunt uitzetten?
Verwijderd
Ik vind het zelf wel handig.
Dat is een lastige. Ik heb op mozillazine daar een discussie over kunnen vinden die wellicht handig is: New urlbar-highlights with Firefox 16 - how to change it?. Het is eigenlijk best wel een handige feature omdat je in het zoekresultaat nu ziet waarom iets een match is.Digital-DNA schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:00:
Ik heb ook 16.0.1 en als ik iets intyp in de adresbalk krijg je een lijstje met websites die matchen. Dat deed 'ie eerder ook al alleen nu wordt het getypte deel gehighlight.
Ik vind dit niet zo mooi, weet iemand toevallig of/waar je dat kunt uitzetten?
https://groups.google.com...pport.firefox/u6V5Iu6ut60
Download het xpi bestand en open het (via de verkenner) met Firefox.
[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 21-10-2012 16:18 ]
Zowaar een knop/feat. die ik bij Chrome niet heb gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 21-10-2012 16:43 ]
Ah t'is nu weer weg, mooi. Meestal typ ik maar 1 letter en dan krijg je ineens zo'n grijze brij die totaal niets toevoegt, als het nou alleen vanaf 3 letters was ofzo was het een ander verhaal.ppl schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:09:
[...]
Dat is een lastige. Ik heb op mozillazine daar een discussie over kunnen vinden die wellicht handig is: New urlbar-highlights with Firefox 16 - how to change it?. Het is eigenlijk best wel een handige feature omdat je in het zoekresultaat nu ziet waarom iets een match is.
Tja, ik vond eerst dat Fx niet echt Chrome kopieerde (voor die versienummers hebben ze een logisch argument, dat is volgens mij echt niet om Chrome 'in te halen'), maar dat nieuwe Australis-design en menu-knop is toch wel héél erg ChromeSjah schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:43:
Zowaar een knop/feat. die ik bij Chrome niet heb gezien.
Prima als je wat goede features kopieert, en desnoods een UI-element dat goed werkt, maar kopieer niet de hele interface. Want ik snap de meerwaarde van de nieuwe menu-knop ook niet zo.
Gelukkig houden ze er ook in de UI een beetje eigen innovatie in, dat downloadspanel is (vind ik) fijner dan de balk die de meeste browsers onderaan krijgen.
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/faq/
What is Mozilla Firefox ESR?
Mozilla will offer an Extended Support Release (ESR) based on an official release of Firefox for desktop for use by organizations including schools, universities, businesses and others who need extended support for mass deployments. You can read more about the plan.
Download NL:
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/all.html
[ Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 21-10-2012 21:17 ]
Je krijgt toch nog steeds updates, alleen geen grote? Of heb je updates gewoon uitgezet?brommer1 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:16:
Ik gebruik al een tijdje Firefox ESR 10.0.9 , werkt uitstekend, hoef nu niet meer elkekeer te update.
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/faq/
[...]
Na verloop van tijd loop je zo wel achter qua features, lijkt me (zoals de snelle Javascript-engine Ionmonkey in Fx 18).
Youtube kijk ik via IE.
Ik mis niks, alles wat ik ik aan Add-ons gebruik werkt, heb nu een stabiele browser.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik denk dat het in 99% van de gevallen gaat om brakke addons die de boel verzieken.Eagle Creek schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:37:
Ik verbaas me altijd een peertje als mensen zo lopen te klagen over de opstarttijden van Firefox. Dat was vroeger misschien zo maar het is in mijn ogen al sinds véle versies terug dat dat een issue was. Op al mijn systemen (of dat nu SSD of HDD is) start Fox nagenoeg even snel op als Chrome. En al zou Chrome een halve of hele seconde sneller zijn dan is dat nog niet zo'n ramp dat het het plezier dat ik van Fox heb zou verpesten.
Ik haal de update altijd op via over Firefox op zaterdag ochtend, maar dat gaf aan dat het uptodate was. Ook op de betapagina stond nog beta 1. En dat FTP begrijp ik nietbitshape schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:02:
[...]
Firefox 17beta2 is er al 3 dagen: http://download.mozilla.org/?product=firefox-17.0b2&os=win&lang=nl
Ook op de Mozilla Releases FTP-server staat hij netjes in alle smaken.
Waarom gebruik je invredesnaam filehippo ipv simpel de .exe direct bij de maker van de server af te plukken?
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 22-10-2012 09:23 ]
Precies, ik vind Chrome tegenwoordig echt niet merkbaar veel sneller. En qua features vind ik Firefox veel fijner, bovendien is Chrome in de interface heel erg minimalistisch waardoor het zoeken is waar iets staat en je vier keer moet klikken voor iets wat in Firefox in twee keer kan.Eagle Creek schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:37:
Ik verbaas me altijd een peertje als mensen zo lopen te klagen over de opstarttijden van Firefox. Dat was vroeger misschien zo maar het is in mijn ogen al sinds véle versies terug dat dat een issue was. Op al mijn systemen (of dat nu SSD of HDD is) start Fox nagenoeg even snel op als Chrome. En al zou Chrome een halve of hele seconde sneller zijn dan is dat nog niet zo'n ramp dat het het plezier dat ik van Fox heb zou verpesten.
Pas nog aan een vriend de standaard developertools van Fx laten zien, hij was heel verbaasd dat dat soort handige dingen er standaard in zaten en was nu van plan om Firefox toch maar weer eens te proberen.
Dus weer een zieltje gewonnen
[ Voor 10% gewijzigd door Chris7 op 22-10-2012 18:44 ]
Verwijderd
Userchrome.css. In firefox heb ik ook maar 2 balken. incl menubalk.desalniettemin schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:26:
Iets meer schermruimte met Chrome.
Echt? Ik gebruik alle browsers voor mijn werk (webdevelopment) maar Chrome is toch echt wel een keer zo snel als Firefox. Ik merk in alles dat Chrome een stuk sneller is dan Firefox 16, zowel in opstarten als het browsen zelf. Vooral na een tijdje gebruiken wordt Firefox enorm traag (sluggish), dan is een herstart echt noodzakelijk om de snelheid terug te vinden. De interface van Chrome is wel even wennen inderdaad, maar dat went vrij snel hoorChris7 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:42:
[...]
Precies, ik vind Chrome tegenwoordig echt niet merkbaar veel sneller. En qua features vind ik Firefox veel fijner, bovendien is Chrome in de interface heel erg minimalistisch waardoor het zoeken is waar iets staat en je vier keer moet klikken voor iets wat in Firefox in twee keer kan.
Overigens gebruik ik privé altijd Firefox. Met Firefox heb ik het gevoel meer privacy te hebben. Ik vind het verschil in snelheid wel jammer. Chrome rendered een pagina veel sneller dan Fx of IE dat kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 22-10-2012 19:46 ]
Valt mij op>> ik zit uit te kijken naar uitgave van IE10 voor W7 preview release in Nov. tJa zodanig is mijn liefde voor Firefox wel bekoeld, optelsom van allemaal kleine/soms grotere dingen. Vroeger was het ondenkbaar dat ik IE weer onder ogen wou zien, maar eigenlijk vind ik de interface van IE nu best slick, en op W8 is die retesnel, jup ik weet dat dat weinig zegt over IE10 op W7. Zeg niet dat ik over ga, dat niet, ik zeg wel wat ik voor de rest zeg.desalniettemin schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:26:
Ik had ineens zin om Chrome te proberen (ik gebruik de dev versie) en ze hebben allebei hun voor en nadelen. Iets meer schermruimte met Chrome. Opent pdf's die Fx niet opent. Geen herstart meer na installatie extensie. Valt me op dat ik nu meer Chrome gebruik dan Fx
Chrome is inderdaad wel wat sneller, maar toch merk je er niet zo heel veel van, vind ik. In Firefox heb ik ook een heel aantal add-ons, die zullen het ook wel iets langzamer maken (maar daarin zit ook juist de kracht van Firefox).Cubic X schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:32:
[...]
Echt? Ik gebruik alle browsers voor mijn werk (webdevelopment) maar Chrome is toch echt wel een keer zo snel als Firefox. Ik merk in alles dat Chrome een stuk sneller is dan Firefox 16, zowel in opstarten als het browsen zelf. Vooral na een tijdje gebruiken wordt Firefox enorm traag (sluggish), dan is een herstart echt noodzakelijk om de snelheid terug te vinden. De interface van Chrome is wel even wennen inderdaad, maar dat went vrij snel hoor.
Overigens gebruik ik privé altijd Firefox. Met Firefox heb ik het gevoel meer privacy te hebben. Ik vind het verschil in snelheid wel jammer. Chrome rendered een pagina veel sneller dan Fx of IE dat kunnen.
Voor mij zijn de pluspunten aan Fx de beter aanpasbare interface, de standaard ingebouwde developertools (dat vind ik echt heel handig) en, zoals jij al zegt, ik heb bij Firefox ook meer het gevoel van privacy. Hoewel dat natuurlijk relatief is op het internet
Bij Mozilla als bedrijf heb ik ook wel een goed gevoel, het is een non-profit organisatie die zich inzet voor een vrijer en beter web. Google is ook wel een leuk bedrijf maar daar staat winst voorop, dus die zijn eerder geïnteresseerd in jouw data dan Mozilla.
Maarja, met de browsers zal 't ook wel een stukje gewenning zijn. Firefox is meer vertrouwd en daarom gebruik ik die standaard, alhoewel ik als webdeveloper ook veel met andere browsers (waaronder Chrome) werk.
Tja, het is een beetje hetzelfde als toen IE9 kwam. Iedereen was helemaal blij: Wauw een IE-versie die zich houdt aan webstandaarden, delen van HTML5 en CSS3 ondersteund en een mooie interface heeft!Sjah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:59:
[...]
Valt mij op>> ik zit uit te kijken naar uitgave van IE10 voor W7 preview release in Nov. tJa zodanig is mijn liefde voor Firefox wel bekoeld, optelsom van allemaal kleine/soms grotere dingen. Vroeger was het ondenkbaar dat ik IE weer onder ogen wou zien, maar eigenlijk vind ik de interface van IE nu best slick, en op W8 is die retesnel, jup ik weet dat dat weinig zegt over IE10 op W7. Zeg niet dat ik over ga, dat niet, ik zeg wel wat ik voor de rest zeg.
Daarna is de ontwikkeling weer een beetje blijven steken en nu lopen ze weer achter qua webstandaarden maar ook wel met features (bijvoorbeeld het nadeel dat ze hebben met de beschikbaarheid van add-ons tov andere browsers).
Zodra je echter op een wat ouder systeem aan het werk gaat, in geval van mijn werk PC, een Core2Duo met 4GB, dan is Chrome merkbaar sneller. Dit in vergelijking met mijn thuis PC Core i7 @ 4GHz met 24GB.
Het laden van sites kan ook nog eens best vertraagd worden door plugins die het geheel juist sneller zouden moeten maken zoals ad block plus en ghostery.
Dus ja, op m'n werk begin ik me langzaam aan een beetje te storen aan Firefox omdat het soms merkbaar trager is dan de thuis situatie. Thuis zou ik echter geen andere browser willen.
Moet je voor de gein eens mijn onderstaande filmpje kijken hoe 'snel' Firefox is tov Chrome:Chris7 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:42:
Precies, ik vind Chrome tegenwoordig echt niet merkbaar veel sneller. En qua features vind ik Firefox veel fijner, bovendien is Chrome in de interface heel erg minimalistisch waardoor het zoeken is waar iets staat en je vier keer moet klikken voor iets wat in Firefox in twee keer kan.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Bevf7sntcic]
Jezus, wat een dom filmpje.Snowwie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 04:00:
[...]
Moet je voor de gein eens mijn onderstaande filmpje kijken hoe 'snel' Firefox is tov Chrome:
[video]
- Waar zien we dat z'n cache van alle browsers leeg is?
- Hoe weten we hoeveel en welke addons in de verschillende browsers gebruikt worden?
- Chrome (en IE?) preloaden allebei op je systeem, Fx niet
- Etc etc
P.s. "Pretty fast too he" is geen Engels....
Hier worden 'iets' serieuzere tests gedaan, en dan zie je meteen dat het verschil te verwaarlozen klein is:
http://www.tomshardware.c...x-13-opera-12,3228-5.html
http://dioisme.blogspot.n...comparison-chrome-vs.html
http://lifehacker.com/browser-speed-tests/
[ Voor 30% gewijzigd door Smultie op 23-10-2012 07:51 ]
Als dat wel het geval zou zijn dan zou ik misschien wel overstappen. Maar door add-ons wordt ook Chrome trager, dus uiteindelijk win je niet zó veel.
Dat merk ik ook wel eens inderdaad, vooral weinig RAM breekt Firefox op volgens mij. Maar daar heb ik thuis geen last van gelukkigBlorgg schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:34:
Ik merk vooral dat, als je meer dan voldoende CPU en RAM hebt, Firefox met veel tabs open sneller aan voelt dan Chrome, IE en Opera.
Zodra je echter op een wat ouder systeem aan het werk gaat, in geval van mijn werk PC, een Core2Duo met 4GB, dan is Chrome merkbaar sneller. Dit in vergelijking met mijn thuis PC Core i7 @ 4GHz met 24GB.
[...]
Ik gebruik dus Chromium, geen Chrome, want dan kijkt Google teveel mee...desalniettemin schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:15:
En het is Fx en niet FF. Maar als Fx zo traag is, waarom gebruik je dan geen Chrome?
Fx (of FF whatever) is inmiddels verwijderd...
Iron ken ik niet. Nu Opera als backup geinstalleerd en op een andere PC gebruik ik Web (Epiphany). Allemaal onder Ubuntu.desalniettemin schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:03:
@kegeltje26: Als je bang bent dat Google teveel meekijkt, waarom gebruik je dan geen Iron? Nadeel daarvan is wel dat het niet automatisch update. Maar sommige vinden dat juist weer een pré
Voor mn werk heel af en toe Internet Explorer, die een Citrix plugin gebruikt zodat ik kan telewerken.
Iron ken ik nog niet. Es uitcheckendesalniettemin schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:03:
@kegeltje26: Als je bang bent dat Google teveel meekijkt, waarom gebruik je dan geen Iron? Nadeel daarvan is wel dat het niet automatisch update. Maar sommige vinden dat juist weer een pré
[ Voor 8% gewijzigd door Chris7 op 23-10-2012 17:26 ]
Ik vind van niet. Ik werk op een Core i7 quad-core, 8GB ram en 256GB SSD en vind Chrome echt een stuk sneller dan Firefox. Vooral met meerdere tabs open (stuk ofBlorgg schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:34:
Ik merk vooral dat, als je meer dan voldoende CPU en RAM hebt, Firefox met veel tabs open sneller aan voelt dan Chrome, IE en Opera.
Valt bij mijn systeem met vergelijkbare specs wel mee. Maarja, het ligt ook aan de add-ons die je gebruikt en ik ben sowieso wat meer op de hand van FirefoxCubic X schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:46:
[...]
Ik vind van niet. Ik werk op een Core i7 quad-core, 8GB ram en 256GB SSD en vind Chrome echt een stuk sneller dan Firefox. Vooral met meerdere tabs open (stuk of 8 )is Chrome gewoon vele malen rapper.
Dat is ook mijn grootste ergernis. Het lijkt trouwens ook wel alsof het op een 64-bitsysteem erger is dan op 32-bit. Vaak reageert heel Firefox bij mij even niet meer als een bestand gedownload is, maar daarna gaat alles weer snel.Cubic X schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:46:
Het meest irritante aan Firefox vind ik wel het downloaden van bestanden. Het downloaden op zich gaat snel, maar als het bestand is gedownload duurt het vaak tot 30 seconden voordat het bestand echt opent.
Zo veel add-ons gebruik ik niet:Chris7 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:08:
[...]
Valt bij mijn systeem met vergelijkbare specs wel mee. Maarja, het ligt ook aan de add-ons die je gebruikt en ik ben sowieso wat meer op de hand van Firefox.
[...]
Dat is ook mijn grootste ergernis. Het lijkt trouwens ook wel alsof het op een 64-bitsysteem erger is dan op 32-bit. Vaak reageert heel Firefox bij mij even niet meer als een bestand gedownload is, maar daarna gaat alles weer snel.
- AdBlock Plus
- Ghostery
- LastPass
- NoScript
Geheugengebruik na 2 uurtjes browsen en 7 tabs: 573MB. Het geheugengebruik valt erg mee, maar toch voelt Firefox weer sluggish/sloom. Het wisselen tussen tabs duurt echt anderhalve seconde, nu lijkt dit weinig maar het 'voelt toch traag', zeker als het in Chrome en IE wel direct zonder vertraging gaat. Het browsen naar een andere site duurt ook een tijdje, eerst lijkt het alsof Firefox twee seconden hangt om vervolgens te beginnen met laden...In Chrome en IE gaat het browsen direct.
Ik probeer Firefox niet onderuit te halen of zo, het is privé nog altijd mijn standaard browser. Toch begin ik wel steeds meer naar Chrome en IE9 te nijgen, vooral omdat die gewoon sneller en lichter aanvoelen. Waarom heeft bijna elke browser al meerdere processen per tabblad en Firefox niet? Als een pagina in Chrome vastloopt wordt niet de hele browser traag, vervolgens kan je het specifieke proces afsluiten. In Firefox crasht direct de hele browser
Nee hoor dat is gewoon veel, anderhalf, maar hier geen last van, gewoon gelijk-switchen hier.Cubic X schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:27:
[...]
Geheugengebruik na 2 uurtjes browsen en 7 tabs: 573MB. Het geheugengebruik valt erg mee, maar toch voelt Firefox weer sluggish/sloom. Het wisselen tussen tabs duurt echt anderhalve seconde, nu lijkt dit weinig maar het 'voelt toch traag', zeker als het in Chrome en IE wel direct zonder vertraging gaat. Het brows
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 23-10-2012 20:32 ]
Het mag ook wat genuanceerder.Smultie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 06:26:
Jezus, wat een dom filmpje.
* De cache van de browsers zijn leeg.
- Waar zien we dat z'n cache van alle browsers leeg is?
- Hoe weten we hoeveel en welke addons in de verschillende browsers gebruikt worden?
- Chrome (en IE?) preloaden allebei op je systeem, Fx niet
- Etc etc
* Dat zie je aan dit filmpje niet, maar Firefox heeft maar een paar add-ons. (ABP + 2 woordenboeken NL+UK)
* Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn
* etc etc?
Het filmpje was ook niet bedoeld om te laten zien dat een bepaalde browser zoveel slechter of beter is dan de andere, enkel met de vraag waarom Firefox zo lang er over doet om de startpagina te laden terwijl bij IE en Chrome deze er prompt staat.
[
Verwijderd
Dit. Mijn browser draait vaak dagen achtereen en ik mishandel hem vrij zwaar met een stuk of 10 addonsSjah schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:30:
[...]
Nee hoor dat is gewoon veel, anderhalf, maar hier geen last van, gewoon gelijk-switchen hier.
Wat wel klopt is dat firefox traag start. Een halve seconde tot seconde is geen uitzondering. Ik moet daarbij wel vermelden dat ik een history van hier tot Timboektoe heb, maar IE start toch een factor 10 sneller.
Want komop voor opstarten is een seconde toch ok? En IE in 0.1 sec, kan het me niet voorstellen. Nouja sinds ik een SSD heb vind ik opstarten nergens over gaan, ik zei al dat ik een kleine seconde geen probleem vind, ik bedoel dat was 6 tot 9 sec. met de HDD!
Verwijderd
Met de frequentie waarop ik mijn browser herstart, zeker weten. Ik maak me meer zorgen over het exorbante I/O verbruik van firefox. Screenshots met >10GB geschreven in taakbeheer heb ik hier volgens mij wel eens gepost.Sjah schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:03:
Want komop voor opstarten is een seconde toch ok?
Zeker wel hoor. Ik heb de animaties voor windows uit staan. De opstartnelheid is ongeveer hetzelfde als die van windows media player home cinema classic. Zelfs de office suite (word, excel, powerpoint individueel) start sneller op dan firefox.En IE in 0.1 sec, kan het me niet voorstellen.
Maar voor de office suite draait permanent een tast waarvan ik niet weet hoe je die uitschakelt. Dus misschien wordt de boel wel gepreload..
Specs: C2D 2.4ghz, intel postvile 80GB. Windows 8 (dus IE 10)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2012 01:28 ]
Sorry, ik zag later pas dat het Youtube-filmpje ook van jouw hand kwam. Neemt niet weg dat ik het nog steeds een weinig onderbouwd filmpje vindt, wat ook wordt ondersteund door grote websites die ik wél vertrouw een eerlijk vergelijk te maken; daar blijkt ook dat het verschil in cold-boot-opstarttijden te verwaarlozen klein is.Snowwie schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:09:
[...]
Het mag ook wat genuanceerder.
[...]
* De cache van de browsers zijn leeg.
* Dat zie je aan dit filmpje niet, maar Firefox heeft maar een paar add-ons. (ABP + 2 woordenboeken NL+UK)
* Dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn
* etc etc?
Het filmpje was ook niet bedoeld om te laten zien dat een bepaalde browser zoveel slechter of beter is dan de andere, enkel met de vraag waarom Firefox zo lang er over doet om de startpagina te laden terwijl bij IE en Chrome deze er prompt staat.
[
Nu kijk ik naar een filmpje van iemand die op zijn specifieke systeem met zijn specifieke instellingen, add-ons etc een traag opstartende Firefox-installatie heeft. Het aantal oorzaken daarvan is vele malen groter dan alleen "de browser".
* Ik moet jou maar op je blauwe ogen geloven dat de cache leeg is? Hoe weet ik dat jij uberhaupt weet hoe je cache moet legen?
* Dat werkt dus al in het nadeel van Firefox en is dan dus al geen eerlijke vergelijking meer.
* Heb je je profiel van Firefox wel eens gewist?
Anderhalve seconde is inderdaad wel heel veel, bij mij duurt het alleen tussen zware pagina's iets langer, anders heb ik nergens last van. En het geheugengebruik is bij mij geloof ik wel wat minder (volgens mij ongeveer de helft van jouw verbruik in twee uur).Cubic X schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:27:
[...]
Geheugengebruik na 2 uurtjes browsen en 7 tabs: 573MB. Het geheugengebruik valt erg mee, maar toch voelt Firefox weer sluggish/sloom. Het wisselen tussen tabs duurt echt anderhalve seconde, nu lijkt dit weinig maar het 'voelt toch traag', zeker als het in Chrome en IE wel direct zonder vertraging gaat. Het browsen naar een andere site duurt ook een tijdje, eerst lijkt het alsof Firefox twee seconden hangt om vervolgens te beginnen met laden...In Chrome en IE gaat het browsen direct.
Overigens hoopt zich bij Firefox in de loop van de tijd heel wat op in het profiel, waardoor het soms handig is om een nieuw profiel aan te maken zodat alles weer sneller wordt.
Dat vind ik inderdaad ook wel handig aan Chrome, hoewel het niet vaak voorkomt dat een pagina vastloopt. Maarja, Firefox is bij mij ook zó weer opgestart, dus zoveel last heb ik er niet van.Ik probeer Firefox niet onderuit te halen of zo, het is privé nog altijd mijn standaard browser. Toch begin ik wel steeds meer naar Chrome en IE9 te neigen, vooral omdat die gewoon sneller en lichter aanvoelen. Waarom heeft bijna elke browser al meerdere processen per tabblad en Firefox niet? Als een pagina in Chrome vastloopt wordt niet de hele browser traag, vervolgens kan je het specifieke proces afsluiten. In Firefox crasht direct de hele browser![]()
.
Het vaakst crashen dan nog add-ons, en in Firefox 19 komt daar de Windows Plugin Hang UI voor, zodat je de add-on in één keer kunt killen en gewoon door kan gaan met werken.
Dat is vaak iets wat door virusscanners wordt veroorzaakt. Er moet dan eerst gescand worden en pas als dat klaar is wordt de file geopend. Dat kan soms een seconde of 30 duren, zeker wanneer het een grote file is. Ik merk dat het op mijn Mac gewoon instant is itt mijn Windows vm's en mijn Windows bak op werk. Op alle Windows bakken staan virusscanners (verschillende) die de download eerst scannen, mijn Mac heeft zoiets niet. Ik kan me een vergelijkbaar iets met Linux herinneren (als in dat het daar ook instant is).Cubic X schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:46:
Het meest irritante aan Firefox vind ik wel het downloaden van bestanden. Het downloaden opzich gaat snel, maar als het bestand is gedownload duurt het vaak tot 30 seconden voordat het bestand echt opent.
Dat komt omdat het merendeel van de mensen de grote blunder begaat om te denken dat geheugen het hele verhaal is. Zoals je nu zelf al opmerkt is dat dus helemaal niet zo. Geheugengebruik zegt bar weinig over performance, het kan een en ander wel verklaren maar er zijn veel meer punten die meespelen. Project Snappy is niet voor niets in het leven geroepen. Die moet interface lag oplossen (dat het langer dan 500ms duurt voor er iets gebeurd als je op een knop drukt).Cubic X schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:27:
Het geheugengebruik valt erg mee, maar toch voelt Firefox weer sluggish/sloom. Het wisselen tussen tabs duurt echt anderhalve seconde, nu lijkt dit weinig maar het 'voelt toch traag', zeker als het in Chrome en IE wel direct zonder vertraging gaat. Het browsen naar een andere site duurt ook een tijdje, eerst lijkt het alsof Firefox twee seconden hangt om vervolgens te beginnen met laden...In Chrome en IE gaat het browsen direct.
Het browsen kun je ook beinvloeden door dingen als DNS en IPv6. Zorgen dat je een goede en snelle DNS server gebruikt helpt aanzienlijk en IPv6 uitschakelen is voor sommigen ook nog wel eens de oplossing. De ene browser kan daar meer last van hebben dan de ander omdat die bijv. de voorkeur geeft aan IPv6 terwijl een ander IPv4 weer de voorkeur geeft. En dan hebben we het maar niet over plugins als Flash en Java...die werken ook lang niet altijd even geweldig in een browser
@Snowwie: kijk eens je bookmarks toolbar na, die laadt in je filmpje wel erg laat. Toevallig een extension geinstalleerd die iets met tabs en/of bookmarks doet?
[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 25-10-2012 00:13 ]
Dit topic is gesloten.
![]()