[Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel II

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 16.961 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/ts_tb.gif

[table border="1" bordercolor="#e4ecec"]
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Het grote Thunderbird topic deel II[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contenttb.jpg]
Dit topic is een voorzetting van het eerste deel, alleen nu met een goede startpost. Deze mag nog wel wat uitgebreider dus suggesties zijn hier welkom.

Heb je nog goede tips of extensies, plaats ze hieronder ;)

Voorgaande delen[/]
[/]
[table border="1" bordercolor="#e4ecec"]
[tr]
[td bgcolor="#e4ecec" align="center"]Waarom Thunderbird gebruiken?[/]
[/]
[tr]
[td background=http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/images/GoT/contenttb.jpg]
Voor release 1.0 van Thunderbird zijn er een groot aantal wijzigingen doorgevoerd en problemen opgelost uit de pre-releases. Thunderbird biedt ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Ongewenste-berichtenfilters
  • RSS-lezer
  • Zoekopdrachten opslaan als map
  • Globaal postvak IN
  • Berichten groeperen
  • Privacybescherming
  • Gemakkelijk opstappen van andere e-mailprogramma's
  • Volledige uitgaveopmerkingen bekijken
[/]
[/]
Waar kan ik Thunderbird downloaden?
Voordat je Thunderbird ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de Minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het ook op jouw systeem zal draaien..

Windows:
Installer: Engels | Nederlands
Zip: Engels | Nederlands

Linux:
GTK + XFT: Engels | Nederlands

MacOS X:
Compressed Disk Image: Engels | Nederlands

Mirrors: http://www.mozilla.org/mirrors.html

Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/thunderbird/nightly/

Wat zijn handige links?

FAQ (Veel gestelde vragen)
  • Waar kan ik mijn profiel vinden?
    Win XP/2000: %AppData%\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\, waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data\Thunderbird\Profiles en de rest spreekt voor zich.
    Windows 95/98/ME: C:\WINDOWS\Application Data\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default\
    Linux:~/.thunderbird/xxxxxxxx.default/.
    MacOS X: ~/Library/Application Support/Thunderbird/Profiles/xxxxxxxx.default/.

Thunderbird extensies, thema's & plugins
Hieronder een aantal handige extensies en plugins. Mist er iets belangrijks. Neem dan contact met me op!
  • Enigmail - Om versleutelde of ondertekende e-mail berichten te sturen. Zie Ucchan's tutorial voor meer informatie hierover, die je hier kunt vinden.
  • About:config - Om verborgen instellingen net als in Firefox te kunnen wijzigen
  • ChromEdit - Om instellingsbestanden snel te wijzigen
  • MailRedirect - Om snel veel bestanden door te sturen, waarbij geen doorstuurinformatie te zien is
  • Attachment Tools - Om bijlagen sneller op te slaan, te verwijderen etc.
  • Folderpane-Tools - Om accounts te kunnen sorteren
  • Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Thunderbird profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)

[ Voor 32% gewijzigd door Unverter op 22-03-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jammer dat er (waarschijnlijk) nooit Exchange support in gaat zitten.

Ik gebruik zowel mn notebook als PC om pop3mails binnen te halen. Heeft thunderbird hier leuke extras voor om mn boxen synchroon te houden ? Of is het gewoon het postvak copieren zoals ik met Outlook doe ? (jammer, want deze lockt de file als ik ze gebruik .. vrij lastig aangezien Outlook altijd open staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
kan ik ook mijn hotmail email box er in kwijt net zoals bij outlook express?

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:04

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ja, dan moet je hotpopper ff downloaden, te downloaden op www.boolean.ca. Meen me te herinneren dat je een oude versie moet nemen omdat de nieuwe betaald is ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Niet online
Ik gebruik al een aardige tijd thunderbird en ben er erg tevreden over. Ik gebruik m voor mijn xs4alll pop mail en mijn hva imap. Heel simpel dus, maar tis wel wat sneller als outlook express. Ik gebruikte vroeger een plugin voor het synchroniseren met mijn laptop, weet alleen niet waar ik die vandaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
ScottB schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:39:
Ja, dan moet je hotpopper ff downloaden, te downloaden op www.boolean.ca. Meen me te herinneren dat je een oude versie moet nemen omdat de nieuwe betaald is ofzo :?
Ik heb het gedownload en geinstaleerd maar ik snap er niks van hoe je het moet instellen :? :? kan je het mij uitleggen, dank je wel.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:04

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Als je Hotmail Popper aan hebt staan, staat er in je systray een soort kaarsje. Als je daar rechtermuisknop op doet, en dan Help, staat het allemaal precies, hartstikke handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
ScottB schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:08:
Als je Hotmail Popper aan hebt staan, staat er in je systray een soort kaarsje. Als je daar rechtermuisknop op doet, en dan Help, staat het allemaal precies, hartstikke handig !
STOM had ik zelf ook wel kunne bedenken, maar ja hij doet het nu.

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132551

Na langdurig gebruik van de email-client van Netscape 7, ben ik zeer blij met Thunderbird 1.0. Het werkt goed, snel en prettig maar helaas is het theme (Noia) dat ik ervoor gebruik nog niet helemaal af. In combinatie met mijn WinXP Skin (Zion) levert dat wat gare/misvormde layout en knoppen op. Dat vind ik toch wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heey Deel Twee!

Weet iemand hoe ik de folder cache van een IMAP server kan legen? Thunderbird haalde namelijk bodies die er wel waren niet meer binnen. Nu heb ik even het account verwijderd en weer aangemaakt, maar dat moet toch mooier kunnen, of niet? :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Een archiveringsoptie zoals in outlook zou Thunderbird bijna perfect maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Kwam net dit plaatje tegen:
http://ic1.deviantart.com...-11/Thunderbird_large.png

Iemand een idee hoe je je mail zo (op conversatie, net als gmail) kan bezichtigen?

edit:

Je moet dus op het conversatie wolkje klikken om dit te krijgen :)

[ Voor 20% gewijzigd door CrashOne op 29-12-2004 00:49 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132551

View -> Sort by -> Grouped By Sort G

In de engelse versie, uiteraard ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132551 op 29-12-2004 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-06 15:13

Sosabowski

nerd

Eindelijk een fatoenlijke openings post voor dit geweldige programma. Hartelijk dank Gert-Paul!

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 10:40
Ik gebruik al een hele tijd thunderbird, maar ik erger me al een tijd aan de signature opties.

Als ik een e-mail stuur met signature dan komt er tussen het bericht en het signature twee streepjes, kan ik zorgen dat die niet komen?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Speedener schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:23:
Ik gebruik al een hele tijd thunderbird, maar ik erger me al een tijd aan de signature opties.

Als ik een e-mail stuur met signature dan komt er tussen het bericht en het signature twee streepjes, kan ik zorgen dat die niet komen?
Die streepjes zijn niet zomaar een verzinsel van de TB-developers: ze zijn standaard om het verschil te maken tussen body en signature. Op die manier kan de ontvangende client bv. een reply beginnen onder de gekwote e-mail zelf in plaats van onder de signature.

Uitzetten: geen idee...

Zoef

• Speedener
  • Laatst online: 10-06 10:40
Owja en er schiet me nog wat te binnen, Tis erg makkelijk dat je een algemene SMTP server kan instellen, zodat je makkelijk kan veranderen.

Op mijn laptop ben ik vaak op verschillende locaties, maar echt makkeijk veranderen lukt niet. Ik moet dan toch naar accounts, smtp server en dan een andere smtp server default maken. Is hier een extension voor ofzo?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33

darkrain

Moderator Discord

Geniet

ja daar is een extensie voor alleen ik weet zo niet welke.
Kijk es op www.extensionsmirror.nl

edit:
Buttons heet die extensie volgens mij

[ Voor 22% gewijzigd door darkrain op 30-12-2004 20:48 ]

Tweakers Discord

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik gebruik bliksemvogel al enkele weken en ben zeer tevreden, met de overstap van outlook express. Alleen is er nu al een goede/snelle/makkelijke manier om stationaries te gebruiken?

APPLYitYourself.nl - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Speedener schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:35:
Op mijn laptop ben ik vaak op verschillende locaties, maar echt makkeijk veranderen lukt niet. Ik moet dan toch naar accounts, smtp server en dan een andere smtp server default maken. Is hier een extension voor ofzo?
Buttons! 0.5.0 - The Extensions Mirror
Met een van de buttons die deze ext levert kun je makkelijk van SMTP-server wisselen, zo schrijven ze. Niet getest.

Zoef

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb het een tijdje gebruikt, maar wacht toch liever op de Windows versie van Evolution. Zoek toch meer een alles-in-een (agenda, todo, memo, mail, contacts) omdat die zaken nu eenmaal samen gaan. Ik stuur mail naar een contactpersoon, en diezelfde contactpersoon maak ik ook afspraken mee in mijn agenda. En alles 2x invoeren zie ik niet zo zitten :) Tot die tijd blijf ik bij Outlook.

Verder wel een geweldig goed spam-filter. Beter dam SpamPal die nog te veel laat glippen....\

En waarom een rss reader in een mail client? Zit toch ook al in firefox?

[ Voor 8% gewijzigd door Boss op 30-12-2004 21:55 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
tHe_BiNk schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:45:
Ik gebruik bliksemvogel al enkele weken en ben zeer tevreden, met de overstap van outlook express. Alleen is er nu al een goede/snelle/makkelijke manier om stationaries te gebruiken?
Ik kan me zo geen extensie bedenken. Opslaan als Template komt het dichtste in de buurt maar is niet hetzelfde
Boss schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:54:
Ik heb het een tijdje gebruikt, maar wacht toch liever op de Windows versie van Evolution. Zoek toch meer een alles-in-een (agenda, todo, memo, mail, contacts) omdat die zaken nu eenmaal samen gaan. Ik stuur mail naar een contactpersoon, en diezelfde contactpersoon maak ik ook afspraken mee in mijn agenda. En alles 2x invoeren zie ik niet zo zitten :) Tot die tijd blijf ik bij Outlook.
Thunderbird is op dit moment idd alleen nog maar een e-mail client. Komend jaar moeten echter ook de eerste versies van Lightning project uitkomen, wat Sunbird (de calender) meer met Thunderbird moet integreren. Zo kunnen mensen die dat willen meer Outlook functionaliteit krijgen..
En waarom een rss reader in een mail client? Zit toch ook al in firefox?
De ontwikkelaar vond rss een medium dat ook bij e-mail past. In Firefox zit een hele simpele vorm die alleen de koppen weergeeft, Thunderbird geeft standaard de hele webpagina weer en kan berichten opslaan etc.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Zpottr schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:27:
[...]

Die streepjes zijn niet zomaar een verzinsel van de TB-developers: ze zijn standaard om het verschil te maken tussen body en signature. Op die manier kan de ontvangende client bv. een reply beginnen onder de gekwote e-mail zelf in plaats van onder de signature.

Uitzetten: geen idee...
Die streepjes zijn geen verzinsel van de developers. Die streepjes zijn onderdeel van een RFC.
Een signature behoort vooraf te worden gegaan door 2 streepjes en een spatie.
Thunderbird doet dus gewoon die standaard implementeren.
Zelfde voor het maximum van 60 chars per regel. Dat men ze op 70 of 72 zet komt doordat 60 net te kort is.

Er is hier een hele mooie informatieve site over. Ik ben alleen het adres kwijt :X
Als ik die weer terug vindt dan edit ik mijn post wel weer.

EDIT: whoeha, gevond: Dan's Mail Format Site

Om wat specifieker te zijn HIER.
Daar staat wat die -- nou inhoudt (sig seperator) en hoe je een signature zou moeten doen.

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 30-12-2004 23:27 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ppl schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:03:
Die streepjes zijn geen verzinsel van de developers. Die streepjes zijn onderdeel van een RFC.
Een signature behoort vooraf te worden gegaan door 2 streepjes en een spatie.
Thunderbird doet dus gewoon die standaard implementeren.
Goh, je meent het. En lees nu de post waarop je reageert nog eens goed door :z

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Het is misschien een stomme vraag, maaruh hoe krijg ik die kalender geinstalleerd, die op de volgende pagina staat, in Thunderbird?

http://www.mozilla.org/pr.../download.html#install_tb

Ik heb het pakketje gedownload van Calendar voor Mozilla Thunderbird voor Windows. Dan hebben ze het bij de install beschrijving over een XPI-file, maar die kan ik dus nergens vinden het ZIP-file die ik gedownload heb. Of het heb de verkeerde file gedownload?

Verder vind ik Thunderbird veel beter dan Outlook. In outlook loop ik me te klote te zoeken naar iets en dat heb ik met thunderbird niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Zeror op 31-12-2004 11:26 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28

vooghel

Cunning linguist

Rakkerzero schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:15:
Het is misschien een stomme vraag, maaruh hoe krijg ik die kalender geinstalleerd, die op de volgende pagina staat, in Thunderbird?

http://www.mozilla.org/pr.../download.html#install_tb

Ik heb het pakketje gedownload van Calendar voor Mozilla Thunderbird voor Windows. Dan hebben ze het bij de install beschrijving over een XPI-file, maar die kan ik dus nergens vinden het ZIP-file die ik gedownload heb. Of het heb de verkeerde file gedownload?

Verder vind ik Thunderbird veel beter dan Outlook. In outlook loop ik me te klote te zoeken naar iets en dat heb ik met thunderbird niet.
Ik denk dat je het verkeerde bestand gedownload hebt, of dat het bij het downloaden hernoemd is. Als je Windows draait heb je deze versie nodig voor de TB Calendar. Het is een .xpi-bestand, en als het goed is kun je het in TB gewoon installeren door het bestand naar het Extensions-venster te slepen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik vind het een fantastisch programma. Zeker samen met de extensies mhenhy en messageID-finder werkt het ideaal: bij ieder bericht heb ik de reply-to header en de reference als links staan, zodat ik heel snel terug kan bladeren naar vorige berichten. Vooral handig wanneer mensen in hun reply de originele tekst behoorlijk inkorten en je mail (ook) gebruikt om zakelijke afspraken te maken (en details er dus zeker wel toe doen).

Ik ben heel benieuwd naar de integratie uiteindelijk met Sunbird. Op dit moment heb ik een 'to do list' met een virtual search folder. Dat werkt wel aardig, ik markeer berichten die ik nog moet doen met een label als 'to do' en vervolgens heb ik eenmalig een search folder aangemaakt die weer op dit label zoekt in alle mappen. Werkt verbazingwekkend snel in een inbox van duizenden berichten. :)

Nu alleen nog een extensie die deze to do lijst iets mooier in een sidebar of zo weergeeft en de eerste stap naar een Outlook-variant is al gezet....

Misschien iemand die kan programmeren in dat XPI-gebeuren die er wat in zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:34
Ik was altijd fervent gebruiker van MS outlook, maar die applicatie is eigenlijk té uitgebreid voor het versturen van huis-tuin-en-keuken mailtjes.

Sinds kort ben ik toch maar overgestapt op Dondervogel en ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben. Veel functioneler en gebruiksvriendelijker dan Outlook. Daarnaast gebruik ik Zonvogel beta voor de kalenderopties. Dat deze twee programma's nog niet geïntegreerd zijn is voor mij geen probleem, ik heb geduld.

Al met al erg tevreden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

offtopic:
Ook tevreden over het plaatje bij je naam? ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Zpottr schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:31:
[...]

Goh, je meent het. En lees nu de post waarop je reageert nog eens goed door :z
I did, daar stond dat het een idee van de mozilla developers is, dat is niet zo.
Het is onderdeel van een bestaande standaard. Veranderen kun je het niet.

Een beetje extra achtergrond informatie over het waarom kan geen kwaad.
Doe er mee wat je wil, maar reageer dan niet zo lame. :Z

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 31-12-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:46

Zeror

Ik Henk 'm!

vooghel schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat je het verkeerde bestand gedownload hebt, of dat het bij het downloaden hernoemd is. Als je Windows draait heb je deze versie nodig voor de TB Calendar. Het is een .xpi-bestand, en als het goed is kun je het in TB gewoon installeren door het bestand naar het Extensions-venster te slepen.
Thanx,
Ik heb het bestand gedownload en geinstalleerd.
Blijkbaar heb ik idd het verkeerde bestand gedownload.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ppl schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:28:
I did, daar stond dat het een idee van de mozilla developers is, dat is niet zo.
Sorry, maar je moet echt nog een keer lezen:
Zpottr schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:27:
Welk deel van "niet" begrijp je niet? En nu houd ik er over op, dit is echt te debiel voor woorden.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 31-12-2004 20:02 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hmm, ik las in de enigmail nieuwsgroep dat men een rc had voor de nieuwe versie. Met die nieuwe versie zou het dan mogelijk zijn om alle handelen mbt key management kunnen doen. Denk aan import, export, delete, sign, upload to keyserver, etc.

Lijkt me wel tof want dan heb je geen commandline of extra tool zoals winpt nodig.
Iemand al deze nieuwe versie geprobeerd?

offtopic:
[quote]Zpottr schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:59:
[...]

Sorry, maar je moet echt nog een keer lezen:

[...]

Welk deel van "niet" begrijp je niet? En nu houd ik er over op, dit is echt te debiel voor woorden.[/quote]
Omdat jij er dan toch over door wil blijven gaan...

[quote]
Die streepjes zijn niet zomaar een verzinsel van de TB-developers...
[/quote]
Wordt vertaald als: er zit een reden achter waarom de TB-developers die streepjes hebben verzonnen. Dat hebben ze dus niet, het is een standaard die ze geimplementeerd hebben.
Het is al bedacht door wat mensen ruim voordat Mozilla ook maar bestond.

Als je wat anders bedoeld, schrijf je zinnen dan ook eens zo en niet op een dusdanige manier waarop je het op meerdere manieren kunt lezen. Werkt heel irritant want op die wijze zet je mensen op het verkeerde been. Kijk alleen al naar onze discussie onderling.
Werk eens met interpunctie zoals komma's. Denk eens aan "het spreukjesbos" van Herman Finkers: "1 verkeerd gezette komma of letter, maakt zelfs van Jesus nog een ketter".

[ Voor 17% gewijzigd door ppl op 01-01-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
[quote]
ppl schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:08:

"Die streepjes zijn niet zomaar een verzinsel van de TB-developers..."
Wordt vertaald als: er zit een reden achter waarom de TB-developers die streepjes hebben verzonnen. Dat hebben ze dus niet, het is een standaard die ze geimplementeerd hebben.
Het is al bedacht door wat mensen ruim voordat Mozilla ook maar bestond.
[/quote]

Sorry, maar dan moet jij echt eens nederlands leren. Iedereen snapt dat hij bedoeld dat Mozilla niet zomaar wat verzonnen heeft, maar dat ze gewoon een standaard naleven. Hij gebruikt notabene een dubbele punt!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 13:51

Spockz

Live and Let Live

Speedener schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:35:
Owja en er schiet me nog wat te binnen, Tis erg makkelijk dat je een algemene SMTP server kan instellen, zodat je makkelijk kan veranderen.

Ik weet niet of je al een oplossing hebt. Maar als je verschillende accounts maakt, dan kan je ook kiezen om een van deze te kiezen om te versturen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In Linux krijg ik de volgende error als ik Thunderbird 1.0 NL probeer uit te voeren als gewone user:

code:
1
2
3
4
5
6
*** nsExtensionManager::_disableObsoleteExtensions - failure, catching exception so finalize window can close
*** loading the extensions datasource
*** ExtensionManager:_updateManifests: no access privileges to application directory, skipping.
*** loading the extensions datasource
*** ExtensionManager:_updateManifests: no access privileges to application directory, skipping.
*** Failed to load overlay chrome://messenger/content/mailWindowOverlay.xul

Als root lukt wel, maar daarna zou het ook voor een gewone user moeten werken, maar die heeft blijkbaar niet genoeg rechten :? Bij de vorige versies had ik hier geen problemen mee.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 13:47
zo te zien heeft die user geen rechten op de tb folder dus die moet je even chownen denk ik

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
De user heeft ook geen schrijfrechten op die folder, alleen leesrechten, zoals 't hoort. Bij voorgaande versies van Thunderbird gaf dit geen enkel probleem... Al mijn applicaties staan in die map, ook Firefox, en die werkt wel perfect.

Er moet een profielmap aangemaakt worden: /home/user/.thunderbird voor de schrijf acties, en dat gebeurde ook altijd. Maar waar nu ineens die fout vandaan komt weet ik niet. Ik heb ook al geprobeerd om de profielmap te verwijderen, geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Ik heb zojuist de Engelse versie 1.0 geprobeerd, die werkt wel gewoon voor alle users.

Misschien moet ik nog ergens een instelling wissen (naast de profielmap) voor upgrade naar NL 1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
AtHomer schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:33:
Ik heb zojuist de Engelse versie 1.0 geprobeerd, die werkt wel gewoon voor alle users.

Misschien moet ik nog ergens een instelling wissen (naast de profielmap) voor upgrade naar NL 1.0?
Je kunt eventueel wel de Language Pack met locale switcher downloaden. Dat is een gewone extensie. Vervolgens kun je de locale veranderen onder het menu 'Tools' en heb je hetzelfde resultaat bereikt. Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Boomerang op 02-01-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Niet online
Thnx Boomerang! Het werkt :)

edit:

Nadeel is wel dat je de taal nu voor elke gebruiker apart moet installeren...

[ Voor 64% gewijzigd door AtHomer op 02-01-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 20:17
Ik heb een probleempje met Mozilla Thunderbird.

Ik ben hier namelijk op mijn werk ook overgestapt van outlook naar thunderbird (met mede-weten van systeembeheer). Hier maken we gebruik van Imap voor inkomende en uitgaande mailtjes.

Nou heeft mozilla de standaard instelling dat alle verzonden mail via SMTP gaat. Maar dat zou weer via Imap moeten gaan. Nou heb ik de instellingen doorlopen en daar staat inderdaad aangegeven dat de mail via SMTP verstuurd wordt. Helaas is er hier geen SMTP beschikbaar.

Weet iemand hoe je het zodanig kan instellen dat je wel van Imap gebruik kan maken met uitgaande mailtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 11:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is er eigenlijk ook een makkelijke manier om e-mail van thunderbird te exporteren zodat deze in outlook 2003 kunnen worden ingelezen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:48:
Is er eigenlijk ook een makkelijke manier om e-mail van thunderbird te exporteren zodat deze in outlook 2003 kunnen worden ingelezen?
Een makkelijke manier is er bij mijn weten niet. Via een omweg is het wel te doen. Lees hiervoor de Thunderbird FAQ: Export Outlook
cardinal808 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:43:
Weet iemand hoe je het zodanig kan instellen dat je wel van Imap gebruik kan maken met uitgaande mailtjes?
Wellicht kun je het volgende proberen:
- Ga naar Extra -> Accountinstellingen -> Klik in de linkerkolom op 'Uitgaande server (SMTP).
- Vul bij servernaam de imapserver in.
- Vul bij Poort, 143 of 993 in (afhankelijk van of je een beveiligde SSL-verbinding gebruikt of niet)
- Vul je gebruikersnaam in, door het vakje 'Gebruikersnaam en wachtwoord' aan te vinken.
- Bevestig met OK

[ Voor 6% gewijzigd door Boomerang op 04-01-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Boomerang schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:45:
Wellicht kun je het volgende proberen:
- Ga naar Extra -> Accountinstellingen -> Klik in de linkerkolom op 'Uitgaande server (SMTP).
- Vul bij servernaam de imapserver in.
- Vul bij Poort, 143 of 993 in (afhankelijk van of je een beveiligde SSL-verbinding gebruikt of niet)
- Vul je gebruikersnaam in, door het vakje 'Gebruikersnaam en wachtwoord' aan te vinken.
- Bevestig met OK
1. er zit geen extra op mijn thunderbird (1.0)
2. In de linkerkolom die ik kon vinden bij tools -> accountsettings -> server settings , is wel een mogelijkeheid om een smtp server te kiezen, alleen is het een dropdown menu en kan je niets invullen.

Het komt er dus op neer dat het helaas nog steeds niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
cardinal808 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:54:
[...]

1. er zit geen extra op mijn thunderbird (1.0)
2. In de linkerkolom die ik kon vinden bij tools -> accountsettings -> server settings , is wel een mogelijkeheid om een smtp server te kiezen, alleen is het een dropdown menu en kan je niets invullen.

Het komt er dus op neer dat het helaas nog steeds niet werkt
Sorry, ik ging er vanuit dat je Thunderbird 1.0 NL draaide. In de engelse TB kun je de instellingen vinden onder: Tools -> Account Settings -> Linkerkolom helemaal naar onder scrollen, helemaal onderaan staat: Outgoing Server (SMTP). Daar vul je dus in:

Bij server name vul je de IMAP host in. Daarna vink je het vakje 'Use User name and password' aan om je verdere gegevens op te geven. Bij poort vul je 143 of 993 in. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Boomerang schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:01:
[...]
Sorry, ik ging er vanuit dat je Thunderbird 1.0 NL draaide. In de engelse TB kun je de instellingen vinden onder: Tools -> Account Settings -> Linkerkolom helemaal naar onder scrollen, helemaal onderaan staat: Outgoing Server (SMTP). Daar vul je dus in:

Bij server name vul je de IMAP host in. Daarna vink je het vakje 'Use User name and password' aan om je verdere gegevens op te geven. Bij poort vul je 143 of 993 in. Succes ermee.
Ik heb hem gevonden en het werkt. Bedankt voor de moeite Boomerang.

Het is dus inderdaad onderaan, de verwarring is alleen dat er ook smtp instellingen staan bij server settings, die moet je dus blijkbaar niet hebben. Ik had die andere vanwege de vele mailaacounts niet zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Eindelijk iets gevonden aan Thunderbird wat volgens mij beter kan. :)
Als ik met rechtermuis op de "trash" folder klik krijg ik netjes een optie "Empty Trash". Als ik op de "junk" folder klik heb ik geen optie "Empty junk" of iets soortgelijks. Heeft iemand hier een oplossing voor? Een extension of een instelling die ik nog niet heb kunnen vinden?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 16:23
Blizard schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:48:
Een archiveringsoptie zoals in outlook zou Thunderbird bijna perfect maken. :)
Moet mogelijk zijn: iem die een extensie schrijft die werkt met 7z. Kun je nog versleutelen ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-06 12:15

tazzman

a real boardmonkey

Zou leuk zijn als ze de mogelijkheid boden om attachments als aparte files te bewaren ipv in de mailbox zelf. Dat is ook 1 van de redenen waarom The Bat mij uitstekend bevalt - ik ontvang dagelijks veel mail met attachments en deze kan ik netjes direct benaderen vanuit mijn Explorer.. veroorzaakt ook geen tig GB aan PST files :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Bashrat schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:54:
[...]

Moet mogelijk zijn: iem die een extensie schrijft die werkt met 7z. Kun je nog versleutelen ook :p
Zo'n backup/archiverings oplossing is er al. Voorheen was dat MozBackup, maar dat project is helaas gestopt . Hopelijk pakt iemand anders de draad weer op. Een automatische backup oplossing voor Firefox en Thunderbird is te vinden op deze site. Daar wordt overigenst nog steeds gebruik gemaakt van MozBackup, wat trouwens een prachtig programma is :)
tazzman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:55:
Zou leuk zijn als ze de mogelijkheid boden om attachments als aparte files te bewaren ipv in de mailbox zelf. Dat is ook 1 van de redenen waarom The Bat mij uitstekend bevalt - ik ontvang dagelijks veel mail met attachments en deze kan ik netjes direct benaderen vanuit mijn Explorer.. veroorzaakt ook geen tig GB aan PST files :)
Wellicht kun je eens kijken naar de extensie attachment tools voor Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJr
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Weet iemand misschien waar de default startpagina staat opgeslagen?
Dus het bestand: chrome://messenger/locale/start.html

Met zoeken naar start.html op mn schijf kom ik hem niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
JanJr schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 14:02:
Weet iemand misschien waar de default startpagina staat opgeslagen?
Dus het bestand: chrome://messenger/locale/start.html

Met zoeken naar start.html op mn schijf kom ik hem niet tegen.
Kijk eens in C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\chrome\en-US-mail.jar\locale\messenger\start.html in het geval van de Engelse versie. Het staat in een zipbestand hernoemd naar .jar, logisch dat zoiets niet gevonden kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 11:48

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Iemand wat hoger in de thread noemde Attachment Tools, heel leuk en handig, maar ik heb een nog wat specifiekere wens:

Ik ontvang voor een aantal projecten grote ladingen formulieren en pdf's die als attachment zijn bijgesloten, die komen allemaal in een speciale folder terecht. Het probleem nu, ik heb geen zin meer om 100 keer per dag te klikken op 'save attachment'. Nu staat in de extensie 'Attachment Tools' het volgende

3) 'Detach when Deleting or Zapping'
- this is a toggle, when it is checked, attachments you delete or zap will be saved to the folder you choose.
- Please Note : that menu option is only available when a message with attachments is selected.

En wat verder naar onderen:

Gebruik deze plugin niet in een bedrijfsomgeving, geen garanties.

Nu kan ik blijkbaar mails wissen waarna de attachments in een aparte folder worden opgeslagen, leuk, maar ik wil de e-mails niet verwijderen. Het enige wat ik zoek is een plugin/extensie die alle attachments die zich in een folder met mail bevinden in een keer kan opslaan.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Is het mogelijk om het adresboek geintergreerd in 1 view te krijgen? Dus niet als losse pop-up.

edit:
Dus onder de mailfolders (inbox, sent items etc) pane een aparte pane met het adresboek.

[ Voor 34% gewijzigd door mmedia op 05-01-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, dat is mogelijk in de vorm van de Contacts Sidebar extension.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Room42 schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:37:
Ja, dat is mogelijk in de vorm van de Contacts Sidebar extension.
Great, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Persoonlijk vind ik het irritant dat je wel voor replies de quote en de signature boven de quote kunt zetten (zie account settings > composition & addressing), maar niet bij forwarding. Bij forwarding begin ik wel boven de original message te typen, maar staat de signature eronder. Weet iemand hier iets voor? Dus dat bij forwarding je eigen bericht en de signature boven de original message staan. Ik move nu maar telkens de signature naar boven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik vind het zoals het is wel logisch... als je iets forwardt leest diegene toch alles :?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114312

Beetje vreemd, ik denk vanochtend, laat ik de versie 1.0 NL is downloaden.

Na het installeren denk ik, ik verander de mail map even in mijn standaard map, die ik op een aparte partitie heb staan, maar kom ik tot de ontdekking dat ik dit niet kan vinden.

Voorheen had ik de engelse 0.8, en daar ging het in een handomdraai, ben ik nou niet wakker of kan dit gewoon niet meer? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Anoniem: 114312 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:22:
Beetje vreemd, ik denk vanochtend, laat ik de versie 1.0 NL is downloaden.

Na het installeren denk ik, ik verander de mail map even in mijn standaard map, die ik op een aparte partitie heb staan, maar kom ik tot de ontdekking dat ik dit niet kan vinden.

Voorheen had ik de engelse 0.8, en daar ging het in een handomdraai, ben ik nou niet wakker of kan dit gewoon niet meer? :S
Tools > Account Settings > Local Folders

In de Engelse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt ja, zo deed ik het voorheen ook altijd, maar nu lukt het niet in de Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Anoniem: 114312 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:34:
Dat klopt ja, zo deed ik het voorheen ook altijd, maar nu lukt het niet in de Nederlandse versie.
Ik heb het nooit gebruikt, maar volgensmij kan ik in mijn Nederlandse versie ook gewoon bij Extra > Account-instellingen > Local Folders (of Lokale mappen) de locatie wijzigen.

Wat voor foutmelding krijg je? Is het in eerste instantie wel gewijzigd of wordt het niet opgeslagen als je Thunderbird herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij doet het weer, behalve het adresboek. Wordt dit opgeslagen in het bestand ABOOK.MAB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er ook een optie om in Junk en Trash folders automatisch alle berichten ouder dan X (bijvoorbeeld 30) dagen te delen, net zoals bijvoorbeeld gmail dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Nu online
Die is er... het staat gewoon voor je neus als je de junk mail controls opent ;) .

Overigens vroeg ik me af... een paar kennissen van me mailen/surfen praktisch nooit, maar willen het wel graag kunnen. Ze hebben geen zin in gezeik met verlopende virusscannerabo's en ik dacht... FF+TB volstaat dan uitstekend. Ik vraag me nu alleen af: hoe gedraagt TB zich in een omgeving waarbij je met een modem inbelt? Zijn er mensen met ervaring ermee die er wat handige dingen over te weten zijn gekomen?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Anoniem: 114312 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:23:
Hij doet het weer, behalve het adresboek. Wordt dit opgeslagen in het bestand ABOOK.MAB ?
ja, helemaal correct
ucchan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:36:
Die is er... het staat gewoon voor je neus als je de junk mail controls opent ;) .

Overigens vroeg ik me af... een paar kennissen van me mailen/surfen praktisch nooit, maar willen het wel graag kunnen. Ze hebben geen zin in gezeik met verlopende virusscannerabo's en ik dacht... FF+TB volstaat dan uitstekend. Ik vraag me nu alleen af: hoe gedraagt TB zich in een omgeving waarbij je met een modem inbelt? Zijn er mensen met ervaring ermee die er wat handige dingen over te weten zijn gekomen?
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat dit topic je wel kan helpen. Het is iig niet zo goed als in IE/OE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:35

Reinier

\o/

Soms opent TB met al m'n folders ingeklapt, behalve de folders twee newsservers waarvan hij vervolgens om een login vraagt (ik bekijk die nieuwsgroepen alleen met een VPN-verbinding). Andere keren opent hij gewoon zoals ik hem ook heb afgesloten: met m'n meest gebruikte accounts uitgeklapt. Vreemd onvoorspelbaar gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ucchan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:36:
Voor Junk zie ik de setting nu, maar voor andere folders is het dus niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog maar een vraagje,

Ik werk in mijn thunderbird met twee accounts, en een RSS-account, dit werkt allemaal prima.

Onder de accounts staan de mappen: niet verzonden berichten / concepten / sjablonen / verzonden berichten / prullebak.

Dit vind ik een beetje onzin om dat ik dit niet zoveel gebruik en de andere gebruiker van m`n maikl client al helemaal niet. Kan ik dit ook verwijderen, of zo instellen dat het niet meer te zien is?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Reinier schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:12:
Soms opent TB met al m'n folders ingeklapt, behalve de folders twee newsservers waarvan hij vervolgens om een login vraagt (ik bekijk die nieuwsgroepen alleen met een VPN-verbinding). Andere keren opent hij gewoon zoals ik hem ook heb afgesloten: met m'n meest gebruikte accounts uitgeklapt. Vreemd onvoorspelbaar gedrag?
Mij gebeurd dit volgensmij nooit om een bijzondere reden. Ik heb wel eens zitten spelen met de lokatie van de lokale mappen en daarna waren mappen ingeklapt. Daarnaast is ook mijn Nieuwsgroepen map standaard ingeklapt (ook al hij vorige keer uitgeklapt was). Misschien dat dat wel in te stellen is, dat weet ik niet.
OlafvdSpek schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:55:
Voor Junk zie ik de setting nu, maar voor andere folders is het dus niet mogelijk?
Gewoon een filter aanmaken en op die map toepassen. Daar kun je ook als actie kiezen 'Leeftijd in dagen'.

Ik zou verder niet weten of je de sjabloon/concepten-mappen kunt verbergen. Heb ff snel voor je gezocht en niets gevonden. Had er ook nog nooit over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gert-Paul schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:56:
Gewoon een filter aanmaken en op die map toepassen. Daar kun je ook als actie kiezen 'Leeftijd in dagen'.
Waar dan?
Ik zie wel Date, maar niet Age.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:15:
[...]

Waar dan?
Ik zie wel Date, maar niet Age.
Tools > Message Filters > New > Subject (menu) aanklikken en in plaats daarvan voor Age In Days kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gert-Paul schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:59:
[...]

Tools > Message Filters > New > Subject (menu) aanklikken en in plaats daarvan voor Age In Days kiezen.
Ik zie hem niet.

http://24.132.60.88/temp/filter_rules.png

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-01-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
raar, ik neem aan dat je gewoon 1.0 gebruikt? Het is geen extensie en ik kan me ook niet herrinneren dat ik het handmatig oid toegevoegd heb.

Ik heb trouwens de Startpost van een nieuwe opmaak voorzien. Het kan nog wel beter, maar het is al een hele verbetering. Jammer dat er niet zulke hoge kwaliteits TB logo's te vinden zijn. De grootste die ik kon vinden heb ik nu voor de achtergrond wat uitgerekt. Verder moest ik de banner ook zelf maar maken, omdat er niet zoveel ad's voor TB beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gert-Paul schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:40:
raar, ik neem aan dat je gewoon 1.0 gebruikt? Het is geen extensie en ik kan me ook niet herrinneren dat ik het handmatig oid toegevoegd heb.
Yep. Maar wel IMAP in plaats van POP3. Bij Local Folders heb ik die optie inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Reinier schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 08:12:
Staan die 2 newsservers soms ingesteld om bij het starten van Thunderbird te controleren op nieuwe berichten? Kijk even naar de accountsettings.
Dat heb ik ook ingesteld en daarom klapt hij bij mij het hoofdaccount uit, de andere doet hij het weer niet. Overigens gebeurd ongeveer hetzelfde met threads in de nieuwsgroepen.
Bij nieuw bericht in zo'n draad wordt de hele draad opengeklapt.
Dat is een feature en willen ze niet veranderen kennelijk. Toch wel jammer want bij een thread met een message of 100 of meer is dat rete irritant, de boel wordt dan traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Gert-Paul schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:40:
Ik heb trouwens de Startpost van een nieuwe opmaak voorzien. Het kan nog wel beter, maar het is al een hele verbetering. Jammer dat er niet zulke hoge kwaliteits TB logo's te vinden zijn. De grootste die ik kon vinden heb ik nu voor de achtergrond wat uitgerekt. Verder moest ik de banner ook zelf maar maken, omdat er niet zoveel ad's voor TB beschikbaar zijn.
Ziet er netjes uit. Ben zelf ook nog op zoek geweest naar hoge resolutie afbeeldingen van het Thunderbird logo, maar heb daar niet veel van kunnen vinden helaas. De achtergrond ziet er overigens netjes uit. Wellicht kan hij nog iets witter/transparanter gemaakt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik blijf het onhandig vinden dat je geen global filters kan maken... Nu moet je veel filters dubbel creeeren, wat gewoon weg onhandig is. Hoop dat dit in een volgende versie anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
CrashOne: ik gebruik bijna geen filters maar dat zij idd wel beter zijn en dan dat als standaard actie en de optie om een filter maar op beperkt aantal accounts uit te voeren.

Achtergrond is nu ook wat lichter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CrashOne schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:02:
Ik blijf het onhandig vinden dat je geen global filters kan maken... Nu moet je veel filters dubbel creeeren, wat gewoon weg onhandig is. Hoop dat dit in een volgende versie anders is.
Dat geldt niet alleen voor filters maar voor eigenlijk alle opties. Alles is per-account, terwijl je vaak voor alle accounts dezelfde opties wil gebruiken.

Ik vind het ook wel jammer dat er met IMAP geen 'global inbox' is, maar dat je altijd per account een inbox hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat je met IMAP geen global inbox hebt is natuurlijk volkomen normaal! Die inbox staat namelijk op de server, niet op de client. Beetje raar om dan alle inboxen van imap servers te combineren. Hoe zie je dan in welke inbox je zit te werken?? Niet zo'n goed idee, he :)

Maar settings als composition etc zouden wel (optional) global mogen zijn idd.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 09-01-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

http://weblogs.mozillazine.org/asa/archives/007263.html
In the first month after it's release, Thunderbird 1.0 has been downloaded 2 million times!
Natuurlijk niet zo veel als Firefox maar het overstappen naar een nieuwe mail client doe je een stuk minder makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:57:
Dat je met IMAP geen global inbox hebt is natuurlijk volkomen normaal! Die inbox staat namelijk op de server, niet op de client. Beetje raar om dan alle inboxen van imap servers te combineren. Hoe zie je dan in welke inbox je zit te werken?? Niet zo'n goed idee, he :)

Maar settings als composition etc zouden wel (optional) global mogen zijn idd.
Zo 'normaal' is dat niet. Met pop3 wordt het ook gedaan, dus waarom niet met imap? Of de mail nou op de client of op de server staat mag eigenlijk niet uitmaken. Je hebt toch al een kolom Recipient? Je zou ook nog een kolom Account toe kunnen voegen.
En is het wel nodig om altijd te weten in welk account je zit?

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-01-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:35

Reinier

\o/

ppl schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:47:
[...]

Staan die 2 newsservers soms ingesteld om bij het starten van Thunderbird te controleren op nieuwe berichten? Kijk even naar de accountsettings.
Nee, geen van mijn zeven accounts staat ingesteld om bij start-up nieuwe berichten op te halen. En er worden inderdaad ook niewsgroep-threads opengeklapt wat naar mijn mening niet helemaal logsich gebeurt, lijkt willekeurig te gebeuren.

En dan nog iets anders: het balkje dat verschijnt als remote images geblockt worden (deze dus) verdwijnt soms niet als je een ander bericht selecteert, dus eentje zónder plaatjes erin. Hetzelfde geldt voor het "TB thinks this message is junk" balkje. Nog niets over gevonden op Bugzilla trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Nog een vraagje over thunderbird.

Ik heb namelijk op het moment thunderbird draaien op mijn stage. Ik heb daar drie verschillende account onderstaan. Als ik een mailtje stuur en op een wilekeurige mailbox sta, wordt de afzender bepaald door op welke inbox is aangevinkt.

Klinkt handig, maar ik wil het juist zo hebben dat er automatisch een mailadres (hoofdadres) wordt gepakt als ik een mailtje opstel. Ik maak nu regelamtig de fout dat hij een willekeurig mailadres pakt (de inbox die geselecteerd is).

Nou is het gewoon slordigheid van mij, maar ik wil voorkomen dat ik andere mailadressen pak. Is er een instelling waarbij je deze opties kan aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
cardinal808 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:13:
Nou is het gewoon slordigheid van mij, maar ik wil voorkomen dat ik andere mailadressen pak. Is er een instelling waarbij je deze opties kan aangeven?
Als je de andere adressen nooit gebruikt kun je gewoon het 'hoofd' adres invullen in de andere accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hmm, na maanden wil ik weer Thunderbird gebruiken. Zojuist installeerde en configureerde ik het programma. Mijn mailarchief die op mijn webmail stond (van 1,5 jaar) heb ik ingeladen. Mijn mailarchief van voor die tijd, die ik in Thunderbird 0.7 formaat heb, wil ik graag importeren. Nu vind ik enkel de knop om Outlook Express enzo archiefen te importeren, verder vind ik niks? Ben ik nu stom, of is TB raar? Kan iemand helpen 8)7

/edit/
aah, ik moet eerst een nieuw account maken, buiten mijn Lokal folder. Hier verander ik de archiefmap naar mijn oude Thunderbird 0.7 lokatie waarna ik de boel moven kan. Om mijn oude Outlook Express archief te importeren moet ik eerst een OE account configgen. Woei 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door kamerplant op 11-01-2005 19:29 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• je_oen
  • Laatst online: 26-11-2021

je_oen

Tijd voor Cowfee

OlafvdSpek schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:34:
[...]

Als je de andere adressen nooit gebruikt kun je gewoon het 'hoofd' adres invullen in de andere accounts.
Je kunt ook manage identities doen. Daar kun je dan een extra adresinvullen (je default adres) voor die inbox. als je dat bij alle drie doet en je default adres default maakt (:P) gaat het ook goed

Kalfjes wijsheid: Als je je koplampen laat branden, heb je ze niet uitgezet.
LPC wie is er niet groot mee geworden?
La Petite Cows | Get Firefox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TB heeft bij mij de neiging om RSS-feeds soms dubbel binnen te halen.
Dat-ie bijvoorbeeld in één keer de laatste 20 berichten nog een keer binnenhaalt.

Wie weet hoe dat kan/waar dat aan ligt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Bij mij doet ie dat bij de nu.nl feeds en alleen als ik TB opnieuw start.

Geen idee waarom dat is.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Ik heb 2 vragen (windowseditie):

1 - Is het mogelijk om thunderbird na het opstarten alleen nog in de systemtray te krijgen en dus niet is de taskbalk?

2 - Is het mogelijk om "local folders" te verbergen aangezien ik deze toch niet gebruik?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
vries335 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:08:
Ik heb 2 vragen (windowseditie):

1 - Is het mogelijk om thunderbird na het opstarten alleen nog in de systemtray te krijgen en dus niet is de taskbalk?

2 - Is het mogelijk om "local folders" te verbergen aangezien ik deze toch niet gebruik?
Voor die eerste vraag kan je Minimize to Tray gebruiken. Héél handig, en ook te krijgen in de Firefox-smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
ben ook een plugin tegengekomen, maar deze werkte niet (en gaf een aantal errors).

dit is meer een workaround :( , maar toch heb ik hem maar geinstalleerd want er is niets anders

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
vries335 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:30:
ben ook een plugin tegengekomen, maar deze werkte niet (en gaf een aantal errors).

dit is meer een workaround :( , maar toch heb ik hem maar geinstalleerd want er is niets anders
Hoe bedoel je, een workaround?

Voor zover ik weet is dit dé plugin om TB naar je tray te minimaliseren. Welke (defecte) plugin had jij gevonden, dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoRuZ
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2024

JoRuZ

Uw advertensie hier? Mail mij!

Mooi programma, maar is er ook al een plugin ofzo zodat ik m'n hotmail account erin kan openen net zoals in mijn oude outlook express? of kan dat echt alleen maar met outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28

vooghel

Cunning linguist

JoRuZ schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:46:
Mooi programma, maar is er ook al een plugin ofzo zodat ik m'n hotmail account erin kan openen net zoals in mijn oude outlook express? of kan dat echt alleen maar met outlook?
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=47212
:)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:39:
Hoe bedoel je, een workaround?

Voor zover ik weet is dit dé plugin om TB naar je tray te minimaliseren. Welke (defecte) plugin had jij gevonden, dan? :)
Waarom zit deze plugin eigenlijk niet standaard in TB?
Het is functionaliteit die erg veel gebruikers handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:23:
[...]

Waarom zit deze plugin eigenlijk niet standaard in TB?
Het is functionaliteit die erg veel gebruikers handig vinden.
Geen flauw idee, stabiliteit, I guess.

Maar minimize to tray, get all mail en bijvoorbeeld de contacts pane moeten imho idd standaard erin zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
minimizetotray

dit bedoel ik

ideaal _/-\o_

gewoon effe de faq doorlopen en de plugin werkt perfect!

[ Voor 42% gewijzigd door Zware Unit op 13-01-2005 18:30 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*