Nou mijn hotmail anders ook niet...Maasluip schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:49:
[...]
Sorry hoor, maar dat is de internationale standaard vanaf dag 1 van de uitvinding van e-mail die alleen door Outlook gebruikers (dwingend) niet gevolgd wordt. Ik zou er maar aan wennen.
Wij antwoorden hier toch ook onder het gequote bericht?
En van wie denk je dat Outlook en Hotmail is? Juist, dezelfde fabrikant. Kortom, je kunt dan verwachten dat het e.e.a. over de gehele linie wordt gedaan. Nu helemaal aangezien ze dat nieuwe Live gebeuren er hetzelfde uit willen laten zien als Outlook.
Het is tevens ook geen logische manier van emailen. Je moet van onder naar boven beginnen te lezen terwijl we in diverse talen zijn gewend om van links naar rechts en van boven naar beneden te lezen. Andersom is dus heel erg onnatuurlijk. Niet zo raar dat er hierdoor vaak misverstanden ontstaan, zeker bij een lange mailwisseling.
Tja, maar feit is dat de doorsnee gebruiker reply's bij e-mails wel gewoon erboven zet (even los ervan of dit microsofts schuld is), dus ik pas me er maar gewoon op aan, anders zal 80% van de mensen met wie ik mail met vragen komen waarom ik ze hun eigen mailtje weer terugstuur zonder antwoordMaasluip schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:49:
[...]
Sorry hoor, maar dat is de internationale standaard vanaf dag 1 van de uitvinding van e-mail die alleen door Outlook gebruikers (dwingend) niet gevolgd wordt. Ik zou er maar aan wennen.
Wij antwoorden hier toch ook onder het gequote bericht?

En ik moet zeggen dat de meeste mailtjes die ik onder ogen krijg vrij ad hoc alleen een vraag en daarop een antwoord zijn. Klaar. Geen lange discussies die overzichtelijk moeten worden gehouden (zoals bij nieuwsgroepen en discussielijsten wel het geval is). Vandaar vind ik het antwoord bovenaan op zich ook nog wel handig....
Even een klein vraagje Waar kan ik mijn wachtwoorden vinden?. Wil een account overzetten naar outlook express maar daar heb ik dat wachtwoord voor nodig.
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
[tools], [options], [privacy], [passwords] en dan [view saved passwords]ikkes schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:36:
Even een klein vraagje Waar kan ik mijn wachtwoorden vinden?. Wil een account overzetten naar outlook express maar daar heb ik dat wachtwoord voor nodig.
Is toch niet zo moeilijk?
[ Voor 5% gewijzigd door Br@m op 27-01-2007 15:57 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Gevonden. Maar geen view saved passwords in beta 2 Wel edit passwords. Vandaar dat ik eroverheen keek
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Ik moet zeggen dat ik hier wel even van schrik.. iedereen die op m'n pc komt en thunderbird een beetje kent kan dus zo m'n wachtwoorden zien.. (om nog maar te zwijgen van trojans enzo)Br@m schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:45:
[...]
[tools], [options], [privacy], [passwords] en dan [view saved passwords]
Is toch niet zo moeilijk?
Kan ik dit uitzetten ofzo? (dus dat hij het wachtwoord wel automatisch invult maar zodat het niet zomaar uit te lezen is (en geen master password ofzo hoef in te invullen))
edit: firefox heeft het ook *stunned*
[ Voor 42% gewijzigd door - J.W. - op 29-01-2007 20:15 ]
Volgensmij hebben iig Outlook Express en Internet Explorer hetzelfde probleem, alleen zit de functie niet standaard ingebouwd om het ook te zien. De versleuteling is redelijk simpel en als je weet welk algoritme gebruikt wordt dan is het dus terug te lezen. Ik heb wel eens van die programmatjes voor IE gezien. Firefox of Thunderbird moet de informatie zelf ook weer teruglezen, dus het moet om te keren zijn.
Het enige wat je zo kunt doen is via UserChrome.css die knop laten verbergen. Zie bijv. MozillaZine. Voor betere beveiliging is versleuteling nodig en dat doe je door een MasterPassword in te stellen.
Het enige wat je zo kunt doen is via UserChrome.css die knop laten verbergen. Zie bijv. MozillaZine. Voor betere beveiliging is versleuteling nodig en dat doe je door een MasterPassword in te stellen.
Je kunt daarom ook een master password aanmaken, zodat alles pas zichtbaar is na het opgeven van dat password. Maar idd wel een beetje onveilig omdat dat standaard niet duidelijk wordt aangeven.
Ik vind het idd een veiligheidsrisico.. ik ken heel veel mensen die thunderbird gebruiken maar niemand daarvan gebruikt een master password. Heel veel mensen weten niet dat je wachtwoorden zo makkelijk beschikbaar zijn, ik heb thunderbird al sinds versie 0.5 ofzo en ik wist dit dus ook echt niet.
Alles te 'kraken' maar 3x op een knop drukken om alle wachtwoorden te zien vind ik persoonlijk geen 'feature' maar een grote fout. Als je kijkt hoeveel mensen 1 wachtwoord hebben voor alles incl. bank etc..
Alles te 'kraken' maar 3x op een knop drukken om alle wachtwoorden te zien vind ik persoonlijk geen 'feature' maar een grote fout. Als je kijkt hoeveel mensen 1 wachtwoord hebben voor alles incl. bank etc..
[ Voor 53% gewijzigd door - J.W. - op 31-01-2007 18:06 ]
Heeft Thunderbird 1.5.0.9 een maximum aan de hoeveelheid in Local Folders?
Ik gebruik Thunderbird nu een flinke tijd en ben erg tevreden. Maar ik stuit op een probleem.
Het lijkt erop dat er een maximum is aan de opslagcapaciteit voor berichten in de map Local Folders.
Ik zit nu in de buurt van de 1 Gbyte en krijg de melding dat Thunderbird de berichten niet kan opslaan. Als ik vervolgens een flink pak opruim gaat het weer een tijdje goed, totdat ik weer in de buurt van de 1 GByte kom. Ik heb meer dan genoeg vrije schijfruimte. Mijn systeem heeft 1GByte geheugen.
Kan iemand me inlichten over dit verschijnsel?
Is er echt een maximum?
Kan ik dat veranderen?
Alvast bedankt
Denkster
Eveline Bernard
Ik gebruik Thunderbird nu een flinke tijd en ben erg tevreden. Maar ik stuit op een probleem.
Het lijkt erop dat er een maximum is aan de opslagcapaciteit voor berichten in de map Local Folders.
Ik zit nu in de buurt van de 1 Gbyte en krijg de melding dat Thunderbird de berichten niet kan opslaan. Als ik vervolgens een flink pak opruim gaat het weer een tijdje goed, totdat ik weer in de buurt van de 1 GByte kom. Ik heb meer dan genoeg vrije schijfruimte. Mijn systeem heeft 1GByte geheugen.
Kan iemand me inlichten over dit verschijnsel?
Is er echt een maximum?
Kan ik dat veranderen?
Alvast bedankt
Denkster
Eveline Bernard
Volgens de mozillaZine Wiki zit er geen enkele limiet aan de maximale grootte van folders... of van mailopslag.
Zou jij je (een stuk) veiliger voelen als daarvoor een kleine tool vanaf het internet gedownload zou moeten worden (die dan misschien gelijk de optie heeft alle wachtwoorden van alle applicaties naar 'huis' te mailen)?- J.W. - schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:26:
Dat is niet helemaal correct. De limiet voor een folder is de maximale file-grootte onder het betreffende OS met een maximum van 4 GB voor operating systems die een grotere limiet hebben.DizzyWeb schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:03:
Volgens de mozillaZine Wiki zit er geen enkele limiet aan de maximale grootte van folders... of van mailopslag.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Nope.Olaf van der Spek schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:20:
[...]
Zou jij je (een stuk) veiliger voelen als daarvoor een kleine tool vanaf het internet gedownload zou moeten worden (die dan misschien gelijk de optie heeft alle wachtwoorden van alle applicaties naar 'huis' te mailen)?
Wat ze bijv. wel zouden kunnen doen is dat standaard ingesteld is dat hij ze niet kan weergeven en de feature pas aanstaat als je een master password opgegeven hebt (en die dus moet invoeren wil je ze zien).
Misschien een tip voor mensen die Vista draaien. Het viel me op dat de laatste update van Thunderbird een paar keer (schijnbaar) geinstalleerd werd. In feite werd ie niet geinstalleerd (zonder foutmelding) en pas toen ik Thunderbird als Administrator runde werd ie ook daadwerkelijk geinstalleerd.
Bij Outlook kun je een wachtwoord op de .PST-file zetten zodat Outlook naar een wachtwoord vraagt bij het starten. Kan dat met Thunderbird ook? Ik heb me wezenloos gezocht, maar heb niets kunnen vinden.
ProfilePasswordCaponi schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 19:59:
Bij Outlook kun je een wachtwoord op de .PST-file zetten zodat Outlook naar een wachtwoord vraagt bij het starten. Kan dat met Thunderbird ook? Ik heb me wezenloos gezocht, maar heb niets kunnen vinden.
Geen super beveiliging, maar het kan familie op een afstand houden.
bescheiden schopje....
net viel mij op dat TB internetlinks niet meer als klikbare links geeft maar gewoon als plain text.
Ik kan nergens een optie vinden dat ie dat wel moet doen... ben ik blind of zie ik die optie gewoon over het hoofd?
net viel mij op dat TB internetlinks niet meer als klikbare links geeft maar gewoon als plain text.
Ik kan nergens een optie vinden dat ie dat wel moet doen... ben ik blind of zie ik die optie gewoon over het hoofd?
Is dat als je e-mails leest of als je ze schrijft?
Kijk ook eens op:
http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=28
http://forums.mozillazine.org/viewforum.php?f=39
Kijk ook eens op:
[ Voor 54% gewijzigd door Freee!! op 06-04-2007 21:35 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
schrijven zowiezo niet, ontvangen wel (mail via mijn hotmailadres met een link erin werd gewoon getoond als klikbare link)
Ik zal jou 2 links eens doorspitten iig
Krijg nou de klere! van het mozilla forum:
The link is not active in your compose window. This is by design to make it easier to edit them. If the link is entered correctly, when you send the message, it will appear active IF the recipient's email client allows it. To test what you are sending, save a message with a link to Drafts. When you look at it you will see the link as active. You cannot control the other person's email client.
Klopt idd, in de draft folder is de link wel zichtbaar! Tikkie verwarrend maar opgelost dus
Ik zal jou 2 links eens doorspitten iig
Krijg nou de klere! van het mozilla forum:
The link is not active in your compose window. This is by design to make it easier to edit them. If the link is entered correctly, when you send the message, it will appear active IF the recipient's email client allows it. To test what you are sending, save a message with a link to Drafts. When you look at it you will see the link as active. You cannot control the other person's email client.
Klopt idd, in de draft folder is de link wel zichtbaar! Tikkie verwarrend maar opgelost dus
[ Voor 62% gewijzigd door Magic666 op 06-04-2007 22:16 ]
Ik had al zo'n vermoeden dat dat het probleem was 
En ja, * Freee!! is ook vrij actief op dat forum met dezelfde nick en hetzelfde icoon.
En als je ook zo'n hekel hebt aan die rechte haken ("[" en "]") om de forward heen, daar is een oplossing voor.
En ja, * Freee!! is ook vrij actief op dat forum met dezelfde nick en hetzelfde icoon.
En als je ook zo'n hekel hebt aan die rechte haken ("[" en "]") om de forward heen, daar is een oplossing voor.
[ Voor 27% gewijzigd door Freee!! op 06-04-2007 22:22 ]
die haken? valt mij niet eens op
Het link gedeelte viel me op, nooit eerder op gelet maar vanavond dacht ik echt van: huh?
Het link gedeelte viel me op, nooit eerder op gelet maar vanavond dacht ik echt van: huh?
Ik kreeg zostraks weer een leuk kettingmailtje... Dat deed me denken... Ik wil automatisch op alles wat in m'n spambox terecht komt een reply sturen met een berichtje dat lijkt op de mail die je terug krijgt als een mailadres niet bestaat. (om zo spammers af te schrikken)
Nu heb ik al wel zo'n mailtje om te misbruiken, maar in Tbird krijg ik het niet voor elkaar om alle incomming mail die als junk geflagged wordt er uit geplukt te krijgen met de message filters.
Ik kan wel een replymail instellen, maar uberhaupt junkmail uitfilteren wil niet
Heeft iemand een idee hoe ik de mailtjes filter op "junk" status?
edit: trouwens, ik draai de laatste versie van Tbird onder WinXP (als dat al wat uit maakt)
Nu heb ik al wel zo'n mailtje om te misbruiken, maar in Tbird krijg ik het niet voor elkaar om alle incomming mail die als junk geflagged wordt er uit geplukt te krijgen met de message filters.
Ik kan wel een replymail instellen, maar uberhaupt junkmail uitfilteren wil niet

Heeft iemand een idee hoe ik de mailtjes filter op "junk" status?
edit: trouwens, ik draai de laatste versie van Tbird onder WinXP (als dat al wat uit maakt)
[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 08-04-2007 19:20 ]
Ik zou het niet weten, maar kijk eens op de navolgende links (die ik hierboven ook al een keer gepost heb) en open desnoods daar een topic.
Dat is een erg slecht idee!McKaamos schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:18:
Ik wil automatisch op alles wat in m'n spambox terecht komt een reply sturen met een berichtje dat lijkt op de mail die je terug krijgt als een mailadres niet bestaat. (om zo spammers af te schrikken)
Die mail komt nooit aan bij de spammer, en misschien aan bij onschuldige mensen.
Daar had ik zo snel nog niet eens aan gedacht, maar dat is inderdaad volkomen waar.
Groot probleem!
In mijn inbox kan ik mijn mails niet meer lezen. Enkel de nieuwe mails kan ik volledig bekijken.
Alle oudere emails kan ik nog bekijken in de listing, maar dan komt er helemaal niets te staan in de subject, body, to ...
Tijdens het panikeren heb ik ook de local folder 'gecompacteerd', en nu is zelfs de listing ook weg...
Ik zie daar dus nog maar 6 nieuwe mails staan.
Maar als ik op de pc zoek naar een inbox file, vind ik deze nog wel terug (zelfs 260mb groot).
Weet er iemand hier hoe mijn emails terug te krijgen?
Ik heb al gegoogled, maar het aantal hits op empty+mail+thunderbird...
In mijn inbox kan ik mijn mails niet meer lezen. Enkel de nieuwe mails kan ik volledig bekijken.
Alle oudere emails kan ik nog bekijken in de listing, maar dan komt er helemaal niets te staan in de subject, body, to ...
Tijdens het panikeren heb ik ook de local folder 'gecompacteerd', en nu is zelfs de listing ook weg...
Ik zie daar dus nog maar 6 nieuwe mails staan.
Maar als ik op de pc zoek naar een inbox file, vind ik deze nog wel terug (zelfs 260mb groot).
Weet er iemand hier hoe mijn emails terug te krijgen?
Ik heb al gegoogled, maar het aantal hits op empty+mail+thunderbird...
Ik zou beginnen met het bestand Inbox.msf weg te gooien.
Daarna alle e-mails die je wilt bewaren uit je Inbox naar (subfolders onder) "Gelezen" verplaatsen.
Lees daarna eens:
http://kb.mozillazine.org/Keep_it_working_%28Thunderbird%29
http://kb.mozillazine.org/Performance_%28Thunderbird%29
Daarna alle e-mails die je wilt bewaren uit je Inbox naar (subfolders onder) "Gelezen" verplaatsen.
Lees daarna eens:
Alvast bedankt voor je antwoord.Freee!! schreef op zondag 15 april 2007 @ 21:05:
Ik zou beginnen met het bestand Inbox.msf weg te gooien.
Lees daarna eens:
Ik heb intussel al verschillende dingen geprobeerd, maar de emails krijg ik niet terug.
De inbox file in de local folder is trouwens erg klein in grootte.
Maar daaronder heb ik dan 2 subfolders met de 2 emailadressen, en daar staan dan wel grote inbox files (ik gebruik eigenlijk wel maar 1 van die 2 adressen)
Kan ik die inboxfiles niet op één of andere manier te zien krijgen?
Intussen al een paar uur ermee bezig geweest, maar wat ik ook probeer, die emails komen niet meer terug...
Bij gebrek aan meer informatie, veronderstel ik dat de inbox file corrupt is.
Thunderbird 2.0 is final, http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/
Kan, probeer de MboxImport extensie eens.Deef_ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 07:59:
Intussen al een paar uur ermee bezig geweest, maar wat ik ook probeer, die emails komen niet meer terug...
Als de corruptie beperkt is tot enkele e-mails, kan je de rest wel redden door gewoon alle individuele e-mails er apart uit te kopiëren met "Cut Mbox" welke je hier kan vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door Freee!! op 20-04-2007 20:54 . Reden: Link naar MboxImport extensie ingevoegd ]
Ik heb sinds vorige week TB1.5 geüpgradet naar 2.0 op mijn 2 PC's en het lijkt wel alsof het junkmailfilter nu minder goed werkt. Hebben meer mensen dit ondervonden?
Nope, niks gemerkt van verslechtering na de upgrade.Palomar schreef op woensdag 25 april 2007 @ 19:26:
Ik heb sinds vorige week TB1.5 geüpgradet naar 2.0 op mijn 2 PC's en het lijkt wel alsof het junkmailfilter nu minder goed werkt. Hebben meer mensen dit ondervonden?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik ook niet, lijkt zelfs wel beter geworden.
Mijn probleem: ik gebruik TB2.0.0.4pre (20070507) en daarvoor de gewone versie 2 en daarvoor eigenlijk altijd outlook. TB bevalt me heel goed en ik gebruik hem ivm mijn Gmail account. Minimaliseren naar de Systray gaat goed maar bij een nieuwe mail zie ik een envelop. Zo hoort het ook maar ik heb alleen geen nieuwe mail!
Ik kan overal kijken (ook op de website van Gmail) maar ik zie nergens een mail staan. Toch blijft TB me een melding geven van nieuwe mail. Heeft iemand anders dit ook en zo ja, eventueel opgelost?
Ik kan overal kijken (ook op de website van Gmail) maar ik zie nergens een mail staan. Toch blijft TB me een melding geven van nieuwe mail. Heeft iemand anders dit ook en zo ja, eventueel opgelost?
P.Duh! lekker puh!
Nee, dat is het niet. We gebruiken drie Gmail adressen hier en twee gaan perfect maar 1 niet. Alle settings zijn voor alle accounts gelijk (dus inderdaad: automatically download new messages).
TB kijkt dus wel of er een nieuw bericht is, ziet dus ook dat er een nieuw bericht is en geeft dus ook aan dat er een nieuwe mail is (envelopje in systray). Probleem is nu dus dat er helemaal geen mail is!
Ik TB zie ik een "zonnetje" op de account (ik weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven) maar dan zou ik ook een Inbox(1) moeten zien als er nieuwe mail is en dat zie ik dus niet.
Probleem is dus dat het envelopje in de systray blijft komen, ook als er dus geen mail is. Automatisch mail binnenhalen is dus lastig zo omdat ik normaal gesproken altijd kijk naar het envelopje of er nieuwe mail is (TB dus geminimaliseerd naar de systray)
Zo iets duidelijker hoop ik.
TB kijkt dus wel of er een nieuw bericht is, ziet dus ook dat er een nieuw bericht is en geeft dus ook aan dat er een nieuwe mail is (envelopje in systray). Probleem is nu dus dat er helemaal geen mail is!
Ik TB zie ik een "zonnetje" op de account (ik weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven) maar dan zou ik ook een Inbox(1) moeten zien als er nieuwe mail is en dat zie ik dus niet.
Probleem is dus dat het envelopje in de systray blijft komen, ook als er dus geen mail is. Automatisch mail binnenhalen is dus lastig zo omdat ik normaal gesproken altijd kijk naar het envelopje of er nieuwe mail is (TB dus geminimaliseerd naar de systray)
P.Duh! lekker puh!
Blijkbaar is het voor jullie niet duidelijk of is mijn probleem iets dat voor mij alleen geldt. Hoe je het ook bekijkt, ik heb het nog!
Niemand die dit ook heeft? Of zou het aan gmail liggen (lijkt me sterk want de andere twee accounts doen het perfekt)
Niemand die dit ook heeft? Of zou het aan gmail liggen (lijkt me sterk want de andere twee accounts doen het perfekt)
P.Duh! lekker puh!
Je probleem is volgens mij nu wel duidelijk, alleen heb ik geen idee waar de oorzaak ligt 
Gebeurt het met dat gmail-account ook als je het op een andere computer probeert (of ander windows-gebruikersaccount op dezelfde PC)? Lijkt me eigenlijk toch ergens een (bewust of onbewust) verkeerde instelling in TB.
Verder moet ik zeggen dat Gmail wel wat vreemd omgaat met Pop3-mail. Als ik bijv. in mn mailprogramma instel dat ie 'leave messages on server' moet doen, dan wordt het bericht tóch gewoon van de server afgehaald door gmail als ie een keer is opgehaald. Dat is echt iets wat aan Gmail ligt. Daarom gebruik ik Pop3 van Gmail ook niet meer (heb in Gmail ingesteld dat ie alle mail moet doorsturen naar het Pop3-adres van mn provider en dat werkt wel naar wens). Misschien dat jij ook wel gewoon het 'slachtoffer' bent van een vreemde Gmail-server
Je zou alleen nog even in Gmail zelf kunnen kijken of de Pop3-instellingen goed staan. Je kunt daar oa. instellen of ie al je mail moet ophalen of alleen vanaf datum X, en zo volgens mij nog wat dingetjes die misschien van invloed kunnen zijn.
Gebeurt het met dat gmail-account ook als je het op een andere computer probeert (of ander windows-gebruikersaccount op dezelfde PC)? Lijkt me eigenlijk toch ergens een (bewust of onbewust) verkeerde instelling in TB.
Verder moet ik zeggen dat Gmail wel wat vreemd omgaat met Pop3-mail. Als ik bijv. in mn mailprogramma instel dat ie 'leave messages on server' moet doen, dan wordt het bericht tóch gewoon van de server afgehaald door gmail als ie een keer is opgehaald. Dat is echt iets wat aan Gmail ligt. Daarom gebruik ik Pop3 van Gmail ook niet meer (heb in Gmail ingesteld dat ie alle mail moet doorsturen naar het Pop3-adres van mn provider en dat werkt wel naar wens). Misschien dat jij ook wel gewoon het 'slachtoffer' bent van een vreemde Gmail-server
Hebben meer mensen er last van de je bij Thunderbird 2 de adressering van ontvangen mails niet meer ziet? Dus de afzender en andere ontvangers...
nee, geen last van. Ik zie alleen wel dat je het kunt verbergen door op een [-] tekentje te drukken naast het subject en de geadresseerden etc. Dit kun je dan weer laten zien door op het [+] teken te drukken. Misschien dat dit je probleem is?DRAFTER86 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:34:
Hebben meer mensen er last van de je bij Thunderbird 2 de adressering van ontvangen mails niet meer ziet? Dus de afzender en andere ontvangers...
Hmm bij mij helaas geen plusje... zal eens opnieuw installeren.Palomar schreef op zondag 13 mei 2007 @ 20:40:
[...]
nee, geen last van. Ik zie alleen wel dat je het kunt verbergen door op een [-] tekentje te drukken naast het subject en de geadresseerden etc. Dit kun je dan weer laten zien door op het [+] teken te drukken. Misschien dat dit je probleem is?
Kort vraagje : Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik een Profile die voor het laatst met de 1.0.x versie van Thunderbird gebruikt is wil gebruiken i.c.m. de laatste versie van Thunderbird ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
gewoon even backupje maken van je profile en proberennero355 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:58:
Kort vraagje : Zijn er dingen waar ik op moet letten als ik een Profile die voor het laatst met de 1.0.x versie van Thunderbird gebruikt is wil gebruiken i.c.m. de laatste versie van Thunderbird ??
Uiteraard, maar dacht misschien weet iemand wat toevalligPalomar schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:38:
gewoon even backupje maken van je profile en proberenVolgens mij moet dat gewoon goed gaan, aangezien er aan je profile niks veranderd (alleen de program files zelf veranderen).
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Na veel gemartel en gedonder met Windows Vista Mail, was ik daar helemaal klaar mee en heb ik er voor gekozen om maar Mozilla Thunderbird te gebruiken.
Ik loop er alleen tegenaan dat ik mijn mailtjes en kalender niet kan importeren naar Thunderbird/Sunbird.
En in Windows Mail kan ik niet exporteren naar een formaat dat TB ondersteund.
Kent iemand een manier om de mailtjes in Windows Mail te exporteren naar TB 2.0?
Ik loop er alleen tegenaan dat ik mijn mailtjes en kalender niet kan importeren naar Thunderbird/Sunbird.
En in Windows Mail kan ik niet exporteren naar een formaat dat TB ondersteund.
Kent iemand een manier om de mailtjes in Windows Mail te exporteren naar TB 2.0?
Ik heb al eens het progje Aid4Mail gebruikt om te switchen een keer. Dat ging toen van thunderbird naar outlook. En dat is perfect gelukt, dus je zou het eens kunnen proberen.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
kickje
pduh schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:15:
Nee, dat is het niet. We gebruiken drie Gmail adressen hier en twee gaan perfect maar 1 niet. Alle settings zijn voor alle accounts gelijk (dus inderdaad: automatically download new messages).
P.Duh! lekker puh!
Het kan dat sommige extensies en themes niet compatibel zijn. In dat geval worden ze gewoon uitgeschakeld. Verder zou ik een eventueel aanwezige oude versie van het programma eerst verwijderen inclusief program folder.nero355 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:53:
[...]
Uiteraard, maar dacht misschien weet iemand wat toevallig
Helaas heb ik geen reacties gekregen op mijn eerder gestelde vraag over het volgende probleem:
Na het installeren van Thunderbird krijg ik bij het opstarten de volgende melding:
"in thunderbird.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten (...)"
Ik gebruik XP en IE 6.
Weet echt niemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik zou je eeuwige dank verschuldigd zijn.
Na het installeren van Thunderbird krijg ik bij het opstarten de volgende melding:
"in thunderbird.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten (...)"
Ik gebruik XP en IE 6.
Weet echt niemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik zou je eeuwige dank verschuldigd zijn.
Heeft iemand een idee hoe ik de handtekening er hetzelfde uit kan laten zien als mijn text?
De text is bij mij niet zwart maar grijs (handtekening dan). Ik gebruik geen html handtekening aangezien deze niet overal gelezen kan worden.
De text is bij mij niet zwart maar grijs (handtekening dan). Ik gebruik geen html handtekening aangezien deze niet overal gelezen kan worden.
Hij is niet grijs (dat kan ook niet omdat het geen htmlmail is), maar Thunderbird geeft hem lichter weer omdat het een handtekening is en het feitelijk niet bij het bericht zelf hoort. Anders moet je de twee streepjes en de spatie uit je bericht halen (maar dan is het feitelijk geen handtekening meer).Audi-Addict schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:27:
Heeft iemand een idee hoe ik de handtekening er hetzelfde uit kan laten zien als mijn text?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ben tot de conclusie gekomen dat thunderbird totaal geen goede sychronisatie-oplossing bied voor Windows Mobile.Voor de een moet je 20 dollar dokken en de ander kan amper iets sychroniseren. Jammer, denk dat het weer office 2003 wordt
.
Wel beetje vreemd van Gmail inderdaad, maar je kan het bij de Pop3 instellingen van Gmail online wel instellen of hij berichten moet bewaren of niet.Palomar schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:59:
Verder moet ik zeggen dat Gmail wel wat vreemd omgaat met Pop3-mail. Als ik bijv. in mn mailprogramma instel dat ie 'leave messages on server' moet doen, dan wordt het bericht tóch gewoon van de server afgehaald door gmail als ie een keer is opgehaald.
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Weet iemand een goede manier om het adresboek van OSX te gebruiken met Thunderbird?
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Dat kan (nog) niet.
Als je verschillende RSS feed accounts aanmaak (Nieuws, Sport etc..) met elk een eigen aantal subscriptions. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat Nieuws de eerste in de lijst is, ipv dat in volgorde van aanmaken staan.
Ticking away the moments that make up the dull day
Hoi,
Ik heb het gevonden!!!! Ben eruit.
De oorzaak was een @home account die erbij zat. Die had ik zo ingesteld dat alle inkomende mail in de Gmail account map terecht kwam en dat werkt perfect. Bij de @home account POP ingesteld etc, automatisch elke 10 min mail checken etc. allemaal goed.
Alleen .......... bij serverinstellingen had ik het volgende NIET aangevinkt:
Nieuwe berichten automatisch downloaden
Het probleem zat hem dus niet in GMail, niet in @home en niet in thunderbird, ik had gewoon iets verkeerd ingesteld waardoor de mail wel werd gecheked maar niet werd binnengehaald!
Vandaar dat het zonnetje ook telkens kwam! Nu is alles dus opgelost, misschien heeft iemand anders nog wat aan mijn "ontdekking".
P.Duh! lekker puh!
lol, in mijn reply van 7 mei (!!) gaf ik dat al aan, maar daarop reageerde je dat dat het niet was. En vervolgens doe je deze amazing discovery ®©
OEPS, even teruggelezen en inderdaad! Je hebt gelijk dat dat er staat.Palomar schreef op zondag 10 juni 2007 @ 10:41:
lol, in mijn reply van 7 mei (!!) gaf ik dat al aan, maar daarop reageerde je dat dat het niet was. En vervolgens doe je deze amazing discovery ®©
Maar ...... (ja, er is een maar) Toen ik dat las, dacht ik dat het aan mijn gmail lag en daar waren alle instellingen wel goed. Ik heb toen helaas niet naar mijn @home gekeken anders was ik er toen al uit geweest ja.
Dat ik dacht dat het aan mijn Gmail lag kwam dus omdat ik de mail van mijn @home adres in mijn gmail map wilde hebben zodat ik niet NOG een map erbij had. Uiteindelijk bleek dus dat ik geen mail meer kreeg van @home (rekening en nieuws, meer ook niet) waarna ik pas die link legde.
Maar OK, aan jou de eer voor de oplossing van dit probleem!
P.Duh! lekker puh!
Ik heb een vervelend probleem 
Sinds TB 2.0 worden geforwarde email standaard als .eml in een attachment gepropt. Echter (.eml) wordt geblokkeerd door de mailserver waar ik het naartoe stuur
Nu heb ik het formaat al aangepast naar in-line en dat gaat goed wanneer ik handmatig forward, echter wanneer ik het middels een message filter doe, dan wordt het nog steeds als een .eml attachment verstuurt
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Sinds TB 2.0 worden geforwarde email standaard als .eml in een attachment gepropt. Echter (.eml) wordt geblokkeerd door de mailserver waar ik het naartoe stuur
Nu heb ik het formaat al aangepast naar in-line en dat gaat goed wanneer ik handmatig forward, echter wanneer ik het middels een message filter doe, dan wordt het nog steeds als een .eml attachment verstuurt
webOS all the way!
Klagen bij de ontvanger dat die een fatsoenlijke mail server moet gebruiken?Hermanvh schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:57:
Ehm is corporate exchange op m'n werkOlaf van der Spek schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:17:
[...]
Klagen bij de ontvanger dat die een fatsoenlijke mail server moet gebruiken?
webOS all the way!
Ander werk zoeken?Hermanvh schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 07:16:
[...]
Ehm is corporate exchange op m'n werkKan ik weinig aan veranderen
Maar eh, wat is de reden dan dat ze eigenlijk .eml blokkeren?
Ik gebruik nu sinds enkele dagen ook de extensie Lightning icm met Google Calender, alleen nu loop ik tegen 1 'probleempje' aan, elke keer als ik Thunderbird opstart krijgt ik een schermpje 'Kalenderwaarschuwing' met hierin een (in mijn ogen) willekeurig agenda punt, dit zijn soms agenda punten van enkele maanden oud... Ik zou niet weten wat ik met die info zou willen, maar ok...
Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten? Ik kan geen fatsoenlijke 'Options' vinden van Lightning en verder heb ik al about:config doorgezocht maar dat heeft ook niks geholpen.
Is er een mogelijkheid om dit uit te zetten? Ik kan geen fatsoenlijke 'Options' vinden van Lightning en verder heb ik al about:config doorgezocht maar dat heeft ook niks geholpen.
Wat ik een verdraaid handige functie vindt bij andere mail clients (oa. The Bat!) is de mogelijkheid eerst mails op de server te bekijken, om vervolgens te kunnen zien of het de moeite waard is of om meteen een aantal mails van de mail-server te verwijderen. Om vervolgens te bepalen welke mails je nu eigenlijk daadwerkelijk naar je client wilt halen (om te lezen.....)
Dat is nl. de enige reden waarom ik Thunderbird nog niet volledig gebruik. Met name de Portable Edition vind ik sec gezien een heerlijk programma, echter ook hier mis ik de functionaliteit van het bekijken van de e-mail nog op de server.
Weet iemand of hier toevallig een extension/add on voor is?
Dat is nl. de enige reden waarom ik Thunderbird nog niet volledig gebruik. Met name de Portable Edition vind ik sec gezien een heerlijk programma, echter ook hier mis ik de functionaliteit van het bekijken van de e-mail nog op de server.
Weet iemand of hier toevallig een extension/add on voor is?
Ja, dat kan en dat weet ik ook, maar dat is toch niet hetzelfde en ook niet wat ik wil.........woekele schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:59:
Je kan toch alleen de headers binnenhalen als instelling in TB?
Je beseft dat je de mail al naar je PC hebt gehaald om te bekijken als je dat doet, dus dat je ze dubbel download?kaajee schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:52:
Wat ik een verdraaid handige functie vindt bij andere mail clients (oa. The Bat!) is de mogelijkheid eerst mails op de server te bekijken, om vervolgens te kunnen zien of het de moeite waard is of om meteen een aantal mails van de mail-server te verwijderen. Om vervolgens te bepalen welke mails je nu eigenlijk daadwerkelijk naar je client wilt halen (om te lezen.....)
Nee, dat is niet het geval, althans niet in TheBat!. Die heeft expliciet een functie, dat heet: 'Alle berichten op de server verdelen' of 'Dispatch all messages on the server'.Freee!! schreef op maandag 25 juni 2007 @ 21:09:
[...]
Je beseft dat je de mail al naar je PC hebt gehaald om te bekijken als je dat doet, dus dat je ze dubbel download?
Met deze functie bekijk je alleen de titels etc. (headers) op de server en kun je vervolgens aangeven/besluiten wat je met de mail wilt doen.......Hij haalt nog niets op!
Er zijn veel kleine proggies die hetzelfde doen (Mailwasher bijv. ook). Ze laten dus idd headers zien, echter in Thunderbird moet je eerst alle mail binnenhalen, ook al doe je alleen de headers. Je vervuilt dus wel je mailbox met headers die je niet wilt hebben, buiten dat; je werkt niet direct op de server. Met die andere optie zit je dus ahw rechtstreeks op je mailserver te manipuleren. Ideaal!
Omschrijving van TheBat! Mail Dispatcher:
With The Bat!'s Mail Dispatcher you can easily manage your mail on the server, even with POP3 accounts.
It is especially useful with large messages you are unable to download because your dial-up connection is unreliable.
To dispatch your mail on the server:
1. Go to Account->Dispatch mail on server
2. Choose Only new messages or All messages
The Bat! now connects to your mail server, gets the headers and presents a list of messages with their current flags:
-Read, Mark message as read without downloading
-Receive, Retrieve message
-Delete, Delete message without downloading
-Open, Retrieve message open it immediately
You can flag the messages to your needs. Hit <F2> or go to Message->Execute to tell The Bat! to invoke your defined actions.
Ook in Thunderbird kun je ervoor kiezen alleen de headers binnen te halen en op basis daarvan ongewenste berichten te verwijderen.
Nee dat kan niet, althans niet zo makkelijk als de eerder beschreven Mail Dispatcher van TheBat!.Freee!! schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 09:51:
Ook in Thunderbird kun je ervoor kiezen alleen de headers binnen te halen en op basis daarvan ongewenste berichten te verwijderen.
Leer mij die e-mail clients kennen, ik ben ze al jaren (uitvoerig) aan het testen.
Als je in Thunderbird er voor kiest om alleen de headers binnen te halen, staan er headers in je inbox. Die kun je dan aanklikken om bijv. het hele bericht binnen te halen. Ook kun je hem deleten, maar dan verdijnt nog niet van de mailserver.
Kort gezegd: Thunderbird heeft gewoon niet de mogelijkheid om rechtstreeks mails die op de mailserver staan te manipuleren (openen/deleten/ophalen)........
En dat is wat ik vroeg, dus wellicht moeten we maar ophouden met deze discussie......
Probeer anders eens TheBat!, dan weet je waar ik het over heb en kun je het zelf ervaren en er achter komen dat het idd iets anders is........
[ Voor 10% gewijzigd door kaajee op 26-06-2007 13:25 ]
Je kunt met een filter regel wel kiezen voor "delete from POP server" maar dat lijkt mij vrij tricky. Je kunt ook instellen dat wanneer je een message delete die ook meteen op de server verwijderd moet worden.
Waarom wil je eerst je mail op de server bekijken en dan pas binnenhalen? Als je een gratis dienst hebt die alleen maar POP3 support en je wilt je mail elders ook lezen dan kan ik me dat voorstellen. Als je dat niet doet dan kun je netzo goed je mail binnen halen, niet op de server laten staan en dan gewoon de nodige dingen deleten. Iemand die in dat geval eerst gaat checken welke mail binnen te halen valt houdt kennelijk van werken omdat voor deze situatie het een omslachtige manier is dan gewoon binnen halen
Overigens is die dispatch functie voor IMAP wel helemaal debiel: je werkt sowieso al op de server
Er zijn heel wat meer clients die dat soort manipulatie functionaliteit op de mailserver niet heeft omdat het voor 99% van de gebruikers ook volledig zinloos is. Je haalt de mail toch al binnen, dan kun je ze nadien ook wel manipuleren. Als je dat vooraf gaat doen en dan nog eens nadien ben je dubbelop bezig en dat is niet slim (tenzij je dus van werken houdt). Er zijn zoals ik al zei wel bepaalde situaties waarin het wel zinnig is en dat is die overige 1%. The Bat! is een mailclient die zich net op die ene procent richt omdat die mensen nogal wilde eisen en ideeën hebben wat betreft hun email. Ik ben bang dat je het dan ook bij The Bat! zult moeten laten.
Waarom wil je eerst je mail op de server bekijken en dan pas binnenhalen? Als je een gratis dienst hebt die alleen maar POP3 support en je wilt je mail elders ook lezen dan kan ik me dat voorstellen. Als je dat niet doet dan kun je netzo goed je mail binnen halen, niet op de server laten staan en dan gewoon de nodige dingen deleten. Iemand die in dat geval eerst gaat checken welke mail binnen te halen valt houdt kennelijk van werken omdat voor deze situatie het een omslachtige manier is dan gewoon binnen halen
Overigens is die dispatch functie voor IMAP wel helemaal debiel: je werkt sowieso al op de server
Er zijn heel wat meer clients die dat soort manipulatie functionaliteit op de mailserver niet heeft omdat het voor 99% van de gebruikers ook volledig zinloos is. Je haalt de mail toch al binnen, dan kun je ze nadien ook wel manipuleren. Als je dat vooraf gaat doen en dan nog eens nadien ben je dubbelop bezig en dat is niet slim (tenzij je dus van werken houdt). Er zijn zoals ik al zei wel bepaalde situaties waarin het wel zinnig is en dat is die overige 1%. The Bat! is een mailclient die zich net op die ene procent richt omdat die mensen nogal wilde eisen en ideeën hebben wat betreft hun email. Ik ben bang dat je het dan ook bij The Bat! zult moeten laten.
[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 26-06-2007 16:14 ]
Ik wil dus idd vanaf meerdere locaties een/m'n POP account(s) checken, sommige kunnen geen IMAP, andere wil ik geen IMAP. En om die POP accounts op/vanaf verschillende locaties te kunnen benaderen wil ik deze functionaliteit. Ideaal!!ppl schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:08:
Je kunt met een filter regel wel kiezen voor "delete from POP server" maar dat lijkt mij vrij tricky. Je kunt ook instellen dat wanneer je een message delete die ook meteen op de server verwijderd moet worden.
Alle clients staan ingesteld dat de mail op de server blijft, op 1 client na; die mag mail van 30 dagen oud deleten.....
En nee, nogmaals, je haalt je mails niet binnen. Je bekijkt headers op/vanaf de server, en dan pas bepaal je wat je ermee wilt doen.
Op deze wijze kan ik vanaf/op verschillende locaties toch al veel mail filteren. Wat er dan uiteindelijk over blijft kan ik binnenhalen.
En nee idd, voor IMAP is zo'n functie niet handig/logisch idd.......
En dubbel bezig? Nee juist niet, ik kijk nu al vooraf ahw welke mails ik wil ontvangen, anders moet ik dat in de inbox van m'n mailclient doen........en dan met verschilende loacties dus meerdere keren een blijk in die inbox werpen welke ik wil bewaren/deleten......
(heel veel tray mailcheckers/notifiers etc. werken op dezlefde manier, zoals gezegd; Mailwasher ook, dus er zijn wel meer proggies die het op deze wijze doen....)
Wellicht behoor ik dan idd tot die 1%, wel jammer dat ThB niet zoiets kan. Want die heeft weer andere voordelen boven TheBat!
Maar goed; asked and answered.......
Is kiezen wat je wel en niet wilt houden dan niet net zoveel (of meer) werk als de dingen deleten die je niet wilt houden?
Zoals ik zelf al wel zei is bij die situatie het dus wel handig. Als je echter gewoon 1 client hebt waarbij je gewoon met POP je mail binnenhaalt dan is eerst je headers lopen checken dom en dubbel werk. Je kunt dan beter mail binnen halen en dan middels automatische regels het e.e.a. laten filteren en dingen handmatig weggooien. Het is alleen handig wanneer je je mail daadwerkelijk op de server laat staan, hoewel een clean up eens in de zoveel tijd dan misschien zinniger is.kaajee schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:32:
En nee, nogmaals, je haalt je mails niet binnen. Je bekijkt headers op/vanaf de server, en dan pas bepaal je wat je ermee wilt doen.
Op deze wijze kan ik vanaf/op verschillende locaties toch al veel mail filteren. Wat er dan uiteindelijk over blijft kan ik binnenhalen.
En nee idd, voor IMAP is zo'n functie niet handig/logisch idd.......
Omdat die allemaal losstaand zijn en totaal niet communiceren met je mailclient. Er zijn veel meer apps die een uitbreiding zijn op de mailclient en pas bij het binnenhalen van de mail in je client aan de slag gaat. Als je alleen op 1 bak je POP mail binnenhaalt en op spam wil scannen dan is het gebruik van Mailwasher ontzettend omslachtig. Neem dan een mailclient waarin een spamchecker zit of gebruik een spamchecker die met je mailclient integreert. Het is van de zotte om te roepen dat iets goed is omdat er veel tools zijn die het gebruiken; kwantiteit bepaald nog immer niet de kwaliteit.(heel veel tray mailcheckers/notifiers etc. werken op dezlefde manier, zoals gezegd; Mailwasher ook, dus er zijn wel meer proggies die het op deze wijze doen....)
Wat veel mensen die vinden dat het helemaal niet omslachtig is aan denkfout maken is dat wat ze doen iets compleet anders is dan mail binnenhalen en dan mails die je niet wil hebben deleten. Dat is pertinent onjuist. Het principe is exact hetzelfde, de manier waarop is alleen anders. Het voordeel van mail binnenhalen en dan pas opschonen zit hem in het feit dat je dan ook nog eens je mail door de nodige mailfilters kunt halen waardoor het filteren en het wegmieteren stukken makkelijker en sneller wordt. Door simpelweg op headers te checken zul je al die filtering zooi zelf moeten doen en dus voor ieder bericht zelf moeten nagaan hoe en wat. Iedere keer dat je je email checkt ben je dus intensief en lang bezig terwijl je dat met die filters niet hebt. Je automatiseert ontzettend veel en je hoeft maar 1x in de zoveel tijd even te checken en indien nodig op te schonen. Hierdoor ben je efficiënter aan het werk en heb je meer tijd en aandacht voor andere zaken dan email.
Nogmaals, in jouw geval geldt bovenstaande natuurlijk niet omdat je zit met meerdere clients waarbij ze niet allemaal IMAP supporten. Dan is het vaak wel handig, maar gezien het feit dat je 1 client hebt die de mail al weggooit is het maar de vraag.
Ik draai sindskort weer Vista met Thunderbird 2.0 icm. MinimizeToTray add-on. Het valt me op dat de mail soms niet wordt opgehaald, ondanks dat ik het op autocheck elke 2 minuten heb staan. Als ik dan TB afsluit en opnieuw opstart krijg ik ineens weer nieuwe mail binnen. Ik kan het niet precies reproduceren, maar het gebeurt vaak na een hele tijd als TB de hele tijd geminimaliseerd in de tray heeft gestaan. Als ik dan handmatig op 'Get mail' druk dan krijg ik een melding dat ie bezig is oid.
Komt iemand dit bekend voor??
Komt iemand dit bekend voor??
Dat komt waarschijnlijk omdat het interval te kort is. Servers gaan dan soms vervelend doen. Ik zou het eens op 5 minuten zetten en kijken of het dan nog gebeurt.
Heb het al hoger gezet, maar geen resultaat. Overigens na wat zoeken op google kwam ik oa. hier op uit: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=10913 dat is exact mijn probleem. Er staat geen oplossing, dus als iemand een tip heeft?
De exacte foutmelding die ik krijg is: "This folder is being processed. please wait until processing is complete to get messages." Op http://kb.mozillazine.org/Folder_being_processed staat nog een uitleg, waar oa. wordt gewezen op:
- e-mails met bad headers: tja, heb daar nooit eerder last van gehad en onder Vista ineens wel
- anti-virussoftware: ik gebruik NOD32, maar heb alles wbt. e-mail scanning al uit staan.
- Checking multiple accounts while filtering mail between accounts: ik heb wel meerdere accounts met allerlei filters, maar ik move geen mail naar andere accounts ofzo (alleen subfolders in Local Folders). En onder XP was dit nooit een probleem.
Rest wat er staat is volgens mij niet van toepassing.
[edit] Ik zie dat ik dit in mijn posts niet duidelijk heb neergezet, maar het heeft er alle schijn naar dat dit is ontstaan sinds ik Windows Vista draai. Het is meteen toen ontstaan. Met XP heb ik dit nooit gehad.
De exacte foutmelding die ik krijg is: "This folder is being processed. please wait until processing is complete to get messages." Op http://kb.mozillazine.org/Folder_being_processed staat nog een uitleg, waar oa. wordt gewezen op:
- e-mails met bad headers: tja, heb daar nooit eerder last van gehad en onder Vista ineens wel
- anti-virussoftware: ik gebruik NOD32, maar heb alles wbt. e-mail scanning al uit staan.
- Checking multiple accounts while filtering mail between accounts: ik heb wel meerdere accounts met allerlei filters, maar ik move geen mail naar andere accounts ofzo (alleen subfolders in Local Folders). En onder XP was dit nooit een probleem.
Rest wat er staat is volgens mij niet van toepassing.
[edit] Ik zie dat ik dit in mijn posts niet duidelijk heb neergezet, maar het heeft er alle schijn naar dat dit is ontstaan sinds ik Windows Vista draai. Het is meteen toen ontstaan. Met XP heb ik dit nooit gehad.
[ Voor 55% gewijzigd door Palomar op 01-07-2007 18:42 ]
Dan kan ik je alleen nog aanraden je Inbox goed leeg te houden.
Ik gebruik Thunderbird (laatste versie) met IMAP. Nu onthoudt hij mijn IMAP passwoord niet, dat moet ik iedere keer na het opstarten van TB opnieuw invullen. Bij de password lijst staat het wachtwoord wel vermeld, al een keer verwijderd, weer opnieuw ingevoerd. De server pakt het niet. Handmatig invoeren, dan gaat het weer wel goed.
Is dit een probleem van de IMAP server of van TB ?
Is dit een probleem van de IMAP server of van TB ?
Yo.
mijn virusscanner is te overijverig bezig geweest en heeft uit de trash en inbox van thunderbird een mail gewist waarin een trojan attachment zat. resultaat: de hele mailbox ligt overhoop. mails worden verkeerd weergegeven. ik kan nergens een database fix in tbird vinden... kan dit?
Dit topic loopt nu al ruim tweëenhalf jaar en nadert de 1000 berichten. Wie o wie heeft er zin om een nieuwe topicstart te maken en daarin de meest nuttige zaken uit dit topic mee te nemen ? 
Het nieuwe topic moet zich wel gaan focusen op ervaringen, en technisch inhoudelijke vragen kunnen beter in eigen topics (gezien de posts boven me...).
Het nieuwe topic moet zich wel gaan focusen op ervaringen, en technisch inhoudelijke vragen kunnen beter in eigen topics (gezien de posts boven me...).
[ Voor 27% gewijzigd door sanfranjake op 05-07-2007 12:57 ]
Zie dus ook de topicwaarschuwing
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
sinds ik net naar 2.0 ben overgestapt, moet ik steeds drukken op plaatjes toch laden in bepaalde emails. Dit is uiteraard een beveiliging, valt dit niet meer uit te zetten ofzo...?
edit: al gevonden in de configuratie editor.
edit: al gevonden in de configuratie editor.
[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 03-09-2007 19:30 ]
- Ik ben opzoek naar een Add-On die het mogelijk maakt om per account een Alert te krijgen bij een nieuw bericht. Beheer een groot aantal mail boxen op mijn werk en de beschreven functionaliteit heeft voor mij een grote meerwaarde.
- Een Add-On die het mogelijk maar om eens per uur automatisch bepaalde mail boxen te synchroniseren (downloaden) met de IMAP-server.
Verder is Thunderbird 2 echt helemaal top. Jammer dat onze kalander server nog niet geschikt is voor Lightning.
- Een Add-On die het mogelijk maar om eens per uur automatisch bepaalde mail boxen te synchroniseren (downloaden) met de IMAP-server.
Verder is Thunderbird 2 echt helemaal top. Jammer dat onze kalander server nog niet geschikt is voor Lightning.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Verwijderd
Ik gebruik dit programma met erg veel plezier. Nou kan ik alleen het volgende niet voor elkaar krijgen. Ik krijg een hele zooi mail van bepaalde categorieën en daarvoor heb ik filters ingesteld die ze automatisch verplaatsen naar de juiste folders.
Helaas verplaatst Thunderbird nu ook alle spam in die categorieën naar die folders (voorheen gingen die mail gewoon naar de junk folder). Ik wil dus dat de junk filter zeg maar voor mijn eigen filters gaat.
Helaas verplaatst Thunderbird nu ook alle spam in die categorieën naar die folders (voorheen gingen die mail gewoon naar de junk folder). Ik wil dus dat de junk filter zeg maar voor mijn eigen filters gaat.
Helaas gaat dat niet, Junk filter draait gewoon als laatste.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:25:
Ik gebruik dit programma met erg veel plezier. Nou kan ik alleen het volgende niet voor elkaar krijgen. Ik krijg een hele zooi mail van bepaalde categorieën en daarvoor heb ik filters ingesteld die ze automatisch verplaatsen naar de juiste folders.
Verwijderd
Pfff, dat is echt kut. Dan hebben die hele filters toch ook geen zin. Zoveel spam tegenwoordig dat je niet zonder spam filter kunt.
Dat lijkt me nu een mooie afsluiting om ook aan dit grote verzameltopic een einde te maken.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Dit topic is gesloten.
Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*