[Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel II

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 17.078 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat kan inderdaad, maar ik zou het de gemiddelde gebruiker niet aanraden (en ik ben daar ook nog maar niet aan begonnen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Mr. Liu schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:34:
Dat kan inderdaad, maar ik zou het de gemiddelde gebruiker niet aanraden (en ik ben daar ook nog maar niet aan begonnen).
Toch plaats ik mijzelf ook onder de beginnende gebruikers, draai nu nog maar 2 weken Linux. Moet wel toegeven dat ik er al eerder mee gespeeld heb, maar nog nooit serieus.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik heb een vaag probleem met de grote van mijn mailboxen. Ik heb laatst thunderbird geupdate. Voor de tijd eerst al mijn fun-mail leeggemaakt zodat het backupen van de mail niet lang zou duren. Nou duurde het nog een half uur backuppen en ook een half uur restoren. Nu kijk ik in mijn inbox en daar staan nu 8 tekst mailtjes zonder verdere invoegingen. Als ik naar de msf file kijk op mijn HD is die over de 800MB. Andere mappen vertonen deze kuren ook.
Iemand die dit vaker is tegen gekomen en er misschien een oplossing voor weet?
Mijn lokale map is nu 1,5GB groot terwijl er toch eigenlijk geen grote mails in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

The usual suspect:
- Have you recently compacted your folders? (The correct answer is yes, see also Compacting, why it is a good idea.)

(Ik heb bovenstaande tekst permanent in het Engels gereedstaan, ik neem aan dat vertaling niet echt nodig is.)

Verder kan je (in geval van nood) die .msf bestanden weggooien. Thunderbird zal ze zelf opnieuw aanmaken zogauw ze nodig zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Freee!! op 28-06-2006 18:43 . Reden: Aanvulling met reden voor Engels ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb het nu zo dat firefox mijn gmail binnen haalt via de pop3 van gmail.com
Sinds kort werkt dit niet meer zo soepletjes. Als ik het programma opstart dan staat er niets in mijn inbox maar krijg ik wel een zandlopertje en na een tijdje verschijnen mijn email berichten en eventueel enige tijd later mijn nieuwe mail. Als mijn nieuwe mail er uit eindelijk is en ik erop klik wordt het niet als gelezen gemarkeerd, en blijf het nieuwe mail.

Hoe komt dit? Hoe los ik dit op :) ?

k zie het al: als ik emailtje dubbelklik wordt ie wel gelezen.
En dat hij zo lang laadt komt door dat hij 98165 mailtjes moet laden :P . Heb dus 7x mijn mail opnieuw opgehaald...

[ Voor 17% gewijzigd door Ewald ! op 30-06-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een handige zoek-extentie voor Thunderbird. Wie weet een goede plugin om te zoeken :? Dat je net als in een goede browser op '/' kunt klikken en daarna je zoekstring kan intypen om te gaan zoeken in al je e-mails. Hierbij zouden dan alleen de mailtjes zichtbaar moeten zijn die iets te maken hebben met de zoekstring.

De officiele Thunderbird plugin site geeft vooral Firefox plugins. Niet bijzonder logisch en ook niet wat ik zoek.

Op dit moment moet je eerst de zoekfunctie vinden in het menu (ctrl-f geeft zoeken in de huidige pagina(?)). Daarna krijg je het zoekvenster waar je eerst moet selecteren dat je overal wil zoeken (staat standaard op subject, terwijl ik vaak namen zoek). Daarna moet je de volledige zoekterm intypen om vervolgens uitgebreid te wachten totdat de search eens met resultaten komt. Het alternatief is dat ik op de sorteer kolom klik voor "Sender" en handmatig de afzender zoek. Dit gaat sneller, maar is niet echt handig. Vandaar mijn zoektocht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Ik gebruik tegenwoordig GmailUI. Die voegt een extra optie toe aan het zoekveld rechtsboven waardoor standaard veel meer doorzocht wordt. Ook is het zoekveld dan te bereiken via /. Je kunt verder ook expressies gebruiken, zoals from:..

Lees de pagina hierboven maar eens door om alle mogelijkheden van de extensie te zien.

Als je trouwen alleen in Thunderbirdextensies wilt zoeken moet je in de geavanceerde opties opgeven dat je alleen thunderbird zoekt (bij App). Het kan wel iets netter, door zoiets misschien standaard te doen als er gezocht wordt vanuit de Thunderbird Addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Gert-Paul schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:14:
Ik gebruik tegenwoordig GmailUI. Die voegt een extra optie toe aan het zoekveld rechtsboven waardoor standaard veel meer doorzocht wordt. Ook is het zoekveld dan te bereiken via /. Je kunt verder ook expressies gebruiken, zoals from:..

Lees de pagina hierboven maar eens door om alle mogelijkheden van de extensie te zien.

Als je trouwen alleen in Thunderbirdextensies wilt zoeken moet je in de geavanceerde opties opgeven dat je alleen thunderbird zoekt (bij App). Het kan wel iets netter, door zoiets misschien standaard te doen als er gezocht wordt vanuit de Thunderbird Addons.
Ik heb de door jou aangeraden plugin geinstalleerd, maar ik merk hier eigenlijk niets van. De '/' werkt niet en ik zie rechtsboven geen zoekveld. Het enige wat ik kon ontdekken is dat er een archive optie in het rechtermuisknop menu is. Doe ik iets fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
wwillem schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:14:
[...]

Ik heb de door jou aangeraden plugin geinstalleerd, maar ik merk hier eigenlijk niets van. De '/' werkt niet en ik zie rechtsboven geen zoekveld. Het enige wat ik kon ontdekken is dat er een archive optie in het rechtermuisknop menu is. Doe ik iets fout :?
Welke versie van Thunderbird gebruik je?. Standaard is er namelijk wel een zoekveld (ook te bereiken via Ctrl + K), waar je ook bijv. op onderwerp, in een bericht e.d. kunt zoeken. Deze biedt ook de optie Expression aan, die meer mogelijkheden biedt.

Via Beeld > Werkbalken > Zoekbalk kun je ook proberen om de balk terug te krijgen. Dan zal het misschien wel gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Gert-Paul schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:28:
[...]
Welke versie van Thunderbird gebruik je?. Standaard is er namelijk wel een zoekveld (ook te bereiken via Ctrl + K), waar je ook bijv. op onderwerp, in een bericht e.d. kunt zoeken. Deze biedt ook de optie Expression aan, die meer mogelijkheden biedt.

Via Beeld > Werkbalken > Zoekbalk kun je ook proberen om de balk terug te krijgen. Dan zal het misschien wel gewoon werken.
Ik heb de nieuwste versie van TB, maar ik had de werkbalk met zoekvenster kennelijk niet aan staan. Deze zoekbalk voldoet prima aan wat ik zoek. Bedankt voor je tips :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Is er een extensie die de headers van de e-mail weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Brantje, druk Ctrl+U om de broncode incl. headers te bekijken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:54

vooghel

Cunning linguist

Brantje schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:17:
Is er een extensie die de headers van de e-mail weergeeft?
Met de View Headers Toggle Button kun je het tonen van de headers aan- en uitzetten :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Wie kan me met het volgende helpen. Ik gebruik Thunderbird nu bijna 2 jaar en met plezier. Gisteren heb ik een volledige virusscan op mijn systeem uitgevoerd en verschillende w32 virussen werden gevonden in thunderbird map. Zover geen probleem. Als ik nu thunderbird opstart duurt het tientallen seconden voor ik mijn berichten weer zie. Comprimeren heb ik al uitgevoerd. Msf-files verwijderen ook.

Tips?

Update:
Betreft Windows XP en Panda antivirus, ik heb al artikellen gevonden met problemen en oplossingen. Als ik eruit ben zal ik dat toevoegen, maar voorlopig nog steeds geen werkende oplossing.

[ Voor 24% gewijzigd door vectrex op 26-07-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb geen ervaring met Panda antivirus, maar ik zou het mailtjes alleen laten scannen bij binnenkomst en niet als ze al zijn opgeslagen.

Hoeveel berichten heb je in je Inbox staan? En heb je er rekening mee gehouden dat Thunderbird een beetje tijd nodig heeft om die .msf bestanden opnieuw op te bouwen nadat jij ze verwijderd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Laatst online: 08-12-2024
Mr. Liu schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:00:
Ik heb geen ervaring met Panda antivirus, maar ik zou het mailtjes alleen laten scannen bij binnenkomst en niet als ze al zijn opgeslagen.

Hoeveel berichten heb je in je Inbox staan? En heb je er rekening mee gehouden dat Thunderbird een beetje tijd nodig heeft om die .msf bestanden opnieuw op te bouwen nadat jij ze verwijderd hebt?
Ik heb de inbox nu opgeschoond, alle berichten samen (archief etc.) is een kleine 10.000 berichten (slechts een hele enkele met een attachement).

Ik doe een volledige virusscan eens per zoveel maanden, en blijkbaar had panda ze bij binnenkomst niet opgemerkt, hoewel het wel aan staat. Dit pakket zat gratis bij een pc-prive, en loopt over paar maanden af. Panda krijgt een andere opvolger.

Paar uur verder lijkt Thunderbird steeds wat sneller te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

De manier om Thunderbird snel te laten starten is de Inbox leeg houden.
Verder zou je kunnen overwegen Thunderbird gewoon te laten draaien zolang de computer aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Freee!! schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:28:
Zijn er hier nog mensen die zich ergeren aan de vierkante haken ("[" en "]") om de forwards heen en die daar nog niks aan gedaan hebben?

Ik heb nog een paar beta-testers nodig voor een klein programmaatje dat die haken weghaalt.
Voor degenen die geïnteresseerd zijn:
Ik heb een vernieuwde versie van dit programmaatje on-line geplaatst (zelfde link), waarbij die haken ook verwijderd worden ingeval er als attachment geforward wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 11:54

vooghel

Cunning linguist

Freee!! schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 13:56:
[...]

Voor degenen die geïnteresseerd zijn:
Ik heb een vernieuwde versie van dit programmaatje on-line geplaatst (zelfde link), waarbij die haken ook verwijderd worden ingeval er als attachment geforward wordt.
Zeker geen OSX versie? :+

edit:
Bedankt voor de DM

[ Voor 4% gewijzigd door vooghel op 09-08-2006 14:08 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Nee, maar je mag de source (meegeleverd) vrijelijk aanpassen.

EDIT:
En compileren natuurlijk :P

[ Voor 23% gewijzigd door Freee!! op 09-08-2006 14:04 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kick:

Voor geïnteresseerden, ik heb een klein programmaatje gemaakt waarmee een mbox file opgesplitst kan worden in een aantal bestanden (gewoon weer in het mbox formaat) met in ieder bestand een afzonderlijke e-mail. Dit kan handig zijn als een grote mbox file lichtelijk corrupt is geraakt en er toch nog zoveel mogelijk met de MboxImport extensie teruggehaald moet worden. Het programmaatje is te downloaden met de volgende link: Cut Mbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Op dit moment een vreemd probleem:
Ik stuur 2 testmails naar mijzelf,
In de folder structure aan de linkerkant wordt de inbox vet en er staat een (2) wat uiteraard betekent dat er 2 nieuwe berichten zijn...
Echter deze berichten bevinden zich niet in de inbox, ze zijn onzichtbaar/onvindbaar.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Weet iemand ook of ik kan voorkomen dat Thunderbird meerdere keren geopend wordt.
Tja niet dubbelklikken op mappen zou je zeggen, maar soms ben ik een gewoonte dier of soms ongeduldig. ;)
Ik wil dus voorkomen dat Thunderbird meerdere keren kan worden geopend, tot nu toe geen instelling gevonden. Iemand een idee?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Is het mogelijk om, als je alle folders in de folderpane ingeklapt heb staan, toch nog te zien hoeveel ongelezen mails er zijn bij een account? Tot nu toe heb ik alleen deze zelfde vraag kunnen vinden zonder oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

sapphire

Die-hard pruts0r

Owkee ik heb ook een leuk probleem...
Door een dooie schijf in me pc moest ik me pc resetten, hierdoor bot windows aa dat eht estand hal.dll corrupt is en boot het niet :(
Is het mogenlijk om m'n mail uit thunderbird te backuppen door een bepaalde map op te slaan of files ( die in application data ??) te bakuppen want er stonden en aantal mailtjes in die ik iever neit kwijt wil :|

iemand een oplosing...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sapphire schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 14:53:
Owkee ik heb ook een leuk probleem...
Door een dooie schijf in me pc moest ik me pc resetten, hierdoor bot windows aa dat eht estand hal.dll corrupt is en boot het niet :(
Is het mogenlijk om m'n mail uit thunderbird te backuppen door een bepaalde map op te slaan of files ( die in application data ??) te bakuppen want er stonden en aantal mailtjes in die ik iever neit kwijt wil :|

iemand een oplosing...
De hele profile dir in application data copieren en in de nieuwe install terugzetten werkt volgens mij meestal wel prima?

En anders is er ergens een site waar precies staat toegelicht welke profile files waar voor zijn enzo.

[ Voor 72% gewijzigd door Orion84 op 26-09-2006 15:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

evaarties schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:18:
Is het mogelijk om, als je alle folders in de folderpane ingeklapt heb staan, toch nog te zien hoeveel ongelezen mails er zijn bij een account? Tot nu toe heb ik alleen deze zelfde vraag kunnen vinden zonder oplossing.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
Beste mensen,

ik gebruik Thunderbird al enkel maanden (misschien zelfs jaren ) tot volle tevredenheid. Sinds een tijd ook op de notebook van mijn ouders geinstalleerd en nu hebben ze een probleem. Iemand stuurt hen e-mails met daarin word documenten als bijlage..althans dat is de bedoeling. Alles wat we te zien krijgen is zijn e-mail tekst en vervolgens een hoop zooi met de naam van het word document (<documentnaam>.doc).

Weet iemand welke instelling ik moet aan/uit zetten om het word document weer als attachement te laten zien? De beste man wil het namelijk niet anders versturen omdat mijn ouders de enige zijn met problemen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 14:53
^^

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik stuur me vandaag een mailtje met een html file als attachment van mijn werk naar mijn prive adres. Op het werk is het Outlook, thuis heb ik Thunderbird.
Ik heb in Thunderbird het Message pane aan staan, en wie schetst mijn verbazing dat het html file dat als attachement is mee gestuurd gewoon wordt uitgevoerd.

Kun je dit eergens uit zetten?
Ik heb ook al vaker gezien dat de inhoud van een tekst file dat als attachment wordt meegestuurd gewoon in de Message pane getoond wordt, dat vind ik ook niet helemaal netjes.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

In de opties kan je instellen dat javascript en remote images in de html niet geladen worden. Als het goed is, is dat dus niet echt een beveiligingsrisico.

Maar misschien is het zo op te lossen:
Tools/optionsadvanced/config editor en dan mail.inline_attachments op false zetten.

Ik heb geen optie in de options kunnen vinden die hierop lijkt, dus blijkbaar moet het via de config-editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

OkselFris schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 19:50:
Weet iemand ook of ik kan voorkomen dat Thunderbird meerdere keren geopend wordt.
Tja niet dubbelklikken op mappen zou je zeggen, maar soms ben ik een gewoonte dier of soms ongeduldig. ;)
Ik wil dus voorkomen dat Thunderbird meerdere keren kan worden geopend, tot nu toe geen instelling gevonden. Iemand een idee?
Kijk hier eens: http://www.chuonthis.com/extensions/nnwodc.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:45
Iemand die het antwoord weet krijgt een lekker Magnum Almond :9

Qua nieuwsgroepen vind ik Tb niet persee handiger dan OE, alhoewel er zeker dingen beter zijn. Als ik een dag niet in een groep ben geweest en open hem, springt die gelijk naar een of andere thread midden in de groep en die laat die geopend zien. Waarom die precies daarheen gaat weet ik niet, maar ik vind het irritant. Ik wil dat die gewoon naar helemaal onderaan gaat , waar het nieuwste bericht staat. Ik heb aardig gekeken in opties, maar zag niks wat dit gedrag kan veranderen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik vroeg mij af of er al een DNSBL extensie voor Thunderbird is. Het ingebouwde junkmail filter werkt aardig goed, maar laat af en toe wel de nodige spam door.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 13:37
Ik ben al een tijdje op zoek naar de mogelijkheid dat TB mij bij het verzenden van een bericht laat kiezen om het op te slaan in 'Verzonden' of dit niet te doen. Uiteraard is een aankruisvakje 'wel/niet opslaan' tijdens het componeren ook een goede oplossing... mijn mailbestand groeit al zo hard en niet alles wat ik verstuur hoeft bewaard te worden voor de toekomst. Ik kan geen geschikte extensie vinden; wie helpt?

== update 20070620 ==
Niet meer dan netjes om even te melden dat het me vanavond gelukt is om een geschikte extensie te vinden. Warempel eentje die ik in TB 1.5 ook al geprobeerd had, maar toen niet functioneerde (of ik snapte het gewoon niet). Het gaat om de extensie:
Copy Sent to Current

[ Voor 29% gewijzigd door wout op 20-06-2007 23:34 . Reden: Vraag heeft inmiddels een antwoord! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Omdat Firefox nu op 2.0 zit, zal het zeker ook niet lang meer duren dat Thunderbird 2.0 uitkomt? Omdat ze met 1.5 ook tegelijk een FF en TB uitbrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Arnout schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:26:
Omdat Firefox nu op 2.0 zit, zal het zeker ook niet lang meer duren dat Thunderbird 2.0 uitkomt? Omdat ze met 1.5 ook tegelijk een FF en TB uitbrachten.
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik zie wel dat Thunderbird 2.0 eigenlijk al uit gekomen zou moeten zijn als Mozilla zich aan de roadmap zou willen houden: http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/roadmap.html

Voor zover ik kan zien is alleen Thunderbird 2.0 Alpha 1 uit en verder nog niet. Zie ook deze pagina: http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/releases/2.0a1.html

Het lijkt er op dat er ook al een Nightly beta 1 uit is. Dat maak ik op uit wat ik hier lees: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?p=61558

Hij is hier te downloaden: http://ftp.mozilla.org/pu...re.nl.win32.installer.exe

Van Thunderbird 3.0 is ook al een alpha uit, maar ik verwacht dat die niet al te stabiel zal draaien, 't blijft een alpha versie: http://ftp.mozilla.org/pu...en-US.win32.installer.exe

[ Voor 30% gewijzigd door Jozz op 24-10-2006 12:00 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ben eigenlijk opzoek naar een goede Nederlandse spellingcontrole voor de Engelse Thunderbird.

Deze is veel te beperkt!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Zware Unit schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:20:
Ben eigenlijk opzoek naar een goede Nederlandse spellingcontrole voor de Engelse Thunderbird.

Deze is veel te beperkt!
Misschien kun je de dictionaries van OpenOffice.org proberen, die kun je hier downloaden: http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Dictionaries

Er staat namelijk op de pagina die je zelf aangeeft onderaan:
OpenOffice.org Dictionaries and Thunderbird

Alternatively, OpenOffice.org also uses dictionary files compatible with Thunderbird. To install the OpenOffice.org dictionaries, copy the *.dic and *.aff files from the zip file to the components/myspell directory of your Thunderbird installation. You can also change the "_" in both filenames to "-", for example rename es_ES.aff and es_ES.dic to es-ES.aff and es-ES.aff. This causes the spellcheck dialog to report the language and country and not just the filename.
Ik weet niet of deze dictionaries beter zijn, maar het valt te proberen lijkt me.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:17
Ik ben momenteel ook bezig om maar eens echt effectief gebruik te gaan maken
van Thunderbird. Ik heb al een aantal extensies en een mooi thema geinstaleerd, en nu
werkt het aardig perfect.

Alleen zat ik nog met 2 puntjes:
1 - Als ik berichten heb gelezen in Thunderbird, hoe zorg ik ervoor dat bij gmailweb deze dan ook
als gelezen zijn gemarkeerd?
2 - Is het mogelijk gmailcalendar te synchroniseren met Lightning? Zo ja, exporteren ook mogelijk?

Alvast bedankt, dit zou het helemaal compleet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Voor die eerste moet je naar je GMail settings kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
Bedankt, alleen kan ik alleen kiezen voor Archiveren of verwijderen, niet dat hij als gelezen word gemarkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
ik heb een vraagje/probleempje met Thunderbird. Als ik een mailtje krijg van iemand staat er bij afzender de naam die hij of zij heeft opgegeven bij d'r mail account maar nu zou ik graag willen dat ie die naam weer geeft die in het adresboek staat bij dat email adres zodat het iets duidelijker is voor mij (vooral lastig als je bijv. meerdere mensen hebt met dezelfde voornaam). Ik vind het een heel logisch en normaal iets maar dat is het blijkbaar niet? Is hier een oplossing of iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Ben voor mijn moeder op zoek naar een extensie die het makkelijk maakt om foto's te resizen/comprimeren en te mailen met Thunderbird. Vergelijkbaar met de functie die standaard in Outlook zit.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat kan gewoon met de ingebouwde windows functie? Rechtsklikken op een foto, selecteer kopieren naar Emailontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

ik heb het volgende probleem met thunderbird (ik heb 1.5.0.8 voor OS X) :

sinds deze versie krijg ik ook bij het ontvangen van junk mail een notificatie in mijn dock, wat eerder niet zo was, en ik irriteer me daar behoorlijk aan.. elke keer hoor ik een pling en zie ik dat ik mail heb, maar dan blijkt het weer slecht om een junk mailtje te gaan..

ik heb geen instelling ontdenk die dit gedrag aan of uit kan zetten... heb ik daar over heen gekeken, is er een andere oplossing voor, of is dit slechts een vervelende bug?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik run thunderbird nu 2 maand en ben er zeer tevreden over.
De spamfilter werkt 97% van de tijd. Sommige slippen er nog door.

Er irriteert me eigenlijk weinig aan. Mja misschien één ding. Hopeljik kan iemand dat oplossen?
Ik heb mijn mails gesorteerd op datum. Dus de laatste mails komen onder binnen. Als ik 4 nieuwe mails heb moet ik naar beneden scrollen. Hij blijft dus op de hoogste staan van de vorige laatste mail!
Kan je dat ergens zo configgen dat hij automatisch volledig naar onder scrolled?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
multipasser schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:52:
Ik run thunderbird nu 2 maand en ben er zeer tevreden over.
De spamfilter werkt 97% van de tijd. Sommige slippen er nog door.

Er irriteert me eigenlijk weinig aan. Mja misschien één ding. Hopeljik kan iemand dat oplossen?
Ik heb mijn mails gesorteerd op datum. Dus de laatste mails komen onder binnen. Als ik 4 nieuwe mails heb moet ik naar beneden scrollen. Hij blijft dus op de hoogste staan van de vorige laatste mail!
Kan je dat ergens zo configgen dat hij automatisch volledig naar onder scrolled?
Waarom het jezelf moeilijk maken?
Zorg gewoon dat de nieuwste mails boven aan komen te staan! (nog een keer op datum klikken dus ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Liever onder. Outlook doet dat perfect.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik op de knop 'Beantwoorden' klik staat mijn cursor in het nieuwe bericht helemaal onderaan terwijl ik die eigenlijk helemaal bovenaan wil hebben staan. Dit irriteert me mateloos en kan geen instelling vinden waar ik dat kan veranderen, iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:01

Wokschotel

Op 6 wielen

KappuhH schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:22:
Als ik op de knop 'Beantwoorden' klik staat mijn cursor in het nieuwe bericht helemaal onderaan terwijl ik die eigenlijk helemaal bovenaan wil hebben staan. Dit irriteert me mateloos en kan geen instelling vinden waar ik dat kan veranderen, iemand een ideetje?
Dat wil je niet, want volgens goed gebruik antwoord je in een mailtje _onder_ de quote, net zoals je hier op GoT doet. Dat is tenminste duidelijk.

Overigens kan het wel in TB, maar ik weet niet waar die instelling zit.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 16:08

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Dit kan je instellen bij `Account Settings` -> `Composition & Addressing`. Dan vink je `Automatically quote the original message when replying` aan en selecteer je de gewenste instelling. De instelling is per account.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

nieuws: Bug in Thunderbird vernielt mailtjes

Ik heb waarschijnlijk last van deze bug, ik krijg de melding dat er nieuwe e-mail binnen is, alleen zie ik er niks van in Thunderbird. Dit heb ik nu al een stuk of 10 keer gehad.
Is dit deze bug?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

CrashOne, daar heb ik ook wel eens last van. Echter, als ik dan opnieuw op mail ophalen klik dan download hij netjes de berichten.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Die bug is alleen maar relevant als je mail uit een zeer beperkt aantal domeinen krijgt (met dank aan de fout geconfigureerde mail servers ook nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:23
Freee!! schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:00:
Die bug is alleen maar relevant als je mail uit een zeer beperkt aantal domeinen krijgt (met dank aan de fout geconfigureerde mail servers ook nog).
Dat kan wel zijn, maar een wel erg slordige bug! Het schaadt het vertrouwen van de eindgebruiker enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo!

Vraagje, zojuist crashte mijn PC (complete freeze) terwijl Mozilla Thunderbird open stond. Na opnieuw opgestart te hebben is Thunderbird helemaal leeg: geen mail, default settings en geen account meer.

Hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door El_Bandito op 17-12-2006 15:37 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kijk eens naar:
Disappearing Mail
en vooral deel III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-09 21:12
Ik ben ook overgestapt naar Thunderbird.
Alleen nu had ik een vraag. Outlook Express downloaden alle mappen van hotmail
alleen in Thunderbird zie ik alleen mijn inbox.
Hoe kan ik er voor zorgen (als dat zover mogelijk is) dat Thunderbird ook me mappen download

Ik gebruik de extensie Webmail

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ken de extensie niet, maar met IMAP werkt het zo dat je met rechts op het account kan klikken en dan kiezen voor "abonneren" (of subscribe) en dan de andere mappen kan kiezen. Wellicht dat dat met Webmail ook zo werkt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 09:15
Weeet iemand wanneer we een PDA met Windows Mobile 5 kunnen Synchroniseren met Thunderbird en Lightning? hier wacht ik al heel lang op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is er een optie om de 'new mail notification' in the tray niet tonen voor mail gemarkeerd als junk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Olaf van der Spek schreef op woensdag 20 december 2006 @ 15:38:
Is er een optie om de 'new mail notification' in the tray niet tonen voor mail gemarkeerd als junk?
Dat is volgens mij bij mij standaard al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
woekele schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:47:
[...]

Dat is volgens mij bij mij standaard al zo?
Misschien werkt het niet omdat ik IMAP gebruik? Wat gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zowel pop3 als imap. Ik heb ingesteld dat junk moet worden gemoved naar een aparte junkmailfolder, misschien dat dat wat uitmaakt.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
woekele schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:08:
Zowel pop3 als imap. Ik heb ingesteld dat junk moet worden gemoved naar een aparte junkmailfolder, misschien dat dat wat uitmaakt.
Met die optie werkt het inderdaad een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Gebruik sinds begin deze week Thunderbird 2 beta 1 op zowel mijn XP systeem op mijn werk als op OSX thuis. Wat een verbetering ten opzichte van de oude versie. Voornamelijk op OSX is hij veel en veel sneller geworden. Ook op mijn werk is de boel een stuk sneller geworden. Interface ziet er ook iets beter uit.

De add-on MinizeToTray moest ik wel aanpassen om hem geschikt te maken voor Beta 1, maar met de beschikbare handleiding is dit geen probleem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1)Open the .xpi file with Winzip or WinRAR
2)Open the install.rdf file with notepad
3)Make the following change:

Original Text:
{3550f703-e582-4d05-9a08-453d09bdfdc6}
1.0+
2.0a1

New Text:
{3550f703-e582-4d05-9a08-453d09bdfdc6}
1.0+
2.0b1

In short, just change maxVersion from "2a1" to "2b1"

Verwijderd

Als jarenlange outlook gebruiker was ik overgestapt op Thunderbird. Het ging allemaal prima en alles werkte perfect. Tot vandaag: als ik een mailtje wil versturen krijg ik de volgende foutmelding:

An error occurred whil sending mail. The mail server responded: failed. Please check the message and try again.

Helaas kan google niet overweg met dit soort meldingen, grrr
Heeft iemand een idee? Ik zou erg geholpen zijn!

edit: dat is sterk! de mailtjes komen wel aan... ondanks dat ik die foutmelding krijg. Iemand dat al eens eerder meegemaakt? en de oplossing voor handen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Ik heb ook een vraag. Vanaf thuis benader ik mijn IMAP box van mijn werk. Als ik sommige berichten uit de box verwijder dan verdwijnen ze, want de instellingen staan op delete. Op mijn werk (en sowieso op andere Outlook clients) heb ik Outlook 2003 en daar staat alleen een streep door het mailtje. Marked voor deletion dus en dan moet ik ze purgen. Hoe kan dat als ik expliciet heb aangegeven dan wanneer ik op delete druk het mailtje ook echt weg moet zijn?

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik was eens wat aan het bladeren in mijn /documents and settings/naam/application data/thunderbird/profiles directory en het viel mij op dat er oa. in de subdirs Mail, Imapmail en News allemaal oude accounts stonden die ik in het verleden via Thunderbird al eens had verwijderd (via accounts en dan 'remove account'). Behalve dat dit een wat vals idee van veiligheid geeft (denken dat evt. vertrouwelijke mails verwijderd zijn) geeft het ook best wat troep in de directory (voor als je bijv. wilt backuppen en vanwege de schijfruimte alleen het essentiele wilt meenemen).

Iemand een idee hoe je het best je profile-directory kunt opschonen (want er staan vast nog veel meer oude troep en dubbele dingen in, ik weet alleen niet wat wel en wat geen troep is)? En evt. een manier om Thunderbird dit automatisch schoon te laten houden?

Overigens, de aanleiding hiervoor is dat mn TB laatst erg vreemd begon te doen. Hij ging accounts door elkaar halen, mail van de server verwijderen terwijl dat niet moest en sommige accounts kon ik niet meer zien in Account settings. Na handmatig het een en ander opgeschoond te hebben in die directory werkte het weer goed. Vandaar dat het me wel handig lijkt om de boel wat beter op te schonen en dat het niet alleen 'pietluttigheid' is :P

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 02-01-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Palomar schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:51:
Overigens, de aanleiding hiervoor is dat mn TB laatst erg vreemd begon te doen. Hij ging accounts door elkaar halen, mail van de server verwijderen terwijl dat niet moest en sommige accounts kon ik niet meer zien in Account settings. Na handmatig het een en ander opgeschoond te hebben in die directory werkte het weer goed. Vandaar dat het me wel handig lijkt om de boel wat beter op te schonen en dat het niet alleen 'pietluttigheid' is :P
Kijk en dat vind ik dus jammer van Thunderbird. Na verloop van tijd wordt het buggy. Ik weet niet wat MozBackup precies doet, maar misschien maakt het wel alleen een backup van de noodzakelijke bestanden. Voor de backup even comprimeren, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Trouwens, wie van jullie weet of er al een soort van mogelijkheid is al alle inkomende mail standaard te REDIRECTEN naar bijvoorbeeld een gmail account als mail-backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Je kunt wel forwarden dmv. een filter, maar dat is zeker niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Palomar schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:54:
Je kunt wel forwarden dmv. een filter, maar dat is zeker niet wat je bedoelt?
Nee, forwarden ik nu. Het mooiste is dat de header intact blijven. Redirecten dus. En tjah, d.m.v. een filter om het op alle inkomende mail toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Radagast2005 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:53:
Ik heb ook een vraag. Vanaf thuis benader ik mijn IMAP box van mijn werk. Als ik sommige berichten uit de box verwijder dan verdwijnen ze, want de instellingen staan op delete. Op mijn werk (en sowieso op andere Outlook clients) heb ik Outlook 2003 en daar staat alleen een streep door het mailtje. Marked voor deletion dus en dan moet ik ze purgen. Hoe kan dat als ik expliciet heb aangegeven dan wanneer ik op delete druk het mailtje ook echt weg moet zijn?
Dat ligt aan Outlook, niet aan Thunderbird. Als je in Outlook een imapbericht verwijderd komt er ook een streep doorheen te staan.

Als je ze uit je "prullenbak" weggooit zijn ze in Outlook ook verdwenen trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 06-01-2007 10:10 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Marzman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:09:
[...]

Dat ligt aan Outlook, niet aan Thunderbird. Als je in Outlook een imapbericht verwijderd komt er ook een streep doorheen te staan.

Als je ze uit je "prullenbak" weggooit zijn ze in Outlook ook verdwenen trouwens.
Nee, dat bedoel ik niet. Berichten die ik in TB verwijder verschijnen Outlook met een streep.

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n vader heeft met z'n twee linkerhanden per ongeluk mail gedelete en daarna nog 's de prullenbak geleegd, en is dus 't nu kwijt. Weet iemand of dit nog terug te halen is ergens? Of is 't voorgoed kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:40:
M'n vader heeft met z'n twee linkerhanden per ongeluk mail gedelete en daarna nog 's de prullenbak geleegd, en is dus 't nu kwijt. Weet iemand of dit nog terug te halen is ergens? Of is 't voorgoed kwijt?
Als je de folders nog niet gecompact hebt staat het daar gewoon nog in. Je moet denk ik alleen ergens een vlaggetje veranderen dat Thunderbird het niet meer als gewist ziet.

Open de folder maar eens in notepad of een andere text editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Laatst online: 15:44

ikkes

In diepe rouw

Hulp gezocht.
Heb xp er op nieuw opstaan en alles is zo te zien goed gegaan. Alleen ben ik vergeten op te schrijven welke extensions ik gebruikte.
Ik mis het hardst die waarmee je al je bijlage in je mail in een map kon laten zetten.
Nu moet ik het weer met de hand doen. :(

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 13:25
ikkes schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:48:
Hulp gezocht.
Heb xp er op nieuw opstaan en alles is zo te zien goed gegaan. Alleen ben ik vergeten op te schrijven welke extensions ik gebruikte.
Ik mis het hardst die waarmee je al je bijlage in je mail in een map kon laten zetten.
Nu moet ik het weer met de hand doen. :(
Attachment Extractor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Laatst online: 15:44

ikkes

In diepe rouw

Bedankt, Die is het zo te zien.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 12:26

Rubman

Retarded or just overjoyed!

-SimJoc- schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:46:
Ik gebruik al een aardige tijd thunderbird en ben er erg tevreden over. Ik gebruik m voor mijn xs4alll pop mail en mijn hva imap. Heel simpel dus, maar tis wel wat sneller als outlook express. Ik gebruikte vroeger een plugin voor het synchroniseren met mijn laptop, weet alleen niet waar ik die vandaan had.
ik wil dus via thunderbird ook mijn hva mail binnenhalen, zou jij mischien weten welke imap server ik in moet vullen (kan eht nergens vinden namelijk

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Rubman schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:01:
[...]

ik wil dus via thunderbird ook mijn hva mail binnenhalen, zou jij mischien weten welke imap server ik in moet vullen (kan eht nergens vinden namelijk
Server: mail.hva.nl
Port: 993
Use secure connection: SSL

Althans, zo gebruik ik het al tijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

DizzyWeb schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:08:
[...]

Server: mail.hva.nl
Port: 993
Use secure connection: SSL

Althans, zo gebruik ik het al tijden ;)
danku vriendelijk, was inderdaad vergeten ssl aan te zetten (vond het al zo vreemd dat ik geen wachtwoord moest invullen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb een klein probleempje met Word-attachments. Op mn PC heb ik zowel OpenOffice als MS Word Viewer geinstalleerd (voor bestanden die niet goed openen in OO). Alleen in Thunderbird als ik een .doc-bestand wil openen dan geeft ie als suggestie "Open with: Microsoft Office Word Viewer" en als ik OK klik opent ie toch OpenOffice Writer :? In Windows staat gewoon ingesteld dat ie standaard alle .doc's moet openen met OpenOffice. In Thunderbird mag dit ook wel, alleen vind ik het vreemd dat er MS Word viewer staat en hij opent hem wel met OpenOffice. Een kleine onvolkomenheid dus die ik graag weg wil werken.

Iemand een idee waar ik dit kan veranderen? In de options bij 'Attachments' -> 'view/edit actions' staat opmerkelijk genoeg helemaal niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 09-01-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ik heb een probleempje, als ik thunderbird opstart gaat hij rustig kijken of ik mailtjes heb ontvangen en als dat zo is komt er de popup met zoveel mailtjes ontvangen.
Maar het probleem is dat ze dan nog niet in mijn postvak in staan en ik dus nogmaals op berichten ophalen moet drukken voor ze binnen zijn, is dit uit te zetten of ben ik de enige met dit probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bij de settings van je account staat ergens 'automatically download new messages'. Misschien dat dat helpt. Al heb ik dat voor een account ookniet aangevinkt zie ik net en daar downloadt ie wel gewoon de messages... (weliswaar heb ik het alleen getest door op de knop 'recieve mail' te drukken. Misschien dat het wel uitmaakt als bij het mail ophalen als je TB start).

Kan anders ook gewoon een van de (helaas) vele bugjes zijn. In je profile-directory (doc setting/app data/thunderbird/....) staan bij Mail al je accounts. Hierin staat ook een bestandje 'popstate.dat'. Misschien helpt het als je die even hernoemt (of naar prullenbak oid). Als het niet helpt moet je hem weer terugzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 15-01-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

merci had ik inderdaad niet aangezet, alleen het bij opstarten controleren op nieuwe berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb Mozilla Thunderbird 1.5.0.9 geïnstalleerd, maar zodra ik het programma opstart komt de melding "In thunderbird.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." Vervolgens springt het programma eruit. Ik heb al de-installeren en opnieuw installeren geprobeerd, maar dat helpt niet. Kan iemand mij misschien helpen? Dat zou werkelijk geweldig zijn. Alvast bedankt!

Groeten Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Mensen,

ik loop al een tijdje te zoeken hoe ik mijn hanze webmail kan gebruiken in Thunderbird. Hotmail kan ik inmiddels verzenden en ontvangen mede door de webmail en hotmail extensie maar -helaas- bestaat er wss niet zo'n extensie voor de Hanzehogeschool in Groningen. Het gaat om een OWA account met als algemeen adres: http://webmail.hanze.nl/Exchange. Er is ook een https:// maar deze lijkt me een stuk moeilijker toe te passen. Weet iemand toevallig of er een manier is om dit te gebruiken? Of moet ik zelf een extensie proberen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Haijo schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:54:
Mensen,

ik loop al een tijdje te zoeken hoe ik mijn hanze webmail kan gebruiken in Thunderbird. Hotmail kan ik inmiddels verzenden en ontvangen mede door de webmail en hotmail extensie maar -helaas- bestaat er wss niet zo'n extensie voor hanze. Het gaat om een OWA account met als algemeen adres: http://webmail.hanze.nl/Exchange. Er is ook een https:// maar deze lijkt me een stuk moeilijker toe te passen. Weet iemand toevallig of er een manier is om dit te gebruiken? Of moet ik zelf een extensie proberen te maken?
Toen ik nog op de Hanzehogeschool zat (1,5 jaar geleden) kon dat nog wel met een truukje (een tip van iemand die ik had gelezen op het discussion board op Blackboard). Volgens mij moet je een IMAP account aanmaken en dan de url van de webmail opgeven. Maar de exacte details weet ik niet meer...

[edit] Ik heb nog even gezocht en dit zou je denk ik wel moeten helpen: http://www.vosfractie.nl/...WA_Outlook_XP_Express.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 20-01-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Dank je, die had ik al gezien en geprobeerd. Zal hem nog een keer proberen maar dit keer wel in Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook hoe je de feature uitzet dat ie bij mailtjes van 'vandaag' alleen de tijd neerzet en niet de datum? Leek me iets wat wel standaard in de options is aan te geven, maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Volgens mij moet je daar een extention voor gebruiken, Palomar. Even zoeken op date oid op de addons page! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Gisteren Beta 1 vervangen door Beta 2 op mijn Mac. Het verschil tussen de 2 beta's is minimaal, maar ik heb vertrouwen in de final. Geen vast lopers of instabiliteit.

Vanochtend kreeg mijn Beta 1 op XP (zakelijke laptop) het verzoek om automatisch te updaten. Dit ging ook zonder enig probleem. Moest wel de plug-in minimizetotray weer bewerken, maar dit gaan relatief eenvoudig als je weet waar je moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
oZner schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:20:
Volgens mij moet je daar een extention voor gebruiken, Palomar. Even zoeken op date oid op de addons page! :)
Ik hoopte eigenlijk dat het gewoon een instelling is (desnoods via de config editor), want om voor zoiets basaals nou een extention te installeren vind ik wat overdreven (levert alleen maar problemen op met updates e.d.). Kan het echt niet op een andere manier? :P Ik had al wel gezocht in de config editor, maar kan niks vinden wat hier op lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik gebruik al een paar maanden Thunderbird omdat daar een standaard spamfilter aan boord zit. maar ik vind het een erg vervelende mailclient.

- replies moet je onderaan beginnen
- ik kan maar niet wennen aan de UI

nee, op mijn nieuwe laptop draai ik nu de beta van Outlook 2007, zodra deze voorbij is blijf ik daar ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:12
SURFivor schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:22:
Dat kun je instellen bij Account Settings -> Composition and Addressing.
- ik kan maar niet wennen aan de UI
Ik kan nou niet zeggen dat oulook echt schokkend anders is, maar als jij outlook fijner vindt moet je die zeker gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SURFivor schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:22:
ik gebruik al een paar maanden Thunderbird omdat daar een standaard spamfilter aan boord zit. maar ik vind het een erg vervelende mailclient.

Sorry hoor, maar dat is de internationale standaard vanaf dag 1 van de uitvinding van e-mail die alleen door Outlook gebruikers (dwingend) niet gevolgd wordt. Ik zou er maar aan wennen.

Wij antwoorden hier toch ook onder het gequote bericht?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*