[Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel II

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.077 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Liu schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:23:
[...]

Niet comprimeren maar compacteren en dat is precies het fysiek verwijderen van een (verborgen) bericht dat is aangemerkt als verwijderd.
Maar in de NL versie van thunderbird hebben ze het steeds over comprimeren.. In iedergeval is het schijf gebruik van 29 gb naar 19 gb gedaald. (Wat ik overigens nog steeds veel vind.)

Wat ik heb gedaan. extra->opties->geavanceerd -> tab offline & schijfruimte . Daar heb ik 'Mappen comprimeren als het meer bespaart dan 100 kb' aangevinkt. Vervolgens kreeg ik de bekende vraag, waarna hij is gaan comprimeren.

Dit heb ik dan toch goed gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dat heb je dan goed gedaan ja.

EDIT:
Die 19 GB kan best, afhankelijk van attachments en een aantal andere zaken waarvan de meeste bepaald worden door je OS.

[ Voor 69% gewijzigd door Freee!! op 21-03-2006 15:06 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vraag: Is de e-mail in de volgende situatie nu wel of niet verzonden :?

Situatie: Ik verstuur een mail via een imap server. De communicatie bestaat volgens Thunderbird uit twee stappen. De eerste is het versturen van de e-mail naar de server. De tweede stap uit een verbinding maken met de server (ja in die volgorde). De tweede stap blijft oneindig lang doorgaan, na een minuut annuleer ik. Wanneer ik inlog op de webmail pagina van diezelfde imap server, dan staat het betreffende e-mailtje wel in de verzonden berichten. Is de e-mail nu verzonden naar de nieuwe eigenaar, of alleen naar de imap server :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Normaal gesproken is de eerste stap dat je mail wordt verstuurd naar de geadresseerde en dat er daarna een verbinding gemaakt wordt met je imap server om hem inde sent-items te dumpen.

Dit gaat op die volgorde, omdat het versturen niet via je imap server gaat, maar via een smtp server ;) En ook al kan dat dezelfde server zijn, dat is wel een nieuwe verbinding, die dus eerst wordt gemaakt voordat het mailtje naar je verzonden items box op de imap server gaat.

Je zou dus haast zeggen dat ie al wel verzonden zou moeten zijn. Als dit consequent fout gaat zou je eens naar je zelf kunnen testen. Als het eenmalig was dan kan je voor de zekerheid het mailtje nog eens sturen, evt. met toelichting.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion84 op 31-03-2006 18:52 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:52:
Je zou dus haast zeggen dat ie al wel verzonden zou moeten zijn. Als dit consequent fout gaat zou je eens naar je zelf kunnen testen. Als het eenmalig was dan kan je voor de zekerheid het mailtje nog eens sturen, evt. met toelichting.
Het was inderdaad eenmalig anders had ik het kunnen testen. En precies bij een mailtje wat vrij belangrijk was. Noujwa, ik bel de ontvanger volgende week wel alstie niet reageert.

Waarom maakt TB trouwens nog contact met de server na het verzenden van e-mail? Is dat om nieuwe mail op te halen? Als je het contact annuleert, dan wordt er verteld dat het verzenden mislukt is, dus het lijkt erop alsof het nodig is voor het verzenden.

Edit: Aha, ik begrijp hem. Eerst wordt je e-mail naar de geadresseerden verstuurt en daarna een kopie naar de imap server. Inefficient zou je zeggen. Maar tis duidelijk :).

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 31-03-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wwillem schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:04:
[...]
Waarom maakt TB trouwens nog contact met de server na het verzenden van e-mail? Is dat om nieuwe mail op te halen? Als je het contact annuleert, dan wordt er verteld dat het verzenden mislukt is, dus het lijkt erop alsof het nodig is voor het verzenden.
Zie:
Dit gaat op die volgorde, omdat het versturen niet via je imap server gaat, maar via een smtp server En ook al kan dat dezelfde server zijn, dat is wel een nieuwe verbinding, die dus eerst wordt gemaakt voordat het mailtje naar je verzonden items box op de imap server gaat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik ben op zoek naar een extentie waarmee je makkelijk kunt switchen tussen SMTP servers.
Thuis gebruik ik uiteraard een andere dan op het werk. Op zich geen probleem, maar het zou prettig zijn om een extra button te hebben waarmee je direct kunt switchen (die was er wel, ergens begin 2005 http://www.chuonthis.com/extensions/buttons.php , maar ja.. dat is wel een erg gedateerd verhaal).

Bij het https://addons.mozilla.org/thunderbird/ onderdeel meen ik dat ik ongeveer een week geleden nog een extentie heb zien staan als: fast smtp switcher of iets dergelijks, echter ik heb me helemaal blauw gezocht en ook alle extenties doorgelopen, maar ik zie hem niet meer (zal wel of niet bestaan hebben of niet goed geweest zijn)

Ik denk dat het duidelijk is, ik wil gewoon snel kunnen switchen zonder eerst tools-->account options--> scroll down naar SMTP server onderdeel (irritant met laptop) --> selecteer account --> set default --> ga terug naar mail --> weer send drukken.

Nou ja, dat was het weer.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je een mail beantwoord in Thunderbird, dan gooit hij bij mij het antwoord altijd helemaal onderaan de mail. Als je hieraan gewend bent, is het wel handig, maar sommige mensen die bijvoorbeeld OE of Outlook gebruiken, zien niet dat ik geantwoord heb, omdat zij verwachten dat het antwoord BOVENAAN de mail hoort te staan.

Weten jullie een manier om dit te wijzigen? Ik wil dus dat als ik op 'beantwoorden' klik, mijn antwoord dan BOVENAAN de mail komt, en niet helemaal onderaan. Ik heb heel thunderbird al doorgespit, maar ik kan het dus niet vinden. Het zal wel aan mij liggen, maar als iemand het weet -> _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

p43000 schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:49:
Ik weet niet of het mogelijk is, maar als je een mail beantwoord in Thunderbird, dan gooit hij bij mij het antwoord altijd helemaal onderaan de mail. Als je hieraan gewend bent, is het wel handig, maar sommige mensen die bijvoorbeeld OE of Outlook gebruiken, zien niet dat ik geantwoord heb, omdat zij verwachten dat het antwoord BOVENAAN de mail hoort te staan.

Weten jullie een manier om dit te wijzigen? Ik wil dus dat als ik op 'beantwoorden' klik, mijn antwoord dan BOVENAAN de mail komt, en niet helemaal onderaan. Ik heb heel thunderbird al doorgespit, maar ik kan het dus niet vinden. Het zal wel aan mij liggen, maar als iemand het weet -> _/-\o_
Bij elke account, bij de Account Settings, Composition & Addressing.
"Automatically quote the original message when replying
Then [start my reply above the quote]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik heb een probleem met de junkmail, als ze binnen komen worden ze wel aangemerkt als junk maar gaan niet naar de junkmailfolder. Dat staat echter wel ingesteld....dus als iemand weet hoe dat wel gaat hoor ik het graag

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

DizzyWeb schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:54:
Bij elke account, bij de Account Settings, Composition & Addressing.
"Automatically quote the original message when replying
Then [start my reply above the quote]"
Kleine kanttekening: je signature zal altijd helemaal onderaan komen te staan.
De enige reden waarom deze optie erin zit is omdat er een aantal mensen zijn die bovenaan beginnen te lezen en op die wijze het bericht doorlopen en beantwoorden en het dan handig vinden dat hun reply dus boven de quote al begint.

Het is voor de westerse wereld echter totaal onnatuurlijk om je reply boven je citaat neer te zetten omdat we van links naar rechts en van boven naar beneden lezen. Het is dus een zeer onnatuurlijke en slechte gewoonte van die andere lui dat ze zo emailen. Om die reden is het dan ook moeilijk om het in Thunderbird anders te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

mijn sig komt niet onderaan hoor.....en ik vind het helemaal niet onnatuurlijk en moeilijk. Eerder logisch, we lezen van boven naar beneden zeg je zelf. In die volgorde staan de mailtjes dan van boven naar beneden. je spreekt jezelf dus een beetje tegen volgens mij.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Volgens de "netiquette" van de jaren steentijd is het top-replying not-done, wat in mailinglists ook nog altijd zo is. Je leest daar zeer waarschijnlijk niet alle berichten chronologisch, en wil gewoon een stukje antwoord bij een stukje vraag. In normale een-op-een communicatie kan je eigenlijk zowiezo het origineel weglaten want je weet toch waar het over gaat :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Pretorian_ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:45:
mijn sig komt niet onderaan hoor.....en ik vind het helemaal niet onnatuurlijk en moeilijk. Eerder logisch, we lezen van boven naar beneden zeg je zelf. In die volgorde staan de mailtjes dan van boven naar beneden. je spreekt jezelf dus een beetje tegen volgens mij.
Nee, dan lees je dus van onderen naar boven. Ja, je leest een bericht weliswaar nog steeds van boven naar beneden, maar het hele verhaal moet je van onderen naar boven lezen. De volgorde van de mailtjes staat dus op z'n kop (afbouwend ipv opbouwend). Helaas zijn een aantal sites eenzelfde mening toebedeeld met als gevolg een compleet onbegrijpbare discussie in fora en bij nieuwsberichten.

Het is handig als je even snel wat heen en weer mailt, zeg maar de 1-op-1 communicatie. Totdat je het gaat archiveren...want over een maand of 3 weet je dat niet meer. Zit je eerst 10 minuten om die mailsessie te interpreteren en dat alleen maar omdat men te lui is om te scrollen (en ga nou niet zeuren dat je dan een rsi scrollvinger van krijgt want dat toetsenbord heeft ook hele mooie navigatietoetsen erop). Leuk voor onbelangrijke zut wat je toch meteen na ontvangst in de prullenbak gooit.

Die methodiek van reply boven aan en quote daaronder is puur en alleen zo ontstaan vanwege die previewschermen en het feit dat men te lui is om te scrollen. Logisch is het dus absoluut niet.
Een brief beantwoordt je ook niet zo, email is daar simpelweg de elektronische variant van en dus moet je het daar ook niet doen (nergens eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

ppl schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:36:
[...]

Nee, dan lees je dus van onderen naar boven. Ja, je leest een bericht weliswaar nog steeds van boven naar beneden, maar het hele verhaal moet je van onderen naar boven lezen. De volgorde van de mailtjes staat dus op z'n kop (afbouwend ipv opbouwend). Helaas zijn een aantal sites eenzelfde mening toebedeeld met als gevolg een compleet onbegrijpbare discussie in fora en bij nieuwsberichten.

Het is handig als je even snel wat heen en weer mailt, zeg maar de 1-op-1 communicatie. Totdat je het gaat archiveren...want over een maand of 3 weet je dat niet meer. Zit je eerst 10 minuten om die mailsessie te interpreteren en dat alleen maar omdat men te lui is om te scrollen (en ga nou niet zeuren dat je dan een rsi scrollvinger van krijgt want dat toetsenbord heeft ook hele mooie navigatietoetsen erop). Leuk voor onbelangrijke zut wat je toch meteen na ontvangst in de prullenbak gooit.

Die methodiek van reply boven aan en quote daaronder is puur en alleen zo ontstaan vanwege die previewschermen en het feit dat men te lui is om te scrollen. Logisch is het dus absoluut niet.
Een brief beantwoordt je ook niet zo, email is daar simpelweg de elektronische variant van en dus moet je het daar ook niet doen (nergens eigenlijk).
Wat een quatsch weer, hoezo doe je dat bij een brief ook niet zo? Als ik een brief beantwoord, dan laat ik het origineel meestal bij mij thuis, en begin ik niet onderaan het origineel met mijn antwoord hoor 8)7. Echt, zinloze discussie dit. Het is gewoon handig dat je niet hoeft te scrollen, en voor 99% van mijn mail weet ik de achtergrond gewoon, dus dan scheelt het me gewoon kostbare tijd om niet te hoeven scrollen. Is geen kwestie van luiheid maar van efficientie :*). De enige keren dat ik onderaan of tussendoor reply is als ik een lijstje met vragen ga beantwoorden ofzo, en op maillinglists waarvan ik weet dat sommige mensen halverwege de discussie instappen. Verder niet. Een-op-een communicatie is echter het grootste deel van mijn mail, en daar boeit het gewoon nul komma nul. Dan liever niet scrollen en gewoon meteen bij het laatste bericht beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Garyu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:18:
Wat een quatsch weer, hoezo doe je dat bij een brief ook niet zo? Als ik een brief beantwoord, dan laat ik het origineel meestal bij mij thuis, en begin ik niet onderaan het origineel met mijn antwoord hoor 8)7.
Als je een brief beantwoordt begin je ook bovenaan de brief. Het moge logisch zijn dat je een hele nieuwe brief schrijft met de nodige citaten uit de oude originele, maar kennelijk snapt de jeugd dat niet meer omdat ze amper nog schrijven op school ofzo.
Het is gewoon handig dat je niet hoeft te scrollen, en voor 99% van mijn mail weet ik de achtergrond gewoon, dus dan scheelt het me gewoon kostbare tijd om niet te hoeven scrollen. Is geen kwestie van luiheid maar van efficientie :*). De enige keren dat ik onderaan of tussendoor reply is als ik een lijstje met vragen ga beantwoorden ofzo, en op maillinglists waarvan ik weet dat sommige mensen halverwege de discussie instappen. Verder niet. Een-op-een communicatie is echter het grootste deel van mijn mail, en daar boeit het gewoon nul komma nul. Dan liever niet scrollen en gewoon meteen bij het laatste bericht beginnen.
Dan doe je toch exact wat ik zeg? Het blijft gewoon luiheid om te scrollen wat je weer uit kunt leggen als "het is efficient want ik hoef niet te scrollen", maar daarom blijft het nog wel luiheid ;)
Zodra je dingen gaat archiveren of terug wil gaan kijken is het niet handig om zo te emailen, voor het onbelangrijke 1-op-1 communiceren boeit dat dus helemaal niet zoals we beiden van mening zijn.

Maar goed, ik wilde alleen even verduidelijken waarom Thunderbird op die wijze werkt en dat dit helemaal niet onlogisch is. De verdere discussie hierover is inderdaad zinloos omdat het toch altijd op hetzelfde blijft uitkomen: de ene is voor, de ander tegen, so back ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Nu doe je net of 1-op-1 communiceren onbelangrijk is. Daar zit je bij mij in ieder geval toch even helemaal fout. Juist de mailinglistconversaties zijn over het algemeen onbelangrijk, en juist de directe e-mails heb ik graag direct bij de hand.

Overigens wil ik daarvoor nog steeds dat thunderbird eenzelfde view ondersteunt als GMail hanteert: per conversatie, maar dan non-threaded. Die bestaat helaas niet, maar ik heb een hekel aan zo'n threaded view. Die is ook helemaal niet nodig bij, jawel ja, 1-op-1 conversatie :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Iemand nog iets over een quick SMTP server switcher? (zie ook mijn vraag hier: [rml]Letatcest in "[ Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel ..."[/rml])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Letatcest schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:29:
Iemand nog iets over een quick SMTP server switcher? (zie ook mijn vraag hier: [rml]Letatcest in "[ Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel ..."[/rml])
De Buttons extensie is net bijgewerkt na jouw post, maar ik had een oudere versie ook al werkend in TB 1.5.
Toen ik net even op amo keek zag ik ook de extensie staan die jij bedoelde. Gewoon bij de extensies die als laatste bijgewerkt is: https://addons.mozilla.org/thunderbird/2234/.
Ook maar eens proberen, beter zo'n kleine extensie die precies doet wat je wilt, dan een grote extensie met maar 1 optie die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hey goed man! ik had idd. niet meer gekeken! Tnx!
(ben dan toch benieuwd waarom dit nu al onmisbare tooltje niet standaard bij de buttons zit...)

[ Voor 50% gewijzigd door letatcest op 19-04-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Garyu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:08:
Overigens wil ik daarvoor nog steeds dat thunderbird eenzelfde view ondersteunt als GMail hanteert: per conversatie, maar dan non-threaded. Die bestaat helaas niet, maar ik heb een hekel aan zo'n threaded view. Die is ook helemaal niet nodig bij, jawel ja, 1-op-1 conversatie :-(.
Et voila, de beperking van je manier van quoten ;)
Maar euh, waarom zou je uberhaupt nog citeren als je toch al de hele mailwisseling herinnert enzo?

Dat threaded gebeuren is ook niet alles. Te vaak staan bepaalde mails niet in de thread of je hebt compleet andere mails in die thread staan. Dat is overigens een algemeen probleem bij mailclients aangezien ik dat al bij diverseben tegengekomen. Denk dat een deel ook wel te verwijten valt aan de verzender.
Je kunt met een Saved Search misschien wel wat. Je geeft gewoon aan op welk subject er gezocht moet worden en dan krijg je in een folder alleen de mails die gaan over dat opgegeven subject. Het komt in de buurt met wat je wil maar het is omslachtig.
Er is ook nog een group by sort functie. Als je sorteert op subject en dan de g-toets indrukt zal hij alles gaan groeperen op een subject en toch is het niet threaded. Dat zou een oplossing zijn als je geen gebruik maakt van andere sorteeropties (je wil sorteren op datum). Probeer het eens en laat het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik wil ook niet per se citeren als ik gewoon reageer op een mailtje, dat gebeurt automatisch. En ik ben te lui efficient om het origineel te wissen voordat ik mijn bericht schrijf :). Ik wil niet dat mijn bericht onder het gequote bericht staat, aangezien het dan voor de ontvanger weer lastig is om het terug te vinden en te lezen en zo (zo'n reactie van "je hebt een lege reply gestuurd" ofzo), begin ik er gewoon niet meer aan.

Ik kan me herinneren dat ik de Group-By-Date wel geprobeerd hebt, maar dacht dat die wel threaded was (of ik herinner het me gewoon verkeerd). Nouja, is ook niet zo'n ramp atm. Ga het iig nog eens proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door Garyu op 19-04-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

[b]Garyu schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:48:[/b
Ik kan me herinneren dat ik de Group-By-Date wel geprobeerd hebt, maar dacht dat die wel threaded was (of ik herinner het me gewoon verkeerd). Nouja, is ook niet zo'n ramp atm. Ga het iig nog eens proberen.
Group By Sort is wat anders. Als jij hebt gekozen om te sorteren op subject dan zal die Group By Sort functie alles wat maar hetzelfde subject heeft bij elkaar gooien. Je kunt ook op datum sorteren wat de standaard is. Probleem wordt echter wanneer je graag op datum wilt blijven sorteren en daarnaast ook nog eens op bijv. subject of sender, dat kan niet omdat je maar 1 optie kunt kiezen. Echt geweldig is het dus niet maar het is een begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmm, ik heb ineens een raar probleempje met Thunderbird: ik kan mijn hotmail-mail niet meer ontvangen. Als ik op Get Messages for Account klik, dan komt er in de statusbalk "Host contacted, sending login information..." te staan, een hele tijd, opeens is het weg, maar staat er geen nieuwe mail in mn inbox (terwijl ik die wel heb). Ik gebruik Hotmail Popper, maar heb ook de Web-Mail extension geïnstalleerd. Iemand die weet hoe ik dit oplos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Upgrade the Web-mail extensie en de bijbehorende Hotmail extensie. Meer mensen hebben er problemen mee. Als je toch bezig bent, zou ik ook meteen Thunderbird upgraden naar 1.5.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Mr. Liu schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:15:
Upgrade the Web-mail extensie en de bijbehorende Hotmail extensie. Meer mensen hebben er problemen mee.
In het topic op mozillazine.org over de webmail extension staat al wel dat heel veel mensen sinds 21 april problemen hebben. Ze krijgen massaal de melding "bad vibes" en het maakt geen moer uit welke optie je kiest van de 3 (screenscraper, webdav, beta), het werkt niet.Waarschijnlijk heeft Microsoft het e.e.a. verandert vanwege dat Live gebeuren. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmm, das ook raar. Ik heb niks veranderd aan de instellingen en na een reboot deed hij het ineens weer :? Nouja, gelukkig dat het opgelost is zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Misschien de moeite van het melden waard:
De hotmail extensie van die webmail extensie is nu geupdate naar 0.10.7 waarbij hotmail het weer doet :)

Hou het topic op mozillazine.org in de gaten zodra je problemen hebt, daar staan vaak genoeg andere reacties die je kunnen helpen. Linkje: http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=207024

[ Voor 40% gewijzigd door ppl op 25-04-2006 00:46 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

En voor degenen die het nog niet door mochten hebben, ik ben ook op dat forum redelijk actief (zelfde nick, zelfde icoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Is er ook een optie (of extensie) waarmee je het originele bericht laat sluiten als je op reply klikt?
In outlook heette die optie "sluit origineel bericht bij beantwoorden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

oZner schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:15:
Is er ook een optie (of extensie) waarmee je het originele bericht laat sluiten als je op reply klikt?
In outlook heette die optie "sluit origineel bericht bij beantwoorden".
Geen optie maar wel een extension die buttons! heet. Daar heb je dan een reply/reply to all knop (met opdruk: reply! of reply to all!) die je aan je toolbar kunt toevoegen. Klikken op die knop zal het huidige mailtje die je wil reply'en sluiten en een nieuw bericht openen (met de tekst van de oude mail als citaat uiteraard). Kun je zo je reply tikken.

Buttons! is te vinden op de Mozilla extensions site of hier: http://www.chuonthis.com/extensions/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb Thunderbird even geïnstalleerd, ik kan alleen nergens vinden waar ik paswoorden (POP/SMTP) kan ingeven :?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hacku schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:26:
Ik heb Thunderbird even geïnstalleerd, ik kan alleen nergens vinden waar ik paswoorden (POP/SMTP) kan ingeven :?
Die wordt pas gevraagd wanneer er verbinding wordt gemaakt. De eerste keer dat je je mail binnen haald en de eerste keer dat je een mailtje verstuurd. Je hebt dan de optie om aan te vinken dat het wachtwoord altijd onthouden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Goed, maar wat als ik ze nou wil wijzigen? SMTP had ik tijdens de installatie overgeslagen omdat ik die gegevens nog niet had, maar nu wil ik dus een paswoord instellen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Thunderbird vraagt vanzelf om een wachtwoord als het er één nodig heeft.

Om een wachtwoord te wijzigen moet je gewoon het opgeslagen wachtwoord verwijderen. Thunderbird vraagt (daarna) vanzelf om een wachtwoord als het er weer één nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Hacku schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:48:
Goed, maar wat als ik ze nou wil wijzigen? SMTP had ik tijdens de installatie overgeslagen omdat ik die gegevens nog niet had, maar nu wil ik dus een paswoord instellen.
SMTP servertje alsnog toevoegen in het scherm voor al je accounts (menu "Tools" -> "Account Settings"). Zoek ook even terug in dit topic, er staat hier al wel diverse keren gemeldt hoe je een extra SMTP account kunt toevoegen enzo. Wel handig om dat ook even door te nemen aangezien dit zo'n beetje hetzelfde is :)
Mr. Liu schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:02:
Om een wachtwoord te wijzigen moet je gewoon het opgeslagen wachtwoord verwijderen. Thunderbird vraagt (daarna) vanzelf om een wachtwoord als het er weer één nodig heeft.
Ook wel handig om dan even te melden waar dat moet :)

Je gaat naar de Options. Daar heb je het onderdeel "Privacy" waar je de tab "Passwords" moet hebben.
Klik op die tab op de knop "View Passwords". Selecteer de juiste en klik op de "remove" knop.
Dan weer opnieuw connecten en hij vraagt weer om password en dan ditmaal de goede intikken.

[ Voor 35% gewijzigd door ppl op 08-05-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ofwel doe ik wat verkeerd, maar zelf als ik alle paswoorden verwijder vraagt hij er niet naar. En ik wil helemaal geen nieuwe SMTP account toevoegen, ik wil het paswoord van m'n bestaande kunnen editen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Even Thunderbird herstarten. En editten van de wachtwoorden kan NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nou ik ben ook over op Tb. Vraagje over adresboek, kan je ergens instellen in welk map dat adresboek wordt opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Het was ooit mogelijk. Kijk eens onder Tools - Options - Composition - Addressing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nee, zie ik niks. Zie ook weinig in de config editor. Tx voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb de adresboeken gewoon in mijn profiel staan, maar mijn profiel staat ergens op D: (in My Documents die ook op D: staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Hoe krijg je dat voor elkaar, is ook een manier natuurlijk. Mijn profiel staat op C:
Heb inmiddels wel adresboek gevonden, is bestand abook.mab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Een stukje tekst dat ik al (in het Engels) klaar heb staan voor gebruik op het Mozillazine forum (waar de vraag veel vaker langs komt):

I can tell you how I did it:
- Create a new folder on the partition you wish to hold the Thunderbird files
- Using the Thunderbird Profile Manager, create a new profile and point it at the folder you just created
- Do not start through into Thunderbird, but turn it off
- Download, install and run MozBackup to create a backup of the old profile
- Run MozBackup again, but now restore the just created backup to the new profile
- Verify if everything is there in the new profile. You may have to reinstall the extensions
- Remove the old profile using the Profile Manager

This will leave you with a very small stub under ...\Application Data\Thunderbird on your C: partition. Back it up carefully. If you restore it after reinstalling your OS and Thunderbird, but before running Thunderbird, you will be up and running in next to no time (I've done it a couple of times already). A nice picture of the results:
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/7917/thunderbird0227cn.jpg

This also works with FireFox.

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 10-05-2006 19:45 . Reden: Forum-afhankelijke code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
aah ok, tx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Trouwens , wat is de officiele afkorting van Thunderbird.... Tb , lijkt me? Voor Firefox is het Fx, staat in een of ander FAQ, voor Thunderbird kan ik het niet vinden op Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik heb al van alles gezien, van volledig tot T'bird to Tb. Ik maak me er niet druk om, maar als ik het niet begrijp kan ik dus ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al veel gehoord van Thunderbird, maar vraag me af of het echt beter en leuker werken is dan met Outlook Express of Outlook 2003.
Is het echt de moeite om over te schakelen naar Tb 1.5 of blijf ik beter bij m'n Outlook (express)?
Hoe zit het met Spam in Tb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:36:
Ik heb al veel gehoord van Thunderbird, maar vraag me af of het echt beter en leuker werken is dan met Outlook Express of Outlook 2003.
Is het echt de moeite om over te schakelen naar Tb 1.5 of blijf ik beter bij m'n Outlook (express)?
Hoe zit het met Spam in Tb?
TB heeft een bayesian spamfilter. Werkt goed maar natuurlijk niet 100%. Of je liever met TB werkt of Outlook is eigen voorkeur. Ik vind het voordeel van TB boven Outlook bijvoorbeeld minder dan Firefox boven IE, maar er zitten toch een paar dingen in die ik prettig vind (spamfilter, standaard onderquote, mailbox en folders worden als plain tekst opgeslagen).

En gewoon het anti MS punt natuurlijk ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb al behoorlijk wat mailtjes in mn inbox staan (wel verdeeld in mappen) en ik heb het idee dat Thunderbird daardoor steeds langzamer op gaat starten. Ik zoek dus eigenlijk een manier om al mn huidige mails in een soort archief te stoppen, zodat mn thunderbird-mailbox weer leeg en lekker snel is. Ik wil alleen wel dat dat archief makkelijk toegankelijk en doorzoekbaar is. Ik ben nl. nog regelmatig oude mails nodig.
Verder is het naast het aspect snelheid sowieso voor het overzicht misschien wel eens handig om gewoon weer met een lege mailbox te beginnen.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor? Het belangrijkste is dat ik de oude mailtjes wel eenvoudig moet kunnen terugvinden. Nu, en in de toekomst (dus liever geen vage 3rd party tooltjes).

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 12-05-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt toch ook mappen buiten je inbox aanmaken? Mappen die dus op hetzelfde niveau als de inbox staan.
Dus zoals je op dit plaatje kan zien, de mappen 'Ads', 'Junk E-mail', 'Junk Suspects' en 'Statements' in de mailbox 'Ars Technica'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ja klopt, maar volgens mij laadt ie die wel eerst in als je TB opstart. Bovendien blijft mn mailbestand wel een paar honderd MB daardoor. Ik zou liever eens met een lege mailbox willen beginnen, met als enige voorwaarde dat ik mn oude mails nog wel eenvoudig kan benaderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Elk mail file is zo groot als de mailtjes die er in staan natuurlijk. Als je in een folder 1000 mailtjes hebt, staan die allemaal in 1 bestand. Folders binnen folders staan eerst in een subdirectory, en daar pas in het mail bestand, dus het is niet zo dat je inbox groter wordt doordat er folders in staan. Ik heb voor iets van 50MB aan mails en ik vind TB niet bepaald traag.
Folders kun je volgens mij gewoon doorzoeken. En als dat niet met TB gaat dan zijn er vast wel addons voor en in het ergste geval kun je een simpele text-search met de explorer doen.

Of kan het zijn dat je je folders niet compact? Dan blijven alle verwijderde mailtjes in het mail bestand aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb zo'n 450MB aan mails (vanaf 2000 ongeveer, paar opruimacties gehad, maar ik wil gewoon veel bewaren). Maar laten we het er op houden dat ik gewoon met een lege mailbox wil beginnen. Hoe kan ik de oude bestanden (uit ~/application data/thunderbird/profiles) nog op een efficiente manier benaderbaar houden. Is er misschien een programma waarmee ik het mailbestand van Thunderbird kan inlezen? Of een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het mailformaat van TB is het standaard "mbox" formaat en is plain tekst. Zoals gezegd, in het uiterste geval kun je er gewoon met de search functie van de explorer doorheen, maar ik kan me goed indenken dat er tig programma's zijn die ook mbox lezen en waar je van alles mee kunt doen.

Helemaal opruimen en met een schone lei beginnen is ook redelijk makkelijk. Huidige situatie backuppen, origineel weggooien, nieuwe TB setup maken en vanuit de backup de files terugzetten. Terugzetten is ook heel makkelijk, als ik het me goed herinner is het neerzetten van een mbox file al voldoende om een folder met die mails te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Maasluip op 12-05-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
aha ok, dat van dat standaard mbox formaat wist ik niet. Zal ik daar es even op zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Desgewenst kan je met de MboxImport extensie complete mbox-bestanden importeren en losse berichten exporteren. Er is ook ergens een mbox2xml-programma te vinden.

Wat betreft het trager worden van Thunderbird, kijk eens naar:
http://kb.mozillazine.org/Keep_it_working_%28Thunderbird%29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een aantal weken ook Thunderbird.
Wat ik echter zeer bizar is is de traagheid van het hele ding. Ik heb Thunderbird met de de Contacts sidebar en Lightning.
Als ik emails wil deleten of naar andere mappen verplaatsen moet ik telkens meerdere seconden wachten. Wat me zeer bizar lijkt.
De totale grote van mijn profle map is een 150mb. Wat ook niet overdreven is gezien het feit er toch 2GB aan geheugen in mijn systeem zit.
Qua eenvoud overtreft het Microsoft Outlook 2003 ruimschoots alleen het feit dat het zo traag is doet me overwegen toch terug Outlook te gaan gebruiken.
3th party plugins zijn vaak ook van betere kwaliteit bij Outlook (neem bv de Skype toolbar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier draait Thunderbird gewoon razendsnel op een 3.06 Ghz P4 met 1024 Mb geheugen. Misschien een re-install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik ben er even op aan het zoeken geweest.
Het bizarre is is dat niet Thunderbird maar Avast ervoor zorgt dat de boel vertraagd wordt bij deleten of verplaatsen van emails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:14:
Wel ik ben er even op aan het zoeken geweest.
Het bizarre is is dat niet Thunderbird maar Avast ervoor zorgt dat de boel vertraagd wordt bij deleten of verplaatsen van emails.
Misschien is een andere gratis virusscanner zoals AVG een oplossing? Of nog sneller: Geen virusscanner installeren zoals ik heb gedaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Weet iemand of het volgende mogelijk is, en zoja, hoe? (mag ook met behulp van extensions)

Ik wil graag voor een account automatisch om de 5 minuten mail op laten halen, maar pas nadat ik mijn wachtwoord ingevoerd heb. Voor dat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd wil ik dus helemaal niets automatisch laten ophalen (en dus geen authentication/passphrase popup).

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Kan je master-password gebruiken in Thunderbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Heb ik geprobeerd, maar die komt dan ook naar 5 minuten automagisch naar voren en dat wil ik dus niet. Ik wil dus zolang ik niet handmatig geauthenticeerd heb geen (pogingen tot) mail ophalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Booster op 21-05-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Aarsbuds0r schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:51:
Ja, zoiets zou ik ook graag zien, zodra je Thunderbird opstart, dat je eerst een schermpje krijgt met een password, en dat je dan pas bij de berichten kan komen.
Verder is Thunderbird naar mijn mening een geweldig stukje software :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Aarsbuds0r schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:51:
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FnF schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:58:
[...]
Ja, zoiets zou ik ook graag zien, zodra je Thunderbird opstart, dat je eerst een schermpje krijgt met een password, en dat je dan pas bij de berichten kan komen.
Verder is Thunderbird naar mijn mening een geweldig stukje software :Y)
Dat zit er dus gewoon al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mr. Liu schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:59:
Dat zit er dus gewoon al in.
Ik weet niet of je dit ook bedoeld in reactie op mijn post, maar ik heb nergens aangegeven dat ik me meteen bij het opstarten al wil authenticeren ;)

Het schema moet ongeveer als volgt kunnen zijn:
- ik open Thunderbird. Ik krijg gewoon mijn mailboxen voor mijn neus en kan rondkijken. Ik krijg geen password popup voor mijn neus, ook niet na 5 minuten.
- Na een tijdje (onbepaalde tijd) druk op "get mail" en geef mijn password. Er wordt mail opgehaald.
- Vanaf dat moment wordt er om de 5 minuten automatisch nieuwe mail opgehaald.

Ik heb dit nog met een geen enkele combinatie van settings voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Booster schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:10:
[...]
Ik weet niet of je dit ook bedoeld in reactie op mijn post, maar ik heb nergens aangegeven dat ik me meteen bij het opstarten al wil authenticeren ;)

Het schema moet ongeveer als volgt kunnen zijn:
- ik open Thunderbird. Ik krijg gewoon mijn mailboxen voor mijn neus en kan rondkijken. Ik krijg geen password popup voor mijn neus, ook niet na 5 minuten.
- Na een tijdje (onbepaalde tijd) druk op "get mail" en geef mijn password. Er wordt mail opgehaald.
- Vanaf dat moment wordt er om de 5 minuten automatisch nieuwe mail opgehaald.

Ik heb dit nog met een geen enkele combinatie van settings voor elkaar gekregen.
Krijg je dat in andere e-mail clients wel voor elkaar dan :?

De eenvoudigste mogelijkheid is gebruik te maken van de off-line settings. Start Thunderbird off-line en ga on-line wanneer je daar behoefte aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Mr. Liu schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:45:
Krijg je dat in andere e-mail clients wel voor elkaar dan :?
Ik heb de optie niet eerder nodig gehad, dus nooit naar gekeken. Maar wat doet dat er toe? Dat het in andere clients wel of niet kan heeft weinig met Thunderbird te maken imho.
De eenvoudigste mogelijkheid is gebruik te maken van de off-line settings. Start Thunderbird off-line en ga on-line wanneer je daar behoefte aan hebt.
Had ik nog niet aan gedacht en dat bied gedeeltelijk een oplossing idd. Het is wel weer een interactieve stap alleen, want Thunderbird zonder melding/vraag offline laten starten staat niet bij de opties.

Misschien toch tijd voor een paar feature-requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kijk eens bij Tools - Options - Advanced - Offline & Disk Space

Als je off-line gaat voordat je Thunderbird afsluit (en je Thunderbird instelt om dat te onthouden), gaat het precies zoals jij wilt. Je kan Thunderbird ook zo instellen dat het gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Dat weet ik, maar dat is dus beide interactief ;)

Een tegenhanger voor "Always startup online" is er dus niet, je moet altijd bij het opstarten of het afsluiten extra handelingen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Een wat betere procedure dan dat geknutsel met offline:
Je gaat naar het desbetreffende account in die account settings (tool > account settings).
Je selecteert "server settings" en vinkt daar de optie "check mail at startup" uit.
Vergeet dan ook niet om de optie voor het automatisch checken van de mail uit te zetten, die staat ook onder "server settings".
Nu kun je zo hard Thunderbird opstarten als je wilt maar hij zal niet je mail gaan ophalen. Dat moet je dus zelf triggeren door op die "get mail" knop te drukken.

Als je offline staat kun je o.a. je extension niet meer checken op updates en die installeren en je moet bij het opstarten en afsluiten dus steeds de status veranderen (had je dus al opgemerkt).
Offline is dus de lastige manier om het te doen vergeleken met het bovenstaande omdat je met de bovenstaande manier geen gekloot hebt bij het opstarten en afsluiten. Het is dus "set and forget" wat het offline gebeuren niet is.

Als je wil dat hij automatisch steeds weer om je wachtwoord vraagt kies dan niet bij het invoeren van het wachtwoord dat hij die moet onthouden. Pas als jij je wachtwoord hebt ingevoerd en hebt bevestigd gaat Thunderbird verder met het connecten naar de mailserver (nogal logisch ook ;)).

[ Voor 20% gewijzigd door ppl op 21-05-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

ppl schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:17:
Een wat betere procedure dan dat geknutsel met offline:
[...]
Bedankt voor je reactie, dit is inderdaad wat ik ook ingesteld heb staan, maar het gaat even om het automatisch checken nadat ik mijn password ingevoerd heb.

Soort van:
- nog geen password ingevoerd: niet automatisch mail ophalen.
- password wel ingevoerd: om de X minuten automatisch mail ophalen.

Maar zover ik begrijp / heb kunnen ontdekken is dat nu nog niet mogelijk met Thunderbird :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Booster schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 02:05:
Soort van:
- nog geen password ingevoerd: niet automatisch mail ophalen.
- password wel ingevoerd: om de X minuten automatisch mail ophalen.

Maar zover ik begrijp / heb kunnen ontdekken is dat nu nog niet mogelijk met Thunderbird :)
Ah kijk, staat het er nu kort en duidelijk wat je wilt :)
Helaas kan dat niet. Die check om de x aantal minuten kun je wel aanzetten maarja, dat is dan ook weer automatisch. Maakt dan ook niet meer uit of je het nou bij het opstarten doet of na een x aantal minuten. Kan zoiets eigenlijk uberhaupt wel bij andere clients? Ik heb er al aardig wat geprobeerd en allemaal hebben ze dezelfde beperkingen als Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

ik heb een probleempje met een van de gebruikers hier, de persoon heeft een flinke lijst met filters (30+) en het vreemde is dat er af en toe filters uit verdwijnen. dit geld zowel voor nieuw aangemaakte filter als filter die hij al jaren gebruikt. ik vroeg me af of dit een bekent probleem is of dat het gewoon een corrupte filter file oid is en dus specifiek voor deze gebruiker?

/edit
heb even wat verder gezocht en ben tot nu toe nog niemand met hetzelfde probleem tegengekomen, zal dus wel een corrupte filter file zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door lange op 24-05-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

ppl schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:11:
Ah kijk, staat het er nu kort en duidelijk wat je wilt :)
Helaas kan dat niet. Die check om de x aantal minuten kun je wel aanzetten maarja, dat is dan ook weer automatisch. Maakt dan ook niet meer uit of je het nou bij het opstarten doet of na een x aantal minuten. Kan zoiets eigenlijk uberhaupt wel bij andere clients? Ik heb er al aardig wat geprobeerd en allemaal hebben ze dezelfde beperkingen als Thunderbird.
Ik weet niet zeker meer, maar ik geloof dat ik ooit een oudere versie van Eudora heb gebruikt die zich zo gedroeg. Maar het is heel goed mogelijk dat dit een bug was in die versie :P

Verder ben ik het nog nooit ergens tegen gekomen, maar Thunderbird had prima de eerste kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Het spijt me dat ik niet alle berichten door ga lezen.. Ik ben bovenaan begonnen maar het is gewoon te veel...
Kan iemand me vertellen of het al mogelijk is algemene filters te maken?
Ik heb een half jaartje terug geprobeerd om over te stappen van eudora naar thunderbird maar kwam er achter dat ik per account filters in moest stellen.

Ik voel er weinig voor om uit te gaan zoeken welke filters ik voor welk account heb, want met een accountje of 7 is dat geen doen..

Is het al mogelijk om algemene filters in te stellen?
Het was wel mogelijk om alles naar 1 lokale mailbox weg te schrijven, en dat is ook de bedoeling.
Maar ik heb echt ladingen filters.. ik ga dat echt niet uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Maak die filters gewoon allemaal voor één account en kopieer die dan naar de andere accounts (bestand msgFilterRules.dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Hm dat is ook een optie.. Ik wist niet dat het in dat bestand zat.
Maar je kan dus nog geen globale filters instellen... beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

possamai schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:10:
Hm dat is ook een optie.. Ik wist niet dat het in dat bestand zat.
Maar je kan dus nog geen globale filters instellen... beetje jammer :(
Inderdaad geen global filters en ook niet supergeavanceerde filters. Er is wel een extension waarbij je dan filters in een tekstbestandje moet zetten (is dus nog geen GUI voor) waarmee je wat geavanceerdere filters kunt bouwen. Geen idee of die extension ook doet aan die globale filters.
Het is wel erg jammer dat het er niet op zit want het is ook verdomde handig met nieuwsgroepen en dan met name voor het killfilter. Nu moet je per nieuwsgroep een message gaan killen terwijl die best in een x aantal voor kan komen. Dan is het handiger als het gewoon per nieuwsserver kan ipv per nieuwsgroep.
Ik meen iets te hebben gezien over betere filter support in Thunderbird 2.0, dus we zouden nog een tijdje moeten wachten...helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

hmmm firefox2.0 zit er al wel aan te komen geloof ik..
er zijn al diverse alpha's uit... Thunderbird loopt daar meestal niet zo ver achteraan..

[ Voor 3% gewijzigd door xzenor op 29-05-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

possamai schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:17:
hmmm firefox2.0 zit er al wel aan te komen geloof ik..
er zijn al diverse alpha's uit... Thunderbird loopt daar meestal niet zo ver achteraan..
De laatste tijd verschuift de focus nogal erg naar Firefox. Thunderbird is dus een achtergesteld kindje. Die 1.5 release en de nodige bugfixes lieten al wat langer opzich wachten dan voorheen. Men heeft zelfs die 1.5 release uitgesteld t.b.v. de 1.5 release voor Firefox. Dan zijn ze ook nog bezig met dat Lightning project, al met al toch wel reden om te verwachten dat Thunderbird 2.0 nog wel eventjes duurt.
Firefox 2.0 staat trouwens gepland om in augustus 2006 te worden gereleased (if all goes well). Houdt er rekening mee dat het einde dit jaar wordt. Thunderbird 2.0 zal er dan een maandje of 3 achteraan hinken, dus dat wordt pas ergens begin 2007. Anyway, ook al zou Thunderbird 2.0 in augustus komen netzoals Firefox 2.0, dan nog is dat een tijdje wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik ben overgestapt van windows naar Ubuntu Linux. Ik wil gewoon weer thunderbird gebruiken. Hoe kan ik me mail van me windows Thunderbird importeren in me Linux thunderbird? Kan ik niet gewoon het profiel kopieren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Het gemakkelijkste kan je de boodschappen met de MboxImport extensie importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg deze melding na het verzenden en kan er niet wijs uit worden...
The messages could not be moved or copied to folder 'Sent' because writing to folder failed. To gain disk space, from the File menu,first choose Empty Trash, and then choose Compact folders, andthen try again.
Deze stappen heb ik gedaan, maar die melding krijg ik elke keer weer terug. Verzenden gaat prima, maar de verzonden berichten worden worden niet in de Send box geplaatst. Hoe kan ik het verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is er genoeg ruimte op de drive waar je je folders hebt staan en is die drive niet read-only? Slechte sectoren? chkdsk geprobeerd?
Anders eens proberen het file met de sent messages ergens anders neer te zetten en kijken of Thunderbird een nieuw file aanmaakt, misschien staat er wat in waar Thunderbird niet mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is opgelost, ik heb mapje Sent weggepleurd in C:\Documents and Settings\Rappie\Application Data\Thunderbird\Profiles\*******.default\Mail\Local Folders, er zat niks in de mapje. Toch wel vreemd dat Thunderbird erover mekkert dat het niet in geplaatst kan worden. Afijn het is opgelost. :)

BTW Mijn HDD's zijn in orde, nog geen badsectors tegengekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thunderbird al een hele tijd gebruikt op windows (xp), maar ik ben nu een beetje met kubuntu aan het spelen, en wil daar m'n huidige thunderbird account in importeren. Dit zijn mijn eerste ervaringen met linux, dus alles voelt (en is :P) nog een beetje nieuw.

Ik heb thunderbird "geinstalleerd" door het gedownloade bestand te un-tarren, en in /usr/local te plaatsen, is dat voldoende?

Ik had gehoopt dat er ook een mozbackup-achtig programma voor linux is, maar dat heb ik volgens mij verkeerd... hoe kan ik nu het beste zowel m'n adresboeken als m'n mail van m'n windows naar m'n linux installatie gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

De adresboeken kan je gewoon overzetten, die zijn in het waanzinnige mork-formaat (dat als enige voordeel heeft dat het platformonafhankelijk is) door de *.mab bestanden te kopieren. Je mail kan je waarschijnlijk het beste overtrekken met de MboxImport extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:51:
...
Ik heb thunderbird "geinstalleerd" door het gedownloade bestand te un-tarren, en in /usr/local te plaatsen, is dat voldoende? ...
Je kunt beter het thunderbird-pakket van van (k)ubuntu zelf gebruiken. Deze staat bij mijn weten ook op de cd, of is anders via apt-get op de commandline of via de grafische package-manager synaptic wel te vinden en te installeren. Het voordeel van deze packages is dat je veel makkelijker kan updaten, alles direct op de juiste plaats staat, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

A_L, die dingen lopen altijd mega-achter viel mij op laatste keer dat ik Ubuntu probeerde. Nog firefox 0.9.3 enzo, terwijl 1.5 allang uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Al enige tijd heb ik het probleem dat het attachment met een prijslijst van een 1 specifieke leverancier niet goed binnen gehaald wordt. Als ik de mail selecteer en dan meteen de attachment wil opslaan, is het opgeslagen bestand maar een fractie van wat hij zou moeten zijn. In het lijstje met e-mailberichten staat het formaat juist aangegeven (meestal ruim 1MB), maar als hij meteen gedownload wordt, staat er vaak maar X00KB op mijn schijf. Opnieuw openen van de mail helpt niet, Thunderbird opnieuw starten helpt niet, complete mail opslaan helpt niet. Het enige wat lijkt te werken (bij een nieuwe mail), is de mail selecteren/openen en wachten met het klikken op de attachment tot deze helemaal gedownload is, maar dat is verre van praktisch (vooral als je eenmaal te snel geklikt hebt, want dan kom je alleen nog aan het originele bestand via webmail). Bij andere verzenders en mailaccounts heb ik hier nooit last van.

Is iemand bekend met dit probleem, of heeft iemand misschien een idee voor een oplossing, want na twee jaar wordt ik er nu toch wel een beetje moe van ;) (een commando om een attachment geforceerd opnieuw op te halen is ook voldoende). De mail komt van een IMAP server en het attachment is een excel-bestand van zo'n 1MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dat lijkt me dan eerder een IMAP probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 18:46
Ik zit hier met een probleem v.w.b. het Ongewenste Berichtenfilter.

Eerst even kort beschrijven hoe ik TB 1.5.0.4 gebruik:

Ik haal met TB een 9-tal e-mailboxen tegelijk leeg.
Hiervoor heb ik dus 9 accounts aangemaakt en de mail komt per account in een eigen TB map in het profiel binnen. De globale map gebruik ik dus niet.
Ik heb voor elk account het Ongewenste Berichtenfilter geactiveerd.
Nu wil ik bij 1 account wat wijzigen aan de instellingen van wat het filter moet doen bij binnenkomst.
Bij 1 van de accounts kan ik echter geen wijzigingen aanbrengen want de opties zijn aangevinkt maar grijs (en dus niet meer te veranderen). Bij de andere 8 kan ik wel alles aanpassen van het filter.

Mijn vraag is nu:
Kan ik b.v. in het profiel een bestand aanpassen, wissen of overschrijven zodat ik wel weer wijzigingen kan aanbrengen in het Ongewenste Berichtenfilter en welke is dat dan?
Of is er een andere mogelijkheid om dit te doen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Hallo,

Sinds kort ben ik van Outlook overgestapt op Thunderbird omdat ik het goed vind om de ontwikkeling van (fatsoenlijke) gratis software te stimuleren. Maar nu ben ik erachter gekomen dat berichten die ik naar hotmail-gebruikers verstuur niet aankomen. Enig google-werk leverde hetvolgende op:
Hi,

I have been analyzing a problem sending from Hotmail to Thunderbird.
This is the results of my analysis.

Problem:

Intermittently, can't send messages to hotmail.

Solution:

Insert HTML formatting in message and vary message contents.

Factors:

It looks like a Baysian e-mail filter between Bell Sympatico and Hotmail is
being used to automatically delete e-mail messages. They DO NOT show up in
the Junk E-mail folder on the hotmail account.

Baysian filters use a technology that weights a number of factors to
determine if a message will be sent. +1 represents likelyhood of
uccess. -1 represents likelyhood of failure. If you score low on too many
chategories, the e-mail will be deleted.

Server:
smtp*.sympatico.ca -1 (likely failure)
other servers (tried mcmaster.ca) +1 (likely success)

E-mail program:
getemail.sympatico.ca +2 (likely success)
sitemail.netnation.com +2
univmail.mcmaster.ca +2
Any web browser based e-mail source: +2
Outlook Express 0
Mozilla Thunderbird -1 (likely failure)

Message Format:
HTML +1 (likely success)
Plain Text -1 (likely failure)

Message Contents:
Repeat of previous message -1 (likely failure)
Different message contents +1 (likely success)
Overly simple message -1 (likely failure)
Ex of overly simple message, Subject: "Test", Body: "Test"

Reply to Message Sent from Hotmail: +10
(Replies to messages sent from Hotmail almost always go through.)

If the score is high, the message will go through. If you score too low,
the message to hotmail will be deleted.

From

Cassini
Ik heb dus geprobeerd via Thunderbird zo hoog mogenlijk te scoren. Ik stuurde dus een testmail (zonder het woordje "test") in html-stijl. En jawel! Dit mailtje kwam wel aan op het hotmail-adres.

Maargoed, probleem blijft dat ik vaak twijfel of een mailtje nou wel of niet aankomt. Laatst stuurde ik iemand een mail waarbij het alleen om het attachment ging, de "body" was dus zo goed als leeg. Achteraf denk ik dat dat de reden was dat die mail nooit aan is gekomen.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of wordt daaraan gewerkt misschien? En hebben jullie ook last van dit probleem?

Bedankt,

Rijk

P.S. Ik heb inmiddels nog wat geëxperimenteerd en volgens mij ligt het probleem bij berichten met weinig tot geen tekst. "gewone" berichten lijken in html-stijl nu redelijk aan te komen

[ Voor 5% gewijzigd door Rijk Lemming op 19-06-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb me helemaal suf gegoogled en ben hier en daar het probleem dat ik in mijn vorige post beschreef tegen gekomen. Het is een sterk staaltje valse concurrentie van Microsoft om het gebruik van Thunderbird te ontmoedigen. Het is echt verschrikkelijk maar het werkt nog ook! Ik stuur erg vaak korte mailtjes, of mailtjes met alleen een attachment en geen tekst. Ook naar mensen met een hotmail-account, als ik me dan telkens af moet vragen of ie dit keer aangekomen zou zijn wordt dat op den duur zwaar vermoeiend.
Jaren geleden gebruikte ik Pegasus Mail, ik zal eens wat testjes gaan doen met dat programma want ik ben te koppig om terug te gaan naar Outlook...

Rijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: laat maar... al opgelost

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Mr. Liu schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:09:
De adresboeken kan je gewoon overzetten, die zijn in het waanzinnige mork-formaat (dat als enige voordeel heeft dat het platformonafhankelijk is) door de *.mab bestanden te kopieren. Je mail kan je waarschijnlijk het beste overtrekken met de MboxImport extensie.
Ik heb zelf de hele xxxxx.default map gekopieerd van Windows naar Linux, alle mails en account probleemloos overgezet. Daarvoor moest ik wel de naam van het profiel wijzigen in profiles.ini. Kan nu mijn mail zowel onder Linux als onder Windows lezen.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*