[Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel II

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.070 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He dank je voor je behulpzaamheid maar die thread is verwijderd volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:48:
He dank je voor je behulpzaamheid maar die thread is verwijderd volgens mij :(
Ik merk het nu ook net ja :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom. Want als ik de zoekmachine van die site mag geloven zijn er veel meer mensen met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Driver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Beste Tweakers,

Ik zit hier met een probleem.

Ik heb gebruik nu thunderbird en verwerk hier honderden e-mail per week mee.

Nu maakte ik vroeger in microsoft word de brief en ging ik naar het menu->bestand->verzenden naar.

Dan kreeg ik in word een paar velden waar ik het email adres en onderwerp enz. kon invullen en de email kon verzenden.

Nu blijkt dat je hiervoor een outlook account voor nodig heb maar deze heb ik nu dus niet meer.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit weer werkend krijg met de thunderbird email client.

Is hier een extensie voor of iets anders.

En als dit niet mogelijk is hoe kan ik dan terug stappen van thunderbird naar outlook. Zodat alle email worden verplaatst.

Please help me. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Super_Driver schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:38:
Beste Tweakers,

Nu maakte ik vroeger in microsoft word de brief en ging ik naar het menu->bestand->verzenden naar.

Dan kreeg ik in word een paar velden waar ik het email adres en onderwerp enz. kon invullen en de email kon verzenden.

Nu blijkt dat je hiervoor een outlook account voor nodig heb maar deze heb ik nu dus niet meer.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit weer werkend krijg met de thunderbird email client.

En als dit niet mogelijk is hoe kan ik dan terug stappen van thunderbird naar outlook. Zodat alle email worden verplaatst.

Please help me. _/-\o_
copy pasten

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Driver
nee sorry dit is geen optie het moet echt via ms word gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Super_Driver schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:38:
Beste Tweakers,

Please help me. _/-\o_
Heb je nog persé word nodig om de brief in te typen? De editor bij thunderbird is goed geschikt voor opmaak ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Super_Driver schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 15:21:
[...]

nee sorry dit is geen optie het moet echt via ms word gaan.
Tja dat wordt het lastig, ik geloof niet dat er een extensie voor is. En mocht er een zijn dat heb ik hem hier nog niet voorbij zien komen.. Dus zul je moeten googlen.

Daarnaast is TB ook een prima teksteditor zoals evaarties al zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 20-01-2006 15:37 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Driver
Ik zoek dit momenteel uit voor een client van mij. Ik zelf gebruik thunderbird ook intensief en doe idd aan copy past. Maar ik moet voor de client echt een oplossing vinden om via microsoft word emails te verzenden en anders moet ik alles omzettten terug naar outlook 2003 en dit gaat waarschijnlijk veel problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

In Word2003 werkt het prima. Als ik in Word kies voor Bestand -> Verzenden naar -> Email ontvanger (bijlage) wordt netjes TB gestart, nieuwe mail en doc in de bijlage.

Wat is het probleem dan? Dat je Word niet meer als e-mail editor kan gebruiken en zo rtf/html mails kan maken in Word? Daar is inderdaad niets aan te doen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Super_Driver schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:53:
Ik zoek dit momenteel uit voor een client van mij. Ik zelf gebruik thunderbird ook intensief en doe idd aan copy past. Maar ik moet voor de client echt een oplossing vinden om via microsoft word emails te verzenden en anders moet ik alles omzettten terug naar outlook 2003 en dit gaat waarschijnlijk veel problemen geven.
Waarom niet als bijlage aan de mail toevoegen?
Wat staat er voor informatie in dat Word document wat je niet gewoon in een plain text mailtje kunt stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Driver
Het is idd niet de bedoeling om de email als bijlage te versturen de getypte tekst moet ook echt in het bericht zelf komen te staan.

Waarschijnlijk wordt er zo gehecht aan microsoft word vanwege de spellings controlle en de standaard sjablonen die er dan toegepast kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Wat ik erg jammer vind is dat er geen Thunderbird Mail Notifier ontwikkeld is.
Ik bedoel een klein icoontje i/d taakbalk dat aangeeft of er nieuwe mail is, en die boodschap weghaalt zodra de mail gelezen is. Dit alles dus zonder dat thunderbird zelf draait.

Zo'n programmatje werd wel bij de oude Netscape meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Uh wat??? minimizetotray doet dat precies hoor. 1 icoontje en je ziet meteen wanneer je mail hebt. Wat jij bedoelt is GMail notifier of je bedoelt wat outlook doet, maar dan draait outlook nog gewoon. minimizetotray.mozdev.org doet volgens mij gewoon wat je wilt.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Al die notifiers vereisen dat er een programma draait dat geregeld controleert of er mail is. Thunderbird kan het uitstekend zelf en inderdaad, MinimizeToTray doet precies wat het zegt (ook voor Firefox trouwens).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mr. Liu schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:10:
Al die notifiers vereisen dat er een programma draait dat geregeld controleert of er mail is. Thunderbird kan het uitstekend zelf en inderdaad, MinimizeToTray doet precies wat het zegt (ook voor Firefox trouwens).
Het verschil tussen een kleine app die checkt of er nieuwe email is en Thunderbird zelf is alleen een kleine 24 mbyte.

Ik kreeg net trouwens een auto-update naar Alpha 2.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-01-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Heeft iemand ervaring met thunderbird clients die kuren vertonen bij erg grote mail-files ?
Hadden vandaag op het werk iemand waarvan de Thunderbird vaag ging doen. De account verdween die ingesteld was, en de .msf files waren ineens allemaal zonder extentie. Waarop hij natuurlijk nieuwe files aanmaakte met.

Die gebruiker had enkele files van een paar 100MB, 1 file van 2GB en nog een file van 1.3GB.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

OlafvdSpek schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:13:
[...]
Het verschil tussen een kleine app die checkt of er nieuwe email is en Thunderbird zelf is alleen een kleine 24 mbyte.
Moet je voor de lol eens kijken welke kleine app checkt voor Outlook (is ook Outlook, nog iets groter dan Thunderbird).
Ik kreeg net trouwens een auto-update naar Alpha 2.
Ik houd het voorlopig nog even op 1.0.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DinX schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:15:
Heeft iemand ervaring met thunderbird clients die kuren vertonen bij erg grote mail-files ?
Niet persoonlijk, maar ik heb een paar anderen ermee geholpen. Dit probleem treedt eigenlijk alleen op als ze niet geregeld gecompact worden en dan nog meestal vooral de Inbox, zeker als die als hoofdopslag gebruikt wordt.
Hadden vandaag op het werk iemand waarvan de Thunderbird vaag ging doen. De account verdween die ingesteld was, en de .msf files waren ineens allemaal zonder extentie. Waarop hij natuurlijk nieuwe files aanmaakte met.
Weet je heel zeker dat die .msf files hun extensie kwijt waren :? Er zijn namelijk ook bestanden met dezelfde naam zonder extensie (en die bevatten de mailtjes). Een andere mogelijkheid is dat Windows netjes bekende extensies verbergt (rot-instelling naar mijn niet zo bescheiden mening).
Die gebruiker had enkele files van een paar 100MB, 1 file van 2GB en nog een file van 1.3GB.
Die groottes mogen op zich geen probleem vormen. Geregeld "Compact Folders" uitvoeren om ze nog een beetje in toom te houden en corruptie tegen te gaan. Het maximum in Thunderbird is 4 GB of het maximum van het OS, wat het eerste bereikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Nu je het zegt, heb ze zelf ook, die zonder extentie. En dat zijn inderdaad de bestanden die de mails zelf bevatten.

Het was een collega die gegaan was voor de verdwenen account. Maar m'n vermoeden gaat dan nu uit naar pebkac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

DinX schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:29:
Maar m'n vermoeden gaat dan nu uit naar pebkac :)
Ik ben bang voor complicatie met de ID ten T error >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mr. Liu schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:36:
[...]

Ik ben bang voor complicatie met de ID ten T error >:)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Pretorian_ schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:00:
Uh wat??? minimizetotray doet dat precies hoor. 1 icoontje en je ziet meteen wanneer je mail hebt. Wat jij bedoelt is GMail notifier of je bedoelt wat outlook doet, maar dan draait outlook nog gewoon. minimizetotray.mozdev.org doet volgens mij gewoon wat je wilt.
He bedankt dat is een goede tip!

(Een mailnotifier, met een geheugen-footprint van 28MB, dat is wel wat overdreven, maar ja dan heb ik tenminste nog wat aan mijn 512MB geheugen :+ Vroeger, met Netscape 4.x, had je nog gewoon een lekker kleine notifier van een paar KB. Maar ja, dat was vroeger :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door j-w op 21-01-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mr. Liu schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:20:
Moet je voor de lol eens kijken welke kleine app checkt voor Outlook (is ook Outlook, nog iets groter dan Thunderbird).
Ik heb geen Outlook. :)
De GMail notifier heb ik ook niet, maar is die niet lekker klein?
Ik houd het voorlopig nog even op 1.0.6.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik ook niet, verwijderd :P
De GMail notifier heb ik ook niet, maar is die niet lekker klein?
Klopt, maar die geeft je browser een schop als het nodig is. Dat is zelf e-mail programma.
Waarom?
Ik zie nog teveel problemen met upgrades en een aantal voor mij belangrijke extensions zijn nog niet klaar voor 1.5 (en 1.0.7 maakte een -voor mij- extension onklaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Super_Driver schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:39:
Het is idd niet de bedoeling om de email als bijlage te versturen de getypte tekst moet ook echt in het bericht zelf komen te staan.

Waarschijnlijk wordt er zo gehecht aan microsoft word vanwege de spellings controlle en de standaard sjablonen die er dan toegepast kunnen worden.
Dan krijg je dus van die HTML mails die alleen leesbaar zijn in Outlook (Express). Webmails e.d. kunnen het niet lezen plus de paar mensen die HTML gewoon uit hebben gezet. Dan heb je nog de spamfilters en virusscanners die HTML mails eruit filteren, etc. etc. etc. Is men zich daar ook van bewust dat de kans dat die mail en de boodschap die erin staat amper bij de ontvanger aan komt?

Overigens heeft Thunderbird 1.5 een automatische spellingscheck waarbij je woordenboeken kunt downloaden. Ik heb die spellcheck hier ook aan staan en heb alleen de standaard Engelse en de optionele Nederlandse woordenboeken geinstalleerd. Sjablonen kun je ook wel in Thunderbird doen alleen is dit beperkter dan wat je in Outlook (Express) kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ppl schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:53:
[...]
Ik heb die spellcheck hier ook aan staan en heb alleen de standaard Engelse en de optionele Nederlandse woordenboeken geinstalleerd.
Ik hoop dat je je ervan bewust bent dat dat standaard "Engelse" woordenboek de Amerikaanse spelling hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mr. Liu schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 12:37:
Klopt, maar die geeft je browser een schop als het nodig is. Dat is zelf e-mail programma.
Dat is toch ook precies de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Mr. Liu schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:55:
[...]

Ik hoop dat je je ervan bewust bent dat dat standaard "Engelse" woordenboek de Amerikaanse spelling hanteert.
Yep, helaas is dat wel het geval, maar de UK versie kun je ook downloaden :)
Ik moet alleen nog steeds eens uitvogelen hoe wel die English (US) eruit slopen zodat alleen Dutch en English (GB) overblijven netzoals ik dat in OpenOffice.org 2 ook heb gedaan.

EDIT: dat bracht me op een idee om dat eindelijk maar eens uit te gaan zoeken :P
In de installatie directory staat de map "components" waarin de map (myspell) staat waar de talen voor de spellcheck worden bewaard. Daar gooi je de en_US files gewoon weg en klaar, je hoeft dus niet zoals met OOo2 een dictionary.lst te editten. Op die wijze heb ik ook het Nederlands Medische woordenboek die ik in OOo2 heb toegevoegd aan Thunderbird.
Dat staat ook hier: http://www.mozilla.com/thunderbird/dictionaries.html

[ Voor 38% gewijzigd door ppl op 21-01-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:41
Ik heb hier rare problemen met Thunderbird (1.5) en Firefox (1.5).
Als ik een link in een mail heb staan en hier op klik om hem te bekijken, dan vernaggelt of FF of TB de url.

Ik mailde net als test de volgende link naar mijzelf toe: http://gathering.tweakers.net
Als ik op de mail die ik ontvang klik dan kom ik in Firefox terecht op: [norml]http://\\gathering.tweakers.net",,0,0,,,,/[/]

De source van het mailtje in TB ziet er wel goed uit (as in, de link wordt niet anders).

Iemand een clue?

Update: Fixed! Kwam door vaagheden ivm running TB in compatibility mode vanwege AMD x2. Een nieuwe DLL (nspr4) uit het support forum van TB zorgde ervoor dat ik TB niet meer in compatibility mode hoefde te draaien. Nu komt het probleem niet meer voor. Weirdness.

[ Voor 22% gewijzigd door Jasper op 22-01-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 09:37
j-w schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 18:44:
Wat ik erg jammer vind is dat er geen Thunderbird Mail Notifier ontwikkeld is.
Ik bedoel een klein icoontje i/d taakbalk dat aangeeft of er nieuwe mail is, en die boodschap weghaalt zodra de mail gelezen is. Dit alles dus zonder dat thunderbird zelf draait.

Zo'n programmatje werd wel bij de oude Netscape meegeleverd.
Voor al mijn mail accounts gebruik ik al jarenlang PopPeeper. Neemt slechts weinig geheugen in, leest de mail op de server en spam kun je dus gelijk op de mailserver verwijderen.
Het werkt ook met Hotmail / Yahoo / Gmail accounts, plus uiteraard alle POP3 accounts. :)

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

tazmaniankoala schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:34:
[...]

Voor al mijn mail accounts gebruik ik al jarenlang PopPeeper. Neemt slechts weinig geheugen in, leest de mail op de server en spam kun je dus gelijk op de mailserver verwijderen.
Het werkt ook met Hotmail / Yahoo / Gmail accounts, plus uiteraard alle POP3 accounts. :)
Werkt die ook samen met Thurderbird? Dat is, als je mail gelezen hebt in Thunderbird, wordt dan de notificatie ook meteen verwijderd? Dat was juist het mooie aan de netscape mail notifier: de samenwerking met de mail-client!

edit: bovendien ondersteunt pop-peeper geen IMAP. Daardoor valt het programma voor mij meteen af.

[ Voor 9% gewijzigd door j-w op 22-01-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

de extensie webmail doet het anders ook prima, alle grote webmails kun je gebruiken, met imap en smtp. webmail.mozdev.org

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07
Pretorian_ schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:43:
de extensie webmail doet het anders ook prima, alle grote webmails kun je gebruiken, met imap en smtp. webmail.mozdev.org
Zou je even de link of de exacte naam van die extensie kunnen posten, ik kan namelijk niks soort gelijks vinden onder de noemer "webmail".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Miki schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:27:
[...]
Zou je even de link of de exacte naam van die extensie kunnen posten, ik kan namelijk niks soort gelijks vinden onder de noemer "webmail".
Kijk voor de lol eens op webmail.mozdev.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb misschien (zal vast een zkr wel een keer gepost zijn, maar ik zie het niet in de startpost staan) wel een handig tipje voor Thunderbird gebruikers:

Mocht je email per ongelijk hebben verwijderd en je wil ze graag toch terug hebben. Dat kan!
Als je in je '/Profiles/xxxxxxxxx/Mail' kijkt.

Daar staat een bestand INBOX
Die open je met je fav. txteditor.
Dan zoek je ff naar de regel X-Mozilla-Status: 0009.
Vervang die '0009' nu naar '0001'.

Opnieuw opstarten en hopla; je email is weer terug!

=mocht dit al eerder zijn verteld dan spijt het me. Ik kwam er vandaag per ongelijk achter=

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dat trucje werkt alleen maar als je de betreffende folder nog niet gecompacteerd hebt. Verder raad ik je aan de bijbehorende .msf-file te verwijderen (ter voorkoming van corruptie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 07:31
Ik ben een beetje aan het experimenteren momenteel met Thunderbird (als ik mn mails op een gedeelde partitie zet dan kan ik er zowel vanuit windows als linux aan). Nu heb ik eens met de webmail extentie geëxperimenteerd om mn hotmail binnen te halen. Het vervelende hieraan is dat hij na het afhalen de mails op de hotmail server verwijderd (komt gelukkig in de map verwijderde mail te staan zodat ik ze niet echt kwijt was). Is er een manier (of een andere extentie) om het zo in te stellen dat de mails wel afgehaald kunnen worden maar zonder dat ze verwijderd worden op de hotmail server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
lord-evil schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:34:
[...]

Ik ben een beetje aan het experimenteren momenteel met Thunderbird (als ik mn mails op een gedeelde partitie zet dan kan ik er zowel vanuit windows als linux aan). Nu heb ik eens met de webmail extentie geëxperimenteerd om mn hotmail binnen te halen. Het vervelende hieraan is dat hij na het afhalen de mails op de hotmail server verwijderd (komt gelukkig in de map verwijderde mail te staan zodat ik ze niet echt kwijt was). Is er een manier (of een andere extentie) om het zo in te stellen dat de mails wel afgehaald kunnen worden maar zonder dat ze verwijderd worden op de hotmail server ?
Volgensmij kun je in de accountinstellingen instellen dat de berichten op de server moeten blijven staan. Net als met een normaal pop of imap account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 07:31
Gert-Paul schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:41:
[...]

Volgensmij kun je in de accountinstellingen instellen dat de berichten op de server moeten blijven staan. Net als met een normaal pop of imap account.
Inderdaad, zo eenvoudig was het :+ .
Na de examens kan ik mn mailtjes overzetten en ben ik van Outlook Express af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De laatste tijd krijg ik vaak mailtjes met veel bijlagen (bijvoorbeeld 50 fotos). Maar dan moet ik deze foto's 1 voor 1 naar een bepaalde map slepen, hoe kan ik die het makkelijkst tegelijk ergens opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KappuhH schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:14:
De laatste tijd krijg ik vaak mailtjes met veel bijlagen (bijvoorbeeld 50 fotos). Maar dan moet ik deze foto's 1 voor 1 naar een bepaalde map slepen, hoe kan ik die het makkelijkst tegelijk ergens opslaan?
Recher muisknop, en dan save all

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Shit, die optie had ik over het hoofd gezien :( Had overal gezocht maar kon het nergens vinden, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig een (commandline) tooltje die mbox'en kan compacten?

Ik krijg het er hier bij de gebruikers maar niet in om het regelmatig te doen, en de optie om te compacten bij afsluiten (zoals Netscape 4.x) zit helaas niet in Thunderbird.
Dus nu zit ik alweer een tijdje aan een automated oplossing te denken die (bijv. 's nachts) even langs de profiles loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Het makkelijkste is om te laten prompten voor compacten als er een bepaalde hoeveelheid ruimte terug gewonnen kan worden. Dit kan in "Tools - Options - Advanced - Offline and Connection Settings - Offline Settings". Als alternatief kan je de volgende code opnemen in de user.js:
code:
1
2
3
// Automatic compacting
user_pref("mail.prompt_purge_threshhold", true);
user_pref("mail.purge_threshhold", 064); "064" Value for kB

In combinatie met de AutoMsgSelect extensie gaat het dan zelfs volledig automatisch, zie:
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/2706/thunderbird0256gt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prompt vinden ze kennelijk doodeng, want die klikken ze steeds weg :)

Automatisch OK geven d.m.v. een extension vind ik eigenlijk best riskant. Thunderbird is nog online, als er berichten binnenkomen tijdens het compacten kun je corruptie krijgen. Dus de extension zou Thunderbird eerst in offline mode moeten zetten, en dan pas compacten.
Daarnaast loop je het risico dat een extension stopt met werken als Thunderbird een update krijgt.

Ik heb Mozillazine en Bugzilla helemaal doorgespit, en ik weet al dat ik bij de developers niet aan hoef te kloppen (vastgeroest in hun eigen denkwijze ;) )

Maar aangezien het mbox-formaat niet door Netscape/Mozilla is uitgevonden en al erg lang bestaat, kan ik me niet voorstellen dat er nooit een losse compact-tool voor is geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:53:
De prompt vinden ze kennelijk doodeng, want die klikken ze steeds weg :)
Kwestie van opvoeden.
Automatisch OK geven d.m.v. een extension vind ik eigenlijk best riskant. Thunderbird is nog online, als er berichten binnenkomen tijdens het compacten kun je corruptie krijgen. Dus de extension zou Thunderbird eerst in offline mode moeten zetten, en dan pas compacten.
Als je de limiet laag genoeg zet, gaat het snel genoeg. Verder is Thunderbird (gelukkig) wel zo slim om geen messages te gaan downloaden als het compacten bezig is. Ik heb dit al een tijdje zo bij mij ingesteld staan (eerst als experiment) en het werkt echt naar volle tevredenheid zonder problemen.
Daarnaast loop je het risico dat een extension stopt met werken als Thunderbird een update krijgt.
Dat is inderdaad een risico. Gelukkig is dat risico niet zo groot bij deze extensie (de auteur heeft meerdere zeer goed werkende extensies geschreven en allemaal altijd goed bijgehouden).
Ik heb Mozillazine en Bugzilla helemaal doorgespit, en ik weet al dat ik bij de developers niet aan hoef te kloppen (vastgeroest in hun eigen denkwijze ;) )

Maar aangezien het mbox-formaat niet door Netscape/Mozilla is uitgevonden en al erg lang bestaat, kan ik me niet voorstellen dat er nooit een losse compact-tool voor is geschreven...
Ik heb nog nooit iets dergelijks kunnen vinden, maar wat let je om het zelf te proberen :? Of neem contact op met de schrijvers van MozBackup, die weten vast hun weg er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, maar 't is lastiger dan je misschien denkt.
Er zijn er een aantal die het niet *willen* leren (althans, komt bij mij zo over) en ik mag daarna weer de quota's tijdelijk opengooien om alle *.TMP bestanden op te ruimen (en controleren dat er geen mail verloren is gegaan).
Als je de limiet laag genoeg zet, gaat het snel genoeg. Verder is Thunderbird (gelukkig) wel zo slim om geen messages te gaan downloaden als het compacten bezig is. Ik heb dit al een tijdje zo bij mij ingesteld staan (eerst als experiment) en het werkt echt naar volle tevredenheid zonder problemen.
Hmmm, ik meen me te herinneren dat Thunderbird best snel klaagt dat er folders in gebruik zijn tijdens compacten en tegelijkertijd mail ophalen. Ik zal daar nog 's mee stoeien, thx.
edit:
Ik heb wat zitten testen, en ik krijg de volgende meldingen voor elkaar:
"De berichten konden niet worden gefilterd naar de map 'Interne Mail' omdat een andere bewerking bezig is."
en
"De map 'Postvak IN' kan niet worden gecomprimeerd omdat een ander proces bezig is. Probeer het later opnieuw."
Het klopt dat Thunderbird het binnenhalen subiet afbreekt, dus da's wel zo veilig.
Maar een doorsnee gebruiker zegt dit soort meldingen toch niks? IMHO zou dit toch echt volledig transparant moeten zijn naar de eindgebruiker. Delete moet gewoon delete kunnen betekenen (maak er desnoods een optie van die niet standaard aan staat).
Ik heb nog nooit iets dergelijks kunnen vinden, maar wat let je om het zelf te proberen :?
Ik ben sysadmin, geen programmeur ;)
En ik heb me al rotgezocht op 't web, maar helaas. Vandaar dat ik hier een balletje opgooide, wie weet had iemand zoiets een keer gezien...
Of neem contact op met de schrijvers van MozBackup, die weten vast hun weg er wel in.
Will do :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mr. Liu schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:38:
[...]
Kwestie van opvoeden.

[...]
Voorheen (met de 1.0.x versies) was het zo dat Thunderbird een extra melding gaf als je wilde gaan compacten bij het opstarten en er kwamen mails binnen.
Dus: opstarten -> melding "folders compacten" met JA beantwoorden -> melding "kan geen veranderingen op de mailbox doen omdat hij in gebruik is" (oid, iig niet specifiek "kan niet downloaden als ik compact").
Dat vond ik altijd de meest irritante feature van Thunderbird, en de reden waarom ik naarstig op zoek was naar een mogelijkheid om het automatisch compacten uit te zetten.

Thunderbird moet slim genoeg zijn om dat onderhuids en zonder meldingen af te handelen. Ik heb het in 1.5 nog niet geprobeerd, maar is dat tegenwoordig dan wel zo?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Maasluip schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:51:
[...]
Voorheen (met de 1.0.x versies) was het zo dat Thunderbird een extra melding gaf als je wilde gaan compacten bij het opstarten en er kwamen mails binnen.
Dus: opstarten -> melding "folders compacten" met JA beantwoorden -> melding "kan geen veranderingen op de mailbox doen omdat hij in gebruik is" (oid, iig niet specifiek "kan niet downloaden als ik compact").
Dat vond ik altijd de meest irritante feature van Thunderbird, en de reden waarom ik naarstig op zoek was naar een mogelijkheid om het automatisch compacten uit te zetten.

Thunderbird moet slim genoeg zijn om dat onderhuids en zonder meldingen af te handelen. Ik heb het in 1.5 nog niet geprobeerd, maar is dat tegenwoordig dan wel zo?
Ik heb het altijd al gehad dat hij eerst ging compacten voor hij uberhaupt ook maar iets met internet deed. Eerst compacten en pas daarna verbinding maken met de mailserver en de boel downloaden.
Dat heb ik dus al vanaf versie 1.0.6 waarvan ik het zeker weet, mogelijk dat ik het al langer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik gebruik inderdaad ook versie 1.0.6 (er zitten mij nog teveel problemen in hogere versies) en als compacten nodig blijkt bij het starten gebeurt dat inderdaad voordat er iets wordt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Misschien dat het er mee te maken heeft dat ik meerdere pop boxen download? Ik weet 100% zeker dat er een melding kwam in de 1.0.x versies.

Ik heb ook het KB artikel gevonden. Leuke remedy daar, dat helpt dus geen biet als je automatisch je mail laat downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Maasluip schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:54:
Misschien dat het er mee te maken heeft dat ik meerdere pop boxen download?
Ik waag het te betwijfelen, ik heb op dit moment 8 pop-boxen waarvan automatisch de mail gedownload wordt.
Ik weet 100% zeker dat er een melding kwam in de 1.0.x versies.
Ik moet die melding nog krijgen in versie 1.0.6.
Ik heb ook het KB artikel gevonden. Leuke remedy daar, dat helpt dus geen biet als je automatisch je mail laat downloaden.
Note: try to avoid downloading e-mail while compacting folders, as it's been reported that this can cause corruption ...
Ben ik even blij dat Thunderbird even wacht met downloaden totdat het compacten klaar is. Je moet gewoon niet zelf handmatig Thunderbird vertellen mail op te gaan halen terwijl Thunderbird bezig is met compacten.

Limiet lekker laag leggen, dan gaat het snel genoeg. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar de grap is dat Thunderbird automatisch begint met mail te downloaden en tegelijkertijd de melding "compact folders" popupt. Dan klik je JA en gaat hij compacten en krijg je die melding waardoor je daarna met de hand de resterende mail moet downloaden.

Noem me gerust gek, maar dat vind ik niet netjes.

Thunderbird moet dat zelf afvangen. Hij moet niet beginnen met compacten als hij mail aan het downloaden is. Ook als je een popup krijgt en dan JA klikt. Stel het compacten dan uit of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Liu schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 15:36:
Je moet gewoon niet zelf handmatig Thunderbird vertellen mail op te gaan halen terwijl Thunderbird bezig is met compacten.
Meestal is het andersom. Simpele test:
1. kopieer een mailbox met vrij veel mail naar een nieuwe naam (Inbox)
2. start Thunderbird, kies de "nieuwe" Inbox. ctrl+a, delete, sluit thunderbird
3. start Thunderbird, die gaat automatisch mail ophalen (moet wel zo ingesteld zijn) en geef ondertussen een "OK" aan het dialoog "Wilt u alle lokale....etc om schijfruimte te besparen?".
Et voila: Hij start met compacten terwijl ie bezig is mail op te halen.
Zoals ik al zei stopt Thunderbird meteen met het downloaden zodra er zoiets gebeurt, maar intuitief is anders. Als het compacten klaar is, moet je handmatig de inbox weer kiezen (of met de toolbar mail ophalen) en je filters nog een keertje draaien.

edit:
Ik moet wat vaker refreshen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Mijn computer is zojuist gecrasht, nu zijn alle instellingen van thunderbird weg. Is er een truukje om die weer terug te krijgen of moet ik alles handmatig opnieuw instellen?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hoe gecrasht is gecrasht?

Zolang je harde schijf niet gecorrumpeerd is geraakt en/of geformatteerd zou je je Thunderbird instellingen zonder problemen terug moeten kunnen halen. Kijk eerst eens met de Profile Manager of je het oude profiel kunt vinden en gebruiken. Als dat niet lukt, moet je je profielen gaan mergen. Daarvoor verwijs ik je door naar de Knowledge Base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:27

Shabbaman

Got love?

Gecrasht, als in systeem volledig geblokkeerd zodat ik moest resetten. Ik heb de mailfolders enzo nog wel, maar blijkbaar is het profile gewoon gewist. Ik had goede hoop dat ik hier een truukje voor kon vinden, maar goed, ik installeer het wel gewoon opnieuw. Bedankt voor die link naar de knowledge base trouwens, veel nuttige info (duh). Overigens kwam ik er later achter dat je via "help" op dezelfde site terecht komt (nogmaals duh).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Met een beetje mazzel is de zaak wel te restaureren. Als dat niet lukt, kan ik je aanraden om de e-mails met de MboxImport extensie te importeren naar je nieuwe profiel. Als je handig bent, maak je dat meteen aan op je data partitie en niet op je systeemschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Probleem: Verhuisd van een oude computer naar een nieuwe computer, en nu heb ik geen Outlook meer. Thunderbird is ondertussen prima alternatief, maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn pst-bestanden in te lezen. Ik heb GOT en internet afgezocht, maar het lukt maar niet.

Is het uberhaupt mogelijk om Outlook mail te importeren (vanuit pst bestanden) in Thunderbird als Outlook niet geinstalleerd is?
The format of MS Outlook mail archives (*.pst) is protected by Microsoft.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Garyu schreef op zondag 12 februari 2006 @ 17:56:
Is het uberhaupt mogelijk om Outlook mail te importeren (vanuit pst bestanden) in Thunderbird als Outlook niet geinstalleerd is?
Helaas niet. Misschien dat Outlook Express de Outlook mail kan importeren. Thunderbird kan uitstekend vanuit OE importeren. Dit is ook een vaak aanbevolen route om vanuit Outlook te importeren als het niet direct goed gaat.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Weet iemand een extensie om snel filters te maken? Dat je kunt rechtsklikken en een optie hebt als "create filter for this mail"? Ik vind de filteroptie goed, maar wel wat omslachtig. Daarnaast heb ik al gezocht bij extensies, maar kan niets vinden.

==
hoi

Verwijderd

Ik heb het al eens eerder gepost hier (zie hier de post), maar helaas zonder resultaat.
Ik vind Mozilla Thunderbird echt helemaal top, maar ik mis één functie: de automatische forwarder. De situatie is als volgt:
code:
1
2
* 1 pop-emailbox (maximaal 25 mb)
* 1 gmail-adres.
Met Mozilla haal ik alle mail van het pop-adres op. Dit is dus eigenlijk mijn emailadres. Het gmail-adres gebruik ik niet. Nouja niet, ik wil dus graag dat ALLE mail die op het pop-adres binnen wordt gehaald automatisch wordt doorgestuurd naar het gmail-adres. Dit moet toch geen probleem zijn? Met The Bat kon dit standaard.

Bij filters kan ik wel een optie vinden om mail automatisch door te laten sturen, maar helaas werkt deze niet. De mail wordt niet verstuurd.

Iemand enig idee hoe ik mijn (aller aller aller)-laatste wens in vervulling kan laten gaan? :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 10:25 ]

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 10:18:
Ik heb het al eens eerder gepost hier (zie hier de post), maar helaas zonder resultaat.
Hoezo zonder resultaat? Er is toch aangegeven dat je dit soort zaken beter in gmail kunt instellen dat hij van je pop3 account de mail vandaan moet plukken? Waarom moet dat nou weer per se in Thunderbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik wil het juist in Thunderbird regelen. En bij mijn weten is het niet mogelijk om Gmail automatisch maitljes van een POP3-account te laten 'plukken' hoor. Misschien zie ik iets over het hoofd. Waar kan ik die optie vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Als je het via Thunderbird doet, gaat elke e-mail minimaal twee keer op en neer door je computer. Het makkelijkste is om met de webmail interface van de diverse accounts deze allemaal in te stellen om automatisch te forwarden naar GMail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik wil graag weer thunderbird gaan gebruiken als mail client. Maar zodra ik TB opstart crashed het als het verbinding wil maken met de server.

Geprobeerd:
* 1.5 installeren
* 1.0.7 installeren
* pop connection ipv imap
* Wel/Geen netwerk verbinding
* Microsoft AntiSpyware uitschakelen
* Norton Antivir uitschakelen
* Profile deleten (meerdere malen)

Nu komt het meest stomme: Als alternatief wilde ik tijdelijk Eudora gebruiken, maar die heeft hetzelfde gedrag. Opstarten gaat daarmee goed maar zodra ik een mailbox wil openen Crash..

De enige manier waarop ik nu TB kan starten is door windows in SafeMode te draaien.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als twee verschillende mailprogramma's hetzelfde probleem vertonen dan ga ik al gauw denken dat er bestanden van Windows corrupt zijn. Krijg je hetzelfde probleem bij nog een ander email programma?

Als je XP hebt kun je met sfc kijken of je systeembestanden nog goed zijn, anders een restorepoint terugzetten of SP2 opnieuw installeren? Als ultieme fix: XP opnieuw installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 10-09 20:56
Ik ben nu sfc aan het draaien. Deze kende ik nog niet. Bedankt voor de tip.

Deze log zag ik net in m'n syslog: (probeerde 1.0.6.ook nog maar eens)

Vastgelopen toepassing: thunde~1.exe, versie: 1.0.6.0, vastgelopen module: msvcrt.dll, versie: 7.0.2600.2180, vastgelopen op: 0x00037fd4.

Misschien corrupte dll ? Ik ga weer wat proberen...

-- edit --

Ik heb geprobeerd om een andere versie msvcrt.dll in de TB dir te copieren maar hij blijft degene uit system32 gebruiken. Weet iemand een manier om TB een andere versie te laten laden ?

[ Voor 24% gewijzigd door Martkrui op 21-02-2006 14:09 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd een probleem dat Thunderbird 1.5 vastloopt als ik deze een email zonder subject probeert te fetchen van m'n pop3-account. In m'n syslog staat de volgende regel:

code:
1
2
Faulting application thunde~1.exe, version 1.8.20051.20115,
faulting module thunde~1.exe, version 1.8.20051.20115, fault address 0x004b6a87.

Iemand enig idee?

[edit]
Ik heb er ook een melding van gemaakt op het support-forum van Thunderbird zelf. Ik denk serieus dat het een bug van Thunderbird zelf is. Ik kan de crash namelijk moeiteloos reproduceren. Zie hier het topic.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Niet online

A_L

Ik krijg zo nu en dan wel eens foto's vanuit een digitale camera's toegestuurd, welke als attachment aan een e-mail hangen. Thunderbird geeft ze dan ook onderaan in het bericht weer.

Het probleem is dat dit x-megapixel foto's zijn die dus niet in het scherm passen. Is er een mogelijk om ze te schalen zodat ze wel in het scherm passen. ( à la firefox-image-zoom)

In Thunderbirds about:config vond ik wel een browser.enable_automatic_image_resizing, maar deze lijkt niks te doen. Ook de extensie imagezoom voldoet maar gedeeltelijk, aangezien je hierbij elk plaatje afzonderlijk moet aanklikken en 'fit-to-screen' moet kiezen.

Iemand een ander optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:11:
<knip>
Ik heb er ook een melding van gemaakt op het support-forum van Thunderbird zelf. Ik denk serieus dat het een bug van Thunderbird zelf is. Ik kan de crash namelijk moeiteloos reproduceren. Zie hier het topic.
Ik heb het daar ook beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Even een vraagje: mijn ouders gebruiken TB versie 20041206 en sinds een paar dagen is de inbox niet of nauwelijks meer toegankelijk. Ik heb even gekeken naar de grootte van de inbox, en ja hoor: 221 MB. |:( Ik heb door een aantal e-mails naar een andere map te verplaatsen het nog voor elkaar gekregen dat er weer een paar nieuwe verschenen. Die heb ik ook verplaatst maar nu blijft de inbox helaas blanco. Rechtsonder staat Total: 157, maar eerst stond er 1387. 8)7 Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er echt 1387 berichten in de inbox van m'n ouders staan/stonden. Spam kan het moeilijk zijn want alhoewel er wel dagelijks een aantal spam mails binnenkomen, worden die altijd uitgefilterd. De mail wordt ook dagelijks gechecked dus het kan geen grote lading spam geweest zijn die zich heeft opgebouwd.

Iemand een idee de inhoud van die inbox nog te redden is? Ik heb hem al gekopiëerd van de P2 400 van m'n ouders naar m'n eigen (veel snellere) pc, maar daarmee worden er niet meer mails zichtbaar.

Hier wel iets gevonden maar inbox.msf verwijderen helpt niet. :/

[ Voor 13% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-03-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gewoon compacten die folders, dat zal ook nog nooit gedaan zijn. En 20041206 is wel heel oud, dat lijkt me versie 1.0. Een upgrade naar minimaal Thunderbird 1.0.6 en bij voorkeur versie 1.5 (huidige release) lijkt me wel aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mr. Liu schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 00:59:
Gewoon compacten die folders, dat zal ook nog nooit gedaan zijn. En 20041206 is wel heel oud, dat lijkt me versie 1.0. Een upgrade naar minimaal Thunderbird 1.0.6 en bij voorkeur versie 1.5 (huidige release) lijkt me wel aan te bevelen.
De setting "Compact folders when it saves xxx KB" stond niet aangevinkt om de eoa reden. Het probleem is gelukkig opgelost. :) Alsnog bedankt. Ik zal idd even updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-03-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:04:
[...]
De setting "Compact folders when it saves xxx KB" stond niet aangevinkt om de eoa reden. Het probleem is gelukkig opgelost. :) Alsnog bedankt. Ik zal idd even updaten.
Met die setting alleen krijg je alleen nog maar de vraag (een prompt) of het moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

gevonden

[ Voor 98% gewijzigd door hendrikjan op 05-03-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mr. Liu schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:08:
[...]

Met die setting alleen krijg je alleen nog maar de vraag (een prompt) of het moet gebeuren.
Mijn ouders weten nu dus dat dan op Yes moeten klikken. De grote local folders heb ik al opgeschoond en gecompact.
Edit: ik denk dat ik die AutoMsgSelect extensie maar installeer. Toch raar dat TB niet automatisch kan compacten; als je dat niet zelf doet wordt je mailbox op den duur vanzelf onbruikbaar...

[ Voor 29% gewijzigd door Aham brahmasmi op 05-03-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Aham brahmasmi schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:50:
[...]
Mijn ouders weten nu dus dat dan op Yes moeten klikken. De grote local folders heb ik al opgeschoond en gecompact.
Dat is een goed begin.
Edit: ik denk dat ik die AutoMsgSelect extensie maar installeer. Toch raar dat TB niet automatisch kan compacten; als je dat niet zelf doet wordt je mailbox op den duur vanzelf onbruikbaar...
Blij dat je hem zelf al gevonden hebt, anders zou ik die nu aangeraden hebben (werkt echt heel erg fijn). En ja, het is ondertussen een puntje van aandacht voor de ontwikkelaars heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Zijn er hier trouwens mensen die ook ervaren dat de performance van het Junk Mail Controls van 1.5 veel slechter presteert dan de vorige versie? Relatief veel minder wordt als junk aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik zou het niet weten. Ik ben van 1.0.7 binnen minuten teruggegaan naar 1.0.6 en ik weet via via van teveel bugs in 1.5.0 om die te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik "moest" wel om: versies <1.5 waren zo gruwelijk traag met folders (berichten inserten, overzicht laten zien, etc.) met meer dan zeg 10.000 berichten, terwijl ik (spam)folders van >100.000 berichten van enkele GBs groot had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Waarom bewaar je al die rotzooi :?
En al eens je folders gecompact :? Dat heeft ook een heel redelijke (positieve) invloed op de performance.
Verder moet je gewoon je Inbox leeghouden (maar dat geldt eigenlijk voor alle e-mail programma's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Mr. Liu schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:09:
Waarom bewaar je al die rotzooi :?
En al eens je folders gecompact :? Dat heeft ook een heel redelijke (positieve) invloed op de performance.
Verder moet je gewoon je Inbox leeghouden (maar dat geldt eigenlijk voor alle e-mail programma's).
't gaat niet om bewaren maar toendertijd was de dagelijkse "buit" zo'n 20.000 berichten :P Compacten (uiteraard geprobeerd) helpt per definitie niet, omdat oude versies per definitie messages al traag (lees: >1 seconde per stuk) inserten in een folder als er al een groot aantal instaan. Gewoon een kwestie van brak programmeren (en later gefixed). Hetzelfde probleem trad trouwens ook op met high-volume mailinglists.

Overigens was thunderbird op dat moment een van de weinige die op dit vlak prestatieproblemen gaf. Zelfs outlook express kende dit probleem niet (maar was wel weer gelimiteerd tot 2GB folders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

20.000 Berichten per dag :? Ik neem aan dat het grootste deel daarvan spam is want zoveel normale mail krijgt een normaal mens niet weggewerkt, maar dan vraag ik me af wat jij in een vorig leven hebt uitgespookt om zo'n slecht Karma te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Jup spam. Ik gebruikte een catchall adres voor m'n domein naam en een spammer is een keer adressen met mijn domeinnaam als extentie gaan genereren: jack@, john@, sales@, info@, etc. Vervolgens nam in een periode van maanden de hoeveelheid spam op die adressen exponentieel toe ( Ik moest het dus wel even opslaan om m'n legitieme adressen die ik ooit gebruikt had te bepalen, aparte mailboxes voor aan te maken, en daarna het catchall adres te sluiten. De spam op m'n echte adressen komt gelukkig niet boven de 100 per dag uit :) Ik kan helaas melden dat een bayesian filter bij dergelijke hoeveelheden ook niet meer werkt, zowel in hoeveelheid die hij niet detecteert alswel de processing tijd die er voor benodigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dat is inderdaad extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mr. Liu schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:11:
maar dan vraag ik me af wat jij in een vorig leven hebt uitgespookt om zo'n slecht Karma te hebben.
Kan net zo goed karma uit z'n huidige leven zijn hoor. ;) Het e-mailadres van m'n ouders werd opeens overspoeld met spam (zo 250 berichten als je 2 of 3 dagen de mail niet checkte) toen ik een tijdje lang nog geen SP2 had op mijn 2e pc die bij mijn ouders heb staan. Opeens zat 'ie vol met trojans en spyware en daardoor zal dat adres wel doelwit van spammers geworden zijn. Die spam was eigenlijk de enige reden om bij m'n ouders TB te installeren. Maar als je 20.000 spammails per dag in je inbox krijgt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de wondere wereld van RSS ontdekt en gebruik (uiteraard) Thunderbird om deze dagelijks te checken. Heerlijk werkt het. Ik heb echter een klein schoonheids-vraagje. Zie het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://nijmegen.lommersonline.com/public/02/mozillaThunderbirdMappenStructuur.jpg

Graag zou ik de volgorde anders zien, namelijk dat eerst mijn email-account verschijnt en dan pas mijn RSS-feeds. Kan dit? En zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:02:
Ik heb sinds kort de wondere wereld van RSS ontdekt en gebruik (uiteraard) Thunderbird om deze dagelijks te checken. Heerlijk werkt het. Ik heb echter een klein schoonheids-vraagje. Zie het volgende plaatje:

[afbeelding]

Graag zou ik de volgorde anders zien, namelijk dat eerst mijn email-account verschijnt en dan pas mijn RSS-feeds. Kan dit? En zo ja, hoe?
Dat kan met de volgende extension: Folderpane Tools.
Check de rest van de site ook eens, ook de extensions Buttons! en No New Window On Double Click zijn de moeite waard.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 16-03-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ppl schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:12:
[...]
Dat kan met de volgende extension: Folderpane Tools.
Die heb ik nooit nodig gehad.
Check de rest van de site ook eens, ook de extensions Buttons! en No New Window On Double Click zijn de moeite waard.
Dat zijn inderdaad twee heel fijne extensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dank jullie. Ik heb het voor elkaar met Folderpane. Helemaal top! Thunderbird begint steeds meer m'n favoriet te worden. Nee, wat zeg ik... het is mijn favoriet! Ik mis eigenlijk niets meer. Jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad. Ik gebruik thunderbird zo goed als kaal, en het is helemaal top! Ik mis echt niets. Het heeft gewoon precies wat ik nodig heb! Echt toppakket!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Tsja, ik vind de manier waarop met TB met attachments omgaat en het slepen van mails (naar de desktop bijv. om als .eml op te slaan) niet handig. Ik heb verder geen spamfilter of andere functies nodig dus ik houdt het maar op OE. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik nu een tweetal weken thunderbird, en op zich bevalt het prima...
ik kom er alleen nu net achter dat als iemand mij een mail stuurt met een attachment, en ik hier een reply naar stuur, dat dan ook de attachment weer wordt verstuurd. Is er een mogelijkheid dat bij een reply, de attachment automatisch wordt verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:32:
ik gebruik nu een tweetal weken thunderbird, en op zich bevalt het prima...
ik kom er alleen nu net achter dat als iemand mij een mail stuurt met een attachment, en ik hier een reply naar stuur, dat dan ook de attachment weer wordt verstuurd. Is er een mogelijkheid dat bij een reply, de attachment automatisch wordt verwijdert?
Bij mij gebeurt dit niet. Weet je zeker dat je dit niet expliciet hebt vermeld in de optie-schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oww... ik heb het even gecontroleerd...
het is inderdaad niet altijd het geval...
in het geval dat er een afbeelding als bijlage is, toont tb deze in het bericht... als ik dan reageer, dan stuurt ie deze afbeelding weer terug.... wellicht omdat de afbeelding gewoon binnen het bericht staat dan.... het viel me nu ineens op omdat het om een foto ging van 0.5mb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:00:
oww... ik heb het even gecontroleerd...
het is inderdaad niet altijd het geval...
in het geval dat er een afbeelding als bijlage is, toont tb deze in het bericht... als ik dan reageer, dan stuurt ie deze afbeelding weer terug.... wellicht omdat de afbeelding gewoon binnen het bericht staat dan.... het viel me nu ineens op omdat het om een foto ging van 0.5mb...
Display attachments inline in het menu "view" maar eens uitzetten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn werk gebruik ik ook thunderbird. Komt ontzettend veel mail binnen (ongeveer 20 verschillende mailboxen). Al deze mailboxen hebben ongeveer 100 tot 1000 berichten. Het schijf gebruik van thunderbird is nu 29 GB . :/

Goed dat ik heb gelezen dat ik de mappen moet comprimeren. Hoop dat dat helpt. Is het overigens niet mogelijk om berichten helemaal te verwijderen, inplaats dat thunderbird er een hidden message van maakt (waar je toch niets mee kan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:50:
<knip>
Goed dat ik heb gelezen dat ik de mappen moet comprimeren. Hoop dat dat helpt. Is het overigens niet mogelijk om berichten helemaal te verwijderen, inplaats dat thunderbird er een hidden message van maakt (waar je toch niets mee kan)?
Niet comprimeren maar compacteren en dat is precies het fysiek verwijderen van een (verborgen) bericht dat is aangemerkt als verwijderd.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*