Zelfs al zou ik dat gebruiken, ik heb diverse mappen waar ik mijn e-mail in sorteer. Als ik in die mappen een e-mail op to-do zet dan zie je dat ook niet als je niet in die map zit.
MozBackup is inderdaad de aangewezen weg. Dit werkt ook voor Firefox. Daarnaast kan je met de MboxImport extensie ook heel leuke dingen doen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik heb Thunderbird nu een weekje geprobeerd en ik mis toch nog drie dingen:
• Templates: De huidige vorm van templates is echt heel erg primitief. Ik wil op reply kunnen drukken bij een mailtje en dat er dan meteen een standaard mailtje van mijn kant komt te staan. Of dat je op new email drukt en dat er alvast een voorbeeld tekst komt te staan. Nu zijn er al eerder tweakers geweest die dit zoeken, maar op dit moment schijnt er niet zoiets te zijn. Zoiets bedoel ik dus:
• Een new e-mail notificatie die net zolang blijft staan tot je hem aanklikt. Eigenlijk zoek ik gewoon een tickerbar voor Thunderbird
.
• Een password "onthouder" voor zowel je certificaten als je openpgp passphrase. Uiteraard is dit is minder veilig, maar om elke keer gevraagd te worden om een wachtwoord als je een mailtje getekend verstuurt, das ook niet echt leuk... Liever een beetje minder veilig dan totaal onveilig door geen certifikaten of openpgp te gebruiken.
Helaas wilde de eerder genoemde Thunderbird resource site, Google en GoT search geen resultaten weergeven met een oplossing. Misschien jij wel
• Templates: De huidige vorm van templates is echt heel erg primitief. Ik wil op reply kunnen drukken bij een mailtje en dat er dan meteen een standaard mailtje van mijn kant komt te staan. Of dat je op new email drukt en dat er alvast een voorbeeld tekst komt te staan. Nu zijn er al eerder tweakers geweest die dit zoeken, maar op dit moment schijnt er niet zoiets te zijn. Zoiets bedoel ik dus:
code:
1
2
3
4
5
6
| Hoi %TOFName, %Cursor Groeten, %FROMFNAME |
• Een new e-mail notificatie die net zolang blijft staan tot je hem aanklikt. Eigenlijk zoek ik gewoon een tickerbar voor Thunderbird
• Een password "onthouder" voor zowel je certificaten als je openpgp passphrase. Uiteraard is dit is minder veilig, maar om elke keer gevraagd te worden om een wachtwoord als je een mailtje getekend verstuurt, das ook niet echt leuk... Liever een beetje minder veilig dan totaal onveilig door geen certifikaten of openpgp te gebruiken.
Helaas wilde de eerder genoemde Thunderbird resource site, Google en GoT search geen resultaten weergeven met een oplossing. Misschien jij wel
[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 02-12-2005 22:17 ]
Dat is heel makkelijk om te doen. Je maakt gewoon gebruik van de "Saved Search" functie.Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:02:
Is het mogelijk om net als bij Outlook alle mails gemarkeerd als 'to do' in 1 overzichtje te krijgen. Nu moet ik alle mappen afstruinen om te kijken of er nog 'to do' mailtjes zijn...
Via de 'zoekopdracht als map' kom ik er niet uit, omdat dat per account gaat en niet over het totaal.
Je gaat als volgt te werk:
- Ga naar: File > New > Saved Search
- Je krijgt nu een scherm voor je neus.
- Geef als "Name" een naam op (zoals ToDo)
- Bij "Create as subfolder..." kies je waar die Saved Search moet komen te staan
- Druk op de knop "Choose"
- Kies in het volgende scherm alle mappen
- Klik op "ok"
- In het venster waar die regel staat met "subject" en "contains" verander je dit naar:
"label" en "is" en je kiest uit het 3e pulldown menu de optie "To Do".
- Druk op "ok".
That's it, nu heb je een Saved Search mapje. Klik je die aan dan worden al je mailfolders die je hebt aangegeven doorzocht op messages die de label "To Do" hebben. Komt er nieuwe mail bij dan wordt dit toegevoegd. Je hebt zodoende alle mails met dat label dus in 1 mapje staan.
Ik heb laatst de extension QuickText geinstalleerd ter vervanging van Tagzilla (die werkt nog niet met Thunderbird en Firefox 1.5) zodat ik toch nog signatures kan gebruiken.wwillem schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:03:
Ik heb Thunderbird nu een weekje geprobeerd en ik mis toch nog drie dingen:
• Templates: De huidige vorm van templates is echt heel erg primitief. Ik wil op reply kunnen drukken bij een mailtje en dat er dan meteen een standaard mailtje van mijn kant komt te staan. Of dat je op new email drukt en dat er alvast een voorbeeld tekst komt te staan.
Het voorbeeld wat jij geeft is exact hetgeen zij behandelen in hun help van die extension
Je kunt het helemaal zelf instellen en er een sneltoets aan toe wijzen. Je kunt zelfs definieren waar de cursor moet komen te staan.
Het enige wat je niet kunt is zorgen dat dit automatisch gebeurd, maar dat zou je dan weer op kunnen slaan als template (daar heb ik nog niet meegespeeld trouwens).
Je krijgt bij in het compose venster een extra toolbar waarin je zelf menu's kunt aanmaken (dus bijv. een menu personal, work, ebay, etc.) zodat je die quicktexts kunt organiseren.
De site is: http://www.hesslow.se/quicktext/
Moet je maar even bekijken/spelen of het daadwerkelijk wat voor je is.
Dat doet Thunderbird toch standaard? Althans in Windows wel, krijg je een envelopje in je systray.• Een new e-mail notificatie die net zolang blijft staan tot je hem aanklikt. Eigenlijk zoek ik gewoon een tickerbar voor Thunderbird.
Voor opengp kun je enigmail gebruiken. Die heeft de optie om de passphrase te onthouden dacht ik.• Een password "onthouder" voor zowel je certificaten als je openpgp passphrase. Uiteraard is dit is minder veilig, maar om elke keer gevraagd te worden om een wachtwoord als je een mailtje getekend verstuurt, das ook niet echt leuk... Liever een beetje minder veilig dan totaal onveilig door geen certifikaten of openpgp te gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door ppl op 02-12-2005 22:59 ]
Tnx, ik zal eens kijken of dit is wat ik zoekppl schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:55:
Ik heb laatst de extension QuickText geinstalleerd ter vervanging van Tagzilla (die werkt nog niet met Thunderbird en Firefox 1.5) zodat ik toch nog signatures kan gebruiken.
Het voorbeeld wat jij geeft is exact hetgeen zij behandelen in hun help van die extension
Je kunt het helemaal zelf instellen en er een sneltoets aan toe wijzen. Je kunt zelfs definieren waar de cursor moet komen te staan.
Het enige wat je niet kunt is zorgen dat dit automatisch gebeurd, maar dat zou je dan weer op kunnen slaan als template (daar heb ik nog niet meegespeeld trouwens).
Je krijgt bij in het compose venster een extra toolbar waarin je zelf menu's kunt aanmaken (dus bijv. een menu personal, work, ebay, etc.) zodat je die quicktexts kunt organiseren.
De site is: http://www.hesslow.se/quicktext/
Moet je maar even bekijken/spelen of het daadwerkelijk wat voor je is.
Edit: Masterlijke plugin. Je kan er redelijk veel mee. Nu moet ik nog een optie vinden om standaard autotekst "Reply" bij een reply te gebruiken
Edit: Ja zo'n onopvallend envelopje krijg ik wel, maar die schiet z'n doel een beetje voorbij: ik zie hem nooit. Je krijgt wel standaard zo'n notification, maar deze gaat weer weg na een door jezelf in te stellen tijd (ja die kan je ook op 999 zetten in een of andere vestopte system file (heerlijk gebruiksvriendelijk weer[...]
Dat doet Thunderbird toch standaard? Althans in Windows wel, krijg je een envelopje in je systray.
Enigmail gebruik ik al (is essentieel voor openpgp onder thunderbird). De functie die jij bedoelt zit er wel in, maar betekent wat anders. De error die gnupg dan geeft is dat er een error is met de passphrase. Helaasch pindakaas.[...]
Voor opengp kun je enigmail gebruiken. Die heeft de optie om de passphrase te onthouden dacht ik.
[ Voor 13% gewijzigd door dr snuggles op 03-12-2005 11:19 ]
Hoe krijg jij het voor elkaar om dat icoontje uit de systray te laten verdwijnenwwillem schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:39:
[...]
Nee. Je krijgt wel standaard zo'n envelop, maar deze gaat weer weg na een door jezelf in te stellen tijd (ja die kan je ook op 999 zetten in een of andere vestopte system file (heerlijk gebruiksvriendelijk weer), dit is de tussenoplossing). In een tickerbar staat veel meer info dan alleen dat je een mailtje hebt.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Dat onopvallende icoontje krijg ik niet weg. Ik bedoelde meer die notification die je krijgt bij nieuwe mail rechtsonder.Mr. Liu schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:02:
[...]
Hoe krijg jij het voor elkaar om dat icoontje uit de systray te laten verdwijnen
Maar heb jij wel een oplossing voor een opvallende nieuwe e-mail notification die net zo lang aanblijft staan totdat jij er op klikt en ook nog eens info over het mailtje zelf bevat?
[ Voor 24% gewijzigd door dr snuggles op 03-12-2005 11:21 ]
Miscommunicatie dus.wwillem schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:18:
[...]
Dat onopvallende icoontje krijg ik niet weg. Ik bedoelde meer die notification die je krijgt bij nieuwe mail rechtsonder.
Helaas (voor jou) niet.Maar heb jij wel een oplossing voor een opvallende nieuwe e-mail notification die net zo lang aanblijft staan totdat jij er op klikt en ook nog eens info over het mailtje zelf bevat?
Verwijderd
Alleen jammer dat het per account gaat en niet over het totaal.ppl schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:55:
[...]
Dat is heel makkelijk om te doen. Je maakt gewoon gebruik van de "Saved Search" functie.
Je gaat als volgt te werk:
- Ga naar: File > New > Saved Search
- Je krijgt nu een scherm voor je neus.
- Geef als "Name" een naam op (zoals ToDo)
- Bij "Create as subfolder..." kies je waar die Saved Search moet komen te staan
- Druk op de knop "Choose"
- Kies in het volgende scherm alle mappen
- Klik op "ok"
- In het venster waar die regel staat met "subject" en "contains" verander je dit naar:
"label" en "is" en je kiest uit het 3e pulldown menu de optie "To Do".
- Druk op "ok".
That's it, nu heb je een Saved Search mapje. Klik je die aan dan worden al je mailfolders die je hebt aangegeven doorzocht op messages die de label "To Do" hebben. Komt er nieuwe mail bij dan wordt dit toegevoegd. Je hebt zodoende alle mails met dat label dus in 1 mapje staan.
Dan moet je toch wat verder kijken want ik kan heel duidelijk aangeven welke folders er doorzocht moeten worden en dat beperkt zich beslist niet tot 1 account.Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:32:
[...]
Alleen jammer dat het per account gaat en niet over het totaal.
Als je op "Choose" drukt krijg je een scherm met daarin je hele structuur zoals je die ook aan de rechterkant ziet. Als je usenet servers hebt staan kun je die zelfs ook nog kunnen doorzoeken.
Je zult dus echt zelf moeten aangeven welke folders er doorzocht moeten worden en aan jouw reply te zien is dat niet gebeurt. Default selecteert hij het standaard account namelijk.
Het nadeel hieraan is wel dat je alle subfolders handmatig moet selecteren, je kunt dus niet even een usenet server selecteren en dan hopen dat die in de subfolders (de nieuwsgroepen dus) gaat zoeken.
Je moet iedere nieuwsgroep apart selecteren en dat is niet erg fijn als dat er veel zijn
Ik heb zelf 2 accounts en ik gebruik geen global inbox (ik houd die 2 inboxes liever gescheiden).
De mail die ik wil bewaren en bepaalde soort mails bewaar ik in mijn folder structuur die ik onder de Local Folders heb opgezet. Een aantal mails daarentegen komen gewoon in de inbox te staan en blijven daar staan totdat ik ze zelf verhuis. Die worden ook meegenomen in de search.
[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 03-12-2005 17:50 ]
Als ik thunderbird op de nieuwe pc open krijg ik alleen een paar balken te zien. Geen knoppen niets.
Wie weet wat er aan de hand is. ?
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Welke Thunderbird versie heb je ?ikkes schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:21:
Als ik thunderbird op de nieuwe pc open krijg ik alleen een paar balken te zien. Geen knoppen niets.
Als je Thunderbird van de oude naar de nieuwe computer hebt verhuisd, hoe heb je dat gedaan ?
Er van uitgaat dat je Mozbackup gebruikt heb...ikkes schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:21:
Heb je met Mozbackup een backup gemaakt van alles plus extensions? Dit kan namelijk wel eens fout gaan (zelf meerdere malen gehad). Probeer het zonder de extensions te doen. Natuurlijk wel even alles op de nieuwe pc weg gooien van TB, voordat je de backup terug zet. Daarnaast moet je ook minimaal 1x TB draaien als je een backup terug zet met Mozbackup.
En zoals ppl zegt, wel even vermelden wat je hebt gebruikt voor de backup en welke versie TB je hebt.
Gelukt 
Het lag dus inderdaad aan de extensions
Had de laatse TB al opgehaald en mozbackup gebruikt. Nu zonder de extensions mee te nemen ging het wel goed.
Het lag dus inderdaad aan de extensions
Had de laatse TB al opgehaald en mozbackup gebruikt. Nu zonder de extensions mee te nemen ging het wel goed.
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Verwijderd
Als ik op choose klik krijg ik een dropdown waar ik eerst de account moet kiezen en dan kan aangeven welke mappen wil aanvinken.ppl schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 17:46:
[...]
Dan moet je toch wat verder kijken want ik kan heel duidelijk aangeven welke folders er doorzocht moeten worden en dat beperkt zich beslist niet tot 1 account.
Als je op "Choose" drukt krijg je een scherm met daarin je hele structuur zoals je die ook aan de rechterkant ziet. Als je usenet servers hebt staan kun je die zelfs ook nog kunnen doorzoeken.
Je zult dus echt zelf moeten aangeven welke folders er doorzocht moeten worden en aan jouw reply te zien is dat niet gebeurt. Default selecteert hij het standaard account namelijk.
Het nadeel hieraan is wel dat je alle subfolders handmatig moet selecteren, je kunt dus niet even een usenet server selecteren en dan hopen dat die in de subfolders (de nieuwsgroepen dus) gaat zoeken.
Je moet iedere nieuwsgroep apart selecteren en dat is niet erg fijn als dat er veel zijn
Ik heb zelf 2 accounts en ik gebruik geen global inbox (ik houd die 2 inboxes liever gescheiden).
De mail die ik wil bewaren en bepaalde soort mails bewaar ik in mijn folder structuur die ik onder de Local Folders heb opgezet. Een aantal mails daarentegen komen gewoon in de inbox te staan en blijven daar staan totdat ik ze zelf verhuis. Die worden ook meegenomen in de search.
Mja, zeg dat dan ook meteenVerwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:57:
[...]
Als ik op choose klik krijg ik een dropdown waar ik eerst de account moet kiezen en dan kan aangeven welke mappen wil aanvinken.
Ik dacht dat je bedoelde dat je het per account moest doen en dus 3 van die searches krijgt als je 3 acccounts zou hebben.
Je moet inderdaad gewoon alle mappen aangeven waarin je wilt zoeken en om het niet verwarrend te maken hebben ze dus gewoon het mappenoverzicht gebruikt zoals je die in Thunderbird hebt.
Je vinkt dan de mappen aan waarbinnen gezocht moet worden en dan klaar.
Je kunt dus per account aangeven welke mappen je hebben wilt maar dan wel alle mappen in 1 overzicht in 1x selecteren waardoor je dus maar 1 search hebt.
Dat noem ik geen probleem, dat noem ik eerder logica en flexibiliteit. De gebruiker bepaald welke mappen doorzocht moeten worden. Je kunt namelijjk heel wat meer met die search dan alleen emails met een bepaald label weergeven. Het zou dan ook stupide zijn om over het totaal te doen.
Als ik nieuwsgroepen heb dan wil ik die niet doorzoeken op een bepaald label omdat die daar toch niet in voor zullen komen. Netzoals dat ik iets als een sent items of drafts o.i.d. niet wil doorzoeken op een bepaald label. Maar ik ben maar alleen en de wereld bestaat uit heel wat meer mensen en die willen zoiets juist weer wel.
Het gaat dus EN per account EN over het totaal omdat je alle mappen kunt selecteren.
Als je echter bedoeld dat wanneer je alle submappen van een account wil selecteren het niet werkt wanneer je alleen het account selecteert uit dat overzicht dan geef ik je gelijk. Dat werkt niet
Hij zoekt dus kennelijk niet in submappen, je moet dus ook de submappen selecteren als je die wilt doorzoeken. Dat is een nadeel als dat een aardig grote hoeveelheid is.
Het probleem is heel simpel. Ik gebruik Thunderbird 1.5 RC1 en die heeft een nieuwere manier van dat Saved Search venster dan iemand met Thunderbird 1.0.x (1.5 kan dus wel in een overzicht alle mappen selecteren waarbij het automatisch laten zoeken in submappen (nog) niet werkt, iets wat wel in de 1.0.x versie kan. In de 1.0.x versie moet je het per account doen waarbij de local folders ook een eigen account is).
Voortaan maar wat meer info geven dus, vooral de versie van Thunderbird.
Saved Search staat overigens prima gedocumenteerd in de knowledgebase die je in de openingspost van dit topic kunt vinden.
Mensen, kijk nou eerst eens in die openingspost bij die links en dan met name die knowledgebase.
Dit is al de zoveelste keer dat ik daar naar moet verwijzen

[ Voor 17% gewijzigd door ppl op 06-12-2005 19:41 ]
Verwijderd
Ik ben nog steeds op zoek naar een werkende plugin die netjes alle binnenkomende mail forward of redirect naar m'n gmail-adres. Zijn die er? Ik neem aan dat wel meer tweakers hier gebruik van maken toch? Ik heb deze plugin (uit de startpost) al geprobeerd; maar deze wil ik eignelijk aansrpeken binnen een sorterings-rule. Dit krijg ik niet voor mekaar.
Blijkbaar niet (en het nut ontgaat me eigenlijk ook).
Daarnaast is het nogal onnodig om het topic te kicken binnen 24.
Kan dat niet gewoon met een filter oid?
Kan dat niet gewoon met een filter oid?
ja waarom zou je dat uberhaupt willen doen?? als je je mail gewoon op de server laat mis je toch niets?
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Verwijderd
Nou, de mail komt van een pop-adres van maximaal 25 mb. Door nu de mail automatisch te forwarden naar m'n gmail account heb ik altijd de beschikking over alle mail! Ideaal lijkt me.Pretorian_ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:49:
ja waarom zou je dat uberhaupt willen doen?? als je je mail gewoon op de server laat mis je toch niets?
Gmail heeft niet de optie om mail van andere pop-accounts binnen te halen?Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:02:
[...]
Nou, de mail komt van een pop-adres van maximaal 25 mb. Door nu de mail automatisch te forwarden naar m'n gmail account heb ik altijd de beschikking over alle mail! Ideaal lijkt me.
Die gebruiken lijkt mij handiger, zeker als je juist alles in 1 mailbox wil hebben staan zodat je er overal bij kunt. Hoef je niet steeds Thunderbird op te starten, mail binnen halen en dan forwarden naar gmail waarbij de nodige mailheaders ook sneuvelen.
[ Voor 22% gewijzigd door ppl op 07-12-2005 14:03 ]
Verwijderd
Wanneer ik een e-mailbericht naar een map verplaats en er dan op reageer, krijg ik de fout dat de melding 'copying message to sent folder' oneindig lang blijft staan. Het gaat om de sent folder van de Local Folders.
Ik kan niks vinden over deze fout.
Ik kan niks vinden over deze fout.
Is het niet veel handiger dit serverside op de betreffende pop server in te stellen. Nu moet jouw pc aanstaan om mail door te sturen. Bijna alle mailaccounts kunnen mail doorsturen naar een adres. Dan wordt dat direct geregeld als een mail aankomt op de server, en niet pas als jij je mail checked.Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:02:
[...]
Nou, de mail komt van een pop-adres van maximaal 25 mb. Door nu de mail automatisch te forwarden naar m'n gmail account heb ik altijd de beschikking over alle mail! Ideaal lijkt me.
Ook handig als je bijvoorbeeld een paar attachments binnenkrijgt van pakweg een paar MB. Eerst downloaden, vervolgens weer uploaden naar de smtp server om naar je gmail te sturen. Niet echt logisch allemaal.
Verwijderd
Klopt, probleem is echter dat ik niet de controle heb over de mailserver. Ik huur gewoon een domein en that's it. Maar ik zal eens iets proberen met een catch-all adres.
Waarschijnlijk een n00b vraag maar ik kom er ff helemaal niet meer uit:
Ik heb de laatste thunderbird na een verse format erop gezet (draai gewoon winXP). Ik heb alles geconfigureerd voor mijn gmail account en zenden en ontvangen van mail gaat gewoon goed. Nu heb ik alleen zo'n 450 berichten nog op de gmail-server staan, en hoe ik ook probeer, ik krijg die niet naar mijn harde schijf gecopieerd.
Met de get mail knop neemtie natuurlijk alleen maar berichten die nieuw zijn. En ik heb al geprobeerd al mijn berichten webbased op "unread" te zetten, maar dit hielp ook niets.
Hoe krijg ik nou al mijn oude berichten ook in mijn thunderbird-box? Google en de GoT-search leverden mij geen antwoorden op waar ik wat aan had, tot zover.
Ik heb de laatste thunderbird na een verse format erop gezet (draai gewoon winXP). Ik heb alles geconfigureerd voor mijn gmail account en zenden en ontvangen van mail gaat gewoon goed. Nu heb ik alleen zo'n 450 berichten nog op de gmail-server staan, en hoe ik ook probeer, ik krijg die niet naar mijn harde schijf gecopieerd.
Met de get mail knop neemtie natuurlijk alleen maar berichten die nieuw zijn. En ik heb al geprobeerd al mijn berichten webbased op "unread" te zetten, maar dit hielp ook niets.
Hoe krijg ik nou al mijn oude berichten ook in mijn thunderbird-box? Google en de GoT-search leverden mij geen antwoorden op waar ik wat aan had, tot zover.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Verwijderd
Ik weet niet of gmail ook IMAP ondersteund, maar dat zou de beste oplossing zijn.Khaine666 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:09:
Waarschijnlijk een n00b vraag maar ik kom er ff helemaal niet meer uit:
Gmail heeft zover ik kon lezen geen IMAP ondersteuning, maar ik ben zelf al achter een oplossingen gekomen. Toch bedankt voor je antwoordVerwijderd schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:43:
[...]
Ik weet niet of gmail ook IMAP ondersteund, maar dat zou de beste oplossing zijn.
Voor hij/zij met hetzelfde probleem:
- Open gmail in je webbrowser.
- Ga naar Settings , en het kopje "Forwarding and POP"
- Vink bij "pop download" de setting "Enable POP for all mail (even mail that's already been downloaded)" aan, en save changes.
- Start je outlook/thunderbird/evolution/whatever en haal je mail op.
Werkt hier iig goed !
[ Voor 6% gewijzigd door Khaine op 09-12-2005 13:06 ]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Dat werkt inderdaad uitstekend en dat zou ook precies zijn geweest wat ik je verteld had als je het niet zelf had uitgevogeld.
Weer iets wat ik niet kan vinden 
Ik zoek iets waarin ik alle adressen in kan bijhouden.
Op de oude pc draai ik outlook daarvoor. Wil gewoon alle huisadressen bij kunnen houden (en uit kunnen printen op kerstkaarten nu)
Ben al volop aan het zoeken maar vind alleen dingen om email adressen bij te houden.
Op de oude pc draai ik outlook daarvoor. Wil gewoon alle huisadressen bij kunnen houden (en uit kunnen printen op kerstkaarten nu)
Ben al volop aan het zoeken maar vind alleen dingen om email adressen bij te houden.
Live long and prosper.
Als je een contact bekijkt (Address Book) heb je 3 tabs (Contact, Address en Other). Address is waar jij moet kijken.ikkes schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:38:
Weer iets wat ik niet kan vinden
Ik weet niet of deze vragen al eerder aan bod zijn geweest (ik had geen zin om die talloze posts in dit en het vorige deel te doorgronden), maar:
1. Wat is het verschil tussen een Global Postvak IN en een 'gewone' Postvak IN ?
2. Bij Outlook Express was ik altijd gewend om bij ieder nieuw toe te voegen account steeds een pop3-adres mét daarbij een smtp-adres in te vullen. Klopt het dat je in Thunderbird nu nog maar 1x een smtp-adres hoeft in te vullen en dat alle accounts hiervan gebruik maken?
3. Indien vraag 2 juist is, bestaat er dan een Thunderbird-extensie die het mogelijk maakt om ieder account tóch z'n eigen smtp-adres mee te geven, zoals dus bij Outlook Express?
(P.S. Voor de goede orde: ik gebruik Thunderbird versie 1.0.7.)
1. Wat is het verschil tussen een Global Postvak IN en een 'gewone' Postvak IN ?
2. Bij Outlook Express was ik altijd gewend om bij ieder nieuw toe te voegen account steeds een pop3-adres mét daarbij een smtp-adres in te vullen. Klopt het dat je in Thunderbird nu nog maar 1x een smtp-adres hoeft in te vullen en dat alle accounts hiervan gebruik maken?
3. Indien vraag 2 juist is, bestaat er dan een Thunderbird-extensie die het mogelijk maakt om ieder account tóch z'n eigen smtp-adres mee te geven, zoals dus bij Outlook Express?
[ Voor 5% gewijzigd door Thexder op 10-12-2005 03:22 ]
Zoals de naam eigenlijk al aangeeft. Global Inbox zorgt ervoor dat alle email in 1 inbox komt en dus niet voor elke account een andere Inbox. De normale manier is dus het tegen overgestelde hiervan.1. Wat is het verschil tussen een Global Postvak IN en een 'gewone' Postvak IN ?
Dit kan je instellen zonder een extra extentie. En je kan voorbeide manieren ZELF kiezen. Bij Account Settings > "account kiezen" > Outgoing Server (SMTP) Hier kan je de default server kiezen (die van je ISP waarschijnljk) of een eigenlijk SMTP server kiezen die je gedefinieerd hebt in Account Settings > Outgoing Server.2. Bij Outlook Express was ik altijd gewend om bij ieder nieuw toe te voegen account steeds een pop3-adres mét daarbij een smtp-adres in te vullen. Klopt het dat je in Thunderbird nu nog maar 1x een smtp-adres hoeft in te vullen en dat alle accounts hiervan gebruik maken?
Ik zou je adviseren om over te stappen op 1.5 RC 1. Al zijn er een paar extenties die niet werken, het menu is gewoon een stuk beter te overzien.
[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 10-12-2005 12:13 ]
In het eerste geval komen alle nieuwe berichten van alle accounts die daar gebruik van maken in één Postvak IN. In het tweede geval komen alle nieuwe berichten in een Postvak IN per account.Thexder schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 03:08:
Ik weet niet of deze vragen al eerder aan bod zijn geweest (ik had geen zin om die talloze posts in dit en het vorige deel te doorgronden), maar:
Het kan. Bij GMail kan je dan een klein probleempje verwachten omdat die (zonder verdere aanpassingen van jouw kant) het verzendende e-mail adres direct vervangen door je GMail adres. Je kan ook meerdere SMTP servers opgeven. Ik heb 5 SMTP servers gedefinieerd voor een totaal van 8 accounts.2. Bij Outlook Express was ik altijd gewend om bij ieder nieuw toe te voegen account steeds een pop3-adres mét daarbij een smtp-adres in te vullen. Klopt het dat je in Thunderbird nu nog maar 1x een smtp-adres hoeft in te vullen en dat alle accounts hiervan gebruik maken?
Daar heb je niet eens een extensie voor nodig. Je moet eerste de extra SMTP servers opvoeren in Tools - Account Settings - Outgoing Server (SMTP) - Advanced.3. Indien vraag 2 juist is, bestaat er dan een Thunderbird-extensie die het mogelijk maakt om ieder account tóch z'n eigen smtp-adres mee te geven, zoals dus bij Outlook Express?
Daarna kan je per account de te gebruiken SMTP server specificeren in Tools - Account Settings - Server Settings - Advanced - SMTP.
Ik heb gehoord dat dat in versie 1.5 iets gemakkelijker te vinden is. Je zou gemak kunnen hebben van de Show SMTP Username extensie (niet noodzakelijk).
Veel succes.
Voor iemand die net begint met Thunderbird is dat misschien geen slecht idee, maar ik wacht wel even tot de officiele release en dan nog minimaal twee weken. Ik kan het me eigenlijk niet veroorloven dat het volkomen misgaat (of zelfs dat bepaalde noodzakelijke extensies niet werken, vandaar dat ik nog op 1.0.6 zit).Graham schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:11:
[...]
Ik zou je adviseren om over te stappen op 1.5 RC 1. Al zijn er een paar extenties die niet werken, het menu is gewoon een stuk beter te overzien.
[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 10-12-2005 12:19 . Reden: Aanvulling ]
Toch nog wat aanvullende vragen:Mr. Liu schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 12:16:
[...]
Daar heb je niet eens een extensie voor nodig. Je moet eerste de extra SMTP servers opvoeren in Tools - Account Settings - Outgoing Server (SMTP) - Advanced.
Daarna kan je per account de te gebruiken SMTP server specificeren in Tools - Account Settings - Server Settings - Advanced - SMTP.
[...]
1. Bij de Advanced SMTP Settings in Tb. (Thunderbird) kan ik dus alle SMTP server-adressen noteren die ik gebruiken wil. Maar bij OE (Outlook Express) doe je dit per account. Hoe vertel ik Tb. nu welke SMTP server-adres ik specifiek gebruikt wil zien bij 'Account A' ?
2. Bij het invullen van een SMTP-adres kan ik aanvinken of ik daar ook m'n gebruikersnaam en wachtwoord bij genoteerd wil hebben. a) Waarvoor is dat?, b) Van welk POP3/SMTP- of e-mail adres moet ik dan m'n gebruikersnaam plus wachtwoord invoeren?, c) Wanneer ik die gebruikersnaam/wachtwoord-optie aanvink, verschijnt er maar één invoerregel. Hoe noteer ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord dan samen in die ene invoerbalk?
3. Ander vraagje: Wanneer ik een nieuw mailtje in Tb. schrijf en ik ben daarmee klaar, dan wil graag dat m'n (nieuwe) mailtje eerst nog wordt opgeslagen, zoals ik dat bij OE gewend was (bij OE komt het mailtje dan in Postvak UIT terecht, klaar voor verzending). Tb. echter verzendt m'n mailtje direct als ik Verzenden aanklik! - en dat wil ik juist nog niet!! Hoe verander ik dit in de OE-manier?
4. Tot slot: Waarom heb ik bij het opstellen van 'n nieuw mailtje maar liefst vier invoerregels voor e-mail adressen tot m'n beschikking als ik alle e-mail adressen ook achterelkaar kan en mag invullen (zoals mail1@domein.nl;mail2@domein.nl;mail3@domen.nl enz.) ?
[ Voor 16% gewijzigd door Thexder op 11-12-2005 13:04 ]
Nog een keer goed lezen (vanaf "Daarna ...").Thexder schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:44:
[...]
Toch nog wat aanvullende vragen:
1. Bij de Advanced SMTP Settings in Tb. (Thunderbird) kan ik dus alle SMTP server-adressen noteren die ik gebruiken wil. Maar bij OE (Outlook Express) doe je dit per account. Hoe vertel ik Tb. nu welke SMTP server-adres ik specifiek gebruikt wil zien bij 'Account A' ?
a) Authenticatie, afhankelijk van de vraag of de SMTP server wel of geen authenticatie vereist.2. Bij het invullen van een SMTP-adres kan ik aanvinken of ik daar ook m'n gebruikersnaam en wachtwoord bij genoteerd wil hebben. a) Waarvoor is dat?, b) Van welk POP3/SMTP- of e-mail adres moet ik dan m'n gebruikersnaam plus wachtwoord invoeren?, c) Wanneer ik die gebruikersnaam/wachtwoord-optie aanvink, verschijnt er maar één invoerregel. Hoe noteer ik m'n gebruikersnaam en wachtwoord dan samen in die ene invoerbalk?
b) Gebruikersnaam van de account waarvoor je de SMTP server opvoert.
c) Thunderbird vraagt pas om je password als dat nodig is. Op dat moment kan je er ook voor kiezen om het wel of niet op te slaan.
Je kan kiezen voor "File - Send later". Als alternatief kan je Thunderbird vertellen dat je off-line aan het werken bent. Dan wordt het pas verstuurd op het moment dat je on-line gaat.3. Ander vraagje: Wanneer ik een nieuw mailtje in Tb. schrijf en ik ben daarmee klaar, dan wil graag dat m'n (nieuwe) mailtje eerst nog wordt opgeslagen, zoals ik dat bij OE gewend was (bij OE komt het mailtje dan in Postvak UIT terecht, klaar voor verzending). Tb. echter verzendt m'n mailtje direct als ik Verzenden aanklik! - en dat wil ik juist nog niet!! Hoe verander ik dit in de OE-manier?
Omdat je op die regels ook andere dingen in kunt vullen zoals Cc:, Bcc:, Reply to: en aanverwanten. Klik maar eens op dat pijltje bij "To:".4. Tot slot: Waarom heb ik bij het opstellen van 'n nieuw mailtje maar liefst vier invoerregels voor e-mail adressen tot m'n beschikking als ik alle e-mail adressen ook achterelkaar kan en mag invullen (zoals mail1@domein.nl;mail2@domein.nl;mail3@domen.nl enz.) ?
Verder vinden sommige mensen het wel fijn als ze de To: overzichtelijk in kunnen vullen.
Je bent overigens niet beperkt tot vier regels, zogauw de laatste vol is, schuift de bovenste buiten beeld naar boven en wordt een volgende zichtbaar.
In het huidige ADSL/"always online"-klimaat kan het toch niet zo zijn dat ik ofwel handmatig "Send Later" dien aan te klikken danwel Thunderbird op offline moet zetten als ik niet wil dat m'n zojuist gemaakte mailtje gelijk verzonden wordt? Is er écht geen (andere) manier/optie (of extensie) aanwezig waarmee het mogelijk wordt dat nieuwe mailtjes standaard eerst opgeslagen worden in de "(Nog) Niet-Verzonden" map?Mr. Liu schreef op zondag 11 december 2005 @ 14:46:
[...]
Je kan kiezen voor "File - Send later". Als alternatief kan je Thunderbird vertellen dat je off-line aan het werken bent. Dan wordt het pas verstuurd op het moment dat je on-line gaat.
[...]
En is het mogelijk om Thunderbird gelijk naar Postvak IN te laten gaan bij het opstarten? Nu krijg ik soms wel soms niet eerst een welkomstscherm te zien, maar na 3x geloof ik dat 'welkom' wel...
[ Voor 15% gewijzigd door Thexder op 12-12-2005 15:13 ]
In het huidige "always on-line"-klimaat wordt ervan uitgegaan dat er geen noodzaak is om een e-mail langer dan strict noodzakelijk op te houden. Als je op "Send" drukt, dient het verzonden te worden.Thexder schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:01:
[...]
In het huidige ADSL/"always online"-klimaat kan het toch niet zo zijn dat ik ofwel handmatig "Send Later" dien aan te klikken danwel Thunderbird op offline moet zetten als ik niet wil dat m'n zojuist gemaakte mailtje gelijk verzonden wordt?
Je zou naar een dergelijke extensie kunnen zoeken (maar ik betwijfel of er zoiets bestaat) of je zou die zelf kunnen schrijven.Is er écht geen (andere) manier/optie (of extensie) aanwezig waarmee het mogelijk wordt dat nieuwe mailtjes standaard eerst opgeslagen worden in de "(Nog) Niet-Verzonden" map?
Dat is vrij eenvoudig. Gewoon een kwestie van "Check for new messages on startup" aanvinken in de Server Settings.En is het mogelijk om Thunderbird gelijk naar Postvak IN te laten gaan bij het opstarten? Nu krijg ik soms wel soms niet eerst een welkomstscherm te zien, maar na 3x geloof ik dat 'welkom' wel...
EDIT:
En als je Outlook Express zoveel fijner vindt, waarom ga je dan niet gewoon lekker terug
[ Voor 13% gewijzigd door Freee!! op 12-12-2005 15:32 ]
kun je geen regel maken die zorgt dat ie eerst in die map komt?
waarom je dat uberhaupt zou willen snap ik niet....
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Mr. Liu schreef op maandag 12 december 2005 @ 15:28:
[...]
In het huidige "always on-line"-klimaat wordt ervan uitgegaan dat er geen noodzaak is om een e-mail langer dan strict noodzakelijk op te houden. Als je op "Send" drukt, dient het verzonden te worden.
[...]
EDIT:
En als je Outlook Express zoveel fijner vindt, waarom ga je dan niet gewoon lekker terugBij mijn weten is er niemand die jou verplicht om Thunderbird te gebruiken. Verder is Thunderbird echt niet voor iedereen geschikt.
Laten we het er op houden, dat ik een beetje vastgeroest zat met Outlook Express (OE) en dat ik even heb moeten wennen aan Thunderbird (Tb.) met z'n vele opties en mogelijkheden en hier en daar andere opzet van zaken in vergelijking met OE.Pretorian_ schreef op maandag 12 december 2005 @ 19:11:
[...]
Maar nu ik steeds meer met Tb. speel en met de tips die ik hier de afgelopen dagen gekregen heb, ga ik mij met dit inderdaad uitstekende programma steeds meer "thuis" voelen.
Rest mij nog twee vraagjes over dit programma en dan red ik het denk ik verder zelf wel:
1. Wanneer er een nieuwe versie van Tb. uitkomt, kan ik dan de nieuwe versie 'over' de oude versie heen zetten met behoud van de inhoud van alle mailboxen (Postvak IN, Niet-Verzonden Berichten, Concepten, enz.) of moet ik alleen de 'update-bestanden' downloaden die het totale programma naar een hogere versie tilt?
2. Bij de Offline-instellingen (Bestand > Offline-instellingen) heb ik aangegeven dat ik niet wil dat niet-verzonden mailtjes direct verzonden worden bij het online gaan en ik wil óók niet dat het programma mij daar iedere keer naar vraagt. Desondanks krijg ik bij het opstarten steeds de vraag of mijn mailtjes verstuurd moeten worden die klaar staan in de "Niet-Verzonden" map. Hoe kan dat? En hoe kom ik écht van die vraag af bij het opstarten?
1. Ja, je profiel (mail, contactpersonen, accounts, alles dus) wordt ergens in Documents and Settings opgeslagen, je kunt dus gewoon TB updaten, opnieuw installeren of zelfs verwijderen, alles blijft bestaan
Redelijke verklaring.Thexder schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:44:
[...]
Laten we het er op houden, dat ik een beetje vastgeroest zat met Outlook Express (OE) en dat ik even heb moeten wennen aan Thunderbird (Tb.) met z'n vele opties en mogelijkheden en hier en daar andere opzet van zaken in vergelijking met OE.
Maar nu ik steeds meer met Tb. speel en met de tips die ik hier de afgelopen dagen gekregen heb, ga ik mij met dit inderdaad uitstekende programma steeds meer "thuis" voelen.
Zoals al gezegd:Rest mij nog twee vraagjes over dit programma en dan red ik het denk ik verder zelf wel:
1. Wanneer er een nieuwe versie van Tb. uitkomt, kan ik dan de nieuwe versie 'over' de oude versie heen zetten met behoud van de inhoud van alle mailboxen (Postvak IN, Niet-Verzonden Berichten, Concepten, enz.) of moet ik alleen de 'update-bestanden' downloaden die het totale programma naar een hogere versie tilt?
Er zijn manieren om je profiel (of het grootste deel ervan) buiten Documents and Settings te bewaren (als je een beetje zoekt vind je mijn manier vast wel), maar onder normale omstandigheden overleeft alles in je profiel het opnieuw installeren van Thunderbird zonder problemen. Als je het op mijn manier doet, overleeft je profiel zelfs het formatteren van je harde schijf.ScottB schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:52:
1. Ja, je profiel (mail, contactpersonen, accounts, alles dus) wordt ergens in Documents and Settings opgeslagen, je kunt dus gewoon TB updaten, opnieuw installeren of zelfs verwijderen, alles blijft bestaan
Je kan instellen dat het programma bij het starten niet direct on-line gaat. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om geen mailtjes klaar te hebben staan in "Niet verzonder". Gegeven dat het opslaan in "Niet verzonden" een overblijfsel is van de tijd dat je nog niet permanent on-line was, denk ik dat je op dit punt gewoon om moet schakelen en met de tijd meegaan.2. Bij de Offline-instellingen (Bestand > Offline-instellingen) heb ik aangegeven dat ik niet wil dat niet-verzonden mailtjes direct verzonden worden bij het online gaan en ik wil óók niet dat het programma mij daar iedere keer naar vraagt. Desondanks krijg ik bij het opstarten steeds de vraag of mijn mailtjes verstuurd moeten worden die klaar staan in de "Niet-Verzonden" map. Hoe kan dat? En hoe kom ik écht van die vraag af bij het opstarten?
File > Offline > Offline Settings (kun je ook in de options vinden onder advanced, althans in 1.5 RC1 versie van Thunderbird).Thexder schreef op maandag 12 december 2005 @ 22:44:
[...]
2. Bij de Offline-instellingen (Bestand > Offline-instellingen) heb ik aangegeven dat ik niet wil dat niet-verzonden mailtjes direct verzonden worden bij het online gaan en ik wil óók niet dat het programma mij daar iedere keer naar vraagt. Desondanks krijg ik bij het opstarten steeds de vraag of mijn mailtjes verstuurd moeten worden die klaar staan in de "Niet-Verzonden" map. Hoe kan dat? En hoe kom ik écht van die vraag af bij het opstarten?
Voor het mail versturen:
Geef je aan of het Yes, No of Ask Me moet zijn. In jouw geval moet hij dus op No staan.
Hij staat nu op Ask Me wat volgens mij de default waarde is.
Voor de vraag over de online/offline state:
Selecteer in hetzelfde scherm of je de state wil onthouden (in jouw geval wil je dat dus wel onthouden) of dat het gevraagd moet worden of dat het altijd online moet zijn.
Jammer dat altijd offline er niet bij zit, maar goed, als je gebruik maakt van de optie om de vorige state te onthouden dan moet je dus alleen zorgen dat die altijd op offline staat voordat je Thunderbird afsluit. Ietsje minder mooi, maar het werkt wel.
Bij mij staat die optie zéker wel op Nee en tóch vraagt Thunderbird telkens weer bij het opstarten of ik de inhoud van mijn volle "Niet-Verzonden Berichten" map wil versturen.ppl schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:47:
[...]
File > Offline > Offline Settings (kun je ook in de options vinden onder advanced, althans in 1.5 RC1 versie van Thunderbird).
Voor het mail versturen:
Geef je aan of het Yes, No of Ask Me moet zijn. In jouw geval moet hij dus op No staan.
Hij staat nu op Ask Me wat volgens mij de default waarde is.
[...]
Ik moet hierbij wel aantekenen dat ik deze vraag alleen krijg als Thunderbird in de online-modus opstart. Start Thunderbird in de offline-modus op, dan zwijgt het e-mail programma inderdaad en krijg ik die vraag niet.
Maar nogmaals, ondanks dat ik expliciet aangeef dat ik niet gevraagd wil worden of ik direct na het opstarten wat mailtjes wil verzenden die klaar staan, vraagt Thunderbird dit iedere keer wél (in de online-modus althans) en dat lijkt mij niet de bedoeling van zo'n optie, toch?
Wanneer Thunderbird bij mij op offline staat en ik in een eerdere sessie heb aangegeven dat het programma zijn "Vorige Online-status (moet) Onthouden", dan is het bij mij niet zo dat Thunderbird in de offline-modus terugkeert nadat ik even online geweest ben voor het ontvangen/versturen van mail; het programma blijft dan in de online-modus staan. Sluit ik het programma online af, ook dan zal Thunderbird weer in de online-modus opstarten, dus die optie "Vorige Online-status Onthouden" werkt bij mij ook niet volgens mij, of ik interperteer/gebruik deze optie niet op de juiste wijze.ppl schreef op maandag 12 december 2005 @ 23:47:
[...]
Voor de vraag over de online/offline state:
Selecteer in hetzelfde scherm of je de state wil onthouden (in jouw geval wil je dat dus wel onthouden) of dat het gevraagd moet worden of dat het altijd online moet zijn.
Jammer dat altijd offline er niet bij zit, maar goed, als je gebruik maakt van de optie om de vorige state te onthouden dan moet je dus alleen zorgen dat die altijd op offline staat voordat je Thunderbird afsluit. Ietsje minder mooi, maar het werkt wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Thexder op 15-12-2005 15:08 ]
Met "Vorige Online-status Onthouden" wordt de status bij het opstarten van TB gezet zoals ie was toen je hem het laatst afsloot. Wat jij zou willen is de optie "Altijd Offline Opstarten", die er niet is.Thexder schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:51:
Wanneer Thunderbird bij mij op offline staat en ik in een eerdere sessie heb aangegeven dat het programma zijn "Vorige Online-status (moet) Onthouden", dan is het bij mij niet zo dat Thunderbird in de offline-modus terugkeert nadat ik even online geweest ben voor het ontvangen/versturen van mail; het programma blijft dan in de online-modus staan. Sluit ik het programma online af, ook dan zal Thunderbird weer in de online-modus opstarten, dus die optie "Vorige Online-status Onthouden" werkt bij mij ook niet volgens mij, of ik interperteer/gebruik deze optie niet op de juiste wijze.
Yobby
Tja nog maar een vraagje.
Adressen heb ik nu erin staan. Alleen ik printe ze altijd met word op kaarten en enveloppen.
Hoe nu met thunderbird 1.0 (geloof ik)
Adressen heb ik nu erin staan. Alleen ik printe ze altijd met word op kaarten en enveloppen.
Hoe nu met thunderbird 1.0 (geloof ik)
Live long and prosper.
Exporteren als CSV en importeren in Access.
Acces staat hier niet op.
Dan gooi ik outlook er maar weer op
Dan gooi ik outlook er maar weer op
Live long and prosper.
Word (2003 althans) kan ook van CSV adressen gebruiken
[ Voor 2% gewijzigd door Yobby op 15-12-2005 14:30 . Reden: cvs ]
Yobby
Met wordt kan ik de adressen in outlook per naam uitprinten op een kaart of envelop.
Ik bedoel dus niet de emailadressen maar naam, straat, woonplaats enzo.
Een postbode kan aan een email adres niet zien waar een kaart heen moet
Live long and prosper.
Even wat anders: ik zit met een probleempje.
Sinds gisteren staan in mijn Inbox zo'n 2000 van mijn oude mails die ik al naar een andere map (binnen TB) heb verplaatst, en ze staan gemarkeerd als ongelezen. Ik kan ze verwijderen, maar weldra zijn ze weer terug.
Bovendien loopt het aantal ongelezen berichten met tussenpozen met tientallen op. Zover zelfs dat als TB een paar uurtjes openstaat, ik meer dan 100.000 ongelezen mails zou moeten hebben.
Dit alles heeft geen invloed op de werking van de rest van TB, zelfs submappen van Inbox werken normaal.
Online of offline maakt niet uit. Ik heb alle filters uitgezet: geen verschil.
Weet iemand hier iets op?

Sinds gisteren staan in mijn Inbox zo'n 2000 van mijn oude mails die ik al naar een andere map (binnen TB) heb verplaatst, en ze staan gemarkeerd als ongelezen. Ik kan ze verwijderen, maar weldra zijn ze weer terug.
Bovendien loopt het aantal ongelezen berichten met tussenpozen met tientallen op. Zover zelfs dat als TB een paar uurtjes openstaat, ik meer dan 100.000 ongelezen mails zou moeten hebben.
Dit alles heeft geen invloed op de werking van de rest van TB, zelfs submappen van Inbox werken normaal.
Online of offline maakt niet uit. Ik heb alle filters uitgezet: geen verschil.
Weet iemand hier iets op?
Yobby
• Compact de Inbox
• Sluit Thunderbird af
• Vind en verwijder het bestand Inbox.msf (allemaal die je kan vinden)
• Herstart Thunderbird
• Compact de Inbox
Als dit het probleem niet oplost, moeten we overgaan tot grovere methodes.
• Sluit Thunderbird af
• Herstart Thunderbird
• Compact de Inbox
Als het goed is, is alles meegeïmporteerd in TB, en staat alles in die csv.ikkes schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:49:
Met wordt kan ik de adressen in outlook per naam uitprinten op een kaart of envelop.
Alleen moet je Word even duidelijk maken welke gegevens in welke kolommen staan. (Match Fields...)
Yobby
Verwijderd
Ik heb een probleem met de filters van Thunderbird. Ik wil graag dat alle binnenkomende (niet-spam) mails worden gekopieerd naar een 'archive'-map. Ik wil dus alle mail bewaren in een speciale map hiervoor. Ik heb de volgende regel aangemaakt:

Helaas werkt deze regel niet goed. De mails (niet afkomstig van mezelf) worden wel netjes in de map geplaats, maar helaas OOK de spam-mails. Hoe kan ik het filter nu zo aanpassen dat hij pas gaat filteren NADAT de spam-mails in de ongewenste map zijn geplaatst?

Helaas werkt deze regel niet goed. De mails (niet afkomstig van mezelf) worden wel netjes in de map geplaats, maar helaas OOK de spam-mails. Hoe kan ik het filter nu zo aanpassen dat hij pas gaat filteren NADAT de spam-mails in de ongewenste map zijn geplaatst?
Dat gaat helaas niet. De automatische Junkmail filters komen pas na de door de gebruiker toegevoegde in actie. Naar mijn mening is hier een leuk puntje voor verbetering, aangeven of de nieuwe filterregel voor of na de Junkmail filters moet worden uitgevoerd.
Dank,Mr. Liu schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:05:
• Compact de Inbox
• Sluit Thunderbird af
• Herstart Thunderbird
• Compact de Inbox
Hij was even bezig, maar nu werkt het weer normaal.
Yobby
Dit is geen raar gedrag, dit is gedrag zoals het hoort.Thexder schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:51:
[...]
Bij mij staat die optie zéker wel op Nee en tóch vraagt Thunderbird telkens weer bij het opstarten of ik de inhoud van mijn volle "Niet-Verzonden Berichten" map wil versturen.
Ik moet hierbij wel aantekenen dat ik deze vraag alleen krijg als Thunderbird in de online-modus opstart. Start Thunderbird in de offline-modus op, dan zwijgt het e-mail programma inderdaad en krijg ik die vraag niet.
Thunderbird ziet dat je weer online gaat en vraagt dan terecht of je de berichten die in de map "sent" staan wil versturen of niet.
Dit is dus normaal gedrag zoals dat hoort.Maar nogmaals, ondanks dat ik expliciet aangeef dat ik niet gevraagd wil worden of ik direct na het opstarten wat mailtjes wil verzenden die klaar staan, vraagt Thunderbird dit iedere keer wél (in de online-modus althans) en dat lijkt mij niet de bedoeling van zo'n optie, toch?
Thunderbird is namelijk zo gemaakt dat hij emails direct wil versturen. Druk op Send en je mailtje is weg, heb je geen omkijken meer naar.
Een ander vind weer dat je beter alles in 1 rits achter elkaar kunt sturen. Leuk, maar je moet wel meer werk doen want je drukt op send en dan moet je later nog een keer weer op send drukken zodat ze allemaal verstuurt worden. Gelukkig zitten er in veel mailprogramma's dan ook de optie om de boel automatisch iedere 10 minuten te checken op mail en om dan ook meteen maar alle mail die verstuurd moet worden de deur uit te doen. Erg handig voor de mensen die vergeten om voor een 2e maal op de send te drukken.
De mensen van Thunderbird vonden dat dus geen handige optie.
Het lijkt mij echter volkomen normaal dat als je online gaat dat het dan wel handig is om je email de deur uit te doen.
Die optie houdt in dat bij de volgende start Thunderbird in dezelfde modus start als toen je hem afsloot. Werk je dus online en sluit je Thunderbird af dan start hij de volgende keer ook in de online modus op. Zelfde voor offline.[...]
Wanneer Thunderbird bij mij op offline staat en ik in een eerdere sessie heb aangegeven dat het programma zijn "Vorige Online-status (moet) Onthouden", dan is het bij mij niet zo dat Thunderbird in de offline-modus terugkeert nadat ik even online geweest ben voor het ontvangen/versturen van mail; het programma blijft dan in de online-modus staan. Sluit ik het programma online af, ook dan zal Thunderbird weer in de online-modus opstarten, dus die optie "Vorige Online-status Onthouden" werkt bij mij ook niet volgens mij, of ik interperteer/gebruik deze optie niet op de juiste wijze.
Voor wat jij wilde was dat handig. Je gooit Thunderbird offline en sluit het dan af. Start je het daarna opnieuw dan zal hij in de offline modus opstarten. Wil je al je mail versturen dan ga je naar de online modus en krijg je die vraag of alle mails verstuurd moeten worden of niet.
Die optie werkt correct maak ik op uit je verhaal, alleen jij hebt er een heel ander idee van, imho een verkeerd idee wat helaas veroorzaakt wordt door de afgrijselijke term die er gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat iemand denkt dat bij de term "Vorige Online-status Onthouden" Thunderbird bij een nieuwe start in de online modus zal opstarten. Dat is dus niet zo.
Die functie zorgt er dus voor dat Thunderbird de status (online of offline) die hij had voordat hij werd afgesloten onthoudt.
Verwijderd
Hoe is het eigenlijk met de allerlaatste beta-versie? Zijn er mensen die deze versie gebruiken? Wat zijn de belangrijkste punten waarop je moet letten als je 'm wilt gebruiken?
Ik weet dat er mensen zijn die deze gebruiken (ik zie ze vaak genoeg op het mozillazine-forum), maar ik zou het niemand aanraden die niet minimaal en een ervaren Thunderbirdgebruiker is en een ervaren softwaretester.
wellicht kan gertpaul hier wat over zeggen?
Ik gebruik nu wel een testversie, maar dan wel een testversie van wat wsl RC2 zal worden (en dus hopelijk ook 1.5 final). 1.5rc1 moet je denk ik niet gebruiken. Op http://weblogs.mozillazin...2/1-5rc2_test-builds.html is bv te zien wat er sinds RC1 nog is opgelost.Pretorian_ schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:48:
wellicht kan gertpaul hier wat over zeggen?
RC2 is goed te gebruiken, ik heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Heel soms lijkt hij net wat trager te reageren als 1.0.x, maar een installatie in een nieuw profiel zou misschien beter geweest zijn.
Het is iig zo dat er voor Thunderbird nu vooral erg goed getest wordt, want Q&A van de MoCo is afgelopen weken vooral met Firefox bezig geweest.
Zo slecht vind ik RC1 absoluut niet. Ik gebruik het al vanaf de dag dat RC1 beschikbaar was en ik heb tot nog toe geen problemen. Wat betreft stabiliteit heb ik geen verschil gezien tussen 1.0.6, 1.0.7 en 1.5 RC1. Snellere of tragere werking kan ik ook niet opmerken. Ik zou haast denken dat ik geen 1.5 RC1 heb maar 1.0.6/1.0.7.Gert-Paul schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:27:
[...]
Ik gebruik nu wel een testversie, maar dan wel een testversie van wat wsl RC2 zal worden (en dus hopelijk ook 1.5 final). 1.5rc1 moet je denk ik niet gebruiken. Op http://weblogs.mozillazin...2/1-5rc2_test-builds.html is bv te zien wat er sinds RC1 nog is opgelost.
RC2 is goed te gebruiken, ik heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad. Heel soms lijkt hij net wat trager te reageren als 1.0.x, maar een installatie in een nieuw profiel zou misschien beter geweest zijn.
Het is iig zo dat er voor Thunderbird nu vooral erg goed getest wordt, want Q&A van de MoCo is afgelopen weken vooral met Firefox bezig geweest.
Is het dan een volledig foutloze release? Nee. Ik heb even gewerkt met de vernieuwde saved search. Daar kun je dan de root van een account kiezen. Je zou dan verwachten dat hij dan meteen alle subfolders pakt maar dat gebeurt niet. Of dat nou by design zo is of dat dit een bugs is, geen idee. Het is in ieder geval wel de enige rariteit die ik tot dusver heb opgemerkt.
Verwijderd
Nou, ik denk dat ik nog even wacht op de officiele stable versie. Wanneer zou die uitkomen? En ik heb een probleem met de huidige versie 1.0.7. Ik ben op zoek naar de optie om maximaal 1 instantie van thunderbird open te hebben staan. Nu kan ik wel 10 keer thunderbird openen, lastig, zeker omdat het pictogrammetje wordt 'verborden' na verloop van tijd.
minimizetotray.mozdev.org moet je dan hebben denk ik? snap niet helemaal wat je wilt verder
Verwijderd
Nee, die heb ik al. Wat ik bedoel is het volgende. Ik heb bijna altijd Mozilla openstaan; elke x-minuten wordt er gekeken of ik nieuwe mail op m'n pop-account heb staan. Mozilla staat in de tray met behulp van bovenstaande plugin. Ik start thunderbird altijd op door op de 'mail'-knop van mijn toetsenbord te drukken (merk Logitech). Maar in plaats van dat Thunderbird nagaat of ie al geladen is, wordt deze nogmaals geopend. Ik heb dan dus twee instanties draaien. Zoals dit dus.Pretorian_ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:00:
minimizetotray.mozdev.org moet je dan hebben denk ik? snap niet helemaal wat je wilt verder
Dan nog écht een laatste vraag en dan weet ik zeker of (dat) ik Thunderbird zal blijven gebruiken.
Mail in Postvak UIT van Outlook Express (OE) kun je eventueel nog bewerken indien nodig.
Bij mail die ik later wil verzenden en klaar zet in de Niet-Verzonden Berichten map van Thunderbird (Tb.) kan ik dat niet (meer). Ik kan de mail wél "als nieuw bewerken", maar wanneer ik deze nieuw bewerkte mail dan vervolgens opnieuw pas later wil verzenden, dan komt deze mail als nieuw bericht naast de "oude" mail in de Niet-Verzonden Berichten map te staan en moet ik de "oude" (originele) mail verwijderen.
Moet ik hier ook aan wennen (zie mijn eerdere posts binnen dit topic) of is dit via een instelling of extensie wél te wijzigen in de OE-manier?
Mail in Postvak UIT van Outlook Express (OE) kun je eventueel nog bewerken indien nodig.
Bij mail die ik later wil verzenden en klaar zet in de Niet-Verzonden Berichten map van Thunderbird (Tb.) kan ik dat niet (meer). Ik kan de mail wél "als nieuw bewerken", maar wanneer ik deze nieuw bewerkte mail dan vervolgens opnieuw pas later wil verzenden, dan komt deze mail als nieuw bericht naast de "oude" mail in de Niet-Verzonden Berichten map te staan en moet ik de "oude" (originele) mail verwijderen.
Moet ik hier ook aan wennen (zie mijn eerdere posts binnen dit topic) of is dit via een instelling of extensie wél te wijzigen in de OE-manier?
Kan je niet gewoon het junkmail filter ook over je archief laten draaien als workaround?Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:54:
Ik heb een probleem met de filters van Thunderbird. Ik wil graag dat alle binnenkomende (niet-spam) mails worden gekopieerd naar een 'archive'-map. Ik wil dus alle mail bewaren in een speciale map hiervoor. Ik heb de volgende regel aangemaakt:
[afbeelding]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Je kan die mail altijd eerst verplaatsen naar "Draft" (ik weet echt niet hoe dat in de Nederlandse versie heet). Verder denk ik dat je er maar aan moet wennen.Thexder schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:19:
Dan nog écht een laatste vraag en dan weet ik zeker of (dat) ik Thunderbird zal blijven gebruiken.
dat ligt dan eerder aan je software van je toetsenbord en niet aan thunderbird, die mailknop start namelijk het bestand dat thunderbird normaal gesproken start. (c:\mapje\thunderbird.exe). Maar waarom zou je dat toch willen, je kunt met minimizetotray gewoon instellen dat je 1 keer wilt klikken en dat thunderbird dan 'restored' (zichtbaar wordt dus), dat is net zoveel handeling als 1 keer op je toetsenbord drukken.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:27:
[...]
Nee, die heb ik al. Wat ik bedoel is het volgende. Ik heb bijna altijd Mozilla openstaan; elke x-minuten wordt er gekeken of ik nieuwe mail op m'n pop-account heb staan. Mozilla staat in de tray met behulp van bovenstaande plugin. Ik start thunderbird altijd op door op de 'mail'-knop van mijn toetsenbord te drukken (merk Logitech). Maar in plaats van dat Thunderbird nagaat of ie al geladen is, wordt deze nogmaals geopend. Ik heb dan dus twee instanties draaien. Zoals dit dus.
Verwijderd
Ja dat klopt
Maar het probleem is dat het icoontje van Thunderbird automatisch 'wordt opgeruimd' door Windows waardoor ik niet meer weet of ik het nu wel of niet gestart heb. En om dit automatisch opruimen nu uit te gaan zetten, dat gaat me iets te ver. Verder ben ik gewoon gewend om dat knopje te gebruiken. Het ligt trouwens niet aan de software van m'n toetsenbord, want ik kan ook gewoon door middel van een snelkoppeling naar thunderbird.exe het programma twee keer tegelijkertijd starten.
Verwijderd
Inderdaad, dan kan je zulke mail toch nog bewerken. Maar wanneer je daarna je bewerkte mail weer opnieuw klaar zet om later te verzenden, dan wordt de originele mail (die je juist had verplaatst van "Niet-Verzonden ..." naar "Concepten" om nog te kunnen bewerken) niet automatisch verwijderd uit "Concepten" (= "Draft") en moet je dat handmatig doen.Mr. Liu schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:43:
[...]
Je kan die mail altijd eerst verplaatsen naar "Draft" (ik weet echt niet hoe dat in de Nederlandse versie heet). Verder denk ik dat je er maar aan moet wennen.
Voor m'n gevoel toch een onnodig extra handeling t.o.v. de "OE-manier" (Outlook Express).
Dat heb ik met de 1.5 RC1 als ik offline een mail schrijf en dan op send later druk.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:56:
[...]
Inderdaad, dan kan je zulke mail toch nog bewerken. Maar wanneer je daarna je bewerkte mail weer opnieuw klaar zet om later te verzenden, dan wordt de originele mail (die je juist had verplaatst van "Niet-Verzonden ..." naar "Concepten" om nog te kunnen bewerken) niet automatisch verwijderd uit "Concepten" (= "Draft") en moet je dat handmatig doen.
Voor m'n gevoel toch een onnodig extra handeling t.o.v. de "OE-manier" (Outlook Express).
Dan heb ik zowel een mail in mijn Sent als Draft mapje staan. Die in de sent gaat de deur uit zodra je online gaat en vertelt dat TB de boel mag versturen, die in de draft map blijft staan en moet je handmatig verwijderen. Nou komt het bij mij toch sporadisch voor dat ik mails offline maak, dus zo erg vind ik het dan weer niet.
gewenning heeft software niet zoveel aan he, maar ik snap je wel.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:45:
Ja dat kloptMaar het probleem is dat het icoontje van Thunderbird automatisch 'wordt opgeruimd' door Windows waardoor ik niet meer weet of ik het nu wel of niet gestart heb. En om dit automatisch opruimen nu uit te gaan zetten, dat gaat me iets te ver. Verder ben ik gewoon gewend om dat knopje te gebruiken. Het ligt trouwens niet aan de software van m'n toetsenbord, want ik kan ook gewoon door middel van een snelkoppeling naar thunderbird.exe het programma twee keer tegelijkertijd starten.
als ik de snelkoppeling gebruik dan gebeurd dat niet trouwens...dus ik denk dat er iets niet helemaal goed gaat bij je....wellicht kun je ff zoeken in de fora op mozillazine over soortgelijke problemen. (het dubbel opstarten dus)
Ook dat automatisch opruimen doet ie bij niet, tenminste: het pijltje in mn startbalk verschijnt wel om bepaalde icoontjes te verbergen na een tijdje, maar als ik die aanklik zie ik thunderbird gewoon weer hoor. (ja dat is dat wel 2 keer klikken
Of misschien is het verstandig ff je mail/profiel te backuppen en even alles opnieuw te installeren?
[ Voor 4% gewijzigd door Pretorian_ op 22-12-2005 00:56 ]
Ik heb mijn hotmail account in Thunderbird gezet met Hotmail Popper 3.0.2. Dit werkt prima al krijg ik één ding niet voor elkaar. Ik wil dat als ik e-mail in thunderbird lees deze wel op de server van hotmail blijft staan, maar wel als gelezen. Wanneer ik bij de accountinstellingen van hotmail in Thunderbird aanvink "Berichten op de server laten staan", dan blijven de berichten wel op de server staan, maar als ongelezen. Dit is zeer verwarrend als ik via hotmail.com m'n e-mail lees. Wanneer ik deze optie uitvink, wordt de mail netjes binnengehaald in Thunderbird maar verdwijnt deze ook van de sever. Via webmail kan ik de mail dus niet meer aan. Is hier 'n oplossing voor of zie ik iets over het hoofd?
Geen idee eigenlijk, maar ik zou dat ook wel graag willen weten!
oh ja, TB 1.5 is officieel uit!
http://www.mozilla.com/thunderbird/releases/1.5.html
oh ja, TB 1.5 is officieel uit!
http://www.mozilla.com/thunderbird/releases/1.5.html
Het is jammer dat veel extensies niet willen installeren onder TB 1.5. Hopen dat de meeste extensies binnenkort ge-update worden.
Ja, en dat lightning snel beschikbaar komt.. kan ik Outlook wegdoen
Eigenlijk hoor ik weinig meer over Lightning. Ik hoop dat die zo snel mogelijk uitkomt idd.
Heeft iemand hier al een oplossing voor? Ik gebruikte TB al lange tijd voor mail, maar nu ook voor RSS feeds, en krijg dus heel veel dubbele berichtenanandus schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:18:
Maar niemand weet hoe ik die dubbele RSS-dingen kan voorkomen? Het is best irritant, eigenlijk
Mijn ervaring is dat voor de meeste extensies wel een 1.5 compatible versie beschikbaar is, maar dat het updaten brak gaat ofzo. Ik heb mijn extensies aan de gang gekregen door ze te uninstallen en daarna via de extensie site de 1.5 compatible versies te installeren.Arnout schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:14:
Het is jammer dat veel extensies niet willen installeren onder TB 1.5. Hopen dat de meeste extensies binnenkort ge-update worden.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Mn TB moet tijdens t starten heel lang laden voor de mails beschikbaar komen en ik er zowieso maar iets mee kan doen. Is dit normaal
Ben ook wel eens mn hele mailfile kwijt geweest, dan pakte die t gewoon niet. En na 5 keer herstarten ineens weer wel... Ik hou nu continu backups bij van mn mailfile maar vraag me toch af of meerdere mensen hier last van hebben...
ik zou ff je profiel updaten/vernieuwen, klinkt als een brak profiel.
Ik las dat ze in TB1.5 ook de optie hadden gemaakt dat je een algemene filter kon maken die overal op toegepast kan worden. Hoe doe ik dit?
Voor de rest is TB weer stabieler geworden lijkt het
Voor de rest is TB weer stabieler geworden lijkt het
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Heb je recentelijk je folders gecompactg00fy schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:39:
Mn TB moet tijdens t starten heel lang laden voor de mails beschikbaar komen en ik er zowieso maar iets mee kan doen. Is dit normaalBen ook wel eens mn hele mailfile kwijt geweest, dan pakte die t gewoon niet. En na 5 keer herstarten ineens weer wel... Ik hou nu continu backups bij van mn mailfile maar vraag me toch af of meerdere mensen hier last van hebben...
Hoeveel gelezen mailtjes heb je in je Inbox? (Het correcte antwoord is geen.)
Verwijderd
is het mogelijk om default berichten te sorteren van nieuw naar oud, dus nieuwe berichten bovenaan? Nu moet ik dat steeds aangeven bij iedere map die ik maak.
Ik heb die setting helaas nog niet kunnen vinden.
TB 1.5 lijkt langzamer te starten, ook na het compacten van folders (wat eigenlijk automatisch zou moeten gebeuren). TB 1.5 weigert bovendien om certifikaten te importeren die verlopen zijn. Prima, maar geef dan even de melding waarom. Nu zit je eerst 10 min te zoeken tot je denk, misschien istie wel verlopen
.
Ik merk verder trouwens weining van de update. Zo lang het maar werkt
.

Ik merk verder trouwens weining van de update. Zo lang het maar werkt
[ Voor 38% gewijzigd door dr snuggles op 15-01-2006 12:30 ]
Hmm, ik heb links en rechts een aantal forwarders en op een eigen domein heb ik ook een aantal adressen in gebruik die naar 1 inbox gaan.
Mailtjes die daarheen worden gestuurd kan ik met filters netjes in een appart submapje van de betreffende inbox terecht laten komen.
Vervelende is alleen dat je niet per mapje een appart From: adres kan instellen, zodat als je op compose drukt vanuit die folder je meteen mailt vanaf het forwarder adres. Er is wel een Virtual identity extensie waarmee je per mailtje handmatig een From adres op kan geven, en met replies doet ie het zelfs automatisch, maar deze extensie maakt het niet mogelijk om aan een submap van de inbox van een bepaalde account een appart From adres te hangen.
Heeft iemand enig idee of dit toch ergens te fixen is via de prefs.js ofzo? Of dat er toch wel een extensie voor bestaat?
Mailtjes die daarheen worden gestuurd kan ik met filters netjes in een appart submapje van de betreffende inbox terecht laten komen.
Vervelende is alleen dat je niet per mapje een appart From: adres kan instellen, zodat als je op compose drukt vanuit die folder je meteen mailt vanaf het forwarder adres. Er is wel een Virtual identity extensie waarmee je per mailtje handmatig een From adres op kan geven, en met replies doet ie het zelfs automatisch, maar deze extensie maakt het niet mogelijk om aan een submap van de inbox van een bepaalde account een appart From adres te hangen.
Heeft iemand enig idee of dit toch ergens te fixen is via de prefs.js ofzo? Of dat er toch wel een extensie voor bestaat?
Ik kan het niet vinden op Internet of in dit topic maar ik kan me vaag herinneren dat het wel eens voorbij is gekomen. Ik heb laatst een account verwijderd uit TB 1.5 omdat deze nu geforward wordt naar een andere account. Maar ik was vergeten om de e-mail die ik bewaard heb door te sturen.
Dat wil ik dus als nog doen maar hoe haal ik die account terug (hij staat immers nog wel in mijn profiel).
Dat wil ik dus als nog doen maar hoe haal ik die account terug (hij staat immers nog wel in mijn profiel).
Ik heb nu een aantal filters in thunderbird zitten en wil binnenkort een keer opnieuw windows erop gaan zetten. Nu vraag ik mij af of ik net als het adresboek de filters ook kan exporteren
Ik gok dat die filters in je profiel worden opgeslagen, dus als je met mozbackup een backup maakt van je profiel en dat terugzet na de reinstall dan gaat dat goedkomen lijkt me.MisterICE schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:47:
Ik heb nu een aantal filters in thunderbird zitten en wil binnenkort een keer opnieuw windows erop gaan zetten. Nu vraag ik mij af of ik net als het adresboek de filters ook kan exporteren
Dat is wat mij betreft zelfs niet eens een gok maar een zekerheid. Verder kan ik aanraden om het profiel op een andere partitie te zetten met alleen een stub met verwijzing op de standaard plaats. Op die manier heb je je mail echt direct weer draaien na herinstallatie.Orion84 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:50:
[...]
Ik gok dat die filters in je profiel worden opgeslagen, dus als je met mozbackup een backup maakt van je profiel en dat terugzet na de reinstall dan gaat dat goedkomen lijkt me.
Gevonden en opgelost --> http://kb.mozillazine.org/Recovering_deleted_mail_accountsGraham schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:07:
Ik kan het niet vinden op Internet of in dit topic maar ik kan me vaag herinneren dat het wel eens voorbij is gekomen. Ik heb laatst een account verwijderd uit TB 1.5 omdat deze nu geforward wordt naar een andere account. Maar ik was vergeten om de e-mail die ik bewaard heb door te sturen.
Verwijderd
Ik heb een probleem met de filters. Ik wil namelijk dat alle binnenkomende NIEUWE mail geforward wordt naar m'n gmail account. Vraag me niet waarom, ik wil dat gewoon
. Dus ik de volgende regel aangemaakt:

Maar het werkt niet. Er wordt niets geforward. Zie ik iets over het hoofd? Ook ben ik op zoek naar een werkende extention om te minimaliseren naar de system tray. De plugin die ik gevonden heb werkt alleen maar voor oudere versies en niet voor 1.5

Maar het werkt niet. Er wordt niets geforward. Zie ik iets over het hoofd? Ook ben ik op zoek naar een werkende extention om te minimaliseren naar de system tray. De plugin die ik gevonden heb werkt alleen maar voor oudere versies en niet voor 1.5
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 22:14 ]
Er is een nieuwe versie van MinimizeToTray uit, moet je even ophalen.
Verwijderd
He dankje. De automatische plugin-checker zei dat er geen nieuwe beschikbaar wasMr. Liu schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:18:
Er is een nieuwe versie van MinimizeToTray uit, moet je even ophalen.
Daar ben ik ook al eens ingestonkenVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:21:
[...]
He dankje. De automatische plugin-checker zei dat er geen nieuwe beschikbaar was
Inderdaad.Naja, deze werkt wel met 1.5.
Moet je eens kijken naar Sticky: Creating Out of Office Reply/Auto-Reply/Auto-Forward/Bounce binnen Thunderbird Support op het Mozillazine Forum.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*