LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Heb je er al eens aan gedacht om een backup te maken van je adresboek (met MozBackup bijvoorbeeld).
Lekker in de achtergrond naar de IMAP server laten kopiëren. Het zal even duren, maar dan heb je wel het gewenste resultaat.DRAFTER86 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:38:
Ok ik heb een probleem. Momenteel gebuik ik Outlook XP voor m'n mail, daar staan mailtjes in van max 5 jaar oud, het is nogal veel. Nu heeftmijn webhoster imap support en dit leek mij ideaal aangezien ik ook een laptop heb en graag daar ook mijn mail wil bekijken. Maar het lijkt mij niet handig om al mijn mail naar de imap server te kopieren dus ik moet iets van een archive functie hebben. Maar dan zit ik weer met het probleem dat dat archief niet automatisch synchroom loopt op mijn pc en de laptop....
Iemand ideeën?
[ Voor 57% gewijzigd door Freee!! op 13-08-2005 16:02 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Maar wordt het dan niet onwijs traag? De verschillende mappen bevatten ong 800 items (per map).Mr. Liu schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:00:
[...]
Heb je er al eens aan gedacht om een backup te maken van je adresboek (met MozBackup bijvoorbeeld).
[...]
Lekker in de achtergrond naar de IMAP server laten kopiëren. Het zal even duren, maar dan heb je wel het gewenste resultaat.
Zolang je ook locale kopiën houdt valt de traagheid (na het uploaden in ieder geval) wel mee. Hoe lang het uploaden duurt, hangt vooral af van jouw verbindingssnelheid en de grootte van de items.DRAFTER86 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:18:
[...]
Maar wordt het dan niet onwijs traag? De verschillende mappen bevatten ong 800 items (per map).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Waarom is de standaard exporteren functie niet goed dat je ruim 6 maanden aan het zoeken bent?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
ik heb nu een tijdje Thunderbird geprobeerd, ik vind 'm fijner dan bijv Outlook.
Maar Gmail notifier + Gmail inbox is toch de beste voor mij
Wat is een ander woord voor synoniem?
Ik ben niet 6 maanden 24/7 aant zoeken geweest, maar ik was gisteren/vandaag weer aan het zoeken en kon niets vinden.Gondor schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:05:
[...]
Waarom is de standaard exporteren functie niet goed dat je ruim 6 maanden aan het zoeken bent?
Ik wil echt met 1 druk op de knop het op een WebDav schijf zetten, en met een andere knop het weer binnen laden, zodat ik zowel op mn laptop als op mn desktop het zelfde adresboek heb.
Ik kan me ook eens in LDAP gaan verdiepen. Misschien is dat een oplossing.
Je kunt toch niet elke keer na een wijziging een backup gaan maken om te syncen?Mr. Liu schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 16:00:
Een echt perfecte oplossing voor zowel Firefox als Thunderbird (en bijna alle andere (niet-Mozilla) apps) zou zijn om alle applicatie data te kunnen synchroniseren met een server. Dus filters, history, settings, etc. Maar dat zal nog wel een paar jaar duren.
[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-08-2005 17:54 ]
Ik heb op mn desktop en op mn laptop NetDrive geïnstalleerd. En een connectie gemaakt naar een webdav locatie, en deze locatie gemapt naar V:
Daarna heb ik zowel op mn desktop als op mn laptop twee bestanden gemaakt uploadcontacts.cmd en downloadcontacts.cmd. In de eerste gebruik ik xcopy om elk adresboek bestand te kopieren van mn TB dit naar V:\Contacts\ en in de tweede het omgekeerde.
Het enige waarvoor je moet zorgen is dat op beide pc's de adresboeken het zelfde heten.
Maar het werkt nu goed. Alleen moet ik zelf onthouden op welke computer ik het adresboek als laatse gewijzigd heb en welke ik dus moet uploaden, en welke ik meot downloaden. Maar daar heb ik geen zin om nu over na te denken/ te doen.
Vanmorgen nog geen probleem, start net Thunderbird op, local folders compressen, mails overhalen, programma crash, en elke volgende keer dat ik Thunderbird opstart crash.
Dus ik denk: eerst maar eens updaten naar 1.0.6 want ik draai nog altijd 1.0.3. Geen succes. Dus maar weer profile wissen en opnieuw opstarten, ja nu doet hij het weer. prefs terugkopieren en mijn mail weer terug.
Thunderbird is nog altijd niet 100%
Nu heb ik die talkback uitgeschakeld omdat die ook geen verbinding kon maken, hoe kan ik die weer inschakelen?
Aargh, en ik heb weer die afgrijselijke grafische quotes terug, van die gekleurde lijnen links en rechts van de quote. Ik dacht dat dit geregeld werd door user.js, daar staat bij mij
1
2
3
| user_pref("mail.quoted_graphical", false); user_pref("mail.quoteasblock", false); user_pref("mailnews.display.disable_format_flowed_support", true); |
[ Voor 27% gewijzigd door Maasluip op 17-08-2005 18:51 ]
Signatures zijn voor boomers.
In Firefox kan je die via je Extensions-window disablen, dus ik gok dat dat ook in Thunderbird zo gaat.Maasluip schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:22:
Nu heb ik die talkback uitgeschakeld omdat die ook geen verbinding kon maken, hoe kan ik die weer inschakelen?
[edit]
Never mind, Talkback is pas in Firefox 1.5 een echte extensie en is ook pas vanaf die Firefox-versie beheerbaar via het Extensions-window. Ik draai al te lang nightly's en dan ga ik wel eens features door elkaar halen
[ Voor 27% gewijzigd door Harm op 17-08-2005 21:42 ]
Ik heb nog een paar beta-testers nodig voor een klein programmaatje dat die haken weghaalt.
Verwijderd
Echter wil dit niet lukken en krijg ik ook telkens een melding: there is no such mailbox on the server.
Ik gebruik gewoon de POP3 en geef de gegevens correct in, maar op een of andere manier blijft hij deze melding geven. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de thunderbird kan laten comm. met de Exchangeserver of me verwijzen naar een site/document/topic waar dit beschreven staat?
Gedownload, geïnstalleerd en uitgeprobeerdMr. Liu schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:28:
Zijn er hier nog mensen die zich ergeren aan de vierkante haken ("[" en "]") om de forwards heen en die daar nog niks aan gedaan hebben?
Ik heb nog een paar beta-testers nodig voor een klein programmaatje dat die haken weghaalt.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
De oplossing was al langer bekend, maar ik had geen zin elke keer weer met een hex-editor te knoeien.vooghel schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:39:
[...]
Gedownload, geïnstalleerd en uitgeprobeerd. En weer een kleine ergernis aan TB verholpen
.
Persoonlijk vind ik het een geslaagde poging voor mijn eerste C-programmaatje ooit.
Ik heb Thunderbird 1.0 nog even geïnstalleerd om te kijken of het aan de versie lag, maar daar ligt het niet aan. Op de een of andere manier negeert Thunderbird de user_pref("mailnews.display.disable_format_flowed_support", true); regel in mijn user.js. Ik heb dus > > voor quoted tekst staan en de blauwe/bruine vertikale strepen.Maasluip schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:22:
Aargh, en ik heb weer die afgrijselijke grafische quotes terug, van die gekleurde lijnen links en rechts van de quote. Ik dacht dat dit geregeld werd door user.js, daar staat bij mij
code:maar blijkbaar niet. Hoe krijg ik weer de normale quotes terug?
1 2 3 user_pref("mail.quoted_graphical", false); user_pref("mail.quoteasblock", false); user_pref("mailnews.display.disable_format_flowed_support", true);
Ben ik echt de enige die dit heeft?
Met de extension quote colors (quotecolors.mozdev.org) kun je de quoting aanpassen (waarbij je dat grafische quoting uit kunt vinken). Probeer het daar eens mee, misschien dat het daarmee wel goed werkt.Maasluip schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:19:
[...]
Ik heb Thunderbird 1.0 nog even geïnstalleerd om te kijken of het aan de versie lag, maar daar ligt het niet aan. Op de een of andere manier negeert Thunderbird de user_pref("mailnews.display.disable_format_flowed_support", true); regel in mijn user.js. Ik heb dus > > voor quoted tekst staan en de blauwe/bruine vertikale strepen.
Dat format flowed slaat denk ik eerder op het weergeven van de tekst van een mailtje of usenetbericht. Met dat format flowed past het zich automatisch aan aan het venster en krijg je niet van die rare afbrekingen.
http://www.chuonthis.com/extensions/folderpane.phpFicoF schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:01:
Ik heb in Thunderbird4 mail accounts en een paar news accounts. Nu wil ik de volgorde waarin deze accounts staan veranderen aangezien ik twee mail accounts hoegenaamdniet meer gebruik. Kan ik dit ergens veranderen?
Volgens deze link is dat disable_format_flowed_support een essentieel deel ervan.ppl schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:11:
[...]
Dat format flowed slaat denk ik eerder op het weergeven van de tekst van een mailtje of usenetbericht. Met dat format flowed past het zich automatisch aan aan het venster en krijg je niet van die rare afbrekingen.
Maar ik zal de tip met die extension eens nagaan.
Hoe doe ik dit???
Instellen lukt me wel, dat werkt (volgens mij) eigenlijk hetzelfde als in OE. Echter, wanneer ik mijn mail ophaal, voert TB de regels niet direct op de nieuwe mail uit. Ik moet dan eerst op "Tools > Run filters on folder" drukken.
Waar kan ik dit wijzigen?
Onder je berichtregels (filters) staat:
"Run selected filters on: " (engelse versie) met een dropdown box waar je je inbox moet selecteren.
Dan zou het moeten werken.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
Bij mij verdween het grafische quoten nadat ik had ingesteld dat al mijn mailtjes en reacties op mailtjes plain-text moeten zijn, zoals mail behoort te zijnppl schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:11:
[...]
Met de extension quote colors (quotecolors.mozdev.org) kun je de quoting aanpassen (waarbij je dat grafische quoting uit kunt vinken). Probeer het daar eens mee, misschien dat het daarmee wel goed werkt.
Probleem bij de installatie van minimizetotray:
Minimuze tot Tray 0.0.1.2005091606+ could not be installed because it is not compatible with this version of Mozilla Thunderbird. (Minimize to Tray 0.0.1.2005091606+ will only work with Mozilla Thunderbird versions from 1.0+ to 1.5+)
Ik draai gewoon Thunderbird 1.06. Andere extensions en themes werken trouwens gewoon.
[ Voor 3% gewijzigd door Zware Unit op 18-09-2005 19:09 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Kennelijk werkt dat dus niet altijd, ik heb het vaker voorbij zien flitsen op het forum van mozillazine en op de nieuwsgroepen.Harm schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:34:
[...]
Bij mij verdween het grafische quoten nadat ik had ingesteld dat al mijn mailtjes en reacties op mailtjes plain-text moeten zijn, zoals mail behoort te zijn, in plaats van HTML-mail.
Het grappige is dat ik juist die extension gebruik voor de wat uitgebreidere grafische quoting zodat ik wat sneller door heb waar welke reactie bij hoort. Handig op usenet met threads waarin 1 reply quotes kan bevatten van heel veel anderen, dan werkt zo'n quote teken als > niet meer.
Anyway, daar was quotecolors ook oorspronkelijk voor bedoeld maar inmiddels kun je er vanalles mee aanpassen op gebied van quoting. Zoals het aan/uit zetten van diverse opties.
Ik heb die quote extension geinstalleerd en daar kun je fijn aangeven hoe je het wil. Alleen jammer dat een gequote, afgebroken regel dan als niet gequote wordt gezien.
dus:
Het woord 'regel' wordt dus als niet gequote gezien.> > > Begin van een veel te lange
regel.
> > > En nog een
Dat klopt en dat is ansich ook niet fout. Iedere client zal het zo zien, aangezien er geen quote teken voor het woord 'regel' staat. Dat quoteteken is nodig zodat de mailclient iets ook als quote kan herkennen. In Thunderbird krijg je standaard een streep aan de linkerzijde ter vervanging van die quotetekens. Je kunt het ook disablen middels het editten van 1 van de configuratiefiles (wat geloof ik ook wel in de knowledgebase van mozillazine.org te vinden is), maar quotecolors doet het wat gemakkelijker en je kunt meer definieren. Ook quotecolors maakt gebruik van dat quoteteken die standaard in Thunderbird op het teken '>' staat. Waarschijnlijk dat ook die weer middels die configuratiefiles te veranderen valt in '|' of iets anders.Maasluip schreef op maandag 19 september 2005 @ 07:48:
Bij mij gaat het ook niet weg als ik plain text view kies. Net zo veel gekleurde strepen ernaast, alsof je in een kermis bent.
Ik heb die quote extension geinstalleerd en daar kun je fijn aangeven hoe je het wil. Alleen jammer dat een gequote, afgebroken regel dan als niet gequote wordt gezien.
dus:
[...]
Het woord 'regel' wordt dus als niet gequote gezien.
Dat die regels niet goed wordt afgebroken heeft dan ook weer met mailclients te maken. Outlook Express doet het bijvoorbeeld steevast fout. Om het toch goed te doen heeft er iemand ooit eens een mooi programmaatje daar voor geschreven waarbij het afbreken correct gaat. Dat is iets wat je trouwens wel vaak op usenet tegen komt. Berichten zijn opgesteld met Outlook Express en vervolgens gaat de hele regelafbreking in de soep als je het met een andere client bekijkt.
Maybe dat de optie "wrap text to window" ook roet in het eten gooit.
Na een paar weken (en nu sinds een paar dagen), werkt het echter niet meer! Wanneer ik windows opstart laadt het automatisch Thundertray. Als ik vervolgens Thunderbird opstart (dit doe ik niet automatisch, omdat dit het opstarten zo kan vertragen en ik het lang niet altijd direct nodig heb) zag je dit altijd direct aan het Thundertray-icon in de systemtray. Dit werkt echter niet meer, en bij het minimaliseren van Thunderbird blijft dit dat ook gewoon in de balk staan...
FYI: Ik heb Thundertray, zoals in de file vermeld staat, geplaatst in de hoofddirectorie van Thunderbird (*.dll en *.exe)
Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door bavara op 22-09-2005 16:03 ]
Hebben jullie hier (traagheid bij browsen tussen IMAP-folders) ook last van? Ik neig helaas weer terug te keren naar Outlook 2003.
P.S. Het ligt zeker niet aan mijn windows-installatie, want het is al sinds het begin zo.
---
/edit:
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/387651.html --> dat trucje helpt wel een beetje
/edit2 (een dag later): Tools -> Account Settings -> [Account] -> Server Settings -> Advanced -> IMAP -> Maximum number of server connections to cache: 1, op deze manier werkt het retesnel.
[ Voor 27% gewijzigd door Mawlana op 24-09-2005 01:35 ]
Verwijderd
Verwijderd
En ik heb gisteren de 1.5 betaversie geïnstalleerd. Het programma vind ik nu een stuk beter. Vooral settings van SMTP servers is sterk verbeterd. Andere handigheidjes zijn bijvoorbeeld de mogelijkheid om spellingscontrole voor meerdere talen toe te voegen en spellingscontrole terwijl je typt. Attachments uit berichten verwijderen is ook prettig.
Wel een bug ontdekt m.b.t. signatures, bij 1 identiteit worden m'n instellingen m.b.t. de positie van de signature niet onthouden.
Kijk eens naar de instellingen bij View - Message body asVerwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:59:
Mijn collega ontvangt geen html-mails met thunderbird terwijl mijn thunderbird dat wel doet. Ik kan nergens in de settings vinden waar je dit kan aanpassen. Weet iemand waar je dit kan vinden?
Verwijderd
Thanks! Dat was het inderdaad.Mr. Liu schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:48:
[...]
Kijk eens naar de instellingen bij View - Message body as
Verwijderd
in versie 1.0.7 blijkbaar geen last meer vanVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:45:
Sinds eergisteren heb ook ik met de beruchte frontpage last te maken. In Thunderbird welliswaar. Harm vertelde me dat ik de AJAX-functie moet uitzetten op de frontpage. Het probleem is dat die dat via een cookie opslaat en Thunderbird die (voor zover ik weet) niet bijhoudt. Wat moet ik doen?
Ik heb het gemerkt. Helaas zit er een bug in waar ik ook last van heb.vooghel schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:51:
Versie 1.0.7 is uit! Zie het bericht op de Meuktracker
Ik snap opzich niet waarom login/pass voor newsgroups niet is verplaats naar de accountmanager.
Maargoed, voor de rest een erg fijne client. Alleen jammer dat er niet zoveel fully skinned themes zijn, zoals noia v2 voor FF. Ik heb nu crossover 1.6 voor TB, opzich het best afgewerkte thema tot nu toe.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
(je kan ze wel zichtbaar maken (zoals hieronder) door het adresboek venster naar rechts groter te maken, echter na een herstart is e.e.a. weer naar de oude positie teruggekeerd).
Voor:

Werkwijze:
Pak het bestand [thunderbird programma map]\chrome\nl-NL-mail.jar uit met bijv. winzip (als winzip .jar bestanden niet herkent kan je het bestand eerst hernoemen naar nl-NL-mail.zip)
Je krijgt nu een map locale waarin de uitgepakte bestanden staan.
Ga in die map naar het bestand
[thunderbird programma map]\chrome\locale\messenger\addressbook\abContactsPanel.dtd
Open dat bestand met een tekst editor zoals bijv. kladblok
Verander de volgende regels:
<!ENTITY ccButton.label "Cc:">
<!ENTITY toButton.label "Aan:">
Open Winzip
Sleep de map locale in het winzip venster
Zorg dat er geen vinkje staat bij "Save full path info"
Geef het archief een naam, bijv. locale.zip en klik op Add
Sluit Winzip
Hernoem het originele bestand nl-NL-mail.jar naar bijv. nl-NL-mail.jar.org
Hernoem locale.zip naar nl-NL-mail.jar wat het volgende resultaat geeft:
Na:

Verwijderd
Hoe krijg ik mijn accounts in de menubalk links op een eigen gekozen volgorde? Ik mis de knoppen "up" en "down"...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 00:22 ]
http://www.chuonthis.com/extensions/folderpane.phpVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:22:
Ik vind niet de juiste zoekwoorden om dit via google te vinden:
Hoe krijg ik mijn accounts in de menubalk links op een eigen gekozen volgorde? Ik mis de knoppen "up" en "down"...
Zelf ook een vraagje, na een restore met MozBackup ben ik mijn Local Folders kwijt. Wijst nu naar C:\Documents and Settings\Graham\Application Data\Thunderbird\Profiles\wqubj81o.default\uyvy6jis.default\Local Folders Nou vind ik in mijn Profile dir niet Local Folders. Is dit gewoon een lege dir of ?
[ Voor 34% gewijzigd door Graham op 11-10-2005 02:39 . Reden: vraag ]
iemand al een oplossing voor dit probleem?skabouter schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:38:
hmm ik heb nu een vreemd probleem, ik heb 4 identiteiten aangemaakt, elk met een verschillende signature.
nu heb ik netjes geselecteerd dat bij een repley de handtekening onder mijn text, maar boven de quote moet komen te staan, maar thunderbird vertikt dit![]()
iemand een oplossing ?
[edit]
zelf als ik een nieuw profiel maak vertikt TB het
[edit2]
het probleem wordt nu helemaal leuk, als ik selecteer dat de ondertekening boven de quote moet staan en ik druk op opslaan, sluit het venster, en open het venster weer, staat er weer dat hij onder de quote moet
ik heb er namelijk nogsteeds last van
[ Dislect ]
1
| user_pref("mail.identity.idX.sig_bottom", false); |
X: een geheel positief getal
True: Onder de quote
False: Onder de tekst (boven de quote)
[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 11-10-2005 15:33 ]
Ik heb gekeken of ik het kan reproduceren, maar ik heb nog geen patroon kunnnen ontdekken.
1.0.6 was naar mijn gevoel stabieler.
Wat zijn jullie bevindingen?
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Dit had ik ook, tot ik al mn extensions eruit geknalt heb. Toen werkte het weer....KnoppenSpook schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:38:
Hebben jullie ook dat Thunderbird 1.0.7 na een tijdje idle geweest te zijn (zeg 10 minuten gewoon open staan zonder dat je klikt in het venster of geminimaliseerd) gewoonweg crashed?
Ik heb gekeken of ik het kan reproduceren, maar ik heb nog geen patroon kunnnen ontdekken.
1.0.6 was naar mijn gevoel stabieler.
Wat zijn jullie bevindingen?
Geen oplossing, maar wel tijdelijk.
Ik heb om andere redenen binnen 5 minuten versie 1.0.7 eraf gegooid en 1.0.6 weer geïnstalleerd.
Ik probeer 'm nu even, gewoon erover heen geinstalleerd (1.0.7 was toch brak).WimB schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:09:
Heeft er iemand al ervaring met Thunderbird 1.6 alfa 1: http://ftp.mozilla.org/pu...ird/nightly/latest-trunk/
Als ik rare dingen tegen kom laat ik het weten.
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Het werkte prima, zonder dat ik iets aan m'n settings heb aangepast is het van de een op andere dag gestopt met werken
Ben ook van een betaversie terug gegaan naar 1.0.7, maar dit maakte ook niets uit.
Als iemand meer weet graag
Een enkele keer heb ik hier ook een timeout met gmail. Maar 9 van de 10 keer gaat alles goed.k7of9 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:06:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het ontvangen van Gmail in Thunderbird? Ik kan geen enkele mail meer binnenhalen, er volgt elke keer een timeout op.
Ben ook van een betaversie terug gegaan naar 1.0.7, maar dit maakte ook niets uit.
Als iemand meer weet graag
Kan je wel via de site van gmail inloggen?
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Ctrl+Shift+F kan het wel maar is niet eenvoudig. Ik wil net zoiets als gmail search hebben.
Ja webbased is het geen probleem. Begrijp er niks vanBr@m schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:23:
[...]
Een enkele keer heb ik hier ook een timeout met gmail. Maar 9 van de 10 keer gaat alles goed.
Kan je wel via de site van gmail inloggen?

Instellingen zijn ook niet perongeluk gewijzigd. Moet zijnk7of9 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 22:31:
[...]
Ja webbased is het geen probleem. Begrijp er niks van
pop.gmail.com port 995 SSL
smtp.gmail.com port 465 SSL
Ik heb hier:Br@m schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:26:
[...]
Instellingen zijn ook niet perongeluk gewijzigd. Moet zijn
smtp.gmail.com port 465 SSL
smtp.gmail.com 587 TSL
Maar misschien kan het allebei?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
smtp staat bij mij niet goed nee, maar werkt welanandus schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:30:
[...]
Ik heb hier:
smtp.gmail.com 587 TSL
Maar misschien kan het allebei?
# Voer 'smtp.gmail.com' in het veld 'Server Name:' in onder 'Outgoing Server (SMTP) Settings' en voer '587' in het veld 'Port:' in.
Selecteer 'TLS' onder 'Use secure connection' en klik op 'OK'.
[ Voor 39% gewijzigd door Br@m op 20-10-2005 12:36 ]
Voor backup onder Windows raad ik MozBackup aan.
Zelf heb ik alles op mijn data disk staan en kon ik direct doordraaien na herinstallatie van OS en Thunderbird.
Ik heb 5 .mab bestanden zie ik. Ik heb mijn personal adressbook en collected adresses terug, maar ik had zelf nog een folder gemaakt maar die is niet terug...Mr. Liu schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:33:
Die staan in abook.mab, history.mab en eventuele andere bestanden met namen die je zelf gegeven hebt en ook met de extensie .mab.
Voor backup onder Windows raad ik MozBackup aan.
Zelf heb ik alles op mijn data disk staan en kon ik direct doordraaien na herinstallatie van OS en Thunderbird.
Ik heb alle .mab files in de profile map gedaan en desnoods overschreven... Thunderbird leest alle aanwezige .mab files uit?
1. Ik haal m'n Hotmail binnen met Hotmail Popper. Werkt opzich prima. Alleen heb ik mn bulkmailfilter van hotmail op z'n hoogst staan zodat dus alleen mailtjes van mensen die in m'n adresboek staan in m'n inbox bezorgd worden. Ik wil dus ook af en toe m'n bulkmail chekken. Hoe zorg ik ervoor dat Thunderbird ook m'n bulkmail binnenhaalt? Krijg ik niet voor elkaar...
2. Hoe zorg ik ervoor dat _al_ m'n hotmail mail in een aparte folder komt? Ik heb nu de filter 'if to-line or cc-line bevat mijnnaam@hotmail.com move to hotmailmap' aanstaan, maar natuurlijk wordt de mail die aan een groep wordt gezonden (waar ik wel in sta) niet in m'n hotmailmap bezorgd omdat ie mijnnaam@hotmail.com niet kan vinden.
3. Ik heb de optie 'leave on server' aanstaan voor Hotmail, maar bestaat er ook een optie als 'leave on server and mark as read'? Nu staan al m'n mailtjes in Hotmail nog als ongelezen (als ik via het web check).
4. Ik heb één messagefilter (if onderwerp bevat X move to blamap) die alleen werkt als ik 'm toepas, en niet direct als de mail binnenkomt, kent iemand dat probleem?
Verder een lekker programma, lekker ook al die extensions
2. geen idee, vaag.
3. dat heb ik ook, werkt dus niet echt via hotmailpopper denk ik.
4. weet ik niet
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Kijk eens onder Tools > Message Filters en kijk of je filter wel Enabled is. Bij mij verwerkt ie alle mail die binnenkomt op de manier die ik in de Filters heb ingesteldMelkbus schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:30:
4. Ik heb één messagefilter (if onderwerp bevat X move to blamap) die alleen werkt als ik 'm toepas, en niet direct als de mail binnenkomt, kent iemand dat probleem?
Juist
Verwijderd
Ik dacht aanvankelijk heel slim voor alle accounts de gmail smtp gebruiken, deze is 'webbased' en zodoende kan ik met mn laptop overal dezelfde gebruiken.
Nu had ik een aantal mails verzonden vanaf mn imapaccount en merkte dat de replies binnenkwamen op de gmail account die ik gebruikte voor smtp. Op zich logisch.
Ik ontdekte vervolgens dat je per account een smtp kan instellen, máár de ID's van die smtp's zijn hetzelfde als het adres. En ik heb twee gmail accounts. Dus zit ik eigenlijk nog steeds met hetzelfde probleem dat voor de ene gmail account de replies binnenkomen op de andere gmail account.
Weet iemand hoe ik dit kan aanpakken?
Als alternatief kan je natuurlijk ook voor dat tweede GMail adres een SMTP server invoeren.
FYI: Ik heb (volgens Thunderbird) 3 GMail adressen en twee verschillende GMail SMTP servers.
Hoe moet dat in godsnaam in Thunderbird?
Non taken
Verder werkt het allemaal goed en heb ik er nooit problemen mee gehad.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat klinkt eng, dat klinkt naar HTML mail. Daar moet je heel ver bij uit de buurt blijven.DjWannaB2002 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 05:59:
Heb het programma nu een tijdje gebruikt, maar ik moet zeggen dat het niet zo overzichtelijk is als outlook express. Zo heb ik altijd problemen met het veranderen van de grote van het lettertype. Zo komt het wel eens voor dat er dan in 1 bericht verschillende grote lettertype staan. Beetje jammer.
Verder werkt het allemaal goed en heb ik er nooit problemen mee gehad.
Gewoon mails in plain text sturen, hoef je ook geen lettertypes in te stellen.
Kunnen mensen met webmail ook je mails lezen, vaak hebben die webmails geen ondersteuning voor HTML mails. Andere voordelen zijn ook dat je mails niet in de spam map verdwijnen.
Wil je makkelijk lettertype groottes veranderen dan kun je dat met ctrl en dan + als het groter moet worden en - als het kleiner moet worden. Je kunt het ook uit de opmaakbalk doen: de kleine A is kleine tekste en de grote A is grote tekst. Zie ook het menu "Format".
Je kunt niet specifiek een grootte kiezen als ware het MS Word.
KikjunPuresmoker schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 05:47:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een fatsoenlijke handtekening te maken, deze moet incl. logo.
Non taken
Is een HTML mailtje fabrieken en die saven als een template (hoe je dat doet, zie de knowledgebase op mozillazine.org) niet wat?Puresmoker schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 05:47:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een fatsoenlijke handtekening te maken, deze moet incl. logo.
Nu kan je dat ook instellen met TB maar nu staan Subject, sender en date naast elkaar.
Outlook doet dit zo mooi door de sender boven te zetten en daaronder het onderwerp.
Zegmaar deze indeling
Hoe regel ik dat in TB?
Weet iemand hoe ik het adresboek van Pegasus kan omzetten? Er zijn wel tooltjes te vinden, maar die vereisen dat ik het het adresboek exporteer. Als ik dat doe komt er altijd maar één adres in het exportfile te staan. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb mail system converter gebruikt, werkt goed voor de email folders, maar niet voor het adresboek.
De oude situatie moest ik overzetten naar Thunderbird, dit was 1x Outlook + 3 persoonlijke mappen met mail.
Ik heb ervoor gekozen, in Outlook de IMAP server toe te voegen en dan alle mail over zetten. Dit ging in totaal om zo'n 8000 mailtjes ter grootte van 3GB.
Thunderbird lukte het niet om via de import wizard de mail over te zetten, dit duurde eeuwen en Thunderbird leek vastgelopen. Geen aanrader. Daarnaast is Thunderbird niet zo snel als Outlook in het kopieren van mail van IMAP map naar IMAP map (tussen accounts).
Heb nu nog een probleem met een handtekening die bij reply-en niet juist wordt ingevoegd, het bedrijfslogo wordt niet ingevoegd in de mail (rood kruisje).
Ik heb ook mailconv gebruikt voor het overzetten van de mail naar Thunderbird.Maasluip schreef op woensdag 16 november 2005 @ 07:37:
Ik ben mijn ouders naar Thunderbird over aan het zetten. Ze gebruiken nu Pegasus Mail.
Weet iemand hoe ik het adresboek van Pegasus kan omzetten? Er zijn wel tooltjes te vinden, maar die vereisen dat ik het het adresboek exporteer. Als ik dat doe komt er altijd maar één adres in het exportfile te staan. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ik heb mail system converter gebruikt, werkt goed voor de email folders, maar niet voor het adresboek.
Ik ben van versie 4.12 naar Thunderbird overgestapt en heb zodoende netjes alle mail met attachments over kunnen hevelen.
Ik had er echter ook wat adressen in staan plus mailinglist (wel zo handig als je naar je projectgroepje wil mailen). Die heb ik echter handmatig moeten overzetten. Je kon het wel exporteren naar CVS e.d. maar Thunderbird vulde alle zaken net even op andere plekken in dan dat Pegasus Mail dat deed. Je kunt kiezen tussen verschillende soort CVS files: tab of komma gescheiden (kun je mee experimenteren). Uiteindelijk heb ik het handmatig moeten overhevelen.
EDIT:
Er is wel een speciale tool voor het converten van addressbooks tussen diverse mailclients.
Dat programma heet Dawn en is te vinden op: http://www.joshie.com/projects/dawn/
[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 16-11-2005 14:01 ]
nu heb ik alles op default gezet (gegevensbestanden in localsettings\appli..data\outlook\) gezet, maar toch krijg ik dezelfde foutmelding voor me kiezen. bestaat er geen extensions of een tooltje om mijn huidige mail alsnog mee te nemen??
EDIT:
Voor conversie vanuit Outlook moet Outlook geïnstalleerd en default mail programma zijn. De conversie gebeurt door een aantal MAPI-calls naar Outlook.
[ Voor 31% gewijzigd door Freee!! op 16-11-2005 14:40 ]
alleen heb ik mijn contactpersonen niet kunnen overpompen, ach ja niet belangrijk. waar ik wel mee zit is waar is eigenlijk de password manager??? die hebben ze erggg goed verstopt, ben al half uur aan het zoeken. bij account settings zie ik niks met password
edit / ik gebruik de 1.5 beta
[ Voor 6% gewijzigd door SYQ op 16-11-2005 15:27 ]
Ga in TB naar Address Book > Tools > Import > etc etc...pffff exporteren naar outlook express, daarna naar thunderbird did the trick
alleen heb ik mijn contactpersonen niet kunnen overpompen, ach ja niet belangrijk.
In TB, Tools > Options > Advanced > Saved Passwordswaar ik wel mee zit is waar is eigenlijk de password manager??? die hebben ze erggg goed verstopt, ben al half uur aan het zoeken. bij account settings zie ik niks met password
edit / ik gebruik de 1.5 beta
[ Voor 22% gewijzigd door Graham op 16-11-2005 15:37 ]
zie hier de screens : http://213.239.140.201/~ugur/files/index.php?dir=Tnet%2F
(heb hiervoor geen thunderbird op me pc gehad)
editje /
sorry keekverkeerd, heb hem al
[ Voor 11% gewijzigd door SYQ op 16-11-2005 15:54 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Tja ziet er ook iets anders uit dan mijn TB 1.0.7SYQ schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:53:
importeren is me gelukt, maar de password manager kan ik toch echt niet vinden
zie hier de screens : http://213.239.140.201/~ugur/files/index.php?dir=Tnet%2F
(heb hiervoor geen thunderbird op me pc gehad)
editje /
sorry keekverkeerd, heb hem al
Omdat het misschien een "kantoor" applicatie isWokschotel schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:59:
Waarom staat een Thunderbird topic in vredesnaam in het Office-forum
Thunderbird is een losse office applicatie en daarom staat het hier, zie ook het beleid.Wokschotel schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:59:
Waarom staat een Thunderbird topic in vredesnaam in het Office-forum
Mozilla is trouwens met Firefox/Thunderbird/Sunbird aardig op weg om ook een office "suite" te maken.
Hi Graham
[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 16-11-2005 16:15 ]

Not.
De islam kan uw vrijheid schaden
Misschien niet voor jou maar goed zoals Arnout al zegt, het is de policy van Officesuites en -software.
Maar goed, dit topic is niet bedoelt om de logica van het beleid te bespreken
Hey Arnout
Wat is mij wel gelukt:
• Meerdere accounts maken
• Verschillende smtp servers gebruiken
• Beveiligd inloggen op de mail servers
• Versleutelde en getekende berichten versturen.
• Adresboek importeren (via LDIF)
Wat ik jammer vind:
• Geen OpenPGP beschikbaar zonder plugin + extra software + hoop prutsen.
Wat mij niet lukt en waar ik hulp erg op prijs stel:
• Mailboxen / e-mail-berichten importeren vanuit The Bat.
Ik kan ze zowel in *.eml formaat als in UNIX mailbox formaat converteren, maar Thunderbird heeft geen import optie daarvoor. De UNIX mailbox in de Thunderbird mail directory stoppen werkt ook niet meer met de nieuwe Thunderbird.
• Alle instellingen + adresboek + e-mail berichten vanuit Thunderbird backuppen in één bestand.
Bij een eventuele re-install of Thunderbird upgrade wil ik dan met zeer weinig klikjes alles weer willen hebben zoals ik wil.
Op MozillaZine staat daarvoor de uitleg:wwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:38:
Ik probeer sinds vandaag over te stappen van The Bat naar Thunderbird (1.07 UK). Hoe meer gratis open-source hoe beter. Bovendien werkt IMAP niet lekker in The Bat. Maar helaas gaat het overstappen niet bijzonder soepel.
Wat mij niet lukt en waar ik hulp erg op prijs stel:
Ik kan ze zowel in *.eml formaat als in UNIX mailbox formaat converteren, maar Thunderbird heeft geen import optie daarvoor. De UNIX mailbox in de Thunderbird mail directory stoppen werkt ook niet meer met de nieuwe Thunderbird.
- Select all the messages in the Bat! folder
- Go to File > Export or Tools > Export . . something export =). You have to choose "Unix Mailbox" because thats what Thunderbird uses.
- Then, save the exported mailboxes in some folder, and copy them into your Thunderbird mail folder.
Hiervoor kun je MozBackup gebruiken• Alle instellingen + adresboek + e-mail berichten vanuit Thunderbird backuppen in één bestand.
Bij een eventuele re-install of Thunderbird upgrade wil ik dan met zeer weinig klikjes alles weer willen hebben zoals ik wil.
Die methode werkt helaas niet. Wat een minuut geleden wel ging werken na nog meer zoeken en prutsen: De UNIX mailbox in een lege folder in Thunderbird stoppen (bijv trash.sbd). Dit doen voor elke folder. Gebruiksvriendelijk is anders, maar het werkt welvooghel schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:04:
[...]
Op MozillaZine staat daarvoor de uitleg:
- Select all the messages in the Bat! folder
- Go to File > Export or Tools > Export . . something export =). You have to choose "Unix Mailbox" because thats what Thunderbird uses.
- Then, save the exported mailboxes in some folder, and copy them into your Thunderbird mail folder.
Super! Even proberen. Dankje
[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 27-11-2005 15:21 ]
Mja, je kunt het ook zo zien: hoeveel mensen gebruiken iets als gpg om versleutelde/signed mails te versturen? Bijna niemand en dat zal dan ook waarschijnlijk de keus zijn waarom het dus niet standaard in Thunderbird zit. Het is echter wel standaard zo dat je veilig kunt mailen wanneer je gebruik maakt van certificaten, dat is dan weer wel native.wwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 14:38:
Wat ik jammer vind:
• Geen OpenPGP beschikbaar zonder plugin + extra software + hoop prutsen.
Ik vond het eigenlijk erg simpel installeren onder Windows. GnuPG downloaden en installeren, enigmail extension downloaden installeren en dan de handleiding doornemen. Je kunt via enigmail alles grafisch doen (je hele key management, het aanmaken van keys dus ook).
Ik had het overigens in een minuut of 5 werkend (dat is inclusief download tijd).
Zie ook de links in de topic start waar een tutorial staat over enigmail van Ucchan die stukken simpeler en helderder is dan die van jouw link. Ucchan doet key management in enigmail zelf wat grafisch en lekker overzichtelijk is, terwijl jouw link het doet met GnuPG op de commandline.
Het kan dus makkelijker
Een paar replies terug is er iemand (Maasluip) die ook mail uit een ander programma naar Thunderbird wilde hebben. De tool die hij heeft gebruikt is mail system converter. Voor meer info kijk even een stukje terug in dit topic naar zijn replies.Wat mij niet lukt en waar ik hulp erg op prijs stel:
MozBackup is de tool voor wat betreft het backuppen van Thunderbird zodat alles in 1 bestand komt.• Alle instellingen + adresboek + e-mail berichten vanuit Thunderbird backuppen in één bestand.
Je moet het wel regelmatig draaien zodat je de nieuwste backup hebt.
Zowel het backuppen en restoren gaat met een paar klikjes en je kunt selecteren wat er in de backup moet komen, welk Thunderbird profiel er gebackupped moet worden en of de backup beveiligd moet worden of niet.
MozBackup staat in de topic start als Mozilla Backup en hij is ook in de meuktracker te vinden.
Ook een goede plek om te kijken is de knowledgebase op www.mozillazine.org.
Kijk ook eens tussen de links in de topic start.
[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 27-11-2005 15:21 ]
Ja zo denkt Outlook ook over heel veel optiesppl schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:18:
[...]
Mja, je kunt het ook zo zien: hoeveel mensen gebruiken iets als gpg om versleutelde/signed mails te versturen? Bijna niemand en dat zal dan ook waarschijnlijk de keus zijn waarom het dus niet standaard in Thunderbird zit. Het is echter wel standaard zo dat je veilig kunt mailen wanneer je gebruik maakt van certificaten, dat is dan weer wel native.
Dat is waar. Het kostte mij een uurtje, maar dan heb ik ook wat. Net een mailtje dubbel ge-encrypt verzonden en het werkt. Certificaat + OpenpgpIk vond het eigenlijk erg simpel installeren onder Windows. GnuPG downloaden en installeren, enigmail extension downloaden installeren en dan de handleiding doornemen. Je kunt via enigmail alles grafisch doen (je hele key management, het aanmaken van keys dus ook).
Ik had het overigens in een minuut of 5 werkend (dat is inclusief download tijd).
Zie ook de links in de topic start waar een tutorial staat over enigmail van Ucchan die stukken simpeler en helderder is dan die van jouw link. Ucchan doet key management in enigmail zelf wat grafisch en lekker overzichtelijk is, terwijl jouw link het doet met GnuPG op de commandline.
Het kan dus makkelijker
Dat progje is gemaakt met 16bit instructies. Ik gebruik Windows XP x64 en die heeft geen emulatie meer voor 16 bit. Helaasch. Maar het importeren is al gelukt op de eerder beschreven methode[...]
Een paar replies terug is er iemand (Maasluip) die ook mail uit een ander programma naar Thunderbird wilde hebben. De tool die hij heeft gebruikt is mail system converter. Voor meer info kijk even een stukje terug in dit topic naar zijn replies.
De beschrijving in de startpost voor mozbackup is anders dan het moet zijn. Tenminste, het lijkt net alsof het alleen voor je profiel is en niet voor je mail. Interpretatie foutje van mij denk ikOok een goede plek om te kijken is de knowledgebase op www.mozillazine.org.
Kijk ook eens tussen de links in de topic start.
Bedankt allemaal, ik ben tevreden
Je mail staat in je profiel.wwillem schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:30:
[...]
De beschrijving in de startpost voor mozbackup is anders dan het moet zijn. Tenminste, het lijkt net alsof het alleen voor je profiel is en niet voor je mail. Interpretatie foutje van mij denk ik.
Verwijderd
Via de 'zoekopdracht als map' kom ik er niet uit, omdat dat per account gaat en niet over het totaal.
Wat is de beste manier daarvoor? Ik dacht zelf aan exporteren en op de andere pc inporteren, maar kan niets vinden om te exprteren
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Dat is idd de enige manier dat zou werken voor hem. Als je per mailaccount een Inbox hebt gaat het naar mijn weten gewoon niet.
Mozbackup (zie startpost of google voor een link) is de beste manier imho, maak anders ook nog even een backup van de files in je Documents & Settings dir.ikkes schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:15:
Ik heb een nieuwe pc en nu wil ik de mail enz. over zetten
Wat is de beste manier daarvoor? Ik dacht zelf aan exporteren en op de andere pc inporteren, maar kan niets vinden om te exprteren
Dit topic is gesloten.
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*