ik vind het helemaal niks!

wilde het een kans geven. dus ik al mijn dbx bestanden vanaf 2001 converten met bepaalde tools (de ingebouwde maakt er een zooitje van namelijk, en neemt niet alles mee)
toen nog flink zoeken naar een tool om ook eventueel alles weer terug te kunnen krijgen. (hulp bij het forum daar hoef je niet te verwachten. 't zijn een soort van jehova's.)
maar ok.. ik had alles wat ik nodig had en kon aan de slag.
ik hoefde niet bang te zijn voor het synchroniseer gedeelte omdat ik dat eigenlijk niet gebruik.
2 dingen vielen me op: het is GIGANTISCH traag! misschien niet met een kleine mailbox, maar die van mij is meerdere GB, en dan staat ie gewoon serieus een minuut of soms bijna 2 te kraken.
met Outlook express had ik daar helemaal geen last van en hoefde ik ook niet steeds te optimizen zonder dat het bestand belachelijk filesizes aannam.
het andere was dat ik maar 1 mailserver kon gebruiken voor uitgaande mail

die snap ik nog steeds niet eigenlijk.
voor de rest; idee is leuk, maar uitvoering ruk.
ik had vrij snel al het idee dat ik wel weer terug zou stappen naar OE, maar omdat ik geen zin het in het converteren enzo bleef ik het maar iets langer doorgebruiken.
en jawel! na krap 2 maanden wil ik mijn mail ophalen en net zoals altijd stond ie ff te kraken.
het kraken duurde alleen wel heel erg lang, en ik had nog genoeg HD ruimte vrij, dus dat was het niet.
na ongeveer 15 tot 20 minutes werd het rustig en kon ie me trots laten zien dat mijn nieuwste mail uit maart 2002 kwam.
geweldig. dus de mails van de laatste tijd ben ik pleite iig. heb dan nog wel een backup van het oude gedeelte voordat ik TB uit ging proberen, maar dit is gewoon nog echt slecht.