[Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel II

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.069 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tukk schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:40:
[...]

subtiel kickje om de aandacht nog eens te krijgennemen
Niemand die me iets verder kan helpen met mijn ghost berichten die ook niet weg gaan
nadat ik de inbox heb gecompact.
Als ze echt keer op keer terug blijven komen zou ik met de hand het inbox file editten en de ongewenste mails eruit gooien. Wel even een backup maken natuurlijk ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Thunderbird al een tijdje, eigenlijk naar volle tevredenheid. Alleen nu een wat minder prettig ervaring gehad... :/

Gisteravond, nét toen ik een email verstuurde met Thunderbird, knalde de stroom eruit. Misschien was het bericht net verzonden, dat weet ik niet, maargoed. Vanochtend startte ik Thunderbird weer op, om erachter te komen dat AL m'n accounts, inclusief de berichten, verdwenen waren :'(
Echt, ik heb nog nooit zo gebaald.
Godzijdank stond onder application data nog wel al m'n messages _/-\o_ Dat was toch gvd een hele opluchting, anders was ik per direct maar weer Outlook gaan gebruiken :X

Ik kan natuurlijk alle accounts handmatig over gaan plaatsen, maar dit gaat vrij lang duren (vrij veel accounts, die overlappen in de inbox), kan dit niet handiger? Ik heb System Restore al geprobeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan Thunderbird ook "uitgesteld verzenden"? Als ik nu een mailtje opstel, en op de verzendknop druk, wordt hij meteen verzonden. Ik heb liever dat hij hem bij de "unsended messages" zet, en dat hij dan bij de eerst volgende verzend/ontvang actie wordt verzonden. Nu moet ik telkens wachten als ik op de verzend knop druk (verbinding maken, attachment uploaden, mail controleren blabla).
Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Er schijnt een extensie te zijn die dat kan, moet je even zoeken. Persoonlijk heb ik er niet zo'n behoefte aan omdat ik eigenlijk altijd online ben als de computer aan staat.

EDIT:
Zie Outbox.

[ Voor 23% gewijzigd door Freee!! op 14-04-2005 02:01 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 01:39:
Nu moet ik telkens wachten als ik op de verzend knop druk (verbinding maken, attachment uploaden, mail controleren blabla).
Bij mij werkt het verzenden en ontvangen in de achtergrond. Ik kan Thunderbird gewoon gebruiken als er mail binnenkomt of als ik vanuit de messageeditor verstuur. Dat die editor op de voorgrond staat betekent niet dat hij Thunderbird verder blokkert hoor.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 01:39:
Kan Thunderbird ook "uitgesteld verzenden"? Als ik nu een mailtje opstel, en op de verzendknop druk, wordt hij meteen verzonden. Ik heb liever dat hij hem bij de "unsended messages" zet, en dat hij dan bij de eerst volgende verzend/ontvang actie wordt verzonden. Nu moet ik telkens wachten als ik op de verzend knop druk (verbinding maken, attachment uploaden, mail controleren blabla).
Kan dat?
Ctrl-Shift-Enter zet de mail in de 'Unsent Messages', net als wanneer je in het bericht File - Send Later doet. Dan kun je later Send/Receive doen waarbij alles verzonden wordt.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Mr. Liu schreef op donderdag 14 april 2005 @ 01:52:
Er schijnt een extensie te zijn die dat kan, moet je even zoeken. Persoonlijk heb ik er niet zo'n behoefte aan omdat ik eigenlijk altijd online ben als de computer aan staat.

EDIT:
Zie Outbox.
Die is eigenlijk overbodig omdat Thunderbird gewoon Offline modus ondersteunt.
Bij een standaard install wordt die geinstalleerd.

De hier bovenstaande oplossingen (file -> send later) e.d. zijn daardoor mogelijk.
Outbox heeft alleen als voordeel dat je een button op de toolbar krijgt met Send Later, dat zit er standaard niet bij.

Microsoft Outlook kent ook zoiets, maar dan weer net even anders :)
Evolution kent hetzelfde principe netzoals Pegasus Mail.
Je tikt je mail, je drukt op sent en hij wordt in de queue gezet. Bij het opnieuw ontvangen van mail worden dan ook meteen alle berichten gestuurd om pas daarna de mail te gaan ophalen.
Ik meen mij te herinneren dat Thunderbird (of in ieder geval de oude Mozilla Mail & News) zoiets ook kon. Heb net echter gekeken en kon het niet vinden (niet onder prefs en niet onder accounts).
Kennelijk kent Mozilla Thunderbird tot dusver dus alleen nog zoiets als dat offline.

Misschien dat SendTools wat kan betekenen. Het is wel een beta versie.

[ Voor 7% gewijzigd door ppl op 14-04-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

ik vind het helemaal niks! :(
wilde het een kans geven. dus ik al mijn dbx bestanden vanaf 2001 converten met bepaalde tools (de ingebouwde maakt er een zooitje van namelijk, en neemt niet alles mee)
toen nog flink zoeken naar een tool om ook eventueel alles weer terug te kunnen krijgen. (hulp bij het forum daar hoef je niet te verwachten. 't zijn een soort van jehova's.)
maar ok.. ik had alles wat ik nodig had en kon aan de slag.
ik hoefde niet bang te zijn voor het synchroniseer gedeelte omdat ik dat eigenlijk niet gebruik.
2 dingen vielen me op: het is GIGANTISCH traag! misschien niet met een kleine mailbox, maar die van mij is meerdere GB, en dan staat ie gewoon serieus een minuut of soms bijna 2 te kraken.
met Outlook express had ik daar helemaal geen last van en hoefde ik ook niet steeds te optimizen zonder dat het bestand belachelijk filesizes aannam.
het andere was dat ik maar 1 mailserver kon gebruiken voor uitgaande mail :?
die snap ik nog steeds niet eigenlijk.
voor de rest; idee is leuk, maar uitvoering ruk.
ik had vrij snel al het idee dat ik wel weer terug zou stappen naar OE, maar omdat ik geen zin het in het converteren enzo bleef ik het maar iets langer doorgebruiken.
en jawel! na krap 2 maanden wil ik mijn mail ophalen en net zoals altijd stond ie ff te kraken.
het kraken duurde alleen wel heel erg lang, en ik had nog genoeg HD ruimte vrij, dus dat was het niet.
na ongeveer 15 tot 20 minutes werd het rustig en kon ie me trots laten zien dat mijn nieuwste mail uit maart 2002 kwam.
geweldig. dus de mails van de laatste tijd ben ik pleite iig. heb dan nog wel een backup van het oude gedeelte voordat ik TB uit ging proberen, maar dit is gewoon nog echt slecht.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
ZaZ schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 07:23:
het andere was dat ik maar 1 mailserver kon gebruiken voor uitgaande mail :?
die snap ik nog steeds niet eigenlijk.
Ik denk dat ik weet waarom je het niet snapt: je kan namelijk WEL meerdere mailservers instellen voor de uitgaande mail. (Door op de 'advanced'-knop te klikken in het 'Outgoing Server'-venster).

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:40

jmk

Ik gebruik sinds een tijdje YPOPs!, een mail-deamon die ervoor zorgd dat je Yahoo mail kan ophalen met welke client ook. Ik gebruik deze voor thunderbird.

Met YPOPs! kan je ervoor kiezen, om te verzenden met YPOPs! SMTP, en dan lijkt het net voor ontvangers van dat mailtje alsof het vanuit Yahoo-web is verstuurd, en het bericht wordt opgeslagen in mijn "sent items" box van yahoo-web. Dit werkt standaard voor berichten die ik forward of reply.

Kan ik tijdens het versturen van nieuwe berichten ook makkelijk kiezen werke mailserver ik wil gebruiken?(een verzenden met... keuze)?
Nu kiest hij voor nieuwe berichten de standaard(default) server, die van mijn provider.

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 18-04-2005 17:15 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Is het met TB ook mogelijk om rechtstreeks vanuit Word te mailen? Normaal gesproken spreekt Word dan Outlook aan, maar dat wil ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

relonky schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:47:
Is het met TB ook mogelijk om rechtstreeks vanuit Word te mailen? Normaal gesproken spreekt Word dan Outlook aan, maar dat wil ik dus niet.
Dat kan als Thunderbird is ingesteld als default e-mail client. MAPI.dll in één van de Windows-systeem folders wordt dan vervangen, net als wanneer je Outlook Express vervangt door Outlook.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Mr. Liu schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:02:
[...]

Dat kan als Thunderbird is ingesteld als default e-mail client. MAPI.dll in één van de Windows-systeem folders wordt dan vervangen, net als wanneer je Outlook Express vervangt door Outlook.
Weet je dat zeker? Ik gebruik momenteel nog Foxmail, maar mijn vrouw vind het een groot nadeel dat ze niet rechtstreeks vanuit Word kan mailen. Terwijl Foxmail wel default mailprogramma is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik ken Foxmail niet, maar ik heb net een testje gedaan en ik kreeg de mail keurig op de andere account binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Is het trouwens ook mogelijk om handmatig te importeren. Heb de mail van foxmail geexporteerd naar .eml bestanden, maar ik kan deze niet importeren aangezien dat via de wizard moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kijk hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Thx voor je hulp, maar ik had het net een half uur geleden zelf voor elkaar gekregen door de .eml bestanden te exporteren naar een aparte map. En deze bestanden vervolgens slepen naar de inbox van Outlook express (via verkenner) en dan via de Wizard van TB. Ik moest alleen Outlook express eerst weer installeren voordat ik dat kon doen.
Vanavond ga ik mij maar eens verder verdiepen in TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Fijn dat het je gelukt is. Kijk eens iets verder rond op het Mozillazine forum en vooral in Thunderbird General.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 10:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Vraagje:

Ik gebruik Thunderbird nu een maand of 3 als vervanger van Outlook. Werkt allemaal prima, maar 1 ding begin ik me aan te ergeren: ik kan niet makkelijk kiezen of ik een html mail wil maken of een plain-text.

Standaard schrijf ik alles plain text, naar iedereen. Maar soms wil ik mn creativiteit kwijt en wil ik een html mail maken. In Outlook kan ik terwijl ik een mail aan het maken ben kiezen tussen plain/html. In Thunderbird kan ik die optie niet vinden. Ik moet dan eerst opgeven dat de betreffende contactpersoon html wil ontvangen, dan mail maken, en dan weer uitzetten.

Dat moet beter kunnen? Iemand een tip?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boss schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:59:
Vraagje:

Ik gebruik Thunderbird nu een maand of 3 als vervanger van Outlook. Werkt allemaal prima, maar 1 ding begin ik me aan te ergeren: ik kan niet makkelijk kiezen of ik een html mail wil maken of een plain-text.

Standaard schrijf ik alles plain text, naar iedereen. Maar soms wil ik mn creativiteit kwijt en wil ik een html mail maken. In Outlook kan ik terwijl ik een mail aan het maken ben kiezen tussen plain/html. In Thunderbird kan ik die optie niet vinden. Ik moet dan eerst opgeven dat de betreffende contactpersoon html wil ontvangen, dan mail maken, en dan weer uitzetten.

Dat moet beter kunnen? Iemand een tip?
In het compose-venster: Options -> format, kun je kiezen uit 'plain text only', html-only en plain+html. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ah... apart... Pas las je ervoor kiest om HTML mail standaard te maken krijg je daarna de optie waar Sputnik32 het over heeft.

Dat is dus ongeveer wat ik zocht. Zou nog mooier zijn als ik in een (standaard) plaint text mail kan kiezen om html te maken, ipv alleen andersom.

Anyway, bedankt. Ben weer wat verder.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het programma met tevredenheid... alleen 1 heel irritant iets.

Er lijken emailtjes spontaan te verdwijnen uit mijn inbox! Als een bericht een dag of 3 uit is, verdwijnt hij opeens!

Weet iemand hier meer over?

Sorry, laat maar... ik vond opeens een knopje: berichten weergeven: alle

:*)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik gebruik sinds kort enigmail als extension om berichten te ondertekenen en te encrypten.
Echter zet deze heel groot in al je berichten:

code:
1
2
3
4
5
********* *BEGIN ENCRYPTED or SIGNED PART* *********

Bericht

********** *END ENCRYPTED or SIGNED PART* **********

Iets wat mij erg stoort.

Is er een manier om die uit te zetten? Dus dat je gewoon je normale bericht krijgt?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
CrashOne schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:12:
Ik gebruik sinds kort enigmail als extension om berichten te ondertekenen en te encrypten.
Echter zet deze heel groot in al je berichten:

code:
1
2
3
4
5
********* *BEGIN ENCRYPTED or SIGNED PART* *********

Bericht

********** *END ENCRYPTED or SIGNED PART* **********

Iets wat mij erg stoort.

Is er een manier om die uit te zetten? Dus dat je gewoon je normale bericht krijgt?
Dat is idd vervelend voor mensen die geen cliënt gebruiken die GnuPG ondersteunt.

Je kunt via de Voorkeuren in het tabblad PGP/MIME aangeven dat dit altijd gebruikt moet worden. Anderen zien dan de ondertekening als bijlage in plaats van binnen in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

hmm ik heb nu een vreemd probleem, ik heb 4 identiteiten aangemaakt, elk met een verschillende signature.

nu heb ik netjes geselecteerd dat bij een repley de handtekening onder mijn text, maar boven de quote moet komen te staan, maar thunderbird vertikt dit |:(

iemand een oplossing ?

[edit]
zelf als ik een nieuw profiel maak vertikt TB het :(

[edit2]
het probleem wordt nu helemaal leuk, als ik selecteer dat de ondertekening boven de quote moet staan en ik druk op opslaan, sluit het venster, en open het venster weer, staat er weer dat hij onder de quote moet :?

[ Voor 38% gewijzigd door skabouter op 29-04-2005 14:43 ]

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gert-Paul schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:46:
[...]

Dat is idd vervelend voor mensen die geen cliënt gebruiken die GnuPG ondersteunt.

Je kunt via de Voorkeuren in het tabblad PGP/MIME aangeven dat dit altijd gebruikt moet worden. Anderen zien dan de ondertekening als bijlage in plaats van binnen in het bericht.
Hoe zit dat dan met clients die PGP/MIME niet ondersteunen?
Krijgen die uberhaupt iets te zien?

* CrashOne gaat even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:58:
[...]

Hoe zit dat dan met clients die PGP/MIME niet ondersteunen?
Krijgen die uberhaupt iets te zien?

* CrashOne gaat even testen.
Ja, die zien je bericht, je moet het dan niet encrypten. Boven en onder de tekst zien ze wel een blokje met (voor hun) wartaal. (dat is je signature.

Een betere methode vind ik om met certificaten te werken. Je kan een gratis digitale handtekening aanvragen bij: www.thawte.com. Dan wordt er niets in je mail gezet. Er wordt slechts een attachment met je handtekening gestuurd. Clients die het kunnen lezen zullen laten zien dat het ondertekend is en clients die het niet kunnen laten slechts een attachment zien. Al moet ik zeggen dat de implementatie van handtekeningen via certificaten nog enige gebreken kent. Zo moet je eerst een bericht selecteren met handtekening en dan je key invoeren, voordat je kan versturen met handtekening. Vervolgens onthoudt thunderbird je key totdat je tb afsluit. Dit heeft tot gevolg dat iedereen alsnog met je handtekening berichten kan versturen :/ / :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Hmmm, niet echt optimaal dus...

Ik heb even gezocht en die strings staan gewoon in een bestand dat in de jar van enigmail zit.
Echter vraag ik me af of ik die gewoon uit kan pakken, bewerken en weer in die jar kan plaatsten.
Als dat kan dan zet ik er gewoon lege strings in.

Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:10:
[...]

Een betere methode vind ik om met certificaten te werken. Je kan een gratis digitale handtekening aanvragen bij: www.thawte.com. Dan wordt er niets in je mail gezet. Er wordt slechts een attachment met je handtekening gestuurd. Clients die het kunnen lezen zullen laten zien dat het ondertekend is en clients die het niet kunnen laten slechts een attachment zien. Al moet ik zeggen dat de implementatie van handtekeningen via certificaten nog enige gebreken kent. Zo moet je eerst een bericht selecteren met handtekening en dan je key invoeren, voordat je kan versturen met handtekening. Vervolgens onthoudt thunderbird je key totdat je tb afsluit. Dit heeft tot gevolg dat iedereen alsnog met je handtekening berichten kan versturen :/ / :X
Maybe een domme vraag, maar euh, in hoeverre kun je emailberichten versleutelen met een certificaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Kan ik mijn accounts aan de linkerkant ook sorteren op naam of iets dergelijks? Ze worden er nu maar een beetje random neergekwakt :/

[edit] Die extension in de FP geeft na het installeren een keiharde foutmelding dus dat lijkt me geen optie.

[ Voor 54% gewijzigd door BlueAce op 29-04-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er was dus zo'n leuke extensie die ervoor zorgde dat de mail van al je accounts tegelijk opgehaald werd, maar die werkt niet meer in versie 1.02. Is daar een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wagenveld schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 01:29:
Er was dus zo'n leuke extensie die ervoor zorgde dat de mail van al je accounts tegelijk opgehaald werd, maar die werkt niet meer in versie 1.02. Is daar een andere oplossing voor?
Gewoon bij alle accounts aangeven dat ze standaard opgehaald moeten worden:
Tools - Account Settings - Server Settings - Advanced:
Include this server when getting new mail

Daar is helemaal geen extensie voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49

vooghel

Cunning linguist

En daarnaast kun je met Get All Mail Button ook een button in je menu zetten om alle mailaccounts in één keer te checken.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

vooghel schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 09:58:
En daarnaast kun je met Get All Mail Button ook een button in je menu zetten om alle mailaccounts in één keer te checken.
Die ook al standaard in Thunderbird zit sinds versie 1.0.
Er zijn nog wel meer van die extensions die tegenwoordig allemaal al standaard in Thunderbird zitten sinds versie 1.0 ofzo. Outbox is er bijv. ook eentje, dat is in Thunderbird de offline functie die je gewoon tijdens de installatie kunt selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Die instelling include when getting new mail heb ik niet er niet bij staan (1.02 NL) onder geavanceerd. Die button is voor de EN versie. Het zit er standaard ook wel in, maar dan moet je op het pijltje naast mail ophalen klikken waar de optie mail ophalen voor alle accounts zit verborgen. Niet handig dus. Maar ik begrijp dat die knop niet zo te maken is dat ie gelijk voor alle accounts ophaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kijk hier eens naar (ik weet niet hoe het in de Nederlandse vertaling heet):
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57799/thumb.jpg

Maar ik heb alweer een nadeel van vertalingen ontdekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 01-05-2005 01:36 . Reden: Foute pic :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:36
Beste mensen,

thunderbird is een goed pakket om mee te werken echter heeft het nogal veel 'problemen'. Een van die problemen is het aanpassen van je pop username/password. Op een of andere manier kan dit alleen via het opnieuw instellen van een totaal nieuw account... of heeft iemand anders daar andere meningen over?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Als het alleen om het aanpassen van het wachtwoord gaat, dat is zonder meer mogelijk.
Tools - Options - Advanced - Saved Passwords

Direct toegegeven dat je daar het wachtwoord alleen kunt verwijderen, maar het wordt de volgende keer dan wel weer gevraagd en dan kun je het gewijzigde password ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Webgnome schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:02:
Beste mensen,

thunderbird is een goed pakket om mee te werken echter heeft het nogal veel 'problemen'. Een van die problemen is het aanpassen van je pop username/password. Op een of andere manier kan dit alleen via het opnieuw instellen van een totaal nieuw account... of heeft iemand anders daar andere meningen over?
En wat met "Tools -> account settings -> <betreffende account> -> server settings -> username"?
Voor het paswoord gewoon verwijderen in saved passwords zoals Mr. Liu zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Mr. Liu schreef op zondag 01 mei 2005 @ 01:35:
Kijk hier eens naar (ik weet niet hoe het in de Nederlandse vertaling heet):
[afbeelding]

Maar ik heb alweer een nadeel van vertalingen ontdekt.
idd, want die optie staat er doodleuk niet bij in de NL versie. Ik ga het origineel maar installeren. Thx.
Nou is de NL versie 1.0 ipv 1.02 trouwens, weetniet of dat wat uitmaakt?

Ben er al achter, die optie krijg je alleen maar als je de global inbox gebruikt, ik gebruik aparte inboxen en wil voor allemaal tegelijk mail ophalen.

[ Voor 23% gewijzigd door wagenveld op 01-05-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ppl

Je kan ze gewoon encrypten, je wederpartij dient wel ook een certificate te hebben om te decrypten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wagenveld schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:01:
[...]
Ben er al achter, die optie krijg je alleen maar als je de global inbox gebruikt, ik gebruik aparte inboxen en wil voor allemaal tegelijk mail ophalen.
Dat is ook een leuke dan. Ik geef de voorkeur aan een Global Inbox, is toch allemaal voor mij en dan hoef ik maar op één plek te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
^^ Eensch met. Het ontbreken hiervan in eerdere versies was voor mij de reden om niet over te stappen naar TB. Nu gebruik ik het naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

wagenveld schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:01:
[...]

idd, want die optie staat er doodleuk niet bij in de NL versie. Ik ga het origineel maar installeren. Thx.
Nou is de NL versie 1.0 ipv 1.02 trouwens, weetniet of dat wat uitmaakt?

die optie staat er wel degelijk, maar je gebruikt vast IMAP, dan staat ie er niet natuurlijk ;)

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Laatst online: 09-01-2021
BlueAce schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:57:
Kan ik mijn accounts aan de linkerkant ook sorteren op naam of iets dergelijks? Ze worden er nu maar een beetje random neergekwakt :/

[edit] Die extension in de FP geeft na het installeren een keiharde foutmelding dus dat lijkt me geen optie.
Om maar even m'n eigen probleem op te lossen: gewoon de Engelse versie installen. Dan heb ik dus totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:39
Ik heb een probleem met TB, om een of andere reden haalt TB wel de nieuwe mail op maar laat ze niet zien. Ik weet dit zeker omdat ze in de Inbox bestand staan maar ze worden gewoon domweg niet weer gegeven door TB.

Ik had al gezocht op het forum van TB zelf en daar vondt ik een post van iemand met zelfde probleem maar geen oplossing. linkje

Ik gebruik TB onder linux (FC3) met een movemail account. Die haalt de mail op uit de spool als fetchmail en procmail er klaar mee zijn. En ja ze worden in de spool gezet! gecontroleerd met een cat.
Verder had ik al geprobeert de *.msf bestanden weg te werken in de hoop dat TB ze op nieuw zou indexeren, maar dat mocht niet baten.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

offtopic:
laat maar zitten, probleem al opgelost.. moest nieuw account aan maken. blijkbaar vindt TB movemail niet 100% leuk.

[ Voor 8% gewijzigd door TWBMS op 08-05-2005 23:39 ]

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nu mogelijk om alle mail te selecteren en als een rtf document op te slaan, dit kon meen ik wel met andere mailprogramma's maar ik kan het nog niet vinden in thunderbird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TWBMS schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:47:
Ik heb een probleem met TB, om een of andere reden haalt TB wel de nieuwe mail op maar laat ze niet zien. Ik weet dit zeker omdat ze in de Inbox bestand staan maar ze worden gewoon domweg niet weer gegeven door TB.

Ik had al gezocht op het forum van TB zelf en daar vondt ik een post van iemand met zelfde probleem maar geen oplossing. linkje

Ik gebruik TB onder linux (FC3) met een movemail account. Die haalt de mail op uit de spool als fetchmail en procmail er klaar mee zijn. En ja ze worden in de spool gezet! gecontroleerd met een cat.
Verder had ik al geprobeert de *.msf bestanden weg te werken in de hoop dat TB ze op nieuw zou indexeren, maar dat mocht niet baten.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

offtopic:
laat maar zitten, probleem al opgelost.. moest nieuw account aan maken. blijkbaar vindt TB movemail niet 100% leuk.
Dit probleem heeft Thunderbird met Windows XP ook. Met versie 1.0 en 1.0.3 in ieder geval. In dit geval heb ik twee POP3 accounts die beide gebruik maken van de Local Folder. Het tweede account geeft iedere keer leuk aan '9 nieuwe berichten' en toont vervolgens niks. Onder de 'local folders' laat het heel eigenwijs een aantal zelf verzonnen mappen zien die niet weg te krijgen zijn. Heel irritant, alhoewel het elke keer wel op te lossen is door het account opnieuw aan te maken.

Thunderbird heeft meer erg vervelende dingen. Ik heb spijt Thunderbird geinstalleerd te hebben op onze familie PC. Ik kon beter Outlook gebruiken. :o

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Net even Thunderbird installed ipv Outlook 2003.

Wat me al niet bevalt is:
-dat systray minimalisering standaard al niet aanwezig is, maar via een extension.
-Layout van sommige emails is gaar, sommige tekens worden niet goed weergegeven, achtergrond figuren fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Cyb schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:49:
Net even Thunderbird installed ipv Outlook 2003.

Wat me al niet bevalt is:
-dat systray minimalisering standaard al niet aanwezig is, maar via een extension.
-Layout van sommige emails is gaar, sommige tekens worden niet goed weergegeven, achtergrond figuren fout.
- Met extension werkt het minimaliseren naar de systray wel, dus ik zie daar eigenlijk geen probleem. Je moet dan natuurlijk wel de moeite nemen om het te downloaden en te installeren. Het is idd wel een extra stap, maar niet iedereen (zoals ik) wil die functie hebben. Het is juist de bedoeling van Mozilla producten dat de gebruiker zelf kan beslissen wat hij/zij het programma wil laten doen en daarom wordt het in principe redelijk kaal aangeleverd.
- Thunderbird laat de layout zien zoals de code geschreven is. Dat wil dus zeggen dat als er met een programma een mail is opgesteld die onderhuis bestaat uit baggercode, dan zal Thunderbird er niet altijd fatsoenlijke dingen van kunnen maken. Thunderbird maakt gebruik van dezelfde engine als Firefox, die zich ook gewoon aan de geldende regels houdt. Overigens heb ik nooit iets gemerkt van slecht gecode mailtjes.

Jammer dat het je niet bevalt, maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. ;)

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Om nog even door te gaan op het minimaliseren naar de systray, wees blij dat je nu twee e-mail programma's hebt die het allebei zonder al te moeilijke kunsten kunnen. Tot Outlook 2003 zat het dus ook niet standaard in Outlook. Ik was dan ook best wel blij dat het in Thunderbird zo gemakkelijk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik TB al een hele tijd en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Geen problemen whatsoever, en het werkt gewoon OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Thunderbird is een mailclient en meer, daarom gaat dit topic naar Officesuites en -software.

Ik zal ook even het voorgaande deel vanuit Software Algemeen naar Officesuites en -software verplaatsen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:06:
Ik gebruik TB al een hele tijd en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Geen problemen whatsoever, en het werkt gewoon OK.
Dan moet je iets goed doen. De horrorverhalen, die ik op het Thunderbird gedeelte van het Mozillazine forum lees, doen me beseffen dat er een hoop fouten gemaakt worden >:)

Ook ik ben erg tevreden en ik heb totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een prima programma, alleen zou ik graag de manier waarop Outlook 2003 de mails weergeeft hebben. Dus links de balk met b.v. je Inbox, in gedeeltes per dag, met afzender, onderwerp en tijd. is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:48:
Het is een prima programma, alleen zou ik graag de manier waarop Outlook 2003 de mails weergeeft hebben. Dus links de balk met b.v. je Inbox, in gedeeltes per dag, met afzender, onderwerp en tijd. is dat mogelijk?
Volgens mij wel, maar vraag me niet hoe, dat is niet bepaald mijn voorkeur. Als het niet standaard kan, is er vast wel ergens een extensie te vinden die het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb al gezocht, kon het niet vinden. En is TB ook te minimaliseren zoals Outlook. Ik bedoel dat je rechtsonder in je taakbalk een TB icoontje hebt staan en geen gewoon taskbar tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:25:
Ja heb al gezocht, kon het niet vinden. En is TB ook te minimaliseren zoals Outlook. Ik bedoel dat je rechtsonder in je taakbalk een TB icoontje hebt staan en geen gewoon taskbar tab?
Dat kan vrij gemakkelijk, moet je even de Minimize to tray extensie voor downloaden en installeren. En als je toch bezig bent, diezelfde extensie kan je voor hetzelfde doel gebruiken in FireFox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee relaxed, dat werkt al een stuk fijner. Nu je toch zo lekker bezig bent, kun jij een extension voor TB vinden voor de Outlook-look :)

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sorry, maar die heb ik niet zo bij de hand. Ik had deze bij de hand omdat er op het Mozillazine forum vaak om gevraagd wordt. Maar kijk eens op bovengenoemd forum en dan vooral in Thunderbird General rond. Verder vind je de grootste verzameling extensies hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:52:
Hee relaxed, dat werkt al een stuk fijner. Nu je toch zo lekker bezig bent, kun jij een extension voor TB vinden voor de Outlook-look :)

B)
Wat bedoel je precies met de Outlook-look?

Via Tools > Options > General > Window Configuration kun je instellen dat Thunderbird 3 kolommen moet geburiken net als Outlook. Via een Thema, zoals dit, kun je dan eventueel ook nog de de pictogrammen/kleuren krijgen.

Het enige wat niet mogelijk is de 'compacte' weergave van de nieuwe berichten zodat de middelste kolom niet zo breed hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gert-Paul schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:07:
[...]
Het enige wat niet mogelijk is de 'compacte' weergave van de nieuwe berichten zodat de middelste kolom niet zo breed hoeft te zijn.
Ik mis alleen het woordje "nog" voor "niet" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals je hier kan lezen is TB 1.1 alpha 1 uit.

Wie heeft er al ervaring mee? En hoe goed/irritant is de automagische "spell as you type"?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik wacht rustig op de officiële release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd: van de week heb ik mijn C-schijf geformatteerd, even linux erop uitgeprobeerd, en opnieuw windows erop geinstalleerd. Die windowspartitie gebruik ik echter al heel lang niet meer, ik draai windows vanaf de G-partitie, een andere hdd is dat. Had wel bootloader nog op C: staan.

Nu deden TB en FF het echter niet meer. Na het opstarten bleven de schermen bevroren (kon ze wel afslutien). Ik moest een nieuw profiel aanmaken, en de inhoud van het oude profiel daarin kopieren, behalve de extensies, en ze deden het weer. Het rare was echter -en dit wordt mijn punt- dat TB wel werkte in de safe modus!

En wat gebeurde er? In de safe modus ontving ik plots 7 nieuwe mail van 3 dagen tot 2 maanden oud. Nu viel mij op dat dit berichten waren van collega's, die ik normaal gesproken met een berichtregel naar een aparte map laat verhuizen bij binnenkomst. Dit is zeer storend, want ik heb belangrijke communicatie nu niet ontvangen! Ik gebruik ook nog een hele zooi andere berichtregels, en het viel mij op dat deze uigeschakeld staan in safe modus, kan dat kloppen? Zou er sprake zijn van conflicterende berichttregels (lijkt mij raar, omdat ze één voor één in werking treden, en het onmogelijk moet zijn dat de ene berichtregel iets anders met een e-mail wil doen dan een andere, in elk geval niet dat ie naar 2 verschillende mappen tegelijk moet)? En dat deze e-mails in een soort niemandsland worden vastgehouden, niet binnenkomen in mijn inbox, behalve in de safe modus? Wie heeft hier een verklaring voor? Want het lijkt mij een vrij zware bug. Ik kan er nu niet op vertrouwen dat ik al mijn e-mails krijg!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
anandus schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:02:
Zoals je hier kan lezen is TB 1.1 alpha 1 uit.

Wie heeft er al ervaring mee? En hoe goed/irritant is de automagische "spell as you type"?
Er komt een rood lijntje onder 'foute' woorden te staan zodra je op enter of spatie drukt. Absoluut niet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Mr. Liu schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:43:
[...]

Dat kan vrij gemakkelijk, moet je even de Minimize to tray extensie voor downloaden en installeren. En als je toch bezig bent, diezelfde extensie kan je voor hetzelfde doel gebruiken in FireFox :P
Hey superdank.

Ben nu tijdelijk van The bat overgestapt naar de Thunderbird en had deze extension hard nodig.
Hoewel ik veel eigenschappen van The bat mis, wil ik deze een kans geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mr. Liu schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:43:
Ik vind het wel erg jammer dat die extentie niet standaard in Thunderbird zit. Ik vind het toch bijna basis functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:27:
[...]

Ik vind het wel erg jammer dat die extentie niet standaard in Thunderbird zit. Ik vind het toch bijna basis functionaliteit.
Ik ook. Maar ik gebruik die functie nu niet meer. Wat ik handiger vind is de mogelijkheid voor MSN Plus om een melding te krijgen wanneer je een e-mail hebt. Gewoon een los toegevoegde pop-mail-checker dus. En mijn msn-account gebruik ik niet voor mail, en kon gewoon instellen dat ik van hotmail-mailtjes geen meldingen krijg en voor popmail-mailtjes wel.

/edit: iemand trouwens een idee wat er aan de hand is met situatie van niet aankomende mail, zie mijn verhaal een paar posts hierboven?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:34:
[...]
edit: iemand trouwens een idee wat er aan de hand is met situatie van niet aankomende mail, zie mijn verhaal een paar posts hierboven?
Geen flauw idee, ik kan zo uit mijn hoofd een aantal oorzaken verzinnen die niks met jouw computer of het mail-programma dat jij gebruikt te maken hebben. Als jij zeker weet dat het wel aan Thunderbird ligt, moet je het eens in Thunderbird General of Mozilla Thunderbird Support op de Mozillazine Forums vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nog een vraagje voor de TB kenners:

Ik gebruik 2 IMAP accounts, en heb 1 lokaal account waar ik al mijn e-mails in archiveer. Dit account is het lokale account, en heet dan ook 'lokaal'. Aan dit account is geen identiteit verbonden.

Aangezien ik hier alleen maar mail in opsla, zijn de sub-mappen 'niet verzonden berichten', 'concepten', 'prullenbak' en 'verzonden berichten' overbodig.

Is er een manier om deze te verbergen, zodat ik echt alleen maar de mapjes met gearchiveerde mail zie die onder 'postvak in' staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Helaas voor jou niet. Verder wordt de map "niet verzonden berichten" wel gebruikt voor de opslag van berichten die je later wilt verzenden. Die worden allemaal lokaal opgeslagen en niet bij de account waarin je het bericht aanmaakt (daar zijn al genoeg mensen ingetrapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb een vraag met het gebruik van enigmail icm Thunderbird.

Sommige mensen welke ik een ondertekend mailtje stuur ontvangen de tekst in het mailtje als attachment. Wat natuurlijk erg onhandig is aangezien sommige dan niet door hebben dat er meer is dan een leeg mailtje.

Is dit op te lossen?

Tevens vroeg ik me af of het mogelijk is berichten inline te onderteken, dus dat je bij een e-mail standaard geen attachment krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

CrashOne schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:12:
Heb een vraag met het gebruik van enigmail icm Thunderbird.

Sommige mensen welke ik een ondertekend mailtje stuur ontvangen de tekst in het mailtje als attachment. Wat natuurlijk erg onhandig is aangezien sommige dan niet door hebben dat er meer is dan een leeg mailtje.

Is dit op te lossen?

Tevens vroeg ik me af of het mogelijk is berichten inline te onderteken, dus dat je bij een e-mail standaard geen attachment krijgt.
Dan maak je vast gebruik van PGP/MIME. Als een client dat niet ondersteund dan ziet hij dat als een attachment. Geen PGP/MIME meer gebruiken dus :)
Gelukkig is dat in de opties van Enigmail uit te schakelen (Enigmail > Preferences > PGP/MIME > never use...).
Daarna zal er gewoon een pgp block als tekst in je mailtje komen te staan.
Je zult ongetwijfeld wel gezeur krijgen over al dat "gedoe" in je mailtje (dat is die pgp block dus) waar men dan weer niks van snapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Mr. Liu schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:29:
Helaas voor jou niet. Verder wordt de map "niet verzonden berichten" wel gebruikt voor de opslag van berichten die je later wilt verzenden. Die worden allemaal lokaal opgeslagen en niet bij de account waarin je het bericht aanmaakt (daar zijn al genoeg mensen ingetrapt).
Dit is niet helemaal waar... je kan voor Opslaan ook kiezen om het als concept op te slaan in je concepten map (op bijv. je imapaccount)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Jazco2nd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:01:
[...]
Dit is niet helemaal waar... je kan voor Opslaan ook kiezen om het als concept op te slaan in je concepten map (op bijv. je imapaccount)...
Volkomen waar, ik had het echter over off-line werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand of het ook mogelijk is om de mail adressen volgorde te bepalen in Thunderbird?

En is het ook mogelijk om een scheidingslijn tussen mail adressen te zetten?
(Tussen prive adressen en van het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:52
Hallo,

Weet iemand hoe ik de reply e-mail aanpas? NU staat er standaard: (name) wrote:

Ik wil dus iets van:

Van: Naam [mailto:Email]
Verzonden: dinsdag 5 juli 2005 10:43
Aan: Email
Onderwerp: Onderwerp mail

Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kijk eens hier, daar vind je de grootste verzameling extensies.

EDIT:
Je wilt dit van deze site.

En als je iets meer wilt dan standaard, maar ook duidelijk wilt maken dat je geen Outlook gebruikt, neem onderstaande code op in je user.js:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// Change the reply header
// 0 - No Reply-Text
// 1 - "[Author] wrote:"
// 2 - "On [date] [author] wrote:"
// 3 - User-defined reply header. Use the prefs below in conjuction with this:
user_pref("mailnews.reply_header_type", 3);

// If you set 3 for the pref above then you may set the following prefs.
user_pref("mailnews.reply_header_authorwrote", "%s wrote the following");
user_pref("mailnews.reply_header_ondate", "on %s");
user_pref("mailnews.reply_header_separator", " ");
user_pref("mailnews.reply_header_colon", ":"); 
// The end result will be [authorwrote][separator][ondate][colon]

[ Voor 107% gewijzigd door Freee!! op 05-07-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
geweldige email client is dit!

Wat ik zo 123 niet heb kunnen vinden is de instelling van het beantwoorden van emails.
Wanneer je een mail beantwoord komt je antwoord onderaan te staan.

Hoe verander ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je ergens zoeken naar de optie Quote en dan aanklikken dat niet Above en niet Below de quote moet typen.

weet het niet precies uit mn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Tools - Account Settings - Addressing & Composition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 12-09 20:27
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Voor de echte liefhebbers en iedereen die er vroeg bij wil zijn: de ontwikkeling van sunbird is momenteel in volle gang, sinds enkele dagen zijn er ook alweer nightly's te downloaden, incl. het lightning project, de thunderbird extensie die mail-client integratie met sunbird verzorgt :)

http://ftp.mozilla.org/pu...rd/new-directory/nightly/

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:35
Ik ben nu ook begonnen met het gebruiken van Thunderbird en was heel tevreden, tot ik tegen het winmail.dat probleem aanliep. Mailtjes verstuurd vanaf Outlook (oudere versies dan 2003 denk ik, ik kan het niet reproduceren namelijk) hebben allemaal een attachment met de naam winmail.dat. Hierin zitten zowel de opmaak als de eventuele échte attachments verstopt (zie deze site). Een 'oplossing' is het gebruik van het kleine programma fentun.exe (zie eerder genoemde site), maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk irritant dat het lijkt alsof bijna alle mailtjes een attachment hebben terwijl dit 9 van de 10 keer niet zo is.

Heeft er hier iemand een oplossing of moet ik noodgedwongen terug naar Outlook?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

posttoast schreef op maandag 11 juli 2005 @ 16:36:
Ik ben nu ook begonnen met het gebruiken van Thunderbird en was heel tevreden, tot ik tegen het winmail.dat probleem aanliep. Mailtjes verstuurd vanaf Outlook (oudere versies dan 2003 denk ik, ik kan het niet reproduceren namelijk) hebben allemaal een attachment met de naam winmail.dat. Hierin zitten zowel de opmaak als de eventuele échte attachments verstopt (zie deze site). Een 'oplossing' is het gebruik van het kleine programma fentun.exe (zie eerder genoemde site), maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk irritant dat het lijkt alsof bijna alle mailtjes een attachment hebben terwijl dit 9 van de 10 keer niet zo is.

Heeft er hier iemand een oplossing of moet ik noodgedwongen terug naar Outlook?
Ik heb het precies één keer meegemaakt. De oplossing was voor mij heel eenvoudig het hele zaakje retour te sturen met een verzoekje om een leesbaar attachment. Het zijn gewoon instellingen in Outlook. Helaas denken nog iets te veel mensen dat Microsoft zich netjes aan algemene standaarden houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:35
Mr. Liu schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:07:
[...]

Ik heb het precies één keer meegemaakt. De oplossing was voor mij heel eenvoudig het hele zaakje retour te sturen met een verzoekje om een leesbaar attachment. Het zijn gewoon instellingen in Outlook. Helaas denken nog iets te veel mensen dat Microsoft zich netjes aan algemene standaarden houdt.
Ik snap al wat er mis ging:
ik heb hier in mijn huis een IMAP server geinstalleerd en wilde al mijn oude mail daarop hebben staan. Ik heb dus in Outlook een IMAP account aangemaakt, alle mail vanuit mijn Personal Folders daarin gesleept en vervolgens kon ik er in Thunderbird ook bij. Daar zaten echter al die winmail.dat attachments er in een keer aan vast.

Nu heb ik het als volgt opgelost:
In Thunderbird met de import functie alle mail vanuit Outlook naar Thunderbird verhuisd en dáár vervolgens de mail in de IMAP folders knikkeren. Dan gaat het plotseling wel goed. Weer een reden om Outlook te laten voor wat het is dus :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Na de upgrade naar Thunderbird 1.06 freezed de app bij mij erg vaak. Het lijkt er bijna op dat het alleen de eerste keer op een dag werkt.
De cursor blijft normaal maar het menu reageert niet en ook alle views blijven leeg.
Weet iemand waar dit door komt?
Ook met een lege extensions directory gebeurd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Waarschijnlijk een probleem met je firewall of je AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mr. Liu schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:40:
Waarschijnlijk een probleem met je firewall of je AV.
AV is niet loaded en firewall zit in de router.
Aangezien Thunderbird compleet freezed lijkt het me per definitie (ook) een probleem met Thunderbird zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Dan heb ik meer info nodig om een fatsoenlijke diagnose te kunnen stellen.
• OS
• Hoeveelheid RAM
• Extensies
• Themes naast de default

Verder kan ik je aanraden eens te kijken op het Mozillazine Forum, daar lopen een paar experts meer rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mr. Liu schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:39:
Dan heb ik meer info nodig om een fatsoenlijke diagnose te kunnen stellen.
• OS
• Hoeveelheid RAM
• Extensies
• Themes naast de default

Verder kan ik je aanraden eens te kijken op het Mozillazine Forum, daar lopen een paar experts meer rond.
Windows XP SP2 up-to-date, 256 mb RAM, geen extensies, geen (extra) themes.

Ik zal eens kijken op dat andere forum.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 30-07-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik zou er wat meer geheugen in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mr. Liu schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:45:
Ik zou er wat meer geheugen in doen.
Dat gaat dit issue met Thunderbird niet verhelpen. Het is ook alleen een internet PC, dus echt nodig is het niet.
Eigenlijk had er 384 mb in moeten zitten maar Gistron stuurde een (unsupported) 256 mb single-sided DIMM en ik had geen zin om die terug te sturen. :(

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:23:
Vanochtend startte ik Thunderbird weer op, om erachter te komen dat AL m'n accounts, inclusief de berichten, verdwenen waren :'(
Echt, ik heb nog nooit zo gebaald.
Godzijdank stond onder application data nog wel al m'n messages _/-\o_ Dat was toch gvd een hele opluchting, anders was ik per direct maar weer Outlook gaan gebruiken :X
Dit had ik daarnet dus en ik wil ook graag Thunderbird weer koppelen met m'n mail en account instellingen. De vraag is echter, hoe? Iemand die dit al eens succesvol heeft gedaan?

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
SmartDoDo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:43:
[...]
Dit had ik daarnet dus en ik wil ook graag Thunderbird weer koppelen met m'n mail en account instellingen. De vraag is echter, hoe? Iemand die dit al eens succesvol heeft gedaan?
Is het niet gewoon een kwestie van het goede path in Account settings > Server settings > Local Directory zetten? (wel effe sluiten en herstarten van TB na handeling).

grahamofthewheels.com

• Freee!!

Freee!!

SmartDoDo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:43:
[...]
Ik weet weinig van profile-problemen (wat dit is), maar kijk eens naar Combining two profiles. Verder zou je kunnen overwegen om hier eens een kijkje te nemen.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Helaas, bovenstaande oplossingen werken niet. Hij blijft gewoon geen account zien.

Correctie: Met behulp van dit en deze oplossing heb ik het voor elkaar gekregen. Om de een of andere reden is het bestand prefs.js vernieuwd en is de oude naar prefs-1.js vernoemd. Ik kan dus weer bij m'n mail :)

[ Voor 69% gewijzigd door SmartDoDo op 11-08-2005 20:42 ]

• Freee!!

Freee!!

Blij dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 22:46
Ok ik heb een probleem. Momenteel gebuik ik Outlook XP voor m'n mail, daar staan mailtjes in van max 5 jaar oud, het is nogal veel. Nu heeftmijn webhoster imap support en dit leek mij ideaal aangezien ik ook een laptop heb en graag daar ook mijn mail wil bekijken. Maar het lijkt mij niet handig om al mijn mail naar de imap server te kopieren dus ik moet iets van een archive functie hebben. Maar dan zit ik weer met het probleem dat dat archief niet automatisch synchroom loopt op mijn pc en de laptop....
Iemand ideeën?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*