Misschien kun je eens kijken naar NewFilters. Daarmee kun je in elk geval autoforward instellen. Voor die bijlagen weet ik zo niets.
Verwijderd
over filters gesproken: ik vind het vreemd dat je kunt selecteren op to- en cc-geadresseerde, maar niet op bcc-geadresseerde! Ik heb namelijk een XXX@systeemnaam.demon.nl aders, waarbij het niet uitmaakt wat er op de plek van XXX staat. Nu wil ik alle e-mails gericht aan spam@systeemnaam.demon.nl eruit filteren, maar dat lukt niet, omdat sommige spammail mij als bcc-geadresseerde hebben opgenomen. Dat is toch dom? Iemand een oplossing?
Dit heeft niets met TB te maken. In ontvangen mail wordt het BCC-veld nooit weergegeven; het is niet voor niets Blind Carbon Copy. Aangezien het BCC-veld niet in de mailheaders staat, kan TB (of elk ander mailprogramma, for that matter) er ook geen regel over maken.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:27:
over filters gesproken: ik vind het vreemd dat je kunt selecteren op to- en cc-geadresseerde, maar niet op bcc-geadresseerde! Ik heb namelijk een XXX@systeemnaam.demon.nl aders, waarbij het niet uitmaakt wat er op de plek van XXX staat. Nu wil ik alle e-mails gericht aan spam@systeemnaam.demon.nl eruit filteren, maar dat lukt niet, omdat sommige spammail mij als bcc-geadresseerde hebben opgenomen. Dat is toch dom? Iemand een oplossing?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Verwijderd
Onzin! Blind carbon ja, blind voor iedereen behalve de bcc-ontvanger (en de verzender uiteraard). In de headers zie je gewoon op welk adres het wordt afgeleverd (echt waar, nog ff getest). Als TB dat kan lezen, dan kan er ook een regel worden aangemaakt bij berichtregels, althans, dat zou moeten. Dat ze dat zijn vergeten, vind ik een domme fout. Want er zijn veel mensen met e-mailadressen met een oneindig aantal aliassen; in principe zou je dan met een paar aliassen bv onzorgvuldig omspringen op internet - als die in spamlijsten terechtkomen, kun je ze er zo uitfilteren. Maar ja, nu dus niet...vooghel schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:12:
[...]
Dit heeft niets met TB te maken. In ontvangen mail wordt het BCC-veld nooit weergegeven; het is niet voor niets Blind Carbon Copy. Aangezien het BCC-veld niet in de mailheaders staat, kan TB (of elk ander mailprogramma, for that matter) er ook geen regel over maken.

Helemaal mee eens. Er zijn wel mailprogrammas (The Bat! en Evolution) die op header velden als; Bcc, x-mailer, message-ID, ... kunnen filteren.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:24:
[...]
Onzin! Blind carbon ja, blind voor iedereen behalve de bcc-ontvanger (en de verzender uiteraard). In de headers zie je gewoon op welk adres het wordt afgeleverd (echt waar, nog ff getest). Als TB dat kan lezen, dan kan er ook een regel worden aangemaakt bij berichtregels, althans, dat zou moeten. Dat ze dat zijn vergeten, vind ik een domme fout. Want er zijn veel mensen met e-mailadressen met een oneindig aantal aliassen; in principe zou je dan met een paar aliassen bv onzorgvuldig omspringen op internet - als die in spamlijsten terechtkomen, kun je ze er zo uitfilteren. Maar ja, nu dus niet...
Misschien kan TBird het ook met nieuwe versie of extensie.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Ik weet niet hoe je het getest hebt, maar ik heb het net getest en het staat er niet in (ja, ik heb de source van de mail bekeken).Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:24:
[...]
Onzin! Blind carbon ja, blind voor iedereen behalve de bcc-ontvanger (en de verzender uiteraard). In de headers zie je gewoon op welk adres het wordt afgeleverd (echt waar, nog ff getest).
Dus: To: aaa@domain.nl, Bcc: bbb@domain.nl, bbb staat niet genoemd in de headers. In de headers staat alleen de To: aaa@domain.nl.
Signatures zijn voor boomers.
Je moet natuurlijk wel in de headers van de mail die bbb@domain.nl heeft gekregen kijken.Maasluip schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:39:
[...]
Ik weet niet hoe je het getest hebt, maar ik heb het net getest en het staat er niet in (ja, ik heb de source van de mail bekeken).
Dus: To: aaa@domain.nl, Bcc: bbb@domain.nl, bbb staat niet genoemd in de headers. In de headers staat alleen de To: aaa@domain.nl.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Uiteraard! En daar staat bbb@domain.nl niet in genoemd.Gondor schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:41:
[...]
Je moet natuurlijk wel in de headers van de mail die bbb@domain.nl heeft gekregen kijken.
Vergeet niet dat soms een deel van je header door zijn lengte niet volledig op je scherm kan komen. Moet je met behulp van 'selecteren met je muis' naar links scrollen (per header regel)
PS. Ik kijk regelmatig in headers. Ze staan er zeker in.
PS. Ik kijk regelmatig in headers. Ze staan er zeker in.
Verwijderd
view -> headers -> allMaasluip schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:42:
[...]
Uiteraard! En daar staat bbb@domain.nl niet in genoemd.

Ik heb dus ook het inbox file gepakt en gekeken wat daar instaat. Daar staat bbb@domain.nl niet in. Uitgebreidere headers zal niemand kunnen vinden.Maasluip schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:39:
[...]
Ik weet niet hoe je het getest hebt, maar ik heb het net getest en het staat er niet in (ja, ik heb de source van de mail bekeken).
Verwijderd
Kweenie wat voor brakke mailer jij gebruikt, maareMaarre:
[afbeelding]

Mag jij me vertellen wie de Bcc: was. Het is duidelijk welke mailer ik gebruik denk ik
Verwijderd
met thunderbird, vanaf demon naar demon, van suares-mailer naar demon, ook van hotmail naar demon - ik zie in alle gevallen de bcc.
overigens lijkt gmail geen mogelijkheid tot cc of bcc te bevatten
Ik heb even de RFC nagekeken, en het blijkt allebei te mogen (let op de vetgedrukte passages).
Het blijkt dus afhankelijk te zijn van de mailserver. Sendmail stript de Bcc. Demon gebruikt blijkbaar mailstore die het dus op de tweede methode doet en elke Bcc: zijn eigen adres laat zien.
De "Security Considerations" waarover gesproken wordtThe "Bcc:" field (where the "Bcc" means "Blind Carbon Copy") contains addresses of recipients of the message whose addresses are not to be revealed to other recipients of the message. There are three ways in which the "Bcc:" field is used. In the first case, when a message containing a "Bcc:" field is prepared to be sent, the "Bcc:" line is removed even though all of the recipients (including those specified in the "Bcc:" field) are sent a copy of the message. In the second case, recipients specified in the "To:" and "Cc:" lines each are sent a copy of the message with the "Bcc:" line removed as above, but the recipients on the "Bcc:" line get a separate copy of the message containing a "Bcc:" line. (When there are multiple recipient addresses in the "Bcc:" field, some implementations actually send a separate copy of the message to each recipient with a "Bcc:" containing only the address of that particular recipient.) Finally, since a "Bcc:" field may contain no addresses, a "Bcc:" field can be sent without any addresses indicating to the recipients that blind copies were sent to someone. Which method to use with "Bcc:" fields is implementation dependent, but refer to the "Security Considerations" section of this document for a discussion of each.
Dit zegt de procmail FAQ ervan.For example, if using the first method described in section 3.6.3, where the "Bcc:" line is removed from the message, blind recipients have no explicit indication that they have been sent a blind copy, except insofar as their address does not appear in the message header. Because of this, one of the blind addressees could potentially send a reply to all of the shown recipients and accidentally reveal that the message went to the blind recipient. When the second method from section 3.6.3 is used, the blind recipient's address appears in the "Bcc:" field of a separate copy of the message. If the "Bcc:" field sent contains all of the blind addressees, all of the "Bcc:" recipients will be seen by each "Bcc:" recipient. Even if a separate message is sent to each "Bcc:" recipient with only the individual's address, implementations still need to be careful to process replies to the message as per section 3.6.3 so as not to accidentally reveal the blind recipient to other recipients.
Het blijkt dus afhankelijk te zijn van de mailserver. Sendmail stript de Bcc. Demon gebruikt blijkbaar mailstore die het dus op de tweede methode doet en elke Bcc: zijn eigen adres laat zien.
[ Voor 24% gewijzigd door Maasluip op 23-02-2005 20:54 ]
Is ook logisch eigenlijk. Als ik een email als Bcc krijg moet ik wel kunnen zien of het voor postmaster @systeemnaam.demon.nl of <postcode>@systeemnaam.demon.nl of een ander standaard adres bedoeld is.Maasluip schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:28:
Ik heb even de RFC nagekeken, en het blijkt allebei te mogen (let op de vetgedrukte passages).
[...]
De "Security Considerations" waarover gesproken wordt
[...]
Dit zegt de procmail FAQ ervan.
Maar als jij een mail binnen krijgt vanuit xs4all dan kan het niet anders zijn dan jouwnaam@xs4all.nl ook al staat dat niet in de to of cc veld.
Verwijderd
Idd, allemaal logischGondor schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:08:
[...]
Is ook logisch eigenlijk. Als ik een email als Bcc krijg moet ik wel kunnen zien of het voor postmaster @systeemnaam.demon.nl of <postcode>@systeemnaam.demon.nl of een ander standaard adres bedoeld is.
Maar als jij een mail binnen krijgt vanuit xs4all dan kan het niet anders zijn dan jouwnaam@xs4all.nl ook al staat dat niet in de to of cc veld.
Dat alles verandert echter niks aan mijn aanvankelijke bezwaar: TB kan geen berichtregels toepassen op bcc. Terwijl ík wel altijd zie welk bcc-adres is gebruikt, en het voor mij (en ook heel veel andere gebruikers) heel handig zou zijn om dat te doen. De optie is theoretisch en praktisch dus mogelijk, maar zit er gewoon niet in.
I stand correctedMaasluip schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:28:
[...]
De "Security Considerations" waarover gesproken wordt
[...]
Dit zegt de procmail FAQ ervan.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik heb het ook ff met gmail getest:

Het is niet even flexibel als filter maar wat je kan doen is een aparte account maken en "spam@systeemnaam" als gebruikers naam mail ophalen van demon. Dan krijg je alleen mail voor spam@systeemnaam.demon.nl binnen. Ik gebruik het ook. Tot TBird met die optie komt lijkt er geen ander oplossing te zijn (of je moet een ander mailer gebruiken).
code:
1
2
3
4
5
| Delivered-To: xxxxx@gmail.com ... To: undisclosed-recipients:; Subject: test ... |
Hey, ik ben nog steeds met je eensVerwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:12:
[...]
Dat alles verandert echter niks aan mijn aanvankelijke bezwaar: TB kan geen berichtregels toepassen op bcc. Terwijl ík wel altijd zie welk bcc-adres is gebruikt, en het voor mij (en ook heel veel andere gebruikers) heel handig zou zijn om dat te doen. De optie is theoretisch en praktisch dus mogelijk, maar zit er gewoon niet in.
Het is niet even flexibel als filter maar wat je kan doen is een aparte account maken en "spam@systeemnaam" als gebruikers naam mail ophalen van demon. Dan krijg je alleen mail voor spam@systeemnaam.demon.nl binnen. Ik gebruik het ook. Tot TBird met die optie komt lijkt er geen ander oplossing te zijn (of je moet een ander mailer gebruiken).
Verwijderd
ooh yeah! Handig idee. Nou ja, voorlopig is het nog niet echt nodig, aangezien ik vele tientallen berichtregels heb die filteren op engelse spamwoorden. Mijn spam heeft van die makkelijk af te dekken, in net Engels met de juiste letters geschreven subjects zoals "high quality program disc available at low prices in our store" (letterlijk voorbeeld).Gondor schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:52:
Ik heb het ook ff met gmail getest:
code:
1 2 3 4 5 Delivered-To: xxxxx@gmail.com ... To: undisclosed-recipients:; Subject: test ...
[...]
Hey, ik ben nog steeds met je eens
Nog steeds niemand die trouwens weet hoe ik direct HTML in een mail stop, en NIET dat ik bij een [img]"..."[/img] het plaatje er als attachment bijkrijg?
BCC en extra velden>
Je kan heel simpel een extra filter veld toevoegen aan Thunderbird.
Dus ook voor dit BCC probleem.
Bij aanmaken filter Selecteer je Customize (waar ie standaard op Subject staat) en voeg een nieuw veld toe.
Veldnaam moet zijn: "Received".
Voeg een message rule toe met in dit geval een contains "for <zoekmail@adress.nl>" zonder de quotes en pas email adres aan.
[edit]
Het is aan de SMTP server of hij het BCC adres nog vermeld in het Received veld.
Hier wordt het netjes vermeld bij received (net zoals bij sputnik32).
Bij aanmaken filter Selecteer je Customize (waar ie standaard op Subject staat) en voeg een nieuw veld toe.
Voeg een message rule toe met in dit geval een contains "for <zoekmail@adress.nl>" zonder de quotes en pas email adres aan.
[edit]
Het is aan de SMTP server of hij het BCC adres nog vermeld in het Received veld.
[ Voor 20% gewijzigd door FTL op 24-02-2005 00:13 ]
Verwijderd
Ja, het werkt! Top.FTL schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:08:
BCC en extra velden>
[edit]
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 00:32 ]
Hmm, ik had dit eerder geprobeerd maar werkte niet
* Gondor gaat weer ff met zijn TBird spelen
edit:
Ja, idd het werkt. Ik had het niet "Received" maar "Bcc" genoemd

[ Voor 16% gewijzigd door Gondor op 24-02-2005 01:00 ]
Verwijderd
Oooh...Gondor schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:47:
[...]
Hmm, ik had dit eerder geprobeerd maar werkte niet
* Gondor gaat weer ff met zijn TBird spelen
edit:
Ja, idd het werkt. Ik had het niet "Received" maar "Bcc" genoemd

En als je nu BCC'tjes aan adres X wel wil filteren, maar CC'tjes aan dat adres niet? Nou? Dat kan niet! Belachelijk...
Bestaat er ook een extension voor Gmail en Hotmail? Ik heb voor Gmail wel wat gevonden en las ergens in dit topic dat je voor Hotmail Hotpopper ofzo kan gebruiken, maar bestaat er zoiets wat dat allebei kan?
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Gmail staat prima op de site van gmail uitgelegd.Jozz schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:08:
Bestaat er ook een extension voor Gmail en Hotmail? Ik heb voor Gmail wel wat gevonden en las ergens in dit topic dat je voor Hotmail Hotpopper ofzo kan gebruiken, maar bestaat er zoiets wat dat allebei kan?
Voor hotmail kan je idd zoiets als hotmail popper (oid) proberen.
Er zijn veel van dat soort programmaatjes, zowel share- als freeware
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 26-02-2005 17:11 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Voor Hotmail bestaat ook een extensie:Jozz schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:08:
Extensionsmirror.nl - Web Mail
Je moet dus naast de extensie zelf ook een module voor die extensie installeren. Eerst moet je de extensie zelf installeren en pas daarna de module.
Web Mail - XPI
Hotmail Module - XPI
Werkt goed bij mij in ieder geval. Dit vind ik een beter alternatief dan zoiets als Hotpopper, omdat je dan niet meteen een appart programma mee hebt draaien, maar het gewoon met een extension doet. Het werkt beide wel op dezelfde manier.
[ Voor 15% gewijzigd door Electronical op 26-02-2005 17:16 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Verwijderd
Nog een vraagje over message filters.
Het is dus mogelijk om ook op bcc-adressen te filteren. Mooi! Ik heb een aantal aliassen waarop ik alleen maar spam ontvang, dus nooit per ongeluk echte mail, dus die mails moeten zo efficient mogelijk weg. Hoe dan? Nou, ik verwijder ze nu en markeer ze als gelezen, maar eigenlijk wil ik niet eens weten dat ze er zijn. Waarom in trash-folder laten staan?
Waarom uberhaupt downloaden van de server?
Ik bedoel, als ik mijn e-mail check ben ik toch blij als ik onderin zie staan dat er 1 message wordt gedownload. Als ik dan geen enkele folder vetgedrukt zie worden met (1) erachter, is het dus weer spam geweest. he jammer! Kan ik het ook direct van de server verwijderen zonder 'm zelf te downloaden?
Het is dus mogelijk om ook op bcc-adressen te filteren. Mooi! Ik heb een aantal aliassen waarop ik alleen maar spam ontvang, dus nooit per ongeluk echte mail, dus die mails moeten zo efficient mogelijk weg. Hoe dan? Nou, ik verwijder ze nu en markeer ze als gelezen, maar eigenlijk wil ik niet eens weten dat ze er zijn. Waarom in trash-folder laten staan?
Ik bedoel, als ik mijn e-mail check ben ik toch blij als ik onderin zie staan dat er 1 message wordt gedownload. Als ik dan geen enkele folder vetgedrukt zie worden met (1) erachter, is het dus weer spam geweest. he jammer! Kan ik het ook direct van de server verwijderen zonder 'm zelf te downloaden?
Het werkt wel leuk ja, op 1 heel erg groot nadeel na...Electronical schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:15:
[...]
Voor Hotmail bestaat ook een extensie:
Je moet dus naast de extensie zelf ook een module voor die extensie installeren. Eerst moet je de extensie zelf installeren en pas daarna de module.
Web Mail - XPI
Hotmail Module - XPI
Werkt goed bij mij in ieder geval. Dit vind ik een beter alternatief dan zoiets als Hotpopper, omdat je dan niet meteen een appart programma mee hebt draaien, maar het gewoon met een extension doet. Het werkt beide wel op dezelfde manier.
Denk niet dat mijn ISP dat toestaat, dus dan is het geen oplossing. Via een 3rd party tool kun je wel gewoon via de hotmail servers ontvangen en verzenden.POP is the only protocol supported, this means Thunderbird can only download emails. To send emails use your ISP’s SMTP server, Thunderbird will set the “Return-Path” and “From” email headers using the web account email address, too the recipient the email will appear to have come from the web base account.
Verwijderd
Waarom denk je dat? Het is heel normaal hoor: voor zover ik weet is het standaard beleid dat je e-mail van alle mogelijke accounts via de smtp van je isp verstuurt. Heel veel mailaccounts die niet van je eigen isp zijn, bieden sowieso geen smtp server aan. Dan moet je ook je smtp van je huidige isp invoeren, maar dit maakt niks uit.ppl schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:31:
Denk niet dat mijn ISP dat toestaat, dus dan is het geen oplossing.
Je kan onder 'server settings' van je account aangeven dat je alleen de headers wilt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:09:
Nog een vraagje over message filters.
Ook vink je aan dat je berichten op de server laat, tot je het uit je inbox haalt. En met filters haal je spam uit je inbox zo dat het van de server verdwijnt.
[ Voor 4% gewijzigd door Gondor op 26-02-2005 23:26 ]
Verwijderd
Ik hou van firefox, maar dit programma. Het ziet er uitstekend uit, en het werkt ook goed. Maar blijf toch Outlook Exchange gebruiken omdat die kan syncen met mijn PDA voor mijn afspraken e.d.
Maar zulk support kunnen we denk ik niet verwachten in Thunderbird, of heb ik het mis?
Maar zulk support kunnen we denk ik niet verwachten in Thunderbird, of heb ik het mis?
Wellicht in de toekomst.
Ze zullen misschien de concurentie met Outlook wel willen aangaan en dan zijn zulke zaken wel belangrijk om in te bouwen.
Ze zullen misschien de concurentie met Outlook wel willen aangaan en dan zijn zulke zaken wel belangrijk om in te bouwen.
Gezien het nogal aparte beleid van @home rond hun mailservers is dat niet ondenkbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:41:
[...]
Waarom denk je dat? Het is heel normaal hoor: voor zover ik weet is het standaard beleid dat je e-mail van alle mogelijke accounts via de smtp van je isp verstuurt. Heel veel mailaccounts die niet van je eigen isp zijn, bieden sowieso geen smtp server aan. Dan moet je ook je smtp van je huidige isp invoeren, maar dit maakt niks uit.
Er komt nog steeds teveel spam vanaf hun mailservers en dat zal ze wel niet geheel koud laten.
Zoiets heeft ze op usenet toen bijna een UDP opgeleverd.
Er is onder meer een extension in ontwikkeling waarmee je Thunderbird kan synchen met een iPod, dus het zou me niet verbazen als een vergelijkbare extensie ook in ontwikkeling is of er zelfs al is om te syncen met een pda, depending welk merk pda je hebt natuurlijkVerwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:01:
Ik hou van firefox, maar dit programma. Het ziet er uitstekend uit, en het werkt ook goed. Maar blijf toch Outlook Exchange gebruiken omdat die kan syncen met mijn PDA voor mijn afspraken e.d.
Ik weet wel zeker dat ze de concurrentie aan willen gaan.darkrain schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:15:
Wellicht in de toekomst.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Lightning, waar ze Sunbird willen integreren met Thunderbird
En het lijkt me dus niet ondenkbaar als ze andere (en meer) functionaliteit 'overnemen' van Outlook.
Ik heb op dit moment een groot probleem. Na een crash van windows zijn al mijn email weg. Ik heb het profiel uit de profile map gehaald en even ergens anders heen gekopieert en ook in de map van het nieuwe profiel gezet. Echter op een of andere manier 'ziet' thunderbird niet mijn mail + instellingen.
Wordt een beetje radeloos want er zaten een aantal zeer belangrijke mails tussen die ik MOET hebben. Iemand enig idee ik die mails terug krijg?
Wordt een beetje radeloos want er zaten een aantal zeer belangrijke mails tussen die ik MOET hebben. Iemand enig idee ik die mails terug krijg?
Heb je de files met de mails nog? In dat geval die even backuppen, dan het profile helemaal weggooien, FF starten zodat hij een nieuw profile aanmaakt, dan FF sluiten en de files met de mails in de nieuwe FF directory zetten (iig daar waar de mailfolders bewaard worden). Dan moet het werken
[ Voor 50% gewijzigd door Maasluip op 01-03-2005 20:19 ]
Hmm, nu heb ik een crash van TB gehad.
Het begon met heel normaal mails overhalen. Goed, ik krijg shitloads aan spam, dus 91 mails (iets van 7 waren geen spam) maar TB bleef hangen nadat de laatste mail overgehaald was maar nog voordat de Junkt mail gerund werd. Ik moest TB afsluiten maar daarna ook nog in de task manager killen.
Goed, weer opgestart, junk mail controls met de hand gerund, hang.
Weer opgestart, eerst even door de mails gegaan en alle spam wissen, toen nog een keer junk mail controls runnen, crash met feedback agent. En dat blijft hij dus doen.
Ik heb geprobeerd de training.dat te wissen, dat helpt niet, panacea.dat wissen helpt niet. Iemand nog tips voordat ik een heel nieuw profile laat aanmaken? Dat doe ik namelijk niet graag met 4 emailadressen en mijn mailfolders op niet-standaard locaties.
[edit]En nu lijkt het opgelost te zijn. Sinds de laatste actie heb ik dus niets meer gedaan dan TB nog maar een keer gestart om te kijken wat ik nog kon doen.
Misschien wordt toch de junk mail DB een keer te groot? Het file was bij mij ondertussen ruim 300kB.
Het begon met heel normaal mails overhalen. Goed, ik krijg shitloads aan spam, dus 91 mails (iets van 7 waren geen spam) maar TB bleef hangen nadat de laatste mail overgehaald was maar nog voordat de Junkt mail gerund werd. Ik moest TB afsluiten maar daarna ook nog in de task manager killen.
Goed, weer opgestart, junk mail controls met de hand gerund, hang.
Weer opgestart, eerst even door de mails gegaan en alle spam wissen, toen nog een keer junk mail controls runnen, crash met feedback agent. En dat blijft hij dus doen.
Ik heb geprobeerd de training.dat te wissen, dat helpt niet, panacea.dat wissen helpt niet. Iemand nog tips voordat ik een heel nieuw profile laat aanmaken? Dat doe ik namelijk niet graag met 4 emailadressen en mijn mailfolders op niet-standaard locaties.
[edit]En nu lijkt het opgelost te zijn. Sinds de laatste actie heb ik dus niets meer gedaan dan TB nog maar een keer gestart om te kijken wat ik nog kon doen.
Misschien wordt toch de junk mail DB een keer te groot? Het file was bij mij ondertussen ruim 300kB.
[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 02-03-2005 19:51 ]
Verwijderd
Sinds een tijdje gebruik ik thunderbird ook voor het lezen van nieuwsgroepen. Ik zie alleen alle berichten onder elkaar.
Ik wil graag kunnen instellen dat je een onderwerp hebt die je kunt uitklappen. Een boomstructuur wordt het dacht ik ook wel genoemd.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Ik wil graag kunnen instellen dat je een onderwerp hebt die je kunt uitklappen. Een boomstructuur wordt het dacht ik ook wel genoemd.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
View -> Sort by -> ThreadedVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:43:
Sinds een tijdje gebruik ik thunderbird ook voor het lezen van nieuwsgroepen. Ik zie alleen alle berichten onder elkaar.
Of links naast Afzender, Onderwerp, Bijlage etc. op het dialoogwolkje klikken..
Verder kun je op http://gemal.dk/blog/2005...erface/?from=rss-category lezen over verbeterde UI voor het beheren van meerdere SMTP-servers. Ziet er een stuk duidelijker uit dan de huidige instellingen onder Advanced/Geavanceerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Unverter op 03-03-2005 21:57 ]
wat doet dat ding, ik installeer die extensie, die hotmail toevoeging, gaat TB alle berichten downloaden is nu mijn hele berichten inbox in hotmail (web dan) leeg!!!Electronical schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:15:
[...]
Voor Hotmail bestaat ook een extensie:
Web Mail - XPI
Hotmail Module - XPI
[ Voor 5% gewijzigd door JoRuZ op 03-03-2005 23:48 ]
iemand die weet hoe ik gewoon STANDAARD als plain+html stuur? want het wordt echt irri om dat steeds te moeten selecteren als ik een mail send naar iemand die niet in m'n addressbook staat
Ja gek he, als je bij 'Server Settings' niet instelt dat TB de mails op de server moet laten staan.JoRuZ schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:24:
[...]
wat doet dat ding, ik installeer die extensie, die hotmail toevoeging, gaat TB alle berichten downloaden is nu mijn hele berichten inbox in hotmail (web dan) leeg!!!

Als je ze terug wil gooien naar je Hotmail-inbox dan kun je wel gebruik maken van de volgende extensie:
Extensionsmirror.nl - Mail Redirect / XPI
Deze stuurt je email door naar een adres zonder de headers te veranderen. Helaas verandert dan wel de datum bij Hotmail zelf, omdat ze die niet uit de originele header pikken. Bij andere mailservices doet het het goed.
Ik vind trouwens wel dat de optie 'Leave messages on server' standaard aan moet staan, dat scheelt een hoop werk.
[ Voor 49% gewijzigd door Electronical op 04-03-2005 16:11 ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
ja precies, met elke ander programma dat ik heb gebruikt was dit altijd het geval heb daarom veder niet naar de settings gekekenElectronical schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 15:57:
[...]Ik vind trouwens wel dat de optie 'Leave messages on server' standaard aan moet staan, dat scheelt een hoop werk.
hey allemaal,
Ik hoop dat ik de vraag een beetje goed uitleggen kan.
Als ik mijn E-mail account met outlook binnen haalde haalde outlook ook
echt alles binnen mail, mapjes etc etc. Maar mijn thunderbird haalt alleen
maar mijn mail uit mijn inbox en niet uit de mapjes.
en dit is iets wat ik toch wel graag wil. Is hier een instelling voor of een Plugin?
Ik had al wat gegooglte. Maar dat was zonder succes.
Alvast Bedankt
Ik hoop dat ik de vraag een beetje goed uitleggen kan.
Als ik mijn E-mail account met outlook binnen haalde haalde outlook ook
echt alles binnen mail, mapjes etc etc. Maar mijn thunderbird haalt alleen
maar mijn mail uit mijn inbox en niet uit de mapjes.
en dit is iets wat ik toch wel graag wil. Is hier een instelling voor of een Plugin?
Ik had al wat gegooglte. Maar dat was zonder succes.
Alvast Bedankt
Vandaag is GDS versie 1.0 uitgekomen, en deze ondersteund nu TB! En ook FF!anandus schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 01:25:
Is het mogelijk om Google Desktop Search door m'n Thunderbird-mailtjes te laten zoeken?
Iemand een idee? Outlook doet GDS wel, maar voor Thunderbird heb ik nog geen manier gevonden
Driewerf hoezee
Verwijderd
Kijk, daar zat ik op te wachten...anandus schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:44:
[...]
Vandaag is GDS versie 1.0 uitgekomen, en deze ondersteund nu TB! En ook FF!
Driewerf hoezee
Mijn vriendin heeft weer eens aan mijn pc gezeten en nu heb ik ineens een hele rits folders in Thunderbird staan like this :

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze wegkrijg? Simpel deleten gaat iig niet . . . .
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze wegkrijg? Simpel deleten gaat iig niet . . . .
Non taken
Het simpelste lijkt mij het handmatig verwijderen van de bestanden. Maak eerst ff een backup van je e-mail en ga dan naar de locatie van je profiel %appdata%/thunderbird/../Mail/Local Folders. Verwijder daar de .msf bestanden en de bestanden zonder extensie met de naam van de mappen die je weg wilt hebben ook mappen die de naam hebben met een extensie erachter kunnen weggegooid worden. Daar kun je nl submappen vinden als die bestaan..Puresmoker schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:08:
Mijn vriendin heeft weer eens aan mijn pc gezeten en nu heb ik ineens een hele rits folders in Thunderbird staan like this :
[afbeelding]
Zijn het trouwens normale mappen of mappen die aangemaakt worden bij een nieuw account oid (dus ook weer drafts etc.)
Bijna goed m8Gert-Paul schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:32:
[...]
Het simpelste lijkt mij het handmatig verwijderen van de bestanden. Maak eerst ff een backup van je e-mail en ga dan naar de locatie van je profiel %appdata%/thunderbird/../Mail/Local Folders. Verwijder daar de .msf bestanden en de bestanden zonder extensie met de naam van de mappen die je weg wilt hebben ook mappen die de naam hebben met een extensie erachter kunnen weggegooid worden. Daar kun je nl submappen vinden als die bestaan..
Zijn het trouwens normale mappen of mappen die aangemaakt worden bij een nieuw account oid (dus ook weer drafts etc.)
Non taken
Ik heb een heel vervelend probleem met thunderbird.
Telkens wanneer ik het programma wil opstarten laad xp het programma wel in , ik zie het ook opkomen in taakbeheer maar ik heb nergens een interface .........
Die is volledig verdwenen. Wanneer ik een mailto linkje aanklik vanuit firefox start ie echter wel netjes het scherm voor het schrijven van een nieuwe mail.....maar ook vandaaruit werkt bijvoorbeeld de sneltoets ctrl+1 om te switchen naar de mailboxen niet...hij weigert gewoon naar mn user interface te gaan.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor??? Nieuwe installatie na verwijdering van thunderbird wel geprobeerd maar werkt niet. Overigens heb ik hier met Firefox geen last van.
Telkens wanneer ik het programma wil opstarten laad xp het programma wel in , ik zie het ook opkomen in taakbeheer maar ik heb nergens een interface .........
Die is volledig verdwenen. Wanneer ik een mailto linkje aanklik vanuit firefox start ie echter wel netjes het scherm voor het schrijven van een nieuwe mail.....maar ook vandaaruit werkt bijvoorbeeld de sneltoets ctrl+1 om te switchen naar de mailboxen niet...hij weigert gewoon naar mn user interface te gaan.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor??? Nieuwe installatie na verwijdering van thunderbird wel geprobeerd maar werkt niet. Overigens heb ik hier met Firefox geen last van.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Ik heb dat een keer gehad, dat-ie kwijt was, maar met alt-tab kwam-ie weer terugmartincm schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:15:
Ik heb een heel vervelend probleem met thunderbird.
Je hebt niet 'minimize-to-tray' geïnstalleerd ofzo?
Ik heb wel minize tot tray er op gezet, maar ja dan moet ie wel in je tray verschijnen.... in alt-tab verschijnt er niets en dat is dus het vreemde. Nergens iets te vinden. Ook niet als je bijvoorbeeld op de snelkoppeling hem altijd gemaximaliseerd laat openen. Ik snap er echt niets van, maar nogmaals in taakbeheer is het programma wel gestart.....alleen nergens in een interface terug te vinden
K Baal hier wel enorm van, aangezien ik altijd prettig werkte met deze client.
K Baal hier wel enorm van, aangezien ik altijd prettig werkte met deze client.
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Hoe krijg je zo'n uitgebreide info over de email in Thunderbird? Ik krijg alleen maarMaasluip schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:08:
[...]
![]()
[...]
Kweenie wat voor brakke mailer jij gebruikt, maare
[afbeelding]
Mag jij me vertellen wie de Bcc: was. Het is duidelijk welke mailer ik gebruik denk ik
Subject:
Date:
From:
To:
te zien...
leoaq.fm // Jeune Loop
ok, ff een lompe fout gemaakt in thunderbird... wou me trash legen, maar heb per ongeluk trash gedelete. Vraag me niet hoe (waarschijnlijk is ie gewoon verborgen ofzo) maar ik heb geen idee hoe ik em nou weer terug krijg
Insert vies grapje hier
Jups, maar dat beslaat dan je halve scherm (op een hoge reso) en met ctrl-u zie je ze ook (bekijk je de source). Als je alleen een beperkt aantal headers wil zien dan moet je uitwijken naar de extensions mnenhy (.mozdev.org). Zo heb ik die ingesteld om ook de header voor mailclient/usenetclient weer te geven. De headers die weergegeven moeten worden kun je zelf kiezen.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:19:
View -> Headers -> All
dan krijg je ze allemaal te zien.
De menu optie View -> Headers wordt uitgebreid met nog een optie, dus de normale en de volledige view zijn ook nog steeds mogelijk.
Welke extension is dat dat? Op de officiële thunderbird extensions pagina zie ik em niet...
leoaq.fm // Jeune Loop
Of je leest gewoon even: mnenhy.mozdev.org (zowel naam als de link stond er al).leokennis schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:58:
Welke extension is dat dat? Op de officiële thunderbird extensions pagina zie ik em niet...
Of je doet gewoon ff rustig in plaats van meteen zo geïrriteerd te doen...
leoaq.fm // Jeune Loop
Zei degene die het zelf niet deed...leokennis schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:35:
Of je doet gewoon ff rustig in plaats van meteen zo geïrriteerd te doen...
Jouw reactie was van die aard dat het niet rustig en heel geirriteerd was. Dan moet je ook niet raar staan te kijken als men je een koekje van eigen deeg geeft. Mensen behandelen je meestal zoals jij hun behandeld.
Daarnaast is het hier op dit forum ook algemeen beleid dat je eerst leest alvorens je iets post (of dat nou een reply of topic is).
Het is gewoon buitengewoon vermoeiend dat mensen maar verwachten dat je 24/7 alles voor ze doet en alles weet. Wees blij dat men je hier helpt, de hulp is gratis, elders had het je veel geld gekost.
Toon dan ook eens wat respect naar een ander en lees. Vraag dus niet naar de bekende weg, zeker niet omdat mensen het niet waarderen en de hakken (zoals nu dus) in het zand gaan.
Kort samengevat: eigen schuld dikke bult, had je maar moeite moeten doen.
Ehmm... ik zeg:
Niet geïrriteerd IMHO; ik zie iets ergens niet staan en deel dat mee. Inderdaad, het antwoord ston in je eerdere post, heb ik overheen gelezen, stom. Echter jij zegt dan:Welke extension is dat dat? Op de officiële thunderbird extensions pagina zie ik em niet...
Als je zegt "die links stond al in mijn post hoor; mnenhy.mozdev.org Volgende keer beter lezen!" dan dacht ik: stom, eigen schuld, excuses. Maar als je meteen begint me "anders lees je even", waarmee je impliceert dat ik te lui ben om te lezen, dan ga ik ook niet "lief reageren".Of je leest gewoon even: mnenhy.mozdev.org (zowel naam als de link stond er al).
leoaq.fm // Jeune Loop
Is er iemand die weet hoe ik local moet posten met thunderbird in nieuwsgroepen?
In outlook express moet dit zo:

Iemand die dit weet?

Iemand die dit weet?
Ik heb een vraag over Thunderbird en attachments. Als ik een mail vanuit Thunderbird naar mezelf stuur met een attachment, geen problemen. Maar als iemand mij een mail stuurt vanuit Outlook (waarschijnlijk versie 2003) dan wordt de attachment (een Word document) niet weergegeven in het bericht, hoewel er in het berichtoverzicht wel een paperclip voor staat.
Nu viel mij het volgende op in de broncode van de mail waarvan ik de attachment niet kan inzien:
X-MS-Has-Attach: yes
X-MS-TNEF-Correlator:
X-MimeOLE: Produced By Microsoft Exchange V6.5.7226.0
Als ik in het menu "Beeld" "Bijlagen in bericht weergeven" uitvink krijg ik ook de tekst in het mailtje niet meer te zien. Dus de tekst op zich zou al een attachment zijn... Misschien gaat het hier om een soort attachment in een attachment? Is er een manier om deze zichtbaar te maken?
Nu viel mij het volgende op in de broncode van de mail waarvan ik de attachment niet kan inzien:
X-MS-TNEF-Correlator:
Als ik in het menu "Beeld" "Bijlagen in bericht weergeven" uitvink krijg ik ook de tekst in het mailtje niet meer te zien. Dus de tekst op zich zou al een attachment zijn... Misschien gaat het hier om een soort attachment in een attachment? Is er een manier om deze zichtbaar te maken?
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Als je een HTML mailtje krijgt en je hebt de HTML view uitgeschakeld (view message body as plain text dus) dan wordt dat HTML gezien als bijlage van een mailtje.AtHomer schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:24:
Ik heb een vraag over Thunderbird en attachments. Als ik een mail vanuit Thunderbird naar mezelf stuur met een attachment, geen problemen. Maar als iemand mij een mail stuurt vanuit Outlook (waarschijnlijk versie 2003) dan wordt de attachment (een Word document) niet weergegeven in het bericht, hoewel er in het berichtoverzicht wel een paperclip voor staat.
X-MS-TNEF-Correlator:
Schakel je dat HTML weer in dan is er geen bijlage te vinden.
Iemand kan ook gewoon het attachment zijn vergeten. In de bron van het bericht (opvraagbaar middels ctrl-u) kun je dan nagaan of de headers hier iets over verraden.
Naast het HTML mailtje is er ook nog een Word document aanwezig. Via webmail (ik gebruik IMAP) kan ik deze wel gewoon ophalen, maar via Thunderbird niet.ppl schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:02:
[...]
Als je een HTML mailtje krijgt en je hebt de HTML view uitgeschakeld (view message body as plain text dus) dan wordt dat HTML gezien als bijlage van een mailtje.
Schakel je dat HTML weer in dan is er geen bijlage te vinden.
Iemand kan ook gewoon het attachment zijn vergeten. In de bron van het bericht (opvraagbaar middels ctrl-u) kun je dan nagaan of de headers hier iets over verraden.
Als ik de mail (vanuit Thunderbird) als .eml bestand bewaar en het open met Outlook Express krijg ik wel de attachment te zien.
Het is wel een heel erg cliche antwoord/vraag, maar euh, wat doet een nieuw profiel ?AtHomer schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:19:
[...]
Naast het HTML mailtje is er ook nog een Word document aanwezig. Via webmail (ik gebruik IMAP) kan ik deze wel gewoon ophalen, maar via Thunderbird niet.
Als ik de mail (vanuit Thunderbird) als .eml bestand bewaar en het open met Outlook Express krijg ik wel de attachment te zien.
Precies hetzelfde probleem...ppl schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:51:
[...]
Het is wel een heel erg cliche antwoord/vraag, maar euh, wat doet een nieuw profiel ?
Ik heb het volgende probleem met thunderbird
als ik een mail ontvang met attachment en deze doorverstuur dan verpakt hij deze email. Geen probleem opzich maar de andere partijen kunnen deze mail niet openen
eerst was dit het probleem met mensen die incredimail
gebruiken en nu bij bijna iedereen. weet iemand hoe ik deze gewoon kan forwarden zonder dat hij er een eml bestand ofzoiets van maakt.
Hoe werkt de mailinglijst... ik heb deze aangemaakt maar als ik hem dan bij to selecteer dan geeft een een error melding op het moment van versturen.
als ik een mail ontvang met attachment en deze doorverstuur dan verpakt hij deze email. Geen probleem opzich maar de andere partijen kunnen deze mail niet openen

Hoe werkt de mailinglijst... ik heb deze aangemaakt maar als ik hem dan bij to selecteer dan geeft een een error melding op het moment van versturen.
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Bij de instellingen kan je instellen of je een geforwarde email 'inline' of als 'attachment' wilt forwarden.fvandenreek schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:09:
Ik heb het volgende probleem met thunderbird
als ik een mail ontvang met attachment en deze doorverstuur dan verpakt hij deze email. Geen probleem opzich maar de andere partijen kunnen deze mail niet openeneerst was dit het probleem met mensen die incredimail
gebruiken en nu bij bijna iedereen. weet iemand hoe ik deze gewoon kan forwarden zonder dat hij er een eml bestand ofzoiets van maakt.
Standaard staat deze op 'attachment'. Als je deze instelt op 'inline' krijg je gewoon een tekstvenster met de gequote tekst van het emailtje wat je probeert te forwarden.
Eventuele binary attachments zitten er natuurlijk wel aan vast
[ Voor 22% gewijzigd door RampeStamp op 24-03-2005 20:25 ]
Have fun in live and you will survive!
Waar ik nog steeds niet achter ben: hoe kan ik een HTML bericht versturen vanuit een New Message? Nergens een manier te vinden om te switchen tussen plain text en HTML compose.
Bekijk dit onderwerp op MozBrowser.nl eens.Dupje schreef op zondag 20 maart 2005 @ 15:40:
Is er iemand die weet hoe ik local moet posten met thunderbird in nieuwsgroepen?
[afbeelding]
Iemand die dit weet?
Je kunt het per bericht waarschijnlijk instellen via Opties/Options > Opmaak/Format in het opstelvenster. Om het per account permanent in te stellen moet je naar account-instellingen gaan en het daar wijzigen (bij composition)DeadMetal schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:28:
Waar ik nog steeds niet achter ben: hoe kan ik een HTML bericht versturen vanuit een New Message? Nergens een manier te vinden om te switchen tussen plain text en HTML compose.
Dankje, er worden wel illegale newsbins genoemd daarGert-Paul schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:56:
[...]
Bekijk dit onderwerp op MozBrowser.nl eens.
[...]
Je kunt het per bericht waarschijnlijk instellen via Opties/Options > Opmaak/Format in het opstelvenster. Om het per account permanent in te stellen moet je naar account-instellingen gaan en het daar wijzigen (bij composition)

THX kon de bewoording niet vinden om het om te zetten, nu dus welRampeStamp schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:23:
[...]
Bij de instellingen kan je instellen of je een geforwarde email 'inline' of als 'attachment' wilt forwarden.
Standaard staat deze op 'attachment'. Als je deze instelt op 'inline' krijg je gewoon een tekstvenster met de gequote tekst van het emailtje wat je probeert te forwarden.
Eventuele binary attachments zitten er natuurlijk wel aan vast
Heeft iemand toevallig die emaillisting in gebruik ??
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Hmm, weet je dat zeker? Het opstelvenster heeft die mogelijkheid niet. Binnen Options zit Check Spelling, Quote Message, Return Receipt, Priority, Character Encoding, Send a Copy, Security.Gert-Paul schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:56:
Je kunt het per bericht waarschijnlijk instellen via Opties/Options > Opmaak/Format in het opstelvenster. Om het per account permanent in te stellen moet je naar account-instellingen gaan en het daar wijzigen (bij composition)
Iemand anders een idee hoe je een HTML bericht kan composeren?
Bij mij staat HTML-mail standaard aan en daarom zie ik het. Nu ik het ff uitgeschakeld hebt werkt het idd niet meer. Ga dus naar Extra > Accountinstellingen > Opstellen & Adressen (Compose in het Engels) en dan kun je aanvinken dat standaard HTML-mail gebruikt moet worden en dan verschijnt dat menuitem wel.DeadMetal schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:19:
[...]
Hmm, weet je dat zeker? Het opstelvenster heeft die mogelijkheid niet. Binnen Options zit Check Spelling, Quote Message, Return Receipt, Priority, Character Encoding, Send a Copy, Security.
Iemand anders een idee hoe je een HTML bericht kan composeren?
Ik heb sinds vandaag een redelijk irritant probleempje. Elke keer als ik Thunderbird (version 1.0 (20041206)) opnieuw opstart wordt er een nieuwe "summary file" gemaakt, "Building new summary file for Inbox". Mijn inbox bevat op dit moment 700 berichten, en het duurt nu 2 minuten voordat die hele summary file is gemaakt. Gisteren duurde het nog 1 a 2 seconden.
Sluit ik Thunderbird en open ik het direct weer, dan wordt er weer die summary file gemaakt. Die summary file is leuk, maar het is niet zo handig als dit elke keer weer gebeurd. Vanacht net na de zomertijd instelling had ik het voor het eerst, btw.
Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn?
Sluit ik Thunderbird en open ik het direct weer, dan wordt er weer die summary file gemaakt. Die summary file is leuk, maar het is niet zo handig als dit elke keer weer gebeurd. Vanacht net na de zomertijd instelling had ik het voor het eerst, btw.
net mail gebackupped met mozbackup, pc opnieuw geinstalleerd, wil backup terug zetten... geeft ie aan dat het de 5e disk uit rij is... en dat ik de laatste erin moet doen.. backup werkt niet...
ben ik nu gewoon alles kwijt
Verwijderd
Zelf gebruik ik al Thunderbird al een tijdje. Het is met de tijd een goede, degelijke en gemakkelijke alternatief geworden op bestaande email-clients. Niet alleen die van Microsoft (Outlook Express / Outlook) maar ook op Evolution, Eudora e.a. Ik gebruik het onder zowel Linux als Microsoft.
Waar Thunderbird bij mij veel punten mee scoort is het backuppen. Met Thunderbird is het mogelijk in een keer je hele profiel (incl. instellingen en emails) te backuppen. Ik dacht ook het adresboek maar dat weet ik niet meer zeker. Met het maken van een enkele .zip of .rar heb je dan ook meteen een backup van al je email accounts plus inhoud.
Waar Thunderbird bij mij veel punten mee scoort is het backuppen. Met Thunderbird is het mogelijk in een keer je hele profiel (incl. instellingen en emails) te backuppen. Ik dacht ook het adresboek maar dat weet ik niet meer zeker. Met het maken van een enkele .zip of .rar heb je dan ook meteen een backup van al je email accounts plus inhoud.
Ga eens naar je profiel en probeer het betreffende bestand (waarschijnlijk Inbox.msf) te verwijderen te vinden in je profiel. Hopelijk gaat het dan wel goed.Sybr_E-N schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:35:
Hoeft niet. Open het bestand dat MozBackup gemaakt heeft in een zipprogramma als 7zip, Winzip etc. en kijk dan welke bestanden nog in de map Mail staan. Als het goed is plaats MozBackup namelijk al sje profielbestanden in een gecomprimeerd bestand met wat extra informatie erbij.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:14:
net mail gebackupped met mozbackup, pc opnieuw geinstalleerd, wil backup terug zetten... geeft ie aan dat het de 5e disk uit rij is... en dat ik de laatste erin moet doen.. backup werkt niet...
Danku... lijkt te werken... morgen eens even Thunderbird weer goed instellenGert-Paul schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:55:Hoeft niet. Open het bestand dat MozBackup gemaakt heeft in een zipprogramma als 7zip, Winzip etc. en kijk dan welke bestanden nog in de map Mail staan. Als het goed is plaats MozBackup namelijk al sje profielbestanden in een gecomprimeerd bestand met wat extra informatie erbij.
Weet iemand of het mogelijk is om (evt. met bijv. IntelliSynch) mijn pda (ipaq 2210) te synchen met Thunderbird? Want ik heb _geen_ zin om daarvoor Outlook op mijn systeem te gaan zetten. Dan kan ik daar ook net zo goed mee gaan mailen...
Thanks, inmiddels is het euvel verholpen door alle .msf files in mijn Thunderbird folder te verwijderen. Het zelfde werd overigens op het Mozilla forum aangeraden. Tot nu toe schijnt het een win98/me only probleem te zijn. Corrupte .msf's icm daylight saving. Heb het inmiddels ook als bug report, of er iets meegedaan wordt is een tweede maar ik ben ervan verlost.Gert-Paul schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:55:
[...]
Ga eens naar je profiel en probeer het betreffende bestand (waarschijnlijk Inbox.msf) te verwijderen te vinden in je profiel. Hopelijk gaat het dan wel goed.
Nee. Enige support die er is is voor PalmOS. Daar kun je dan alleen adresboek me synchroniseren en meer ook niet. Men gaat er nu wel aan werken om van Thunderbird een tegenhanger van Outlook te maken. Volgens mij doen ze daar dan ook synchronisatie met PDA's bij. Zou geen onverstandige keuze zijn.SuspiciouS schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:34:
Weet iemand of het mogelijk is om (evt. met bijv. IntelliSynch) mijn pda (ipaq 2210) te synchen met Thunderbird? Want ik heb _geen_ zin om daarvoor Outlook op mijn systeem te gaan zetten. Dan kan ik daar ook net zo goed mee gaan mailen...
Adresboek is voor mij ook het enige dat nodig is. Jammer, nog even afwachten dusppl schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:45:
[...]
Nee. Enige support die er is is voor PalmOS. Daar kun je dan alleen adresboek me synchroniseren en meer ook niet. Men gaat er nu wel aan werken om van Thunderbird een tegenhanger van Outlook te maken. Volgens mij doen ze daar dan ook synchronisatie met PDA's bij. Zou geen onverstandige keuze zijn.
Ik heb deze thread over Thunderbird door gelezen, ik kon niets vinden over de 'eigenschap' van Thunderbird die ik nu ervaar.
Bij het opstarten worden exact 50 mailtjes die niet in mijn inbox stonden in mijn inbox gezet.
Deze mailtjes heb ik ooit wel eens in mijn mail gehad, maar ik kan ze nergens in geen map meer vinden, maar toch komen deze 50 steeds weer terug in mijn inbox.
Het zijn allen oude mailtjes, van voordat ik Thunderbird gebruikte, maar na de conversie van deze berichten had ik dit probleem niet. Ik zou zelf niet weten wat er gebeurd moet zijn om er voor te zorgen dat dit nu wel gebeurd, ik heb in Thunderbird niet met de config zitten spelen...
Bij het opstarten worden exact 50 mailtjes die niet in mijn inbox stonden in mijn inbox gezet.
Deze mailtjes heb ik ooit wel eens in mijn mail gehad, maar ik kan ze nergens in geen map meer vinden, maar toch komen deze 50 steeds weer terug in mijn inbox.
Het zijn allen oude mailtjes, van voordat ik Thunderbird gebruikte, maar na de conversie van deze berichten had ik dit probleem niet. Ik zou zelf niet weten wat er gebeurd moet zijn om er voor te zorgen dat dit nu wel gebeurd, ik heb in Thunderbird niet met de config zitten spelen...
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
De oplossing die in de knowledgebase staat voor dit soort ghost berichten is heel makkelijk: de desbetreffende folder compacten. Heb je dat al eens gedaan?Tukk schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:43:
Ik heb deze thread over Thunderbird door gelezen, ik kon niets vinden over de 'eigenschap' van Thunderbird die ik nu ervaar.
Ok, ghost berichten. Ik had geen idee op welke term ik moest zoeken.ppl schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:06:
[...]
De oplossing die in de knowledgebase staat voor dit soort ghost berichten is heel makkelijk: de desbetreffende folder compacten. Heb je dat al eens gedaan?
Compact-en van de inbox veranderde weinig.. Niets zelfs.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
De laatste tijd komt er ineens belacheloos veel spam door het filter heen. Iemand die dit ook ervaart of weet waar het aan ligt?
Wat ik een beetje vervelend vind is het verwijderen van mails in Threaded View. Discussielijsten lees ik in threaded view, maar als een draadje mij niet interesseert wil ik die in zijn geheel kunnen verwijderen. Blijkbaar gaat dat niet, alleen de mail die op dat moment bovenaan staat wordt gewist. Of is daar een toetscombinatie voor?
[ Voor 100% gewijzigd door apNia op 07-04-2005 16:37 ]
** aandacht
**
M'n pagina's zijn verhuisd, zou iedereen z'n bookmarks en links erheen willen bijwerken? Bvd
(ik kruispost maar even omdat het ook over tbird gaat enzo
)
M'n pagina's zijn verhuisd, zou iedereen z'n bookmarks en links erheen willen bijwerken? Bvd
(ik kruispost maar even omdat het ook over tbird gaat enzo

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
offtopic:
huh? waar gaat dit over ucchan?
huh? waar gaat dit over ucchan?
Waarschijnlijk over http://firefox.tjaard.nl/
subtiel kickje om de aandacht nog eens te krijgennemenTukk schreef op maandag 04 april 2005 @ 08:32:
[...]
Ok, ghost berichten. Ik had geen idee op welke term ik moest zoeken.
Compact-en van de inbox veranderde weinig.. Niets zelfs.
Niemand die me iets verder kan helpen met mijn ghost berichten die ook niet weg gaan
nadat ik de inbox heb gecompact.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*