[Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel II

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 16.971 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
vries335 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:17:
minimizetotray

gewoon effe de faq doorlopen en de plugin werkt perfect!
Als ik de known bug list bekijk lijkt perfectie een relatief begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar niemand weet hoe ik die dubbele RSS-dingen kan voorkomen? Het is best irritant, eigenlijk :)

En hoever zijn ze trouwens met de integratie van Sunbird in TB? :)

Edit:
hier zijn XPI'tjes om Sunbird te integreren met FF of TB, alleen doen de linkjes het niet bij mij :'(

edit:
Gefixt :)
Maar vreselijk instabiel

offtopic:
Is er ergens een Sunbird-topic, touwens?

[ Voor 54% gewijzigd door anandus op 14-01-2005 01:22 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
anandus schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:18:
Maar niemand weet hoe ik die dubbele RSS-dingen kan voorkomen? Het is best irritant, eigenlijk :)

En hoever zijn ze trouwens met de integratie van Sunbird in TB? :)

Edit:
hier zijn XPI'tjes om Sunbird te integreren met FF of TB, alleen doen de linkjes het niet bij mij :'(

edit:
Gefixt :)
Maar vreselijk instabiel
Sunbird als extensie downloaden maar dat is meer dat het alleen beschikbaar is via het Extra/Tools menu.
Halverwege dit jaar moet de eerste versie van Lightning verschijnen. Hierbij wordt de calender meer met Thunderbird geïntegreerd en gaat het goed samenwerken.
offtopic:
Is er ergens een Sunbird-topic, touwens?
Volgensmij niet..

Zijn er trouwens meer mensen bij wie de software-update:uit de Meutracker in Thunderbird een heel leeg bericht opleveren. Ik heb nog niet veel geprobeerd, maar vroeg me af of mensen hier met hetzelfde probleem zaten

[ Voor 13% gewijzigd door Unverter op 14-01-2005 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 18:20
weet iemand waar ik de theme "Milk"voor fthunderbird vandaan kan halen?
ik heb namelijk nu mijn hele computer met deze mooie theme geconfigureerd (firefox , windows)
en dit staat namelijk wat mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gert-Paul schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:14:
Zijn er trouwens meer mensen bij wie de software-update:uit de Meutracker in Thunderbird een heel leeg bericht opleveren. Ik heb nog niet veel geprobeerd, maar vroeg me af of mensen hier met hetzelfde probleem zaten
Ik gok dat dit te maken heeft met het feit dat Javascript niet aanstaat in Thunderbird, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Harm schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:49:
[...]

Ik gok dat dit te maken heeft met het feit dat Javascript niet aanstaat in Thunderbird, maar dat weet ik niet zeker.
Nee dat is het niet. Dat is het eerste waar ik naar gekeken heb.

Vandaar weer met een nieuwe meuktracker update. Ook opslaan en dan in een nieuw profiel openen heeft geen effect (waar ook javascript even aanstaat)

Hebben anderen hier geen last van of gebruikt niemand de meuktracker meer? Ik heb het eigenlijk ook niet meer nodig, omdat ik tegenwoordig T.net vaker bezoek. Vroeger was het wel erg makkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
Kan je thunderbird ook in je system tray laten draaien en om de zoveel tijd automatisch mail laten ophalen?
En dan een alert je scherm in gooien om te laten zien er is mail?

want dit heb ik nog niet terug kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

goede minimizer is: http://minimizetotray.mozdev.org/

weet niet of die alerts geeft en anders zal daar ook wel een extensie voor zijn :)

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pshyto schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:43:
Kan je thunderbird ook in je system tray laten draaien en om de zoveel tijd automatisch mail laten ophalen?
En dan een alert je scherm in gooien om te laten zien er is mail?

want dit heb ik nog niet terug kunnen vinden...
En waar heb je gezocht dan? Als je namelijk één (als in 1) paginatje terug had gebladerd zou je precies aan het eind je antwoord gevonden hebben. :)
Dus een tip: Scroll naar boven naar het quicksearch-veld en typ in 'tray' en gij zult geheid vinden!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Wat vinden we ervan... nogal traag helaas. :/ Op m'n 2e pc draait het goed maar m'n Wanadoo pop-box checken duurt wel ca. 7 seconden. :Z In OE is dat nog geen 0,7 seconde...

Op de Compaq PII 400 MHz die m'n ouders gebruiken is het toch aardig traag helaas (ivm OE ook trager).

Spamfilter is top. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Aham brahmasmi op 17-01-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hebben jullie ook het probleem dat bij Tweakers-software updates de body geen body blijkt te hebben?
Als ik via de webmail kijk zie ik een mooie body zoals ik gewend was, maar bij Thunderbird blijft het windows leeg. Ik heb het alleen bij Tweaker software updates.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:23:
Wat vinden we ervan... nogal traag helaas. :/ Op m'n 2e pc draait het goed maar m'n Wanadoo pop-box checken duurt wel ca. 7 seconden. :Z In OE is dat nog geen 0,7 seconde...

Op de Compaq PII 400 MHz die m'n ouders gebruiken is het toch aardig traag helaas (ivm OE ook trager).
Hier gaat het best snel met de mail van mn provider. Hotmail duurde wel stuk langer, maar dat lag natuurlijk eerder aan hen dan aan Thunderbird.
Tukk schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:05:
Hebben jullie ook het probleem dat bij Tweakers-software updates de body geen body blijkt te hebben?
Als ik via de webmail kijk zie ik een mooie body zoals ik gewend was, maar bij Thunderbird blijft het windows leeg. Ik heb het alleen bij Tweaker software updates.
Ja, ik heb hetzelfde probleem (zie een aantal posts terug):
Gert-Paul schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 08:14:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Gert-Paul schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:34:
[...]

Hier gaat het best snel met de mail van mn provider. Hotmail duurde wel stuk langer, maar dat lag natuurlijk eerder aan hen dan aan Thunderbird.
[...]

Ja, ik heb hetzelfde probleem (zie een aantal posts terug):

[...]
whoo, lees ik bijna altijd deze thread, net de laatste paar niet. :(

Zelf ervaar ik Thunderbird als er snel met mail ophalen, sneller dan Outlook that is.

[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 17-01-2005 17:46 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:57

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ik heb met de nederlandse versie van Tbird een probleem gehad met geheugengebruik.
Soms boven de 500 MB geheugengebruik, en dan nog eens 1.4 GB virtueel geheugen.

Na even zoeken met google kwam ik tot de conclusie dat dit een fout zou moeten zijn in de RSS functie. Maar die fout zou al opgelost moeten zijn in versie 0.9 en dus helemaal in 1.0.

Nu heb ik weer de engelse versie (helaas) en die lijkt het probleem niet te hebben.

Zijn er meer mensen die dit probleem hadden?
En nog belangrijker, is er een oplossing behalve de engelse gebruiken?

edit:
Met dank aan Gert-Paul heb ik het NL taalpack geinstalleerd over de engelse versie.

[ Voor 9% gewijzigd door darkrain op 18-01-2005 13:58 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 16:05

sus

is druk :+

Goed, heb ik een vraag (voordat ik allerlei zooi ga installeren en het niet nodig blijkt te zijn)

Ik draai op mijn PC zowel Windows XP als Fedora Core 2. FC2 is mijn main-OS, alleen voor de schoolopdrachten switch ik naar Windows toe. Ik lees mijn mail dus in Linux, met Evolution.

Is het mogelijk om op zowel windows als linux Thunderbird te installeren en dan mijn mail op te slaan op een locatie op mijn schijf die zowel in windows als linux te bereiken is, en dan mijn mail te kunnen ophalen/verzenden/lezen in zowel windows als linux.

1 berichtenarchief dus tussen 2 OS-en. Eventueel kan ik het ook op een share op mijn server gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

vries335 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:08:
[...]
2 - Is het mogelijk om "local folders" te verbergen aangezien ik deze toch niet gebruik?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

ik ook

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

KingRichard schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:57:
[...]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar!
Is eenvoudig via Google te vinden toch? Ik heb dit ook gedaan door volgens mij wat aanpassingen in mijn prefs.js; daar kon ik gewoon wat entries weggooien; en weg waren mijn lege local folders :)

Small wish list - kill local folders, better (quicker) move - MozillaZine Forums

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:42
hmm, misschien zou de openingspost kunnen worden uitgebreid met: Thunderbird, wat is het? (Een email client)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dijkhuis schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:25:
hmm, misschien zou de openingspost kunnen worden uitgebreid met: Thunderbird, wat is het? (Een email client)
Ja, dat is het. Het is een mailclient waarmee je pop mail binnen kan halen en net zoals bij Outlook Express diverse andere zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
SuspiciouS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:01:
1 berichtenarchief dus tussen 2 OS-en. Eventueel kan ik het ook op een share op mijn server gooien.
Ja, dat is mogelijk. Zie http://texturizer.net/thunderbird/share_mail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27270

Ik gebruik nu al erg lang thunderbird en zoek al sinds dag en dauw naar een functie om geen headers mee te sturen wanneer ik op forward klik. Wanneer ik dit nu doe komt er een tabel bovenaan mijn email met hierin alle headers van de mail die ik ga forwarden. Is er een manier om dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Ik gebruik TB nu ong. een half jaartje, ben er tot nu toe erg tevree over. Alleen laatste tijd heb ik last van een klein irritant probleempje: laden van een url vanuit TB duurt abnormaal lang, ong 10 sec. Heb geen idee wat het zou kunnen zijn of wat het veroorzaakt heeft, misschien hier iemand ervaring mee?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
Anoniem: 27270 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:30:
Ik gebruik nu al erg lang thunderbird en zoek al sinds dag en dauw naar een functie om geen headers mee te sturen wanneer ik op forward klik. Wanneer ik dit nu doe komt er een tabel bovenaan mijn email met hierin alle headers van de mail die ik ga forwarden. Is er een manier om dit uit te zetten?
De Redirect extensie biedt wel zo'n mogelijkheid waarbij het originele mailtje ook weer doorgestuurd wordt (maar ook wel van de originele afzender). Zie bv http://www.extensionsmirror.nl/index.php?showtopic=846

Verder heb ik geen problemen met het openen van mail vanuit Thunderbird. Heb je speciale extensies geïnstalleerd (en doet hij het in Safe Mode wel).
Anders kun je ook kijken of een nieuw profiel de problemen oplost en als dat het geval is kun je daarna je mail en instellingen overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:34
Vandaag zat Thunderbird 1.0 bij debian unstable :) .

Kan iemand me in een notenschelp even uitleggen wat er veranderd is tov 0.9 :) ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
ucchan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:24:
Vandaag zat Thunderbird 1.0 bij debian unstable :) .

Kan iemand me in een notenschelp even uitleggen wat er veranderd is tov 0.9 :) ?
Veel bugfixes, een enorm verbeterd thema en geen nieuwe functies. Ik kan zo niet zeggen wat er precies veranderd is. Daarvoor kun je alle checkins in de code tussen 0.9 en 1.0 bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 18:56
Ik gebruik thunderbird nu 3 maanden en ik vermoede het al een tijdje maar waarom haalt thunderbird mijn mail niet goed op?

Ik heb 2 accounts bij xs4all en 2 andere pop3 accounts.
Ik start thunderbird op dan controleerd hij mijn hoofdaccount, ik druk op get mail en dan controleerd hij mijn andere accounts. en zegt dat er geen mail is.
Laat ik thunderbird eventjes open staan dan opeens krijg ik een mail:
En die is anderhalve dag oud..

En dat gebeurt best vaak, en dat is erg jammer want thunderbird is veel fijner dan outlook, en het is dat er geen import from thunderbird optie in ootlook zit want anders was ik terug gegaan!
Want mijn mail is zo helemaaal niet betrouwbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hennie-M schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:52:
Ik gebruik thunderbird nu 3 maanden en ik vermoede het al een tijdje maar waarom haalt thunderbird mijn mail niet goed op?

Ik heb 2 accounts bij xs4all en 2 andere pop3 accounts.
Ik start thunderbird op dan controleerd hij mijn hoofdaccount, ik druk op get mail en dan controleerd hij mijn andere accounts. en zegt dat er geen mail is.
Laat ik thunderbird eventjes open staan dan opeens krijg ik een mail:
En die is anderhalve dag oud..

En dat gebeurt best vaak, en dat is erg jammer want thunderbird is veel fijner dan outlook, en het is dat er geen import from thunderbird optie in ootlook zit want anders was ik terug gegaan!
Want mijn mail is zo helemaaal niet betrouwbaar!
Jawel, TB is wel betrouwbaar maar de instellingen zijn niet helemaal logisch. Ik had namelijk hetzelfde probleem. :)

Oplossing: ga naar Tools>Account Settings en vink bij elke account bij Server Settings het vakje "Automatically download new messages" aan. Ik heb verder alleen "Check for new messages at startup" aangevinkt en die check elke 10 minuten uitgezet. Als je die periodieke check uitzet en je klikt op Get Mail, dan zegt TB inderdaad dat er geen nieuwe berichten hebt als je de eerstgenoemde instelling niet aangevinkt hebt. Een beetje raar in mijn ogen maar zo werkt TB.

Dat TB met een global SMTP server werkt had ik eerst ook niet door, waardoor ik eerst alles terugkreeg omdat TB automatisch de smtp van een inbelaccount had genomen om alle mail naar te versturen, wat vanaf een ADSL-verbinding niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 18:56
bedankt voor de reply,

Ik heb de opties bekeken en alles stond al zoals je beschreef bij alle 4 accounts.
Vinkje voor 'check for new messages at startup"
vinkje voor "check for new messages every (10) minutes"
vinkje voor "Automatically download new messages"

En de rest staat uit.
Dus dit heeft denk ik het probleem niet verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Misschien die check elke 10 minuten uitzetten... :? Ik heb dat iig uit staan. Heb je bij alle 4 accounts ook bij de Server Settings als je op het knopje "Advanced" klikt "Include this server when getting new mail" aangevinkt?

Een methode om je mails terug te krijgen van TB naar Outlook is om gewoon al je mailtjes afzonderlijk op te slaan en ze daarna te slepen naar de inbox van Outlook. Hij slaat ze gewoon in .eml formaat op en je kunt ze bij Outlook Express 6 SP2 iig zo naar de inbox slepen.

[ Voor 41% gewijzigd door Aham brahmasmi op 20-01-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-06 15:24
Ander vraagje over exporteren/importeren. Ik wil van Outlook (windows) over naar Thunderbird (linux). Hoe importeer ik dat??? (Ben aan mijn major overstap Win->linux begonnen). Kan ik het beste onder windows even thunderbird installeren - dan van outlook importeren en dan op een of andere manier "thunderbird windows" overzetten naar "thunderbird linux" of kan ik ook "thunderbird linux" mijn windows .pst laten inlezen???

Om even ontopic te zijn :). Ik vind het een geweldig programma. Vooral het spamfilter. In vergelijking met het evolution-filter (onder linux) is het zoveel beter. Ook het binnenhalen van de mail is 100 keer sneller in tegenstelling tot evolution. Geen idee waar dat aan ligt.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Wat ik wel irritant vind aan het spamfilter is dat ik niet meteen de spam kan laten deleten. Je kunt ook niet met het contextmenu in een keer de junk map leegmaken dus je moet elke keer alle spammails selecteren en met shift+del weggooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Aham, Je kunt toch gewoon de junk-mail automatisch na 0 of 1 dag laten verwijderen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-06 15:24
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:03:
Wat ik wel irritant vind aan het spamfilter is dat ik niet meteen de spam kan laten deleten. Je kunt ook niet met het contextmenu in een keer de junk map leegmaken dus je moet elke keer alle spammails selecteren en met shift+del weggooien...
Je kunt bij "handling" in de junkmail controls ook aangeven dat het meteen in de trash moet. daarna kun je gewoon instellen na hoeveel dagen het verwijderd moet worden uit de trash.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ja, maar 0 dagen werkt helaas niet. Ik had dat tenminste ingesteld bij het account waarop ik alle spam krijg, maar misschien moet het bij local folders op 0 staan. Ik heb dat nu zo ingesteld en dat account voor de zekerheid op 1 dag en ook empty trash on exit aangezet. Nu zie ik bij de volgende spammails wel of het meteen naar de trash gaat of 1 dag in de junk folder blijft.

Edit: 0 dagen werkt niet, ongeacht waar ik het instel. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-01-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:39
Ik heb nog een vraagje. Ik heb namelijk eerst gebruik gemaakt van Outlook, aangezien hier op mijn werk Imap niet echt goed overweg kan met Outlook, wil ik alles overzetten van Outlook -> Thunderbird. De normale mail is niet zo'n probleem, maar ik heb wel een grote Local folder, die kan ik niet standaard importeren met Thunderbird.

Nu heb ik al gekeken naar een extensie die pst naar Thunderbird kan overzetten, maar die zijn niet echt te vinden. Zijn er nog trucs of mogelijkheden die het wel voor elkaar om alles over te zetten, of moet ik dan eerst alle mappen naar de Imap server verplaatsen en dan weer in Thunderbird terug zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Doe eens [google=convert pst mbox], dat levert mij wel wat nuttige mogelijkheden op :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:18

Sosabowski

nerd

Helaas heeft MozBackup mijn RSS feeds in Thunderbird niet meegenomen. Iemand een idee waar deze staan? Ik heb de profiles directory al doorgelopen maar niks gevonden.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh mijn god! Ik werk nu even met meerdere ontvangers (BCC en To door elkaar) maar dat is echt zwaar kansloos zeg! :( Ongelovelijk wat is dat eigenlijk een bagger interface! :(

Sorry voor mijn frusti toon, maar ik moet het echt ff kwijt!

Doe ik iets fout? Is er een extensie die het makkelijker maakt om met meerdere contacten te werken? Ik loop er namelijk tegen aan dat het vrijwel niet zonder muis kan (wisselen tussen BCC, CC en To bijvoorbeeld) en als je een hele lijst weg wil halen, moet je ze allemaal apart verwijderen! BAH!

Echt heeeeel erg jammer dit! Please help, zeg me dat ik fout zit! Show me the light :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Room42 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:39:
Oh mijn god! Ik werk nu even met meerdere ontvangers (BCC en To door elkaar) maar dat is echt zwaar kansloos zeg! :( Ongelovelijk wat is dat eigenlijk een bagger interface! :(

Sorry voor mijn frusti toon, maar ik moet het echt ff kwijt!

[...]
Hierbij wil ik je aanraden om dit soort teksten toch niet op GoT te tikken. Je slaat een toon aan die volstrekt buiten proporties is tov. de aanstoot. Indien je suggesties hebt voor de interface moet je die suggesties ergens plaatsen waar men er wat aan heeft; dus een discussie lijst met developers oid. Als je het niks vindt gooi je het er gewoon af; erg simpel ;)

Maargoed; heb je al geprobeerd om namen comma gescheiden achter elkaar te zetten; indien je dat lekkerder vindt werken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:30:
Ja, maar 0 dagen werkt helaas niet. Ik had dat tenminste ingesteld bij het account waarop ik alle spam krijg, maar misschien moet het bij local folders op 0 staan. Ik heb dat nu zo ingesteld en dat account voor de zekerheid op 1 dag en ook empty trash on exit aangezet. Nu zie ik bij de volgende spammails wel of het meteen naar de trash gaat of 1 dag in de junk folder blijft.

Edit: 0 dagen werkt niet, ongeacht waar ik het instel. :|
Waar stel jij 0 dagen in dan? Als ik bij de junkmail-controls kijk dan zie ik gewoon een regel 'move messages determined to be junk mail to: Junk folder on ...' :? Nergens een aantal dagen wat ge-fine-tuned zou moeten worden? :)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 19:17

Reinier

\o/

Spider.007 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:17:
Waar stel jij 0 dagen in dan? Als ik bij de junkmail-controls kijk dan zie ik gewoon een regel 'move messages determined to be junk mail to: Junk folder on ...' :? Nergens een aantal dagen wat ge-fine-tuned zou moeten worden? :)
Staat dat daar niet 2 regels onder? "Automatically delete junk messages older than ___ days from this folder" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Spider.007 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:14:
[...]

Hierbij wil ik je aanraden om dit soort teksten toch niet op GoT te tikken. Je slaat een toon aan die volstrekt buiten proporties is tov. de aanstoot. Indien je suggesties hebt voor de interface moet je die suggesties ergens plaatsen waar men er wat aan heeft; dus een discussie lijst met developers oid. Als je het niks vindt gooi je het er gewoon af; erg simpel ;)

Maargoed; heb je al geprobeerd om namen comma gescheiden achter elkaar te zetten; indien je dat lekkerder vindt werken?
Klopt, sorry mensen. (Zeg maar: Sjaak, je bent een eikel! ;))
Wat beter zou zijn is, net als outlook express, een veld waar je alles achter elkaar kan typen. (dat is toch best mooi gedaan in OE, ouch).
Als je het niks vindt gooi je het er gewoon af; erg simpel ;)
Uhm nee, zo simpel is het niet :P Als je terug kijkt zie je dat ik verder helemaal in de wolken ben van Thunderbird. Ik liep alleen gister tegen dit gedeelte van de interface aan. Dat vind ik jammer.
Maar goed, wellicht dat ik nog es tegen een extension aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 11:44
Weet iemand waar de standaard iconen van Thunderbird en Firefox gebleven zijn in linux? Ik heb nl. met Ubuntu deze twee geinstalleerd, maar hij heeft echt heel erg lelijke iconen. Ik dacht dus dat ik gewoon in /usr/share/mozilla-thunderbird/icons kon kijken, maar daar zitten dus alleen die lelijke in. Terwijl ik gewoon die andere wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is het mogelijk om Google Desktop Search door m'n Thunderbird-mailtjes te laten zoeken?
Iemand een idee? Outlook doet GDS wel, maar voor Thunderbird heb ik nog geen manier gevonden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Paultje3181 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:54:
Weet iemand waar de standaard iconen van Thunderbird en Firefox gebleven zijn in linux? Ik heb nl. met Ubuntu deze twee geinstalleerd, maar hij heeft echt heel erg lelijke iconen. Ik dacht dus dat ik gewoon in /usr/share/mozilla-thunderbird/icons kon kijken, maar daar zitten dus alleen die lelijke in. Terwijl ik gewoon die andere wil...
Trademark issues met Mozilla. Dus die zitten er niet (standaard) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Laatst online: 01-08-2023
Master FX schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:18:
[...]

Je kunt bij "handling" in de junkmail controls ook aangeven dat het meteen in de trash moet. daarna kun je gewoon instellen na hoeveel dagen het verwijderd moet worden uit de trash.
Markeren als gelezen, kan dat ook direct? Dat vind ik prettiger dan vrij snel verwijderen, dan kan ik het nog even langslopen. Terwijl ongelezen mail voor mij als soort van "to do" werkt en dus bij spam afleidt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

Ik heb nu een pop3 account. maar ik wil nu met imap gaan beginnen. Nu wil ik dus mijn account van pop3 naar imap veranderen. maar ik zie nergens waar ik dat kan doen? Ik kan alleen een nieuw account aan maken voor imap. En dan ben ik dus al me mails kwijt...
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je kan gewoon een nieuw imap-account maken en dan de mail vanuit je pop3 account verplaatsen. En dan ben je dus niet al je mails kwijt... :)

Wel dus pas na het verplaatsen je pop3 accountje trashen, anders ben je dus inderdaad al je mails kwijt :+

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 03-02-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

is er een extensions of andere mnaier om je adresboek te exporteren naar losse vCards?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je zou ze kunnen exporteren als CSV en dan converteren naar vCards.

Op mozillazine vond ik deze thread over vcards. Wellicht heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TromboneFreakus schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:30:
Markeren als gelezen, kan dat ook direct? Dat vind ik prettiger dan vrij snel verwijderen, dan kan ik het nog even langslopen. Terwijl ongelezen mail voor mij als soort van "to do" werkt en dus bij spam afleidt...
Volgens mij niet. Ik zie liever ook geen new mail icon rechtsonder als er junk binnenkomt en van mij hoeft de junk folder ook niet bold.
En automatisch oude junk verwijderen zou ook wel makkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 11:57
Is er voor Thunderbird een plugin om je contacts ergens te dumpen op internet zodat je het met een TB op een andere pc weer kan ophalen ? Heb al zitten zoeken maar kan niets nuttigs vinden.

Ik bedoel dus net zoiets als Bookmark syncronizer voor FF

[ Voor 6% gewijzigd door Speedener op 05-02-2005 10:45 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb bij m'n ouders ook recent Thunderbird geïnstalleerd (omdat ze bedolven worden onder de spam), maar ze hebben er af en toe last van dat de bijlagen in de berichten die ze toegezonden krijgen verwijderd worden. Waar kan dit aan liggen? Ik gebruik ook AVG Anti-virus (7.0) die dus de berichten scant en erin zet dat hij ze gescanned heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Hmmz, een probleem waar ik al erg lang last van heb heb ik nu eindelijk kunnen reproduceren.. Had er last van dat voornamen van contacten uit mijn address book verdwenen. Nu kwam ik er net achter dat dit gebeurd als ik de betreffende persoon een mailtje stuur.. Heeft iemand miss. enig idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

Is er een mogelijkheid om in de Profile Manger een paswoord per profiel in te stellen??

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132639

is het ook mogelijk om een kopie op de server achter te laten het betrefd POP3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Anoniem: 132639 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 21:52:
is het ook mogelijk om een kopie op de server achter te laten het betrefd POP3 ?
Ja uiteraard is dit mogelijk, staat bij de accountinstellingen een optie voor waarmee je dit per account afzonderlijk kan instellen (en hoeveel dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:38:
TB heeft bij mij de neiging om RSS-feeds soms dubbel binnen te halen.
Dat-ie bijvoorbeeld in één keer de laatste 20 berichten nog een keer binnenhaalt.

Wie weet hoe dat kan/waar dat aan ligt?
Iemand hier al een oplossing voor? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

anandus schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:14:
Iemand hier al een oplossing voor? ;(
Heb zelf geen oplossing, wel staat er in het Thunderbird forum bij MozillaZine de volgende post van iemand (soortgelijk probleem), maar daar is nog geen antwoord op gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
i lees op diverse sites dat je de reply-template kan veranderen in het bestand user.js... deze is alleen nergens op mijn computer te vinden..

ja ik doorzoek alle systeem mappen e.d. mijn profile map: C:\Documents and Settings\Ewald\Application Data\Thunderbird\Profiles\ye3wk5e1.default , is niets te vinden.. alleen prefs.js

[ Voor 40% gewijzigd door Ewald ! op 15-02-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
http://www.mozilla.org/support/thunderbird/edit#user
This is the additional preferences file for Thunderbird and is located in you profile folder. The file does not exist by default, so you need to create it before you can start adding your preferences.

Windows users: If you know how to create a file, just skip this section. Before you can create the file, you must make sure that you can see the file type extensions in Windows. Start Explorer (just click on the My Computer icon on your desktop) and select Tools > Folder Options.... Click the View tab and uncheck the Hide extensions for known file types option. Now, go to your profile folder and select File > New > Text Document. The default name New Text Document.txt should be displayed. Change the name to user.js (click Yes on the file type warning that appears).

Linux users: I assume that you know how to create a file if you're running Linux. Just create user.js in your profile folder.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
hoe zorg ik er eigenlijk voor dat ik standaard van boven reply, en niet dat de cursor std. onderaan de pagina staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ewald ! schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:21:
hoe zorg ik er eigenlijk voor dat ik standaard van boven reply, en niet dat de cursor std. onderaan de pagina staat?
Account settings, Composition & .., "start my reply above..."

De rest mag je zelf doen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Br@m op 15-02-2005 22:32 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:20
Weet iemand of je de inhoud van een Return Receipt kan veranderen?

Ik vind het namelijk een beetje overdreven dat alle headers mee te stuurt worden :| (waaronder "X-Account-Key:" wat puur intern iets is. :/ )

En, ik had een tijdje geleden Mnenhy als extensie geinstalleerd. Maar omdat het geen een effect had heb ik het weer ge-uninstall-ed. Maar nog steeds zie ik dat het wel in mijn headers als geinstalleerd wordt weergegeven.

Een nieuwe install/profiel zou kunnen helpen maar is daar en simpelere manier voor. Iemand een idee?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42227

Ik gebruik Thunderbird en Firefox, via Firefox luister ik naar internetradio.

Nu gebeurt elke keer als ik mail ophaal en vervolgens wil nekijken dat de hele pc tijdelijk bevriest. ook geen geluid meer.

AMD 2600, 512 mb geheugen, XP SP2.

Ook bevriest de pc tijdelijk als ik in thunderbird van "postvak in" naar een ander map ga.

Waar ligt dit aan? Teveel mailtjes wat Thunderbird per map moet inladen?

Met OE had ik daar geen last van. Ik begin het ondertussen behoorlijk irritant te vinden.

Voor de rest vind ik het een prima e-mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 42227 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 10:50:
Nu gebeurt elke keer als ik mail ophaal en vervolgens wil nekijken dat de hele pc tijdelijk bevriest. ook geen geluid meer.
Dat klinkt eerder als een driver issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
Heeft niemand gemerkt dat Mozilla Backup niet werkt met Thunderbird 1.0 ?
Hij maakt wel een backup... en hij lijkt het ook succesvol terug te zetten... maar dat gebeurt dus helemaal niet!

Mozilla Backup wordt niet meer ontwikkeld... ik zou het wel superhandig vinden als ik mijn profiel kon backuppen! iemand een idee?
EDIT: al gevonden:Backup van je profiel maken

quote:

Backing up the entire profile
  • Close all Mozilla programs, including the Mozilla Application Suite, Firefox, and Thunderbird. Don't forget to exit Mozilla Suite's Quick Launch if it's open (on Windows, it's icon will be in the system tray) and other small window such as Downloads
  • Find your profile folder. Go up until you see the folder that contains the folder "Profiles" and the files "pluginreg.dat", "registry.dat", and "profiles.ini" (not all files may exist). Go up once again and copy this entire folder. For the Mozilla Suite, Firefox, or Thunderbird, this folder's name should be "Mozilla", "Firefox", or "Thunderbird", respectively.
  • Copy (but not move) your entire profile folder to another location.
Restoring your backup profile
  • Copy the backup "Mozilla", "Firefox", or "Thunderbird" to the exact same location it once was. The entire directory structure must be identical for it to work. If you are moving from one OS to another or if your Windows hard drive letter (for example, "C:\" and "D:\") has changed, see Changing Your Profile Location.

je kan dus van het mapje dat je kopieert bij stap 3 een SFX rar of zip maken die zich weer uitpakt in de juiste folder :) precies wat ik wilde.

[ Voor 129% gewijzigd door Jazco2nd op 16-02-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:16
Ik heb meerdere malen Thunderbird geprobeerd, maar ik kan er toch niet echt warm van worden. Voor mijn gevoel is het programma wat aan de trage kant. Voorlopig blijf ik nog maar even bij Foxmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mozilla presenteert roadmap voor Thunderbird 2.0
Nu de Thunderbird-mailclient iets meer dan twee maanden geleden zijn eerste final-status bereikt heeft, heeft de Mozilla Foundation zijn roadmap voor Thunderbird 2.0 gepresenteerd. De planning vertoont volgens de organisatie sterke overeenkomsten met de roadmap voor Firefox 2.0 en zal opgesplitst worden in twee mijlpalen. De eerste belangrijke stap zal men, als alles goed gaat, in juni 2005 zetten met de 1.1-versie en de volgende mijlpaal wordt Thunderbird 2.0, waar nog geen datum voor vastgesteld werd. Om tot versie 1.1 te komen tegen juni van dit jaar, zal een developer preview afgewerkt worden tegen eind maart, de versie die traditioneel met 'alpha' aangeduid wordt. De bètaversie, de preview release, staat vervolgens gepland voor mei 2005.

Mozilla Thunderbird logo (klein)In de 1.1-release zullen al enkele belangrijke features verwerkt zijn, zoals een inline spellingcontrole met een verbeterde engine, de mogelijkheid bijlages uit mails te verwijderen, en phishing-detectie. Ook de RSS-ondersteuning zou moeten verbeteren, met de mogelijkheid OPML te importeren en podcasts te ontvangen. Daarnaast wil men werken aan een betere integratie met pop3-antivirusprogramma's en een automatische updatefunctie implementeren. Voor versie 2.0 zal men vooral nauw samenwerken met het Lightning Project om kalenderfuncties toe te voegen en zo beter gewapend te zijn in de strijd tegen Outlook.
Roadmap
Aldus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 11:57
Speedener schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 10:44:
Is er voor Thunderbird een plugin om je contacts ergens te dumpen op internet zodat je het met een TB op een andere pc weer kan ophalen ? Heb al zitten zoeken maar kan niets nuttigs vinden.

Ik bedoel dus net zoiets als Bookmark syncronizer voor FF
* Nog steeds hopeloos opzoek is *

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 13:11
Hey,

Ik gebruik sinds kort ook Thunderbird. Waar ik niet zo tevreden over ben is het beantwoorden van E-mail:

Thunderbird doet dit als:

Maarten wrote:

bla bla bla

Ik wil dat dat er gewoon zo uit ziet zoals Outlook dat doet:

Van: Maarten
Aan: Weet ik veel
Datum: bla bla
Onderwerp bla bla

Kan dit nergens instellen. Iemand een ideetje?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mja, dat viel me ook op en ik deel je mening... Ik ben er echter nog nooit naar op zoek gegaan.

Je zou eens op www.extensionsmirror.nl kunnen rondkijken (en dan het anwoord hier posten :P).

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:53

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat ik erg mis is on the fly spellingscontrole zoals outlook dat doet. Dat zou Thunderbird voor mij by far beter dan Outlook maken.. Da's eigenlijk namelijk nog het enige wat ik mis van Outlook in Thunderbird.. Iemand die weet waar ik dit inschakel? Of is daar een plugin voor?

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Dat wordt wachten op de 1.1 heb ik gisteren gelezen in de roadmap.

Tweakers Discord

Anoniem: 132639

gevonden wat ik zocht

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 132639 op 17-02-2005 19:58 ]

• apNia

apNia

Wachten op 1.1? Damn, is daar een releasedate voor bekend?
Drie andere dingen die ik ook niet kon vinden waren:
Het archiveren van mail: ik heb mails die teruggaan naar 2003, hoe kan ik 't een beetje geordend houden, maar -- belangrijker -- hoe export ik alles? Gewoon m'n Local Folders map kopieren?

Als 2e ding kon ik nergens vinden waar je direct HTML kan invoeren. Je kon wel een stukje HTML in je mail knallen, maar als ik dit deed met [img]"www.site.com/blabla.gif"[/img] dan knalde die de image er als attachment bij, hetgeen ik dus niet wou. Ik wil dat de source van het plaatje direct een image van internet is..

Als laatste vroeg ik me af hoe je zorgt dat als je een image resized in Thunderbird hij dan ook echt resized en in filesize zo is. Ik stuur met m'n vriendin vaak mails heen en weer met willekeurige googleplaatjes met lullige onderschriftjes, maar Outlook resizede de image dan netjes als bestand, ipv de height= en de width= aan te passen. Kan thunderbird dit ook, of via een plug-in?

Als iemand me hiermee uit de brand zou kunnen helpen maak ik voor diegene een altaartje :)

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
apNia schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:59:
Wachten op 1.1? Damn, is daar een releasedate voor bekend?
Juni van dit jaar. Zie ook http://mozilla.org/projects/thunderbird/roadmap.html (en een paar posts omhoog)
Drie andere dingen die ik ook niet kon vinden waren:
Het archiveren van mail: ik heb mails die teruggaan naar 2003, hoe kan ik 't een beetje geordend houden, maar -- belangrijker -- hoe export ik alles? Gewoon m'n Local Folders map kopieren?
Gebruik MozillaBackup voor het backupen van je mail (of de map Mail uit je profiel kopiëren). Je kunt oude mappen ook compromeren als je dat wilt.
Als 2e ding kon ik nergens vinden waar je direct HTML kan invoeren. Je kon wel een stukje HTML in je mail knallen, maar als ik dit deed met [img]"www.site.com/blabla.gif"[/img] dan knalde die de image er als attachment bij, hetgeen ik dus niet wou. Ik wil dat de source van het plaatje direct een image van internet is..
Via Invoegen > Html kun je dingen invoeren, maar in jouw geval is het invoeren van een afbeelding en dan een locatie op internet opgeven denk ik makkelijker.
Als laatste vroeg ik me af hoe je zorgt dat als je een image resized in Thunderbird hij dan ook echt resized en in filesize zo is. Ik stuur met m'n vriendin vaak mails heen en weer met willekeurige googleplaatjes met lullige onderschriftjes, maar Outlook resizede de image dan netjes als bestand, ipv de height= en de width= aan te passen. Kan thunderbird dit ook, of via een plug-in?

Als iemand me hiermee uit de brand zou kunnen helpen maak ik voor diegene een altaartje :)
Nee, Thunderbird kan dat voor zower ik weet niet. Gewoon via andere programmatjes doen voordat je het verstuurt dan maar..

[ Voor 77% gewijzigd door Unverter op 17-02-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Gert-Paul schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:01:
Via Invoegen > Html kun je dingen invoeren, maar in jouw geval is het invoeren van een afbeelding en dan een locatie op internet opgeven denk ik makkelijker.
ook in dat geval lijkt ie te attachen.. ik doe Invoegen >> Afbeelding en pak het 1e tabblad en voeg daar m'n URL in dan attached ie 'm toch...
mailbox:///C|/Documents%20and%20Settings/apNia/Application%20Data/Thunderbird/Profiles/bvqifrpd.
default/Mail/Local%20Folders/Inbox?number=317452939&part=1.2&filename=amychinees2zt.png in mijn geval...
Wil graag dat dit een harde URL wordt naar m'n image en dat Thunderbird 'm niet gelijk processed als attachment.

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 18-02-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik ben net overgestapt van outlook express naar thunderbird, en opzich bevalt het best (alles wordt netjes geimporteerd) maar ik zit met een brandende vraag.

Ik heb totaal 500MB aan mail staan (van de afgelopen 6 jaar) die ik graag wil houden.
Hoe zit het nou als ik over een maand bedenk dat ik het toch liever bij outlook express hou? kan ik het dan weer terug-importeren in outlook? of raak ik een maand mail kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Topicstarter
AtlonXP1800 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:39:
Ik ben net overgestapt van outlook express naar thunderbird, en opzich bevalt het best (alles wordt netjes geimporteerd) maar ik zit met een brandende vraag.

Ik heb totaal 500MB aan mail staan (van de afgelopen 6 jaar) die ik graag wil houden.
Hoe zit het nou als ik over een maand bedenk dat ik het toch liever bij outlook express hou? kan ik het dan weer terug-importeren in outlook? of raak ik een maand mail kwijt?
Het is niet makkelijk, maar wel te doen. Zie bv dit topic op MozBrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

hmm... 't ziet er niet makkelijk uit...
Ik heb nog een probleempje, Ik had een aantal meggage rules (filter) ingesteld staan in oe, deze worden niet automatisch overgenomen, dus dit moet met de hand.
Nu had ik er een rule in staan die mailtjes van een bepaalde afzender forwarde naar een aan der adres. Ik kan bij de filters in thunderbird geen forward optie vinden, bestaat deze wel?

een regel als deze, met checken op attachment kan ik er ook niet in krijgen

Where the Subject line contains 'swfml'
and Where the message has an attachment
Move it to the specified folder
and Stop processing more rules

[ Voor 30% gewijzigd door AtlonXP1800 op 20-02-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
AtlonXP1800 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:39:Ik heb totaal 500MB aan mail staan (van de afgelopen 6 jaar) die ik graag wil houden.
Als je e-mail naar TB importeert wordt het in OE niet verwijderd ofzo. Je bent het sowieso niet kwijt. Importeren is in dit geval gewoon kopiëren en niet overhevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

dat klopt, maar als ik TB een maand gebruik, en dan besluit toch maar weer OE te gaan gebruiken zou ik wel een maand mail missen in OE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik gebruik Thunderbird nu al een tijdje, ik ben overgestapt van eudora pro, hoewel thunderbird vooral gemaakt is voor mensen die outlook express gebruikten.

Het nadeel van thunderbird is toch wel dat er nogal wat kleine bugs/design flaws inzitten:
  • Bij account settings van de newserver biedt geen mogelijkheid heeft tot het invoeren van een username/paswoord.
  • Zelfde geld een beetje in het algemeen voor de account manager en paswoord manager, paswoord manager en account manager hadden beter geintergreerd kunnen worden..
  • Thunderbird "vergeet" onthouden paswoorden als er een fout gebeurd bij het connecten naar een paswoord beveiligde newserver. De volgende keer dat de connectie wel lukt, moet je je username/paswoord weer opnieuw invoeren :|
  • Geen mogelijkheden tot het "mark newsgroup as read" te zetten bij het verlaten van een newsgroup
  • Geen directe optie (het is een hidden feature) om single window mode te forceren, je opent nu standaard makkelijk meerdere windows of instanties van thunderbird, wat ik persoonlijk nogal onoverzichtelijk vind. (dit tov firefox, waarbij je wel alles (via tabs weliswaar) in 1 instantie kan houden).
Al met al een erg fijne client, maar gezien de toch wel belangrijke bugs nog vraag ik me af of ze de 1.0 release iets te snel hebben uitgebracht.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134201

*KNIP*

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 134201 op 21-02-2005 16:20 . Reden: wat was er mis met veranderde profiles.ini? Oh ja, paths met BACKslashes, goedemorgen! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101186

Ik heb een vreemd probleem met mijn Thunderbird installatie. Ik krijg om de 20 à 30 minuten constant een melding (popup rechtsonder) dat "Local Folders" één nieuw bericht heeft. Dit is echter niet het geval als ik het controleer, ik gebruik voor mijn dagelijkse e-mail overigens IMAP op een aparte folder. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 101186 op 22-02-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Anoniem: 101186 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:01:
Ik heb een vreemd probleem met mijn Thunderbird installatie. Ik krijg om de 20 à 30 minuten constant een melding (popup rechtsonder) dat "Local Folders" één nieuw bericht heeft. Dit is echter niet het geval als ik het controleer, ik gebruik voor mijn dagelijkse e-mail overigens IMAP op een aparte folder. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Compact je folder eens. In de knowledgebase op mozillazine.org staat dit namelijk als oplossing aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal wel een kinderlijk eenvoudige oplossing zijn, maar googlen op de geciteerde foutmelding + "thunderbird" leverde niets op, dus:

ben TB aan het installeren op compu van vriendin. Reeds in de account wizard krijg ik een probleem: bij het invullen van de - juiste - pop en smtp krijg ik de error"please enter a valid hostname". Met google kom ik er alleen achter dat ik van te voren een poort aan (uitgaande?) e-mail moet toewijzen, maar hoe en wat is me niet duidelijk. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Anoniem: 134201 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:08:
Zal wel een kinderlijk eenvoudige oplossing zijn, maar googlen op de geciteerde foutmelding + "thunderbird" leverde niets op, dus:

ben TB aan het installeren op compu van vriendin. Reeds in de account wizard krijg ik een probleem: bij het invullen van de - juiste - pop en smtp krijg ik de error"please enter a valid hostname". Met google kom ik er alleen achter dat ik van te voren een poort aan (uitgaande?) e-mail moet toewijzen, maar hoe en wat is me niet duidelijk. Iemand een idee?
Daar moet je als het goed in vullen,
voorbeeld:

pop3.xs4all.nl
smtp.xs4all.nl

Of als je bv Chello hebt
mail.chello,nl
mail.chello.nl

Dus welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik zei, ik vul het goed in. Sowieso moet je met foute instellingen geen email kunnen ophalen, maar ze moeten niet direct in die wizard al geweigerd worden. Maar goed, ik begrijp dat het gecheckt moet worden. 't is een @student.ru.nl-adres; pop is pop.student.kun.nl (check); ISP is tiscali, dus smtp.tiscali.nl (check)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 134201 op 22-02-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Ik snap effe niet wat je fout doet dan, want ik heb het net geprobeerd met een test account aanmaken via de wizzard. en ik kan gewoon pop.test.nl invullen en de wizzard gaat gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, na een reboot doet ie het wel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132516

Ik heb in de RSS reader van TB de tweakers.net RSS feed geplant, maar tot mijn ergernis komt er grote witte balk voor de tekst (waarschijnlijk misplaatse banner ofzo)

heeft iemand hier een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

is mij ook opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Anoniem: 132516 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:44:
Ik heb in de RSS reader van TB de tweakers.net RSS feed geplant, maar tot mijn ergernis komt er grote witte balk voor de tekst (waarschijnlijk misplaatse banner ofzo)

heeft iemand hier een oplossing voor ?
Javascript aanzetten verhelpt dit probleem.
Nadeel is wel dat je dan ook JS aan hebt staan voor email.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AtlonXP1800 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:49:
dat klopt, maar als ik TB een maand gebruik, en dan besluit toch maar weer OE te gaan gebruiken zou ik wel een maand mail missen in OE
[flamebait]Ik ben wel gek om een OE gebruiker te helpen OE te behouden...[/flamebait]

Wat ik zou doen is Thunderbird gebruiken met de optie om de mail bij het overhalen op de server te laten staan. Ik weet niet hoe Thunderbird er dan mee omgaat als je dan nog een keer je mail overhaalt (herkent Thunderbird dat het emails zijn die hij al een keer heeft overgehaald?) maar als je consequent na elke keer mail overhalen OE start en daar je mail ophaalt (waarbij de mails niet op de server blijven staan) heb je de mails in beide programma's. Als je dan na een maand besluit toch geen Thunderbird te gebruiken (kan me niet indenken) dan heb je toch alle mails ook in OE.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

bedankt, dat is op zich wel een goed idee.
Tot nu toe heb ik nog maar 1 reden gevonden om firefox niet te gebruiken, en dat zijn de message rules die kennelijk niet kunnen forwarend, en niet kunnen selecteren op mails met attachments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AtlonXP1800 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:08:
bedankt, dat is op zich wel een goed idee.
Tot nu toe heb ik nog maar 1 reden gevonden om firefox niet te gebruiken, en dat zijn de message rules die kennelijk niet kunnen forwarend, en niet kunnen selecteren op mails met attachments.
Heb je die suggesties naar het Thunderbird development team gestuurd? Het zijn in principe kleine wijzigingen, maar ze bieden wel veel functionaliteit.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Grote verzameltopics worden op GoT uitgefaseerd :)
Heb je een technische vraag over Thunderbird maak dan gewoon een eigen topic aan. Voor korte vraagjes tussendoor is er geen plek meer in *ervaringentopics*