Firefox crasht op de frontpage!? **oplossing inside**

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
Als ik in FF 1.0.6 onder WinXP met SP2 de volgende twee tabs open heb staan:
plan: Server werkzaamheden en uitbreidingen en http://www.tweakers.net/stats
En ik probeer op de statspagina het 'dit About Us artikel' (reviews: Tweakers.net serverpark) te openen, crasht FF (dwz hij gaat naar 100% cpu gebruik en reageert niet meer)

Is er iemand die dit probleem kan reproduceren? Om moet ik zoiets als dit gewoon als bug melden?

Edit: Als ik ze open beginnend met het About Us artikel dan gaat ie wel goed, en nu ook in andere volgorde. (Misschien omdat ie in cache zit hier?)

Edit2: Het lukt me nu niet meer om FF opnieuw te laten crashen op deze manier. (Daarnet wel 3 of 4 keer.)

[ Voor 27% gewijzigd door Jesse op 08-09-2005 20:02 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als het al een bug is dan lijkt het me eerder een bug in Firefox, maar ik kan in ieder geval je probleem niet reproduceren... (win2K Ff1.0.6)

Intentionally left blank

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij mij crashed het ook (ook FF 1.0.6).

Hebben we toevallig overeenkomsten qua extensions?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66112/full.png

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Jesse
Ik heb als extensions:
-Download manager tweak 0.6.3
-Marijuana Delicious Delicacies 1.0
-PDF Download 0.5.1
-IE View 1.2.4
-Copy plain text 0.3.1
PDF Download hebben we beide, maar die lijkt (?) me sterk.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer het eens met een nieuw profiel of start Firefox eens op als volgt: "c:\Program Files\firefox\firefox.exe" --safe-mode. Als je het dan nog hebt, is het een bug in Firefox, anders in de extensies. Overigens heb ik er geen last van met: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9a1) Gecko/20050908 Firefox/1.6a1 ID:2005090807.

[ Voor 44% gewijzigd door Harm op 08-09-2005 20:28 ]

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Ik heb het hier op mijn werkplek (W2K-EN SP4 / FF1.0.6 zonder extensies) sinds een (gokje) ½ week ook.
Het is alleen maar op de T-Net FP en alleen als ik probeer een willekeurig item te openen. Ik kan wel rechtstreeks een item openen maar surfen op de FP dus niet. Ook in de safemode van FF gaat het niet goed, load is 100% en het enige wat help is killen met de taskmanager.

Zojuist heb ik FF in zijn geheel opnieuw geïnstalleerd maar ook dit helpt niet. :(

edit:
Nu ik thuis ben en het eens op mijn GNU/Linux bak met FF probeer gaat het zonder enige problemen :? wellicht een FF icm Windows probleem?

[ Voor 15% gewijzigd door ZuBat op 10-09-2005 14:38 . Reden: aanvulling ]

help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het sinds kort ook :( zowel of XP SP2 als Ubuntu. Beide FF 1.0.6. Soms kan ik een artikel of 2 lezen, maar vaak hang FF zich op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het vervelende van dit soort gevallen is dat als wij het niet zo kunnen reproduceren het enkel gissen is waar het aan kan liggen. Feit is dat duizenden andere gebruikers er blijkbaar geen last van hebben want dan zou het hier wel storm lopen (zo'n 40% van onze bezoekers gebruikt Firefox).
Daardoor heb ik het vermoeden dat er een externe oorzaak is (buiten browser en onze code); je moet dan denken aan dingen als virusscanners, softwarematige firewalls, anti-spyware progs, plugins of extensies, alsmede non-default instellingen.
Feit is dat een browser niet hoort te crashen; als iets een crash veroorzaakt is dat altijd een bug in de browser (die vangt de foutsituatie niet goed op). Ik kan dan alleen maar hopen dat er mensen zijn die een talkback-enabled versie van Firefox gebruiken en crashdata rapporteren aan Mozilla.

Kortom: zonder uitgebreide informatie of wat primaire analyses van mensen met dit probleem kunnen wij hier, hoe graag we het ook willen, weinig aan doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij is dit ook sinds ik flashgot heb, ik heb het nu deinstalled en ga nu eens kijken of dat nog steeds gebeurt.

voor de rest heb ik dezelfde problemen als bovenstaande

edit: het werkt nog niet, hij blijft dezelfde fouten geven
edit2: het is ook geen theme want ook bij default theme doet hij het (dat zou verklaren waarom niet iedereen er last van heeft)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Bij mij crashed die ook. WinXPsp2/ff1.0.6. Lijkt me niet zo nodig om iets te doen aan dit probleem. Hoe groot is de kans dat iemand die drie pagina's in een venster opent. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

bij mij is het voor de duidelijkheid ook gewoon met 1 venster open en het maakt niet uit wat :/

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:59
Hij crashte hier bijna, ik kon nog net het tab wegklikken :/

edit:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.10) Gecko/20050717 Firefox/1.0.6
Windows XP SP2

Ehhh tja, dat is het wel zo'n beetje, verder is het allemaal default.

[ Voor 61% gewijzigd door danslo op 14-09-2005 15:42 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nogmaals: zonder uitgebreide extra informatie kunnen wij dus helemaal niets met dit soort meldingen...

Intentionally left blank

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb er hier helemaal geen last van met FF 1.06 en Win XP Pro, heb verder geen extensions.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Zelf heb ik dit probleem ook, echter enkel bij het openen van één van de pagina's van het IFA artikel. Het artikel zelf opent probleemloos. De link in een nieuw venster openen resulteert ook in 99% CPU usage. Voor de rest heeft ie het altijd gedaan.

Hier draai ik ook FF 1.06 zonder enige extensies op WinXP SP2. Voor de rest draai ik geen actieve anti-spyware, wel Symantec Antivirus, echter zie ik niet in dat dit het probleem is. Is er misschien gebruik gemaakt van nieuwe code in het artikel ?

BTW: ik meld dit om erop te duiden dat er meer mensen zijn met het probleem en in de hoop dat het wat afdoet voor het zoeken van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

heb een bugje kan aan FF liggen kan aan de frontpage liggen.
zodra ik naar de 2e pagina van de IFA reportage ga (wat voor manier dan ook) loopt FF finaal vast
IE doet het perfect.

hebben meer mensen dit probleem?

windows XP NL SP2
FF 1.0.6 NL

edit: FF crash op FP ?
probleem is schijnbaar al bekend slotje dan maar?

[ Voor 20% gewijzigd door snooze op 16-09-2005 01:24 ]

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

snooze: ik heb je bericht even hierheen gemerged ;)

Ik zal straks @office nog even kijken met Ff 1.0.6 onder winXP - hier onder win2000 kan ik het niet reproduceren. Ik denk echter dat er, zoals eerder gezegd, een externe factor in het spel moet zijn.
Ik heb voor de zekerheid pagina 2 nog even door de HTML validator heengehaald, maar daar zitten geen rare fouten in en ook geen andere scripting dan op andere pagina's.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 10-09 12:29
Ik heb nog wat info, al weet ik niet of het nuttig is. Allereerst gebruik ook ik FireFoX 1.0.6 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.10) Gecko/20050717 Firefox/1.0.6).

Ik draai Windows XP SP2 met vrij recente updates. Ik heb verder niet ge-update vlak voor of nadat het probleem ontstond.
Ik draai verder geen antivirus software, firewall, spywarescanner of andere zut van dat soort.

Wat allereerst merk, is dat bij een dergelijke crash, ik mijn cache kwijt lijk te zijn. Ik moet alle images en dergelijke ook weer opnieuw binnenhalen.

Daarnaast heeft firefox ook vaker moeite met de FP. Het lijkt dan of hij crashed, maar gaat dan in 1 klap weer door. De load schiet dan naar 100%, firefox staat een tijdje stil en ik kan er niets meer mee doen, en plots schiet het zaakje vooruit en staat de volgende pagina voor mijn neus.

Ik ben dus gewend dat firefox alles razendsnel voor mijn ogen opbouwt, maar hij lijkt af en toe gewoon te hangen, en dan in 1 keer door te schieten, terwijl andere sites wel normaal opgebouwt worden.

Ik zal even kijken of het probleem op specifieke pagina's ofzo optreed...

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Phuncz schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:30:
Zelf heb ik dit probleem ook, echter enkel bij het openen van één van de pagina's van het IFA artikel. Het artikel zelf opent probleemloos. De link in een nieuw venster openen resulteert ook in 99% CPU usage. Voor de rest heeft ie het altijd gedaan.
Ik heb hier vreemd genoeg ook last van. Zelfs toen ik aan het artikel bezig was en het hele document onder embargo stond. Ik gebruik
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050914 Firefox/1.0.7
als huidige Firefox en ook met de vorige, ik dacht dat dat versie 1.0.5 was, gebruikte versie had ik daar problemen mee. Door een nieuwe instantie van Firefox te starten wordt de bug teniet gedaan, dat wil zeggen dat de instantie die blijft hangen opeens weer werkt. Buiten die review werkt alles naar behoren, het is echt alleen reviewdocument 592 wat voor problemen zorgt, andere reviews worden zonder problemen gerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49

Tux

Ik heb het probleem ook (alleen bij subpagina's van de IFA review). Ik gebruik:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.10) Gecko/20050717 Firefox/1.0.6

Met als enige extension: Web Developer Toolbar.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Robin: heb jij ook banners aanstaan? Roelant klaagde gisteren ook al dat hij soms timeouts kreeg op webads.nl (hoewel ik zelf nergens last van had).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Na het legen van mijn cache zie ik wel dat Ff 1.0.6 mijn CPU naar 50% trekt en dat het clientside parsen een seconde of 3 duurt (ondanks snelle bak). Met JS uit is dat slechts enkele honderden van een seconde, dus er is blijkbaar toch een stukje script dat op bepaalde pagina's erg veel tijd opvreet - ik ga onderzoeken welk script dat is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik heb de banners uitstaan op de frontpage, maar als ik last had van bannertimeouts op mijn pc dan zou Firefox de pagina voor een gedeelte moeten renderen en dan pas 99% CPU-gebruik hebben. Hier neemt Firefox meteen 99% usage in beslag zodra ik naar een volgende pagina van review 592 wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Overigens speelt dit probleem voor zover ik kan zien niet in Deer Park of Firefox 1.5 - het zou dus best een bugje in Ff 1.0.6 kunnen zijn die ergens door getriggered wordt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook, net hetzelfde, tab openen of login pp-up and bang!

Ik heb het met FF portable 1.06.

Jongens, naar de bugzilla!

Trouwens is T-net de enige site waar ik het probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ik had de bug met een mytweakers.net clean abbo (met de banners uit dus).
Overigens heb ik idd in Fx 1.5 Beta 1 nergens meer last van. (In Fx 1.0.6 later ook niet meer zoals ik al een keer ergens bij geedit had.) Wel zaten er in elk geval met Fx 1.0.6 nog steeds pagina's tussen die de proc (AthlonXP 2500+) even op 100% trokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 16-09-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Hier nog iemand (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.10) Gecko/20050716 Firefox/1.0.6). Heb net even zitten testen:

Als ie crasht dan zijn de plaatjes bij mij nog niet geladen. Disable ik de plaatjes (via webdev toolbar) dan werkt het.
In FF safe mode crast mijn fox op pagina 2, zonder safemode op pagina 3 van het artikel (!?). Als de pagina eenmaal een keer geladen is dan blijft hij werken bij mij. Als ik dan m'n cace/history verwijder komt het probleem weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik had net in het nieuwsoverzicht van vandaag last van hetzelfde euvel als bij de review. Toen ik vanuit http://www.tweakers.net/nieuws naar 'Nieuws van vorige dag (donderdag 15 september 2005)' wilde surfen, sprong het CPU-gebruik naar 99%. De CPU-udage springt ook weer omhoog als ik het nieuws van nog een dag eerder wil lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hier totaal geen last van de hierboven beschreven problemen. Let wel, ik maak gebruik van de Mozilla FireFox localized optimised M3 build van MOOX, te vinden op moox.ws/mozilla/localizedbuils.htm.

Extensions:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvth/images/tweakers/FF-extensions.png

Mozilla FireFox build info:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvth/images/tweakers/about-mozilla.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik heb het ook nu voorgehad bij:

nieuws: Controller Nintendo Revolution gepresenteerd

De afbeeldingskoppelingen zijn veranderd blijkbaar. Zou dit hiermee te maken hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Eea lijkt te maken te hebben met het vernieuwde zoekmenu dat gebruik maakt van Ajax.
Er zit een bug in Ff 1.0.6 mbt de HTTP headers en caching (of eigenlijk: gebrek aan caching), en onder sommige omstandigheden lijkt dit dus zelfs tot 'lockups' te leiden :/
Deze bugs zijn in Deer Park gefixed, maar helaas heb ik nog geen workaround voor Ff 1.0.6 kunnen vinden...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Phuncz schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 13:20:
Ik heb het ook nu voorgehad bij:

nieuws: Controller Nintendo Revolution gepresenteerd

De afbeeldingskoppelingen zijn veranderd blijkbaar. Zou dit hiermee te maken hebben ?
Misschien, in het artikel zijn de twee plaatjes vervangen door twee gedetaillerdere plaatjes die ook nog eens niet gemerkt zijn door een site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45

Illusion

(the art of)

en het gekke is, dat Opera 8.01 ook sinds ca 3 dagen op elke willekeurige pagina van de frontpage crashed.
Opera 8.01, win2k sp4, en de afgelopen maanden niets aan de config veranderd (jaja, dat kennen we idd)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor Opera is er ws wel een oplossing: upgraden naar 8.02 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 16-09-2005 14:21 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij lijkt het nu weg te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even een optie ingebouwd om 'ajax' op het zoekmenu uit te zetten (setting wordt middels een cookie onthouden): er staat een bolletje achter de dropdown in het zoekmenu, door erop te klikken kan je aan/uit toggelen.
Mensen met 100% CPU problemen moeten eens proberen of het uitzetten van de ajax-functionaliteit van het zoekmenu soelaas biedt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Laatst online: 10-09 09:42

Glabbeek

Dat dus.

Alleen is nu het hele inputfield bij het zoeken verdwenen, ik zie alleen nog maar de dropdown list om aan te geven waar je wil zoeken. Ik heb al op ^r gedrukt om de cache uit te sluiten. De gebruikte browser is Firefox 1.0.6 onder XP SP2.

edit:

En toen deed 'ie het weer :)

[ Voor 12% gewijzigd door Glabbeek op 16-09-2005 16:41 ]

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik had er ook last van, en met AJAX uit lijkt het te werken. Heel fijn :) \o/ crisp \o/

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Glabbeek schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:37:
Alleen is nu het hele inputfield bij het zoeken verdwenen, ik zie alleen nog maar de dropdown list om aan te geven waar je wil zoeken.
Dat is ook datgene waarvoor de Ajax-combinatie gebruikt wordt. Zie voor meer info deze .Plan.

Zoals ik op IRC meldde, ik heb met een uitgeschakelde Ajax-search geen last meer van een hangende Firefox. Ik ben sowieso blij met de eenvoudige search, daar kan ik beter mee uit de voeten dan de search met Ajax :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als ik gewoon al op de Tweakers.net site komt (http://tweakers.net), dan flipt mijn pc al.
FF neemt dan 60mb aan geheugen in en oplopend. Enig voordeel: hij crasht alleen niet.

FF 1.06 onder XP (geen sp)
Verder geen extensions geinstalleerd.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Overbodig wellicht, maar hier ook FireFox crashes. Ik was bezig met een grote render-actie en dacht dat het daaraan lag. 6 Uurtjes renderen weg omdat m'n pc niks meer deed (zelfs Ctrl+Alt+Del was dood) ;(

Anyway, ik heb het op de "Tweakers.net bezoekt IFA 2005" pagina's. Heel T.net is traag (FP dus, forum is oke) maar het lijkt bij het genoemde artikel vooral bij pagina 2 en 3 mis te gaan.

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:51
Voor de mensen die Crisps oplossing niet kunnen vinden hier even 2 plaatje, mocht je het dan nog niet kunnen vinden... :X

Ajax AAN:
Afbeeldingslocatie: http://marckari.nl/pics/ajax-on.gif

Door op het groene bolletje te klikken verander je de status dus naar:
Ajax UIT:
Afbeeldingslocatie: http://marckari.nl/pics/ajax-off.gif

_/-\o_ Crisps For President _/-\o_

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hier werkt het !! Thanks Crisp, keep up the good work !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ok dan Crips werkt nu perfect. Snel hopen dat de nieuwe FF er aan komt
_/-\o_

BTW: waarom heet dat proggie ook AJAX |:( . dan vraag je er toch om (zei iemand uit Twente :Y) )

[ Voor 42% gewijzigd door loodgieter op 18-09-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Haha, ik had het ook, wat irritant zeg. Verbaast me dat de oplossing zo simpel was :P Moest wel ff zoeken naar dit topic though :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Nu komt het leuke....Ik kan gewoon alles weer openen op de FP :) En het maakt niets uit met of zonder AJAX :?
Wat en wie het ook heeft gedaan bedankt hiervoor :P

help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 13:16
reviews: Tweakers.net FAQ

Hmm, ik heb er nog steeds last van.

Firefox 1.0.6 standaard (bijna standaard dan, het is de Nederlandse versie) zonder extensies.

Het maakt niet uit of ik AJAX aan of uit zet, Firefox crasht bij mij op deze pagina: reviews: Tweakers.net FAQ

Ik durf dat wel crashen te noemen. Ik heb 'm van 20:15 tot 21:10 aan laten staan en hij laat niets zien. Eens kijken of een herinstallatie werkt.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
:X Daar crasht mijn browser ook op... En ik gebruik nog wel een trunkversie: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9a1) Gecko/20050919 Firefox/1.6a1 ID:2005091907. Eens zien wat IE daar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Mijn browser crasht daar totaal niet op, dus misschien een extensie die jullie beide hebben?

Ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Hmz, dat is raar. Nu crasht de browser weer niet :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 13:16
Na een schone installatie van de browser crashte firefox nog steeds.

Nog even voor de duidelijkheid: ik heb geen extensies geïnstalleerd.

Ik heb in 'Extra' --> 'Opties...' --> 'Webfuncties' eens de vinkjes voor 'Java inschakelen' en 'JavaScript inschakelen' uitgezet en toen crashte FF niet. Zet ik hem weer aan, crasht 'ie ook niet :?

Oftewel, nu kan ik het ook niet meer reproduceren. Klooien met vinkjes, browser opnieuw opstarten. Crashen doet 'ie niet meer.

------
Nog eens opnieuw geïnstalleerd. Als je direct na de installatie die pagina probeert te laden loopt hij vast. Dan kill ik de browser in taakbeheer. Vink ik nu JavaScript af, dan laad hij gewoon. Vink ik JavaScript weer aan, doet hij het ook weer. Ook als ik de browser afsluit en opnieuw start laad de pagina gewoon. Ook als ik dat in een andere tab doe.

----- Edit 3:
Als ik Windows daarna opnieuw opstart (en ik heb nog niet aan het vinkje van JavaScript gezeten, die dan aan staat) dan crasht Firefox weer...

----- Edit 4:
Nu nog waziger, de net uitgebrachte 1.0.7 crasht ook niet meer op de site die ik noemde. Bij de laatstgenoemde site in de startpost gaat hij weer op zijn muil :P.

[ Voor 80% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-09-2005 23:11 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

net ook even een test uitgevoerd op alle pagina`s die hier worden genoemd meermaals maar krijg geen vastlopers meer.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl-NL; rv:1.7.10) Gecko/20050717 Firefox/1.0.

geen extra Extentsies toegevoed. Nog niet althas omdat ik die problemen ook had zal ze nu weer toevoegen.

[ Voor 3% gewijzigd door loodgieter op 20-09-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sowieso was het 'crash'-probleem intermittent; dat wil zeggen dat het probleem zich niet altijd voordeed en ook niet op elke pagina.
Inmiddels heb ik nog een workaround gevonden voor een Firefox-bug mbt XMLHttpRequest en die staat inmiddels ook online. Firefox 1.0.x blijkt de content-length van de response verkeerd te berekenen waardoor hij soms een connectie naar de server open hield; een expliciete connection: close zou dat op moeten lossen. Vooralsnog heb ik het probleem met deze nieuwe fix ook niet meer kunnen reproduceren.

Intentionally left blank

Verwijderd

m'n ff .0.6 is op m'n thuisconfiguratie XPSP1 nooit gecrasht, SP2 met portable ff .0.6 op m'n werkpc voortdurend een crash, behalve als ik de cookies wiste. maar goed, het probleem is nu van de baan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 19:12 . Reden: heb ook crash thuis met 39103-link ]

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:12

PeNGuiN

't Is Wat...

Hier werkt het nog steeds niet; het laden van de FP en artikelen gaat traag en loopt soms vast (XPSP2, FF 1.0.7). Bovendien wordt het uitzetten van de AJAX-search niet onthouden. Het bolletje is iedere keer weer groen na een restart van FF, terwijl ik ingelogd zit.

Dr. Phil himself!

• Dutn
  • Laatst online: 05-09 13:41
Ik heb net de nieuwe versie gedownload ( 1.0.7 ) en heb de vastlopers nog steeds. Wanneer ik de workaround van crisps ( ajax uit ) zet loopt alles weer helemaal goed en snel.

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

crisp schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:39:
Sowieso was het 'crash'-probleem intermittent; dat wil zeggen dat het probleem zich niet altijd voordeed en ook niet op elke pagina.
Inmiddels heb ik nog een workaround gevonden voor een Firefox-bug mbt XMLHttpRequest en die staat inmiddels ook online. Firefox 1.0.x blijkt de content-length van de response verkeerd te berekenen waardoor hij soms een connectie naar de server open hield; een expliciete connection: close zou dat op moeten lossen. Vooralsnog heb ik het probleem met deze nieuwe fix ook niet meer kunnen reproduceren.
Ik had er toch even last van, FF 1.07 vertikte het om de frontpage te serven (ook directe T.net-links trouwens). Na 5x herstarten en een herinstallatie van FF lukte het na een paar minuutjes wel, met AJAX weer aan (hij onthoud de keuze trouwens wel bij mij) :).

[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 24-09-2005 22:22 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Hm. De links die hier gegeven werden had ik geen probs mee.

FireFox liep vandaag echter wél vast... toen ik vanuit GaMeOvEr in "Post hier foto's en specs van je home-ci..." de "specs" link in een nieuw tab wilde openen. Met AJAX uit is het idd opgelost. :)

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050915 Firefox/1.0.7

edit:

En om het af te maken, het blijft ook weer gewoon werken met AJAX weer terug aan. :X :X

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 25-09-2005 00:20 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Laatst online: 17-04-2022
Dit is een nasty MF. Bij mij treedt-ie op bij nieuws: Intel 955x-chipset versus nForce 4 SLI Intel Edition.

Het AJAX-bolletje van Crisp is niet te zien (ja, ik weet waar-ie hoort te zitten maar er staat zo'n 'pic-not-found'-icoontje en daarop klikken leidt tot een 'transferring data from T.net'-loop).

Toen ik merkte dat FF het probleem onder een ander profiel niet had, d8 ik dat het aan 1 van m'n FF-extensies lag. Die heb ik echter 1 voor 1 aan dat profiel toegevoegd maar daaronder werd de crash niet herhaald. Het weghalen van alle extensies onder dit profiel hielp ook niet. Helaas, bijna een uur verder en ik heb geen flauw benul waar het aan ligt. Ik ga m'n profiel leegdonderen in een nieuwe poging d'r vanaf te komen.

-Edit1- Nou, dat hielp dus niet. :/ Als ik onder een ander account op deze pc inlog dan treedt het probleem bij dezelfde Firefox niet op, en nu, na een completely clean re-install onder m'n eigen account crasht-ie doodleuk weer. Om moedeloos van te worden dus.

-Edit2- XP-account compleet verwijderd en opnieuw toegevoegd: hielp ook niet. Account van m'n vriendin: geen probleem. Ergens zit een verschilletje wat de crash mede-veroorzaakt; het is me een raadsel wat dat mag zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Mick op 25-09-2005 02:06 ]

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn firefox gaat met Ajax uit ook onderuit op de link uit Japie_17 in "FF crash op FP ?". Windows XP SP2, firefox 1.06 zonder extensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Bij mij ook uitsluitend bij nieuws: Intel 955x-chipset versus nForce 4 SLI Intel Edition.
XP SP2 (autopatch) + Mozilla Firefox 1.0.7
Extensies:
Googlebar

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 25-09-2005 09:27 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn topic:Firefox crasht bij bezoek sysspecs is inderdaad gerelateerd aan dit probleem. Als ik de pagina open met de Ajax optie aan crasht de browser. Ajax uitzetten en daarna de pagina openen lukt wel.

Overigens heb ik (tot nu toe) alleen problemen op de Gallery pagina's, niet op de overige pagina's van T.Net.

[ Voor 25% gewijzigd door P_de_B op 26-09-2005 16:51 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Hier ook het probleem. Crasht op de FP van tweakers.net. 100% load en volledige freeze up van FF

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Lampie1979, ik vind de topicwaarschuwing (dat stukje tekst in het blauw vlak boven de quick reply) inderdaad ook wat klein, maar hij valt mij wel op. Jou nu ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Sinds enige tijd "zeurt" mijn IE, versie 6.0.2800.1106, op de FP over Active-X. Als ik dat niet wil -en waarom zou ik, was nooit nodig- dan volgt een "run-time-fout" in regel 229; toegang geweigerd (3x).
FF werkt toch niet met Active-X? Mogelijk is er verband.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Toff schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:59:
Sinds enige tijd "zeurt" mijn IE, versie 6.0.2800.1106, op de FP over Active-X. Als ik dat niet wil -en waarom zou ik, was nooit nodig- dan volgt een "run-time-fout" in regel 229; toegang geweigerd (3x).
FF werkt toch niet met Active-X? Mogelijk is er verband.
Met IE moet je ActiveX gebruiken om via javascript een request naar de server te doen. Jij zal je IE wel iets te strak afgesteld hebben :)

• Toff

Toff

FP ProMod
"Jij zal je IE wel iets te strak afgesteld hebben :)" Nou, over "te" kunnen we een discussie beginnen, maar het gaat me erom, dat het erop volgende "probleem" zich pas een paar dagen voordoet. Ongeveer net zo lang als de problemen met FF.
Is overigens al eens eerder gebeurd, dat T-net FP lastig was, om het zo maar te noemen. Ging toen na een tijdje weer over. Ik dacht toen -en denk nu nog- dat er wel eens een advertentie dwars kon liggen.
Maar ik klaag daar niet over hoor, want iemand moet toch de kosten betalen. Ik merk alleen, dat ik veel minder tijd besteed aan T-net, omdat het me toch stoort -en minder tijd = minder inkomsten uit reclame -> andere reclame, hoop ik dan maar...

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:27

r0b

nav meerdere reacties in dit FP artikel: nieuws: Meer bekend over MIT's $100-laptop

Is het misschien raadzaam om AJAX eerst even in de ijskast te zetten (disablen), totdat een gefixte versie van Firefox mainstream is?
In ieder geval lijkt een update in de .plan wel aan te raden.

[ Voor 18% gewijzigd door r0b op 28-09-2005 23:31 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Toff schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:24:
"Jij zal je IE wel iets te strak afgesteld hebben :)" Nou, over "te" kunnen we een discussie beginnen, maar het gaat me erom, dat het erop volgende "probleem" zich pas een paar dagen voordoet. Ongeveer net zo lang als de problemen met FF.
Hoe strakker je je security insteld hoe "slechter" sites kunnen draaien, dat is een keuze die je zelf maakt :)
Of moet je als site bouwer maar altijd bij IE3 ofzo blijven omdat er misschien mogelijk iemand de site niet kan zien zoals die bedoeld is? ;)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IE7 zal native support hebben voor XMLHttpRequest, dus zonder gebruik te hoeven maken van ActiveX.
Als je ActiveX disabled hebt en niet telkens een foutmelding voor je neus wilt hebben moet je dus gewoon de Ajax-functionaliteit van het zoekmenu uitschakelen.

Ik zal morgen eens een update in de .plan zetten; default disablen is een optie, maar dat zou ik dan het liefst enkel voor Ff 1.0x laten gelden.
Ik heb de laatste dagen nog wel verder gezocht naar eventuele workarounds maar die lijken er niet echt te zijn. Jammer dat dit niet onder 'Ultra Critical' valt en dus niet meer in Phoenix gefixed gaat worden...

Intentionally left blank

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Voor de volledigeheid (en ook een beetje omhet topic te blijven volgen) wil ik ook nog wel even melden dat het bij mij ook mis ging met dat FP-artikel over doe 100$ laptop.
1 dag oude installatie van Windows XP SP2 en Firefox 1.07, zonder enige extentie geeft dus ook problemen.
Het lijkt dus een combinatie te zijn van bestanden die mogelijk nog niet in de cache staan en het heeft dus niets te maken met FF-extenties, of aanpassingen onder Windows (ok,ok ik heb mijn achtergrond aangepast :) )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik heb nooit problemen gehad, maar ik surf wel via Privoxy, misschien dat die de betreffende code eruit filtert ofzo?

Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050922 Fedora/1.0.7-1.1.fc4 Firefox/1.0.7

(voorheen ook FF 1.0.6)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 00:20 ]

• Harm
  • Niet online
Kleine titelaanpassing om het probleem en de oplossing nadrukkelijker onder de aandacht te brengen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ondertussen heb ik de code zo aangepast dat voor Firefox 1.0.x initieel de ajax-functionaliteit van het zoekmenu disabled is.

Intentionally left blank

• Mick
Ondertussen heb ik de code zo aangepast dat voor Firefox 1.0.x initieel de ajax-functionaliteit van het zoekmenu disabled is.
_/-\o_ Heel goed. Ik schaamde me al enigzins dat FF op m'n eigen artikel crashte, en wilde die bijna gaan debuggen. ;)

computo ergo sum

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem lijkt overigens vaker op te treden op pagina's waar ook meerdere grote plaatjes staan (zoals in dit artikel), en het lijkt ook enigszins OS-afhankelijk te zijn daar ik er onder windows 2000 nog geen last van heb gehad en het onder windows XP wel eenvoudig kan reproduceren.

Intentionally left blank

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Als ik de reacties zo lees treed het ook vaker op met SP2 dan met SP1 van XP.
Mischien is de testset in dit topic iets te klein om er echt uitspraken over te kunnen doen, maar het lijkt in elk geval wel zo :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TD-er schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:01:
Als ik de reacties zo lees treed het ook vaker op met SP2 dan met SP1 van XP.
Mischien is de testset in dit topic iets te klein om er echt uitspraken over te kunnen doen, maar het lijkt in elk geval wel zo :)
Ik gebruik SP2 maar heb er zelf nooit last van gehad, en ik heb de laatste tijd wat meer op de FP gezeten dan dat ik normaal doe.

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Ik heb ook sinds een tijdje dit probleem (voor het eerst bij het artikel over de IFA en vadaag ook bij het artikel over het Kingwin WC setje). Ajax uitschakelen leverd inderdaad weer een volledig werkende firefox op. (offtopic: Ajax is wel een goed functionerend stukje code vind ik, erg handig!)

Voor de volledigheid

browser: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050915 Firefox/1.0.7
plugins: "PDF download" en "Forecastfox"
In IE heb ik het probleem (zoals iedereen hier zo te zien) niet.

Ik meld dit maar even zodat er wellicht meer inzicht komt in mogelijke variabelen mbt. dit probleem

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Erkens "Hoe strakker je je security insteld hoe "slechter" sites kunnen draaien, dat is een keuze die je zelf maakt"
Je wilt voorstellen dat ik Active-X met IE maar zonder vragen moet goedvinden ??? Dank je, ik kies voor "vragen om toestemming", maar sinds kort, wilde ik behulpzaam aangeven, levert een standaard (het produceert meestal slechts irritante bewegende reclames) "nee" op de FP foutmeldingen op.
- Inmiddels zit de "fout" in regel 230 (4x), ipv regel 229 trouwens.

@crisp "IE7 zal native support hebben voor XMLHttpRequest, dus zonder gebruik te hoeven maken van ActiveX.
Als je ActiveX disabled hebt en niet telkens een foutmelding voor je neus wilt hebben moet je dus gewoon de Ajax-functionaliteit van het zoekmenu uitschakelen."

Ik heb gewoon geen idee waar je het over hebt. Sorry; kan je me op weg helpen?

@TD-er "Als ik de reacties zo lees treed het ook vaker op met SP2 dan met SP1 van XP."
Ik gebruik hier XPhome SP1, met alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Toff: jij hebt het over iets heel anders dan de rest in dit topic.

Overigens heb ik zelf even getest met o.a. 'Run ActiveX controls and plug-ins' en 'Script ActiveX controls marked safe for scripting' op 'Prompt' of 'Disable', maar dat levert op het zoekmenu geen fouten op (wel prompts bij 'Prompt' uiteraard). Het is al zodanig opgezet mbv try-catch blokken dat het op dat punt ook geen fouten op zou mogen leveren, hetgeen mijn test bevestigd.
Ik vermoed dat je die fouten krijgt van flash-banners (da's in IE immers ook via een ActiveX plugin geregeld) - en dat ligt eerlijk gezegd buiten onze invloed.

De Ajax-functionaliteit van het zoekmenu uitschakelen doe je overigens door op het groene bolletje achter het eerste veld te klikken - hij wordt (en blijft - tenzij je ook cookies blokkeerd) dan rood en zal dan geen ActiveX prompts meer genereren.

[ Voor 43% gewijzigd door crisp op 30-09-2005 00:31 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Toff schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:09:
@Erkens "Hoe strakker je je security insteld hoe "slechter" sites kunnen draaien, dat is een keuze die je zelf maakt"
Je wilt voorstellen dat ik Active-X met IE maar zonder vragen moet goedvinden ??? Dank je, ik kies voor "vragen om toestemming", maar sinds kort, wilde ik behulpzaam aangeven, levert een standaard (het produceert meestal slechts irritante bewegende reclames) "nee" op de FP foutmeldingen op.
- Inmiddels zit de "fout" in regel 230 (4x), ipv regel 229 trouwens.
Ik volg je niet helemaal wat je nu hier probeerd te vertellen.
Maar wat ik bedoelde is dat je er zelf voor kiest om de veilige activeX componenten uit te schakelen waaronder dus het activeX component wat voor XML overdracht zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ crisp: "Toff: jij hebt het over iets heel anders dan de rest in dit topic."
Ja, dat lijkt wel zo, maar wat ik oospronkelijk aangaf, was, dat IE dus ook al een paar dagen "vreemd" deed, hetgeen mogelijk meer duidelijkheid zou kunnen verschaffen omtrent het FF probleem.
"De Ajax-functionaliteit van het zoekmenu" Zit die in IE? Ik vermoed FF? Daar waar je het ter sprake bracht, begon je over IE(7), dus ik dacht... Dat "groene bolletje", in FF of Tnet?
Dat de banners voor mij de oorzaak zijn, had ik zelf al verondersteld (reclames). Ik lig er ook niet van wakker. Nogmaals, (ook @ Erkens) ik wilde alleen behulpzaam zijn, door info uit de IE-hoek aan te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16

Klippy

Still Game

crisp schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:07:
Da's fijn, maar de crash doet zich ook voor bij Mozilla 1.7.12 en daar gaat hij niet vanzelf uit.
Dus ik weet verder niet of je dat ook wil aanpassen ofzo, maar ik denk ik meld het ff ;)

Mozilla 1.7.12
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050915

Is het misschien gewoon een Gecko ding, niet speciefiek voor FF?
Maar ik roep maar wat, begrijp weinig van dit topic :+

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het is inderdaad een Gecko ding; de hele 1.7 branch zal er wel last van hebben. 1.8 niet meer.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik heb nu zelfs FF 1.5 Beta 1 gedownloaden, en ook nu crasht ie als ik T.Net wil openen.....

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

webfreakz.nl schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:30:
Ik heb nu zelfs FF 1.5 Beta 1 gedownloaden, en ook nu crasht ie als ik T.Net wil openen.....
Wat bedoel je precies met 'crasht'?
Helpt het uitschakelen van de ajax-functionaliteit van het zoekmenu dan ook?

Ik draai al tijden Deer Park, en thuis ook 1.5 Beta 1 zonder enige problemen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Hij slaat dat niet op in een Cookie... althans het bolletje blijft groen na een refresh.....

echter als ik heel lang wacht gaat die fout weg en kan ik gewoon surfen. Maar als ik een nieuwe pagina laad/open heb ik wéér kans op hetzelfde effect.....

[ Voor 4% gewijzigd door webfreakz.nl op 02-10-2005 16:09 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

webfreakz.nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:09:
Hij slaat dat niet op in een Cookie... althans het bolletje blijft groen na een refresh.....

echter als ik heel lang wacht gaat die fout weg en kan ik gewoon surfen. Maar als ik een nieuwe pagina laad/open heb ik wéér kans op hetzelfde effect.....
Dan is er wellicht aan jouw kant een instelling gedaan die voorkomt dat de cookie wordt opgeslagen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
crisp schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:15:
Dan is er wellicht aan jouw kant een instelling gedaan die voorkomt dat de cookie wordt opgeslagen?
Ik had hem ook uitgezet (scheelde op deze PII 400 heel veel laad/render tijd), maar sinds een paar dagen is hij weer groen, en uitzetten heeft verder geen effect meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Leeg je cache eens; misschien zit je nog met oude versies van de javascripts ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Toff schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 01:05:
*knip*
"De Ajax-functionaliteit van het zoekmenu" Zit die in IE? Ik vermoed FF? Daar waar je het ter sprake bracht, begon je over IE(7), dus ik dacht... Dat "groene bolletje", in FF of Tnet?
*knip*
crisp in "Firefox crasht op de frontpage!? **oplos..."
Mr1ncr3d1bl3 in "Firefox crasht op de frontpage!? **oplos..."
;)

[ Voor 61% gewijzigd door Jesse op 03-10-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 16:46
@Crisp. Met Mozilla 1.7.12 en FireFox 1.5 beta 1. Krijg ik met en zonder "ajax" 100% load op mijn proc
wanneer ik de frontpage van t.net laad. In FireFox heb ik de cache al geleegd. Beide browsers crashen echter niet. Ze worden alleen nogal traag. Als ik de pagina via IE bekijk is de CPU belasting ook dik 90%. Lijkt me niet normaal.

Volgens mij komt het door die HP banner (met die vallende bladeren).

[ Voor 39% gewijzigd door LeNNy op 03-10-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het nu ook, maar met verschillende reclames. het is heel eenvoudig, ik kom niet meer op de frontpage tot dit probleem is opgelost. ik zie voortdurend twee modules in de weer:
dat is firefox:jepg_fdct_ifast+0x5595 & winmmdll:mmioAdvance+0x1bb. hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Die HP-ads zijn inderdaad CPU-vreters :X
Maar dat is geen crash en heeft ook niets verder met onze code te maken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:16:
Die HP-ads zijn inderdaad CPU-vreters :X
opening list of products not to buy... never.... HP added. check.
/me houdt een lijstje bij van vervelende reclames, eens erop, kom je er _nooit_ meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
Helaas crasht FF1.0.7 nog immer op nieuws: Meer bekend over MIT's $100-laptop ;(

Ik heb 1.5beta er maar bijgeïnstalleerd (de beta ondersteunt niet de extensies die ik gebruik).

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Roboticles schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 23:03:
Helaas crasht FF1.0.7 nog immer op nieuws: Meer bekend over MIT's $100-laptop ;(

Ik heb 1.5beta er maar bijgeïnstalleerd (de beta ondersteunt niet de extensies die ik gebruik).
Met Ajax uit? Dan moet het ergens anders aan liggen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ik weet overigens niet of het aan de bannerboer ligt of niet, maar bij mijn doen 9 van de 10 banners het al de hele dag niet. Of ik krijg alleen een wit vlak, of ik krijg een vlakje met daarin de tekst "KLIK HIER" en vaak word een pagina daardoor ook niet afgeladen. Onderin blijft dan de hele tijd "bezig met laden van..." staan, en nu bljift er dus "bezig met laden van tweakers.net" staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Morax schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:03:
Ik weet overigens niet of het aan de bannerboer ligt of niet, maar bij mijn doen 9 van de 10 banners het al de hele dag niet. Of ik krijg alleen een wit vlak, of ik krijg een vlakje met daarin de tekst "KLIK HIER" en vaak word een pagina daardoor ook niet afgeladen. Onderin blijft dan de hele tijd "bezig met laden van..." staan, en nu bljift er dus "bezig met laden van tweakers.net" staan...
Dat is meestal het effect van een bannerblocker...

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Voordat je problemen gaat melden, lees Crisps reactie even goed door:
Ik heb even een optie ingebouwd om 'ajax' op het zoekmenu uit te zetten (setting wordt middels een cookie onthouden): er staat een bolletje achter de dropdown in het zoekmenu, door erop te klikken kan je aan/uit toggelen.
Mensen met 100% CPU problemen moeten eens proberen of het uitzetten van de ajax-functionaliteit van het zoekmenu soelaas biedt.