Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
quote:
ExploitSolo schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:06:
Het is vast al keer besproken, maar ik ga liever niet alle pagina's langs om het op te zoeken.
Hoeft ook niet.. heb je die goede zoekfunctie wel eens geprobeerd? :)
[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien

:

• Vermeulen
  • Niet online
Als die regel aanwezig is in Waterfox, privacy.tracking.protectionenabled denk ik het wel. Even dubbelklikken veranderd de waarde naar true dan.

:

• Vermeulen
  • Niet online
quote:
bitshape schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:29:
Ja, dat is via FTP, dat werkt inderdaad zoals het hoort. Ik heb nu via een chrome-browser Mozilla bezocht en daar werkt het wel, uiteindelijk krijg je dan onderaan de pagina wel de keuze om firefox voor andere systemen en talen te downloaden en dan kom je op de gewenste downloadpagina uit: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/
Met Mozilla's eigen FF42 & Palemoon werkt het niet 100%, niet alles wordt op de pagina weergegeven. 8)7

Ik gebruik geen ipad/iphone 'swipe'spul, dat doen gewone (meestal oudere) mensen met een klassieke desktopcomputer(/laptop) niet. :D

ps. je hebt de laatste Zembla al gezien? ;)
ze waren aan het bedelen, maar als je dat wegklikt "doorgaan naar Mozilla.org zie je dit:

Download Firefox tegel, hover over en daar staan dan ook de systeem&taal keuzes.

Ja Zembla heb ik zeker gezien, herinnering voor gezet zelfs omdat dat me boeit! Maar vanwaar die vraag mbt Firefox? Ik denk eerder dat je chrome ff links moet laten liggen als je data mining wil inperken.

Mocht je deze niet kennen, dit scheelt al een hoop third party data mining:
In de adresbalk about:config (accorderen) deze regel opsnorren: privacy.tracking.protectionenabled
en op true zetten
fp nieuws: Mozilla: gebruik van trackingbescherming Firefox verkort laadtijd met...

Vermeulen wijzigde deze reactie 07-12-2015 16:28 (24%)

:

• Vermeulen
  • Niet online
quote:
daffie82 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:10:
[...]
uBlock Origin staat er nu op. Zoals ik dacht zorgt dit eigenlijk voor een kleine minimale vertraging. Moeilijk uit te leggen, maar als je naar een website gaat, net voor alles begint in te laden is er een zeer kleine delay. Volgens mij is dat het punt dat uBlock alles checkt. Is echt miniem natuurlijk, maar je merkt wel het verschil als je er op let.
Maar goed, wel geen reclame natuurlijk... ;)
Vond net dit testje terug van FF met en zonder uBlock/Ghostery..

"Yukidaruma
@jeroen7s • 26 mei 2015 15:02
Even een klein testje op http://www.mmo-champion.com/forums/316-Fun-Stuff
Elke keer ~10x herladen met elke keer een lege cache en daarvan de gemiddelden genomen (niet echt wetenschappelijk verantwoord dit)
Zonder Tracking Protection, uBlock en Ghostery: 252 requests, 3024,16 KB, 19,58 s
Met Tracking Protection, zonder uBlock en Ghostery: 78 requests, 1855,88 KB, 3,85 s
Met Tracking Protection, uBlock en Ghostery: 70 equests, 1561,09 KB, 2,85 s

Nu staat MMO-Champion wel een beetje bekend om de belachelijke hoeveelheid trackers die ze gebruiken, maar laat wel zien dat Mozilla een mooi lijstje heeft samengesteld."

Websites met veel trackers laden dus met uBlock en Ghostery in deze test een seconde sneller, of in percentage ongeveer 25% sneller!

:

• bitpixl
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Waarom gebruiken jullie eigenlijk Ghostery...
A Popular Ad Blocker Also Helps the Ad Industry
quote:
Yet some of those who advocate Ghostery as a way to escape the clutches of the online ad industry may not realize that the company behind it, Evidon, is in fact part of that selfsame industry.

Evidon helps companies that want to improve their use of tracking code by selling them data collected from the eight million Ghostery users who have enabled a data-sharing feature in the tool.
De owner van Ghostery is een bedrijf dat leeft van Ads...

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-01 09:44
@sjah: Kende je deze al? https://addons.mozilla.or...re-about-cookies/?src=api

Krijg je niet meer die vervelende cookie vragen 8)

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:06
Ik zit met hetzelfde op Android. Scrollen lijkt helemaal nergens op en pagina's worden ontzettend traag geladen. Tekst wisselt tijdens scrollen constant tussen bold, klein, scherp en wazig.

Smooth scroll werkt bij mij ook niet

kendo wijzigde deze reactie 02-01-2016 15:18 (9%)

• XVI
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01-01 21:24
Firefox op Android lijkt hier weer redelijk te werken. Denk dat de extreem slechte performance niet door die scroll-setting kwam maar door de 'dark background and light text' addon kwam. Nadat ik deze had uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld had leek het weer aardig te werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XVI
Heb nu ongeveer twee weken met e10 gedraaid op FF45 en zelfs in zo'n vroeg stadium bevalt het me heel aardig.
Met name bij het kijken van filmpjes en simultaan browsen in een andere tab heb ik het idee dat de filmpjes en de interface veel vloeiender blijven (media zoals filmpjes lijken prioriteit te krijgen over 'gewoon' HTML). De andere tab lijkt dan in prestatie iets in te leveren en ook bepaalde sites die veel zooi van derden inladen lijken trager te worden (mogelijk door nog niet optimale add-ons). Qua stabiliteit merk ik eigenlijk geen verschil, behalve dan dat het Firefox-proces wat vaker cycles blijft stelen dan normaal het geval is (soms moet FF herstart worden om dat te herstellen, maar dat was dus eerder ook wel eens nodig).
Op m'n laptop heb ik het echter weer uitgezet omdat het soms toch wat stoorde om een laadscherm te zien bij het wisselen tussen tabs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:23
Als jullie twee hierboven nou even het gelinkte artikel zouden lezen ;)
quote:
One of the first groups at Mozilla to make use of Rust was the Media Playback team. Now, it’s certainly easy to see that media is at the heart of the modern Web experience. What may be less obvious to the non-paranoid is that every time a browser plays a seemingly innocuous video (say, a chameleon popping bubbles), it’s reading data delivered in a complex format and created by someone you don’t know and don’t trust. And as it turns out, media formats are known to have been used to trick decoders into exposing nasty security vulnerabilities that exploit memory management bugs in Web browsers’ implementation code.

This makes a memory-safe programming language like Rust a compelling addition to Mozilla’s tool-chest for protecting against potentially malicious media content on the Web. For this reason, Ralph Giles and Matthew Gregan built Mozilla’s first Rust media parser. And I’m happy to report that their code will be the first Rust component shipping in Firefox. For the Rust community as well, this is a real achievement: Rust code shipping to hundreds of millions of Firefox users. Our preliminary measurements show the Rust component performing beautifully and delivering identical results to the original C++ component it’s replacing—but now implemented in a memory-safe programming language.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Firefox 48 is uit, inclusief e10s!
En dat voelt een stuk responsiever op macOS!

Smultie wijzigde deze reactie 02-08-2016 20:43 (40%)

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Zo scrollen gaat een stuk vloeiender op Firefox android sinds de laatste update. Hier ben ik wel erg tevreden mee d:)b

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• XVI
Hebben jullie de Test Pilot add-ons al geprobeerd?
http://www.debugpoint.com...es-experimental-features/
Ik vind Min Vid en Tab Center behoorlijk geniaal.

• bitpixl
  • Niet online
hierbij misschien nog een handige tip om de search van firefox gemakkelijker te maken:

- Als voorbeeld neem ik Youtube. Ga naar youtube.com en klik met je rechtermuis in de zoekbalk van de youtube pagina en kies de optie "Add a keyword for this search..."

- Er verschijnt nu een venster voor het toevoegen van een New Bookmark. Geef je bookmark een naam (of laat het default "search youtube" en geef de bookmark een keyword (bv "y" of "yt") en save je bookmark. (Ik heb een aparte folder aangemaakt in bookmarks met de naam "Search"). Sluit de Youtube page.

- Als je nu voortaan iets wilt zoeken op youtube hoef je alleen maar in je adres/url/awesomebar te beginnen met "y <spatie> <zoekterm>" of ("yt <spatie> <zoekterm> afhankelijk van welk keyword je aan de bookmark hebt gehangen). Deze bookmark optie werkt voor alle pagina's waar een search optie beschikbaar is.

Je hebt nu dan eigenlijk de firefox search balk niet meer nodig en ik kon op deze manier ook weer een addon verwijderen die toch niet meer helemaal lekker werkte en niet meer verder ontwikkeld wordt (instantfox quick search).

OnePlus 6/5 * Moto X Style * iPhone-8S/6/4/3GS/3G iPad-Pro(9.7)/Mini2/Air/Mini/2/1 * Galaxy-S7/S3/S2 * One/HD2/Diamond/S710/P4350 * Nexus-7 * rx3715/3640 * S200/8310 * Tungsten-T,E2,E/M505/M500/IIIc

• Smultie
  • Niet online
quote:
Hij kan de site https://nl.hardware.info/ niet openen in Firefox als hij de addon uBlock gebruikt.

Zo duidelijker? :+

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• bitpixl
  • Niet online
Hmmm, start ik vanmorgen Firefox, ga ik direct naar Addons, zie ik plotseling een addon met de naam "Shield" installeren en na een paar seconden ook weer verdwijnen...

Na een korte speurtocht op het internet kom ik erachter dat dit een "Customer Satisfaction" Addon is van Firefox zelf waarmee ze data verzamelen :/

Je kan controleren of deze addon ooit geinstalleerd is geweest door in je Firefox adresbalk "about:config" te typen en dan in de search balk eronder "extensions.shield".

"extensions.shield-recipe-client.enabled" op "true" betekend dus dat de addon zo nu en dan actief is.

Hoe is dit uit te schakelen:

Maak in jouw Firefox profile folder (de folder staat standaard onder "%appdata%\Mozilla\Firefox\Profiles\") een bestand met de naam "user.js". Zet hierin de volgende regels:
code:
1
2
user_pref("extensions.shield-recipe-client.enabled",false); // Disable FF Customer satisfaction addon
user_pref("extensions.shield-recipe-client.api_url","");    // Remove FF Customer Satisfaction url

Start Firefox en ga weer naar "about:config" en zoek weer naar "extensions.shield".
Als het goed is staat "extensions.shield-recipe-client.enabled" nu op "false" en wordt bij elke herstart van Firefox deze instelling weer gezet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:01
Stylo (Project Quantum) zit inmiddels in de Nightly van Firefox:
quote:
Quantum CSS, aka Stylo, aims to integrate Servo’s parallelized CSS style system written in Rust into Gecko.

Stylo is built with Firefox Nightly and is now ready for wider community testing. If you are using Firefox Nightly, you need to flip the pref layout.css.servo.enabled to true so as to use Stylo.

[...]

Stylo is making Firefox Nightly rendering of pages even faster and we are now working on chasing correctness and stability bugs so as to ship Stylo by default in Firefox 57, help us build this faster browser today, find and report bugs!
Bron: https://blog.nightly.mozi...unity-testing-on-nightly/

Winkey wijzigde deze reactie 26-07-2017 20:57 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:47

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Help!!!! schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:28:
Wat ik vooral ook slecht trek is dat je nu soort van vastzit aan tabs boven url bar. Brrrr....
Door dat soort stomme keuzes gebruik ik dus tegenwoordig Pale Moon op alle desktops/PC's en Firefox alleen nog op mijn Android telefoons :)

Jammer maar helaas...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 00:08
Ik had ook Zoom en nu Z Zoom als vervanger, werkt uitstekend en werkt ook op Edge.
Je kan het zelfde doen als zoom.
Zoom WE is niet geweldig, sumier.

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/zoom/

moz-extension://d082fa98-a0dc-496f-a389-282a08ec3b74/options.html
Wachten tot de (Fx57 geschikte) opvolger van Classic Theme Restorer komt. Hopelijk kan die het, al is dat maar de vraag, we gaan naar een redelijk strak beleid qua GUI toe met Fx57 (wat ik hoor). Naast de vele plussen van Fx beschouw ik dat als een aankomende min.

• 92946
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-01-2018
Hebben jullie ook het gevoel dat in Firefox het typen aanzienlijker wordt vertraagd dan in andere browsers? Ook gebruikt de browser 1,2GB aan ram, terwijl er maar 3 tabs open staan, en YouTube zit daar niet tussen.
Daar komt ook nog bij dat ik gelezen heb dat er een complete nieuwe Firefox versie gaat komen in november die de Classic Theme Restorer niet meer zal ondersteunen, en de makers van CTR gaan zelf ook hun programma voor zover ik heb kunnen nagaan niet aanpassen.

Ik heb nu Pale Moon geinstalleerd en gecustomized naar mijn wensen, heb 4 tabs open staan en het gebruikt maar 560MB aan ram momenteel. Ook het typen gaat nu normaal snel, terwijl in Firefox ik constant vertragingen in het typen had. Ontzettend irritant want terwijl je typt weet je ook gelijk of je spelfouten hebt gemaakt en als je eerst moet wachten totdat er 4 of 5 woorden tevoorschijn komen dan kun je weer terug om het te herstellen. En dan ook nog eens dat gelazer met Flash en Java. Ik word er niet vrolijk van.

Daarom ben ik nu eerst voorlopig overgestapt op Pale Moon.

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:58

HaTe

haat niet

Was toch nieuwsgierig en het is inderdaad heel snel! Helaas gebruik ik nog 19 legacy addons blijkbaar, dus dat die niet meer werken ben ik niet zo blij mee! Zelfs LastPass werkt niet meer. Edit: blijkbaar wel beta van: https://blog.lastpass.com...ass-beta-firefox-57.html/

Video Downloadhelper en DownThemAll! kan vervangen worden door https://addons.mozilla.or...der/?src=find-replacement
Werkt niet goed met YouTube..

Eigenlijk waren de addons en de aanpasbaarheid DE reden om voor Firefox te kiezen in plaats van Chrome.. Nu weet ik het nog niet helemaal zeker, want zoveel verschil is er niet meer nu.

Ik ga toch weer terug, ik mis toch wat cruciale dingen

HaTe wijzigde deze reactie 24-10-2017 17:18 (64%)

Specs

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:27

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Roodey schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:55:
[...]

Dank voor de snelle respons!

Ingesteld:
Cookies van websites accepteren (JA)
Cookies van derden accepteren (NOOIT)
Bewaren totdat (ZE VERLOPEN)

Goed?

Update:
Todoist add-on geeft error "Bad Request

CSRF tokens mismatch".

Evernote web clipper geeft aan dat third party cookies aan moeten...
Wat te doen?
Third-party cookies zijn cookies die namens een ander domein geplaatst worden dan de website die je bezoekt. Bijna alle advertentienetwerken en ook Facebook gebruiken dit om je te tracken: een Facebook-knop op een website is bijvoorbeeld een stukje JS dat vanaf facebook.com wordt geladen, en dat stukje JS zet een cookie voor Facebook. Andere websites die die knop ook gebruiken laden dezelfde code in en op die manier (m.b.v. die cookie) kan Facebook dus bijhouden welke websites je bezoekt.

Third-party cookies uitzetten voorkomt dit, omdat websites dan alleen nog maar cookies kunnen plaatsen voor hun eigen domein.

Het zou kunnen dat bepaalde dingen daarmee niet meer werken. Ik ben dat zelf nog nooit tegengekomen, maar ik gebruik die extensies die je noemt dan ook niet. Volgens mij kun je in de instellingen van Firefox ook uitzonderingen toevoegen, misschien dat je daar wat mee kunt?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• 92946
quote:
Roodey schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:04:
Ik ben recentelijk overgestapt van Chrome naar Firefox. Deels vanwege de fijne app op Android (persoonlijke mening).
Daarnaast wil ik Google en Facebook minder info verschaffen.
Wel ben ik groot fan van Google Sheets en YouTube. Dus ik wil daar wel inloggen.
Wat kan Google van mij tracen/tracken als ik inlog op 1 van de Google diensten?
Volgens mij is het inloggen op 1 dienst genoeg om overal ingelogd te zijn.

Als ze veel kunnen tracen/tracken. Wat kan ik er tegen doen?
Ik heb uBlock Origin al draaien. Maar houdt dit alles tegen?
Ken je dit programma: Spybot Anti Beacon?

Het blokkeert aanzienlijk veel tracking en telemetrie.

• 92946
Volgens dit filmpje zou het moeten werken, ik heb het geprobeerd, maar als ik Firefox dan start dan blijft enkel de button beneden in beeld staan en opent hij geen venster.

Oh blikje, wat heb ik gedaan. Geupgrade naar FF57. Ja, hij is sneller. Maar ik ben 2/3 van mijn add-ons kwijt.
- Classic Theme Restorer is foetsie
- YouTube Video & Audio downloader is weg
- Ik kan de STOP button nergens terugvinden
- Met customize kan ik dat kriebelspul, dit -> https://tweakers.net/ext/f/OlmhbDmiAcnzTJh5sITQXzRY/full.png rechtsbovenin niet verwijderen.
- En die video hierboven werkt bij mij niet, of ik heb iets verkeerd gedaan, maar ik heb exact gedaan wat er in die video werd gezegd. :(

92946 wijzigde deze reactie 14-11-2017 19:07 (53%)

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Bijna de helft van extensions die ik dagelijks gebruik doen het niet meer met 57: noscript, self destructing cookies, session manager (en andere kleinere extensies die ik minder vaak gebruik). Ik had daar toch wel voor gewaarschuwd willen worden met de optie om de upgrade uit te stellen.

Dat legt het probleem van firefox meteen ook bloot, het ecosysteem qua extensions eromheen maakt het onderscheidend ten opzichte andere browsers, zeker voor mij persoonlijk. Als je gewoon alleen een snellere browser wil met een adblokcker/privacy shield, dan komt er ook wel weer een moment dat Chrome (of Opera) weer sneller wordt, wat ongetwijfeld gaat gebeuren gezien de concurrentie.

M.a.w. een browser die sneller is maar minder customizable heeft voor mij geen voorkeur, da's een opoffering die ik graag maak als ik voor de keuze wordt gesteld.

Juist vanwege het ecosysteem hadden ze imho betere support moeten leveren, ook al zijn het third party extensions. De meeste software overleeft het juist door backwards compatibility zonder grote breaking changes,

Climate dashboard

• Vihaio
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17:07
In deze Google Sheet staat van heel veel add-ons of ze al klaar zijn voor webExtentions, of daar aan gewerkt wordt, of dat je het niet hoeft te verwachten. Ook staan er alternatieven in die je zou kunnen gebruiken.

• ADDG
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Waarschijnlijk gaat noscript voor Firefox 57 vandaag en anders morgen gereleased worden.
quote:
Where's NoScript for Firefox 57 "Quantum"?

2017-11-14: We're working hard to make NoScript for Quantum available to you as soon as possible, even later today if we're lucky enough.

Please be patient: if you feel naked while you're waiting for the "brand new" NoScript, you can still use the "regular" 5.x on Firefox ESR. See you soon!

• Bruin Poeper
  • Registratie: april 2013
  • Niet online
Nou.... ik wordt hier niet zo blij van.
Vroeger was ze mooier O+
Die rechthoekige tabs zien er zo Edge-achtig uit als een Win10 app. Te hoekig.
En de kleur van de menubalk is veel te hard. Het grijzige was mooier.

En verder ben ik al mijn bladwijzers kwijt.
Alsof orkaan Irma overgeraasd is.
Nu toch alles in puin ligt... ga ik eens kijken of Edge of Chrome ook zouden kunnen voldoen.

Firefox, zo jaag je klanten weg!
Ik had eigenlijk nooit klachten over de snelheid, daarvoor had ik deze 'vernieuwing' niet nodig.

Bruin Poeper wijzigde deze reactie 15-11-2017 01:44 (10%)

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:30

WCA

Voorheen: GreNade

Firefox 57, is ge-wel-dig. Ik vind de nieuwe interface superstrak. Wel direct even een wit thema erop gezet, dat donkere vind ik maar niets.

Snelheid is ook om te huilen (van geluk)

Verder: Hulde aan Mozilla voor het vasthouden aan een losse zoekbalk, ik hoop echt dat dit nooit weggaat.

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16-01 14:41
quote:
Snowwie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:28:
Heeft iemand suggesties om de titel balk een andere kleur geven dan de tabs? (of andersom).

Ik heb al wat lopen proberen te kloten met de color settings in Windows, maar de titel balk en de tabs blijven dezelfde kleur houden. Gevoelsmatig nogal irritant. Iemand suggesties?

[afbeelding]
Tijdelijk de "Light" theme gebruiken. Is standaard meegeleverd.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:35

aex351

I am the one

quote:
Ryan_ schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:33:
[...]

Tijdelijk de "Light" theme gebruiken. Is standaard meegeleverd.
Handige tip, wist ik niet. Ik zie dat er ook een "Dark" theme is.

< dit stukje webruimte is te huur >

quote:
defiant schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:51:
Dat legt het probleem van firefox meteen ook bloot, het ecosysteem qua extensions eromheen maakt het onderscheidend ten opzichte andere browsers, zeker voor mij persoonlijk.
Dat is niet het probleem van Firefox, dat is een probleem van alle software die 3rd party extensions mogelijk maakt. Het is hetzelfde liedje als wat je ziet bij heel veel kleine open source projecten: de support is in het begin heel erg goed en dan neemt het leven het over en is er 0,0 support. Zit je ineens met bugs en security issues die niet opgelost worden. Als je dan een extension systeem hebt dat diep ingrijpt op de browser heb je meteen een enorm groot probleem.

Daarbij wijkt dit extension systeem ook af van de rest waardoor je een extension moet ontwikkelen voor Firefox en eentje voor de rest (wat ook meteen laat zien dat Firefox al heel lang niet meer uniek is wat de extensions betreft). Als je dan ook overstapt naar wat de rest gebruikt wordt je ineens heel wat aantrekkelijker voor de ontwikkelaar. Dat maakt je extension ecosysteem robuuster. Voor een browser die z'n marktaandeel heeft zien krimpen is dat een hele slimme keus.
quote:
Juist vanwege het ecosysteem hadden ze imho betere support moeten leveren, ook al zijn het third party extensions.
Dat hebben ze ook gedaan. Deze wijziging is niet sinds Firefox 57 maar loopt al een aantal jaar. Al die tijd hebben ze extension ontwikkelaars en de rest van het publiek hierover ingelicht. Sterker nog, Firefox 57 is nog steeds niet WebExtension-only. De oude legacy extensions die men heeft geïnstalleerd zitten er nog in en zijn, als het goed is, weer in te schakelen (door "extensions.legacy.enabled" van false naar true te zetten). Je kunt echter geen nieuwe legacy extensions vanaf addons.mozilla.org installeren omdat deze daar aangemerkt zijn als niet-compatible met versie 57.
Het probleem is en blijft de toewijding van 3rd party extension ontwikkelaars. Daar kan geen enkele browser fabrikant iets aan doen. Ik heb om de belabberde support van het gros van de extensions in 9 van de 10 gevallen moeten concluderen dat wat ik wilde gewoon niet mogelijk was (bij Firefox, Chrome, Safari en ook Opera).
quote:
De meeste software overleeft het juist door backwards compatibility zonder grote breaking changes,
Nope. Software overleeft het juist door hoge kwaliteit en daar horen ook extensions bij. Het oude extension systeem en de vele verouderde en niet meer geüpdatete extensions zijn dat absoluut niet. Dat is met het nieuwe systeem beter geregeld. Uiteindelijk is het nog altijd de ontwikkelaar van de 3rd party extension zelf die hierin ook mee moet gaan en dus zijn extension up to date moet houden. Dat is en blijft een uitdaging. De vele verlaten extensions en extensions die half af zijn bij Chrome zijn daar een voorbeeld van (nogmaals, Firefox is niet de enige) eveneens als het wederkerende commentaar dat een extension niet met een bepaalde Firefox versie compatible is of de melding dat het helemaal niet meer werkt.

In mijn geval is deze release een reden om mijn extensions nog eens goed onder de loep te nemen en te kijken of ze nog wel nodig zijn. De browser heeft weliswaar in de loop der tijd wat features verloren maar er ook weer wat bij gekregen (U2F support bijv., daar heb je geen extension meer voor nodig).
quote:
Sjah schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:36:
Paar dingetjes met Fx57. Hij is sneller, maar ik herken me niet in wat velen beweren, dat je het echt heel merkbaar voelt, heb ik dus niet.
Ik merk het ook niet bij het laden van websites en dat is ook niet zo raar want dat zit al een paar jaar allemaal zo dicht bij elkaar dat je dit eigenlijk alleen goed ziet bij het benchmarken van de diverse browsers. Wat me echter wel opviel was de responsiveness van de applicatie zelf. Dat is een stuk beter dan voorheen.

• 92946
quote:
ggj87 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:18:
Weet iemand hoe je in het standaard thema de tabbladen onder de adresbalk kunt verplaatsen? Via aanpassen gaat het niet. Of moet ik weer op zoek naar een ander add-on thema?
Eindelijk gelukt de TABS beneden de adresbalk te krijgen. De clue zat em blijkbaar dat de chrome directory geplaatst moest worden in de "jvlu4u6e.default" map, en NIET in de profiles map daar boven. Als je een chrome directory hier in aanmaakt en dan een file maakt met de naam userChrome.css en de volgende code daarin kopieert, de computer herstart dan zou het moeten werken:

/* Tab bar below Navigation & Bookmarks Toolbars For best results, show Title Bar or Menu Bar */ #nav-bar { /* main toolbar */ -moz-box-ordinal-group: 1 !important; border-top-width: 0 !important; } #PersonalToolbar { /* bookmarks toolbar */ -moz-box-ordinal-group: 2 !important; } #TabsToolbar { /* tab bar */ -moz-box-ordinal-group: 3 !important; }

En dan ziet het er toch een stuk prettiger weer uit:

92946 wijzigde deze reactie 16-11-2017 23:27 (16%)

• 92946
quote:
nero355 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 01:51:
[...]

Wat heb je nou allemaal moeten doen om Firefox zo eruit te laten zien ?

Ziet er best netjes uit/zoals het hoort :)
Ik zou geen Snowwie heten als ik er geen filmpje van zou maken, eentje die begrijpelijk is. :)
[let niet op mijn steenkolen engels], het is begrijpbaar voor een engelstalige, maar ik spreek de taal helaas niet vloeiend, en wat soms lastig is, zeker als je over technische zaken praat, ook met computers, dat je soms niet alle termen kent. Dus ik zit soms wel eens te video editten, en dan heb ik 4 of 5x geprobeer dat ene woord goed door m'n strot te krijgen, maar daar is editing dan weer goed voor. Ik doe dit immers allemaal unscripted, zo uit het hoofd.

92946 wijzigde deze reactie 17-11-2017 04:35 (37%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Ik ben weer helemaal up-to-speed. Ik heb voor de upgrade een nieuw profiel gemaakt. Ik heb wel alle bookmarks en history overgezet*.

Ik heb aardig wat alternatieve add-ons moeten zoeken wegens gebrek aan updates naar WebExtension, maar ik denk dat ik alle features wel weer heb die ik had.

Dit is nu mijn add-ons lijstje:

• Cookie Autodelete is een erg goed alternatief voor Self-Destructing Cookies.
• Decentraleyes is een lokale repository van de grote libraries, zoals die van Google, Yahoo, etc. Dit scheelt in de snelheid maar ook tracking van die partijen.
• Disconnect en Privacy Badger zijn een beetje redundant, zie ik nu :+
• Neat URL is vooral voor het weghalen van alle trackinggegevens uit de URL, zoals de utm_*-parameters.
• NoSquint Plus gebruik ik om standaard alle sites op 130% te draaien. Dat vind ik fijner lezen, zonder de hele Windows en Linux GUI te moeten schalen :)

Lastpass heeft alleen nog vreselijk veel moeite om alle features naar WebExtension te porten. Zo is het nu niet eens mogelijk om de wachtwoorden te kopiëren via de GUI. Je moet dan de entry editen, wachtwoord tonen en zo handmatig het wachtwoord kopiëren. :') Ik hoop dat dat héél snel gefixed wordt.

Verder bevalt de upgrade me prima! Ik gebruik nu ook eens Firefox Sync en het versturen van open tabs naar andere apparaten is wel ideaal. Pocket heb ik wel uitgeschakeld door extensions.pocket.enabled in about:config op false te zetten.

* Tip, voor het overzetten van je bookmarks en history: Kopieer places.sqlite van je oude profieldirectory naar de nieuwe. Je kunt beide profielen ook naast elkaar open zetten door de 2e Firefox te starten met 'firefox -p -no-remote'. Je krijgt dan een pop-up waar je ook een nieuw profiel kan maken.

Evanescent wijzigde deze reactie 17-11-2017 07:17 (4%)

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
and that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:57

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

@Snowwie

Op 1:53 zie ik dat er een [chrome] map boven je [xxxxxxxxx.default] map staat.
Omdat ik verder de mappen [CSS], [image] en [xml] mis om 2.00 in de video, denk ik dat dit daarom hier fout gaat.

Moeten die sub mappen in die bovenste [chrome] map?
Dan moet ik dat zien aan te passen. Dat lijkt me wel lastig worden. Opnieuw beginnen denk ik.

Edit.
Krijg nu pas het idee dat je niet met het Aris-t2/CustomCSSforFx project werkt.
Dan hebben mijn vragen geen zin, sorry. :$

OPLOSSING
De mappen [css], [image] en [xml] moeten ook in de [chrome] map bij de userChrome.css en userContent.css files

KroontjesPen wijzigde deze reactie 17-11-2017 09:02 (28%)

May the Force be with you

Mooi Eva, danzkij jouw screenshot, ben ik achter bestaan NoSquint Plus gekomen, tx.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
MrDummy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:52:
[...] Zijn er andere addons die ook hele lange pagina shot kan maken?
Je bedoelt wat al standaard in Firefox zit? O-) https://i.imgur.com/3FIdGO2.jpg

• Open de console (Ctrl+Shift+K)
Open de Toolbox options (1)
Vink "Take a screenshot of the entire page" (2) aan.
Optioneel kun je "Screenshot to clipboard" (3) ook aanvinken.

Hierna is het screenshot-knopje beschikbaar en als je daarop klikt, wordt de screenshot in je downloads gezet.

https://i.imgur.com/Tx1kAcn.png

Evanescent wijzigde deze reactie 17-11-2017 13:14 (3%)

• 92946
quote:
Evanescent schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:14:
Ik ben weer helemaal up-to-speed. Ik heb voor de upgrade een nieuw profiel gemaakt. Ik heb wel alle bookmarks en history overgezet*.

Ik heb aardig wat alternatieve add-ons moeten zoeken wegens gebrek aan updates naar WebExtension, maar ik denk dat ik alle features wel weer heb die ik had.

Dit is nu mijn add-ons lijstje:
[afbeelding]

• Cookie Autodelete is een erg goed alternatief voor Self-Destructing Cookies.
• Decentraleyes is een lokale repository van de grote libraries, zoals die van Google, Yahoo, etc. Dit scheelt in de snelheid maar ook tracking van die partijen.
• Disconnect en Privacy Badger zijn een beetje redundant, zie ik nu :+
• Neat URL is vooral voor het weghalen van alle trackinggegevens uit de URL, zoals de utm_*-parameters.
• NoSquint Plus gebruik ik om standaard alle sites op 130% te draaien. Dat vind ik fijner lezen, zonder de hele Windows en Linux GUI te moeten schalen :)

Lastpass heeft alleen nog vreselijk veel moeite om alle features naar WebExtension te porten. Zo is het nu niet eens mogelijk om de wachtwoorden te kopiëren via de GUI. Je moet dan de entry editen, wachtwoord tonen en zo handmatig het wachtwoord kopiëren. :') Ik hoop dat dat héél snel gefixed wordt.

Verder bevalt de upgrade me prima! Ik gebruik nu ook eens Firefox Sync en het versturen van open tabs naar andere apparaten is wel ideaal. Pocket heb ik wel uitgeschakeld door extensions.pocket.enabled in about:config op false te zetten.

* Tip, voor het overzetten van je bookmarks en history: Kopieer places.sqlite van je oude profieldirectory naar de nieuwe. Je kunt beide profielen ook naast elkaar open zetten door de 2e Firefox te starten met 'firefox -p -no-remote'. Je krijgt dan een pop-up waar je ook een nieuw profiel kan maken.
Mag ik je deze ook nog aanraden: De meest ideale video downloader voor YouTube:

https://addons.mozilla.or.../youtube_downloader_webx/

Een voortzetting van de oudere variant maar met exact dezelfde layout en functionaliteit. :)

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:27

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Evanescent schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:35:
[...]

Ik vertrouw dat soort add-ons niet :) Dat soort dat helpt om 'illegale'/populaire dingen te doen, zijn het mooiste paard om als Trojan mee naar binnen te rijden. Denk eraan dat die add-on 100% van de tijd aanwezig is, terwijl je hem misschien maar 0,5% van de tijd gebruikt. Heb je die permissies gezien?

Voor het downloaden van Youtubes als MP3 gebruik ik gewoon een webservice die een API beschikbaar heeft. Hier heb ik een bookmarklet van gemaakt (stukje JavaScript als bookmark. Als je de bewuste Youtube-video bekijkt, klik je op die bookmark en dan wordt deze geconverteerd en gedownload.

- Maak een nieuwe bookmark en vul onderstaande als location in:
JavaScript:
1
javascript:var%20u='https://www.youtube2mp3.cc/button-api/#'+document.location.href+"|mp3";a=function(){if(!window.open(u,'Download%20MP3','toolbar=0,resizable=1,scrollbars=1,status=1,width=150,height=150'))l.href=u;};%20if%20(/Firefox/.test(navigator.userAgent))%20setTimeout(a,%200);else%20a();void(0);

Dit resulteert in een pop-up met één knop :*)
[afbeelding]
Nog beter: https://github.com/rg3/youtube-dl

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• 92946
quote:
Als je em maar, zoals je zelf zegt, maar 0,5% van de tijd gebruikt, kun je em net zo tijdelijk disablen en gebruiken wanneer je em nodig bent.
quote:
Dit alles staat logisch nadenken niet in de weg, hoor. Nee, ik ga niet elke applicatie volledig doorschijnen maar ik doe wel research. En ik denk kritisch na over wat ik nodig heb. Als ik maar eens in de zoveel tijd even een MP3tje van een Youtube filmpje wil maken, ga ik niet 100% van de tijd die add-on in het geheugen laden met alle risico van dien. Voordat ik deze API kende deed ik het altijd via de webinterface.
Logisch nadenken staat ook zeker niet altijd in de weg, maar je kunt simpelweg niet alles zelf dicteren. Er zijn ook genoeg zaken die je wel uit handen moet geven. Als je geen monteur bent moet je er maar vanuit gaan dat je garage je auto fatsoenlijk repareert, of als je waterleiding gesprongen is zal je er een loodgieter bij moeten halen, om nog maar niet over een kapotte CV te spreken. Je kunt simpel niet in alles uitblinken en je moet soms vertrouwen hebben in je medemens. Want diezelfde medemens heeft jou weer nodig voor wat jij kan en hij niet. Dat is geven en nemen. En het gros van de mensen zijn wel oke. Niet iedere programma maker is een virusspammer. Er zijn zitten zat mensen bij die goeie programma's maken. En so what als er een advertentie in zit, laat die mensen daar wat aan verdienen als het kan. Wij tweakers weten wel raad met (vervelende) advertenties.
quote:
En ja, ik laat best veel dingen als me het bedrijf of beleid me niet aanstaat. Best veel leuke features gebruik ik pertinent niet omdat ik niet wil betalen met mijn gegevens. Daar ben ik best principieel in ;)
Kijk, je steekt jezelf dan al, door je gegevens op de computer te slaan, door cookies toe te laten. Als je dit nu eens helemaal uitzet, dan geen enkele website jouw login gegevens bewaard, dan zal dit ook niet door derden te weten gekomen worden.
quote:
En ik kan er met mijn kop niet bij dat anderen daar zo makkelijk in kunnen zijn :+ Want heel soms ben ik daar dan wel weer jaloers op :P[/small]
Ach ja, je hebt mensen die schaatsen op 2 cm ijs, op 6 cm ijs en op pas op 12 cm ijs.
Jij gaat dus niet eerder dan bij 12 cm op het ijs...de meeste tweakers bij 6 en de domkoppen gaan bij 2 al op het ijs. Krrrrrrrrrrrrrrakkkkkkkkkkkkk pllons nat.... :P

• Ramon
quote:
Bhagavad schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:51:
[...]

Die uitweg ken ik, maar de tabs staan meestal niet voor niets open. ;)
Daarom zet Dustman de gesloten tabs ook in een lijstje zodat je ze terug kan halen. Je zou zelfs één venster kunnen maken waar je Dustman uitzet voor die tabs die écht open moeten blijven en een ander venster waar Dustman aanstaat voor de 'vluchtige' tabs.

Ik vind het ideaal. Mijn Firefox herstart alleen als Windows herstart voor de maandelijke update-ronde.

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik ben maar overgestapt op Waterfox om legacy add-ons te blijven gebruiken. Ik vind het bizar hoe zo veel werk van add-on ontwikkelaars wordt weggegooid door de ontwerpkeuzes van Mozilla met Firefox 57+

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• 92946
quote:
Tyrian schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:27:
Ik ben maar overgestapt op Waterfox om legacy add-ons te blijven gebruiken. Ik vind het bizar hoe zo veel werk van add-on ontwikkelaars wordt weggegooid door de ontwerpkeuzes van Mozilla met Firefox 57+
Pale Moon blijft ook nog een optie.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-01 20:09

NMe

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Waarom bizar? Op een gegeven moment moet je gewoon toegeven dat een systeem niet meer houdbaar is en blijkbaar was dat bij de overgang naar een nieuwe rendering engine gewoon het geval. En die engine was toch echt wel nodig...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ramon
quote:
Snowwie schreef op zondag 19 november 2017 @ 01:05:
[...]

Backup je bookmarks, deinstalleer Firefox compleet. Ga ook in de program files zoeken naar mappen van Mozilla en gooi die weg. Gooi CCleaner minimaal 3x over het register heen en laat em ook regulier de boel schoonmaken. Doe sowieso even een ronde met SpyBot om malware uit te sluiten. Installeer tevens SpyBot Anti-Beacon om alle telemetrie naar Microsoft uit te schakelen. Check in CCleaner ook gelijktijdig even je opstartitems. Pc herstarten, naar www.filehippo.com gaan, daar de laatste versie van Firefox 64 bit downloaden (groene knop), en FF opnieuw vers installeren. Mocht het dan niet lukken, doe ons dan eens een printscreen. (een plaatje zegt tig x meer dan woorden).
Sorry maar naar filehippo gaan om Firefox te downloaden is echt het domste advies wat ik ooit heb gehoord. ALTIJD naar de site van de maker gaan om iets te downloaden.
quote:
Ik meende gelezen te hebben dat er een setting 'allow legacy addons' in Firefox aanwezig is, die al geprobeerd?

Ramon wijzigde deze reactie 19-11-2017 08:21 (18%)

• 92946
quote:
Ramon schreef op zondag 19 november 2017 @ 08:19:
Sorry maar naar filehippo gaan om Firefox te downloaden is echt het domste advies wat ik ooit heb gehoord. ALTIJD naar de site van de maker gaan om iets te downloaden.
Nou, ik download al jaren software van filehippo.com en die site is 100% betrouwbaar. Ik heb er nog NOOIT een virus opgelopen en hun installaties zijn altijd schoon en up to date.

Wel zo handig als je je meest gebruikte tools of aps bij elkaar staan hebt en waar de meest recente versie worden uitgebracht.

Dat neemt niet weg dat er wel reclame op de site staat, maar dat staat op Tweakers ook. Als je daar ergens verkeerd klikt krijg je ook luiers over je scherm heen. Dus Filehippo.com afdoen als het 'domste advies' dat je kunt geven dan zou ik het prettig vinden dat je die statement ook nu even onderbouwt. Wat zijn je eigen ervaringen? Virussen opgelopen? Heeft de site jou schade aan je computer?

• Ramon
quote:
Snowwie schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:43:
[...]

Nou, ik download al jaren software van filehippo.com en die site is 100% betrouwbaar. Ik heb er nog NOOIT een virus opgelopen en hun installaties zijn altijd schoon en up to date.

Wel zo handig als je je meest gebruikte tools of aps bij elkaar staan hebt en waar de meest recente versie worden uitgebracht.

Dat neemt niet weg dat er wel reclame op de site staat, maar dat staat op Tweakers ook. Als je daar ergens verkeerd klikt krijg je ook luiers over je scherm heen. Dus Filehippo.com afdoen als het 'domste advies' dat je kunt geven dan zou ik het prettig vinden dat je die statement ook nu even onderbouwt. Wat zijn je eigen ervaringen? Virussen opgelopen? Heeft de site jou schade aan je computer?
Nou goed, misschien overdreef ik een beetje. Maar het is vaak wel een goed idee om downloadsites te ontwijken en software gewoon bij de bron te downloaden. Misschien is filehippo dan net een goede maar er zijn tientallen crappy downloadsites die allerlei shit mee sturen waar je niet op zit te wachten.

• nero355

nero355

quote:
Snowwie schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 04:32:
[...]

Ik zou geen Snowwie heten als ik er geen filmpje van zou maken, eentje die begrijpelijk is. :)
[let niet op mijn steenkolen engels], het is begrijpbaar voor een engelstalige, maar ik spreek de taal helaas niet vloeiend, en wat soms lastig is, zeker als je over technische zaken praat, ook met computers, dat je soms niet alle termen kent. Dus ik zit soms wel eens te video editten, en dan heb ik 4 of 5x geprobeer dat ene woord goed door m'n strot te krijgen, maar daar is editing dan weer goed voor. Ik doe dit immers allemaal unscripted, zo uit het hoofd.

[video]
Een lijstje van aanpassingen was ook genoeg geweest ;)
Ik heb het niet zo op YouTube filmpjes kijken voor dingen die ook in textvorm makkelijk uitgelegd kunnen worden.

Maar leuk dat je daar moeite in steekt : Er zijn genoeg mensen die er anders over denken en die zullen het ongetwijfeld geweldig vinden!

Wat me trouwens opvalt is hoeveel mensen nog hun PC en browser belasten met ads blokkeren : Daar hebben we tegenwoordig Pi Hole voor!
In één klap je hele netwerk en zelfs als je wil ook je mobiele devices onderweg of op je vakantie bestemming helemaal verlost van ads :Y)

Ik zou zeggen probeer het eens : https://pi-hole.net/ d:)b

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Coyota
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14-01 11:05
quote:
choogen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:23:
Bij mij doet de nieuwste NoScript versie (10.1.1) het inmiddels onder Firefox 57, maar ik ben de icoontjes kwijt voor mijn twee andere add-ons, te weten uBlock Origin en HTTPS Everywhere. Ze staan wel allebei ingeschakeld en waren ook zichtbaar in FF57 voordat de nieuwste NoScript versie uitkwam.

Daarnaast lijkt het niet langer mogelijk om in NoScript tijdelijke toestemmingen te geven. En het lukt me niet meer om sommige embedded YouTube filmpjes af te spelen, terwijl ik voor bijna alles toestemming geef, zoals youtube.com plus wel zo'n drie verschillende googlevideo.com-domeinen.
Je kan wel tijdelijke toestemmingen geven.
Als je klikt op het Noscript symbooltje en daarna bij Trusted en Custom zie je een klokje, als je daarover staat dan komt er op 'Temporarily Allow'. Als je daarop klikt dan is het tijdelijk en blijft het klokje staan.
Enig nadeel is wel dat je niet alles even tijdelijk kan aanzetenn.

Ze spreken wel van toekomstige functionaliteit alah : ik laat google analytics toe enkel op domeinen van google. Dat is wel heel tof. ( bron: https://www.ghacks.net/20...t-10-webextension-is-out/ )
quote:
Tyrian schreef op maandag 20 november 2017 @ 22:37:
Ik begrijp je argumenten maar voor mij weegt compatibiliteit zwaarder dan voor jou.
Dat ligt er geheel aan hoe je dat definieert. Als ik je verhaal zo lees dan zie ik niet iemand die voor compatibiliteit heeft gekozen maar voor een hele specifieke oplossing. Dat is niet anders dan een vendor lock-in en daarvan ondervindt je nu de gevolgen. Had je een universelere manier van wachtwoorden gekozen dan was dat compatible met heel veel andere software. Als dan de software naar keuze moeilijk gaat doen heb je heel wat meer opties tot je beschikking dan alleen "de vorige versie".

Daarom kies ik voor die standaard password managers: het is veel makkelijker om even dingen te copy-pasten waarna het met de andere password manager weer als vanouds werkt (groot voordeel is dat velen een import functie hebben, dat maakt het een stuk makkelijker). Doen ze moeilijk, dan stap je zo over zonder dat je daarvoor bij alle sites, diensten, etc. je wachtwoord moet gaan aanpassen.

M.a.w. eigenlijk is het precies andersom: bij mij weegt compatibiliteit veel zwaarder dan bij jou omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een specifieke methode/stuk software. Overigens moet hier wel opgemerkt worden dat dit lang niet altijd realiteit is, soms ontkom je er gewoon niet aan (en dus zul je het risico moeten accepteren).
quote:
Joen schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:43:
Ik zie een aantal mensen problemen hebben met het afdrukken van digitale postzegels van PostNL op hun Dymo labelprinter na de update naar Firefox 57. Ik heb direct een proefdruk gedaan en bij mij gaat het wel goed.
Hebben de getroffenen hun Dymo label software ook bijgewerkt naar de laatste versie?
Dymo software is nogal een verschrikking want dit soort (vage) problemen heb je aan de lopende band. Als je mazzel hebt kun je het over een tijdje met zo'n update dit probleem fixen. Helaas is er geen beter alternatief.

• nero355

nero355

quote:
choogen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:19:
Downgraden naar FF56 is voor mij nog geen optie, omdat ik niet zeker weet of bij een herinstallatie van FF al mijn 300+ tabs wel weer netjes zullen worden geopend.
En ik maar denken dat ik een "tabverslaafde" was... :o

Waarom heb je 300+ tabs in je browser open staan elke keer als die opstart :?

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
choogen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:19:
[...]

Downgraden naar FF56 is voor mij nog geen optie, omdat ik niet zeker weet of bij een herinstallatie van FF al mijn 300+ tabs wel weer netjes zullen worden geopend.
Je kunt alle tabs per venster in 1x bookmarken, mocht dat helpen ;)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
The Chosen One schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:05:
Iemand nog een aanrader voor cookiedelete addon?
Deze bevalt me erg goed: https://addons.mozilla.or.../addon/cookie-autodelete/

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
sugarlee89 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:49:
Gebruik alweer een tijdje Waterfox naar alle tevredenheid, die nieuwe Firefox versie kan ik niet aan wennen
Als je je hier maar van bewust bent: Why You Shouldn’t Use Firefox Forks Like Waterfox, Pale Moon, or Basilisk
quote:
Waterfox is based on Mozilla Firefox, and it’s probably the most popular alternative browser based on the Firefox code. It made a name for itself by being a 64-bit browser based on the Mozilla Firefox code when Mozilla only offered 32-bit versions. However, Mozilla Firefox is now a 64-bit browser on 64-bit versions of Windows, so that’s not a reason to use Waterfox anymore.

[...]

Overall, using Waterfox is basically just like using Firefox ESR and changing a few settings…with one big difference: security updates arrive in Firefox ESR much faster than they do in Waterfox. Whenever Mozilla releases security updates for Firefox ESR, the Waterfox developers have to integrate those updates into Waterfox before delivering them to users.
Dus waarom gebruik je dan niet gewoon de volledig ondersteunde Firefox ESR? Die biedt hetzelfde maar wordt door een tig keer groter team ontwikkeld ;)

Evanescent wijzigde deze reactie 08-03-2018 00:03 (15%)

• nero355

nero355

quote:
Sjah schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:55:
Compliment voor Firefox...alweer ja. Heb een Razer Deathadder muis... en Fx geeft knop 4 en 5 , met de Microsoft generieke driver al een functie, een handige ook, voor -en achteruit.
Dat is al eeuwen zo in Firefox, maar ook in andere browsers :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
quote:
WoBBeL schreef op maandag 19 maart 2018 @ 07:41:
Hier sinds FF 59 ook gigantisch veel problemen met de weergave. Ik dacht dat het aan mij lag. Alle profielen weggegooid, Firefox opnieuw geinstalleerd maar zonder succes. Kom ik deze ochtend op m'n werk, zelfde issue na de update van FF naar 59.0.1 8)7

Downgrade naar 58.0.2 en het probleem is opgelost :)

[afbeelding]
Hardware acceleratie uitzetten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
toro schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:01:
Wat ik zwaar irritant vind is dat ze sommigen knoppen zoals reload van rechts naar links hebben gezet nadat het jaren en jaren anders is geweest :/

Just my 2 cents.
Gelukkig kun je die nu tenminste weer terugzetten. Voor Quantum stond dat vast en moest je een add-on gebruiken om ze te verplaatsen.

Wat ik nu nog erg storend vind is dat je de snelkoppeling voor het sluiten van Firefox (Ctrl+Q op Linux) niet kunt wijzigen/uitschakelen. Dat is erg lastig als je Ctrl+W mis typt. Gelukkig is ie op Windows Ctrl+Shift+Q, maar op Linux heb ik dus truukjes uit moeten halen om dat te stoppen. 8)7

• Jeltel
  • Niet online
Ik draai de laatste Firefox (59.0.1 64 bit) maar heel vaak wordt de pagina niet fatsoenlijk geladen. Hele stukken blijven leeg. Een nieuw tabblad openen werkt dan wel weer, maar heel irritant dit.
Meer mensen last van?

edit: Oeps, zie boven...

Jeltel wijzigde deze reactie 22-03-2018 11:33 (6%)

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Jeltel
Misschien kan je op zijn minst even de laatste 50 a 100 reacties in het topic teruglezen voordat je een vraag dumpt. :X :>

Help!!!! wijzigde deze reactie 22-03-2018 10:15 (3%)

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:59
quote:
Evanescent schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:04:
[...]

[...]

In Chrome dus ook pas vanaf september 2018 voor de laatste certificaten. Chrome stable is momenteel nog versie 65.

Waarom de nightly van Firefox ze weer niet blokkeert, weet ik niet.
Er zijn 2 fases van het blokkeren van certificaten, zie ook https://www.xolphin.nl/ni...en_Symantec_SSL_in_Chrome

De 1e ronde van certificaten is in de beta's van 15 maart van Chrome als untrusted gemarkeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat die de pagina's niet meer goed rendert in 59 is amateurisme, maar dat ze niet razendsnel met update komen, is nog kwalijker. Teruggegaan naar 58, nadat hardware-rendering (uitzetten) misschien hielp, maar dan gaat die melden dat het lang duurt voordat...

• nero355

nero355

quote:
wb9688 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:25:
Ik heb per ongeluk ingesteld dat wanneer ik een nieuw Firefox venster open, dat hij dan een sidebar opent met history, op internet kan ik er niks over vinden, dus hoe zet ik dat uit?
Wordt in je profile opgeslagen : Wegclicken is nooit meer zien bij het opstarten als het goed is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Holy moly dat ik hier nooit eerder naar gezocht heb! Ik vond dat faden al irritant sinds ze het geïntroduceerd hebben! :o

Remove Firefox fade in/out on [full-screen] videos

Try to modify these prefs on the about:config page. Leave out the quotes around the value (enter only two zeros separated by a space).

full-screen-api.transition-duration.enter: "0 0"
full-screen-api.transition-duration.leave: "0 0"
Nu is het schakelen instant _/-\o_

Nu ga ik weer verder zoeken hoe je de video-preview on hover op Youtube kunt laten werken (liefst zonder add-on) :)

Evanescent wijzigde deze reactie 02-04-2018 16:22 (7%)

• Allard Pruim
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:27
quote:
KroontjesPen schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:56:
Klopt het dat in 59.0.2 (64-bits) ook video's van o.a. https://www.rtlnieuws.nl/ niet meer laden.
Voorheen kwamen die wel wat later binnen maar nu helemaal niet meer. Het venster blijft zwart.

De tip over "Aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken" aanpassen werkt niet.
Hier werkt het ook niet nee.

• Ramon
Interessante Firefox extensie voor Facebook-gebruikers: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/facebookcontainer/ - isoleert de tab waar je facebook.com op bezoekt zodat andere tabs niet bij die Facebook sessie kunnen en Facebook je dus niet meer over het hele internet kan tracken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dat U2F is niet nieuw, Firefox speelt hier gewoon een potje "catch up". Er zijn dan ook al veel websites waar je gebruik kunt maken van een U2F device als de Yubikey: Dropbox, Bitbucket, Github, Facebook, LastPass, Dashlane, Keepass, etc. Een wat volledigere lijst vindt je bij Yubico (maker van de Yubikey en mede uitvinder van U2F). Ze werken allen ook prima in Firefox, al sinds de U2F addon die inmiddels niet meer nodig is. Het probleem was en is dat Google een ietwat andere implementatie hanteert welke prima werkt in o.a. Opera en Chrome maar welke niet werkt in Firefox. Hierover is een bug ingediend bij Firefox waarin meer info te vinden is.

Wat Firefox nu gedaan heeft is meer dan alleen U2F support. Ze hebben hier de WebAuthn standaard geïmplementeerd. Dit is overigens een open standaard maar nog redelijk nieuw. Doordat deze nu in o.a. Chrome, Firefox en Edge wordt geïmplementeerd wordt het ineens heel breed beschikbaar waardoor websites ook sneller geneigd zijn om dit te implementeren.

Yubico heeft voor een deel van die standaard een nieuwe key uitgebracht voor passwordless logins (het sleutelwoord hier is FIDO2 en Microsoft). Dat is net even weer een ander deel van de standaard dan waar ik op doel. Waar ik op doel is het 2e factor gedeelte (U2F) waarbij je iets als de Yubikey gebruikt als alternatief voor de TOTP code (lees: een authenticator of sms op je mobiel).

Overigens is die 2e factor niet alleen beperkt tot websites. Je kunt dit ook prima met bijv. ssh gebruiken.

Edit: niet de betreffende bug in Firefox gevonden maar wel een andere waarbij de laatste comment linkt naar een artikel die uitlegt waarom de Yubikey met Google in Firefox niet werkt: Bug 1436085 - Web Authentication - Remove hard-coded support for U2F Google Accounts. Het is dus niet geheel alleen een Google implementatie dingetje.

ppl wijzigde deze reactie 10-05-2018 16:12 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik denk dat Google nog een wat oudere implementatie gebruikt die wel compatible is met alles wat maar op Chromium is gebaseerd. Dat zal ongetwijfeld wel veranderen wanneer ook Chromium de WebAuthn support krijgt (is nog in de maak). Bitbucket was bijv. ook eerst alleen in Chromium based browsers te gebruiken en werkt inmiddels prima in Firefox.

Overigens werken Dropbox, Github en Bitbucket prima in Firefox 60 met de Yubikey.

Dat de rest het nog niet ondersteund komt niet door luiheid of snelheid. Dit is typisch iets wat een gevalletje kip-ei is. Zodra Chrome en Edge het ook ondersteunen zul je zien dat er wat meer vaart achter komt omdat hiermee het hele kip-ei is opgelost. Naar het schijnt zijn de mensen achter webkit inmiddels ook bezig met de WebAuthn implementatie. Weer een mainstream browser erbij :)

Btw, het kan zijn dat je in about:config nog even de optie security.webauth.u2f moet inschakelen. Die voor webauthn staat standaard al aan. De volgende link geeft nog wat meer info (hoewel redelijk gedateerd nu) en wat sites om mee te testen: Crypto Engineering - Using U2F / WebAuthn

ppl wijzigde deze reactie 10-05-2018 16:05 (18%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramon
quote:
PE4000 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:17:
Wie zit hier de boel te verkloten...
Sinds korte tijd heb ik bij sommige video's van rtvnoord.nl geen geluid en nu ook nog deze melding: Error loading media: File could not be played
Ik dacht eerst dat het aan FF ligt, maar ook na de laatste update, helaas.
Extensies: I don't care about cookies, uBlock Origin, Youtube High Definition.
Plugins: OpenH264-videocodec, Widevine Content Decryption Module, Shockwave Flash (vragen om te activeren)

Pale Moon portable (kaal): reclame wat vooraf gaat aan de video, geeft geluid, daarna de reportage video niet meer.
Edge (kaal): geeft totaal geen problemen. Mmm

Voorbeeld
ps. ik heb niets met dit bedrijf te maken...
Hier wat informatie waarmee je naar rtvnoord.nl kan stappen:
quote:
20:20:45.053 Loading failed for the <script> with source “https://az416426.vo.msecnd.net/scripts/a/ai.0.js”. Expeditie-Grunnen-ontmoet-De-jolige-benen:1
20:20:45.214 Loading failed for the <script> with source “https://static.chartbeat.com/js/chartbeat.js”. Expeditie-Grunnen-ontmoet-De-jolige-benen:1
20:20:47.386 Synchronous XMLHttpRequest on the main thread is deprecated because of its detrimental effects to the end user's experience. For more help http://xhr.spec.whatwg.org/ jquery.min.js:4:25244
20:20:47.950 Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://entitlements.jwpl...jNqKKdEeK8BCIACpYGxA.json. (Reason: CORS request did not succeed).
20:20:47.951 Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://adserving.ancoraplatform.com/adv?section_id=1212. (Reason: CORS request did not succeed).
20:20:48.251 Media resource https://content.omroep.nl...0510/180510_XGRUN_XHQ.mp4 could not be decoded. Expeditie-Grunnen-ontmoet-De-jolige-benen
20:20:48.251 DOMException: "The media resource indicated by the src attribute or assigned media provider object was not suitable." provider.html5.js:1:14943
20:20:48.770 Media resource https://content.omroep.nl...0510/180510_XGRUN_XHQ.mp4 could not be decoded, error: Error Code: NS_ERROR_OUT_OF_MEMORY (0x8007000e)
Details: class RefPtr<class mozilla::MozPromise<class mozilla::MediaResult,class mozilla::MediaResult,1> > __cdecl mozilla::MP4Demuxer::Init(void): Parse MP4 metadata failed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Er is momenteel een probleem met de add-on Context Search dat een CPU+Memory leak heeft. Deze moet je even zelf downgraden naar versie 3.65 om dat te verhelpen. Zie ook de Github issue.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

quote:
AW_Bos schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:09:
Laatste tijd merk ik dat Firefox opeens uitvalt, en opnieuw opstart.
Zeer hinderlijk als je ergens een lap reactie aan het intypen bent,, en de boel sluit af :X :(

Na de herstart zie ik ook geen melding met Firefox met een excuus of een uitleg dat er iets mis is gegaan.
Ik ga denk ik maar eens wat add-ons wissen, en kijken waar het zit, maar dat wordt een lange tijd zoeken vrees ik. Soms duurt het een paar uur voordat het gebeurt, en soms helemaal niet. of kent iemand een log-file die hier over zou kunnen gaan?
Heb je de crash reporter wel aan staan in de opties? Niet dat dat heel erg helpt bij het oplossen van de crash, maar dan weet je in ieder geval of de crash 'gemanaged' is of dat je OS het proces gewoon killed.

Ik draai overigens de beta branche en die lijkt erg stabiel, de laatste maanden. Het helpt wel dat ik een paar erg memory-zware pagina's naar een nieuw profiel heb verplaatst. Mijn hoofd-profiel gebruikt nu zo'n 3GB RAM en dat is met 129 tabs open. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:30

The Chosen One

Zie signature!

Even de update nog, oude pc aangesloten op i-net weer, beetje in/uitloggen en sync klikken en nu is het gelukt.

Wachtwoord opgeslagen in Bitwarden nu! :)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goldenoldie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
quote:
Evanescent schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Volgens mij haal je heel wat dingen door elkaar. Het hoofdwachtwoord encrypt enkel de opgeslagen wachtwoorden die je kunt vinden in de Opties -> Beveiliging -> Wachtwoorden. Het doet niks met je cookies en opgeslagen sessies. Als je dat ook wilt, moet je cookies wissen bij het sluiten van Firefox.

Anders gezegd: Als je op Tweakers instelt dat je sessie een jaar geldig blijft, zal die niet meer om je wachtwoord vragen. Het hoofdwachtwoord is alleen nodig als de wachtwoordendatabase van Firefox geraadpleegd moet worden.
Aaaaaaaaaaah, ok, dan had ik het inderdaad compleet verkeerd begrepen... Ik snap 'm nu. Nou, dan moet ik dus op zoek naar andere software. Heb LastPass al geprobeerd maar die doet ook niet wat ik wil: lijkt hetzelfde te zijn als wat Firefox al doet... Maar goed, dat gaat teveel off topic hier. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Evanescent schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:56:
[...]

Wauw! Living on the edge, hè :+
Ach, ik heb anders Firefox Portable nog, die wel bijgewerkt is en via VPN online gaat :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kom nooit in Themes, maar er zit een verdraaid mooi dark theme in, dat men eens aan moet zetten, zeker als je W10 hebt. Top. :)

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Oh, ik vind Firefox nog steeds by far de beste browser van de vier (Edge en IE gezien als een pot nat ;)). Zoveel meer controle over content, configuratie, add-ons. Alles zit op veel logischere plekken dan in Chrome, bijvoorbeeld. Nee, ik leef met een grote smile met de nukken van Firefox :)

Heb hier block location permission question aangezet . De sites die daarom vragen werd een plaag.

• nero355

nero355

quote:
brommer1 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:11:
De kleuren zijn onder Firefox veel mooier, niet zo flets
Dat komt omdat Firefox fatsoenlijke Color Management heeft ;)

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Vandaag geupdated naar Firefox 62.0.2 en voor zover lijkt alles weer oud, vertrouwd en dus weer dik in orde! :)

• crisp
  • Laatst online: 23:52

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:46:
NoScript geeft hier in FF een cross-site scripting error bij geek: Tweakers Podcast #26 - Klimaatproblemen en camera(r)evoluties

[...]

Het YT-filmpje wordt niet weergegeven, terwijl embedded YT-video's op GoT prima werken en die op nieuws: Astronomen vinden sterke aanwijzingen voor aanwezigheid exomaan werkt ook normaal.

Gaat dit nu aan de kant van T.net mis of aan mijn kant in FF? :S

edit: @crisp Ik twijfel nog steeds of dit in SB hoort of hier, zou jij een korte blik willen werpen? ;)
Werkt hier bij mij prima in Firefox. De postMessage zou van het IAB consent framework kunnen zijn, maar de vraag is of dat hier ook de oorzaak is of een bijzaak.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:26:
[...]

Hmm... ok. Wel apart dat het (tot nu toe) alleen bij die specifieke pagina gebeurt en het op andere pagina's goed gaat.
Misschien de combinatie van die twee embeds op diezelfde pagina? Ik weet het ook niet, maar ik ondervind dan ook geen problemen daar...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie wel dezelfde postMessage errors, maar dat lijkt bij mij geen invloed te hebben op de werking van de YT video.

Er is wel een verschil tussen beide; de eerste is een embed van ons eigen kanaal via de YT Iframe JS API en de tweede is een gewone iframe embed van een 3rd-party YT video.

Zie je meer foutmeldingen in je console, of zie je requests in de network console die geblokkeert worden?

crisp wijzigde deze reactie 08-10-2018 09:39 (18%)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

"Load denied by X-Frame-Options: YouTube: YouTube does not permit cross-origin framing"

"Load denied by X-Frame-Options: YouTube: YouTube does not permit cross-origin framing" (andere link)

Vermoedelijk gevolg van NoScript blokkade(?). Verder niks bijzonders, wat ad-netwerken die geblokkeerd worden, dezelfde als bij de video's die wel werken.

Zou het dan misschien aan het verschil liggen dat jij noemde? Geen idee welke op GoT gebruikt wordt, maar op het forum geen problemen.
Of het aan NoScript ligt kan je zelf het beste checken lijkt me ;)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Met NoScript uit verdwijnt die melding, al zie ik net nog een ander voorbij komen die niet verdwijnt: Content Security Policy: ‘x-frame-options’ wordt genegeerd vanwege ‘frame-ancestors’-instructie.

NoScript weer aan, die ene error weer terug plus deze dat al duidelijk aangeeft wat voor blokkade actief is: "NoScript heeft een potentiële poging tot cross-site scripting (XSS) van [https://tweakers.net] geblokkeerd."
Ok, dus een false-positive van NoScript?

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Denk het, maar waarom niet bij alle geëmbedde YT video's op de FP/GoT? Op GoT heb ik die melding nog nooit gehad, pas sinds kort bij bepaalde video's op de FP, maar lang niet alle.
Omdat alleen YT video's van ons eigen kanaal via de Iframe JS API worden geinclude gok ik.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:25:
[...]

Dus NoScript lijkt getriggered te worden door de YT Iframe JS API?
Daar lijkt het op ja

Intentionally left blank

• Smultie
  • Niet online

• Deathchant
  • Laatst online: 21:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Oh, die proxysettings zijn veranderd inderdaad. Stond bij mij ook op autodetect. Ik maak gebruik van een VPN, dus misschien zoekt ie dan wat langer. Toen ik deze setting zette op NO PROXY, toen was 't gewoon weer snel.
Bedankt voor je links, je hebt me hiermee goed geholpen!

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• nero355

nero355

Alle programma's die een dergelijke setting hebben kan je beter op "No Proxy" zetten, vanwege deze exploit :
https://pi-hole.net/2018/...th-an-entry-in-etc-hosts/ :)

• daanb14
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-01 09:24
Ik heb op dit moment de personal certificates van Kaspersky uitgezet en tot nu toe wordt alles correct ingeladen. Ik geeft nog een update of het goed blijft gaan, maar ik hoop het wel. Ik was best wel ten einde raad, want Tweakers is best wel belangrijk natuurlijk ;)

• nero355

nero355

Ik kwam dit onlangs tegen : LanTao in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Waar het op neerkomt : Firefox wil straks voor mij beslissen welke DNS server ik gebruik! :F

Zelfs Google Chrome is niet zo eigenwijs! |:( WTF?!?! Firefox ?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

"What are we doing tonight Brain ?!"
"The same thing we do every night Pinky!"
"What's that Brain ?"
"Try to make Firefox look great again!"
:+

En dat heb ik dus de afgelopen 3 uur ongeveer zitten uitzoeken :$ Wat is de laatste versie van Firefox toch een puinhoop zeg! :X _O-

Dit is de /chrome/userChrome.css geworden :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
/* Menubar on top patch - use with Fx65_tabs_on_bottom.css */
/* Only really useful if menubar is ALWAYS visible */

:root{ --uc-window-control-width: 0px !important }

#navigator-toolbox{ margin-top: 22px }
#toolbar-menubar{
  position: fixed;
  top: var(--uc-titlebar-padding,0px);
  height: 22px;
  margin-top:1px;
  width: 100%;
  overflow: hidden;
}

#toolbar-menubar .titlebar-buttonbox-container{ height: 22px; }
#toolbar-menubar .titlebar-button{ padding: 2px 17px !important;  }

/* This will allow you to MAYBE put some items to the menubar */
#toolbar-menubar > *{ float: left }
#toolbar-menubar .toolbarbutton-1 { --toolbarbutton-inner-padding: 3px }

/* Modify to change window drag space width */
/*
Use Fx65_tabs_on_bottom_menubar_on_top_patch.css if you
have menubar permanently enabled and want it on top
 */

/* IMPORTANT */
/*
Get window_control_placeholder_support.css
Window controls will be all wrong without it
*/

:root{
  --uc-titlebar-padding: 0px; }
:root[sizemode="maximized"][tabsintitlebar]{ --uc-titlebar-padding: 8px }

.titlebar-buttonbox-container{
  position: fixed;
  top: var(--uc-titlebar-padding,0px);
  right:0;
  height: 40px;
}
/* Mac specific. You should set that font-smoothing pref to true if you are on any platform where window controls are on left */
@supports -moz-bool-pref("layout.css.osx-font-smoothing.enabled"){
    :root{ --uc-titlebar-padding: 0px !important }
    .titlebar-buttonbox-container{ left:0; right: unset; }
}

:root[uidensity="compact"] .titlebar-buttonbox-container{ height: 32px }

#toolbar-menubar[inactive] > .titlebar-buttonbox-container{ opacity: 0 }

#navigator-toolbox{ padding-top: var(--uc-titlebar-padding,0px) !important; }

.titlebar-buttonbox-container > .titlebar-buttonbox{ height: 100%; }

#titlebar{
 -moz-box-ordinal-group: 2;
  -moz-appearance: none !important;
}

.titlebar-placeholder,
#TabsToolbar .titlebar-spacer{ display: none; }
/* Also hide the toolbox bottom border which isn't at bottom with this setup */
#navigator-toolbox::after{ display: none !important; }

/* Hide Hamburger Button */
#PanelUI-menu-button {
  display: none !important;
}

/* Hide blue stripe on active tab */
.tab-line[selected="true"] {
  opacity: 0 !important;
}

/* Blank the placeholder text in the search bar */
#searchbar .textbox-input::placeholder {
  opacity: 0 !important;
}

/* Remove Visit and Search with Google stuff */
#PopupAutoCompleteRichResult {
  display: none!important;
}

/* Transparency around the URLbar, NAVbar and Searchbar */
#nav-bar{
  background-color: transparent !important;
  border-color: transparent !important;
  box-shadow: none !important;
}

Bovenstaande bevat de code van https://github.com/MrOtherGuy/firefox-csshacks voor de Tabs onder de URL Bar sinds Firefox 65+ en ook code van verschillende members uit topics die je kan vinden @ https://www.reddit.com/r/FirefoxCSS/ :)

En daarnaast heb ik nog de volgende about:config dingetjes erin geknald die je @ https://github.com/Aris-t2/CustomCSSforFx kan vinden =>

Telemetry / data collection (suggestion: disable / set to 'false') :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
browser.ping-centre.telemetry
toolkit.telemetry.archive.enabled
toolkit.telemetry.bhrPing.enabled
toolkit.telemetry.enabled
toolkit.telemetry.firstShutdownPing.enabled
toolkit.telemetry.newProfilePing.enabled
toolkit.telemetry.reportingpolicy.firstRun
toolkit.telemetry.shutdownPingSender.enabled
toolkit.telemetry.unified
toolkit.telemetry.updatePing.enabled
experiments.enabled
experiments.activeExperiment
experiments.supported
datareporting.healthreport.uploadEnabled
nsITelemetry.canRecordBase
nsITelemetry.canRecordExtended
browser.newtabpage.activity-stream.feeds.telemetry
browser.newtabpage.activity-stream.telemetry
extensions.screenshots.upload-disabled ("true" to disable)

En nog wat andere random dingen :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
extensions.pocket.enabled - Op FALSE zetten om die Pocket troep te disablen!
geo.enabled - Rare optie om op de desktop te hebben dus uitgezet!

full-screen-api.warning.delay > 0 or -1 (reduces delay / hides warning)
full-screen-api.warning.timeout > 0 (reduces delay)
Deze twee zetten die stomme fullscreen HTML melding uit!

browser.urlbar.trimURLs - Ik wil gewoon de volledige URL zien!

En ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar dit is het uiteindelijke resultaat, waarbij ik nog 1 of 2 dingetjes moet fixen :D =>

:Y)

En ter vergelijking de browser die het gewoon altijd meteen allemaal goed voor elkaar heeft zonder uren aan gepruts :

}) 8) :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 00:59
nero355 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:39:
[...]

:+

En dat heb ik dus de afgelopen 3 uur ongeveer zitten uitzoeken :$ Wat is de laatste versie van Firefox toch een puinhoop zeg! :X _O-

[...]

En ik zal vast nog wel wat vergeten zijn, maar dit is het uiteindelijke resultaat, waarbij ik nog 1 of 2 dingetjes moet fixen :D =>
[Afbeelding: Make Firefox look great again!]
:Y)

En ter vergelijking de browser die het gewoon altijd meteen allemaal goed voor elkaar heeft zonder uren aan gepruts :
[Afbeelding: Pale Moon has always been looking GOOD!!!]
}) 8) :9~
Ik gebruik voor mijn tweaks als basis deze: https://github.com/Izheil...20and%20other%20functions

Daarin zit ook de menu bar on top en ook multi-row tabs.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Oh shoot. Flinke fuck-up bij Mozilla! Alle extensions disabled omdat ze niet geverifieerd konden worden. Ik weet nog niet wat er precies aan de hand is, maar ik ben niet de enige, zie ik op Twitter.

(Niet mijn screenshot)

edit:
Ik merk wel dat ik mijn Firefox redelijk log gemaakt heb met alle add-ons. Hij is bliksemsnel nu :o _O-
Maar nee, zo kan ik mijn profiel niet gebruiken. Zo ligt mijn privacy op straat.

Evanescent wijzigde deze reactie 04-05-2019 03:04 (25%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-01 12:03
Hier ook. Veel klachten op Reddit :P Ik vind het vreemd dat er geen 'overwrite' optie in zit om alsnog de addons uit te voeren, ook al denkt Mozilla dat het geen goed idee is.

Tijdelijke workaround: https://old.reddit.com/r/..._back_install_ff_nightly/

@Evanescent niet getest, gebruik wel even Chrome tot het opgelost is. Maar comments lijken postief. }:O

Mmore wijzigde deze reactie 04-05-2019 03:24 (44%)

AMD Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus X570 ELITE | Ballistix Elite 2x8GB @3600Mhz CL16 | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | EVGA GTX1070 FTW | 2x Dell U2715H | OnePlus 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Klopt, ik zie hem ook net voorbij komen. Al getest? Worden de extensies dan weer automatisch enabled?

Hier is ook de Bug report: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1548973

Evanescent wijzigde deze reactie 04-05-2019 03:28 (10%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:32

SambalBij

We're all MAD here

Begonnen om middernacht (UTC?) omdat er een signing certificate is verlopen...
Voor statusupdates zie https://discourse.mozilla...-or-fail-to-install/39047

Ze zijn blijkbaar wel al een fix aan het testen

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:57

KroontjesPen

♪♪ ♫ Weer terug ♫ ♫ ♪

Hopelijk kunnen we de add-on's zo van uit de afgewezen lijst herstellen.

May the Force be with you

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True