Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Firefox - The browser you can trust

Deze topicstart is gebaseerd op de topicstarts en berichten uit de vorige delen van dit topic. Nu we bijna 3 jaar zitten nadat Fx 4.0 Final is gegaan, dacht ik misschien tijd voor iets nieuws. Speciale bedankjes gaan naar DaannO voor het deels opnieuw coden van de TS, The_Zeroorez (deel 9,10), Gert-Paul (deel 3, 4, 5, 6, 7 en 8 ), Woudloper (nieuwe layout), BtM909 (deel 2,11) en Cybersteef (deel 1). Mochten er nog zaken ontbreken, neem dan gerust contact op met mij middels een Direct Msg.

Voorafgaande topics:
  1. [Firefox 0.8] Wat vinden we er van? (was Firebird)
  2. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel II
  3. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel III
  4. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IV
  5. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel V
  6. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VI
  7. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VII
  8. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel VIII
  9. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX
  10. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel X
  11. [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI
  12. [Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Deel XII
  13. [Firefox 3.x] Wat vinden we ervan? Deel XIII
  14. [Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien

Waarom Firefox gebruiken?
Firefox biedt onder andere ondersteuningen voor de volgende functies:
  • Pop-up blokkering
  • Tabbed-browsing App-tabs zit in Firefox sinds versie 4, en geliefd bij velen
  • Privacy en beveiliging
  • Zoekfunctie
  • Add-ons
  • Verbeterde zooming, veel mooier nu
  • Verbeterde url-bar, je vindt veel makkelijker wat je zoekt als je aan intypen bent
  • Heeft gewoon nog een searchbar, wel zo prettig
  • Ultiem tweakbaar, iets bevalt je niet, pas het aan
Voor een geheel overzicht van alle features kan er hier (functieoverzicht) worden gekeken.
Firefox - The browser you can trust

Van Firefox 5.0 naar 27 en verder..
Heb me af en toe afgevraagd wat moet ik nu met de TS, er is geen grote scheidslijn meer, sinds we de jaar+ releases hadden van Fx 1 t/m 3.
Sinds Fx 4/5 is de realiteit anders, we hebben een snellere ontwikkelcyclus van week of 6, iets waar zowel lof als (in de meuktracker soms best luide-) kritek op kwam, sommigen mistten de ouderwetse IE-achtige versienummering. Vroeger was het makkelijk, het ging vooral om de skin-change dat een nieuw major-nummer meebracht. Heb zelf ook moeite ermee gehad, mijn motivering was een beetje weg om snel een nieuwe TS te doen. Inmiddels went het, en Opera doet het zo, evenals Chrome.
Daarom zet ik in deze TS een opsomming van de in het oog springende changes van 5.0 t/m 27.0.

En ja, er komt ook een Major Skin-change aan, namelijk Australis zou er met versie 29.0 of 30.0 eens moeten zijn. Daarover loopt ook discussie, die skin, U raadt het al er is nogal kritiek.
Toch wil dat niet zeggen dat Firefox dik aan aandeel verliest, in de afgelopen 3 jaar is het van 24 naar 19 procent gegaan, ja niet heel weinig, maar gezien de sterke terugkomst van IE, die het goed doet sinds IE9, valt de schade nog mee. Ook Chrome is ons niet hard voorbij komen zeilen, althans wie je het vraagt, de site Net Marketshare schat het aandeel Chrome duidelijker lager dan dat van Firefox. Stat Counter echter schat Chrome weer stukken belangrijker in, maar die site maakt zich schuldig aan het meetellen van de door Chrome geprecachte sites.

Opsomming belangrijkste (jup,subjectief) punten der changelogs Firefox 5.0-27.0
klik op het versienr. om naar de meuktracker post te gaan
5.0 >> Ondersteuning CSS Animaties.
6.0 >> De URL-balk drukt nu de domeinnaam vet af.
7.0 >> Verbeterde geheugenafhandeling. De "http://" aan het begin van een adres wordt voortaan verborgen.
8.0 >> Add-ons die door 3rd-party programmas worden installt, nu voortaan uitgeschakeld. Twitter als zoekmachine toegevoegd in de adresbalk.
9.0 >> Prestaties Javascript vebeterd. Wat verbeteringen voor OSX Lion.
10.0 >> De voorwaarts knop is nu verborgen, totdat je echt terug kùnt. Meeste add-ons nu standaard compatible met aankomende versie's Firefox.
11.0 >> Favorieten etc. kunnen nu ook uit Chrome geimporteerd worden. Sync feature strekt zich nu uit tot ook de add-ons.
12.0 >> URL's die je in de downloadmanager plakt, worden gedownload.
13.0 >> Openen nieuwe tab geeft nu meest bezochte pagina's als default. SPDY protocol staat nu standaard aan voor sneller bezoeken van site's die het ondersteunen.
14.0.1 >> De url-balk vult nu automagisch getypte url's aan. Plugins alleen activeren als je erop klikt, is nu een mogelijkheid.
15.0 >> Verbeterd geheugengebruik add-ons. Stille updates op de achtergrond.
16.0 >> Web apps ondersteuning, althans een begin.
17.0 >> Onveilige plugins nu standaard uitgeschakeld.
18.0 >> Web-RTC toegevoegd aan Firefox. OSX 10.7+ >> Retina ondersteund.
19.0 >> Een pdf-Reader ingebouwd. Sneller opstarten.
20.0 >> Mogelijkheid om vastgelopen plugins te killen, zonder Firefox te laten hangen.
21.0 >> Social API staat nu meerdere providers toe (denk aan FaceBook etc.). Firefox zal suggesties doen hoe startup-tijd te verbeteren, als die dat nodig acht.
22.0 >> Op Windows houdt Fx zich nu aan display-scaling opties om tekst groter te renderen op hoge-resolutie displays (wat een zin...).
23.0 >> Logo heeft een sopje gehad. DXVA2 op Windows Vista+ aangezet, om zo H.264 video decodering te versnellen via de GPU.
24.0 >> Alle tabbladen die rechts (vd tab waar op je rechtsklikt) staan kunnen met 1 klik worden gesloten.
25.0 >> Zoekveld niet meer gedeeld tussen de verscheidene tabs.
26.0 >> Ondersteuning voor H.264 op linux. Java-plugins moeten voortaan eerst een klikje krijgen voordat ze afspelen (opt-in dus...).
27.0 >> TLS 1.1 en 1.2 staat standaard aan.

Waar kan ik Firefox downloaden?
Voordat je Firefox ook daadwerkelijk gaat downloaden is het verstandig om de minimale systeemeisen door te nemen om er zeker van te zijn dat het op jouw systeem gaat draaien. Het is niet aannemelijk dat je systeem niet krachtig genoeg is, maar toch.

Windows,OS X, linux:
Installer:Release-versie ESR*

de Beta
http://www.mozilla.org/nl/firefox/beta/
Aurora
http://www.mozilla.org/en-US/firefox/aurora/
Nightly Builds:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
*extended service release, voor 't lang bij één versie blijven (bedrijven)
Bekende problemen:
  • Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden.

Heb je nog wat handige links voor mij?
In onderstaande lijst zijn diverse links opgenomen welke meer informatie geven over Firefox en daaraan gerelateerde producten/onderdelen.

FAQ

Vraag Hoe zet je de automatische afbeelding-naar-passend uit?
In de about:config op False zetten >>> browser.enable_automatic_image_resizing
Vraag: Zie de beroemde Oranje Firefoxbutton helemaal niet?
Ga naar beeld >> werkbalken>> schakel de menubalk uit. Dit werkt ook in Xp.
Vraag Hoe krijg je de titelbalk weer leeg, ik wil dat oldskool?
Daarvoor ga je naar about:config en verander je de waarde browser.tabs.drawInTitlebar naar false
Vraag Heeft Firefox nou last van memoryleaks? Verschillen de meningen over, kijk eens in dit topic. Over het algemeen staat Fx juist erg goed bekend voor lichte systemen met niet gek veel geheugen. Ook is het slim om in about:memory te kijken naar geheugencomsumptie, die is accurater dan die van taakbeheer.
Vraag Welk about schakels zijn er eigenlijk? Type eens about:about in de url-balk...
Vraag Lettertypes zien er niet uit in Fx4 met dat harwarerendering? tJa dit probleem speelt al lang, de oorzaak is mij niet duidelijk, ik en de meesten hebben het wel mooi. Zet maar hardwarerendering uit :opties>> geavanceerd>> hardwareversnelling afvinken (restart vereist).
Vraag: Hoe kun je extensies, die eigenlijk voor oudere versies van Firefox gemaakt zijn, toch gebruiken?
Daarvoor moet het maximale extensienummer in de extensie wijzigen. Dit kan als volgt worden gedaan:
  1. Open de xpi nadat je hem gedownload hebt in een archive-editor, 7-Zip of WinRar bijvoorbeeld
  2. Open het bestand install.rdf;
  3. Verander daarin de X in <maxversion>X</maxversion> in het versienummer van je huidige Firefox
Ook kun je de extensie 'Nightly Tester Tools' of Mr Tech's Toolkit gebruiken, tenslotte is er checkCompatibility.
Vraag: Waar kan ik mijn profiel vinden?
Dit verschilt per OS wat wordt gebruikt om Firefox te draaien. Hieronder vind je een overzicht waar de profielen terug zijn te vinden:
  • Windows Vista /7 /8.x: %APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in de C:\Users\<username>\AppData\Roaming\ map.
  • Win XP/2000: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\ , waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User_Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.
  • Linux: ~/.mozilla/firefox/profiles/xxxxxxxx.default/
  • MacOS X: ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/ .
Vraag: In Firefox worden mijn tabs, als de balk erg vol is, in een menu'tje gegooit, en ik wil ze gewoon allemaal naast elkaar zien! Hoe zet ik dit weer zoals het vroeger was?
Hiervoor moet je de volgende code in je UserChrome.css plakken.
.tabs-alltabs-stack {display: none !important;}

Voor meer vragen kun je de officiële (Nederlandse) FAQ bekijken.

Firefox extensies, thema's & plugins

OpenDownload voegt een Run knop toe in 't Save-dialoogvenster
[smilies]BBCode extensie in firefox met GoT smilies voor BBCode met GoT-smiles :)
  • Tabbrowser Extensies:IE Tab Om websites die helemaal niet in Firefox draaien, als je die nog tegenkomt, snel 'in IE' te kunnen bekijken
    IE View IE apart openen vanuit contextmenu's
    Chrome View sites in Chrome bekijken vanuit contextmenu's
    Downloadmanager tweak -- als je de standaard DL manager niet goed genoeg vind. De download manager vervangen door een externe kan met DownloadWith
    Webdeveloper - Makkelijker voor WebDevelopers. Verschillende functies om windows te resizen, css te editen en nog veel meer..
    Mozilla Backup - Een losstaand programma dat makkelijk een backup van je Firefox profiel kan maken. Zo kun je snel instellingen overzetten (bv als je een keer een nieuw profiel moet maken omdat de oude problemen geeft)
    MinimizeToTray - Handig voor mensen die Firefox in de systemtray handiger vinden, in plaats van op de taakbalk.
    AppTab Nav-B-Gone - Geen urlbalk meer bij je apptabs.
    Status-4-Evar - U mist de statusbalk? Speel hier eens mee...
    Animated Addons Bar - Voor de addonbar, maakt hem kleiner en nog meer
    App Button Clear - Handig voor als je de Firefoxbutton iets te Oranje vindt, je maakt hem hiermee transparent, of blauw mocht je classic Theme draaien
    No Squint - De ultieme controltool voor Firefox sterk verbeterde zooming
    about:me - Nieuwe feature vanaf 3.5+ , waardoor je je surfstatistieken kan zien door about:me in te typen (je moet wel de extentie op de gelinkte site downloaden om de feature aan te zetten).
  • Webpagina's naar je eigen wensen aanpassen:
  • Stop vervelende ads/flash filmpjes:
    • Adblock, makkelijk om ads te blocken. Zet GoT en T.net wel op de whitelist, als je dit niet doet riskeer je een ban! Bovendien is het wel zo netjes om ons mooie forum een beetje steun te geven.
    • ucchan heeft een tutorial geschreven hoe je deze filters goed op kunt zetten.
    • FlashBlock zorgt ervoor dat Flash filmpjes niet automatisch gestart worden maar dat je eerst moet klikken om ze te starten.
    • TweakNetworkSettings zorgt voor het makkelijk instellen van het maximale aantal verbindingen, of pipelining aanstaat etc.

• Topicstart redelijk onder handen genomen, vooral aangepast vooral waar het de opsomming van changelog vanaf Fx 5 aangaat, verder eea geschrapt/toegevoegd in de FAQ en de "handige links", en downloadsectie bijgewerkt, ESR/Aurora/Beta toegevoegd; alle lnks gecontroleerd. En eindelijk worden Win7/8 nu genoemd bij het profile-path.. :+

[Voor 20% gewijzigd door Sjah op 12-02-2014 13:37]

Redelijk tevreden over mijn TS. Ik ga er nog in verwerken >> de long-time support versie van fx, versie 24 nu... (ESR). done. Wat uit de FAQ geschrapt/toegevoegd. Door "handige links sectie" gegaan, toegevoegd Mozilla Upcoming Releases vd Mozilla Wiki-site. Toegevoegd >> openDownload extensie, IE View en Chrome View; en browser.enable_automatic_image_resizing(faq).

Weet iemand of dit nog geldt>>>>>> Als Firefox is geïnstalleerd op een systeem met beperkte rechten, moet het de eerste keer opgestart worden door iemand die rechten heeft op die locatie. Anders worden sommige bestanden niet goed aangemaakt. Hierdoor kunnen er fouten optreden. (?)

En het linux gedeelte, is er niet allang een linux Java en Flash prima installer (zie onderaan de TS)? Iemand...?
    Anders schrap ik dat, jup ben met de kam er doorheen aan gaan.

Zo, op die paar vragen na hierboven nu wel klaar met de TS, trusten.. o/

[Voor 118% gewijzigd door Sjah op 12-02-2014 13:06]

:P 8)7
    Dit is 7 uur werk wat je afserveert. Daarnaast is het 3 jaar geleden.... en lijkt me dat je het bijhoudt als TS, daarnaast mocht je TS 14 gelezen hebben, daar was sprake van Fx4, over wat daarna kwam werd niet gerept.
    IK heb BmT's kritiek gelezen, en er vervolgens wat mee gedaan, voor de niet oppervlakkige lezer is dit geen copy paste, hier is aandacht aan besteed(tuurlijk voor een deel is het hardstikke copy paste, maar dat is doorspit, en nee geen nieuwe opmaak, ik ben n00b op dat gebied :'( ).

@Ultra >>>> dank hoor. :)

[Voor 46% gewijzigd door Sjah op 12-02-2014 12:54]

Zijn er dus mensen die altijd de Beta aanhouden? Blijkbaar...

Ik ga Australis lang uitstellen, zodra 29 release er is, ben ik naar 24 ESR, die ook nog maar half jaar duurt.

Vraag mij af , wat er ineens met wiki aan de hand is, lettertype hier niet lekker meer, vaag en gebroken. Valt me sinds gister (zwaar) op.. NL heeft dit, Engelse niet.

[Voor 9% gewijzigd door Sjah op 05-04-2014 23:50]

Acties:
    • 0Henk 'm!
    http://i.imgur.com/rkohReA.png

of deze

http://i.imgur.com/3lkimyt.png

Met de aantekening dat het vreemd genoeg op de screens er iets beter uitziet , dan in het echt, maar ik hoop dat je "the picture" krijgt.

[Voor 78% gewijzigd door Sjah op 06-04-2014 06:21]

Acties:
    • 0Henk 'm!
    quote:
    desalniettemin schreef op zondag 06 april 2014 @ 07:24:
    Ik heb er ook geen last van. Lijkt wel de rendering die je tegenwoordig met Chrome hebt. Heb je hardware acceleration soms uitgezet?
    HW acceleratie staat aan, maar uit is het hetzelfde. Verder doet Chrome hetzelfde jah, IE11 niet. Verder niks aan drivers ofzo veranderd. Misschien maar eens een nieuw profiel proberen, maarja ik dacht dit dus servers-sided was maar niemand bevestigd dat hier.

Fx is 28.0, video is GTX 460, OS is Win7 Sp1.

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 06-04-2014 12:14]

Fx 29 is uit, mij bevalt de nieuwe skin redelijk, er is wat fine-tuning gedaan zie ik, die me doet accepteren... :Y

[Voor 3% gewijzigd door Sjah op 28-04-2014 22:55]

quote:
    Evanescent schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:16:
    [...]

Ook dat de refresh-knop nu vast zit is raar. Sterker nog, bijna alles zit nu vast. Dat zal een kwestie van groeien zijn, maar nu is het gewoon Google Chrome :r
    Voor de kritiek dat het naar Chrome gaat ben ik erg gevoelig, en al sinds het 1e uur kritisch. Je hebt gelijk dat refresh niet vast had mogen zitten. :r Maar toch is het anders nog steeds dan Chrome, althans hier, want ik heb zowel de titelbalk enabled, als het sluitkruisje geheel rechts (dus los vd tabs), met Chrome kan dat lekker niet, muaahahaha.

Weet dat niet, weet wel dat titel balk is op te leuken, met extensie Title Bar Text, zodat de titel bar weer zijn oude functie terugkrijgt, nml. de tekst showen van wat de site daarop wil melden.

Eigenlijk foute naam Classic Theme Restorer, het enige klassiek thema IMO is die van Fx 1.0/1.5 O+

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Positief punt, ook over favorieten, de uitklapper is niet meer zo asociaal breed (ik doe altijd korten nette namen voor favos, dus ik heb geen aso-breed uitklap-blad nodig).

Wie de drawintitlebar=true aan heeft, dus tabs helemaal boven, en je hebt Windows>> zet eens Windows-klassiek aan, daar vind ik het prachtig, misschien wel de meest geslaagde verschijning van dit thema (Fx 29).

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Je hebt 2 versies, de plugin voor Fx en Opera, en de ActiveX voor IE. Die updaten onafhankelijk van elkaar, ja zeer irritant. Of is dit niet het euvel bij jou?

quote:
    bitshady schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:45:
    [...]

Update: Gelukt! :)
    [afbeelding]

In userChrome.css moet de volgende regel worden toegevoegd:
    code:
    1

#TabsToolbar { margin-top: 0px !important; }

Ik citeer jou even, misschien dat jij, maar waarschijnlijk anderen me kunnen helpen.

Wat wil, ik had de titelbalk leeg (geen tabs), toen paar weken terug, via about config naar boven geschoven, dus wel tabs bovenin, via drawinTitlebar. Wilde terugzetten naar weer lege balk, lukte ook via weer drawinTitlebar. Enige is, na herstart is het weer de oude situatie.. 8)7

Kan te maken hebben met Sync, ben nog niet over naar het nieuwe WW gedoe?
    Als ik defaults herstellen doe(daar kom je via aanpassen (in het menu)), doet hij ook weer de lege balk wat ik dus wil, maar de favorietenbalk is dan uitgeschakeld. Schakel ik die favorietenbalk in, dan is weer de lege titelbalk wèg. ;w

yup, dit alles sinds Fx29.

Ben er alweer uit>> was nog een key, extension blabla drawinTitlebar, hhmm ja die moest ook om. Neem aan dat die key nieuw is.

[Voor 7% gewijzigd door Sjah op 05-06-2014 23:46]

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Het wordt steeds vager... bij mij niks in 29.0.1 wel in IE11 en Chrome. Safari heb ik niet. Maar zo te horen heeft U Mac? Kan ook weer uitmaken.

Acties:
    • 0Henk 'm!
    http://i.imgur.com/yKoGiVP.png

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Over de laatste flash versie, merk vaak dat die een filmpje niet meer tot het eind laat spelen, gaat of op eindeloos laden staan, of crasht zelfs.

quote:
    desalniettemin schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 14:13:
    Net Fx 31 beta 1 geinstalleerd. In about:config hebben ze de optie browser.tabs.closeButtons er uit gehaald, zodat je die kruisjes niet meer weg kunt halen. In tabutilities heb ook de optie om die kruisjes weg te halen, maar die optie werkt niet meer. Klote!
    WTF?!!

Dus dat komt vanaf 31... :( Ook niks met chrome file mogelijk?? Over classic them restorer>>> um... liever niet.

quote:
    * Sjah mompelt iets van boeit dat... en bloated...

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Valt me op dat Fx sinds ik denk Fx 30, vraagt of ik een WW van banking wil opslaan, en nu vroeg die het ook voor paypal... ?? Meer dan jammer dit, met die van banking kan een hacker niet zoveel, maar die van paypal vind ik helemaal vaag dat die opgeslagen kan worden..??

Ok, een bug is geplet, en ja IK ben eindverantwoordelijk, toch vind ik 't jammer.

[Voor 21% gewijzigd door Sjah op 15-06-2014 21:37]

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over dit artikel ?

Die kerel zegt dat Fx niet multi-process is en dáarom geen ruk van multicore cpu's gebruikt. Maar wat ik weet is Fx wel multi-threaded..... dus echt wel zeg ik dan, dat Fx van meerdere cores "eet". Snapt hij het niet of snap ik het niet? Betere verklaring dat Chrome iets sneller is, zou zijn dat gedeelten van die browser in native assembler zijn geschreven...(lijkt mij dan).

Nou ik geef duidelijk aan, dat artikel ook trouwens, dat Chrome duidelijk iets sneller is dankzij multiprocess. Of je dat gaat bereiken via die weg of via goede threaded, zal me 'n zorg zijn. En of het de heilige graal is, is maar de vraag, neem IE, die vind ik dus niet sneller, heeft wel aparte processen, maw. daar vind ik het verhaaltje niet opgaan.

Heb trouwens de nightly 33a1 geprobeerd, daar de multithread/process aangezet, nou kan er nog niet veel kaas van maken.

Interessanter vind ik dat per Fx31 de sluitknop aan eind vd balk eruit is gesloopt, WTF. Ok er is een add-on nu al voor, maar toch..

[Voor 33% gewijzigd door Sjah op 15-07-2014 20:48]

Als jij oprecht niet vindt dat Chrome sneller is, verklaar dan eens waarom die browser al 4 a 6 jaar groeit en groeit, en Fx niet...Lang niet altijd sneller zeg je, nee op oude machientjes wellicht niet, op een moderne bak is die de facto sneller. En dan heb ik het nog maar over iets sneller, de voorvechters van die browser hebben het altijd over véél sneller.

quote:
    ppl schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:12:
    [...]

Die optie is er niet uitgesloopt. De optie om de close button voor de tab op een andere plek zoals aan het eind van de tab balk te zetten is eruit gesloopt. Standaard staat het ding ingesteld om op iedere tab zo'n sluit ding te plaatsen maar dat is ook niet geheel waar. Na een bepaalde hoeveelheid tabs doet ie het alleen op de actieve tab. Op zich prima dat ze een simpele tab interface aanbieden en je voor de geavanceerde tab mogelijkheden gewoon 1 van de vele tab add-ons moet gebruiken. Degenen die meer met tabs willen doen installeerden die toch al. Waarom zou je dan nog geavanceerde tab opties in je browser doen? Alleen maar meer dingen die je moet onderhouden. Dit is toch wel 1 van de minst erge changes die ze hebben gedaan. Ik begrijp de ergernis van de nieuwe australis look veel beter dan de ergernis van deze optie.
    Nou wat jij wil, maar ik doe één ding meer met tabs en dat is die sluitknop aan eind ipv op de tabs. En jij snapt niet dat ik het ergerlijk vind om daarvoor TMP of Tab Utilitites te moeten installen? Nouja ik vind dat zeer ergerlijk, want de addon die ik zelf gaf, haalt wel de sluitknop weg, waarde 2, maar niet een sluitknop aan het einde, waarde 3. Dus het is niet onmogelijk om het te veranderen, in Chrome is het per architectuur onmogelijk (dat Fx maar nooit die kant opgaat.... :( ), maar de optie om het even snel te veranderen is er wel degelijk uit gesloopt.

quote:
    ppl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:30:
    [...]

Google gooit je dood met Chrome. Adobe is daar een mooi voorbeeld van. Standaard slijten ze Chrome bij Adobe Reader en Flash. Je zult zelf de optie om Chrome mee te leveren uit moeten vinken. Firefox doet niet aan dit soort praktijken. Heeft dus helemaal niets met sneller, beter, etc. te maken. Dit is gewoon hetzelfde liedje als met de Compuserve cd'tjes destijds. Marketing budget is er amper bij Mozilla dus is het nu ook niet zo erg raar dat ze achterlopen in marktaandeel.
    Hoewel ik zeker zie dat je hiermee een krachtig betoog houdt, waar veel waars in zit, vind ik dat je het als zwart wit afschildert. Want Chrome staat goed bekend. Sites, ik noem Geenstijl, raden als alternatief voor IE bijna allemaal Chrome aan tegenwoordig, Fx hoor je niet meer. Ikzelf ook, als ik bij iemand ben, ik zeg ronduit dat ik Fx gebruik, maar voor een simpele snelle browser raad ik Chrome aan. Nog iets dat wat de browser is uitmaakt>> IE is gegroeid weer sinds het beter is geworden, en Fx is geslonken sinds Australis er nu weer als omstreden punt bijgekomen is, zie NetmarketShare.

Met dat Classic Theme Restore valt zeker niet het thema van Fx 1.5 te doen..? Hmm, eens zoeken daarop, vroeger kon dat wel.

Nee, dat is een goeie tip, tx. Wat ik nog wel mis, is die icons als bladeren, Home, en bladwijzers, die zijn zwart, in 1.5 hadden die blije kleurtjes. :)

Als ik jullie toch niet had... :)

Naar volgende addon wel degelijk flink gezocht, en bestaat niet... Stel dat je pinned FB tab een update heeft, je hebt een oplichtendende tab, maar geén geluid... :S
    Beschrijft het, wat ik bedoel. Die "handleiding" tja, weet niet of ik "even" een add-on kan maken.. :)

Bestaat dus niet, ja je vindt zeer veel over dat men geluid wil killen.

[Voor 7% gewijzigd door Sjah op 03-08-2014 16:50]

Oh, had ik niet gelezen, tx.

tja er bestaat ook zoiets als een data-overkill dat je maar moet verorberen...

[Voor 4% gewijzigd door Sjah op 03-08-2014 22:36]

Weenie eens meer hoe die er precies uitzag. Weet wel dat ik curved tabs heb dmv Classic theme Restorer, en de Fx 1.5 icons terug heb, en verder kan ik je zeggen dat ik redelijk eigenzinnig browsertje heb, want zoals je weet is Fx ultiem configureerbaar (op de reload knop niet meer na).
    Maar nostalgisch, ja in my book is 1.5 het hoogtepunt geweest van Fx, was die heel snel of romantiseer ik dat maar? Licht en mooi was die in ieder geval.

Heb sync tabs in de Sync functie nu 3 dgn aanstaan, zie niks. Wat zou er precies moeten gebeuren?

tJa wat ik denk is niet belangrijk, ik zie niks gebeuren...

Misschien omdat ik reopen met de oude tabs heb aanstaan, en dàt alles qua sync overroelt (?)

Oww, er is een optie in History lees ik ( 8)7 :O :X ), nja die is greyed-out hier.

[Voor 22% gewijzigd door Sjah op 06-10-2014 17:45]

Ok, tja sinds vandaag doet die het. Is op dezelfde pc, maar met multi-boot (dus echt 2x van mekaar onafh. aangemelde Fx's), dus ja waarom het niet werkte... dunno. Verder heb ik Fx nog op een laptop.

quote:
    - J.W. - schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:27:
    Na vele jaren is het zover:
    Firefox is de snelste browser in alle 3 benchmarks op Are WeFast Yet :)
    Heb je ook een bijpassend artikel? Heb na al die jaren wel zin om verwend te worden met een (al dan niet tendentieus) artikel dat Fx de snelste is, hehehe.

Dat sowieso... ;)

tJonge wat krijg ik laatste weken vaak melding dat Flash niet meer reageert.

quote:
    Evanescent schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:04:
    Ik heb (weer*) een nieuw profiel gegenereerd en dat is echt een verademing.
    *Vorige was 2 jaar geleden of zo

[.................................................................]
    Erg fijn dat je nieuw profiel hebt, maar daarmee heb ik geen antwoord op deze vraag: is die dan ook retesnel als je gaat Syncen? Heb btw ook alle cache weggooien bij herstart aanstaan.

[Voor 50% gewijzigd door Sjah op 25-10-2014 21:07]

Komt naar Windows (10/8.1) een nieuwe manier van Fx binnenhalen >> http://www.howtogeek.com/...age-manager-named-oneget/

Hmm, krijg net Firefox 33.1 binnen, wtf een .1 versie?

hamburger?

Okay, hhm big mac knop had ik denk ik wel aangevoeld..

@Evanescent: tx voor je gewetensopmerking.

Leuk geintje met die 33.1 versie vanwege 10-jaar-Fx, is nog niet gebeurd sinds 4.0, dat er een .1 was. Een insider geintje vind ik het, en dat soort dingen moeten ze er inhouden, bezorgen mij een glimlach.

[Voor 51% gewijzigd door Sjah op 12-11-2014 02:21]

quote:
    Krusher schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:27:
    Meh, dat geloof ik niet. Of ze moeten opeens opgeslokt worden door een bedrijf (Microsoft? :X)
    doomscenario:Facebook koopt Firefox en integreert er diep een FB-client in. God forbid, dan is het bye bye voor mij.

Is er iets aan de hand met Sync vraag ik me af, al 14 dgn niet gesynchroniseerd hier, ja check de netwerkinstellingen zegt die... kan ik niks mee.

Dus die speedbump die hiero ergens werd aangekondigd, kunnen we wel shaken voor 35?

Jammer dat dat komt, aparte processen, zie graag in taakbeheer 1 grote Firefox. Zal vast niet in te stellen dat .die ook bij 64 bit kan, nah is een Windows-dingetje.

@ppl, niet dat ik zie. Of bedoel je gewoon op naam sorteren?

Nou voel ik daar veel voor, maar moet je dan niet de WebRTC gasten aanvallen, het is daar een uitvloeisel van..

Ok, overbodig om te vragen of jij W8 gebruikt... W7 hier. :Y

Ennuh even over Hello... ja ik ben tegen ingebouwde troep, maar stel dat ik mocht kiezen tussen al mijn Skype contacten voortaan via Firefox doen, en zo Skype naar pleuris doen gaan, dan zou ik zeggen , ja geef Firefox maar die rol, des te meer te mensen ook die Fx kiezen.

[Voor 81% gewijzigd door Sjah op 04-12-2014 23:15]

Dacht dat Fx via multi-threads wel degelijk meerdere cores aanspreekt, maar dat die multi-threading van Fx ronduit beroerd is uitgevoerd.

quote:
    Raven schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:14:
    net boven de 25% (op een quadcore) maar daar houd het op.
    Ben ik met je eens.

Trouwens we gaan ook naar Fx 64bit, en dan dus mutli-process, ik bid maar dat de overgang soepeltjes verloopt, is best a bigass verandering.

Raven: heb jij zo een fetisj voor Fx opstarten? ;)
    Want dan merk je het, als die al die tabs inlaadt, daar wint Chrome het dik, want dan zijn er veel taken die prima door (mijn) 4 cores even geturbo'ed kunnen worden. Maar verder werk ik maar met 1 tab tegelijk.

Sinds paar weken laadt een YT video bij mij niet meer, kapt ermee en zegt error occured. Een reload helpt dan, maar dit is niet de bedoeling..

Hoe bevalt mensen btw die concurrent van ABP, AdGuard?

@iriseyoufall: heb hetzelfde, zie mijn post hierboven ergens. Met Fx 34 jah, maar 34.0.5 is mij onbekend...

Nee, ik bedoel, hoe kom jij aan 34.0.5, hier nog steeds 34.0... ook na updatecontrole.

Zeker, de bug is irritant, rete-irritant.

Nouja, boeit verder niet, ik draai NL Win7 en NL Fx, maar hier komt 34.05 niet binnen.

Fx 35 search bar werkt nog wel, zoek maar eens...

Fx 35, WTF, 10 mb zwaarder dan vroeger, bloat...

@desalniettemin: ja denk het ook, en maak me er bijna druk over.

Je bedoelt in de TS zetten? Mja, maar ik heb gewoon de icoon gedumpt, maar mocht het echt vreten aan je Fx en moet die uitgezet worden, dan zeker in de TS.. :(

topicstart, offe anders gezegd, wat bedoel jij met Startpagina'en. ;)

Ok, en weet jij of iemand anders>> er zat maand of 4 terug een belangrijke versnelling in Nightly 35.... is eruit gehaald dat weet ik dan wel, maar wanneer komt die?

Ja ik zie het, The latest Nightly 35.0 build comes with working e10s functionality. Mozilla has started testing of Electrolysis (e10s in short) functionality in the latest Nightly build.

Okay, benieuwd.

Sinds Fx 35, en die nieuwe god mag weten wat voor functie met het pijltje, reageert die net even stroperiger.
    Wil niet veel zeggen, maar ik ga met belangstelling Ms'browser Spartan een testdrive geven, die komt hoop ik mee met de CP van Win10 volgende week.

@Peter: ja die hamburgerknop zuigt, hier heeft classic theme restorer hem naar links verplaatst, en hem doorzichtig Fx icoon gegeven. Zou er standaard in moeten zitten, bedoel sinds Fx29 heeft Fx al zo weinig smoel zeg maar.

quote:
    -Edwin- schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:20:
    [...]

Ik weet het, ik ga daar zeker ook naar kijken. Qua performance vind ik IE nu al overal ver bovenuitsteken met Windows 8.1. Het is gewoon veel vloeiender etc. Alleen de interface spreekt me niet aan. Dus wie weet met Spartan :)
    Vind je dat dus niet op Win7, qua IE11?

Ja, maar ik denk dat bij een extensie als adblock, dat het niet naadloos gaat werken. Die is vrij ingewikkeld lijkt me.

quote:
    Xaero schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:43:
    Wat is er mis met een hoog geheugengebruik?
    In principe niks, maar als Fx hier op de 1.6 Gig zit, is de kans dat dfie stroperig is juist groter, dan dat die op 550 mb zit.

Nou, Fx Nightly 64 bit erop, niet onder de indruk, vooral om naar ik begrijp extensies klaar moeten worden gemaakt voor 64. Verder: waarom is 64 bit Aurora niet zo te vinden?

Dinsdag komt 36 uit, in beta 36 zat iets wat flash stabieler moet maken.... https://quality.mozilla.o...-mode-in-firefox-36-beta/

Ervaringen daarmee?

Je hebt gelijk, of ik lees mijn eigen link voortaan even... :)

Even melden, de Fx beta2 37 64bit, loopt als tierelier, al mijn extensies werken ook, evenals Flash64.

Proces is in window 64 bit altijd 64 bit, als er achter de firefox.exe in Taakbeheer géén *32 staat. :)

[Voor 3% gewijzigd door Sjah op 06-03-2015 16:03]

Nja, het is een off. beta lijkt me, als je bij about kijkt, zie je ook staan beta-release kanaal.

heb je al eens naar die ftp link gekeken, die zegt het eigenlijk ook wel ongeveer, wat jij wil weten. Tevens is deze link vermeldt in de meuktracker van Fx37 beta, nja bij de commentaren dan.

@desal>> flash gaat autom. als je flash 32 bit installt, lijkt het.

In flash? Wat lopen jullie toch de hele tijd te doen? Flashfilmpjes kijken, op o.a. Youtube?

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Hmm, hier is Fx sneller geworden sinds ik ABP heb vervangen door uBlocker (mu-blocker).

Meer mensen die vooral naar de bookmarks kijken? Ik wel, en daarom gooi ik zo een screenshot maar niet (meer ) op het Net.

Maar ook ik heb Telegraaf in de favos. Respect voor wie het wel doet.

Waar blijft Fx 37, vandaag lijkt me de dag...

desal>> je voelt het aankomen.... het gaat om de grote dag van de 64bit versie.

Waar check jij?

Ok, goeie tip dat hippo.

dit krijg ik als ik zelfstandig wat op de ftp surf van Fx>>> http://ftp.mozilla.org/pu...rg/firefox/releases/37.0/

Nou, Fx krijgt er een concurrent bij, de naam van Ms' browser is bekend>> http://www.parool.nl/paro...heet-Microsoft-Edge.dhtml

Ja, dat argument van open en "betrouwbaar" geeft voor mij ook de doorslag, Plus gebruikersvriendelijker dan Chrome. Anders had het Chrome geworden, van IE11 heb ik nooit toegegeven dat die sneller was, dat vind ik gewoon ook niet. Edge zal prima zijn, maar ik vind de performance van Fx verre van belabberd op mijn Core i5 2400.

Acties:
    • 0Henk 'm!
    muBlock (uBlock ook wel), ja prima maar vreemd genoeg zet de Sync functie hem niet over naar de laptop, terwijl dit bij andere extensies goed ging.

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Iemand enig idee waar mijn "ping geluid van FB" als ik op andere tab sta en er een update is in FB is gebleven. Ben dat al heel lang kwijt, maar bij vriend ontdekte ik dat dat blijkbaar bestaat. Misschien heb ik iets in FB veranderd...

[Voor 5% gewijzigd door Sjah op 15-05-2015 11:13]

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Glodenox, tx ik geloof dat jouw de weg wijzen naar die help pagina, the trick deed. Er stond idd iets niets aangevinkt.

Acties:
    • 0Henk 'm!
    Zal niet opnieuw gaan zaniken dat ik het raar vind waar de Final van de 64bit blijft, maar deze duit doe ik wel in het zakje:waarom is er geen communicatie hieromtrent...?

Acties:
    • 0Henk 'm!
    @Eva: ik roep niemand ter verantwoordig hoor. Alleen jou!! ;)

Maar dit is een topic waar wel gereageerd wordt op..... dus ja, maar als jij wil dat ik met zoiets naar het mozillazineforum ga, tja heb je ook wel een punt.

Snelheid, voor mij wel.

Heb hier laatst gelezen (nouja artikel op de FP, kan het niet vinden) het commentaar daarin raadde aan, om iets van een privacy track feature aan te zetten. Weet iemand welke dat precies is? Sindsdien merk ik helaas dit: na een restart Fx, laadt die de paginas niet actueel, dus niet bijgewerkt. Zit ik nou fout te denken, ik weet het niet... edit: al gevonden, zet hem weer op false, want het maakt bij mij niks sneller, (privacytrackingprotectionenabled)

Ennu: ook hier net uBlock Origin erop geknald, tx.

[Voor 19% gewijzigd door Sjah op 04-06-2015 21:32]

Acties:
    • 0Henk 'm!
    @Glodenox>> nee niks veranderd, alhoewel, nieuwe versie flash, ja ik weet dat dat niks zegt, maar flash kan nogal eens een etter zijn. Misschien maar eens een nieuw profiel maken, doe al bijna 2 jaar met deze Win7 install, ergo profiel is oud. edit: nieuw profiel gemaakt.

[Voor 33% gewijzigd door Sjah op 05-06-2015 15:58]

Beste vraag sinds tijden, had hem zelf verzonnen kunnen hebben. Maar nu nog iets van een antwoord, ja.

Ben weer terug naar ABP, uBlock deed me te vage dingen, zoals te vaak een pagina helemaal verneuken.

Je kan het ook met niet-live beelden testen, ik krijg nu ook weer die fout. Eergister prima, nu niet, denk dat er iets is veranderd bij FoxSports, zoals je zegt Chrome doet het wel.

quote:
    Magic666 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:14:
    [...]

blijkt dat mijn router roet in het eten gooit, als ik die er tussenuit haal en de pc direct op Ubee modem aansluit werkt alles weer perfect. :)
    Nou bij mij doet die het zonder router weghalen (wat ik trouwens geen heel elegante oplossing vind) nu ook weer. :)

Jammer dat Silverlight x64 niks doet in Fx64. Weinig hoop dat dat ooit gaat komen.

Oww, ik had de gedachtengang dat SL allang gedumpt was door MS, en daarom verwachtte ik niks.

Ik heb het ook gehad, met 41, rond de beta 4 tot 6, 7 tot 9 was weer ok. Had toen wel zoiets van f0k kan Fx crashen dan? Maak dat nooit mee verder.

Chrome (en IE) hebben hardcoded dat je de tabclose-button niet wegkrijgt, met geen mogelijkheid. Dat maakt het voor mij een no-go om verder te kijken dan Fx. Plus, noem me naïef, ik heb toch wel iets met de neutraliteit die Fx heeft in vergelijking met Ms en Google.

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
    Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True