• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:41
Split view is er eindelijk, super tof. Gebruik het al veel.
https://www.omgubuntu.co....irefox-split-view-feature
Het is nog wel een beetje buggy, logisch dat het nog niet standaard enabled is. Als je een derde of vierde tab aan de split view groep toevoegd, worden de extra tabs full size achter de split view tabs getoond. Dat zal nog wel gefixed worden.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:34
Hero of Time schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:58:
[...]

Deze twee komen niet overeen. Geen poespas is ook géén usercss voor Firefox. Dat je dubbele vensteracties hebt en de ruimte aan de rechterkant komt juist door die css. Dus niet gek dat je het via 'werkbalk aanpassen' niet kan verwijderen.
Het punt was eigenlijk, Firefox was voorheen 'schoner' zonder die extra icoontjes en zonder dat extra stukje lege ruimte, en toen gebruikte ik al het genoemde userchrome.css bestand (puur om de tabs beneden de adresbalk te krijgen). Maar Firefox update ook om de zoveel tijd en het is de vraag hoe de css code dan wordt gehanteerd met de nieuwere versie. Het kan best zijn hoor, dat de nieuwe versie(s) van Firefox dit stukje lege ruimte op wat voor manier dan ook creëren. Het was in elk geval voorheen niet zo en het css bestand is al redelijke tijd in gebruik. Als ik ergens de pest aan heb is; tabs boven de adresbalk. Iets dat menig Firefox gebruiker al 10 miljoen keer naar Mozilla heeft geschreeuwd maar blijkbaar aan dovemansoren gericht. En dat voor zo'n simpele optie.

Eindconclusie: als het niet weg kan, ik kan er wel mee leven, het is maar een klein vakje en ik kijk er ook bijna niet naar. Het is niet bijzonder storend ofzo. :)

Mijn YouTube Channel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Snowwie, 10 jaar geleden waren tabs nog geen onderdeel van de titelbalk zoals nu. Ik had een tijd terug een stukje usercss in gebruik omdat de adresbalk groter werd bij focus, dat zag er niet uit. Dat is al enige tijd verandert, maar er was een update dat een erg vreemde reactie had op die css. Is in dit topic misschien nog wel te vinden (zonder plaatje).

Die paar icoontjes kan je met wat instellingen hier en daar wel weg krijgen, maar die witruimte is echt puur te wijten aan je css. Hernoemd 'm maar eens naar userchrome.css.bak of zo om te controleren. Kan je daarna in het bestand duiken en uitzoeken waar die ruimte gedefinieerd staat. :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:31
De laatste tijd heb ik regelmatig dat de Windows titelbalk verdwijnt in Firefox en daarmee ook de icons voor afsluiten en max min venster.
Bij alle andere programma's heb ik dat niet, dus ik neem aan dat het geen Windows probleem is, maar wordt veroorzaakt door FF. Kan er ook geen patroon in herkennen wanneer zoiets gebeurt,
Misschien een bijverschijnsel van het onlangs geïntroduceerde split view? Wat ik overigens niet gebruik.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Twee
  • Registratie: November 2022
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem. Even naar full screen switchen en weer terug (F11) verhelpt het probleem, maar het is wel irritant om dat te moeten doen elke keer dat je je browser start. Ik moet wel bekennen dat dit probleem al een tijdje speelt maar ik nog niet de moeite heb gedaan om die bug te rapporteren.

Ik gebruik de standaard Windows title bar omdat je anders met verticale tabs helemaal geen min/max knoppen meer hebt.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste