Split view is er eindelijk, super tof. Gebruik het al veel.
https://www.omgubuntu.co....irefox-split-view-feature
Het is nog wel een beetje buggy, logisch dat het nog niet standaard enabled is. Als je een derde of vierde tab aan de split view groep toevoegd, worden de extra tabs full size achter de split view tabs getoond. Dat zal nog wel gefixed worden.Locolau schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:27:
Split view is er eindelijk, super tof. Gebruik het al veel.
🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Het punt was eigenlijk, Firefox was voorheen 'schoner' zonder die extra icoontjes en zonder dat extra stukje lege ruimte, en toen gebruikte ik al het genoemde userchrome.css bestand (puur om de tabs beneden de adresbalk te krijgen). Maar Firefox update ook om de zoveel tijd en het is de vraag hoe de css code dan wordt gehanteerd met de nieuwere versie. Het kan best zijn hoor, dat de nieuwe versie(s) van Firefox dit stukje lege ruimte op wat voor manier dan ook creëren. Het was in elk geval voorheen niet zo en het css bestand is al redelijke tijd in gebruik. Als ik ergens de pest aan heb is; tabs boven de adresbalk. Iets dat menig Firefox gebruiker al 10 miljoen keer naar Mozilla heeft geschreeuwd maar blijkbaar aan dovemansoren gericht. En dat voor zo'n simpele optie.Hero of Time schreef op maandag 29 december 2025 @ 18:58:
[...]
Deze twee komen niet overeen. Geen poespas is ook géén usercss voor Firefox. Dat je dubbele vensteracties hebt en de ruimte aan de rechterkant komt juist door die css. Dus niet gek dat je het via 'werkbalk aanpassen' niet kan verwijderen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Dan vraagt het me in about:support naar de volgende waarden, deze geef ik dan op:Laatste videokaart drivers ❌
200% scaling ❌ not the cause
100% scaling ❌ still present
DPI override ❌ no change
userChrome disabled ❌
WebRender disabled ❌
Restart Explorer ❌
Cold reboot ❌
VLC works ✅
That eliminates DPI rounding entirely.
Ik heb hier geen last van in Firefox. Ik werk toevallig ook met Windows 10 en een 4K scherm op 200% weergave. Gebruik je toevallig nog browser add-ons die een rol zouden kunnen spelen?Snowwie schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:52:
Ik heb ineens sinds vandaag dat in Firefox YouTube niet meer volledig full screen gaat. Klik op onderstaand plaatje; er is een vette witte balk, de taakbalk blijft zichtbaar en er zijn zwarte randen te zien.
[..]
Meer mensen hier last van met de huidige versie van Firefox (147.0.3) ?
- Ik draai Windows 10
- Resolutie 3840x2160 (4K)
- Scaling 200%
bovenstaande settings heb ik al heel lang overigens.
3 add-ons,choogen schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:24:
Ik heb hier geen last van in Firefox. Ik werk toevallig ook met Windows 10 en een 4K scherm op 200% weergave. Gebruik je toevallig nog browser add-ons die een rol zouden kunnen spelen?
[ Voor 10% gewijzigd door Snowwie op 13-02-2026 15:40 ]
[ Voor 31% gewijzigd door choogen op 13-02-2026 15:59 ]
🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq