Acties:
  • 0 Henk 'm!
Locolau schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:02:
Ze hebben eindelijk profiles, maar gebruik al tijden container tabs.
https://support.mozilla.o...-firefox-stores-user-data
[...]
Eindelijk profiles? Dat gebruik ik al sinds jaar en dag om zaken binnen Firefox te scheiden. Op mijn computer heb ik standaard 4 gescheiden profiles open staan. :)

En in mijn hoofd profile werk ik met container tabs om de boel nog verder te scheiden. Dat werkt ook al jaren.
Ook tab groups:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/tab-groups

Hoe zorg ik wanneer ik een tab in een group doe, en dan meerdere links open van die tab, die ook in die group openen?
Daar heb ik nog niet mee gewerkt.

edit:
Sterker nog; het werkt bij mij niet. Mogelijk heb ik het ergens uitgeschakeld of conflicteert het met container tabs? Later nog maar even onderzoeken.

edit:
In about:config moest ik 'browser.tabs.groups.enabled' op true zetten. Die staat standaard op false bij mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 02-05-2025 16:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Locolau schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:02:
[...]
Ook tab groups:
https://support.mozilla.org/en-US/kb/tab-groups

Hoe zorg ik wanneer ik een tab in een group doe, en dan meerdere links open van die tab, die ook in die group openen?
Wat bedoel je precies? Als ik tweakers in een groep zet en open een nieuwe tab vanuit een gegroepeerde tab, dan komt de nieuwe tab gewoon in dezelfde groep, bij mij.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-06 21:13
Room42 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:48:
[...]

Eindelijk profiles? Dat gebruik ik al sinds jaar en dag om zaken binnen Firefox te scheiden. Op mijn computer heb ik standaard 4 gescheiden profiles open staan. :)

En in mijn hoofd profile werk ik met container tabs om de boel nog verder te scheiden. Dat werkt ook al jaren.
Klopt, alleen werkte het wat moeizamer geloof ik en ook niet geheel met Sync? En nu wat makkelijk. Weet er het precieze ook niet van.
Room42 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:48:
Wat bedoel je precies? Als ik tweakers in een groep zet en open een nieuwe tab vanuit een gegroepeerde tab, dan komt de nieuwe tab gewoon in dezelfde groep, bij mij.
Geen idee wat er hier fout gaat, maar als ik dat doe werkt dat niet hier...
Ik open meerde links in een new tabs dmv Snaplinks add-on. https://cpriest.github.io/SnapLinksPlus/#/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yNjBzpElqy1P0FEZLujn39bRa4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/wcPtUJy39MAJ9NbrFFjdyQ22.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Locolau schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Klopt, alleen werkte het wat moeizamer geloof ik en ook niet geheel met Sync? En nu wat makkelijk. Weet er het precieze ook niet van.
Wat met sync? :? Ik werk in ieder geval in een met Sync (om settings te syncen met mijn laptop), en dat werkt prima.
[...]
Geen idee wat er hier fout gaat, maar als ik dat doe werkt dat niet hier...
Ik open meerde links in een new tabs dmv Snaplinks add-on. https://cpriest.github.io/SnapLinksPlus/#/
[Afbeelding]
Ok, maar als je gewoon Ctrl+Click of Middle click doet, opent de tab dan wel netjes in de groep? Dan ligt het aan de manier waarop Snaplinks de tabs opent. Oftewel -> Issue maken (of +1'en als ie al bestaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vandaag had ik updates toegepast op m'n systeem en hier kwam Firefox 138.0.1 mee. Merkte al heel snel dat op Twitch ik geen channel points meer kreeg. Via DDG kwam ik bij deze bugzilla: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1964173. Zelfde issue. Nieuw profiel en daar werkte het wel.

Dus zelf ook even nieuw profiel gemaakt, m'n cookies.db overgenomen zodat ik niet overal opnieuw moet inloggen (voornamelijk dus Twitch) en idd, kreeg weer punten. Stukje bij beetje het test profiel voorzien van zaken die in m'n standaard profiel zijn toegepast. Eerst de prefs.js met alle instellingen. Geen verschil, ook add-ons maakte niet uit. Maar in de console zag ik wel andere meldingen, of eigenlijk, veel minder errors. Voornamelijk berichten over CORS en een melding over remote content blocked.

Ik had bij Privacy & Security ook content blocking aan staan en in het verleden waren daar 2 lijsten die je kon kiezen. Ik merkte al eens eerder op bij een ander systeem dat de knop voor het kiezen van de lijst ontbrak, maar ik had 'm nog. Nu heb ik de knop wel, maar geen lijst om te kiezen. Hele optie uit gezet en dat was iig bij mij de oorzaak.

Waarom opeens de Tracking Content blocking een probleem werd weet ik niet. Mocht dus iemand ooit dit ook hebben toegepast en met 138.0.1 opeens tegen vreemde dingen aan lopen, is dit een eerste punt om naar te kijken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Thx maar zie geen letterlijke optie voor "content blocking" ? Welke optie bedoel je exact? Of heb je wellicht een screenshot?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sorry voor het niet geven van de letterlijke tekst zoals die staat in de opties. Met een beetje interpreteren had je kunnen achterhalen dat het om 'Tracking content' gaat als je 'custom' kiest. Maar aangezien je het niet direct zag, zal je het vast niet hebben ingesteld.

Het ontbreken van de lijsten wat ik noemde staat ook hier beschreven: https://www.askwoody.com/...for-firefox/#post-2769038. Die knop was ooit gewoon beschikbaar, is op een bepaald moment achter een about:config optie gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die lijsten kwamen en komen mij eigenlijk niet bekend voor. Volgensmij zit dat er al lang niet meer in :?

[ Voor 33% gewijzigd door Help!!!! op 08-05-2025 19:26 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tot versie 138 het dialoogvenster nutteloos heeft gemaakt, stonden er 2 lijsten in. Maar volgens mijn about:config hierover was de laatste update van de lijst 5 jaar geleden. Deed iig iets, maar de dienst die het bied, Disconnect, heeft een add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 23:34
Hebben jullie Firefox Labs nog in settings? Ik heb die optie niet meer in Firefox 138.01. Je kan nu namelijk een eigen afbeelding uploaden in settings van de nieuwe tab pagina of een eigen kleur toevoegen. Die optie heb ik trouwens niet.

Om eigen afbeelding te kunnen oploaden dubbelklik deze naar true in about:config:

browser.newtabpage.activity-stream.newtabWallpapers.customWallpaper.enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie van het idee dat Firefox veiliger is omdat het klein is qua marktaandeel?

Kan je prima tot de pluspunten rekenen, die veiligheid, als het geen gezwam is dan. :>

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 09-06-2025 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had liever gehad dat het marktaandeel wat groter was, zeg 15-20%. Iig een stuk groter dan nu. Want hoewel veel security lekken meer gericht zijn op Chromium-based browsers een plus zijn, is het nadeel gelijk dat veel ontwikkelaars alleen voor die zooi testen en sommige dingen gewoon niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, het zijn niet veel sites die niet werken, maar kwam een maand terug er toch een tegen, althans op een onderdeel ervan (bij de abnamro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op maandag 9 juni 2025 @ 23:10:
Klopt, het zijn niet veel sites die niet werken, maar kwam een maand terug er toch een tegen, althans op een onderdeel ervan (bij de abnamro).
Het irritantste is dat als je vaak de user agent op 'Chrome' zet, alles weer prima werkt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 01:25:
[...]

Het irritantste is dat als je vaak de user agent op 'Chrome' zet, alles weer prima werkt. :X
Oww, maar het is wel een tip an sich.

Iets anders: ben blij dat Firefox nu sinds paar versies een optie naar Ai-engines heeft gemaakt, in de zijbalk.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 10-06-2025 19:50 ]

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste