Goed zo!cazzie schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:50:
Hallo Allemaal, ik heb de overstap gemaakt van Windows 11 naar Fedora 38
Ik zou dat soort aanpassingen proberen te vinden op een website als https://www.omgubuntu.co.uk/ bijvoorbeeld omdat ze daar heel veel GNOME aanpassingen hebben gepost sinds Unity opeens verdween en door GNOME was vervangen als standaard Ubuntu DEalles is bijna naar wens maar 1 ding krijg ik nog niet aangepast
namelijk het gnome context menu van de rechter muis knop.
[Afbeelding]
Ik was al met de extension manager aan de slag gegaan maar de oplossing nog niet gevonden.
Tante google had ik ook al geraadpleegd maar daar kwam ik ook niet verder, iemand ?
Dat moet erin te modden zijn op de een of andere manier IMHOcazzie schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:15:
Een paar extra opties zou zeer welkom zijn zoals
: create new folder
: create new document >
: open terminal
: open with
: rename
Heeft echt 0,0 te maken met Windows want andere DE's hebben die optie gewoon!Hero of Time schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:17:
Dat is niet het probleem van Gnome, maar van jouw denkwijze die nog op Windows is gericht.
Onder andere je eigen favorieten KDE en Xfce
Dat is dus echt gewoon totaal niet waar!De zaken die jij noemt horen thuis in een file manager. Nautilus in jouw geval. Daar doe je bewerkingen voor bestanden en mappen. Niet op je desktop.
Moet te fixen zijn! Krijg je echt geen spijt van!cazzie schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:35:
Het klopt dat ik een oudere verstokte windows gewoonte gebruiker ben en 1 functie is mij dierbaar namelijk
: create new document >
Anders blijft het straks knagen en krijg ik later wellicht spijt van mijn overstap naar de wondere wereld
die fedora linux heet.
Een of andere config/JSON/XML file of iets... Komt wel goed...
KDE heeft wel out-of-the-box de optie die je zoekt en als je het hebt over KDE vs. GNOME vergelijkingen dan wordt KDE over het algemeen als de beter aanpasbare DE geziencazzie schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:45:
Nu wil ik toch doorzetten en vond de customization van Gnome wel een dikke plus
en de looks van KDE / Cinnamon / MATE ietsje minder, gebaseerd op een onderbuikje gevoel.
Goed zo!Stel dat straks een tip komt mbt DE nummerje X of Y dan ben ik best wel avontuurlijk aangelegd
om deze te installeren en deze uit te proberen aangezien je toch redelijk makkelijk kan switchen.
KDEZo is mijn vraag, met welke DE start jou computer elke dag op ?
Maar Xfce vind ik ook leuk net als FluxBox/OpenBox eerlijk gezegd
En laten we de fork van Unity genaamd Lomiri niet vergeten : https://lomiri.com/
Die draait op mijn Ubuntu Touch telefoon waar ik een dockingstation (Een echte! Geen "Hub"
Samen met Cinnamon inderdaad wel het gevalJogai schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:12:
En ik heb altijd al gedacht dat KDE dichter bij windows zat dan gnome.
Lightweight KDE noem ik het altijdIk gebruik dan weer LXQT, omdat het wat leaner aanvoelt
NICE!
Als aanvulling daarop heb ik effe snel deze screenshot in KDE van Kubuntu 20.04 LTS gemaakt :
:strip_exif()/f/image/tvwGqDSYE37l3pIwINlcEHkT.jpg?f=fotoalbum_medium)
Sorry, maar dat is echt een verschrikkelijk idee!Sjah schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:09:
Mijn mening over die hele DE-zooi in de linuxwereld, ik vind dat er gewoon 1 DE als default moet worden gekozen en die moet gewoon goed zijn.
GTK applicaties vreten of het algemeen veel meer schermruimte, maar zijn in dat opzicht weer wel misschien handiger voor touchscreensBij mij is dat Gnome (die ik mager vind in de topbalk (bovenin dus ja(veel waste of space)), icm met Dock (de dash2dock Gnome-extensie) zoals je die in Ubuntu vindt.
Daarnaast vond ik GNOME 2 en 3 maar ook iets als MATE nooit echt iets voor mij precies om de reden die je zelf ook omschrijft : Schermruimtevreters!
HollowGamer schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:14:
Ik heb ook liever één wereldleider die alles bepaald, scheelt weer gedoe met mensen die een andere mening hebben.
Wat een enge gedachtes!Sjah schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:29:
Nou, geen type snor zeg maar, liever iets democratisch. Maar nu je het me vraagt, ik ben wel degelijk voor vorming wereldregering. Tot die tijd moeten we het hier doen met de EU, daarben ik dan ook voor.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
/f/image/svujIVBCwJ2qusqogxWbEnP3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OV5w0t9FmnMGMur14hTHRQRZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/msVLIEWaI0bxklOHYiur0Tp1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WMbuArHoSyZqQZMpmx210ko9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/P4dkhFkZSXPqdsXvpBZssIBV.png?f=fotoalbum_large)