Ik begin ook helemaal klaar te zijn met Microsoft, hele Copiloot gedram, en het stiekeme recall gedoe enzo(Wat ze ineens uitgezet hebben).
Ik heb een tijdje geleden Linux Mint geprobeerd, gek genoeg vond ik dit helemaal niks.
Misschien lag het aan mij, maar installeren van apps buiten de store lukte amper. Dingen aan de praat krijgen etc ging niet hoe ik het wou.
Ik heb vandaag op het werk op een laptopje Zorin OS geprobeerd, en moet zeggen al een aardig end ben.
Steam vanuit de store erop gezet, en geinig genoeg kon ik volgens mij elk spel installeren. dus gewoon net zo makkelijk als windows heerlijk(Paar ook geprobeerd en het werkte).
Ik moest voor C&C generals .ini bestandje vinden, om de resolutie aan te passen. hier was ik even mee aan het vogelen.
Ik vond wel hoe steeds
Navigate to .steam/steam/steamapps/compatdata/2732960/pfx/drive_c/users/steamuser/Documents/,
Ja sorry dan ben je mij al kwijt, geen flauw idee hoe ik daar kom. Uiteindelijk gelukt via steam Right click Command & Conquer™ Generals Zero Hour > Properties > Installed Files > Browse
En dan nog iets terug en dan kon ik naar die folders

.
Nu nog even Rollercoaster tycoon2 met openRct2 proberen, en kijken of warcraft 3 of warcraft 3 Reforged zal lukken.
Nu nog paar andere apps proberen, zodat ik beetje zelfde dingen heb als ik nu op windows pc heb.
Maar ik moet zeggen, ik ben voorzichtig positief verrast. dus ik hoop dat dit zo blijft

.
Maar jeetje je kon kiezen bij Zorin installatie Full or Compact, ik koos Full gewoon voor de zekerheid. Maar mijn GOD!!. Wat een troep krijg je aan apps dat is echt niet normaal haha.
Dan lopen mensen bij windows 10/11 te zeuren ze candy crash enzo krijgen, nou dit is 10 keer erger
- Office pakket
- Minstens 4 andere tekst verwerkers
- 2 of 3 screenshots applicaties
- 5 foto bewerking applicaties
- Autocad variant genaamd Freecad
- Een torrent programma volgens mij
En ga nog maar even door, dit vond ik wel echt absurb veel. Is dit bij elke Linux versie zo dat je bizar veel apps standaard krijgt ?.
Goed het viel allemaal te verwijderen, maar ik zat echt van jeetje wat veel meuk.
[
Voor 3% gewijzigd door
Carlos0_0 op 06-03-2026 21:41
]