Gewoon ping aanroep, 0, 1 of 2 is dat als ik het me goed herinner van vanmiddag.HollowGamer schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:40:
[...]
Welke exit-code geef je mee? Dat lijkt wel degelijk een rol te spelen: https://www.freedesktop.o...rvice.html#ExecCondition=
Daarvoor hebben ze systemd status <unit> uitgevonden, die rapporteert netjes dat de precondition faalt en die niet verder gaat. De status van de success service geeft dan weer aan dat die is uitgevoerd.Het zit er ook pas sinds een bepaalde versie in, heb je deze ook? Dacht niet dat systemd report als je een onbestaande flag geeft - tenzij je dit ergens aanzet (kan mij vergissen).
Dat zou hetzelfde effect gevened1703 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:52:
[...]
Wat @HollowGamer al zegt.. waarom maak je dan niet een script die controle doet of het systeem in beginsel bereikbaar is en dan een backup gaat maken? Of juist niet als je ping faalt.
Enige opties zijn of de status rapporteren "integreren" in het script, of de ExecCondition ook opnemen in de success / failure services.
En het eerste kan niet want niet mijn script
En het nadeel van het tweede is dat de boel out of sync kan zijn. Er kan rustig een half uur of langer tussen start en stop zitten (systemen over internet verbonden, en geen glasvezel

/f/image/xVYwgsxz8UFGeuUFOniSCz0D.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vb3aYTHILaznuK8Mj2Cg1ahz.jpg?f=fotoalbum_large)