AS/400 is een andere serverfamilie dan RS/6000.himlims_ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:27:
was mijn eerste 'serieuze' computer ervaring; werken op OS/400 voor het IBM's AS/400 platform. Wat een bakbeest van een kast was dat. Maar zo fucking snel in parallel data doorvoer. Inmiddels een antiek beestje, echter word een as400 nog steeds gebruikt bij peugeot en schiphol
Heb zelf rond de eeuwwisseling op Schiphol gewerkt, weet niet meer of dat voor Schiphol of KLM was. Daar draaide de belangrijkste software nog op Wang, als we het dan toch over oude platformen hebben.
Was zelf nog vrij onervaren toen ik met AIX te maken kreeg als systeembeheerder. Had vrijwel geen overdracht gehad en was voor veel dingen afhankelijk van een externe partij. Op een bepaald moment was de schijfruimte vol en vroegen ze mij om te checken wat voor HD's er inzaten en hoeveel posities er nog vrij waren. Geen idee meer wat het was, maar volgens mij iets van meerdere 18GB disks, echt 6 of 8 stuks. De volgende dag tijdens het wisselen van de 4GB DDS tape realiseerde ik me dat hier nooit een bruikbare backup op kon staan.
Is goed, zullen we het forum deel dan ook hernoemen naar Non-Windows Operating Systems?vanaalten schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:38:
[...]
Mja, misschien een titelfix naar NOS Kroeg?
En natuurlijk moet m'n collega mod een goede grap verpesten.Jazzy schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:52:
[...]
LNX slaat op de naam van het forumdeel, wat dus uitgeschreven 'Linux en overige clients' is. In de startpost staat nog NOS omdat dit vroeger 'Non-Windows Operating Systems' was. Dit topic is de kroeg voor dit forumdeel, niet om alleen over Linux te praten.

Commandline FTW | Tweakt met mate
Hero of Time schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 20:41:
En natuurlijk moet m'n collega mod een goede grap verpesten.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sq7oIRPPEmwRajKSV7DuC2an.jpg?f=user_large) 

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL 

Hou het dus gezellig en vooral over NOS
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB
Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.

Distro- en OS-wars voer je maar IRL
Hou het dus gezellig en vooral over NOS
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB
Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.

:strip_icc():strip_exif()/u/8430/logo.jpg?f=community) 
            /u/125506/link-8bit.png?f=community)