Toon posts:

LNX Kroeg - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:
  • 378.702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vishari Beduk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:07:
Maar even wat leukers; er is op youtube een interview van Linus op LTT.
Echt een aanrader om te bekijken.
Meh, maakt mij niet uit wie er bij LTT is, die oprichter van het kanaal vind ik zo'n vreselijke kwal dat ik niks van z'n tig kanalen die onder z'n media groep vallen wil kijken. Zeker nadat GN z'n arrogantie en aantoonbare fouten aankaartte en bijna tegelijkertijd de slechte werksfeer met hoge druk op video's maken ten koste van kwaliteit, vrouwonvriendelijke houdingen e.d.

Sowieso, tijd terug had 'ie een video reeks over gebruik van Linux, was er erg negatief over (van wat ik hier heb begrepen), klaagde dat het snel stuk ging terwijl hij zelf letterlijk 'I know what I am doing" intypte als complete nitwit om het bewust stuk te maken. Die gast is zo ongeschikt, dat 'ie zelfs MacOS weet te slopen. En dat is an sich al een hele kunst. :X

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hero of Time schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:19:
[...]

Meh, maakt mij niet uit wie er bij LTT is, die oprichter van het kanaal vind ik zo'n vreselijke kwal dat ik niks van z'n tig kanalen die onder z'n media groep vallen wil kijken. Zeker nadat GN z'n arrogantie en aantoonbare fouten aankaartte en bijna tegelijkertijd de slechte werksfeer met hoge druk op video's maken ten koste van kwaliteit, vrouwonvriendelijke houdingen e.d.

Sowieso, tijd terug had 'ie een video reeks over gebruik van Linux, was er erg negatief over (van wat ik hier heb begrepen), klaagde dat het snel stuk ging terwijl hij zelf letterlijk 'I know what I am doing" intypte als complete nitwit om het bewust stuk te maken. Die gast is zo ongeschikt, dat 'ie zelfs MacOS weet te slopen. En dat is an sich al een hele kunst. :X
Dit dus. Onsympathieke gast.

• Loyal Chip
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:28
Hero of Time schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:19:
[...]
Sowieso, tijd terug had 'ie een video reeks over gebruik van Linux, was er erg negatief over
Ik heb hier wel iets van geleerd. Alles wat hij doet met een grote korrel zout nemen 8)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Loyal Chip schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:36:
[...]

Ik heb hier wel iets van geleerd. Alles wat hij doet met een grote korrel zout nemen 8)
De enorme natuurlijke zoutvlakten bevatten niet eens genoeg zout voor de onzin die hij doet/uitkraamt.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:32:
[...]

Dit dus. Onsympathieke gast.
Maar ik vind dat van veel YouTubers, echt dat ze praten over SteamOS, Windows, etc. Maar kennelijk is Linux installeren, heel erg lastig?

Die Jay2z(?) ook. Helemaal Bazzite afkraken (het is niet mij favoriete distro), maar dus totaal geen geduld of willen leren. Ik twijfel ook vaak of ze de BIOS kunnen instellen. Voor mij is het ook lastig, maar ik ben een leek, zij zogenaamd de expert.

Ik neem dus alles op YouTube met een korreltje zout, al luister ik vaker naar hem: https://youtube.com/@savvynik

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HollowGamer schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:44:
[...]

Maar ik vind dat van veel YouTubers, echt dat ze praten over SteamOS, Windows, etc. Maar kennelijk is Linux installeren, heel erg lastig?

Die Jay2z(?) ook. Helemaal Bazzite afkraken (het is niet mij favoriete distro), maar dus totaal geen geduld of willen leren. Ik twijfel ook vaak of ze de BIOS kunnen instellen. Voor mij is het ook lastig, maar ik ben een leek, zij zogenaamd de expert.

Ik neem dus alles op YouTube met een korreltje zout, al luister ik vaker naar hem: https://youtube.com/@savvynik
ik kijk dingen als "peter millard", die hout bewerkt. Dat is echt andere koek. Geen muziekjes, geen geschreeuw, geen semi-grappige grapjes, weinig clickbait. Of "forgotten weapons".

It YouTubers kijk ik zeer weinig, toevallig recent wat afleveringen van "network berg" gekeken over mikrotik spulletjes.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:45:
[...]
ik kijk dingen als "peter millard", die hout bewerkt. Dat is echt andere koek. Geen muziekjes, geen geschreeuw, geen semi-grappige grapjes, weinig clickbait. Of "forgotten weapons".

It YouTubers kijk ik zeer weinig, toevallig recent wat afleveringen van "network berg" gekeken over mikrotik spulletjes.
Misschien moet ik dat ook meer gaan doen. :)

De schreeuwende en drukke YouTubers heb ik nooit gekeken en begrepen. Kennelijk vinden mensen dat leuk?

Ik vind het wel goed dat er meer verteld wordt over Linux. Of dat nu positief of negatief is (dingen moet ook beter), dat vind ik een goede ontwikkeling.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

HollowGamer schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:44:
Mjah, Jayztwocents heeft met z'n paar video's over Bazzite iig wel aangegeven zelf niet veel van te weten. Z'n cameraman Phil heeft het zelfs op een systeem geïnstalleerd voor hem omdat hij het zelf niet kan. Zegt 'ie ook netjes. Dat 'ie dan klaagt dat Bazzite opeens niet meer kan starten op het dual boot systeem dat 'ie heeft heeft idd volledig te maken met z'n gebrek aan kennis en het niet weten dat Windows de boel graag verkloot. De comments bij die video geven dat wel veelvuldig aan. Alleen jammer dat hij geen vervolg video heeft gemaakt hierover.

En ook jammer dat in de video waarbij hij benchmarks heeft gedraaid en vergelijkt met Windows op hetzelfde systeem onterecht zegt dat de performance te wensen over laat. Geen opvolgvideo om die fout te corrigeren, terwijl de comments allemaal wijzen naar power management zaken die blijkbaar toegepast worden (eigenlijk wel vreemd voor een desktop gerichte distro voor gaming).

Z'n video's zijn voornamelijk vermaak en soms informatief. Hij is echter niet zo'n arrogante kwal als LTT.

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 03-12-2025 21:51 ]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:20

L0g0ff

omg

Hero of Time schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:51:
[...]

Mjah, Jayztwocents heeft met z'n paar video's over Bazzite iig wel aangegeven zelf niet veel van te weten. Z'n cameraman Phil heeft het zelfs op een systeem geïnstalleerd voor hem omdat hij het zelf niet kan. Zegt 'ie ook netjes. Dat 'ie dan klaagt dat Bazzite opeens niet meer kan starten op het dual boot systeem dat 'ie heeft heeft idd volledig te maken met z'n gebrek aan kennis en het niet weten dat Windows de boel graag verkloot. De comments bij die video geven dat wel veelvuldig aan. Alleen jammer dat hij geen vervolg video heeft gemaakt hierover.

En ook jammer dat in de video waarbij hij benchmarks heeft gedraaid en vergelijkt met Windows op hetzelfde systeem onterecht zegt dat de performance te wensen over laat. Geen opvolgvideo om die fout te corrigeren, terwijl de comments allemaal wijzen naar power management zaken die blijkbaar toegepast worden (eigenlijk wel vreemd voor een desktop gerichte distro voor gaming).

Z'n video's zijn voornamelijk vermaak en soms informatief. Hij is echter niet zo'n arrogante kwal als LTT.
Er is ook een reden dat fedora silverblue, kinoite maar ook aurora en bluefin allemaal roepen dat je dit beter geen dual boot kunt gebruiken. Ik zie dat bazzite hier tegenwoordig offcieel wel support voor geeft (met een kleine waarschuwing) maar de kans is dat het stuk gaat behoorlijk aanwezig.

Zeker met zaken zoals rfkill (wifi, bluetooth) audio, power management (fastboot), bitlocker en ntp.

Als je dan niet weet wat je aan het doen bent is dual boot een recept voor gedoe.

Kies dan gewoon voor een full wipe, ga het echt gebruiken en geef dan je mening ;)

Maar misschien kan ik deze comment beter bij iemand onder zijn youtube kanaal plaatsen ;)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34
HollowGamer schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:54:
[...]

De schreeuwende en drukke YouTubers heb ik nooit gekeken en begrepen. Kennelijk vinden mensen dat leuk?
Er is er maar één uit die categorie die ik waardeer en dat is Chris Boden / PhysicsDuck. Zijn luidruchtigheid is enthousiasme voor het elektrovak plus een overduidelijke act. Wanneer hij de act uitzet voor de langere filmpjes komt er een zachtaardig persoon tussendoor. :)

Liege, liege, liegebeest!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34
Vishari Beduk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:07:
Maar even wat leukers; er is op youtube een interview van Linus op LTT.
Echt een aanrader om te bekijken.
Een paar maanden terug, of was het vorig jaar??, was er een mooi interview met LT voor het twintigjarige bestaan van Git. Die was de moeite waard! Ff zien of ik die kan vinden…

Ja, deze: YouTube: Two decades of Git: A conversation with creator Linus Torvalds

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Distro- en OS-wars voer je maar IRL ;)
Hou het dus gezellig en vooral over NOS :)
POST UW VRAGEN IN EEN NIEUWE DRAAD AUB

Discussies en ervaringen over distro's passen beter in Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8.
Voor desktopomgevingen kan je beter terechten in De voordelen en nadelen van bekende Desktop Environments.