Vishari Beduk schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:49:
PHP
Anyway, weer even tijd voor een Ubuntu rant.
Waarom heeft Ubuntu in de file explorer niet gewoon een optie voor 'create new file'?
Nu moet ik eerst 'open terminal' kiezen en vervolgens in de terminal 'vi filename.txt' intoetsen.
dan 'a' van append en mijn tekst
dan ZZ en terminal sluiten
Waarom zo moeilijk??
En nu ik toch bezig ben; waarom kan je vanuit de file explorer niet de complete directory copieren??
Nu krijg je met 'copy location' alleen de laatste folder en niet het geheel.
Dan moet je weer een terminal openen en vanuit de terminal kan je wel de directory copieren.
En dan die afgrijselijke oranje kleuren overal
Ik ben een gepassioneerd Ubuntu-hater

toe geven, heb misschien al 10jr geen ubuntu/unity meer gebruikt, maar aanmaken van files, dir copy/delete kon toch gewoon (met ctrl+x/c/v?)
Er is/was eoa Unity tweak tool;
https://launchpad.net/unity-tweak-tool (maar dat lijkt redelijk dood

)
Doe mij maar xbubuntu/xfce (geen glossy/shiny/animatie, puur functie

) ik kan er niet tegen wanneer een tool/toepassing veel ram gebruikt. Niet dat het heden dag een issue is met 16/32/64gb ram, maar ... bah

xfce doet minimaal gebruik, kde vond ik nog harder zuigen dan mijn ex.
Overigens kan je prima met linux werken zonder ook maar ooit een console/terminal te openen. Mijn pa draait nu ~12jr op een OpenSuse installatie. Kan beetje surfen, fotos van camera bewerken en muziek via spotify luisteren. Ik werd knetter gek van iedere keer zijn windows installatie onbruikbaar (vraag me niet wat voor obscure websites, dubieuze mailtjes etc hij binnen krijgt). Met OpenSuse heb ik er geen omkijken meer na, eens inde zoveel tijd een (dist)upgrade en dat was het wel.
Lijkt me ergens wel grappig om keertje een tweakers xfce/gtk2 thema te bouwen

of iemand anders met tijd te veel al gedaan? via search op t.net krijg ik zo iets niet gevonden
weet iemand of er een 'gratis' VM boer is waar je (webbased) een linux desktop/omgeving kunt gebruiken?
Ik had er eentje in mijn bookmarks staan, maar daar heb ik helaas geen toegang tot momenteel
[Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2023 09:13]