ja watte....
Leuk verhaal dat ansible maar een stap te ver voor mij vrees ik.
Wat is de beginners editie hiervan?
Ik zoek 'iets' dat simpeler is dan ansible maar wel beter is dan mijn huidige manier: notepad++ met compose files hier en daar zonder enige versioning of automatisering en af en toe nog een docer run erbij ook als de guide dat voorstelt.
Dat dit niet goed werkt heb ik ondertussen door, maar hoe start ik de weg naar iets beter? Weet dat ik noch Linux guru, noch coder ben maar wel wil leren.
Zit zelf op Windows PC met docker op een Proxmox Host met Docker VM.
- VSCode? na installeren Connect to docker host? Verder helaas option overload dus nog steeds geen idee hoe ik het nu echt zou gebruiken.
EDIT: ok, 'gewoon' SSH naar de docker en je kan rechtstreeks op die machine compose file sbeheren met leuke kleurtjes
- Git? Self-hosted? lab? hub? hoe
Hoe hangt dit allemaal aan elkaar?
Leuk verhaal dat ansible maar een stap te ver voor mij vrees ik.
Wat is de beginners editie hiervan?
Ik zoek 'iets' dat simpeler is dan ansible maar wel beter is dan mijn huidige manier: notepad++ met compose files hier en daar zonder enige versioning of automatisering en af en toe nog een docer run erbij ook als de guide dat voorstelt.
Dat dit niet goed werkt heb ik ondertussen door, maar hoe start ik de weg naar iets beter? Weet dat ik noch Linux guru, noch coder ben maar wel wil leren.
Zit zelf op Windows PC met docker op een Proxmox Host met Docker VM.
- VSCode? na installeren Connect to docker host? Verder helaas option overload dus nog steeds geen idee hoe ik het nu echt zou gebruiken.
EDIT: ok, 'gewoon' SSH naar de docker en je kan rechtstreeks op die machine compose file sbeheren met leuke kleurtjes
- Git? Self-hosted? lab? hub? hoe
Hoe hangt dit allemaal aan elkaar?
[ Voor 6% gewijzigd door witchdoc op 21-04-2026 18:33 ]
/f/image/NNOCTZqM82VuWnKIIQWODVae.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rhiYShnRIwE8QuJgLbAreGSb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/l9nZngfT8sB2jqR0zI6oVs8m.png?f=fotoalbum_large)
Dit heb ik zeg maar. Jij hebt ruim meer geheugen dan dat ik heb en qua in gebruik zitten we op hetzelfde. Alleen ik heb minder totaal geheugen. :strip_exif()/f/image/kVHmYCWIKf4N5A2RFAzm6aUj.png?f=user_large)
/f/image/pIJPMoZSc9ZPZVIA75HKQiAW.png?f=fotoalbum_large)