Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 134.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sando schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:00:
Nou.. vroeger werd je uitgescholden als je te karig was met je code bij een vraag. Nu noem ik expliciet dat het gaat om een functie van 15 regels code maar doe ik de rest erbij om gezeur, gelach, gejuw en desinteresse te voorkomen, wordt de boel verwijdert.
Er is nogal een verschil tussen te weinig code posten (lees: één regel) en te veel (lees: ruim 130 regels waarvan je zelf al aangeeft dat er 115 niet relevant zijn).

Verder heb ik gezien je ondertoontje helemaal geen behoefte om verder inhoudelijk in te gaan op je klacht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als mod kan je ook even een pm sturen met de vraag de minder relevante code even naar pastebin te verplaatsen oid
En als user kun je ook gewoon even nadenken voor je post en wellicht even een mod om advies vragen als je het inderdaad nodig lijkt om 130 regels aan code te posten. Grappig dat alle moeite van de moderators uit moet gaan, en niet van jou.

Het is jouw topic, met jouw probleem, en dus als jij geholpen wilt worden dan is het in jouw voordeel dat je het probleem zo nauwkeurig mogelijk omschrijft en zo veel mogelijk isoleert.

[ Voor 117% gewijzigd door .oisyn op 17-01-2012 15:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Och, ingaan op klachten of niet, komt op het zelfde neer bij GoT. Ik zag gewoon dat ik een legale kans had om een modje stom of lief te noemen in de TS. Dus hups in de pocket. Hey als je geen rij wilt moet je niet gratis koffie uitdelen.

En .oisn dat heb je goed onthouden zeg. Heb jij ook dochters die net zo makkelijk onder de indruk zijn?
-edit- dat ging over vòòr je edit.
-edit- ik vond je interessanter toen je het had over iets waar je wel bij was.

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 17-01-2012 15:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen wat jij wel of niet van me vind. Het was een domme opmerking dus ik heb 'm weggehaald, en daar moet je het maar mee doen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sando schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:16:
Och, ingaan op klachten of niet, komt op het zelfde neer bij GoT. Ik zag gewoon dat ik een legale kans had om een modje stom of lief te noemen in de TS. Dus hups in de pocket. Hey als je geen rij wilt moet je niet gratis koffie uitdelen.
Het gaat mij niet om die "stomme mod"-opmerking, het gaat me erom dat jij je niet aan onze regels houdt en vervolgens op hoge poten hier komt roepen dat wij in plaats van een slotje ook zonder morren je topic hadden kunnen verplaatsen of je een PM hadden kunnen sturen. Jij had ook gewoon ons beleid door kunnen lezen zodat dat allemaal in de eerste instantie niet nodig was geweest. Jij bent degene die hulp wil, dus jij bent degene die moeite moet doen. Wij zijn er alleen om alles in goede banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dat je regeltjes als "zonder morren" erbij fantaseert geeft wel aan dat je de boel eenzijdig een beetje moet dramatiseren om een wig te drijven. Ik heb in 5 jaar van beleid lezen en weinig vergissingen maken nog niet meegemaakt dat mijn topic na 2 seconden op slot was. Waar ik dacht dat jullie, zoals je zegt, er zijn om de boel in goede banen te leiden (wat verplaatsen letterlijk is), doen jullie eigenlijk gewoon afkappen. Niks in goede banen leiden. Ik was een beetje overstuur. En mijn duidelijk in proza gedrenkte post was niet voor duizend promiel letterlijk te nemen. Bij gebrek aan sarcasmedetectors en relativatievermogen is het misschien niet handig om de OP een grappige en losse uitstraling te geven.

@oisyn Als het je niets kan schelen wat ik vind kan je beter even praten met je maatje /dev/null omdat hier alleen plaats is voor zaken die (semi-) publieke discussie behoeven.

De langste tenen van GoT bevinden zich wel in de devschuur zeg!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Typisch dat je de startpost hier wel letterlijk neemt, maar bij ons beleid daar de moeite niet voor wil doen. Afijn, als je klaar bent met zeuren kunnen we er nu ook een einde aan maken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sando schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:39:
@oisyn Als het je niets kan schelen wat ik vind kan je beter even praten met je maatje /dev/null omdat hier alleen plaats is voor zaken die (semi-) publieke discussie behoeven.
Heel goed, publieke discussie over moderaties ja. Niet over wat jij wel of niet van mij vind.
De langste tenen van GoT bevinden zich wel in de devschuur zeg!
Goh, ben jij niet degene die hier z'n beklag komt doen omdat een topicje van je dat niet aan de regels voldoet gesloten is?

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 17-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Precies andersom.

Typisch dat je, grappig dat je, niet wil doen, wel wil doen, die fenomenaal insinuerende woorden altijd. Ik ga daar binnenkort eens een blogje over schrijven. Zo, ik heb het positieve er weer uit. Bedankt, en ik ben nu klaar met zeuren. :)

Modbreak: doe eens niet. :/

[ Voor 39% gewijzigd door NMe op 17-01-2012 15:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Wat mij betreft mogen alle posts over verkeersboetes in De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 verwijderd worden. Ik vind het zelfs voor de coffeecorner heel erg off-topic en iets wat eerder in Vervoer thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het idee van de Coffee Corner is juist dat er off-topic gepraat kan worden. Nu is het zeker niet de bedoeling dat het verzand in een enorme discussie over verkeersboetes, maar dat vind ik nu nog wel meevallen.

Ik kan me ook niet echt heel erg goed voorstellen dat je er echt last van hebt aangezien je er zo voorbij gescrolled bent als het je niet interesseert.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Eens. :) Strak gaan modereren in dat topic doet het hele idee dat eraan ten grondslag ligt teniet, IMO. Als het écht uit de hand loopt kunnen we altijd nog ingrijpen maar een kleine zijdelingse discussie op zijn tijd mag best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

kunnen jullie dan bij graphics ook geen koffie hoekje openen? Vandaag ook een leuke discussie gaande in \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44 over de waarde van een "opleidingspapiertje" maar de discussie is stop gezet omdat het behoorlijk offtopic aan het worden was.

Geeft ook de gelegenheid aan mods om een "toch interessant onderwerp" naar een geschiktere lokatie te schuiven.

[ Voor 16% gewijzigd door D-rez op 27-01-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom zou graphics een eigen hoekje moeten hebben? Het is de devschuur coffee corner. Graphics mensen hebben net zoveel recht om erin te posten :)

.edit: ik zie nu dat er helemaal geen aliasen bestaan buiten PRG. Waarom niet?
.edit2: zeker niet aangemaakt toen MueR zo lame was om een nieuw deel te starten? ;)
.edit3: nope ik kan de aliasen van het vorige deel ook niet vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 27-01-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik kom nooit in de sub programming, zoals waarschijnlijk 90% van de mensen die in graphics vertoeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik wil best aliassen toevoegen, maar we hebben al zoveel sticky's, stucky's en FAQ's :)

Volgens mij was het idee om t om de zoveel tijd te moven :)

[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 27-01-2012 12:12 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar het is helemaal geen sticky, stucky of FAQ :). 't Is gewoon een topic. (Ja, ok, wel eentje die typisch altijd bovenaan staat omdat er zoveel in wordt gepost :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

bovendien ben ik persoonlijk van mening dat Graphics Beleid en Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!, best gemerged kunnen worden.

iedereen word geacht de FAQ's / Regels etc te lezen, lijkt mij dat het 2de topics best een apparte post in de eerste topic kan zijn.

over het beleid topic gesproken, volgens mij moet die ge-update worden, want Spike word niet genoemd.

[ Voor 15% gewijzigd door D-rez op 27-01-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:12:
Maar het is helemaal geen sticky, stucky of FAQ :). 't Is gewoon een topic. (Ja, ok, wel eentje die typisch altijd bovenaan staat omdat er zoveel in wordt gepost :P)
Ik heb het intern iig even aangekaard, want ik weet dat we het er voor de launch iig over gehad hebben :)

Dit gaan we vandaag helemaal goedmaken :*

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

D-rez schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:15:
bovendien ben ik persoonlijk van mening dat Graphics Beleid en Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!, best gemerged kunnen worden.

iedereen word geacht de FAQ's / Regels etc te lezen, lijkt mij dat het 2de topics best een apparte post in de eerste topic kan zijn.
Uiteindelijk wel, maar er is toendertijd gekozen voor een aparte sticky om het extra onder de aandacht te
brengen :)
over het beleid topic gesproken, volgens mij moet die ge-update worden, want Spike word niet genoemd.
Dat is bewust zo gedaan... Stiekem is hij helemaal geen moderator >:) Op z'n hoogst voorlopig nog bierslaaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Oké, hij is "stagair" moderator die achter ronde-L-etjes mag gaan bij de ijzerhandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:20:
[...]

Uiteindelijk wel, maar er is toendertijd gekozen voor een aparte sticky om het extra onder de aandacht te
brengen :)
Neuh, uiteindelijk kan dat hele topic weg, ik zie geen reden om V&A in elk beleidstopic op het forum nog eens aan te gaan halen. :)

Wat betreft een alias in elk forum: prima wat mij betreft. Als je er geen sticky alias van maakt gedraagt het zich net zoals elk ander topic, lijkt me niet bepaald onwenselijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

NMe schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Neuh, uiteindelijk kan dat hele topic weg, ik zie geen reden om V&A in elk beleidstopic op het forum nog eens aan te gaan halen. :)
Kan toch helemaal geen kwaad? Bovendien stelt wel duidelijk hoe er van hogerhand over gedacht wordt. Het hoeft ook helemaal geen uitgebreide uitleg te zijn en kan prima in enkele regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:34:
Wat betreft een alias in elk forum: prima wat mij betreft. Als je er geen sticky alias van maakt gedraagt het zich net zoals elk ander topic, lijkt me niet bepaald onwenselijk. :)
Misschien handig om dan nu wel een nieuw deel te starten, ivm het afschrikeffect van een enorm topic dat al maanden loopt? Ik kan me voorstellen dat men zich in een nieuw topic een stuk welkommer (is dat een woord?) voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Mja, om diezelfde reden kan men in de hardwarefora ook wel links opnemen naar de pricewatch met uitleg over dat je eerst daar moet kijken voordat je vragen stelt, terwijl die lading ook wel gedekt wordt door de algemene regel dat je eerst zelf moeite moet doen voor je een topic opent. Wat werving betreft hebben we ook al de algemene regel dat spam en werving op het forum niet toegestaan zijn. Dat in de lokale beleidstopics herhalen brengt ons terug naar de situatie van 5 jaar geleden waarin alle beleidstopics veel te lang waren en niemand ze nog las. :)
.oisyn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Misschien handig om dan nu wel een nieuw deel te starten, ivm het afschrikeffect van een enorm topic dat al maanden loopt? Ik kan me voorstellen dat men zich in een nieuw topic een stuk welkommer (is dat een woord?) voelt.
Een nieuw topic starten? Kwam dat uit jouw mond? :o

* NMe rent. :+

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 27-01-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ja, die zag ik ook! * MueR rent mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, ik ben namelijk helemaal niet tegen nieuwe delen. Het gaat echter altijd mis bij de achterliggende redenen van een nieuw deel - die zijn over het algemeen afwezig danwel ongeldig ;) ("traditie" of "het werd weer eens tijd" of "het is 4 graden buiten en de wind komt uit het noordoosten")

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 27-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Obvious troll is obvious? :P

Die posts van mij en MueR uiteraard, jij trollt niet. :P

[ Voor 58% gewijzigd door NMe op 27-01-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit keer zijn wij het ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Duh, maar in elke troll zit een kern van waarheid, dus die ontkracht ik maar even meteen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Bah. Jij laat je vandaag niet op de kast jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En ook niet eruit!

Wait, what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

gebeurd ook niet veel dat er in dit touwtje "humor" de revue passeert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:58:
[...]

Nou een topic wat al aan deel V zit schrikt nog veel meer af dan een heel groot topic. Dan heb je het gevoel dat je niet meer in staat bent om nog helemaal bij te lezen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Waarom zou je een slowchattopic überhaupt helemaal bijlezen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie topic: [JS] undefined variable
Deze moderater loopt wel heel erg hard van stapel. Een beetje normaler reageren mag wel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:44:
Zie topic: [JS] undefined variable
Deze moderater loopt wel heel erg hard van stapel. Een beetje normaler reageren mag wel vind ik.
Dan zal ik hier even de code posten die ik verwijderd heb (anders is 't nogal lastig beoordelen ;) ) en verneem ik graag van iedereen of ik inderdaad hard van stapel loop of 95% overbodige code heb weggesnoeid:

Post 1
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
// JavaScript Document 
var comps; 
var rondes; 

// wordt via initialize() --> laatsteRonde() --> ajaxLaasteRonde(ajax) opgeslagen in 3 vars: 
var laatsteJaar; 
var laatsteComp; 
var laatsteRonde; 

document.observe("dom:loaded",function(){ 
    $("zoek").observe('click', zoekSelectie); 
    $("verwijder").observe('click', verwijder); 
    $("jaar").observe('change', onChangeJaar); 
    $("download_uitslagen").observe('click', downloadUitslagen); 
    $("download_ranglijst").observe('click', downloadRanglijst); 
    comps = $("form").getElementsByClassName("comp"); 
    for(var i=0; i<comps.length; i++) { 
        comps[i].observe('change', onChangeComp); 
    } 
    rondes = $("form").getElementsByClassName("ronde"); 
    for(var i=0; i<rondes.length; i++) { 
        rondes[i].observe('change', onChangeRonde); 
    } 

initialize(); 
}); 

function initialize(){ 
    $("form").show(); // zorgt ervoor dat het formulier te zien is als JS aanstaat 
    $("js").hide(); // zorgt ervoor dat de waarschuwing dat JS uitstaat niet zichbaar is 
        // comps[i].writeAttribute("onchange","onChangeComp();"); 
        comps[i].hide(); // alles wordt 'hide()' en als er een jaar geselecteerd is dan 1 'show()' 
    } 
        // rondes[i].writeAttribute("onchange","onChangeRonde();"); 
        rondes[i].hide(); // alles wordt 'hide()' en als er een competitie geselecteerd is dan 1 'show()' 
    } 
    laatsteRonde(); 

var jaren = $$('select#jaar option'); 
    for(var i= 0; i<jaren.length; i++){ 
        if(jaren[i].innerHTML == laatsteJaar){ 
            jaren[i].selected = true;     
        } 
    } 
    var compe = $$('select#j' + laatsteJaar + ' option'); 
    for(var i=0; i<compe.length; i++){ 
        if(compe[i].innerHTML == laatsteComp){ 
            compe[i].selected = true; 
        } 
    } 
    var ronde = $$('select#j' + laatsteJaar + "-" + laatsteComp + ' option'); 

//laatsteJaar = 2012; 
    var test ="j" + laatsteJaar; 
    $(test).show(); 
    // $("j" + laatsteJaar + "-" + laatsteComp).show(); 
} 

function laatsteRonde(){ 
    new Ajax.Request("request.php", 
        { 
            parameters: { type: "laatste_ronde"}, 
            onSuccess: ajaxLaatsteRonde, 
            onFailure: ajaxFailure, 
            onException: ajaxFailure 
        } 
    ); 
} 
function ajaxLaatsteRonde(ajax){ 
    var antwoord = ajax.responseText.split(';'); 
    laatsteJaar = antwoord[0]; 
    laatsteComp = antwoord[1]; 
    laatsteRonde = antwoord[2]; 
} 

function onChangeJaar(){ 
    var curJaar = "j" + $("jaar").value; // neemt het geselecteerde jaar 
        if(comps[i].identify()==curJaar){ 
            comps[i].show();     
        } else { 
            comps[i].hide(); 
        } 
    } 
        rondes[i].hide(); 
    } 
    if (!($("zoek").hasAttribute('disabled'))) {  // als $('zoek') disabled heeft dan heeft $('submit') die ook 
        $("zoek").writeAttribute("disabled","disabled"); 
        $("verwijder").writeAttribute("disabled","disabled"); 
    } 
} 

function onChangeComp(){ 
    var curJaar = "j" + $("jaar").value; // neemt het geselecteerde jaar 
    var curComp = $(curJaar).value; // neemt het geselecteerde competitie (winter/lente) 
        if(rondes[i].identify()== curJaar + "-" + curComp){ 
            rondes[i].show();     
        } else { 
            rondes[i].hide(); 
        } 
    } 
    if (!($("zoek").hasAttribute('disabled'))) {  
    } 
} 

// zorgt ervoor dat de button op 'disabled' staat als niet alle velden ingevuld zijn 
function onChangeRonde() { 
    var curJaar = "j" + $("jaar").value; 
    var curComp = $(curJaar).value; 
        if(rondes[i].identify()== curJaar + "-" + curComp){ 
            if(rondes[i].value=="ronde"){ 
                if (!($("zoek").hasAttribute('disabled'))) {  
                } 
            } else { 
                if ($("zoek").hasAttribute("disabled")) {  
                    $("zoek").removeAttribute("disabled");  
                    $("verwijder").removeAttribute("disabled");  
                } 
            } 
        } 
    } 
} 

function zoekSelectie(){ 
    var jaar = $("jaar").value; 
    var comp = $("j" + jaar).value; 
    var ronde = $("j" + jaar + "-" + comp).value; 

var competitie = 0; 
    if(comp == "winter"){ 
        competitie = 1; 
    } else if(comp = "lente"){ 
        competitie = 2; 
    } 
    // uitslagen ophalen uit database 
        { 
            parameters: { type: "uitslagen", jaar: jaar, comp: competitie, ronde: ronde}, 
            onSuccess: updateUitslagen, 
        } 
    ); 
    // ranglijst ophalen uit database 
        { 
            parameters: { type: "ranglijst", jaar: jaar, comp: competitie, ronde: ronde}, 
            onSuccess: updateRanglijst, 
        } 
    ); 
} 
function updateUitslagen(ajax){ 
    $("uitslagen").innerHTML = ajax.responseText; 
} 
function updateRanglijst(ajax){ 
    $("ranglijst").innerHTML = ajax.responseText; 
} 

function verwijder(){ 
    var jaar = $("jaar").value; 
    var comp = $("j" + jaar).value; 
    var ronde = $("j" + jaar + "-" + comp).value; 

var competitie = 0; 
    if(comp == "winter"){ 
        competitie = 1; 
    } else if(comp = "lente"){ 
        competitie = 2; 
    } 
        { 
            parameters: { type: "verwijder", jaar: jaar, comp: competitie, ronde: ronde}, 
            onSuccess: reloadVerwijder, 
        } 
    ); 
} 
function reloadVerwijder(ajax){ 
    alert(ajax.responseText); // geeft aan of het gelukt is of niet 
    location.reload(true); // reload de pagina, zodat de oude gegevens er niet meer staan en dat de drop down menu correct zijn.  
} 

// als er iets fout geaat met een ajax request een alert. 
function ajaxFailure(ajax, exception){ 
    alert("Er is iets fout gegaan met de verbinding met de database"); 
    // alert(ajax.responseText); 
    if (exception) { 
        throw exception; 
    } 
}

Post 2
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
// JavaScript Document 
var comps; 
var rondes; 

// wordt via initialize() --> laatsteRonde() --> ajaxLaasteRonde(ajax) opgeslagen in 3 vars: 
var laatsteJaar; 
var laatsteComp; 
var laatsteRonde; 

document.observe("dom:loaded",function(){ 
    $("zoek").observe('click', zoekSelectie); 
    $("verwijder").observe('click', verwijder); 
    $("jaar").observe('change', onChangeJaar); 
    $("download_uitslagen").observe('click', downloadUitslagen); 
    $("download_ranglijst").observe('click', downloadRanglijst); 
        comps[i].observe('change', onChangeComp); 
    } 
        rondes[i].observe('change', onChangeRonde); 
    } 

initialize(); 
}); 

function initialize(){ 
    $("form").show(); // zorgt ervoor dat het formulier te zien is als JS aanstaat 
    $("js").hide(); // zorgt ervoor dat de waarschuwing dat JS uitstaat niet zichbaar is 
        // comps[i].writeAttribute("onchange","onChangeComp();"); 
        comps[i].hide(); // alles wordt 'hide()' en als er een jaar geselecteerd is dan 1 'show()' 
    } 
        // rondes[i].writeAttribute("onchange","onChangeRonde();"); 
        rondes[i].hide(); // alles wordt 'hide()' en als er een competitie geselecteerd is dan 1 'show()' 
    } 
    laatsteRonde(); 

var jaren = $$('select#jaar option'); 
    for(var i= 0; i<jaren.length; i++){ 
        if(jaren[i].innerHTML == laatsteJaar){ 
            jaren[i].selected = true;     
        } 
    } 
    var compe = $$('select#j' + laatsteJaar + ' option'); 
    for(var i=0; i<compe.length; i++){ 
        if(compe[i].innerHTML == laatsteComp){ 
            compe[i].selected = true; 
        } 
    } 
    var ronde = $$('select#j' + laatsteJaar + "-" + laatsteComp + ' option'); 

//laatsteJaar = 2012; 
    var test ="j" + laatsteJaar; 
    $(test).show(); 
    // $("j" + laatsteJaar + "-" + laatsteComp).show(); 
} 

function laatsteRonde(){ 
        { 
            parameters: { type: "laatste_ronde"}, 
            onSuccess: ajaxLaatsteRonde, 
        } 
    ); 
} 
function ajaxLaatsteRonde(ajax){ 
    var antwoord = ajax.responseText.split(';'); 
    laatsteJaar = antwoord[0]; 
    laatsteComp = antwoord[1]; 
    laatsteRonde = antwoord[2]; 
}

Iedereen die een beetje een idee heeft waar 'ie mee bezig is weet dit soort code makkelijk terug te snoeien tot hooguit een regel of 20; dat is gewoon even de moeite nemen en wel zo netjes. Gewoon "hoppa" je hele script dumpen is hier niet gewenst en dat is al sinds vorige eeuw zo. Niets nieuws onder de zon.

Daarbij is 't nogal vervelend als je iemand vertelt even de moeite te nemen enkel relevante code te posten om daarna te zien dat er alsnog een hele lap code gedumpt wordt "want ik weet niet waar ik moet zoeken".

Maar goed, ik ben benieuwd wat mijn collega's en andere Devschuurders hiervan vinden :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 05-02-2012 20:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Die code dump slaat nergens op. Rob vraagt twee keer vriendelijk of TS iets meer inzet wil tonen, maar daar wil TS niet aan. Jammer joh, maar zo werken we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de codedumps nergens op slaan, meh, hij liet wel zien dat hij het een beetje probeerde, maar:
De mod had ook wel wat meer inzet mogen tonen, op zo'n toon te reageren vind ik overdreven.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je een concreet voorbeeld van "die toon"? Quote/linkje will do :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:57
RobIII schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:49:
[...]
Maar goed, ik ben benieuwd wat mijn collega's en andere Devschuurders hiervan vinden :Y)
Die code is gewoon TLTR (Too Long To Read).

Zoals RobIII reeds zei, maak een test case aan. Maak dus een (hmlt) pagina met enkel de relevante HTML en CSS & JS en zorg dat het daar al dan niet werkt. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styxxy schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:22:
[...]

Die code is gewoon TLTR (Too Long To Read).

Zoals RobIII reeds zei, maak een test case aan. Maak dus een (hmlt) pagina met enkel de relevante HTML en CSS & JS en zorg dat het daar al dan niet werkt. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet.
Je kon aan de manier van coden gelijk zien dat die jongen nog niet heel veel ervaring had met programmeren, daarbij weet ik vrij zeker dat hij niet helemaal door had wat je met een testcase bedoelde, dus hij probeert het door middel van zijn code van 200 naar 80 regels te verkleinen. Vervolgens word zijn code weer weggesnipt, vervolgens geeft hij aan dat hij niet weet hoe ver hij zijn code moet minimaliseren. Waar de mod dan voor kiest is een backstab uit te delen door een 'witty remark' te maken op het feit dat die jongen het niet echt leuk vindt dat hij steeds word weggemodereerd. Je had ook gewoon nog een keer erop kunnen wijzen wat er dan wel wordt verwacht.

Het gaat me dus in essentie om dit stukje:
RobIII schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:34:
[...]

Dat doe je toch écht zelf.
Daar had beter op gereageerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:37:
[...]

Het gaat me dus in essentie om dit stukje:

[...]

[...]

Daar had beter op gereageerd kunnen worden.
Schei toch uit; we runnen hier een forum, geen crèche. Die opmerking van TS was niets anders dan een koter die zich brullend in de supermarkt op de grond gooit omdat 'ie z'n zin niet krijgt. Dat ga ik niet met fluwelen handschoentjes aanpakken. Als 'ie boos wordt doet 'ie dat zelf, precies wat ik zei. Niets 'witty' of 'backstabbing' aan.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:55:
[...]

Schei toch uit; we runnen hier een forum, geen creche. Die opmerking van TS was niets anders dan een koter die zich brullend in de supermarkt op de grond gooit omdat 'ie z'n zin niet krijgt. Dat ga ik niet met fluwelen handschoentjes aanpakken. Als 'ie boos wordt doet 'ie dat zelf, precies wat ik zei. Niets 'witty' of 'backstabbing' aan.
Waarever the fuck je bent, aardig doen en je medemens een beetje helpen is heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:58:
[...]

Waarever the fuck je bent, aardig doen en je medemens een beetje helpen is heel normaal.
Ik heb 'm net zo goed geholpen, ondanks mijn moderaties. Dat 'ie er niets mee doet/deed kan ik niet helpen. Evenals het feit dat 'ie niet weet wat 'ie dan wel/niet zou moeten strippen; het keyword relevant in "relevante code plaatsen" lijkt me meer dan voldoende aanwijzing om niet zomaar alles te dumpen. Net als "uitgeklede testcase".

En zoals altijd geldt ook hier: het moet wel van 2 kanten komen. Als je geholpen wil worden is 't minste wat je kunt doen zélf wat moeite doen.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 05-02-2012 22:07 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:37:
[...]
dus hij probeert het door middel van zijn code van 200 naar 80 regels te verkleinen. Vervolgens word zijn code weer weggesnipt, vervolgens geeft hij aan dat hij niet weet hoe ver hij zijn code moet minimaliseren. Waar de mod dan voor kiest is een backstab uit te delen door een 'witty remark' te maken op het feit dat die jongen het niet echt leuk vindt dat hij steeds word weggemodereerd. Je had ook gewoon nog een keer erop kunnen wijzen wat er dan wel wordt verwacht.
Dat is inderdaad echt tweakermod-eigen. Regels zijn regels, maar GoT is fameus om het uit de hoogte enforcen hiervan.

Dat is een opvallende karaktertrek van technische fora, op een gitaarforum en een brommerforum heb ik het nooit zo zien gaan.

Ik was laatst bij wat half-nerd vrienden met een probleem en ik zeg dat ze maar even naar GoT moeten gaan.
"Nee man, als je daar niet al 10 jaar zit wordt je onvoorwaardelijk in ekaar geslagen" was het antwoord.

Tweakermods zijn soms een beetje als gefrustreerde autorij-instructeurs. Heb je voor het eeeeerst rijles op de snelweg en je pakt iets een klein beetje verkeerd aan, krijg je een buitenproportionele reactie van "Wat doe je nu man idioot wil je dood ofzo?". Tuurlijk, als je je al 100 jaar had voorbereidt had je het kunnen weten. Toch is de instructeur hier de vervelende man. Het valt ook niet mee, een dergelijke baan waarin je keer op keer mensen op de zelfde vergissingen moet wijzen, maar ja als je toch een dergelijke baan hebt gekozen siert het de man om er een beetje relaxed mee om te gaan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:57
Ik heb het topic ook gevolgd en ik vind niet dat er uit de hoogte werd gedaan. Natuurlijk wordt er enig niveau en inzet verwacht, daar is nog niets in gewijzigd. Indien de TS dan niet goed begrijpt wat er beoeld wordt met "relevante code" en "uitgeklede testcase", dan moet hij dat ook zeggen en dan wordt dat wel uitgelegd (maar code dumpen en dan nog eens proberen, is niet de bedoeling).

Het probleem is ook dat beginnende mensen gewoonweg niet weten hoe dat ze problemen moeten aanpakken. Zij grijpen al snel naar het "forum" medium hopend op de Knight in Shining Armour. Dat wordt nu eenmaal hier niet geapprecieerd en dat merk je inderdaad in de kortere antwoorden (en het wegmodden van lappen code).

Misschien kon er beter een link gegeven worden waar "relevante code" en "uitgeklede testcase" uitgelegd worden.
Sando schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:14:
[...]
Ik was laatst bij wat half-nerd vrienden met een probleem en ik zeg dat ze maar even naar GoT moeten gaan.
"Nee man, als je daar niet al 10 jaar zit wordt je onvoorwaardelijk in ekaar geslagen" was het antwoord.
Ik ben nu iets meer dan een jaar (anderhalf misschien) actief (actiever) hier in de Devschuur, maar ik heb me nog niet onveilig gevoeld. 8)

offtopic:
Ik zeg dit enkel omdat RobIII, Muer en NMe met baseball bats stonden te wachten bij de vorige Devschuur meeting. Door deze stevige intimidatie durft ik enkel maar iets goeds te zeggen. :+ :+ (j/k)

[ Voor 7% gewijzigd door Styxxy op 05-02-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het doet me deugd om te zien dat iemand de moeite heeft genomen om dat script even te debuggen voor die arme jongen, in plaats van hier te vertellen dat anderen behulpzamer moeten zijn. :Y)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sando schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:14:
[...]

Dat is inderdaad echt tweakermod-eigen. Regels zijn regels, maar GoT is fameus om het uit de hoogte enforcen hiervan.
Jij komt hier ook alleen maar zeuren terwijl je nooit een keer naar jezelf wil kijken. Aanhaken op andere mensen die hetzelfde roepen maken nog niet dat je gelijk hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 05-02-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 10:08

Haan

dotnetter

Laat ik toch ook maar eens een bescheiden duit in het zakje doen dan, aangezien er om de mening van mededevschuurders ( ja dat woord is correct :+ ) wordt gevraagd.

Ik lees regelmatig wat hier voorbij komt aan klachten, maar wat mij vooral opvalt is dat bij iedere opmerking/klacht de (ex-) mods met de hakken in het zand gaan en zeer zelden een keer toegeven dat zij zelf misschien iets beter hadden aan kunnen pakken. Dat is gewoon niet realistisch, iedereen maakt weleens fouten, ook mods. Als je dan nota bene een topic hebt aangemaakt voor feedback, maar daarin vervolgens alleen je eigen beleid gaat verdedigen is dat imo niet handig. Ik kan me dus best voorstellen waar de onvrede van sommige users vandaan komt. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft (in 99% van de gevallen heeft de mod technisch gezien gewoon gelijk), maar hoe het wordt gebracht.

Ik heb daar het afgelopen jaar zelf een hoop over geleerd op mijn werk, voorheen had ik vaak ook zo'n houding uit de hoogte van 'ik heb gelijk, ik weet alles, dus de rest zoekt het maar uit', maar dat is niet heel constructief. Dat maakt dat mensen op een gegeven moment haast bang worden om je iets te vragen, een geluid dat je hier (niet specifiek de Devschuur, maar heel GoT) ook vaak hoort. Tegenwoordig probeer ik er veel meer op te letten om vriendelijker over te komen, dat kostte in het begin wat moeite, maar ik begin te merken dat dat zowel voor mijzelf, als voor mijn collega's veel fijner werkt.

Dus mijn tip naar de mods is om toch ook een keer na te denken over hoe je iets brengt. Je kan dezelfde boodschap brengen, maar de toon bepaalt of je een user daarmee opbouwt, of juist keihard de grond in trapt.

Dan nog heel even over het specifieke JS topic, ik vind daar de reacties van RobIII nog best netjes, pas hier in dit topic krijg je weer het beeld dat ik hierboven schetste. Als de reactie iets was geweest als 'bedankt voor de melding, ik zal er in het vervolg op letten', of 'ik snap niet precies wat je bedoelt met hard van stapel lopen, kan je dat uitleggen', creëer je meteen een heel andere sfeer.

nu weer snel aan het werk
* Haan rent eerst nog even langs koffie corner voor een bakkie

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Je geeft zelf al aan dat we veruit in de meeste gevallen gelijk zullen hebben. Dat is niet omdat we onfeilbaar zijn en zeker niet omdat we arrogant zijn, maar we kennen ons eigen beleid nu eenmaal beter dan iemand die hier net binnenwandelt. In een aantal gevallen hebben we dat beleid zelfs zelf geschreven en zijn we daarom ook op de hoogte van de reden waarom dat beleid er is. Dát we onszelf verdedigen lijkt me dus niet zo vreemd, aangezien we moeilijk ons eigen beleid kunnen gaan negeren alleen omdat het "slachtoffer" hier komt klagen.

Dan de toonzetting: die is behoorlijk afhankelijk van de user. We houden per user een geschiedenis bij van communicatie met mods en dergelijken. Een user die al vaker uitvoerig op de regels is gewezen en nog steeds niet luistert of wil luisteren kan doorgaans op een heel anders geschreven bericht rekenen dan een user die net komt kijken en gewoon de regels (nog) niet kent. Bovendien telt de toon van het bericht in dit topic mee. Ik heb verdomd weinig zin om iemand die een vriendelijk geschreven slotje beantwoordt met gescheld, getier en gedreig in dit topic vriendelijk te woord te staan, zeker als die user ook nog eens in de categorie valt die al vaker op hun poststijl is gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Het punt dat ik probeerde te maken is dat het er niet om moet gaan wie er gelijk heeft, aangezien dat toch vrijwel altijd de mods zijn. Als je alleen daar op gaat letten, kan je dit topic net zo goed sluiten, omdat de uitkomst dan altijd hetzelfde is. De nuance zit hem denk ik in het verschil tussen je beleid verdedigen zoals je het zelf noemt, of je beleid uitleggen. In het laatste geval zal je sympathieker overkomen dan in het eerste geval.

En uiteraard zijn er ook users die zich van enkele regel iets aan lijken te trekken, of er gewoon schijt aan hebben, ik snap dat je daar minder vriendelijk tegen optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik kan me in elk geval niet herinneren dat we onvriendelijk zijn geweest tegen een user die niet meteen in de aanval ging met spul als "ik eis dat" of the likes. Dat wil niet zeggen dat het niet voorgekomen is (we hebben allemaal wel eens een slechte dag) maar het betekent wel dat veruit de meeste mensen tegen wie we wat strenger reageren een geschiedenis hebben.

Wat jij verdedigen noemt is het uit de slof schieten tegen een user die al meerdere keren het beleid uitgelegd heeft gekregen en het nóg niet wil snappen, wat jij uitleggen noemt doen we al tegen nieuwere gebruikers of gebruikers die gewoon netjes communiceren in plaats van meteen beginnen te schelden.

Overigens is het doel van dit topic niet alleen het geven van feedback aan ons maar ook andersom. Sterker nog: de topictitel ten spijt is dit topic uitgegroeid tot een plek waar we vooral de regels uitleggen aan gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

En mijn feedback is dan weer een soort feedback op de feedback in dit topic :P

Voor zover ik er zicht op heb doen jullie het in de topics zelf vrijwel altijd prima d:)b Wat in dit topic terecht komt zijn natuurlijk sowieso al meestal de uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik lees hier vaken mensen die vinden dat de mods op GoT te streng zijn, vind ik niet. Juist door een bepaald niveau en bepaalde inzet te verwachten, blijft GoT ook voor de professionals interessant.

Door het optreden tegen "dump code, het werkt niet?!" topics blijft het niveau nog een beetje op peil en blijf ik terug komen. Elke vraag mag wat mij betreft gesteld worden, zolang maar inzet wordt getoond. En dit klinkt misschien "uit de hoogte", maar als iemand niet weet welke code wel en niet relevant is of geen goede test-case kan/wil maken, denk ik dat zijn/haar niveau gewoon te laag is voor GoT.

-- edit --

Overigens gaat het vaak niet eens zo zeer mis in de topic start, maar vooral mis met de reacties op de moderatie. Wat vaak gezegd wordt in de topics en waar ik het mee eens ben: de topicstarter wil geholpen worden, dan moet die ook maar moeite doen. Kan die persoon kwaad worden, andere optie is vragen hoe het dan wel moet (via DM ofzo).

[ Voor 22% gewijzigd door OkkE op 06-02-2012 16:17 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Haan zijn boodschap is in lijn met Opener en Vriendelijker GoT, dus altijd een terechte opmerking :)

Ik probeer zelf altijd vriendelijk doch rechtvaardig te zijn en tegelijkertijd behulpzaam. Soms vind ik ook dat we iets te kort door de bocht reageren en als ik dat te erg vind dan kaart ik dat gewoon intern aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Haan schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:27:
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft (in 99% van de gevallen heeft de mod technisch gezien gewoon gelijk), maar hoe het wordt gebracht.
Dit.
NMe schreef op zondag 05 februari 2012 @ 23:46:
[...]

Jij komt hier ook alleen maar zeuren terwijl je nooit een keer naar jezelf wil kijken. Aanhaken op andere mensen die hetzelfde roepen maken nog niet dat je gelijk hebt.
En dit.

Nee, ik kom een keer terug omdat dit topic steeds gekickt wordt in mijn actieve topics sinds ik eens feedback gaf. Ik lees en ik denk jaaahoor.

Vorige keer vond ik iets stom gaan, geef pseudo-serieuze* feedback, en nu heb je de rest van je leven hekel aan en bijbehorende motivatie om mij de mond te snoeren zonder te lezen. Negeren wat ik zeg maakt het niet minder waar.

Ik weet toch dat het zo is. Ik hoor het vaker. Ik zie het. Haan zegt het ook. Doe anders eens niet mijn punt bewijzen. Kijk wat je doet. "bu bu bu bu 'zeuren' bu bu 'je doet zelf'."

Inderdaad, ik doe zelf net zo stug als jij. Ik vind dat jij (of: 'jullie') gewoon onnodig gefrustreerd reageren zoals jij dat ongetwijfeld van mij vind. En ik zet net als jij mijn hakken in het zand (hoewel ik me eerder verontschuldigde maar ik heb je hekel aan mij daar niet mee af kunnen kopen). Maar ik ben geen mod met automatisch bijbehorende uitvergrote sfeerbepalende machthebbende functie, en ik open geen feedbacktopic met *half-lacherige TS om vervolgens Stalinistisch kritiek in de kiem te smoren of gebruikers de mond te snoeren omdat ik ze niet mag of omdat ze niet 8 jaar ervaring met 'hoe vragen te stellen op GoT' hebben.

Waar woorden als klantenbinding en tevredenheid van de userbase in de forum FAQ staan, vind ik (lees: feedback) dat dergelijk modgedrag niet past.

De attitude van de gemiddelde tweaker en dan vooral de gemiddelde mod en dit hier in het bijzonder heeft iets van het elektrische veld in een diode. Deze creëert een barrière tussen de n- en p-halfgeleider (modje en tweaker) en dit wordt alleen erger. Voilà, patstelling en ovrede bij beide partijen, en dan vooral bij de niet-mod omdat de mods minder een zorg zal zijn. Waarschijnlijk lees je nu toch alleen bubububu van mij dus ik kan net zo goed het recept voor snertsoep intiepen hier, maar het gaat echt zo, ik zie het vaak. Iets typisch tweakers. Maar om feedback vragende mods zouden kunnen overwegen om een stukje van hun zelfbedachte trots om te vormen tot een stukje verdiende waardering en respekt.

-edit-

-er zijn 6 nieuwe berichten geplaatst- over het hoofd gezien. Korte reactie:

@BtM909: Eensch. Ik bedoel ook voor een Opener en Vriendelijker GoT te zijn, maar Haan (en jij) zijn in tegenstelling tot mij en NMe in staat zaken vriendelijk te verwoorden. :)

@OkkE: Al dan niet streng genoeg zijn is volgens mij irrelevant, want het gaat vooral om, zoals Haan mooit zegt:
Haan schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:42:
De nuance zit hem denk ik in het verschil tussen je beleid verdedigen zoals je het zelf noemt, of je beleid uitleggen. In het laatste geval zal je sympathieker overkomen dan in het eerste geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 06-02-2012 22:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten nu eenmaal veel professionals in deze hoofdgroep. Ik ken een boel van de vaste gebruikers, en dat zijn voor een groot deel mensen die niet zitten te wachten op mensen die even vlug gebruik willen maken van hun kennis. De meesten zijn meer dan bereid hun kennis te delen, maar dan wel op hun manier.

Je zult moeten inzien dat de toon van dit forum al wordt bepaald door de gebruikers. Vooral door gebruikers die hier inderdaad vaak al jaren komen. Hoe je "gebruikersvriendelijk" definieert is dan natuurlijk nogal bepalend.

Als iemand er niet tegen kunt dat mensen uit de hoogte doen, dan moet hij/zij inderdaad maar zorgen dat men die neiging niet zo heeft. Volgens mij is het al jaren duidelijk dat dat gewoon kan door wat inzet te tonen. Als daardoor bepaalde mensen worden afgeschrikt, so be it. Meerwaarde hadden ze dan toch niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:10:
Als iemand er niet tegen kunt dat mensen uit de hoogte doen, dan moet hij/zij inderdaad maar zorgen dat men die neiging niet zo heeft. (..) Als daardoor bepaalde mensen worden afgeschrikt, so be it. Meerwaarde hadden ze dan toch niet.
Maar 'inzet' is voor pseudo-nieuwelingen niet altijd even duidelijk, ookal lees je de FAQ. Iedereen doet maar of het logisch is, maar zoals je zelf zegt komt dat begrip met de jaren op GoT.

En niet iedereen kan even goed meedoen in een competitief millieu van uit de hoogte doen en onvriendelijk zijn. Dat wil niet zeggen dat ze geen meerwaarde kunnen hebben. Gewoon vriendelijk afkappen zonder ze tegen je in het harnas te jagen werkt ook:
  1. Te weinig inzet heeft nog steeds geen zin want het wordt toch afgekapt;
  2. als je wel normaal wilt doen voel je de liefde om het opnieuw te proberen.
Vaak gaat het ook wel goed hoor, veel topics worden heel lief afgekapt. Er zijn hier veel lieve mods. Maar een aantal reageren in de regel op een foute manier. Naar mijn mening. En dat triggert bij mij (en bij veel andere tweakers (vandaar dat een technisch forum de ideale voedingsbodem is voor een flamewar en haast een unieke voedingsbodem voor flamewars om iets triviaals)) frustratie.

[ Voor 17% gewijzigd door Sando op 06-02-2012 22:28 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:23:

En niet iedereen kan even goed meedoen in een competitief millieu van uit de hoogte doen en onvriendelijk zijn.
Pech dan. Wil je dat de mensen met kennis hier een beetje blijven hangen of niet? Er zijn al genoeg fora met alleen maar newbies. Dat dat hier niet zo is, maakt dit forum bijzonder.
Dat wil niet zeggen dat ze geen meerwaarde kunnen hebben. Gewoon vriendelijk afkappen zonder ze tegen je in het harnas te jagen werkt ook:
Dat vind jij. Ik vind van niet, en heel veel mensen vinden van niet. Het is hier geen PvdA knuffelcongres.
Volgens mij voel je de Devschuur community op dit gebied niet goed aan.

Overigens durf ik te wedden dat iedereen die hier volgens jou uit de hoogte doet, prima en behulpzaam met bijvoorbeeld klanten omgaat. Ze kunnen het echt wel, maar hebben bepaalde voorwaarden. Zo zijn ze nu eenmaal. Ik ook.

Wil je hier kennis houden, dan heb je dat te respecteren. Arrogant? Ja. Terecht? Ook ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Maar een aantal reageren in de regel op een foute manier.
Zonder links/quotes is dat wat lastig te bespreken; dus kom maar op ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sando schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:58:
om vervolgens Stalinistisch kritiek in de kiem te smoren
Ik zou alleen al hierom eigenlijk niet meer moeten reageren. Of is dit ook weer "pseudo-serieus"? Maar vooruit, I'll humour you.
Vorige keer vond ik iets stom gaan, geef pseudo-serieuze* feedback, en nu heb je de rest van je leven hekel aan en bijbehorende motivatie om mij de mond te snoeren zonder te lezen. Negeren wat ik zeg maakt het niet minder waar.
Ik heb niet permanent een hekel aan je of überhaupt een hekel aan je. Waar ik wél een hekel aan heb is het feit dat je de vorige keer zélf uit je slof schoot en vervolgens ons verwijt dat we niet inzagen dat dat "pseudo-serieus" was. Ja, daar heb ik wat moeite mee.
[...]

Maar 'inzet' is voor pseudo-nieuwelingen niet altijd even duidelijk, ookal lees je de FAQ. Iedereen doet maar of het logisch is, maar zoals je zelf zegt komt dat begrip met de jaren op GoT.
Kun je mij een nieuweling aanwijzen die niet vriendelijk is gewezen op de dingen die hij anders zou moeten aanpakken, vaak zelfs zonder slotje? En dan bij voorkeur een nieuweling die niet zélf de toon heeft gezet door onbeleefd te worden, maar als je die niet kan vinden voldoet elke nieuweling wel. ;)
Gewoon vriendelijk afkappen zonder ze tegen je in het harnas te jagen werkt ook:
Dat weten we en dat doen we ook, tenzij daar om wat voor reden dan ook geen aanleiding toe is.
Vaak gaat het ook wel goed hoor, veel topics worden heel lief afgekapt. Er zijn hier veel lieve mods. Maar een aantal reageren in de regel op een foute manier.
"In de regel" betekent dat het vaker wel zo gebeurt dan niet. Als je mij zo'n mod of admin (mezelf included) onderbouwd aan kan wijzen bied ik je met liefde mijn excuses aan. Zo niet, dan vermoed ik dat je het zaakje nogal wat erger maakt dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, ik kom een keer terug omdat dit topic steeds gekickt wordt in mijn actieve topics sinds ik eens feedback gaf. Ik lees en ik denk jaaahoor.
Tja, je eigen schuld. Je hebt zelf de toon gezet, je post nooit in de devschuur, en als je dan weer reageert na je vorige aanvaring dan vind je het raar dat mensen de vorige aanvaring meenemen in de manier waarop je wordt aangesproken? Kun je dan ook echt niet de hand in eigen boezem slaan en denken dat je wellicht niet handig begonnen bent?
Vorige keer vond ik iets stom gaan, geef pseudo-serieuze* feedback
Tja, dit topic is niet voor pseudo-serieuze feedback maar voor serieuze feedback, en dat sterretje erachter wat verwijst naar een voetnoot dat verder niet in je reactie te vinden is verandert er niets aan.
hoewel ik me eerder verontschuldigde
Is dat dan achter de schermen gebeurd, want ik kan die niet terugvinden eigenlijk? En ik heb ze zeker niet gehoord, nadat je (op een psuedo-serieuze* wijze?) over mijn moeder en dochter begon.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 06-02-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

RobIII schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:39:
[...]
Zonder links/quotes is dat wat lastig te bespreken; dus kom maar op ;)
Het is pas recent dat ik in de gaten begin te krijgen dat ik overal materiaal had moeten verzamelen voor de grote GoT-rechtzaak dus ik ben niet goed voorbereid op het geheel. Daarom begon ik mijn cent te geven aan bovenstaande discussie, maar dat werd niet in dank afgenomen door een Admin. En Admins zijn koningen van de mods; mijn advocaat facepalmt hevig terwijl ik aan het telefoneren ben om aan te geven dat ik me niet weer in dit topic had moeten begeven, dus ik hou het even bij bovenstaande situatieschets stroomt met de enquete van 2008 waarin 'vermeende strengheid en onvriendelijkheid van de moderatoren' en '[klachten] over slotjes, regeltjes en de mods'

Toegegeven ben ik in bovenstaande discussie inzake ene user martijn2008 al biased omdat ik
  1. Zelf ook graag de hele code lees;
  2. ervaar dat mensen graag 1) je probleem en 2) de hele code zien.
    • Als het niet in het verleden op Tweakers was, dan was het wel elders, Ubuntuforums ofzo, maar vaak wordt juist gevraagt om meer code, dus leek de mod-actie niet alleen op mijn vorige (moderatie)dingetje, maar ook niemand behalve 'de regels' te dienen.
Maar ontstaan er extra grammen in de waag doordat:
  1. Woorden als 'crapload' en 'we zitten hier niet om code te reviewen' onvriendelijk overkomen terwijl
    • Ik en anderen juist wel graag altijd de hele code zie, een in-uitklapbare codetag zou handig zijn. :)
    • Een andere user zei 'Post eens wat meer context van de code?'
  2. Je ziet dat deze user het gevoel heeft dat jij de regels bepaalt ('Ik had de code toch al aanzienlijk ingekort, maar daar ben jij het blijkbaar niet mee eens') maar dat doe je ook een beetje door het taalgebruik ('En ik zeg dat we dat hier als ongewenst beschouwen')
Ik weet dat dit nogal gerommel in de marge is. Ik had me hier in dit specifieke geval niet mee moeten bemoeien. Maar mijn ervaringen en mening zijn niet voor de lol erbij bedacht. Wellicht is het een ervenis van eerdere jaren hier die ik meedraag plus de ervaringen met GoT van enkele vrienden, en is het sinds de 2008 enquete aan het veranderen.

Deze tweede aanraking met dit topic is dan ook vooral een onderschrijving van het gevoel van ene user martndemus, maar de respons is in de trand van 'je moet niet zeuren, je bent zelf fout' en dat motiveert me natuurlijk om e.e.a. wat duidelijker te verwoorden.

NMe schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:50:
Waar ik wél een hekel aan heb is het feit dat je de vorige keer zélf uit je slof schoot en vervolgens ons verwijt dat we niet inzagen dat dat "pseudo-serieus" was. Ja, daar heb ik wat moeite mee.
Nou kijk daar heb je het toch echt verkeerd, en is er dus geen mutueel acceptabele uitleg mogelijk. Ik 'schoot uit het slof' omdat jij inderdaad serieus maar vooral onterecht aangebrand deed op een uitspraak die duidelijk van het zelfde niveau als de TS was.

De beste (enige?) resolve is daarom voor mij om weg te lopen, maar ik waardeer dat je mij humort, dus ik zal het nog één keer proberen:

Mijn code werd weggemod. Ik zei hardop (niets persoonlijks!) op een spreektaalmanier 'oh, eikel!' en wilde naar general chat gaan, kijken of er een zijktopic was. Maar toen zag ik de feedback-sticky. Een samenvatting:
NMe schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:38:
Goed, vind je ons streng, zijn we mietjes, of wil je gewoon zeggen dat je ons stom/lief* vindt? Dan zit je hier goed. ;) ;) ;)

* Doorhalen wat niet van toepassing is. :P :+ :P
Je mag natuurlijk ook commentaar geven op moderaties die niet direct op jou gericht zijn maar die je wel storen. :D
Ondanks dat deze TS een pseudo-serieusze uitstraling heeft en duidelijk een vrijbrief is om iemand letterlijk stom te noemen, heb ik toch nog een rijmpje gemaakt om niet letterlijk iemand stom te noemen.
Stomme Muur, moderator devschuur.
Muur is geen mod maar iedereen weet wie ik bedoel. 'lol.' Ik was in een melige bui. Vervolgens heb ik helemaal een smiley uit een backup van fok van 2003 opgezocht die ondanks de naam nagelbijten.gif stelselmatig werd gebruikt om zenuwachtigheid uit te drukken.
Volgens de TS heb ik toestemming om dat te zeggen. [afbeelding]
Daarna doe ik nog wat bizarre vergelijkingen met het leger des heils, en iedereen die vaker posts of tweakblogs van mij leest weet dat dat niet mijn serieus-serieuze manier van praten is.

Het was niet eens een klacht. Het was werkelijk melige feedback. Ik hoefte er niet eens een reactie op.
Maar jij vatte het inderdaad verkeerd op als een 'ondertoon' en vond het nodig dat met de verkleinwoord-truuk denigrerend over te brengen:
NMe schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:03:
Verder heb ik gezien je ondertoontje helemaal geen behoefte om verder inhoudelijk in te gaan op je klacht.
Dan leg ik het nog één keer voor je uit in voor jou waarschijnlijk onbekende typische Redsandrobewoording:
Sando schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:16:
Ik zag gewoon dat ik een legale kans had om een modje stom of lief te noemen in de TS. Dus hups in de pocket. Hey als je geen rij wilt moet je niet gratis koffie uitdelen.
'Rij' is mijn 'feedback', 'gratis koffie' sloef op de vrijbrief in de TS. En toen, woorden. Maargoed.

Modbreak:Kap nou eens met trollen. Dat heb ik de vorige keer ook al eens moeten zeggen. De opmerking die hier stond was way beyond "pseudo-serieus."

[ Voor 1% gewijzigd door NMe op 07-02-2012 01:01 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Sando schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:39:
[...]

Het is pas recent dat ik in de gaten begin te krijgen dat ik overal materiaal had moeten verzamelen voor de grote GoT-rechtzaak dus ik ben niet goed voorbereid op het geheel.
Jij riep dat het in de regel gebeurt. Je zou dan niet eens moeten hoeven zoeken, domweg de posthistory van de persoon die je in gedachten hebt open klikken en de slotjes erbij pakken zou voldoende moeten zijn. Het feit dat je moeite hebt met linkjes geven spreekt boekdelen.
Nou kijk daar heb je het toch echt verkeerd, en is er dus geen mutueel acceptabele uitleg mogelijk. Ik 'schoot uit het slof' omdat jij inderdaad serieus maar vooral onterecht aangebrand deed op een uitspraak die duidelijk van het zelfde niveau als de TS was.
Als ik in de topicstart zeg dat je ons "stomme modjes" mag noemen is dat nogal iets anders dan de toonzetting van jouw bericht destijds.
Maar toen zag ik de feedback-sticky. Een samenvatting:
Die extra smileys zijn schattig maar die verzin je er toch echt zelf bij. Ja, de topicstart is luchtig opgezet, en dat is bewust gedaan. Het is een vrijbrief om vooral je hart te luchten, maar dat wil nog niet zeggen dat je respectloos moet zijn. De toonzetting van je bericht destijds was al om te huilen en van je laatste alinea (die ná je rijmpje) droop het sarcasme af.
Ondanks dat deze TS een pseudo-serieusze uitstraling heeft en duidelijk een vrijbrief is om iemand letterlijk stom te noemen, heb ik toch nog een rijmpje gemaakt om niet letterlijk iemand stom te noemen.

[...]

Muur is geen mod maar iedereen weet wie ik bedoel. 'lol.' Ik was in een melige bui. Vervolgens heb ik helemaal een smiley uit een backup van fok van 2003 opgezocht die ondanks de naam nagelbijten.gif stelselmatig werd gebruikt om zenuwachtigheid uit te drukken.
Ik zal mezelf maar citeren:
NMe schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Het gaat mij niet om die "stomme mod"-opmerking, het gaat me erom dat jij je niet aan onze regels houdt en vervolgens op hoge poten hier komt roepen dat wij in plaats van een slotje ook zonder morren je topic hadden kunnen verplaatsen of je een PM hadden kunnen sturen. Jij had ook gewoon ons beleid door kunnen lezen zodat dat allemaal in de eerste instantie niet nodig was geweest. Jij bent degene die hulp wil, dus jij bent degene die moeite moet doen. Wij zijn er alleen om alles in goede banen te leiden.
Daarna doe ik nog wat bizarre vergelijkingen met het leger des heils, en iedereen die vaker posts of tweakblogs van mij leest weet dat dat niet mijn serieus-serieuze manier van praten is.
Als ik dermate veel context nodig heb om jouw posts goed te kunnen lezen dan moet jij misschien eens overwegen om duidelijker te zijn in je posts. Ik ken jou niet. MueR kent jou niet. We lezen niet alle posts op GoT, we lezen niet alle blogs en we kennen zeker niet alle users. Hoe moeten wij weten dat een post die voor het ongetrainde oog uitziet als een lading steken onder water stiekem niet serieus bedoeld is?
Het was niet eens een klacht. Het was werkelijk melige feedback.
Dat heb je dan goed verborgen want ik kon (en kán) dat er niet uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Tuurlijk verzin ik de helft van de smileys erbij - of beter gezegt articuleer ik de bestaande smiles, misschien dat een beetje overdrijven helpt om uit het referentiekader te komen. Dank voor de reactie over onze eerdere aanvaring, maar verdere discussie heeft iets weg van die met een Jehova's getuige, en dan maakt het verder niet zo uit of jij of ik het ben.

Betreft de discussie over modattitude, je maakt je weer liever druk over semantiek van mijn berichtgeving dan de boodschap. De door meerdere users geconstateerde onvriendelijkheid verdwijnt echt niet door mij op technische futiliteiten te wijzen. In de regel in de schmegel, het gevoel bestaat, en het opwerpen van administratieve muren maakt de ervaren onaardigheid niet minder waar. Ik ga niet het archief naspitten op onaardige of uit de hoogte overkomende reacties van mods. Waarschijnlijk ben je het met de helft toch niet eens. Maar het bestaat. Zie je het niet? [insert sprookje]

Volgende keer dat ik onrecht zie zal ik het even loggen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, een fatsoenlijke reply zal ik wel niet kunnen verwachten. Typisch :) en dan ga ik er idd even vanuit dat hier iets gericht naar mij stond, net zoals de vorige keer
Sando schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 01:29:
Betreft de discussie over modattitude, je maakt je weer liever druk over semantiek van mijn berichtgeving dan de boodschap.
Al eens bij stilgestaan dat popijopie taalgebruik en meligheid wellicht niet meewerkt met het overbrengen van die boodschap? Je kan het wel op een dergelijk cliché gooien (want dat is het), maar je weet vanaf dag 1 met je ervaring in de devschuur dat je verpakking er blijkbaar voor zorgt dat de boodschap niet overkomt. Waarom hou je er dan zo hard aan vast? Als je serieus een punt over probeert te brengen, waarom probeer je het dan niet op een manier die de mods hier dan misschien wél snappen?

[ Voor 132% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2012 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

.oisyn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 02:26:
[...]

Tja, een fatsoenlijke reply zal ik wel niet kunnen verwachten. Typisch :)
Je wilt een fatsoenlijke reply? Dat wil ik wel even kort uiteenzetten. :) Haten op mijn grappige plaatje een event horizon geleden. Kom ik hier vergaderen met wat mods, kom jij er aan met een sneer naar dat grappige plaatje akkefietje, en dan snel wegeditten. Je was blijkbaar makkelijk onder de indruk. Daarom vroeg ik mij af of dat in de familie zit. Maar je moeder? Je zult even moeten quoten want ik kan me haar niet herinneren.

Nu heb ik weer woorden, kom jij er weer aan om te stoken op de man af zonder relevante bijdrage over waar de discussie eerst over ging. Dat vatte ik even samen in één woord wat ik nog van biologie kende, en de dramatische modbreak deed het uiteraard lijken op wederom een bijbels epos, net als de vorige keer. Nu heb ik weer een aantekening in het modlogboek, maar we weten allebei dat jíj de trol bent. Je geniet hiervan.

Dat wrap je dan in semirelevante vraagtekens die je bij mijn communicatieskills zet, maar dat vind ik verder geen interessante discussie. :z

-edit-
.oisyn schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:53:
Tja, dit topic is niet voor pseudo-serieuze feedback maar voor serieuze feedback, en dat sterretje erachter wat verwijst naar een voetnoot dat verder niet in je reactie te vinden is verandert er niets aan.
Nee, het sterretje achter pseudo-serieuze* feedback sloeg op het sterretje voor *half-lacherige TS.

[ Voor 16% gewijzigd door Sando op 07-02-2012 03:35 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mijn laatste twee cent over dit onderwerp...
@OkkE: Al dan niet streng genoeg zijn is volgens mij irrelevant, want het gaat vooral om, zoals Haan mooit zegt:
De nuance zit hem denk ik in het verschil tussen je beleid verdedigen zoals je het zelf noemt, of je beleid uitleggen. In het laatste geval zal je sympathieker overkomen dan in het eerste geval.
Ik ben het met je eens dat er soms misschien iets vriendelijker en uitgebreider kan worden uitgelegd wat er verwacht wordt van de TS. Maar vergeet niet dat er vrijwel net zo veel slechte* als goede topics geopend worden in de Devschuur elke dag. Ik snap wel dat mods/admins het dan op een gegeven moment beu zijn.

* Slecht als in: voldoen niet aan de regels die hier worden gesteld aan een topic.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sando schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 03:19:
Dat vatte ik even samen in één woord wat ik nog van biologie kende, en de dramatische modbreak deed het uiteraard lijken op wederom een bijbels epos, net als de vorige keer.
Iemand uitmaken voor een sensatiestrontvlieg kan gewoon joh. Geen probleem. Dan praten we tenminste op ooghoogte met elkaar d:)b Die modbreak heb je dubbel-en-dwars verdiend, evenals bijbehorende "aantekening in het modlogboek".

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 07-02-2012 08:49 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Om eens over die koffiehoek terug te komen. Ik kijk er regelmatig eens in, maar zoals deze nu bestaat is die nogal afschrikkend voor mensen die geen kaas gegeten hebben van enige vorm van programmeercode dan ook. Praktisch alle post zijn toch programmeren gerelateerd. Iemand zoals ik snap daarom het gros van de "grappen" niet laat staan dat ik het een topic vind die voor mij uitnodigend is om in te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En ik heb niks met Linux, moet de NOS-kroeg dan worden aangepast?

Of: wat zou er volgens jou dan moeten veranderen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Dit is een verzoek voor een aparte GFX-kroeg aan zijn posthistorie te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoewel dat ook mijn initiële reactie was is dat toch niet helemaal van toepassing. Gezien D-rez' historie is hij meer een GFX regular en dat deel valt ook onder de devschuur, terwijl het niet echt over programmeren gaat.

@D-rez: Je hoeft niet alles te snappen om mee te doen. Ik zou zeggen 'verbeter de thread, begin met jezelf'. Je kunt rustig wat meer gfx gerelateerde klets initiëren in het topic.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Sando schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 00:39:
Daarom begon ik mijn cent te geven aan bovenstaande discussie, maar dat werd niet in dank afgenomen door een Admin.
Je vraagt je zo toch af wat je probeer te bereiken. Negatieve feedback is sowieso meestal kansloos, maar in een soort negatieve sandwitch met als uitsmijter een belediging aan een gewaardeerde regular werkt het zelfs eerder averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sando schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 03:19:
Haten op mijn grappige plaatje een event horizon geleden.
No offense, maar degene die haat ben jij, met buitenproportionele reacties :). Mijn reactie was net zo "pseudo-serieus" als die van jou (wat ik op dat moment nog niet wist overigens), maar ik koos ervoor om 'm weg te halen omdat ik 'm hier niet gepast vond. Alleen had je 'm toen al gelezen, jammer maar helaas. Wat verder niets afdoet aan het feit dat het hier alsnog niet gepast is.

(voor de meelezers, als ik het me goed herinner stond hier in eerste instantie iets in de trant van "zeg, moet jij geen deformde plaatjes posten in het grappige plaatjes topic?")

En "akkefietje"? Come on :D, iedereen steekt de draak met elkaar in het plaatjestopic, and as I recall had je ook een mooie comeback. Zit 't je echt zo dwars dan? Mij iig niet, ik vond het gewoon even grappig om aan te halen, niets meer dan dat.
Daarom vroeg ik mij af of dat in de familie zit. Maar je moeder? Je zult even moeten quoten want ik kan me haar niet herinneren.
Dat stond volgens mij in het stukje wat hier gemodbreakt is.
Nu heb ik weer woorden, kom jij er weer aan om te stoken op de man af zonder relevante bijdrage over waar de discussie eerst over ging.
Volgens mij gaat de discussie net zo goed over jouw verpakking, want dat is immers de aanleiding van alle miscommunicatie. En ik kan me niet van de indruk onttrekken dat je de zelfaangenomen schrijfwijze die je hanteert nogal stoer vindt en er veel moeite insteekt, getuige je verwijzing naar je blogs en hoe je een post uit het verleden ophaalt waarin je iets zegt "op de Redsandro manier". En nu backfiret dat. Maar misschien heb ik het mis, dat kan natuurlijk ook :)
Nu heb ik weer een aantekening in het modlogboek, maar we weten allebei dat jíj de trol bent.
Ik kan niet ontkennen dat ik het redelijk amusant vind dat je zo makkelijk uit de tent te lokken bent, maar nee, daar is het me echt niet om te doen. Dit gedeelte van het forum is "mijn" plekje en derhalve bemoei ik me met zaken die hier gebeuren, en als iemand dan in het feedback komt posten met vaag gewauwel dan reageer ik daarop :). Als je denkt dat het me om jou te doen is dan geef je jezelf teveel credit.

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tsja, had ook een post geplaatst met de vraag op een antwoord waar ik op internet (mbv zoekmachines) nog geen antwoord op had gevonden krijg ik een antwoord over dat ik zelf wel goed kan zoeken en dat ik alleen vragen mag stellen mbt tot zelf maken...

Waar moet ik dan mijn vraag mbt het wel of niet bestaan van een bepaalde plugin voor Wordpress stellen: het lijkt me dat de rubriek 'Webdesign, Markup & Clientside Scripting' hier toch de geeigende plek voor is?

Daarbij ik heb de vraag op meerdere fora voorgelegd en nog niemand heeft het bestaan van zo'n plugin bevestigd: dus ja dat wordt dan vragen naar hulp om zoiets zelf te scripten... mag ik dan wel ineens stellen in Devschuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Linkje erbij, dat communiceert makkelijker: LinkedIn discussies in Wordpress blog tonen? ;)
het lijkt me dat de rubriek 'Webdesign, Markup & Clientside Scripting' hier toch de geeigende plek voor is?
Niet echt. Dat forum is voor mensen met vragen en discussies over HTML, Javascript, en dat soort technische zaken. Niet hoe je een specifiek stuk software gebruikt, of vraagt naar het bestaan van software die doet wat jij wilt.
dus ja dat wordt dan vragen naar hulp om zoiets zelf te scripten... mag ik dan wel ineens stellen in Devschuur?
Natuurlijk, maar doe eerst zelf goed vooronderzoek. Je komt niet ver met simpelweg "ik wil X maken, hoe doe ik dat?" Heb je programmeerervaring? Ik zou beginnen met een WordPress plugin tutorial, en daarna eens kijken naar de LinkedIn API. Het lijkt me dat het daarna niet lastig moet zijn om je doel te bereiken met die informatie. En als je dan tegen een specifiek probleem aanloopt dan kun je daar prima een topic over openen.

Heb je géén programmeerervaring, tja, dan vrees ik dat je hier aan het verkeerde adres bent. Maar er zijn wel andere fora die aan die vraag voldoen (zoals beginnersweb)

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2012 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Die LinkedIn API had ik ook wel gezien, maar daar valt het niet mee te maken.

Het lijkt me iets waar veel mensen op zitten te wachten, en ok een moet de eerste zijn maar ik wens je veel succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Vhond schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 11:41:
Op de vraag wordt anders gezegd dat het wel mogelijk is met de API:
As Jeremy pointed out earlier, there currently isn't a groups widget. The one you linked to was a custom application built by the Microsoft developers using the LinkedIn Group APIs.
Check out the Groups API documentation to learn how to build your own.
- Eugene
Als ik even snel kijk, zou je hier een heel eind mee moeten kunnen komen (zonder dat ik of je topic of de API goed heb gechecked): https://developer.linkedi...nts/groups-api#groupposts

Is het toch niet mogelijk met de API, dan is de enige andere oplossing: wachten tot LinkedIn het zelf uitbrengt.
Het lijkt me iets waar veel mensen op zitten te wachten, en ok een moet de eerste zijn maar ik wens je veel succes...
Ik heb vrij weinig ervaring met LinkedIn en al helemaal niet met hun API, maar lijkt me wel mogelijk. Dat het blijkbaar moeilijk is, betekend dat het veel tijd/geld gaat kosten. Blijkbaar heeft toch nog niemand die tijd/geld er in willen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online

offtopic:
Het bestaat denk ik niet, http://wordpress.org/exte...hp?q=linkedin+group&sort= , en ik vraag me af hoe groot de behoefte is. Andersom sharen kan wel, lijkt me logischer. Als je zelf zo'n plugin wil maken, en tegen problemen op loopt, dan kun je natuurlijk prima een nieuw topic volgens de regels openen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@Okke: dank voor je uitvoerige antwoord. Ik denk dat je gelijk hebt met dat het kennelijk meer tijd 9en daarmee geld) gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die LinkedIn API had ik ook wel gezien
5) Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Een duidelijke omschrijving geven van dingen die je al geprobeerd hebt voorkomt ook dat mensen tips geven die voor jou oude koek zijn.
Dat is in elk geval één punt uit onze Quickstart dat mistte in je topic; en nu zie je maar weer: we komen aanzetten met mogelijke oplossingen en dan krijg je "had ik ook wel gezien". Zonde van onze (en jouw!) tijd. Als je dat soort zaken meteen vermeldt in de topicstart is dat wel zo handig.

Verder hoort je topic gewoon simpelweg niet in WEB thuis: Waar hoort mijn topic?
Problemen die te maken hebben met HTML, CSS, clientsided scripting, Flash, enz.
Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:
  • Firefox plaatst je divs niet goed.
  • Je Javascriptje werkt niet in Internet Explorer.
  • Je weet niet zeker of je code semantisch correct is.
Het is dan vervelend dat je topic er niet thuis hoort (noch in PRG), maar zo is het nou eenmaal; in de devschuur richten we ons op zélf maken, precies zoals ik in je slotje zei waarbij ik ook nog linkte naar (weliswaar korte) uitleg.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 07-02-2012 12:00 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@Roblll: misschien dat ik in 1e instantie niet zo uitvoerig was in wat ik wel en niet had gedaan, maar het antwoord op mijn originele post was ook niet zo uitvoerig als je laatste reactie in dit topic:

'In de Devschuur hebben we 't over zélf maken; zoeken kun je prima zelf'

nb: ik zal mijn vraag hier niet meer posten (maar beginnersweb lijkt mij ook geen plek hiervoor)

[ Voor 15% gewijzigd door Vhond op 07-02-2012 12:06 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vhond schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:05:
@Roblll: misschien dat ik in 1e instantie niet zo uitvoerig was in wat ik wel en niet had gedaan, maar het antwoord op mijn originele post was ook niet zo uitvoerig als je laatste reactie in dit topic:

'In de Devschuur hebben we 't over zélf maken; zoeken kun je prima zelf'
Je laat voor 't gemak wel even de link die ik er bij plaatste met meer uitleg over hoe/waarom weg. Maar granted, dit was wel een van de kortere slotjes die ik zette; dat heeft echter ook te maken met hoeveel moeite een topicstarter zelf heeft genomen. Als ik, bij wijze van, anderhalve pagina moet scrollen en er een uitgebreide TS is met alles-erop-en-eraan dan krijg je ook uitgebreid(er) slotje (als we het topic dan niet al oogluikend nog even aankijken of er iets van te maken is of proberen te "sturen" naar iets waar we wat mee kunnen). Kom ik echter een topicstart tegen waarin weinig tot geen moeite is gestoken dan is 't slotje daar ook naar. Zo heel gek is dat toch niet? Ik ga geen 5 minuten werk steken in een slotje waar de TS, bij wijze van, 30 seconden heeft genomen voor een topicstart (de zgn. "dump'n'run" topics). Daarmee is niet gezegd dat jouw (of eender welk topic dat een slotje heeft gehad) een dump'n'run topic zou zijn, echter wij zien 't verschil ook niet tussen iemand die 4 regels post en 15 dagen aan 't klooien is geweest en iemand die 4 regels post omdat 'ie het na anderhalve minuut proberen opgegeven heeft.

Laten we wel wezen, die Quickstart waar ik vaker naar link dan me lief is geldt altijd en overal, GoT-breed. Je topic bevatte welgeteld 1 zin "probleemomschrijving", 1 zin die de daarop volgende 2 linkjes beschreef en c'est tout.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 07-02-2012 12:26 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik erken overigens wel dat we wellicht wat anders om zouden kunnen gaan met vragen over standaardsoftware. Wordpress en dergelijken worden wereldwijd door zowel programmeurs als door leken gebruikt en GoT biedt eigenlijk geen goede plek om die vragen te stellen. Het forum dat het meest in de buurt komt is Client Software Algemeen, maar ideaal is dat ook niet. Ik zal eens intern aankaarten wat we hieraan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, dat is altijd al een doorn in mijn oog geweest. We hadden destijds nog DTE, dat had eventueel ook uitgebreid kunnen worden met dit soort dingen. Het liefst stop je het natuurlijk in het forum waar de mensen zitten met ervaring, maar dan wordt het zo'n wildgroei aan topics waar niemand vrolijk van wordt. En in zo'n apart forum kijkt weer niemand (waardoor DTE ook geen succes bleek)

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

pedorus schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:38:
Dit is een verzoek voor een aparte GFX-kroeg aan zijn posthistorie te zien?
Ah, ok. Zoals dan al is gezegd: gewoon posten. ;)
NMe schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:18:
Ik erken overigens wel dat we wellicht wat anders om zouden kunnen gaan met vragen over standaardsoftware.
Ik voorzie niet bijster veel vragen die op GoT een plek zouden hebben; voor de installatie en het troubleshooten van CMS'en en hun plugins zul je toch echt zelf aan de slag moeten, en door te werken aan een GoT-waardige topicstart (dus: inlezen, analyseren wat er mis gaat, logs bekijken) kun je vaak het probleem zelf al tackelen. Ik zie (elders) ook vaak dat dergelijke topics na tig heen-en-weer-vragen door TS zelf worden opgelost, "Oh ja, instelling X vergeten" of "host ondersteunt feature Y niet".

Pas als het gaat om zelf plugins schrijven en dat soort ongein wordt het interessant, en dergelijke topics kunnen toch ook gewoon in /14?

Dus, welk soort vragen had jij in gedachten? :)

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 07-02-2012 13:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Niks mis met "Het grote Wordpress topic" of "Het grote Drupal topic" voor dat soort vragen, if you ask me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:44:
[...]

Pas als het gaat om zelf plugins schrijven en dat soort ongein wordt het interessant, en dergelijke topics kunnen toch ook gewoon in /14?

Dus, welk soort vragen had jij in gedachten? :)
Het hoeft niet pas interessant te worden als het om het schrijven van plugins gaat. Granted, voor ons als developers is het interessanter als er geprogrammeerd wordt, maar ik kan me best voorstellen dat sommige stukjes software lastig zijn te installeren of dat mensen op zoek zijn naar bepaalde plugins die niet te vinden zijn maar wél zo generiek zijn dat het bijna wel moet bestaan. Ik zeg niet dat een nieuw subforum meteen de oplossing is (zie .oisyn's post), maar ik denk wel dat er een subforum mee te vullen valt als we afstappen van het idee dat er in zo'n forum alleen maar geprogrammeerd mag worden.
OkkE schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:51:
Niks mis met "Het grote Wordpress topic" of "Het grote Drupal topic" voor dat soort vragen, if you ask me. :)
Ik vind die twee topics en dat soort topics in zijn algemeenheid gruwelijk. Er valt niet in te modereren, dezelfde vragen komen potentieel tientallen keren voorbij en uiteindelijk kan niemand iets terugvinden in zo'n groot, log topic. Ik zie veel liever dat beide threads vandaag nog gesloten worden en men gewoon verdergaat in losse topics per issue, maar in de huidige opzet van de Devschuur kan dat domweg niet.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 07-02-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

We zouden theoretisch een forum kunnen openen over het runnen en uitbreiden van dergelijke kant-en-klare pakketten. Plugin ontwikkeling voor dergelijke dingen passen natuurlijk prima in /14, maar alle andere vragen daarover niet, hoewel ze vaak wel gerelateerd zijn.

De grote topics wil ik dus juist niet terug zien in dergelijke fora. Een algemeen babbel topic a la, maar vragen over wat specifiekere zaken liever in losse topics, dan blijven ze tenminste niet terugkomen.

Zelfs topics als "ik zoek een plugin die.." zouden daar passen, mits ze voldoen aan de quickstart. Ik denk wel dat we een kleine aanpassing in het scriptrequest beleid voor dat forum moeten volgen indien we zoiets echt doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
OkkE schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:51:
Over de muur gooien naar WSS? Het is gewoon serversoftware toch? :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door pedorus op 07-02-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
pedorus schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Over de muur gooien naar WSS? Het is gewoon serversoftware toch? :Y)
Het grappige is dat dergelijke topics nu vaak doodbloeden in Client Software Algemeen. Het is geen serversoftware, het is software die op een server draait en is daarom ooit in CSA "gedumpt", maar IMO hoort het daar net zo min thuis als in de Devschuur in zijn huidige vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RobIII schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 12:21:
[...]

Je laat voor 't gemak wel even de link die ik er bij plaatste met meer uitleg over hoe/waarom weg. Maar granted, dit was wel een van de kortere slotjes die ik zette; [...]
Je hebt gelijk, maar de boodschap die Vhond probeert over te brengen is dat je slotje niet alleen erg kort was, maar daardoor ook bot of elitair gezien kan worden.

Dat is wel een punt wat we met z'n allen mee kunnen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:04:
Het grappige is dat dergelijke topics nu vaak doodbloeden in Client Software Algemeen. Het is geen serversoftware, het is software die op een server draait en is daarom ooit in CSA "gedumpt", maar IMO hoort het daar net zo min thuis als in de Devschuur in zijn huidige vorm.
Wat is dan precies het verschil tussen "serversoftware" en "software die op een server draait"? :p
Het kan verschillen:
http://gathering.tweakers.../category/3/tag/wordpress
mod_rewrite en wordpress
Wordpress instellingen die ik niet kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

NMe schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:04:
[...]
Je moet je afvragen wat de doelgroep is van het inrichten / gebruik van die tools en dat zitten vaak niet in de developershoek. Aan de andere kant is het wel iets waar steeds meer toepassingen naartoe gaan (van zelfbouw tot kant en klare packages). En die zouden wel degelijk binnen de devschuur passen. Je hebt gelijk over de huidige vorm; dat zou nog nader onderzocht moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
pedorus schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:21:
[...]

Wat is dan precies het verschil tussen "serversoftware" en "software die op een server draait"? :p
IIS en Apache zijn serversoftware. FileZilla is dat ook. Wordpress draait op die software maar is zelf geen serversoftware, IMO.
Het feit dat je daar al verschillende fora terugziet illustreert heel mooi waarom het een probleem is. Dit is toch niet doorzichtig voor een nieuwe gebruiker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

RobIII schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:46:
Iemand uitmaken voor een sensatiestrontvlieg kan gewoon joh. Geen probleem. Dan praten we tenminste op ooghoogte met elkaar d:)b Die modbreak heb je dubbel-en-dwars verdiend (..) .
Dubbel en dwars? Een 4x-multiplier?

Je maakt het dan wel erger dan het is. Ik zei sensatiescatophaga. Voor een op sensatie gericht gedrag analoog aan dat van een zeker insect. Want daar leek het op, zoals ik later kort uiteenzette. Je moet de connotatie niet weghalen om 'op ooghoogte te praten'. Nederlanders zijn heel gevoelig voor pejoratieven.

offtopic:
Gat, Neger, Vrouw, Ter Beschikking Stelling, Argrarisch Medewerker, Verloskundige, Homo - als al dergelijke woorden voor het gemak worden omgezet naar de variant met de negatiefste bijklank valt er geen gesprek meer te voeren.

Maar goed, nu staan we 'op ooghoogte'. Ik dacht het valt wel mee en daar kan die jongen wel tegen. Ik schatte de tolerantie hier wederom verkeerd in. Sorry jongens. Ik zal de volgende keer proberen woorden vrij van gewicht en emotionele lading te gebruiken en mezelf fatsoenlijk uit te drukken. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sando schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:19:
Je maakt het dan wel erger dan het is. Ik zei sensatiescatophaga.
scatophaga == strontvlieg (familie). Je gebruikt er een deftig woord voor maar je maakt iemand gewoon voor sensatiestrontvlieg uit. Wie probeer je nou voor de gek te houden? Ik maak niets erger dan 't is. Je had ook sensatiezoeker kunnen zeggen (wat overigens nét zo goed een belediging is en net zo min getolereerd zou worden).

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 07-02-2012 15:28 ]

Over mij

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.