mod_rewrite en wordpress

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een site met Wordpress en wil daarop een redirect maken, simpelweg van A naar B. Van één url naar één andere url, niets bijzonders, niets speciaals, niets interessants. Zou je denken.

Dit, voor de volledigheid, is de code die wordpress in de .htaccess hakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

Nu wil ik een rewrite erbij maken van "/vacatures/alles" naar de target "/vacatures/?limit=-1". Wat het doet, boeit nu ff niet. Wat wel boeit, is dat de target nog eens door deze constructie heen gehaald moet worden, want het is een bestaande (en werkende!) pagina binnen wordpress.

Ik heb deze regel bedacht:
code:
1
RewriteRule ^vacatures/alles$ /vacatures/?limit=-1

Die heb ik vervolgens vlak voor en na de RewriteBase gehad, na de eerste rule, na de conditions, aan het einde, en zelfs voor het hele IfModule-blok. Maakt niets uit. Ook allerlei combinaties gegokt met [C], [N], [L], [C,N] en nog een paar. IEDERE mogelijkheid geeft een 404. Maar de target waarnaartoe ik em wil redirecten, werkt gewoon (nadat ie natuurlijk door de wordpress-redirectcode is geweest).

Je zou een dergelijke rule ook kunnen verzinnen voor een rewrite van "/info" naar "/about" ofzo, dat zal dezelfde moeilijkheid opleveren.

Maar hoe/waar maak ik een dergelijke rule nou aan?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de error log al eens bekeken wat die 404 nou precies zegt? Voor hetzelfde geld ligt daar je antwoord al. De 404 geeft namelijk volgens mij al wel aan dat je rewrite rule in ieder geval 'werkt'. Hij geeft in ieder geval geen 500 (server error).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Net gekeken, maar er wordt helemaal geen regel in het log bijgeschreven... Dat gebeurt wel als ik een fout maak in de htaccess (en dus een 500 error krijg) maar niet bij deze 404.

日本!🎌