Feedback op moderatie binnen de Devschuur

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 134.324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

MueR schreef op maandag 19 september 2011 @ 00:27:
Oh sorry, dat ben ik vergeten te controleren. Ik zal even vragen of iemand hem naar SG kan schoppen.
Ehm, het is / wordt een opsomtopic, dus bij uitstek hoort 't in de HK :)
Je zou ook gewoon HK access kunnen aanvragen :)

[ Voor 74% gewijzigd door BtM909 op 20-09-2011 15:30 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zo te zien staat hij ondertussen in SG.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mijn post in Joomla topic niet meer wijzigen, maar haal hem maar helemaal weg. Heeft weinig zin als ik niet kan verwijzen naar de site waar het om gaat.

Beetje flauw om een site die nog geen inhoud bevat te beschouwen als spam (ik twijfelde zelfs erg of ik een onaffe site wel moest plaatsten juist omdat ik niet wil dat potentiele werkgevers hem nu al zien). Het lijkt me nogal stug dat ik zou denken hier werkgevers te vinden voor werk dat geen enkele relatie heeft met de onderwerpen van tweakers, maar goed als dat policy is dan snap ik dat het ook niet anders kan. Ik probeer het wel via V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:44:
Beetje flauw om een site die nog geen inhoud bevat te beschouwen als spam
Oh, dus als er over een jaar wél een site staat is het mooi meegenomen gratis reclame? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:53:
[...]

Oh, dus als er over een jaar wél een site staat is het mooi meegenomen gratis reclame? ;)
ok, I get your point, maar ik denk nog steeds dat het vrijwel onmogelijk is dat werkgevers uit mijn vakgebied (ik zal het niet noemen want dan is het vast ook weer spam ;)) hier toevallig terechtkomen. Maar qua backlinks zou het wellicht wat opleveren nu ik erover nadenk. Zoals gezegd, ik snap dat dit de policy is en daar leg ik me bij neer. Ik bedoelde het niet zo zuur als het misschien overkwam, excuses daarvoor. Heb inmiddels al iets in V&A geplaatst.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MueR in "De Devschuur Coffee Corner"
Waarom in hemelsnaam? Sorry hoor, maar dit besluit lijkt echt volledig arbitrair.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 12:53 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:52:
Waarom in hemelsnaam? Sorry hoor, maar dit besluit lijkt echt volledig arbitrair.
Ik sluit mij hier geheel bij aan... ik had al allemaal plannen om dik te spammen en zo binnen afzienbare termijn ook de 30,000ste reply te kunnen claimen!

})

Verwijderd

Vast vanwege SEO-achtige redenen. Maar ik snap het ook niet echt. Nu moet iedereen zich weer 'aanmelden' om het topic in de posthistorie te krijgen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je hebt geen toegang tot dit forum
Bovendien lijkt me dat argument bogus. Ten eerste lopen er topics in de crewfora die veeeeel langer zijn dan 20.000 berichten (dus als het de overall performance zou impacten dan moeten die topics ook worden aangepakt), en ten tweede hoef je niet te zoeken in het coffeecorner topic.

[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 13:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

In een bepaald crewfora loopt inderdaad een topic met zojuist 111111 posts :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:06:
In een bepaald crewfora loopt inderdaad een topic met zojuist 111111 posts :P
O.o

Dan hoop ik maar dat die post ook een waardig exemplaar is gebleken. ;)

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:52:
Omdat het ondertussen wel een keer tijd was. De max van 1000 posts per topic vind ik een beetje weinig voor een dergelijke topic, maar 20k posts is best wat.
Nee, dat zal me roesten voor een semi-slowchat.
Nu moet iedereen zich weer 'aanmelden' om het topic in de posthistorie te krijgen.
Er zijn genoeg mensen die dat maar al te graag een keer doen, net als dat er genoeg mensen zijn die het topic ondertussen graag uit hun history zien verdwijnen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MueR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:08:
[...]

Omdat het ondertussen wel een keer tijd was.
Ja, fantastisch argument, chapeau! |:(

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 13:11 ]

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ja, lekkere discussie ook |:(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh kom op, ik stel een valide vraag, en dan kom je met zo'n antwoord aanzetten. Een beetje van het kaliber "omdat het kan".

Verwijderd

Ja, lekkere houding ook. |:(

Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

What is done is done, no use in crying over spilled milk. Of woorden van gelijke strekking.

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:12:
Oh kom op, ik stel een valide vraag, en dan kom je met zo'n antwoord aanzetten. Een beetje van het kaliber "omdat het kan".
Je komt met gestrekt been invliegen hier, in het nieuwe topic en in topic reports. Je zou gewoon ook even een DM kunnen sturen. Als je vervolgens antwoord krijgt en meteen met "lekker argument |:(" aan komt zetten, verwacht je ook nog een fatsoenlijk antwoord?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, ik verwachtte een fatsoenlijk antwoord voor ik die reactie gaf, maar die kreeg ik niet.

Verwijderd

MueR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:14:
Als je vervolgens antwoord krijgt en meteen met "lekker argument |:(" aan komt zetten, verwacht je ook nog een fatsoenlijk antwoord?
Alhoewel de vraagstelling misschien wel wat fatsoenlijker had gekund was het antwoord zondermeer weinig steekhoudend.

Ik kan niets anders dan .oisyn's mening delen dat het neerkwam op: Omdat het kan.

En dat is geen sluitend argument.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Overigens:
MueR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:14:
Je komt met gestrekt been invliegen hier, in het nieuwe topic en in topic reports
In het nieuwe topic? Daar staat welgeteld 1 post van mij, en als je die bedoelt, die heeft een collega mod van je ook gepost. Daarnaast overdrijf je nogal, imho.
Je zou gewoon ook even een DM kunnen sturen.
Want hier om opheldering vragen is niet gewenst :?

Ik ben het gewoon zat. Niet alleen in devschuur maar overal worden topics steeds afgelapt, maar niemand schijnt daar echt een goede reden voor te hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 14:34 ]

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:20:
Want hier om opheldering vragen is niet gewenst :?
Je bent een beetje aan het nitpicken imo. Je weet best dat je hier vragen mag stellen, je weet ook dat daar naar geluisterd wordt. Je weet ook dat hetzelfde op gaat voor DM of mail.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar ik koos ervoor om het hier te doen, waarom maak je de opmerking "dat had ook via DM gekund"? Ja, dat kan idd. Maar maakt dat iets uit?

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 14:35 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:20:
Niet alleen in devschuur maar overal worden topics steeds afgelapt, maar niemand schijnt daar echt een goede reden voor te hebben.
Daar loopt binnen het crewforum momenteel een topic over. Binnen de Devschuur gebeurt dit echter zelden.
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:34:
Maar ik koos ervoor om het hier te doen, waarom maak je de opmerking "dat had ook via DM gekund"? Ja, dat kan idd. Maar maakt dat iets uit?
Nee; feedback is welkom en daar is dit topic voor :)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 28-09-2011 14:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Binnen de Devschuur gebeurt dit echter zelden
Klopt, destemeer reden dat ik er nu extra over viel (en dat MueR dan ineens de wind van voren krijgt, tja sorry Bas, maar jij was nou net de ongelukkige spreekwoordelijke druppel ;))

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 14:41 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:41:
... dat MueR dan ineens de wind van voren krijgt ...
Mja, imho had 't toontje wel een tikkie minder gemogen maar het is duidelijk dat er onvrede is. Nou, gaan we daar toch mee aan de slag? :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

imho had 't toontje wel een tikkie minder gemogen
Agreed. Laat ik mijn excuses dan ook maar expliciet doen ipv tussen de regels door: sorry MueR :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:50:
[...]

Agreed. Laat ik mijn excuses dan ook maar expliciet doen ipv tussen de regels door: sorry MueR :)
:>

Over mij

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

He bah, ik wilde dat eigenlijk pas op de meeting doen, met een pilsje :P Verder no offense taken nor intended oisyn

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Dit topic was gewoon "vol". Niet vanwege technische redenen, maar omdat elk groot topic over een bepaalde periode posts verzamelt van mensen die er verder eigenlijk weinig in posten maar bij wie het topic dus tóch steeds in de posthistory omhoog komt. Om dat van tijd tot tijd eens te resetten is een nieuw topic zo'n slecht idee niet. Dit is het enige grote topic van de afgelopen 2 jaar dat überhaupt een slotje heeft gekregen, dus je kan ook niet echt zeggen dat we er een gewoonte van maken. :P

Strikt gezien is het natuurlijk inderdaad niet noodzakelijk, zo'n nieuw topic. Ook niet volgens die SEO-regels die Darkstone noemt, want als er iets dermate boeiends in de coffee corner staat dat het vindwaardig is middels een zoekmachine, dan zou het eigenlijk afgesplitst moeten worden naar een nieuw topic. :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:20:
Dit is het enige grote topic van de afgelopen 2 jaar dat überhaupt een slotje heeft gekregen, dus je kan ook niet echt zeggen dat we er een gewoonte van maken. :P
Dit is inmiddels de tweede keer dat dit wordt aangehaald, maar de relevantie ervan ontgaat me een beetje eerlijk gezegd :)
maar omdat elk groot topic over een bepaalde periode posts verzamelt van mensen die er verder eigenlijk weinig in posten maar bij wie het topic dus tóch steeds in de posthistory omhoog komt
Tja, dat is op zich een argument, maar helaas gaat dat argument ook op voor topics die niet veel posts hebben maar waar toch af en toe in gepost wordt (zo komt bij mij ook het TweakDSL, waar ik al jaren geen klant meer van ben, ook steeds bovenborrelen). Ik heb daar voor Chrome gebruikers een oplossing voor gevonden (zie sig), maar het lijkt me handig als het hele bookmarks/posthistory verhaal eens door devvers wordt aangepakt.

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 28-09-2011 15:24 ]

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:20:
Dit topic was gewoon "vol". Niet vanwege technische redenen, maar omdat elk groot topic over een bepaalde periode posts verzamelt van mensen die er verder eigenlijk weinig in posten maar bij wie het topic dus tóch steeds in de posthistory omhoog komt. Om dat van tijd tot tijd eens te resetten is een nieuw topic zo'n slecht idee niet. Dit is het enige grote topic van de afgelopen 2 jaar dat überhaupt een slotje heeft gekregen, dus je kan ook niet echt zeggen dat we er een gewoonte van maken. :P

Strikt gezien is het natuurlijk inderdaad niet noodzakelijk, zo'n nieuw topic. Ook niet volgens die SEO-regels die Darkstone noemt, want als er iets dermate boeiends in de coffee corner staat dat het vindwaardig is middels een zoekmachine, dan zou het eigenlijk afgesplitst moeten worden naar een nieuw topic. :+
De enige sluitende reden zou dan zijn dat het voor mensen inderdaad in hun post history naar boven komt. Daar kun je natuurlijk een andere oplossing voor vinden - een soort van 'ignore' functie voor bepaalde topics. Dat ze dus niet in je post history naar boven komen drijven.

Misschien een idee?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:23:
een soort van 'ignore' functie voor bepaalde topics
*kuch* ;)

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

En dit illustreert het probleem: er is *bij de devvers* geen tijd om het te maken, helaas. En niet iedereen gebruikt Chrome :P

[ Voor 10% gewijzigd door MueR op 28-09-2011 15:54 ]

Verwijderd

MueR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:53:
[...]

En dit illustreert het probleem: er is *bij de devvers* geen tijd om het te maken, helaas. En niet iedereen gebruikt Chrome :P
Een gebrek aan tijd is slechts een uitdaging en niets meer dan dat. Sowieso zou het niet zo extreem veel tijd in beslagen nemen een dergelijke functie toe te voegen. We hebben het niet over honderden uren werk, om heel eerlijk te zijn. ;)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat zijn opmerkingen die je vanaf de zijlijn niet kunt maken. Er lopen ook een aantal topics over in LD, en om crisp maar even te quoten:
crisp schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:15:
[...]
Gezien het feit dat dit voor ons toch geen high-prio is (wat niet wil zeggen dat we het niet nuttig vinden, enkel dat we andere zaken belangrijker/nuttiger vinden) en dat het niet bepaald triviaal is om dit te bouwen maakt dat dit nog altijd op de stapel ligt en we dus ook geen inschatting kunnen geven of en wanneer we hier aan toe zullen komen...

[ Voor 123% gewijzigd door CodeCaster op 28-09-2011 16:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:38:
Dat zijn opmerkingen die je vanaf de zijlijn niet kunt maken.
Laat ik het zo zeggen - ik weet meer dan genoeg van (web)talen om met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te kunnen stellen dat indien het wél honderden uren in beslag zou nemen wat mij betreft de hele codebase van de grond af opnieuw opgebouwd zou mogen worden. ;)

Ga maar na, het is een relatief kleine/specifieke functie die grotendeels op de achtergrond plaats zou vinden.

Komt in essentie neer op drie dingen:

- Knopje binnen een topic om je uit te schrijven voor de post history ervoor.
- Lijstje voor iedere gebruiker voor welke topics hij/zij zich heeft uitgeschreven.
- Filter binnen de functie die de lijst van recente topics opbouwt die screened op bovengenoemd lijstje.

Enfin... details, details.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het hoeft ook geen honderden uren te duren om oninteressant te zijn. Al zou het slechts veertig uur duren (ontwerpen, realiseren, testen, testen, testen...), in die tijd is er vast wel iets te realiseren wat wellicht meer geld oplevert, wat leuker is voor de devvers, wat <vul maar in>.

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:47:
Het hoeft ook geen honderden uren te duren om oninteressant te zijn.
Sjah, dat is niet mijn falen.

*hint hint*

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:44:
Komt in essentie neer op drie dingen:

- Knopje binnen een topic om je uit te schrijven voor de post history ervoor.
- Lijstje voor iedere gebruiker voor welke topics hij/zij zich heeft uitgeschreven.
- Filter binnen de functie die de lijst van recente topics opbouwt die screened op bovengenoemd lijstje.
Dan ga je er vanuit dat je de posthistory-tabel wilt kunnen vernaggelen, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk juist helemaal geen optie is (je verneukt daar namelijk ook de search mee). Imho moet PH gewoon PH blijven, het is immers je post history. Er moet een feature komen die bij een post in een topic automatisch een bookmark-entry voor die topic toevoegt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan moet voor elke post in een topic waar je nog niet in hebt gepost een regel worden toegevoegd aan een tabel. Lijkt me een beetje veel overhead opleveren.

Een soort ignored_topics-tabel met daarin de id's van topics die je niet wil volgen lijkt me logischer, met vervolgens een and topic_id not in (select topic_id from ignored_topics where user_id = @user_id) aan de select-query die je topics ophaalt. Een beetje à la de gefilterde Active Topics, waarbij je hele subfora kunt uitsluiten (en waarbij ik wellicht onterecht aanneem dat dat op een dergelijke wijze is geïmplementeerd). Maar hoe performt dat?

Maar nogmaals, hier zijn al zat posts aan gewijd, en waarschijnlijk zit het er nog lang niet aan te komen.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:48:
[...]

Sjah, dat is niet mijn falen.

*hint hint*
Hint hint richting de VNU zeker?

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 28-09-2011 17:00 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Een feature die een uurtje kost om te bouwen kost bij wijze van spreken 2 uur om uit te zoeken hoe het precies naar tevredenheid uit moet zien en 2 uur om te testen. En dan hebben we het nog niet over opstarttijd die je altijd nodig hebt als je begint aan een stukje code dat je al een tijd niet hebt gezien. Als devvers weten we natuurlijk allemaal dat diverse kleine wijzigingsverzoeken soms meer tijd innemen dan één grote. Komt nog bij dat de return on investment van het forum moeilijk te definiëren valt, dus de keus van het management om hier geen tijd voor in te plannen is vrij makkelijk gemaakt. En dat crisp en zijn collega's verwijten is verre van eerlijk. ;)

Verder: het feit dat jullie (Kharay1977 en .oisyn) twee compleet andere implementaties in je hoofd hebben toont alvast aan dat het allemaal zo simpel niet is als je voorstelt, Kharay1977. ;)

Daarnaast:
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:14:
[...]

Een gebrek aan tijd is slechts een uitdaging en niets meer dan dat. Sowieso zou het niet zo extreem veel tijd in beslagen nemen een dergelijke functie toe te voegen. We hebben het niet over honderden uren werk, om heel eerlijk te zijn. ;)
Die opmerking zou je niet maken als je wist hoe veel tijd sommige devvers zelfs nog buiten kantooruren om nog in het forum steken om zo ook de feature requests met een lage ROI af te kunnen handelen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:14:
We hebben het nu over een feature verzoek om je te kunnen uitschrijven van een topic, iets dat helemaal niet aan de orde is wanneer er om te X posts een nieuw topic deel gemaakt wordt? Oke. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:53:
[...]

Dan ga je er vanuit dat je de posthistory-tabel wilt kunnen vernaggelen, terwijl dat hoogstwaarschijnlijk juist helemaal geen optie is (je verneukt daar namelijk ook de search mee). Imho moet PH gewoon PH blijven, het is immers je post history. Er moet een feature komen die bij een post in een topic automatisch een bookmark-entry voor die topic toevoegt.
Nee, helemaal niet. Ik doelde echt op het eind. Zeg maar vlak voordat de PH van business logic naar presentation logic wordt overgedragen zeg maar. Gewoon zuiver een visueel ding houden. Ze, net als je Chrome Extension dat doet, gewoon wegfilteren uit het uiteindelijke resultaat.
Ja, zondermeer. Naar wie anders?

/me is recent afgewezen voor een commerciele functie binnen VNU en is daarmee niet geheel objectief. ;)

Edit:
NMe schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:57:
Verder: het feit dat jullie (Kharay1977 en .oisyn) twee compleet andere implementaties in je hoofd hebben toont alvast aan dat het allemaal zo simpel niet is als je voorstelt, Kharay1977. ;)
Dank je wel voor het vertrouwen in .oisyn... ;)

Ik loop ook al een tijdje mee, met name in de webtalen heb ik zondermeer wel iets aan ervaring hoor. ;) Enfin, ik wilde niet de indruk wekken dat het een kwestie is van 1 - 2 uurtjes. Ik wilde pertinent niet de indruk wekken dat er mensen lui zijn, het enige wat ik wilde overbrengen is dat het niet zo complex hoeft te zijn als dat mensen misschien op voorhand zouden denken. Aangezien het niets meer hoeft te zijn dan een gebruikerservaring. Want daar ging het toch om? Wat mensen te zien krijgen in hun PH.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 17:18 ]

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
Toch jammer dat mn topic wordt gesloten. Gelukkig heb ik er in ieder geval een reactie op gekregen. Uiteraard heeft het niks met coden zelf te maken maar ideeën hoe je het probleem zou kunnen aanpakken zijn voor mij juist interessant. De filosofie waarom je voor een CMS of eigengemaakt systeem gebruikt dat wil ik weten. Ik heb namelijk het idee dat er maar heel beperkt php gebruikt hoeft te worden.
als je een beetje kunt PHP/ASP/Whatever-en kun je zelf prima wat knutselen, DB'tje bouwen, content erin mikken en gaan met die banaan. Kun je dat niet dat zul je een CMS moeten kiezen dat je ligt en aan je eisen voldoet.
Dus er is geen tussenweg? Ik kan niet op weg worden geholpen. Het is of je kan het of je kan het niet?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Hoe wou je op weg geholpen worden dan? Als je niet genoeg van programmeren weet om op eigen houtje zoiets simpels als een CMS te schrijven dan is het enige dat wij kunnen doen je aan het handje houden, en daar zijn we niet voor (of in elk geval niet zonder ons hoge uurtarief ;)). Als je die kennis wel hebt kun je gerichte vragen stellen; als je die kennis niet hebt dan kun je een CMS installeren.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:57:
Sorry, maar dat is onzin. Voor álles zijn er oneindig veel implementaties te verzinnen, en het zegt dus niets over de complexiteit ervan :)
OkkE schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:02:
[...]

We hebben het nu over een feature verzoek om je te kunnen uitschrijven van een topic, iets dat helemaal niet aan de orde is wanneer er om te X posts een nieuw topic deel gemaakt wordt? Oke. :)
Het probleem is dat TVP's (terugvindposts) ook niet gewenst zijn. Het argument wordt altijd gegeven dat je dan maar bookmarks moet gebruiken, maar a) het bookmarkssysteem is gewoon ruk, je posthistory navigeert vele malen beter en je hoeft niet expliciet "bookmarks" te maken voor threads waar je in gereageerd hebt, en b) je wordt niet automatisch aangemeld voor het nieuwe deel.

Maar voor nu lijkt me een feature die automatisch een bookmark aanmaakt als je voor het eerst reageert in een draad het snelst te implementeren. Dan filter ik al die onzin die je nu op je bookmarks-pagina hebt wel weer weg met een chrome extension :P

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 29-09-2011 15:49 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
.oisyn schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:43:
[...]

Sorry, maar dat is onzin. Voor álles zijn er oneindig veel implementaties te verzinnen, en het zegt dus niets over de complexiteit ervan :)
Ik zeg ook niet dat het complex is, ik zeg dat bepalen wat de juiste oplossing is veel lastiger is dan Kharay1977 voorstelt. ;)

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:09:
Ik zeg ook niet dat het complex is, ik zeg dat bepalen wat de juiste oplossing is veel lastiger is dan Kharay1977 voorstelt. ;)
Nee, het bepalen is heel simpel, want daar hoef je geen letter code voor te schrijven, dat vergt enkel kennis van zaken en inzicht. Het implementeren ervan is wellicht wat complexer dan dat ik het mij voorstel. Maar, dat kun je mij niet kwalijk nemen, ik ben geen T.net Dev en ben dus niet intiem geweest met de code er achter.

Hetgeen alsnog mijn punt niet wegneemt dat je zaken ook té complex kunt benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Vrijwel ieder topic die ik de laatste tijd heb geopend of waar ik hulpvaardig antwoorden geef worden gesloten in PRG.

Een voorbeeld is mijn laatste topic waar ik uitgebreid verslag doe van het gebruik van ASP.NET op verschillende websites. Het lijkt me niet onzinnig waarbij een topic al getiteld is dat het mogelijk als een troll op gevat kan worden dat mensen er met 'feed the trolls' overheen gaan. Dit is immers tweakers.net, daar gebeuren dat soort dingen immers niet. Hoogniveau discussie toch?

\[ASP.NET][troll] Een grote clientside overhead faal?

Het niveau in het topic daalt met de eerste reactie gelijk al. Mensen nemen aan dat 'ik' drie voorgenoemde grote sites heb gemaakt terwijl ik 'slechts' observeer hoe slecht met ASP.net wordt omgegaan in de 'general case'. Zonder hierbij andere programmeertalen te halen. Noch er 1 seconde ooit in te hebben geprogrammeerd.

Mijn inziens faalt RobIII weer in zijn overdadig slotjes zetten. Hij kan geen discussie sturen, noch beantwoord hij enige vragen waarom dit zovaak verkeerd gaat en wat hier aan moet gebeuren om het web te verbeteren.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Moet je volgende keer eens een topic openen met een concrete vraag of aanzet tot discussie. Dit was geen van beiden; dit was gewoon, zoals je zelf aangaf, een troll.

Verder neeemt niemand aan dat jij die sites hebt gemaakt; ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Dat er bocht gebouwd wordt (aan de lopende band) zal niemand ontkennen. Maar bocht wordt gebouwd in elk platform in elke taal. Ik zie je punt dus niet.

Wat betreft vragen die ik zou hebben moeten beantwoorden: welke dan? Oh, je bedoelt dit:
Skinkie schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:27:
De super voor de handliggende vraag: welke incompetent genootschap scriptkiddies zou asp.net zo kreupel maken dat z'n eigen webserver op z'n gat gaat bij een beetje verkeer omdat de bandbreedte gewoon op is. Waarom zijn dit geen incideren maar structurele asp fails? De eerste hit op google met viewstate overhead beschrijft de oorzaak, waarom asp.net dit pattern gewoon toe?
Dat noem je vragen?

Als je je ei kwijt wil, blog er dan over of weet ik het; ga niet lopen trollen en dicussies uitlokken die alleen maar op ruzie uit gaan lopen op 't forum.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 08-10-2011 16:32 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je eerste zin begin je al met "hoe balachelijk ... werkt" en je bent verbaast dat het topic niet constructief is en gesloten wordt? Daarnaast is LA bedoeld voor beleidszaken. Individuele moderaties kan je afkaarten met de persoon in kwestie of anders escaleren als het niet bevalt.

Een en ander staat ook netjes in LA beleid

Ik kan je wel aanraden dan wat constructiever in te schieten dan in je eerdere topic en hier... Deze doe ik dan ook dicht.

[edit]Ik zie dat Rob ongeveer tegelijk reageerde; je hebt zijn aandacht, bespreek het lekker even 1:1 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Doe ik even een LA >> Feedback merge actie :Y)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o Boefje!

/me aait Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

RobIII schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:29:
Moet je volgende keer eens een topic openen met een concrete vraag of aanzet tot discussie. Dit was geen van beiden; dit was gewoon, zoals je zelf aangaf, een troll.
Er is een probleem, het speelt bij vrijwel alle asp.net sites. Dus kom niet aan dat dit niet aanzet tot discussie.
Verder neeemt niemand aan dat jij die sites hebt gemaakt; ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Hier?
Idd, gebruik dan gewoon MVC.NET ipv webforms, heb je ook je hele viewstate niet meer
Dat er bocht gebouwd wordt (aan de lopende band) zal niemand ontkennen. Maar bocht wordt gebouwd in elk platform in elke taal. Ik zie je punt dus niet.
Heb jij wel eens een site in een willekeurige andere taal gezien die 500kb+ aan overhead verstuurd? Zo ja, welke taal? En zoja, wat is het percentage gebruik van deze taal op het web? Voor ASP.net staat het hier
Als je je ei kwijt wil, blog er dan over of weet ik het; ga niet lopen trollen en dicussies uitlokken die alleen maar op ruzie uit gaan lopen op 't forum.
Welke ruzies? Als hier tweakers zitten die bij een van de ontwikkel bedrijven werken van bovengenoemde sites mogen ze zich wat mij betreft hard aangesproken voelen. Als hier serieuze MCSD certificaat meneren rondlopen die niet beter weten vind ik dat persoonlijk nogal schokkend. Die sites die ik genoemd heb in het topic hebben serieus geld gekost, zeker als ze op mobiel niveau hetzelfde fenomeen vertonen, zoals bij de RET website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Skinkie- we gaan hier niet verder zemelen over hoe brak/geweldig die specifieke sites zijn. Dit is een topic voor het bespreken van moderatie. Start maar een blog als je wil ranten over dergelijke sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

MueR schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:44:
Skinkie- we gaan hier niet verder zemelen over hoe brak/geweldig die specifieke sites zijn. Dit is een topic voor het bespreken van moderatie. Start maar een blog als je wil ranten over dergelijke sites.
[edit]Ik zie dat Rob ongeveer tegelijk reageerde; je hebt zijn aandacht, bespreek het lekker even 1:1
Consistent beleid heren anders moet ik weer een LA topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Nee, dat moet je helemaal niet. Je moet leren lezen. Dit is een feedbacktopic. Je mag hier vragen stellen over waarom je topic gesloten is, niet de discussie die je in je topic aan het voeren was verder voeren. Je topic is gesloten omdat je gewoon wilde trollen. Dat staan we nergens toe. Wilde je daar nog over discussieren, dan mag dat, al geef ik je nagenoeg nul kans.

Floppus zegt, zelfs in de door jou aangehaalde quote, "bespreek het lekker even 1 op 1". Je mag de discussie over waarom je topic is gesloten ook hier voeren als je wil. De rest van je discussie gaan we hier niet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Skinkie schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:45:
Want Floppus spreekt hier MueR hoe tegen :? Als je inhoudelijk over het hele ASP.Net gebeuren wil bomen; prima: maar doe dat dan 1:1 in een DM oid. (Niet dat ik zin heb in die discussie die je voorjezelf al lang gewonnen hebt). Dit topic is bedoeld voor feedback over moderatie, niet over wat er wel- of niet allemaal zo geweldig is aan ASP.Net

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 08-10-2011 16:50 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Skinkie schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:45:
[...]

Nee, je moet eens ophouden met zeuren. Je zit in je topic te schoppen op wat random sites en voegt totaal niks toe aan de discussie zelf behalve een gigantische troll richting ASP.NET en de mensen die het gebruiken. Als je serieus over een probleem met een taal wil praten dan kun je op zijn minst een topic openen met een degelijke topicstart die aanzet tot discussie. Als je dat niet kan of niet wil, dan doe je het inderdaad maar in een blog. Schoppen op developmentbedrijven willen we hier sowieso niet zien.

Dit is nou al de tweede keer in zeer korte tijd dat je hier komt zeuren. In de tussentijd is er niemand die dermate veel problemen met ons moderatiebeleid lijkt te hebben dat ze het de moeite waard vinden om erover te klagen. Misschien moet je eens de hand in eigen boezem steken en toegeven dat het toch echt aan jou ligt en niet aan ons. En als je dat niet wil, dan houdt niemand je tegen om een ander forum op te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 08-10-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

NMe schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:48:
En als je dat niet wil, dan houdt niemand je tegen om een ander forum op te zoeken.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 23:40

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

MueR schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:57:
[...]

[mbr]En jij mag een toontje lager zingen. Modereren doen wij wel.[/]
@MueR: Was ik dan gewoon te snel of jij te traag? En dan nog geen slotje?

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

Komt DAT even goed uit .. punt 1:
• Je pleurt niet je complete opdracht neer en verwacht dat wij het even maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik zie geen complete opdracht maar een vrij specifieke, gerichte vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov

Killemov

NMe schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:35:
Ik zie geen complete opdracht maar een vrij specifieke, gerichte vraag? :)
Dat snap ik met zo'n bril in je avatar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Gelukkig is die erin gefotosoept. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
En weer zijn mijn topics(1 en 2) dicht gegooid wegens het niet debuggen. Nou kan ik dat de vorige keer wel begrijpen maar nu dus echt niet. Ik heb gedebugged, dat staat ook in een reactie en zo ben ik al achter verschillende dingen gekomen. Dat staat ook gewoon aangegeven. En dat ik alleen relevante stukken code moet posten slaat al helemaal nergens op want al die dingen waren relevant. dat is nou juist mijn hele probleem. Ik snap niet waarom er hier zo moeilijk over gedaan wordt en bijvoorbeeld op helpmij.nl wel gewoon geprobeerd wordt te helpen. Het probleem is alleen dat ze het daar niet weten. Dus daarom vraag ik het hier. Het enige wat ik misschien verkeerd deed was dat ik een beetje rommelige reactie had, dat had ik beter kunnen stroomlijnen. Maar wat de mod(s) onderaan zegt snap ik dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
"1" is helemaal niet gesloten :?

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap niet waarom er hier zo moeilijk over gedaan wordt en bijvoorbeeld op helpmij.nl wel gewoon geprobeerd wordt te helpen. Het probleem is alleen dat ze het daar niet weten.
Even los van of je topic terecht is gesloten of niet (ik heb je oorspronkelijke topics niet gelezen), er is een reden waarom die kennis op helpmij.nl niet aanwezig is en hier wel, en dat komt juist omdat men hier wat strengere regels hanteert. Die regels zorgen ervoor dat het hier geen helpdesk wordt waar iedereen gewoon maar domweg vragen stelt zonder zelf enige moeite te doen, en dat houdt het forum interessant voor mensen met kennis omdat de topics met voor hun interessante problemen dan niet ondergesneeuwd worden met topics van mensen die weigeren enige moeite in hun probleem te steken en daarvan te leren. En juist de mensen met kennis heb je nodig om problemen zoals die van jou op te kunnen lossen :).

Nogmaals, ik heb je topics niet gelezen, dus ik wil niet beweren dat jij ook een van die helpdeskers bent. Ik wilde slechts even toelichten dat de strengere regels best wel nuttig zijn.

.edit: oh, ik lees dat je topic dus helemaal niet dicht is :+

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
mm, ik dacht dat het weer dicht was omdat er weer lading tekst van een mod stond die mijn topic nogal afkraakte. Maar mijn punt voor topic 2 blijft nog wel steeds. Bovendien staat in 1 ook weer dat ik moet debuggen en dat heb ik geprobeerd. maar goed laat maar zitten, ik zoek wel een andere oplossing

EDIT: oplossing gevonden. ik maak nu geen gebruik meer van het probleem ding wat ik in mijn topics vroeg. laat maar zitten dus.

[ Voor 28% gewijzigd door williewonka03 op 06-11-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
williewonka03 schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:42:
En dat ik alleen relevante stukken code moet posten slaat al helemaal nergens op want al die dingen waren relevant.
Als je ruim 320 regels code allemaal relevant noemt, dan heb je per definitie niet genoeg gedebugd om te kijken waar je echte probleem zit. 9 van de 10 problemen zijn te herleiden tot een handvol regels code en het aantal keren waar ik niet genoeg had aan het laten zien van hooguit 20-30 regels code bij het vragen om hulp kan ik op één hand tellen.

Dit is dan ook het probleem dat er keer op keer bij jou optreedt: je kijkt zelf niet op de goede manier naar je probleem. Ik weet niet of dat een gebrek aan basiskennis of een gebrek aan ervaring is, maar uiteindelijk probeer je ook niet wat te leren van de reacties die je krijgt. Je kenmerkt RobIII's post als "lading tekst van een mod [...] die mijn topic nogal afkraakte". Je kan ook proberen daadwerkelijk te lezen wat daar staat en zien of je daar ook iets van kan leren. Op deze manier kun je vragen blijven stellen en slotjes blijven krijgen en leer je uiteindelijk niks. Daar hebben wij niets aan, en jij evenmin. ;) Op helpmij.nl werkt dat vast wel, maar hier niet.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou graag een topic willen maken dat een bepaald CMS oplossing gebruikt. Of zodoende allemaal weetjes en kennis te delen. Namelijk Contao. Mag dit?

[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 10-11-2011 09:21 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kun je een voorstel voor een topic start doen ( Per DM )? Op zich zie ik er geen probleem mee, maar bij dergelijke topics is het wel belangrijk dat de TS genoeg informatie bied om een interessante discussie op gang te brengen.

Als je een voorstel doet kijken wij er even naar voordat je het topic opent.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ja hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Welke encoding wordt hier gebruikt?

Ik weet dat het een puzzeltje is, maar ik ben eigenlijk op zoek naar tips. Is het topic in een ander subforum beter op z'n plek of is het een no-go?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Keiichi schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:25:
Welke encoding wordt hier gebruikt?

Ik weet dat het een puzzeltje is, maar ik ben eigenlijk op zoek naar tips. Is het topic in een ander subforum beter op z'n plek of is het een no-go?
Even onder voorbehoud wat de andere mods er van vinden: mijn mening is dat je dergelijke puzzels op eigen kracht zult moeten oplossen. Je wil toch niet aangenomen worden omdat je met andermans veren hebt lopen pronken? Denk je niet dat je niet snel door de mand valt als blijkt dat je eigenlijk helemaal niet zelf (voor dit soort 'puzzels') een oplossing verzonnen kunt krijgen?
Los daarvan heeft 't in ieder geval weinig met PRG van doen; in welk forum 't wel zou passen weet ik zo snel niet.
Keiichi schreef op FOK! op dinsdag 15 november 2011 @ 11:05:
Ja, maar ik ben er nu al te lang mee bezig.
Dan is de baan misschien niet weggelegd voor jou? ;) Die 'vereiste puzzel' zetten ze er natuurlijk niet voor niets bij.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 15-11-2011 13:01 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben het iig eens met Rob. Als je hier niet zonder tips uit weet te komen, dan is de vacature waarschijnlijk ook niet voor je bedoeld. Ze verwachten immers wel dat je zelf een bepaald probleemoplossend vermogen hebt en niet voor elk wissewasje weer een internetforum open moet trekken.

[ Voor 83% gewijzigd door Janoz op 15-11-2011 13:05 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 17-09 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy is het eens met Rob en Janoz

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Bah :( Ik krijg het idee dat ze met die vacatures gewoon aan het trollen zijn. (Of iemand moet claimen het wel opgelost te hebben)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Keiichi schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:04:
(Of iemand moet claimen het wel opgelost te hebben)
Opgelost O-) :Y)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Weer met Rob, maar laten we het daar maar even bij laten. het topic is niet voor niks gesloten en het is niet de bedoeling om hier verder te gaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Doe een hint geven, dan mail ik ze dat ik de job niet hoef omdat ik het niet waardig ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Keiichi schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:07:
[...]

Doe een hint geven, dan mail ik ze dat ik de job niet hoef omdat ik het niet waardig ben ;)
Nope.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tsja, dit krijg je er nu van als je (fout)meldingen negeert... :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat een domme puzzel :D Dan vond ik het maken van die JS-functie een stuk sterker eerlijk gezegd... :)

overigens spuugde PHP gewoon vrolijk binaire data uit, geen notice of warning dat de input niet klopte :') Toen ik de string lengte zag was ie direct opgelost...

[ Voor 44% gewijzigd door Cartman! op 16-11-2011 00:36 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kan \[PHP/MySQL] SQL injectie voorkomen niet gewoon op slot? Het gaat inmiddels nergens meer over, en er wordt vooral met modder gegooid. Het verbaast me overigens hoeveel sommige mensen blijkbaar mogen roepen zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:22:
Kan \[PHP/MySQL] SQL injectie voorkomen niet gewoon op slot? Het gaat inmiddels nergens meer over, en er wordt vooral met modder gegooid. Het verbaast me overigens hoeveel sommige mensen blijkbaar mogen roepen zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.
Het is inderdaad wel weer genoeg geweest. Ik heb het topic verder niet helemaal gelezen, maar de sfeer is inderdaad aardig verziekt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik nam me gisteravond ook al voor hem dicht te mikken ja.

• Cartman!
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:22:
Het verbaast me overigens hoeveel sommige mensen blijkbaar mogen roepen zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.
Dit vooral eigenlijk. Wel jammer dat het zo gelopen is want de discussie over veiligheid vind ik persoonlijk erg interessant.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Consequenties volgen nog wel. :)

Die discussie over veiligheid zelf had zijn beste tijd trouwens ook wel gehad, het was gewoon een eeuwige herhaling van zetten.

• Cartman!
  • Niet online
De discussie was enkel toegespitst op SQL injection maar er zijn veel meer aanvallen dan dat natuurlijk. Mocht iemand anders een goed boek zoeken erover: The Web Developers Hacker's Handbook beviel mij erg goed. ISBN: 879-0-470-17077-9

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Anders open je een nieuw draadje, met iig CSRF en XSS er ook bij? :p Mocht dat draadje dan ook "overvallen" worden, dan stel ik voor dat die posts zsm afgesplitst worden. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Spijtige zaak dat het topic op slot is. Ik heb het topic eergisteren pas ontdekt en vond het een heel interessant onderwerp, maar jullie hebben gelijk, de discussie ging wat teveel offtopic - wat natuurlijk erg jammer is aangezien ik echt nog een boel te leren heb op dit gebied -. Is er iemand van plan om een opvolger voor dit draadje aan te maken?

Momenteel heb ik mijn database-queries beveiligd d.m.v mysql_real_escape_string(), maar dit is dus blijkbaar niet voldoende :/

• Creepy
  • Laatst online: 17-09 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Eeeh, dit topic gaat over feedback over moderatie, dus kunnen we weer gewoon ontopic? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Het staat eenieder vrij om met een goede topicstart een al dan niet breder topic op te zetten over SQL-injectie of beveiliging van code in het algemeen. Probeer dan wel vanuit de topicstart alvast ruimte te bieden voor een nieuwe discussie, want bij een herhaling van zetten uit het vorige topic (ook toen het nog niet ontspoord was) is niemand gebaat. :)
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:56:
Momenteel heb ik mijn database-queries beveiligd d.m.v mysql_real_escape_string(), maar dit is dus blijkbaar niet voldoende :/
offtopic:
Als je het op de goeie manier doet wel hoor. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:49
@Woy, ik denk het ook. :P

[ Voor 92% gewijzigd door whoami op 18-11-2011 10:10 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:28:
Gisteren een paar features gezien voor de toekomstige Visual Studio 11: intellitrace (historical debugging), en een mogelijkheid waarmee je uw huidige 'state' kunt 'pauzeren', wat bijzonder handig is als je aan het debuggen bent, en je plots vlug iets anders moet doen.
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nou.. vroeger werd je uitgescholden als je te karig was met je code bij een vraag. Nu noem ik expliciet dat het gaat om een functie van 15 regels code maar doe ik de rest erbij om gezeur, gelach, gejuw en desinteresse te voorkomen, wordt de boel verwijdert.

Als mod kan je ook even een pm sturen met de vraag de minder relevante code even naar pastebin te verplaatsen oid. En als ik wegens veel relevante topics in de search de mijne in het ogenschijnlijk goede maar toch verkeerde forum plaats, dan move je 'm toch even?

Stomme Muur, moderator devschuur.

Volgens de TS heb ik toestemming om dat te zeggen. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rUvu9wuWXDu5mx5bDS7ZP9zt/full.gif

Maar goed, U heeft gelijk. Ik moet ook zelf uitzoeken wat het probleem is voordat ik om hulp ga vragen. Tsk. Wat denk ik wel. We zijn hier geen leger des heils. Ik ben zelf stom.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Voor zaken als topictitel-aanpassingen kun je terecht bij de topic report van je topic door onder de topictitel op "Rapporteer" te klikken. Post hier alleen over zaken waarvan je vindt dat het (semi-) publieke discussie behoeft.