[CMS/PHP] Enorme frames site ombouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 15:40
10 jaar geleden bouwde ik *snip* spam in frames. Al jaren zat ik te denken om hem om te zetten in iets moderners wat beter doorzoekbaar zou zijn en vindbaar bij zoekmachines. Daarnaast wil ik dat de code strak en valideerbaar is en dat de site crossbrowser werkt. Eigenlijk wil ik dus gewoon een moderne website ;)
Het liefst gebruik ik een CMS waarvan ik zelf alleen het uiterlijk hoef aan te aanpassen, maar waarvan de basis staat. Echter de site zit eigenlijk zo simpel en statisch in elkaar (het grootste deel is een pagina met 3 foto's en wat bijschriften) dat ik dacht met het simpele includen van de header en footer al een heel eind zou komen. De content pas ik dan per pagina aan. Ik loop echter stuk op de (mappen) structuur van de site en het includen van stylesheet en menu/header. En voordat ik nog dagen zit te kloten met $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] of $_SERVER['VIRTUAL_DOCUMENT_ROOT'] vraag ik me af. Is dit de beste manier om de site om te zetten?
Het uiterlijk van de site heb ik al bepaald:

*snip* spam

De originele site vind je onder *snip* spam

Het gaat om duizenden pagina's en foto's en vele submenu's (Locatie -> Land -> Regio -> Plaats -> Specifieke plaats). Zelf denk ik nog te statisch, maar ik heb geen idee hoe ik dit project op een goeie manier moet aanpassen. Graag hoor ik van jullie hoe jullie dit zouden aanpakken.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 29-09-2011 13:39 ]

Verwijderd

Ik zou zelf kijken of het de ontwikkeling waard is, een stevig cms opzetten kost ook gewoon tijd bijvoorbeeld.
Ben jij de enige persoon die hem aanpast? Gaat dat niet veranderen? Dan zou je namelijk als je de mappenstructuur netjes zet het gewoon in bestanden kunnen oplossen.
Persoonlijk zou ik echter wel voor een stevig CMS gaan, die meteen een hoop dingen voor je regelt. Ben zelf de laatste tijd erg fan van Expression Engine, waar dit zeker mogelijk in is en zelfs redelijk makkelijk.
De 'simpelheid' van de pagina's komt daar ook gewoon in terug, heeft een goede caching en is gewoon een heel volwassen product om dit soort sites zeer simpel in elkaar te zetten. Ook de leercurve is voor een beetje PHP ontwikkelaar geen probleem.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste Artz,

Je probleem is zonder de links naar je site prima duidelijk: je hebt veel frames en statische content. Ook het uiterlijk is voor je probleem niet relevant. Wanneer je links plaatst hou dan even ons spam-beleid in de gaten. Links naar (uitgeklede!) testcases kunnen prima, maar dan wel alleen als 't iets toevoegt aan je topic of nodig is om je (WEB-technische) probleem te illustreren.

Hoe je dit zou moeten aanpakken is nogal afhankelijk van je eigen kennen en kunnen; als je een beetje kunt PHP/ASP/Whatever-en kun je zelf prima wat knutselen, DB'tje bouwen, content erin mikken en gaan met die banaan. Kun je dat niet dat zul je een CMS moeten kiezen dat je ligt en aan je eisen voldoet. Daarvoor kun je bijv. de prima CMS matrix gebruiken. Tot slot kun je natuurlijk ook altijd nog bekijken of je de klus niet wil uitbesteden (kijk dan ook eens naar Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!)

Je topic heeft verder weinig met WEB van doen (anders dan dat je idd frames moet droppen); zie ook Waar hoort mijn topic?.

Ik ga er van uit dat je met bovenstaande informatie voldoende geholpen bent. Zo niet dan ben je van harte welkom een nieuw topic te openen maar hou dan even onze Quickstart bij de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 29-09-2011 13:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.