Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:
  • 173.152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:51
Ik ben het eens met de punten van alt-92 en F_J_K, maar ik vind persoonlijk dat een DM in dit geval geen kwaad had gekund. Ja, je mag best een beetje in de gaten houden wat er met je reacties gebeurd (en natuurlijk ook op wat je post ;)) maar ik kan mij ook voorstellen dat je dit niet ziet. Kleine moeite om dan even een DM te sturen en dan voorkom je dit.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

True...
Geldt ook andersom trouwens he, je kan ons ook per diezelfde DM vragen wat er aan de hand is.
Ook wij hebben niet altijd even veel gelegenheid tussen de normale werkzaamheden door om direct te mailen of anders - als wij iets over het hoofd zien, vragen kan altijd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topics gaan alleen bij uitzondering op slot. Bijvoorbeeld doordat een topicstart niet aan het beleid voldoet, of een discussie ontspoort.

Opgeloste topics blijven gewoon "open" staan en zakken vanzelf wel weg uit de view... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:24
Question Mark schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:31:
Topics gaan alleen bij uitzondering op slot. Bijvoorbeeld doordat een topicstart niet aan het beleid voldoet, of een discussie ontspoort.

Opgeloste topics blijven gewoon "open" staan en zakken vanzelf wel weg uit de view... :)
Vandaar dat ik het juiste topic voor het "sluiten" niet meer kon vinden... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dat is er nooit geweest

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben het niet eens meet de actie van iisschots om het "NZBMatrix uit de lucht ... definitief" te sluiten.

Als reden is gegeven dat het gaat om het downloaden van copyrighted materiaall, wat illegaal zou zijn, waardoor het niet wordt toegestaan. Voorzover ik weer is het echter Nederland nog steeds toegestaan om video en audio te downloaden, zolang er maar niet geupload word. Er werd nergens specifieke software genoemd, maar wel een aantal programma's waarmee eventueel illegale content gedownload zou kunnen worden, zoals Sickbeard en Headphones.

Sickbeard en Headphones hebben echter wel hun eigen topic op tweakers, wat gewoon wordt toegestaan. Naar mijn mening is het dus een rare move om het topic te sluiten. Het is niet consistent met eerdere topics. Het gevolg ervan is ook dat dezelfde vragen gesteld zullen gaan worden in de topics van die programma's, waar het bestempeld wordt als offtopic (en dus ook weer extra moderatie vraagt), en er vaker dezelfde vragen gesteld gaan worden door de splitsting.

Ik zou dan ook graag zien dat het topic weer open gaat, eventueel met wat extra moderatie zodat er op wordt gelet dat het niet over het downloaden van illegale content gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het feit dat een site gesloten is zou nog discussiewaarde kunnen hebben. Het verwijzen naar alternatieven [....] niet.
Ik zat zelf al op het vinkentouw om dat topic dicht te doen aangezien het qua discussiewaarde voor een forumonderdeel wat over het gebruik van software gaat weinig nut heeft om alternatieve indexingsites te gaan opsommen die - let's face it - voor 99% van de tijd voor downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal gaan.

We (Tweakers als site) hoeven niet actief mee te werken aan bovenstaande. Willen we ook niet, staat ook in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Mja, snap ik allemaal maar vervolgens word er wel op FP een nieuwsbericht over geplaatst. Blijkbaar is het dus interessant genoeg om er een discussie over te voeren.
Een waarschuwing in het topic met wat wel en niet kan was mijn inziens meer op zijn plaats geweest.

edit,
Enige wat je nu creëert is dat de discussie zich nu verplaatst naar dit topic,

Newsservers met binaries [Deel 12]

En daar wil je het al helemaal niet hebben schat ik zo.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 09-12-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 21:21
Het is zeker nieuwswaardig en daarom staat het ook op de FP.

Op GoT zijn er meer zaken welke volgens de wet op zich mogen maar wij hier niet willen hebben. Dat soort zaken kun je vinden Het algemeen beleid. Het downloaden van copyright beschermd materiaal mag volgens de wet in een aantal gevallen wel. Alleen willen wij op GoT geen linkjes of een opsomming van bronnen waar je het kan vinden zien. Daarom heb ik dat topic gesloten.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986 schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:27:
Mja, snap ik allemaal maar vervolgens word er wel op FP een nieuwsbericht over geplaatst. Blijkbaar is het dus interessant genoeg om er een discussie over te voeren.
Een waarschuwing in het topic met wat wel en niet kan was mijn inziens meer op zijn plaats geweest.

edit,
Enige wat je nu creëert is dat de discussie zich nu verplaatst naar dit topic,

Newsservers met binaries [Deel 12]

En daar wil je het al helemaal niet hebben schat ik zo.
Je antwoord of verklaring is niets meer als een standaard antwoord en je gaat niet in op mijn post. Wederom snap ik allemaal wat je zegt maar er zijn meer mogelijkheden dan botweg een topic sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 93986 schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:15:
Wederom snap ik allemaal wat je zegt maar er zijn meer mogelijkheden dan botweg een topic sluiten.
Rekening houdend met wat er in Het algemeen beleid staat: welke opties zijn er volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Men kan bijvoorbeeld de discussie als modje proberen te duwen richting de gevolgen van dit soort acties. Ook al is hier op tweakers de algemene gedachtegang dat usenet alleen maar gebruikt word voor illegale content word het daar niet alleen maar voor gebruikt natuurlijk.

In het topic wat ik eerder noemde word er ook gewoon constructief gepraat over newsservers. Je kan verder wel elk topic erover dichtgooien omdat het AB voorschrijft dat het hier niet gewenst is maar feit is wel dat het ook voor tweakers een enorme nieuwswaarde heeft gezien het grote aantal nieuwsberichten hierover. En niet te vergeten de aantallen reacties die op deze berichten volgen.

http://tweakers.net/tag/Usenet/nieuws/

Vandaag al 2 berichten over usenet en torrent gerelateerde zaken met beide de meeste reacties.

Er valt vandaag de dag over usenet en torrent meer te bespreken als alleen maar wat haal je waar het makkelijkst weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 18:28

aex351

I am the one

iisschots schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:11:
Het is zeker nieuwswaardig en daarom staat het ook op de FP.

Op GoT zijn er meer zaken welke volgens de wet op zich mogen maar wij hier niet willen hebben. Dat soort zaken kun je vinden Het algemeen beleid. Het downloaden van copyright beschermd materiaal mag volgens de wet in een aantal gevallen wel. Alleen willen wij op GoT geen linkjes of een opsomming van bronnen waar je het kan vinden zien. Daarom heb ik dat topic gesloten.
alt-92 schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:15:
Ik zat zelf al op het vinkentouw om dat topic dicht te doen aangezien het qua discussiewaarde voor een forumonderdeel wat over het gebruik van software gaat weinig nut heeft om alternatieve indexingsites te gaan opsommen die - let's face it - voor 99% van de tijd voor downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal gaan.

We (Tweakers als site) hoeven niet actief mee te werken aan bovenstaande. Willen we ook niet, staat ook in de FAQ.
Het is heel dubbel dat bepaalde discussies wel op de voorpagina gevoerd mogen worden, maar niet op het forum. Een thread over Sickbeard moet dan volgens dezelfde strekking ook gesloten worden. Want laat ik nu dezelfde aannamen doen. Sickbeard wordt voor 99,9% van de tijd gebruikt om series te downloaden. Terwijl de daadwerkelijk download bron, niet Sickbeard is en niet de NZB index website. Maar de Usenet provider.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 93986 schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:30:
Men kan bijvoorbeeld de discussie als modje proberen te duwen richting de gevolgen van dit soort acties.
Het sluiten van topics die de andere kant op gaan is zo'n duwmiddel. Dan kun je nog zeggen dat we door aktief meeposten een topic om kunnen buigen. Dat is waar, maar in dit geval, waarbij de TS enkel bestaat uit
Als ik naar NZBMATRIX ga, dan krijg ik een vrij vervelende melding:
en een copy paste, met een te verwachten vervolg, kun je van ons niet verwachten dat we een kreupel topic op gaan krikken tot acceptabele hoogten.
Er valt vandaag de dag over usenet en torrent meer te bespreken als alleen maar wat haal je waar het makkelijkst weg.
Ongetwijfeld. Zo'n topic maakt beduidend meer kans om open te blijven. Maar het gesloten topic kwam juist niet boven dat niveau uit. Veel meer dan balen dat nzbmatgrix down is', 'waar haal ik nu mijn series vandaan' en '8 euro weg' haal ik er niet uit.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

aex351 schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:43:
Het is heel dubbel dat bepaalde discussies wel op de voorpagina gevoerd mogen worden, maar niet op het forum. Een thread over Sickbeard moet dan volgens dezelfde strekking ook gesloten worden. Want laat ik nu dezelfde aannamen doen. Sickbeard wordt voor 99,9% van de tijd gebruikt om series te downloaden. Terwijl de daadwerkelijk download bron, niet Sickbeard is en niet de NZB index website. Maar de Usenet provider.
Sja. Strenger kan inderdaad. De bandbreedte gaat naar warez-downloads dus Internetproviders en Hosting mag dicht, de harde schijven worden gevuld met moviez (weg met OM) en Truecrypt is er om de geleechte pr0n te verbergen.

Ergens moet een grens getrokken worden en dat is wat ons betreft bij het bespreken van waar specifiek warez te halen ipv bij het gebruik van de applicaties en technieken. Een opsomming van uitnodigingen en me-too's is sowieso niet zo zinvol als discussieonderwerp lijkt me. Maar dit topic bestaat natuurlijk om ons te overtuigen dat we verkeerd denken ;)

De frontpage is overigens inderdaad wat anders; de redactie bepaalt de nieuwswaarde en daar kan soms worden besloten wat verder te gaan dan op het forum. Maar bij twijfel kan je - net zoals voor publicatie op de FP vast gebeurt - vooraf via DM toestemming vragen voor het openen van een dergelijk topic.

Specifiek hier: het slotje was vrij duidelijk, het sluiten van de site kon best discussiewaarde hebben maar daar ging het in het topic helemaal niet over..

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 09-12-2012 15:56 . Reden: Cru zat er tussen, dus even duidelijker gemaakt waar ik op reageer ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snap ik. Maar om dan een topic te sluiten met de melding zoals hij daar nu staat wekt alleen maar meer irritatie en vragen op.

Had hem gesloten en dan bijvoorbeeld erbij gezet onder welke voorwaarden een topic als dat wel kans had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 93986 schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:56:
Snap ik. Maar om dan een topic te sluiten met de melding zoals hij daar nu staat wekt alleen maar meer irritatie en vragen op.
Ik vond het slotje best duidelijk maar in een ding heb je punt: het is niet positief geformuleerd. er staat wat we niet toestaan, en niet wat we wel toestaan.

Doe eens een voorstel voor een sluitbericht dat minder vragen / irritatie oproept? Kunnen we ook van leren en plakken we je tekst er gewoon bij. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Lustucru op 09-12-2012 16:11 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lustucru schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:06:
Ik vond het slotje best duidelijk maar in een ding heb je wel een punt: er staat wat we niet toestaan, niet wat we wel toestaan. Omdat ik ervan uitga dat je prima begrijpt waar de schoen wringt: stel eens een tekst voor die volgens jou wel duidelijk is als slotje en geen of minder irritatie oproept?

Dan plakken we die er toch gewoon bij. :)
Pffff, denken op zondag. }:|

Iets in de trant,

mocht men willen discussiëren over de huidige stand van zaken over usenet, torrents, morganelli groep, sluiting van sites en dergelijke en waar dit naar toe gaat en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn dan staat het je vrij om een aanvraag te doen bij de mods om een topic hierover te openen. Dit gezien het onderwerp gevoelig ligt ten aanzien van de algemene voorwaarden van tweakers.

Het vragen naar invites en en alternatieve sites word hier niet op prijs gesteld.

Zoiets en dan nog een tweakers correct smaakje eraan zeg maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Dat lijkt me een prima tekst en heb ik er aan toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 27-05 18:28

aex351

I am the one

F_J_K schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:55:
[...]

Sja. Strenger kan inderdaad. De bandbreedte gaat naar warez-downloads dus Internetproviders en Hosting mag dicht, de harde schijven worden gevuld met moviez (weg met OM) en Truecrypt is er om de geleechte pr0n te verbergen.

Ergens moet een grens getrokken worden en dat is wat ons betreft bij het bespreken van waar specifiek warez te halen ipv bij het gebruik van de applicaties en technieken. Een opsomming van uitnodigingen en me-too's is sowieso niet zo zinvol als discussieonderwerp lijkt me. Maar dit topic bestaat natuurlijk om ons te overtuigen dat we verkeerd denken ;)

De frontpage is overigens inderdaad wat anders; de redactie bepaalt de nieuwswaarde en daar kan soms worden besloten wat verder te gaan dan op het forum. Maar bij twijfel kan je - net zoals voor publicatie op de FP vast gebeurt - vooraf via DM toestemming vragen voor het openen van een dergelijk topic.

Specifiek hier: het slotje was vrij duidelijk, het sluiten van de site kon best discussiewaarde hebben maar daar ging het in het topic helemaal niet over..
Index websites vormen een groot onderdeel van Sickbeard. Het programma is erop gebouwd. Als het oké is om over Sickbeard te praten, dan zou het ook oké moeten zijn om over de index sites te praten (in de context van Sickbeard). Volgens je eigen argument zou het niet oké zijn om over index websites te praten buiten de context van Sickbeard om.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:57
Zeg.. ben ik nou gek of is er helemaal geen aankondiging geweest dat het Windows 8 topic ging sluiten? Ik kan het in ieder geval niet vinden in de maand december of november (welke zo'n 1/5e van de posts in dat topic beslaat)
Ik snap dat jullie liever niet een subforum hebben met één groot topic, maar als je dan verwijst naar een aankondiging van langer dan twee maanden geleden is het wellicht wel handig dat ook op te nemen in de laatste post :P --> TheVMaster in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 3"

[ Voor 196% gewijzigd door Caelorum op 02-01-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:21

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien moet je de topicwaarschuwing even lezen. Daar staat al een tijdje de mededeling dat het topic per 1 januari dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

TheVMaster schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:08:
Misschien moet je de topicwaarschuwing even lezen. Daar staat al een tijdje de mededeling dat het topic per 1 januari dicht gaat.
Die is niet meer inzichtelijk nu het topic gesloten is. Topic dicht, warning weg.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, oeps. Wist ik ook niet. Nadeel van modrechten, blijkbaar.. Dan was de moeite van TheVMaster om een nieuwe topicwaarschuwing te zetten overbodig :P VM: zet die melding anders even in je post.

offtopic:
Ik zal de devvers vragen of de topicwaarschuwing niet gewoon zichtbaar kan blijven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Outerspace schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:11:
[...]

Die is niet meer inzichtelijk nu het topic gesloten is. Topic dicht, warning weg.
Oopss...dat wist ik niet.
F_J_K schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:17:
Ah, oeps. Wist ik ook niet. Nadeel van modrechten, blijkbaar.. Dan was de moeite van TheVMaster om een nieuwe topicwaarschuwing te zetten overbodig :P VM: zet die melding anders even in je post.

offtopic:
Ik zal de devvers vragen of de topicwaarschuwing niet gewoon zichtbaar kan blijven.
Done! :)

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 02-01-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:57
TheVMaster schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:08:
Misschien moet je de topicwaarschuwing even lezen. [...]
Wie leest die dingen nou nog! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Caelorum schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:42:
[...]

Grapjas :+ Ik ga er wel vanuit dat die gelezen wordt om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 21:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Caelorum schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:42:
[...]

Wist je niet dat het niet lezen van de TW een ban van 3 dagen betekend voor elke keer dat je 'm niet leest? Dus 10x niet lezen is een maand met vakantie. :+

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51
Killah_Priest in "School heeft mijn zoon laptop gegeven waar hij niks mee kan."

Waarom is mijn post geëdit als ik vragen mag? Er is niets verboden aan een tool om en lokaal user account te resetten, zelfs Microsoft bied in DART8 (alleen verkrijgbaar voor volume license klanten met SA) een tool welke dit ook kan.

De laptop is in het betreffende topic ook nog eens het eigendom van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb het topic gevolgd en voor zover ik kan zien heeft de TS na herhaaldelijk vragen nog steeds niet aangegeven onder welke voorwaarden de laptop aangeschaft is. Ja, hij heeft een x-bedrag betaald voor de laptop. Maar... het zou heel goed kunnen zijn dat er in de voorwaarden overeengekomen is dat OS-beheer verantwoordelijkheid van de schoolinstelling is en blijft.

Ik vind het persoonlijk een lastig probleem en een nare situatie voor de TS hoor. Wellicht had dit met vooraf beter communiceren voorkomen kunnen worden. Alleen wat mij dan een beetje stoort is dat TS ook niet de dialoog met de instelling aan wil gaan..

Zo blijft het onduidelijk welke partij nu verantwoordelijk is voor het beheer van het OS. En dan komt gewoon het Tweakers beleid om de hoek kijken:
Wachtwoorden en firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om pc's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst of onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming omdat wij deze toestemming met geen mogelijkheid kunnen controleren.
Wij kunnen het niet controleren, dus bij twijfel is het omzeilen van beveiliging niet toegestaan. Ik denk dat dit vooral de reden geweest is waarom je post ge-edit is door een mede-mod. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
^met Question Mark.

Mijns insziens zou de TS gewoon contact moeten opnemen met de school en het lijkt mij niet de manier om hem allerlei manieren uit te leggen die mogelijk in strijdt zijn met afspraken die mogelijk met de instelling heeft gemaakt.

Vandaar dat ik dus inderdaad het Tweakers beleid moet hanteren. Overigens ben ik bekend met de DaRT tool van Microsoft (gebruik hem zelf regelmatig), maar dat neemt niet weg dat dit soort akties ook niet zondermeer op mijn zakelijke laptop zou mogen uitvoeren, zonder dat dit is afgestemd met onze ICT afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Laatst online: 08:51
Duidelijk, mijn vraag is hiermee beantwoord en ik zal er in het vervolg op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roffeltweakers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
Beste Spike_wolf

Ik begrijp niet dat jij je eigen invulling maakt. Je kan ook eerst even vragen immers, ipv een vooroordeel.

een slotje... maar wat jij als antwoord geeft heb ik natuurlijk al lang gevonden, ben niet gek!

Toch blijft mijn hele kleine logo wazig.

Een gewoon logo geen probleem,maar het gaat hier om een 100x50 logo en die krijg ik maar niet scherp. Wellicht kan jij me helpen? of kan je hem weer open gooien, dan kunnen andere wél weer helpen! Daar is een forum immers voor.

vr.gr. Ron 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:31

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Roffeltweakers, zoals ik in de DM ook aangaf is je 'probleem' dermate simpel op te lossen door te kijken naar het programma of eventueel Google een keer aan te spreken dat we er hier vanuit gaan dat je dit zelf op moet kunnen lossen, het resizen van een afbeelding/object is immers toch wel een basis functie van een software pakket.
Is je probleem ingewikkelder dan in je eerste topic overkomt mag je uiteraard je vraag nog eens uitgebreid stellen met daarbij een uitleg over wat je al geprobeerd hebt en waarom dat niet werkt :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik zou graag willen weten wat ik anders had moeten doen bij het openen van mijn topic. Ik had een vraag gesteld in dit topic (Bitcoins - Virtueel Geld) en ik wilde voorkomen dat het bestaande topic vervuild raakte met mijn vraag. Ik suggereerde daar al om te reageren per PM maar diverse members zagen wel meerwaarde in een discussie erover. Ik heb op hun verzoek een topic gestart (zie [Bitcoins] Haasonline Simple Trade Bot for BTCe).

Dit topic is gesloten omdat het blijkbaar overkwam als verkapte spam, maar dat was heel de intentie niet. Ik heb de mod een PM gestuurd maar ik krijg geen reactie terug. Ik heb ook aangeboden de tekst aan te willen passen om me aan de regels te houden mocht ik ze op een of andere manier schenden.

Wie kan me uitleggen hoe dit zit? Wat had ik anders moeten doen en hoe kan ik het wel goed doen? En waarom krijg ik geen terugkoppeling van de mod zelf?

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Stephan224 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:41:
En waarom krijg ik geen terugkoppeling van de mod zelf?
Hier kan ik je alvast mee helpen: omdat mod aan het werk is en niet elke vijf minuten z'n DMs checken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Stephan224 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:41:
En waarom krijg ik geen terugkoppeling van de mod zelf?
Ik reageer nu alleen even op deze. Je topic is om 12.20 uur gesloten, het is nu ongeveer 16.00 uur. Ik denk dat de mod in kwestie aan het werk is, we zitten echt niet 24 uur per dag te wachten totdat we een berichtje krijgen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Ja maar ik heb (naar mijn idee) heel duidelijk omschreven waarvoor mijn topic bedoeld was. Dit komt nu op me over als dat er "even" een mod langskomt die het half leest en dan de boel maar op slot gooit vanwege een onderbuik gevoel. Das toch niet netjes of wel? Neem dan op zijn minst even de moeite om alles te lezen en dan misschien de boel op slot te gooien. Plus daarbij komt nog dat ik hier al een lange tijd actief ben en me altijd netjes aan de regels heb gehouden. Als zoiets wordt gedaan bij nieuwe of stille members snap ik het nog maar dit vind ik wel kort door de bocht.

Maar goed, ik wacht de PM wel geduldig af om erachter te komen wat ik fout gedaan heb of wat de precieze motivatie is van de sluiting. Bedankt voor zover alvast.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 20:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zoekt hulp voor een duidelijk commercieel product, een topic in zin van 'code X doet niet Y, dus waar moet Z komen' was gewoon een code-topic, maar zoals ik het lees deel ik de mening van modje 'verkapte spam'.

(buiten de legaliteit van een zgn 'bot', dat terzijde).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Ik ben gewoon een hobby ontwikkelaar. Ik doe geen code request, ik vraag slechts een richting waar ik naar moet gaan kijken. En illegaal is het naar mijn weten niet. (ik hoor het graag als ik het mis heb)

Maar goed, ik laat het verder wel rusten. Ik begrijp dus dat als het om een (potentieel) commercieel product gaat dat een topic niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Ik heb gereageerd op je DM. Voor de rest: in het kort komt het op neer wat SinergyX schreef
SinergyX schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:49:
Je zoekt hulp voor een duidelijk commercieel product, een topic in zin van 'code X doet niet Y, dus waar moet Z komen' was gewoon een code-topic, maar zoals ik het lees deel ik de mening van modje 'verkapte spam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbetuwe
  • Laatst online: 01-05 16:54
Reactie op het sluiten van mijn topic
wbetuwe in "Wat gaat er uit? [XP en hoger]"

-1- Juist het vinden van de juiste termen was mijn probleem. Zoeken op 'uitgaand verkeer' levert niet alleen trefs op uit 2003 en 2005, maar ook veel trefs die gaan over smartphones (mbt. de databundel).
En ik heb geen idee hoe dit soort programma's worden genoemd.
-2- Dat van die oplossingen begrijp ik niet. Ik heb juist geen oplossing, terwijl het probleem (ik zie uitgaand dataverkeer, maar heb geen idee waar dat vandaan komt) vandaagdedag veel voorkomend lijkt: dDOS aanvallen komen van computers die zijn overgenomen, zonder dat de eigenaar daar weet van heeft (lees, als eenvoudige gebruiker, ik in de media w/o de dagelijks Tweakers-brief). En daar wil ik geen deel van zijn.

Ik gebruik het forum niet dagelijks, niet eens wekelijks ;)
Je zou gelijk kunnen hebben: ik had mij beter moeten inlezen.
Ander-/mijnerzijds geeft mijn reactie hierboven al aan, dat ik met beide regels niet goed uit de voeten kan. Dwz. als ik mijn post post, voldoe ik dan wel/niet aan je regel/s.

Voor wat het waard is: deze discussies hebben vaak een hoog 'ik-vind'-gehalte.
Maar misschien heb ik je (een beetje?) kunnen overtuigen.

Met nog steeds even vriendelijke groet op deze bewolkte tweede pinksterdag.

Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wbetuwe schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:53:
Reactie op het sluiten van mijn topic
wbetuwe in "Wat gaat er uit? [XP en hoger]"

-1- Juist het vinden van de juiste termen was mijn probleem. Zoeken op 'uitgaand verkeer' levert niet alleen trefs op uit 2003 en 2005, maar ook veel trefs die gaan over smartphones (mbt. de databundel).
En ik heb geen idee hoe dit soort programma's worden genoemd.
-2- Dat van die oplossingen begrijp ik niet. Ik heb juist geen oplossing, terwijl het probleem (ik zie uitgaand dataverkeer, maar heb geen idee waar dat vandaan komt) vandaagdedag veel voorkomend lijkt: dDOS aanvallen komen van computers die zijn overgenomen, zonder dat de eigenaar daar weet van heeft (lees, als eenvoudige gebruiker, ik in de media w/o de dagelijks Tweakers-brief). En daar wil ik geen deel van zijn.

Ik gebruik het forum niet dagelijks, niet eens wekelijks ;)
Je zou gelijk kunnen hebben: ik had mij beter moeten inlezen.
Ander-/mijnerzijds geeft mijn reactie hierboven al aan, dat ik met beide regels niet goed uit de voeten kan. Dwz. als ik mijn post post, voldoe ik dan wel/niet aan je regel/s.

Voor wat het waard is: deze discussies hebben vaak een hoog 'ik-vind'-gehalte.
Maar misschien heb ik je (een beetje?) kunnen overtuigen.

Met nog steeds even vriendelijke groet op deze bewolkte tweede pinksterdag.

Ivo
Ik snap dat je geen deelt wilt/kunt zijn van een DDos netwerk, wie wil dat wel? Op Tweakers gaan we er vanuit dat je wel een beetje weet waar het over gaat en dat je dus ook in staat bent om een beetje op Google naar de juiste tools te zoeken.

Daar komt nog bij dat er in de reacties al twee mogelijkheden genoemd werden, dus daar moet je volgens mij al een eind mee verder komen.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 21-05-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Uiteindelijk een mooie versie van Norton 360 Multi gekocht voor een schappelijk prijs en met Photoshop Elements erbij. Als het goed is morgen al in huis, dus dan is de boel weer voor een jaar helemaal beveiligd. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nou is de beste beveiliging nog altijd goed opletten wat je doet, dus ik hou mijn twijfels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hoe kan ik mijn Topic weer laten openen? omdat ik 'zogenaamd' niks had opgezocht van mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Je bedoelt Scherm loopt vaak vast, BSOD, computer valt uit.?

De meldingen die je geeft zijn voor google niet onbekend, dus aan de hand daarvan (zie ook de suggesties die je krijgt) kun je het één en ander zelf doen. Als je dat al gedaan hebt, kun je dat verwerken in je topicstart, zodat een ander ook daadwerkelijk kan zien dat je eea zelf geprobeerd hebt (hoe moeten we dat anders weten?). Vervolgens kan een ander je gerichter helpen en zorgt er ook meteen voor dat je geen suggesties krijgt mbt zaken die je al geprobeerd hebt :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

K1pc0rn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:38:
Hoe kan ik mijn Topic weer laten openen? omdat ik 'zogenaamd' niks had opgezocht van mijn probleem?
Je laat niet echt veel zien wat je hebt gevonden. Je post alleen je probleem, maar geen enkel resultaat van je BSOD codes op Google, diagnoses die je hebt uitgevoerd (o.a. memtest) en alle andere zaken die worden aangehaald in het sluitingsbericht. GoT is geen helpdesk, we willen inzet zien en dat is in je TS niet terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:49:
[...]

Je laat niet echt veel zien wat je hebt gevonden. Je post alleen je probleem, maar geen enkel resultaat van je BSOD codes op Google, diagnoses die je hebt uitgevoerd (o.a. memtest) en alle andere zaken die worden aangehaald in het sluitingsbericht. GoT is geen helpdesk, we willen inzet zien en dat is in je TS niet terug te vinden.
Okee sorry daarvoor, dan had ik dat er even bij moeten zetten.

Ik zal nog wat meer uitpluizen hoe het nou zit, en zal later hulp vragen als het niet is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 20:44
VMware ESXi SSD+HDD Datastore verschil in Windows guest

Hier een mooi gevalletje, ik kan er geen fatsoenlijk materiaal van op Google vinden, ik stel een vraag en omdat er Windows in voorkomt is het ineens niet geschikt voor dit forum.

http://www.google.nl/sear...&oe=utf-8&channel=suggest

Dat is een van de vele variaties zoekwoorden, en ze komen allemaal op dezelfde resultaten uit.

Enige probleem is de enkele zin, mja zoek nu wel ergens anders een antwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 30-05-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is niet geschikt in NOS, omdat het onder SWS hoort. ESXi wordt al sinds 't uitgeven in SWS besproken. Elk VMware ESX topic wat ik in NOS zie, wordt dan ook naar SWS gezet. Jouw topic had daar bovenop zo weinig info, dat er geen reden voor was om 'm te verhuizen. Er mist gewoon te veel informatie. One-liners als TS worden ook niet gewaardeerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Hero of Time op 31-05-2013 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GewoonWatSpulle schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:27:

Enige probleem is de enkele zin, mja zoek nu wel ergens anders een antwoord.
Nou ja, niet alleen dat het maar één zin is.
Meer ook dat het blijkbaar lastig in te schatten is dat 'virtuele' harddisks niks meer en niks minder dan een file is en daarom er ook geen 'SSD virtual disk' bestaat.

Aangezien je toch al ergens anders gaat zoeken zal ik mezelf de moeite besparen om te vertellen dat je virtuele harddisk bestand geplaatst op een fysieke SSD in de host én aangesloten op de virtuele SAS/SCSI adapters de meeste performance biedt.

dammit. Doe ik het toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 20:44
alt-92 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:56:
[...]
Aangezien je toch al ergens anders gaat zoeken zal ik mezelf de moeite besparen om te vertellen dat je virtuele harddisk bestand geplaatst op een fysieke SSD in de host én aangesloten op de virtuele SAS/SCSI adapters de meeste performance biedt.

dammit. Doe ik het toch :)
Zelfbeheersing, je kan er cursussen voor volgen, maar ook dat geeft resultaten waar je jouw 'probleem' niet mee verhelpt.

Dat die configuratie goed werkt was mij ook al duidelijk, alleen ging het mij om de 'domme' Windows guest systemen die de 'hardeschijf' als SSD zouden gaan behandelen.

Korte versie van de oplossing:

Windows zal het niet door hebben zolang het virtual disks zijn, direct/pass-through attached kan dat wel. Wil je toch de levensduur verlengen/behouden van je SSD dan dien je de volgende stappen handmatig uit te voeren: Windows 7 & SSD: defragmentation, SuperFetch, prefetch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 14:57
Ik ben het er niet mee eens dat TheVMaster mijn topic heeft gesloten: [Win8] Amper apparaten herkend*.
Zijn argumenten:
  1. Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om je probleem opgelost te krijgen?
  2. Welke oplossingen heb je (via de zoekmachines) gevonden en waarom voldoen deze niet?
  3. welke oplossingen je gevonden hebt en waarom deze niet voldoen
  4. Wat voor hardware heb je exact en heb je alle drivers wel geinstalleerd?
  5. Wordt de hardware überhaupt wel ondersteund onder Windows 8?
Mijn reacties:
  1. Ik heb al geprobeerd probleemoplossing voor hardware te draaien maar hier kwam niets uit, ook heb ik in apparaatbeheer mijn usb-poorten en sd poort laten controleren op updates en uit -en ingeschakeld, maar niets werkt.
  2. Het bovenstaande heb ik natuurlijk van internet
  3. Dat is dezelfde vraag als 2?
  4. Dat zijn dus usb poorten, en wat die drivers betreft: Zoals te lezen viel ben ik in Apparaatbeheer geweest, Als daar had gestaan dat er geen drivers geïnstalleerd waren had ik dat toch wel even gedaan? En er staat toch ook dat ik heb gecontroleerd op updates voor de drivers?
  5. A. Als ik verband had gezien tussen een upgrade en het niet werken van mijn hardware dan had ik dat toch wel gemeld?
    B. Voor zover ik weet zijn de drivers van usb-poorten net zoals die van beeldschermen inmiddels geïntegreerd in Windows.
Zouden jullie er nog even over na willen denken?

"We have nothing to fear but running out of beer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, je geeft wel heel weinig info in je TS. Je zegt dat je een 'notebook' hebt, leuk, welke van de x miljoen types die ondertussen gemaakt zijn? En je moet nog steeds de juiste drivers installeren. Je denkt dat Windows alles in zich heeft, maar het heeft alleen maar algemene drivers, geen hardware specifieke. Video is hier het mooiste voorbeeld van: je hebt beeld, maar ga maar geen spel spelen, dat draait dan voor geen meter.

Het missen van structuur helpt ook niet echt. Zoals je hier neerzet is stukken beter. Zou jij iemand willen helpen met z'n probleem als je eerst veel meer informatie nodig hebt (en daar om moet vragen) en een ongestructureerde waterval aan woorden geeft wat heel onprettig is om te lezen? Zijn sluiten is dus gegrond, je voldoet gewoonweg niet aan de eisen voor een degelijke topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

thedjdoorn heeft natuurlijk wel een punt dat in de topicstart vermeld staat wat hij heeft geprobeerd. Zeker op het eerste punt had het slotje wel genuanceerder gemogen.

Aan de andere kant is een volledige topicstart wel een vereiste om dit soort vaagheden tot een goed einde te kunnen brengen, maar dat had ook gekund door de topicstarter de gelegenheid te geven de ts uit te breiden. Bij iemand die nog een realtief korte forumervaring heeft is dat imo het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Lustucru schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:27:
thedjdoorn heeft natuurlijk wel een punt dat in de topicstart vermeld staat wat hij heeft geprobeerd. Zeker op het eerste punt had het slotje wel genuanceerder gemogen.

Aan de andere kant is een volledige topicstart wel een vereiste om dit soort vaagheden tot een goed einde te kunnen brengen, maar dat had ook gekund door de topicstarter de gelegenheid te geven de ts uit te breiden. Bij iemand die nog een realtief korte forumervaring heeft is dat imo het overwegen waard.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Hij geeft in ieder geval aan dat hij iets geprobeerd heeft. Maar ik zie nergens specs van de hardware terug en daarbij behorende drivers. Ik kan het topic weer open gooien zodat de TS zijn topic kan bijwerken met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedjdoorn
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 14:57
TheVMaster schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:39:
[...]

Ik ben het niet helemaal met je eens. Hij geeft in ieder geval aan dat hij iets geprobeerd heeft. Maar ik zie nergens specs van de hardware terug en daarbij behorende drivers. Ik kan het topic weer open gooien zodat de TS zijn topic kan bijwerken met info.
Zou dat alstjeblieft mogen? Dan kan ik weer verder.
Sowieso is vragen of de TS kan worden aangepast beter dan het topic dichtgooien als je het mij vraagt, als je het topic dichtgooit los je niets op...

"We have nothing to fear but running out of beer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

TheVMaster schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:39:
Ik ben het niet helemaal met je eens.
Geheel volgens mijn laatste positivo-training lees ik dat als 'ik ben het grotendeels met je eens'. *O*
Maar ik zie nergens specs van de hardware terug en daarbij behorende drivers.
Ik ook niet. Dus zijn we het helemaal eens. ;)
thedjdoorn schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:07:
als je het topic dichtgooit los je niets op...
Trust me, er zijn zat situaties waarbij een slotje de beste weg is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Lustucru schreef op maandag 09 september 2013 @ 19:06:
[...]

Geheel volgens mijn laatste positivo-training lees ik dat als 'ik ben het grotendeels met je eens'. *O*

[...]
Ik ook niet. Dus zijn we het helemaal eens. ;)
Dat is wel een betere bewoording, maar ik heb wat gezondheidsissues (ben er dus dit weekend ook niet bij :()..normaal gesproken zou ik het ook zo verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Topic weer opengooien zou ik als vragensteller niet willen, dan liever een nieuw topic starten met wat meer duidelijkheid. Hoe beter leesbaar en hoe meer relevante info over situatie & oplospogingen, hoe beter de eventuele reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:55
Lijkt me handig om in dit topic software kenner gezocht! hoe werkt het programma portify?
De URL's ook even te verwijderen ;) Niet geheel zuivere koffie, buiten dat het onder warez valt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Sterker nog, ik heb het topic weer open gezet ;) Het gaat over het 'verplaatsen' van enkel de playlist (welke nummers en in welke volgorde) en niet over het daadwerkelijk verplaatsen / downloaden van muziek bestanden. En vanuit die optiek zie ik niet echt een probleem met datgene waar het topic over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:55
Ik vond de URL dusdanig verdacht dat ik er niet eens op geklikt heb, dus vandaar :p

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

iMod
Eerlijk gezegd is het mij een raadsel wat je met dit topic wil bereiken? Ik zie geen vraag en ook geen enkele discussiewaarde in dit topic.
Ok, dan zal ik dat uitleggen :)

Het is inderdaad geen vraag, maar de discussiewaarde zou ik aan willen tonen met het volgende;

Kern van de topic is de marketing van Microsoft voor IE11 en het feit dat ze toegeven dat oudere versies van IE niet geweldig waren, maar dat ze nu toch wel een beregoede browser hebben geproduceerd. Daar zou je over kunnen discussiëren.

Verder, specifiek, gaat het over het nieuwsitem dat Microsoft een nieuwe mascotte heeft gelanceerd voor IE11. Een nieuwsitem waar onder andere Tom's hardware, The Register, C|net, The Verge, Techreport.com en Ars Technica van vonden dat het een heel artikel waard was. Aan de reacties op al die artikelen kan je zien dat over Inori toch best wel gediscussieerd kan worden.

En dan tot slot dat Microsoft een gratis game online gooit dat (IMHO) makkelijk de concurrentie met Angry Birds aan kan, tsja, dat is toch ook wel iets waar je over kan discussiëren, lijkt mij. Sterker nog, ik had er eigenlijk ook wel drie topics over kunnen openen vond ik, maar ik dacht: "Laat ik het een beetje centraal houden..."

[ Voor 3% gewijzigd door Yalden op 11-11-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Dit is alleen niet uit de TS te halen die jij hebt gepost. Het lijkt een beetje een verzameling van filmpjes plaatsen met geen ander doel.

Wanneer je een TS maakt waar dit duidelijk uit te halen is zal deze vermoedelijk wel open blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

iisschots schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:35:
Dit is alleen niet uit de TS te halen die jij hebt gepost. Het lijkt een beetje een verzameling van filmpjes plaatsen met geen ander doel.

Wanneer je een TS maakt waar dit duidelijk uit te halen is zal deze vermoedelijk wel open blijven.
Ok, dankjewel... Heb je misschien een suggestie?

-----

Oh, wacht ff... Met TS bedoel je de eerste post he? Ik dacht dat je de titel bedoelde...

Is de titel dan wel OK, of moet ik die ook aanpassen?

-----

Nevermind... Ik ga aan de slag en dan hoor ik het wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Yalden op 11-11-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Je mag eerst het topic ook even DM-en zodat we de startpost van te voren kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalden
  • Niet online

Yalden

Life's what you make it

iisschots schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:53:
Je mag eerst het topic ook even DM-en zodat we de startpost van te voren kunnen beoordelen.
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Er is een topic van mij gesloten met een bijzondere reden: Gigabyte Radeon HD 7870 OC of MSI R9 270X GAMING 2G

Namelijk:
Bolletje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:24:
Het is niet nodig om voor elke component een apart topic aan te maken. Je kan de discussie over de videokaart ook voeren in je topic voor je gehele systeem.
Het argument dat ik voor ieder component een apart topic aan maak klopt niet. Het feit dat er een specieke onderdeel "Videokaarten & Beeldschermen" op dit forum aanwezig is, geeft het belang aan van vragen/opmerking op dit gebied. Anders is dit onderdeel er niet.

Ik kan de discussie omtrent de videokaart voeren in het topic voor het gehele systeem maar omdat het specifiek tussen deze twee videokaarten gaat, heb ik besloten er een seperate discussie van te maken. Omdat juist de materiedeskundigen zich in bevinden in "Videokaarten & Beeldschermen". Daarnaast:

- weet ik niet of de materiedeskundigen zich ook bevinden in "Desktop Aankoopadvies". Er zijn forumleden die wel in "Videokaarten & Beeldschermen" hebben gereageerd maar niet in "Desktop Aankoopadvies"
- er meerdere mensen zijn die het hetzelfde dilemma hebben omtrent deze specifieke kaarten en ik hierdoor deze kwestie beter onder de aandacht breng bij andere forumleden
- als dezelfde reactie zoals in dit onderwerp onstaat in het gehele systeem er vervuiling ontstaat (heb dit in vergelijkbare discussies gezien)
- er niet in de regels staat dat ik dit hier niet mag plaatsen Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Het is een forum. Onderwerpen plaatsen waar de meeste exposure is en waar de kans het grootste is dat mensen met dezelfde vraag het lezen. Er is aanvullende informatie gegeven die ik niet in het systeem topic heb ontvangen. Het argument voor het sluiten van het topic klopt niet daarom verzoek ik jullie om dit aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
We hebben op dit forum meerdere hoofdgroepen. Dit topic is bedoeld wanneer je het niet eens bent met een mod beslissing binnen softe goederen. Het forum waar jij het in geplaatst hebt valt onder harde waren. Daarom kun je in dit geval het beste jou reactie per DM/Mail naar Bolletje sturen.

Wij kunnen hier geen reactie op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 20:37
\[2008r2] Schoon profiel bij inloggen via RDP

Dat een mod het misschien niet eens is met hoe ik een oplossing aan draag valt over te twisten, maar om het gehele antwoord te verwijderen en dan ZELF het antwoord posten alsof hij ZELF dit antwoord aan draagt vind ik onacceptabel. Dit is plagiaat.
Het is niet nodig voor mij om op GoT mensen te helpen, maar ik doe dit voor de eer. Ik voel mij in mijn eer aangetast en wil rectificatie.

een hypothese: ik start mijn eigen tech site en post alle news items van tweakers.net alsof dit mijn eigen zijn, dan staat binnen no-time een advocaat bij mij op de stoep. Maar blijkbaar mogen GoT mods dit soort zaken wel gewoon doen op GoT. Onbegrijpelijk...

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Om e.e.a. in perspectief te houden: dit was je volledige post:
Ik zie het plagiaat niet. Zowel jij als HoT kennen blijkbaar de juiste technische term 'mandatory profile'. Je kunt een lmgtfy linkje toch moeilijk beschouwen als oorspronkelijk werk?

lmgtfy is al jaren omstreden. let me google that for you: Policy Zoek op Got op lmgtfy + ongewenst en je zult zien dat ze bijna altijd worden weggehaald vanwege de denigrerende ondertoon.

Ik haal het slotje van je post af, dan kun je hem zelf bewerken naar een normale verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
omstreden betekent niet verboden en door de GEHELE inhoud van mijn post te verwijderen en het resultaat zelf te posten is toch zeer zeker wel plagiaat.

dank voor het unlocken van de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Razwer schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:42:
omstreden betekent niet verboden en door de GEHELE inhoud van mijn post te verwijderen en het resultaat zelf te posten is toch zeer zeker wel plagiaat.

dank voor het unlocken van de post.
Mwaah...plagiaat is toch echt iets anders : Wikipedia: Plagiaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Plagiaat of letterdieverij is het overnemen van andermans werk zonder correcte bronvermelding.
lijkt mij toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Die quote is correct, maar om nu te suggereren dat het 'jou werk' was....? Het is gewoon het resultaat van een zoekterm. Ik zou daar niet zo'n enorm probleem van maken. Als iets echt plagiaat is, tja...dan zou je natuurlijk wel een punt hebben....dit keer maak je wat mij betreft best wel van een mug een olifant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

@Razwer:

Je bent het met me eens dat de post zoals die er nu staat beduidend informatiever en helderder is dan het origineel?

Qua plagiaat: je gaat veel te ver. Je doet nu net alsof je auteursrecht hebt op de term 'mandatory profile' en dat niemand dat nog mag noemen zonder meteen erachter te zetten met 'dank aan Rawzer.' Dat is niet realistisch.
Razwer schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:27:
spuit 11, dat vermeld ik al in post 2. De 2e link legt het allemaal haarfijn uit. Het zou enig respect tonen als je andermans posts eerst leest voordat je zelf je eigen visie deelt.
Degene die hier respectloos reageert ben jij. Waarom zo in je eer aangetast als iemand hetzelfde idee heeft als jij?

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 22-02-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Het gaat niet om hetzelfde idee hebben, het gaat er om wie het eerst met iets komt. Zo werkt de wereld.
Vind jij het dan echt van respect tonen wanneer iemand in een topic reageerd en alleen de post van de TS leest en daar antwoord op geeft terwijl er al meerdere posts/discussies aan vooraf zijn gegaan? Kom op man, helemaal als mod hoor je daar begrip voor te hebben. Als iets al is gemeld is het nogmaals melden overbodig.
En helemaal in dit topic, gezien ik aankaart wat Hero of Time flikte, is het marchanderen als ik Wim-Bart *knip* overbodige flame niet er op aanspreek.

Overigens zijn auteursrecht en plagiaat verschillende zaken, zie het wikipedia artikel gepost door TheVMaster ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 22-02-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Razwer schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:27:
Het gaat niet om hetzelfde idee hebben, het gaat er om wie het eerst met iets komt. Zo werkt de wereld.
Vind jij het dan echt van respect tonen wanneer iemand in een topic reageerd en alleen de post van de TS leest en daar antwoord op geeft terwijl er al meerdere posts/discussies aan vooraf zijn gegaan? Kom op man, helemaal als mod hoor je daar begrip voor te hebben. Als iets al is gemeld is het nogmaals melden overbodig.
En helemaal in dit topic, gezien ik aankaart wat Hero of Time flikte, is het marchanderen als ik Wim-Bart *knip* niet ter zake doende flame niet er op aanspreek.

Overigens zijn auteursrecht en plagiaat verschillende zaken, zie het wikipedia artikel gepost door TheVMaster ;)
Maar jij kwam toch met een lmgtfy linkje? :? Dat is gewoon uit den boze, dus volgens mij is het probleem gewoon opgelost. Je loopt hier 14 jaar rond, dus dat zou je gewoon moeten weten. Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom jij hier zo'n enorm probleem van maakt. Wat ik al eerder zei...mug en olifant |:(

[ Voor 2% gewijzigd door Lustucru op 22-02-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:55
Razwer schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:27:
En helemaal in dit topic, gezien ik aankaart wat Hero of Time flikte, is het marchanderen als ik Wim-Bart *poets* niet er op aanspreek.

Weet je hoe het ook werkt in de wereld? Dat de manier waarop je iets brengt veel belangrijker is dan wat je zegt. En dat zeg ik, als iemand die vaak een net wat te kritische noot zet, waar mensen soms nogal over kunnen vallen.

Maak ook zeer geregeld mee dat ik iets zeg, om een ander vervolgens met de eer er vandoor te zien gaan, omdat die het net wat makkelijker of vriendelijker uitlegde dan ik. Zo werkt de wereld.

[ Voor 1% gewijzigd door Hero of Time op 22-02-2014 18:52 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Razwer, wat win je er nu eigenlijk mee om een mede-tweaker omlaag te halen in een reactie hier. Da's toch gewoon ronduit onbeschoft?

Jij hebt kennelijk een probleem met de manier van moderatie hier, maar waarom haal je er dan een ander bij op zo'n manier? Probeer dat gewoon op te lossen met de mensen waar je een probleem mee hebt... Lukt dat niet dan kun je altijd nog terecht bij het doktersteam, zo werkt het hier.

Forum FAQ #organisatiestructuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Hahn schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:52:
[...]

Weet je hoe het ook werkt in de wereld? Dat de manier waarop je iets brengt veel belangrijker is dan wat je zegt. En dat zeg ik, als iemand die vaak een net wat te kritische noot zet, waar mensen soms nogal over kunnen vallen.

Maak ook zeer geregeld mee dat ik iets zeg, om een ander vervolgens met de eer er vandoor te zien gaan, omdat die het net wat makkelijker of vriendelijker uitlegde dan ik. Zo werkt de wereld.
je hebt wel een punt. Ik zal er in de toekomst rekening mee houden. Dank voor het aanwijzen en de manier waarop ;)
Question Mark schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:11:
Razwer, wat win je er nu eigenlijk mee om een mede-tweaker omlaag te halen in een reactie hier. Da's toch gewoon ronduit onbeschoft?
Ik heb een mening over iemand en deze deel ik. Dat jij deze onbeschoft vind is jouw goed recht om een mening over te hebben.
Deze mening is gevormd door opmerkingen van de betreffende persoon en discussies met deze persoon in de tijd dat ik hier op GoT kom.
Het is misschien niet even aardig om een ongenuanceerde mening te delen, maar wel zo eerlijk. Ook bedankt voor het delen van jouw mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wees nou eens heel eerlijk. Had je ook zo uit je dak gegaan als iemand anders had gepost? Dus 3 minuten na mijn edit dat bijvoorbeeld Henk dat antwoord had geplaatst? Je weet tenslotte niet of Henk het bericht aan het typen was voor of na de edit en dus of hij wel of niet jouw bericht al had gezien.

De enige reden waarom je zo reageert, is puur en alleen omdat dezelfde naam in de edit en de post erna staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Razwer schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:20:
[...]
Ik heb een mening over iemand en deze deel ik. [...] Het is misschien niet even aardig om een ongenuanceerde mening te delen, maar wel zo eerlijk.
Je verwart eerlijkheid, vrijheid van meningsuiting met roepen wat je wilt, wanneer je wilt en hoe je het wilt. Je bent niet de eerste en je zult ook niet de laatste zijn.

Dit is nu de derde keer in korte tijd dat ik een post van je moet modbreaken, godbetert in een feedback-topic. Even voor alle duidelijkheid: jouw mening over wie dan ook is je goed recht, maar dit soort uithalen naar een medetweaker wordt door ons niet getolereerd op deze site.

Als je de behoefte voelt om je -ongenuanceerde- oordelen te ventileren zul je een ander platform moeten zoeken.

[ Voor 44% gewijzigd door Lustucru op 22-02-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Hero of Time schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:42:
De enige reden waarom je zo reageert, is puur en alleen omdat dezelfde naam in de edit en de post erna staat.
Goh, valt het kwartje eindelijk?
Lustucru schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 18:42:
[...]

Je verwart eerlijkheid, vrijheid van meningsuiting met roepen wat je wilt, wanneer je wilt en hoe je het wilt. Je bent niet de eerste en je zult ook niet de laatste zijn.

Dit is nu de derde keer in korte tijd dat ik een post van je moet modbreaken, godbetert in een feedback-topic. Even voor alle duidelijkheid: jouw mening over wie dan ook is je goed recht, maar dit soort uithalen naar een medetweaker wordt door ons niet getolereerd op deze site.

Als je de behoefte voelt om je -ongenuanceerde- oordelen te ventileren zul je een ander platform moeten zoeken.
Prima, ik merk het vanzelf wel als de ban er aan komt. Technet Social is toch een stuk professioneler dan hier. Genoeg mensen met kennis. "Serversoftware en Windows Servers" forum heeft behalve Question Mark, Jazzy en Paul geen enkel figuur met kennis.

[ Voor 6% gewijzigd door Razwer op 22-02-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-03 23:53
Waarom is mijn topic gesloten?
Electric Vibes in "ISO van cd rom rippen lukt niet."
ik wil alleen maar een legale thuiskopie maken van een cd rom en hierbij overtreed ik helemaal geen regels. Dat het discutabel gevonden wordt kan ik ook niks aan doen, dit is nou eenmaal een recht dat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daarvoor quoten we het Het algemeen beleid:
Licentie- of copyrightschendingen

Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt. Buiten dat het ons problemen gaat opleveren bij de diverse controlerende instanties willen we vooral niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nog wat. Het volgende willen wij dan ook niet op GoT zien:
  • Warez, cracks NO-CD patches en dergelijke.
  • MP3s/DivX'jes en dergelijke met copyrighted inhoud (incl. subtitles).
  • CD-covers.
  • Fotorapportages, uiteraard met uitzondering van rapportages die je zelf gemaakt hebt.
  • (Ster)reclames.
  • GSM-flashers.
Hulp bij bovenstaande zaken hoef je niet te verwachten, ernaar vragen is net zo goed not-done.
Is dus wel duidelijk waarom er een slot aan hangt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-03 23:53
Hero of Time schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:06:
Daarvoor quoten we het Het algemeen beleid:

[...]

Is dus wel duidelijk waarom er een slot aan hangt. ;)
Ok, ik dacht dat ik wel een legale thuiskopie mocht maken. Ik doe helemaal niet aan piraterij namelijk.

[ Voor 56% gewijzigd door Electric Vibes op 25-08-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Voor wat het waard is: een thuiskopie mag hier dus niet vanwege o.a. Auteurswet art. 29a lid 1 en 2.

Hoe onrechtvaardig dat ook voelt.
Misschien wil je de volgende keer vooraf aan de verkoper (en de fabrikant) vragen of er sprake is van DRM en dan 'met je voeten stemmen'. Nu kan je enkel achteraf klagen naar beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Electric Vibes schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:34:
Dat het discutabel gevonden wordt kan ik ook niks aan doen, dit is nou eenmaal een recht dat ik heb.
Blijkbaar was het slotje niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde discutabel in de zin dat de wet door velen als onrechtvaardig wordt gezien en ook met zichzelf in tegenspraak is. Enerzijds hebben we het recht om een 'thuiskopie' te maken van media en het recht om een reservekopie (backup) te maken van softwaremedia. Anderzijds wordt dat recht gefrustreerd door kopieerbeveiligingen, waarvan het doorbreken niet toegestaan is.Het gevoel zegt 'het is mijn, legaal aangeschafte DVD, dus natuurlijk mag ik die voor eigen gebruik kopieren', maar ik heb nog geen definitieve uitspraak gezien welk recht hier prevaleert.

In jouw geval is de wet echter wél duidelijk: een kopie van software mag alleen gemaakt worden als backup voor het geval dat de originele media onbruikbaar worden. Het omzeilen van DRM om de software direct van HD af te spelen is illegaal, wat jij en ik daar verder ook van vinden.

Ik bedoelde het dus precies andersom: het is een punt van discussie, maar uiteindelijk heb je het recht niet.

En verder ook met F_J_K, stem -waar mogelijk- met je voeten. Genoeg fabrikanten hebben inmiddels DRM versoepeld of laten vallen.

Anoniem: 631568

Ik vind het juist een verademing dat er hier een klein beetje "streng" toezicht is. Sommige forums zijn net een basisschool van "de mijne is beter" of andere onzin. En als IRC chatroom mod kan ik er over meepraten (ja IRC bestaat nog! lol)

Keep it up ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Edit: verkeerde subforum...

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 09-01-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:28
Vriendelijkheid van de moderators..
Ik wilde dit toch even in de groep gooien. Het valt me namelijk steeds vaker op dat moderators enorm onvriendelijk reageren op een startpost van mensen.

Bijvoorbeeld de reactie van de moderator in het volgende topic:
Hero of Time in "Hoe Quad boot maken op corp. laptop"

Zoals ik daar ook aangeef.. ik begrijp dat moderators streng moeten zijn, ik zie ook vaak genoeg startposts waarvan ik denk "Daar had iets meer informatie verstrekt mogen worden"
Maar om dat op een dergelijke manier te brengen als de betreffende moderator in bovenstaand topic doet:
"Dat is wel heel erg van je, ik had beter verwacht.", lijkt me ook niet helemaal de bedoeling toch?

Nogmaals, ik begrijp de frustratie soms prima maar men kan ook iets dergelijks schrijven als: "Om je vraag wat completer te maken wil ik je adviseren om even de 'how-to' te lezen.. Op deze manier kunnen wij je beter van dienst zijn"

Benieuwd wat jullie hier van vinden..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Ik vind dat iemand die hier al TIEN JAAR rondhangt er inderdaad best op aangesproken mag worden dat hij zo'n schamel excuus voor een "doe mijn huiswerk"-vraag neertieft zonder enig spoor van voorwerk, discussielust of kritiekzucht.
En dat je specifiek van iemand die al tien jaar lang rondwaart op dit forum en dus écht wel had kunnen weten hoe het hier werkt zegt "joh, ik had van jou toch beter verwacht, ik vind dit best erg" lijkt me nou niet bepaald misplaatst, overtrokken of overdreven lomp.

De mods zijn geen profis die een zakelijk gesprek voeren maar medetweakers die een poging doen het forum voor gelijkgestemden en gelijkwaardigen in goede banen te leiden.

Zoals uit de reactie van de topic starter blijkt til jij hier nogal wat zwaarder aan HoT's reactie dan TS zelf. Want die komt hier al tien jaar, heeft zojuist van een gelijkwaardig persoon een vermanende opmerking gekregen over z'n gedrag, zich ervanaf gemaakt met een duidelijk niet al te zwaar aan zaken tillend "ja, ik ben wat lui soms, maar eh..." en dat topic kabbelt in elk geval op dit moment nog vrolijk verder ondanks de matige startpost. En ondanks dat er iemand het topic probeert te kapen met geklaag over de toonzetting van de post van HoT daarbij zelf een toon hanterend die niet heel veel beter/anders is.

Ik zou beginnen met je op te winden over dingen waar opwinding van toepassing kan zijn. Op dit moment zie ik namelijk alleen maar HoT die tegen tennisbal een opmerking maakt over diens luiheid, waar tennisbal zich fuck all van aan trekt en lekker doorgaat met HoT vragen te stellen waar een schijnbaar werkend topic uit voort lijkt te vloeien. En een derde, niet in het topic geïnteresseerde persoon die blijkbaar vind dat hij zich van de zijlijn zonder inhoudelijk op het topic in te gaan moet bemoeien met de vorm van de boodschap.

Als Tennisbal komt klagen hier, of dat in het topic gedaan had, dan zou er eens gekeken moeten worden. Hij stoort zich niet merkbaar aan HoT, HoT en tennisbal zijn duidelijk in staat nog wat dingen toe te voegen aan het topic (in plaats van het gewoon dicht te knikkeren, wat de profi oplossing zou zijn...) en dat topic is gewoon nog redbaar, balletje krijgt z'n discussie en debat, en HoT heeft weer een fluizig topic van de nodige duiding en ruggegraat voorzien waardoor zijn subforumpje weer een beetje netter is.

Iedereen blij, behalve jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je de geschiedenis van de gebruiker zou kennen, kijk je heel anders tegen mijn reactie aan. Hij zit hier langer dan dat jij zit en heeft veel meer posts. Van zo'n persoon mag je enigszins wel verwachten dat hij weet hoe een opening post er uit hoort te zien en dat we eigen inzet verwachten.

Ik vind het dan ook erg jammer dat je er zo pessimistisch naar kijkt. Kijk eens naar andere topics die door mensen zijn geopend die veel minder lang hier op GoT zitten en een slechte OP maken. Vergelijk dan de reacties van zowel gebruikers als moderators met iemand die een oud gediende hier is. Reacties moet je altijd in de juiste context zien en niet als een onopgevoede hond maar overal naar blaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

DonJunior schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:53:
Vriendelijkheid van de moderators..
Ik wilde dit toch even in de groep gooien. Het valt me namelijk steeds vaker op dat moderators enorm onvriendelijk reageren op een startpost van mensen.
Vergeet even niet dat wij als moderators ook sneller iets meer achtergrondinformatie hebben van een topicstarter. Wij hebben nu eenmaal iets meer knopjes...

Als ik zie dat een topicstarter bv. het afgelopen half jaar al 10 maal gewaarschuwd is voor het plaatsen van een ondermaatse topicstart, dan ben ik ook iets korter door de bocht in mijn reactie dan het geval zou zijn bij een nieuw forumlid. In het eerste geval sluit ik het topic dan ook zondermeer, in het tweede geval geef ik aan wat er eigenlijk verwacht wordt maar laat ik in eerste instantie het topic wel open.

Ik kan me best voorstellen dat het eerste geval redelijk bot over kan komen voor mede-tweakers, maar dat is dan meer omdat niet alle achtergrondinformatie bekend is bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:28
Doe er mee wat je wilt heren. Ik geef alleen aan dat de toonzetting op het forum mij opvalt de laatste tijd en dat ik dat jammer/onnodig vind. Het zou geen kwaad kunnen eenieder met wat meer respect te behandelen ongeacht hoe lang hij/zij al op het forum is.

Dat jullie meer kunnen zien omdat jullie meer knopjes hebben dat weet iemand van buitenaf niet. Als er iemand via een zoekmachine op een dergelijk topic terecht komt en vervolgens de eerste reactie leest, die zal ook wel denken..

*sowieso

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste