let me google that for you: Policy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Modjes, admins en policymakers,

Wat is precies de bedoeling met de lmgtfy linkjes? Je komt ze soms tegen, en soms worden ze geknipt door de modjes als zijnde een flame en soms blijven ze staan.

ik vind ze zelf bijzonder lomp alhoewel ik er eigenlijk nooit naar mijn hoofd geslingerd krijg.
Wat is precies de policy op dit gebied?

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:47

SmartDoDo

Woeptiedoe

De policy noemt ze niet, dat is duidelijk. Het plaatsen van zo'n ding is echter gewoon een troll en wordt in de regel verwijderd of aangepast naar een gewone Google-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Het is een link naar een zoekmachine en tegelijkertijd een duidelijk hint naar de ander. Als het linkje behulpzaam is en zinvolle resultaten oplevert, dan vind ik dat het moet worden toegestaan. Heeft het linkje geen meerwaarde dan is het gewoon een flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Anoniem: 26306 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:46:
Het is een link naar een zoekmachine en tegelijkertijd een duidelijk hint naar de ander. Als het linkje behulpzaam is en zinvolle resultaten oplevert, dan vind ik dat het moet worden toegestaan. Heeft het linkje geen meerwaarde dan is het gewoon een flame.
Ja maar als het nuttig is heb ik zoiets van : post dan gewoon een google link.
Imo mogen ze allemaal ge-edit door de crew... maar dat dus terzijde.

Laatst kwam ik er een tegen in een bit.ly linkje, zodat de modjes het niet zo snel zouden zien. Imo ben je dan echt kansloos.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
Wanneer ik ze zie gaan ze gewoon weg. Als je mensen wil verwijzen naar google doe je dat maar met gewone links.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand die een link plaatst mag toch zeker zelf wel weten of hij dat naar Google doet of naar LMGTFY?

Ik link zelf op GoT ook niet naar de laatste, maar linken naar LMGTFY of Google (en er dan een flink duidelijke opmerking bij maken) mag van mij best als iemand vindt dat de situatie erom vraagt.

Wat dat betreft heb ik ook weleens mensen voor luie donder uitgemaakt. Waarom zou je dat niet mogen zeggen als het duidelijk zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:47

SmartDoDo

Woeptiedoe

Anoniem: 26306 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:52:
Ik link zelf op GoT ook niet naar de laatste, maar linken naar LMGTFY of Google (en er dan een flink duidelijke opmerking bij maken) mag van mij best als iemand vindt dat de situatie erom vraagt.
Dat jij dat vind snap ik, maar volgens mij wordt net aangegeven dat het door de crew niet gewenst is.

Iemand ergens op wijzen kan gewoon met een Google-link. En als je vind dat iemand een luie donder is, dan post je toch gewoon niet? Dan help je dat gedrag ook niet in stand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 26306 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:46:
Als je gewoon de ingebouwde [google=lmgtfy]-tag gebruikt krijg je een hele mooie link ([google=lmgtfy]) die imo duidelijk genoeg aangeeft dat enig zoekwerk via Google aan te raden is. Een lmgtfy-linke heeft altijd een trollerige ondertoon, hoe goed bedoeld dan ook.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
Als jij een topic ziet waar volgens jou niet goed gezocht is, wat meestal het geval is als men LMGTFY linkjes plaatst, kun je het beste een TR maken. Daarvoor zijn die dingen.

Zie ook: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

fsfikke schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:05:
[...]

Als je gewoon de ingebouwde [google=lmgtfy]-tag gebruikt krijg je een hele mooie link ([google=lmgtfy]) die imo duidelijk genoeg aangeeft dat enig zoekwerk via Google aan te raden is. Een lmgtfy-linke heeft altijd een trollerige ondertoon, hoe goed bedoeld dan ook.
Het is ook de bedoeling dat het een ondertoon heeft dat je dat net zo goed zelf had kunnen googlen. Maar goed, het is dus ongewenst en wordt weggehaald (als het gezien wordt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Anoniem: 26306 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 23:52:
Wat dat betreft heb ik ook weleens mensen voor luie donder uitgemaakt. Waarom zou je dat niet mogen zeggen als het duidelijk zo is?
Omdat de policy nog altijd geldt: reageer on topic of reageer niet. We hebben geen zin in een forum waarin gebruikers elkaar op regeltjes gaan wijzen of gaan vertellen hoe stom, lui, onwetend, onderontwikkeld, arrogant, betweterig of wat dan ook zijn. De crew is, met hulp van jullie in de vorm van TR's, mans genoeg om de gebruikers van t.net aan te sturen. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het een "goede" link is, dan is het enige verschil met een Google-linkje de toon waarmee het geplaatst wordt. En de toon waarmee iemand post wordt toch echt door de gebruiker bepaalt. Het lmgtfy-linkje is echt precies even behulpzaam als het Google-linkje. Alleen kan het door de nare bijsmaak misschien net een beetje dat schaamtegevoel oproepen die de ander blijkbaar mist.

Ik zou niet weten waarom iemand niet betweterig, hautin, arrogant of wat dan ook mag zijn. Ik vind dat er niet zoveel mis is met gebruikers die andere gebruikers wat mores bijbrengen. Nog even en je gaat zeggen dat opvoeden van burgers een taak van de politie is.

Als het enigszins terecht is dat iemand een ander op zijn plaats zet, is er juist minder behoefte aan moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 17:08

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben zelf iets meer voorstander van gepaste botheid, omdat we in de Devschuur wat meer dan in andere fora te maken hebben met het "plank voor het hoofd"-syndroom bij sommige gebruikers. Een beetje bot reageren op zo'n manier dat een topicstarter wat meer gedwongen wordt om over zijn probleem na te denken zonder daadwerkelijk te flamen of trollen zul je mij niets over horen zeggen.

Wat LMGTFY betreft: die linkjes vind ik zelf bloedvervelend, vooral omdat de mensen die een dergelijke link gebruiken vaak niet eens fatsoenlijk de vraag gelezen hebben. Ik haal ze 9 van de 10 keer weg, maar net voor die tiende keer dat het wel toelaatbaar is zou ik het liever niet hard gaan verbieden. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1