Hoe kom je daar nou op?
Ik zeg juist het tegendeel: Dat stijl en techniek twee totaal verschillende zaken zijn.
Maar dat je voor bepaalde stijlen wel meer of minder techniek moet kennen.
Voor bv fotojournalistiek gaat het vaak vooral om, om op het juiste tijdstip op de juiste plek te zijn.
Techniek wordt vaak niet gebruikt om de foto te ondersteunen. Als het onderwerp maar redelijk scherp is, en de foto redelijke belicht is dan is het goed. (tikkie overdreven

) Als iemand bij dergelijke fotos vertelt dat je ook zonder enige verstand van de techniek goede fotos kan maken, dan ben ik het daar helemaal mee eens.
Maar als iemand roept dat je ook zonder enig verstand van de techniek een goede trouwreportage kunt maken, dan kan ik alleen maar lachen.
Je moet 't zo zien, voor de 1 is fotografie puur een visueel ding, de ander wil er iets mee. Voor de 1 is 't beeld 't doel, mooi! Voor de ander is 't beeld een tool. Bij de een praat je over mooie fotografie, de ander goede.
Wellicht bedoel je het niet zo,maar het bovenstaande komt nogal arrogant over. Met name dat onderscheid tussen "mooie" en "goede" fotografie.
Ook al omdat het onderscheid volgens mij nogal arbitrair is.
Voor de foto waarvan jij vind dat het beeld het doel is, vind de fotograaf wellicht juist dat dat beeld voor hem een tool is en vice versa.
Lateef en ik vinden dat er soms erg veel nadruk op GoT is voor puur mooie fotografie, mooie plaatjes, technisch juist, en misschien wat minder voor expressie. Dat gaat niet zozeer over stijl, maar hoe je fotografie ziet en ervaart.
Tja, expressie is natuurlijk ook erg subjectief en vaak een kwestie van smaak. En daarover valt (niet) te twisten. Dat is meestal niet zo'n succesvol onderwerp voor internet fora.
Maar ik snap je ook wel.
In de testcase topics heb ik af en toe het gevoel dat mensen op elk technisch kleinigheidje wat aan te merken moeten hebben, zonder dat ze kijken of de foto in zijn geheel succesvol is, in de zin of die emotie over brengt.
Mijn definitie van een goede foto is "een foto die je wat doet".
En of die dan technisch perfect is, dat boeit dan niet.