Nou dan ga ik ook nog maar even.
Had al een tijdje geleden om onze thuisinstallatie te laten zien.
De setup die wij nu gebruiken in de woonkamer is als volgt:
fine arts versterker by grundig.
jvc equalizer
akai casettedeck
tuner van onbekend merk.

Hierop zijn de speakers aangesloten die mijn vader vroeger zelf heeft gebouwd en ook nog een tijdje heeft gebruikt in zijn toendertijd disco.

Op de tv staan dan vervolgens de volgende speakers aangesloten. Het zijn 20w speakers van philips type: 22rh453.

en dan hebben we nog 1 precies hetzelfde setje maar die zijn niet in gebruik en staan momenteel op zolder. Hiervan missen alleen de hi-fi logos die philips op zijn speakers monteerde.

Vervolgens hebben we dan nog 2 setjes van de nog kleine broertjes van de 22rh453 namelijk de 22rh422. Het setje dat je op deze foto ziet hebben we laatst op vakantie gekocht (mijn vader moet zoiets meteen hebben als hij het ziet.)

En het andere setje gebruikt mijn vader in zijn bus. Voor zo'n kleine speakers va maxx 20w komt er ook een heel mooi geluid uit.
En dan als laatste hebben we nog een in goede staat verkerende philips reverbeo stereo radio die ook nog bijna elke dag aan staat.

Let niet op de fotos die erachter hangen. (Voor wie het wil weten het zijn babyfotos en ik ben die met het rode haar linksonder, andere zijn mijn broertje en zus. Oja, en mijn opa en oma)
In huis hebben we nog veel meer heel interresante oude en vintage audio apparatuur maar dan word het bericht echt letterlijk 4 pagina's lang, dus ik vond het zo voor nu wel even genoeg.
Edit:
Nadat er vragen werdern gesetekd over wat nu vintage is en wat niet zal ik nog even alle jaartallen vernoemen die bij de apparatuur horen.(waar ik het van weet)
De zelfbouw disco speakers op de eerste foto zijn uit 1976.
De 22rh422 zijn uit het jaar 1974
De philips capella reverbeo stereo radio stamt uit 1964.
En van de apparatuur die de speakers uit de woonkamer aan sturen (foto 1), komt het meeste ook uit de vroege seventies.
van der rest van de speakers weet ik zo 1,2,3 niet uit welk jaar ze komen.
[
Voor 11% gewijzigd door
teunos93 op 27-07-2007 19:49
]
Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.