Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.076.979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Tha Ra
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14-05 00:41
Dit is alweer het tweede gedeelte, hier is deeltje 1.

Het is dus de bedoeling van dit topic om hier je vintage apparatuur te posten, dus oude audioapparatuur.

Ik heb gister bij de kringloop voor €2,50 een pioneer TX-606 tuner op de kop getikt, mooi apparaatje!

Voor de rest heb ik nog geen vintage spul. Maar ik vind het wel veel mooier dan moderne audio, voornamelijk vanwege het strakke aluminium uiterlijk en de analoge VU-meters :P

Tha Ra wijzigde deze reactie 13-06-2007 21:45 (65%)

• Tha Ra
Zijn er hier trouwens ook mensen met een quadrofonische (CD4, QS of SQ) setup? En zo ja, wat voor platen/casettes speel je er op af?

• Tha Ra
quote:
Paidor schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:03:
[...]
Hmm, het échte 'ouderwetse' quadrofonische heb ik niet, maar wel een aantal SACD's e.d. (Eagles, Eric Clapton Unplugged, The Who, Blue Man Group, ...). Heb jij daar ervaring mee? Ik ben benieuwd of er veel verschil tussen zit. :)
Nee, ik heb toevallig 1 ac3 nummertje dat ik zelden luister. Verder is alles stereo.

• Tha Ra
Ik heb laatst deze versterker gekocht: Pioneer SA-506

Ik ben van plan er Bose 301's bij te kopen.

• Tha Ra
quote:
paradoXical schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 00:36:
Sinds deze week deze QUAD 33/303 combo.
Klinkt erg prettig, mooi hoog en power genoeg om eens flink te blazen als je daar zin in hebt.

Binnenkort ga ik hem versterken met een mooie B&O platenspeler. Op deze manier wat leuke vintage apparatuur aan het verzamelen waar ik ook nog eens gebruik van maak.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi is anders (naar mijn mening), maar ik geloof graag dat het een lekker geluidje geeft!
Wat voor speakers gebruik je trouwens?

Tha Ra wijzigde deze reactie 25-09-2007 16:29 (3%)

• Tha Ra
quote:
Krusher schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:27:
Ik heb sinds kort deze jongen in gebruik:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Een Bose 901 Spatial Control Receiver, eind jaren 70. 100 watt rms per kanaal.
Voor het goede moet ik de binnenkant maar eens helemaal schoonmaken, als ik aan de knoppen rammel dan valt 1 kanaal weg.
Geluid is verder fantastisch, warm en wollig. Geen kille bedoening zoals bij moderne amps/receivers.
Voor z'n leeftijd is ie nog in goede staat, weinig krassen op de behuizing.
Nu nog de bijbehorende speakers opsnorren :D
Je moet gewoon contactspray in de knoppen en potmeters spuiten, heb ik ook eens gedaan bij een oude versterker en nu doet hij het weer perfect ;)

• Tha Ra
Sinds ik dit topic heb geopend heb ik een hele nieuwe set bij elkaar gesprokkeld. Ik kwam een Kenwood KT-8300 tegen bij de kringloop, hij was maar €7,50 dus ik kon hem niet laten staan. Alleen de lapjs moesten vervangen worden. Ik kon het toen niet laten om er de bijbehorende versterker bij te zoeken, dus mijn Pioneer SA-506 heeft nu plaats gemaakt voor een Kenwood KA-8300. Het is een behoorlijk zwaar (15Kg) apparaat voor die tijd, en het uitgangsvermogen van 2 x 80W is ook niet mis. Ook heb ik er een cassettedeck in dezelfde stijl bijgekocht (KX-620), gewoon om de set compleet te maken :). Hij heeft echter nog wel een opknapbeurt nodig want na bijna 40 jaar werkt het allemaal niet meer zo best :P Het apparaat helemaal bovenop (niet vintage maar past er wel goed bij vind ik, is ook precies even breed) is een Behringer Ultramatch Pro SRC2496 DA en AD convertor welke met TOSlink aan mijn pc hangt, omdat ik bijna al mijn muziek met Foobar afspeel. Ik kan er ook mee opnemen naar de pc toe. Helemaal links zie je nog een stukje van een platenspeler, een Technics SL-2000 met Audio Technica element. Speakers zijn nu nog Bose 301's maar worden binnenkort vervangen door een setje Magnat AL Ribbon 4's.

• Tha Ra
@ Struikrover:
Ik heb zelf ook een setje van deze Technics in gebruik, ik weet alleen niet of het deze zijn of een kleinere uitvoering. In ieder geval heb ik dat probleem ook dat ze zonder loudness veel laag missen. Ik heb dezelfde versterker ook op andere speakers gebruikt welke toen zonder loudness prima klonken. Het ligt dus echt aan de speakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tha Ra
Gewoon de gestripte kabel in het gaatje steken en het knopje helemaal naar rechts draaien. Dan zit ie vast
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True