Ik heb al van alles gehad. Meestal zo brak als het maar kan

Alhoewel mijn vader een Sony TC-366 heeft uit 1974, die nog steeds goed draait met dezelfde snaren. Hij begint nu wel een beetje lam te worden met de remmen enzo, band hobbelt gewoon door als je hem op stop zet
Ik ben begonnen met een oude Saba mono bandrecorder, keer gekregen met een stapel knetteroude banden.
Daarna ook nog een oud Grundig bandrecordertje gehad die niet meer wilde opnemen (kop versleten ofzo). Toen had ik er dus 2
Later van m'n opa een Akai GX-4400D gekregen. Toen heb ik de Saba verkocht aan iemand die het motortje wilde hebben, en die Grundig is weggegooid

Weer later van andere opa een Akai 4000DS-MK2 gehad, koppen waren versleten en hij draaide veel te zwaar.
Aangezien ik toen niet wist wat ik daarmee moest , ook maar weggegooid
Toen van de buurman een Akai 4000DS gehad, opnamekoppen versleten. Die heb ik maar op zolder gezet. De GX-4400D had inmiddels ook zijn beste tijd gehad, lagers in de motor waren versleten en hij zoemde heel erg en de motor trilde.
Zonde want de geluidskwaliteit van dat ding
was perfect ...
Ook maar op zolder gegooid.
Daarna heb ik ook nog een tijdje een Revox A77 gehad uit 1969 (eerste model).
Die heeft het een tidje gedaan (maar ook de opnamekoppen versleten).
Na een tijdje ging het printje voor de snelheid controle naar z'n gootje en speelde die veel te snel. Ook maar op zolder gegooid.
Omdat ik nog heel veel oude banden had die ik toch wel wilde blijven gebruiken, ben ik toen maar op marktplaats gaan kijken voor een andere voor weinig geld.
Toen heb ik voor een prikkie die GX-215D gekocht, dan weet je ook niet wat je ziet in vergelijking met een GX-4400D

Helaas hield deze er al snel mee op, hij was ook nooit echt onderhouden, had jaren stil gestaan.
Ook via marktplaats heb ik toen een hobbyist gevonden die Akai decks opknapt, hij bood aan om mijn deck te repareren.
Ik dus daarheen, de hele zolder meegenomen (A77, 4000DS en GX-4400D) plus mijn GX-215D.
Die 3 kapotte recorders heeft hij gehouden voor onderdelen, en ik ging naar huis met een GX-210D die helemaal opgeknapt was.
Een paar maanden later kreeg ik een mailtje dat de GX-215D weer helemaal goed was. Toen heb ik die 2 weer omgeruild en die staat hier nu dus te spelen ....
Ondertussen heb ik ook nog gehad:
Sony TC-630 Stereocenter met boxen - kapotte snaren
Sony TC-255 - Kapotte motor
Die 2 Sony's heb ik geruild voor een Akai 4000DS-MK2 en later heb ik er nog een Akai 4000DS-MK2 bij gekregen. Die staan hier nu allebei stof te verzamelen, niemand wil ze hebben.
edit: Een Akai M8 buizenrecorder heb ik ook nog gehad, hebbik verkocht aan iemand die de buizen wilde hebben
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.