Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:58:
Wat is volgens jou dan het verschil tussen een Akai en een Thorens behalve dan in positieve de gebruikte elementen meestal maar in het negatieve: de snaarslip (no way dat een snaar de accuratesse van een direct drive kan benaderen).
Een snaar kan dat zeker wel benaderen, en soms zelfs beter! Omdat door de zwaarte van het plateau je een soort van vliegwiel creeert, welke stabieler draait dan een plateau dat direct is aangedreven door een motor die (minimale) snelheidsafwijkingen kan hebben.
Een direct drive heeft enkel als voordeel dat hij sneller kan starten dan een belt drive. Ja en je hoeft natuurlijk de snaar niet te vervangen.
Met een goede snaar heb je van slippen nooit last, dit gebeurt alleen als de snaar versleten is (uitgerekt).
Er zijn heel veel Thorens spelers die een snaar gebruiken en dat is niet om de kosten te besparen.

Dat het beter klinkt zal voornamelijk aan de gebruikte arm liggen.
Je kunt ook niet zomaar elk element onder elke draaitafel proppen, sommige combinaties klinken van geen kanten, ook al past het op elkaar.
Dat is net als met versterker en boxen, niet elke combinatie garandeert een mooi geluid.
Een vriend van me heeft zo'n Thorens TD-160 en die steekt met kop en schouders boven mijn Technics SL-3310 uit. Hij heeft overigens ook een boekenkast vol met elementen, ik heb mijn Technics een keer meegenomen en aan de hand daarvan bepaald dat ik de GP400-II eronder wilde hebben. (natuurlijk zijn er betere maar daar hangen ook prijskaartjes aan vast)
edit: Belangrijk voordeel van een snaar vergeten... minder bijgeluiden bij het afspelen (in het geluid).
[
Voor 4% gewijzigd door
dreeke op 07-12-2004 00:18
]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.