Philips LHH studio cdspelers

Pagina: 1
Acties:
  • 4.239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:11
Ik kwam onlangs op internet de Philips LHH serie ( http://www.marantzphilips.nl )tegen, een serie cdspelers die waarvan ik heb begrepen in studios werden gebruikt.Allemaal met een tda1547 d/a convertor. Ik heb nog nooit gehoord van deze cdspeler serie. Ik heb een aantal pagina's met foto's gevonden, maar erg weinig specs informatie.
Dus mijn vraag, misschien hebben mensen hier meer informatie over deze serie cdspelers?

[ Voor 36% gewijzigd door deBennie op 12-08-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19956

Dit model in gemaakt door Marantz (kun je ook zien aan het model, lijkt erg op bijv. de CD16 van Marantz) en werd inderdaad meestal in studio's gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dat zag ik ook. Maar modellen als de LHH1000 of LHH2000 niet, daar zie ik geen marantz modellen van.
De modellen van marantz kende ik inderdaad al, de cd17 is ook een latere afgeleidde van die philips/marantz spelers, alleen juist omdat die LHH serie een philips serie is vind ik het interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ken ze verder niet echt, maar reken alleen op het naambordje Philips, de rest is (gelukkig :9~ ) hoogstwaarschijnlijk Marantz en die steekt nu eenmaal, zeker wat CD-spelers betreft, met kop en schouders boven de gloeilampboys uit, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Nou, eerlijk gezegd vermoed ik dat die LHH cdspelers de voorlopers zijn van de marantz cd10 t/m cd17 spelers. ( http://www.marantzphilips...ps&strType=LHH%20cdplayer ) Dus dat die marantz spelers gebaseerd zijn op de LHH serie van philips.
Dat marantz uitsteekt boven de 'gloeilampboys' is waar, maar dat betekent niet dat er heel veel philips techniek in marantz componenten zit. Je kent de oude cd850mk2 en cd960 van philips wellicht?

[ Voor 15% gewijzigd door deBennie op 12-08-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar zoals bijna altijd in consumentenelektronica missen de kerels uit Eindhoven de mogelijkheden (budget of anderszins) om de betere spullen aan de mand te brengen. Ik denk bijv. aan de PRO12 bandrecorder. Ze mogen dan wel de uitvinders van de cd-speler zijn, er commercieel iets van bakken, is ze helaas niet gegeven.
Of die LHH serie een voorloper of een naloper is, weet ik niet, maar gok eerder op naloper, omdat de toegepaste technieken in deze serie speler van Marantz toch echt uit de koker van
Ken Ishiwata Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/popup/KENT.jpg
en kornuiten kwam en niet uit het lab. van Philips.

Marantz CD16
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.jp/shunyuuki3/aCD-16-4.jpg

Dat ik zelf een CD16 (wel een zwarte) heb gehad, komt zeker als een volslagen verrassing he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Geen volslagen verrassing hoor, maar wel tof!
Maar ben nog wel flink opzoek naar info omtrent de LHH spelers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:40
Voordat je iets roept. Waarvan is marantz jaren lang onderdeel geweest philips (tot 2001) dus waarvandaan denk je dat de onderdelen komen philips.
Philips heeft zich niet als doel gesteld om extreme highend spullen te maken maar ze zouden het wel kunnen hoor. In bijna alle CD-spelers zitten philips spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leonbong schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:44:
Voordat je iets roept. Waarvan is marantz jaren lang onderdeel geweest philips (tot 2001) dus waarvandaan denk je dat de onderdelen komen philips.
Voordat je iets roept:
Iedereen kan met een bak onderdelen een cd-speler maken. Het vraagt echter de inzet van een genie als Ken Ishiwata om die (standaard Philips-)onderdelen zo te monteren/te modificeren, om er een echt goede speler van te maken.

Philips heeft overigens in het verleden zat pogingen ondernomen om in markt van de betere spullen door te dringen, maar is daar eenvoudigweg nimmer in geslaagd. Dat ze nu roepen dat ze zich niet meer op dat marktsegment richten, begrijp ik ook wel, wat moeten ze anders roepen?
En om Marantz nu onder de extreem hihgend te schakeren, gaat me ook wat ver. Marantz maakt gewoon de betere consumentenelektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Anoniem: 19956 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:09:
[...]

Voordat je iets roept:
Iedereen kan met een bak onderdelen een cd-speler maken. Het vraagt echter de inzet van een genie als Ken Ishiwata om die (standaard Philips-)onderdelen zo te monteren/te modificeren, om er een echt goede speler van te maken.
Ken Ishiwata, was hij al werkzaam tijdens de productie periode van de marantz cd10? Ik meen gelezen te hebben dat de cd80/cd72 de eerste spelers waren waar hij iets mee te maken had. Waren de LHH en cd10 modellen voor of na die cd80/cd72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CD 72 heb ik gehad voordat ik de CD 16 kocht (en die 10 jaar lang mijn huiskamer met mooie klanken heeft gevuld).
Da's dus duidelijk, hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Anoniem: 19956 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:09:
[...]

Voordat je iets roept:

Philips heeft overigens in het verleden zat pogingen ondernomen om in markt van de betere spullen door te dringen, maar is daar eenvoudigweg nimmer in geslaagd. Dat ze nu roepen dat ze zich niet meer op dat marktsegment richten, begrijp ik ook wel, wat moeten ze anders roepen?
En om Marantz nu onder de extreem hihgend te schakeren, gaat me ook wat ver. Marantz maakt gewoon de betere consumentenelektronica.
Ik heb me inmiddels meer kunnen verdiepen in de LHH materie.
Je hebt bv de Marantz cd11. Die kwam rond 1990 op de markt. Die speler werd bij introductie slecht ontvangen. Reden voor Marantz om dat ding te modificeren. Rainer Finck heeft die modificatie gedefineerd. De cd11 met modificatie de cd11LE. Al reeds verkochte cd11 modellen konden tegen gereduceerde prijs omgebouwd worden naar de LE.
De cd10 en cd16 zijn de uitgeklede (goedkopere) broertjes van de cd11(le). De cd10 moet bv de koperen behuizing, ringkern trafo en gebalanceerde uitgangen missen. De cd16 mist alleen de ringkern trafo en gebalanceerde uitgangen. Voor de rest technisch identiek, hoewel de cd11LE speciaal geselecteerde "gepaarde" componenten heeft. Geselecteerde tda1547 d/a converters bv.

Ken Ishiwata had dus niet heel erg veel van doen met de tot standkoming van deze spelers. Sterker nog, de cd11 is een afgeleide van de Philips LHH serie. Philips had namelijk de LHH serie eerder op de markt en verkocht deze LHH serie op de japanse markt. De cd10 is bv het tweelingbroertje van de LHH300.

Overzicht:
PHILIPS......vs......Marantz..........................雷射頭...................D/A 晶片
LHH-2000.....................................................CDM 0/1都有.......TDA 1540陶瓷x2
LHH-1000.............CD-12...............................CDM 1.................TDA 1541 S1/x1
.............................. .CD-7.............................CDM 1252...........TDA 1541 S2 (T)/x2
LHH-900R.......................................................CDM 4 pro...........DAC7(S) /x2
(DAC7=TDA1547+SAA7350)
LHH-800R......................................................CDM 4 pro...........DAC7(S) /x2
.............................CD-15................................CDM 4 pro...........DAC7(S) /x2+HDAM
LHH-700..............CD-11.............................. .CDM 4 pro............DAC7 /x2
LHH-600B...........CD-11 MKII (None XLR).CDM 4 pro..........DAC7 /x2
LHH-500............... (有平衡輸出端子)..........CDM 4 pro........... SAA7321x2
...........................CD-16SE (None XLR).... CDM 4 pro...........DAC7 /x2+HDAM
LHH-500R......................................................CDM 4 pro...........DAC7 /x2
..............................CD-16F (None XLR)……CDM 4 pro...........DAC7/x2
LHH-300B........... CD-10............................. .CDM 4 Pro...........SAA7321/x2
LHH-300..............CD-10............................. ..CDM 4 Pro...........SAA7321/x2
LHH-300R......................................................CDM 9..............DAC7/x2
LHH-200RX....................................................CDM 9..............DAC7/x2
LHH-200R............................................... .......CDM 9..............DAC7/x2
LHH-100.........................................................CDM 9......... ... DAC7/x2

PHILIPS...vs....Marantz等級對照表:

PHILIPS......vs......Marantz...............................yan:
LHH-2000................None.............................1,600,000
LHH-1000………..CD-12.............................. 600,000
LHH-900/800..........CD-7................................450,000
LHH700FT………CD-15...............................380,000/390,000
LHH-700...............CD-11.............................. .330,000
LHH-600B............CD-11 MKII (None XLR).280,000
LHH-500............... None..................................250,000
LHH-500RFT.......CD-16SE (None XLR).... 250,000/240,000
LHH-500R............. None................................220,000
LHH-300/300B.....CD-10 /CD-16F................150000/160,000
LHH-300..............CD-10 /CD-16F.................150000/160,000
LHH-300R.............. None................................150,000
LHH-200RX
LHH-200R
LHH-100
http://www.marantzphilips...ips&strType=lhhseries#900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wat ik me afvraag, ik heb een Marantz cd11LE. Daarnaast heb ik een Marantz cd16 en heb ik eerder een Marantz cd10 gehad. Al deze cdspelers hebben dubbele tda1547 d/a converters.

De cd11LE komt overeen met de Philips LHH700. De cd10 komt overeen met de Philips LHH300 en de cd16 komt overeen met de Philips LHH500 (denk ik). (Zie ook het overzicht in de post hierboven)

Van de cd10, cd16 en cd11LE heb ik de dac boards gefotografeerd. Wat me daarbij opvalt is dat de opbouw praktisch hetzelfde is. Alleen wat verschilt is dat er bij de cd11LE een 'x'-je op beide tda1547 dac's staat. Op de tda1547's van de cd10 en cd16 zitten die niet.
Op internet kom ik een foto van een LHH700 ( = cd11) tegen, waarbij ik een 'y'-tje op de tda1547 zie.

Nu is mijn vraag, wat betekenen deze 'x'-jes en 'y'-tjes? Is het net zoals bij de tda1547's van de Marantz cd15 die een blue star hebben en geselecteerd zijn op hogere toleranties? Of hebben die letters een andere betekenis?

(klik op de foto's voor een vergroting)

cd10:
Afbeeldingslocatie: http://www.ll0ll.com/philips-lhh/img/tda1547/cd10-thumb.jpg

cd16:
Afbeeldingslocatie: http://www.ll0ll.com/philips-lhh/img/tda1547/cd16-thumb.jpg

cd11le ('x'-je):
Afbeeldingslocatie: http://www.ll0ll.com/philips-lhh/img/tda1547/cd11-thumb.jpg

lhh700 ('y'-tje):
Afbeeldingslocatie: http://www.ll0ll.com/philips-lhh/img/tda1547/lhh700-thumb.jpg

tda1547 blue star uit de Marantz cd15:
Afbeeldingslocatie: http://www.ll0ll.com/philips-lhh/img/cd15/cd-15(7).jpg

Zie ook http://www.marantzphilips.nl

Ben benieuwd of iemand hier meer over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ze mogen dan wel de uitvinders van de cd-speler zijn, er commercieel iets van bakken, is ze helaas niet gegeven.
Ach ze hebben samen met Sony de patenten, dus ik denk dat het commercieel wel meevalt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Nu zie ik dat m'n dac960 ook een 'y'tje op de tda1541 heeft. Ik zal vanavond eens een foto ervan maken. Ben toch heel benieuwd wat die 'x'jes en 'y'tjes betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik kom hier uit de thread mae-t.net in "Gebruik je nog vintage audio apparatuur?..." binnenvallen, en zal mijn laatste bericht over hoe het volgens mij technisch met Philips versus Marantz inelkaar stak hier even herhalen (ter verduidelijking, in een eerder bericht heb ik aangegeven dat de LHH nummering een van de gereserveerde reeksen van de afdeling Electro Acoustiek (=professionele audio) van Philips is).

[...]
Ik denk niet dat Philips dubbel werk deed. Het ziet er voor mij naar uit dat het high-end spul gewoon door Marantz is ontwikkeld, maar bij Philips niet paste in de nummering van consumentenelectronica (de 9 serie was niet high-end genoeg) en ze daarom teruggevallen zijn op de typenummering van de Electro Acoustiek afdeling. Als je een beetje technische achtergronden kent kan je van een foto aan de hand van de interne opbouw ook duidelijk zien uit welke koker een ontwerp komt. De LHH2000 is een overduidelijk Nederlands ontwerp met de typische Philips trafo, de netjes opgeknoopte kabelboompjes, gesandwitchte epoxy printplaten etc., terwijl de andere LHH modellen aan alle kanten "Marantz" roepen. Dat dan weer niet alle modellen Marantz-tegenhangers hebben kan ook komen door de verkoopafdeling die dat niet wenselijk achtte of doordat ze daadwerkelijk voor professioneel gebruik bedoeld waren (onder andere de witte kleurstelling kan daarop wijzen) en de high-end markt al goed werd afgedekt door Marantz (die zelf geen modellen voor professioneel gebruik heeft gemaakt).

Helaas heb ik zo uit de losse pols verder geen verdere informatie over de LHH reeks, maar als ik eens ergens tegenaanloop laat ik het wel weten.

Edit: kleine aanvulling: van alle spelers op de door jou genoemde site zijn er na nauwkeurig kijken in totaal 3 die niet uit de koker van Marantz komen. De bovengenoemde LHH2000, en verder de Philips CDD882 en vermoedelijk ook de Marantz CD880J die van de Belgische consumententak komen.

[ Voor 3% gewijzigd door mae-t.net op 02-08-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:47:
Nu zie ik dat m'n dac960 ook een 'y'tje op de tda1541 heeft. Ik zal vanavond eens een foto ervan maken. Ben toch heel benieuwd wat die 'x'jes en 'y'tjes betekenen.
Normaal gebruikt Philips een S met een oplopend cijfer erachter voor geselecteerde exemplaren. Voor verschillende revisies/steppings van een chip gebruiken ze normaal een oplopend cijfer achter de datumcode (de 1 op de foto van de blue star chip hierboven). Daar weer achter wil dan nog wel eens die bovengenoemde S met cijfer staan. Waarvoor ze dan ook nog eens een X of een Y gebruiken is me niet duidelijk. Als ik er ooit achterkom laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
deBennie schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:56:
De marantz cdspelers die je op m'n site ziet zijn over het algemeen cdspelers met Philips techniek. Ken Ishiwata en Rainer Finck hebben beide hier in Eindhoven diverse Marantz modellen ontwikkeld. Dat heb ik tenminste van een oud Marantz medewerker waarvan ik een Marantz cd11LE heb gekocht, een model die door Ken Ishiwata zelf is gebruikt als referentie speler bij demo's. Die ontwikkelingen vonden dus hier in Nederland plaats. Het lijkt mij dan eerder dat de Marantz spelers eigenlijk gewoon Philips modellen zijn, en dat Philips de LHH serie in Japan onder Philips badge verkocht omdat Philips daar exotischer is, net als Marantz het qua naam hier beter doet dan Philips. Zoiets.
Ik vind dit erg interessant in ieder geval ;)
Allicht dat er wel Philips techniek inzit (het moederconcern had tenslotte een zeer goede researchafdeling en veel ervaring), maar deze spelers zijn uiteindelijk echt ontworpen en gebouwd door Marantz (zelfs al heeft de ontwikkelstaf kennelijk een tijdje in Eindhoven gelogeerd), wat je bijvoorbeeld aan de layout en de positienummers van de printplaat kan zien en aan de nummers zoals WB270K122-3 op de printplaten. Een ander heel duidelijk verschil op de foto's is de traditionele Philips voedingstrafo (zoals ze die onder andere in Wetzlar wikkelden) die je in de LHH2000 aantreft, versus alle mogelijke exotische Japanse trafo'tjes in alle andere LHH modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door mae-t.net op 02-08-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Op het mfbfreaks.nl forum kom ik een post tegen over het soms wel, soms niet gedrukte kroontje op de tda1541's. Degene die de reactie heeft gepost heeft het erover dat van hetzelfde type dac960 2 soorten uitvoeringen lijken te bestaan, terwijl de specs 1 uitvoering laat zien. Verschil zit hem uiterlijk in andere pootjes en het wel of niet kroontje op de da chip.

Dit is de post:
Duitse folder, Philips HIFI cd Line

In de tekst bij de DFA888 staat geschreven 2X16 bit- selectierter D/A wandler "silver Crown"

Op plaatje in de Folder, de tekst/prints op de chips:
TDA1541A (Rechts boven een kroontje)
10872
HSAH8810 2 Y

IKzelf heb nog geen dfa888 zoals je weet. Nu, wat ik weet is dit.
De eerste serie heeft in het wit DIGITAL op het midden van het front van de versterker, de latere (en dus ook deze in de folder) is DIGITAL wel gestanced, maar niet wit ingekeurd.
Wellicht zit daar het verschil, eerste serie niet, latere wel, zoiets????!!!!!!

M.a.w. welke uitvoering behuizing heb jij?

Remi (en anderen)
Nog even dit: ik ga ervan uit dat je wel weet dat crown geen andere chip is, maar een slechts op betere specs (zijnde betere test cq meetresultaten) geselecteerde versies van gewone 16 bits. Op zich zijn het technisch de zelfde chips.

Wat ik wel in mijn handen heb gehad is dit. Drie DAC960's, die vs bak van me, die zwitser die ik later heb aangeschaft en gehouden en een Andere Nederlandse die ik niet heb gekocht (te duur) maar Nederlands geleverd.

De VS stond op Chromen pootjes, de Nederlandse en de Zwitser niet. Ik dacht altijd die schroeven anderen er zelf eronder.
Maar nee, zie FA960, ook twee series, enkel de tweede MKII niet meer in Nederland stock uitgeleverd, wel in duitsland. Chromen pootjes.

Wat wil ik hiermee zeggen, Chrome is later dan rubber pootjes op de 960 nummer componenten. DFA888's die ik tot nu toe heb gezien zijn die zonder WITTE verf in de DIGITAL tekst op het front (die zijn later dan de eerste DFA888,s em tot nu toe heb ik alleen van die types heb ik steeds gehoord/gelezen, dat er WEL Crowns in zitten cq hoort te zitten.

Ter onderbouwing, ook alle tweede serie DAC960's (dus chromen pootjes, daar herken je het verschil latere uitvoering mee), Crows. Let wel: gebaseerd op wat ik heb kunnen vaststellen).
Dus VS (chromen pootjes tweede serie) Crowns, de zwitser niet (klopt rubber pootjes en eerste serie) en die nederlandse (rubber pootjes eerste serie) heb ik open heb gehad, ook niet.

Dit probleem doet zich ook voor bij Marantz. Cd spelers zoals de CD-94 die meerdere jaren zijn gebouwd en langer verkocht dan de cd880 bv schijnen soms wel soms geen crown te hebben, althans uit de type aanduiding en opschrift op de chip valt dit af te lezen volgens diverse bezitters. Soms Kroontje soms niet.

Geen empirische wetenschap, maar ik concludeer voor mijzelf, om in ieder geval een idee te hebben, denk. Crwons komen later. De dure compo's waar ze inzitten zijn de dac960's cd880 en DFA"s
Dac960 zijn er al voor de eerste dfa888 en cd880. DFa's betaan dus net als de dac960 en de cd960 eruit kort hierop uitgaan.
Crown wordt nog niet gebruikt, tijdens laatste termijn te leveren cd960. Dan gaat de cd960 eruit en wordt opgevolgd door de cd880 met een verbetering, te weten; geselecteerde crown tda';s. Ook komt dan de eerste DFA uit kort hierop maar zonder crown want de dac960 is er nog.

Dan gaat in sommige landen de dac960 eruit en wordt direct vervangen door de dfa terwijl in andere markten nog even naast elkaar geleverd.
Dus vanaf introductie CD880, krijgen de dac960's Crowns. De dfa888's nog niet, maar als de dac960 van alle markten verdwijnt alsnog.
Cd960 nimmer, die is officieel al weg als de cd880 uit komt.
En dan blijft, als de cd880 (vanaf begin crown) verdwijnt en en wordt opgevolgd door de zgn opvolger cd850, de dfa888 als enig 800 seriie component over met een crown.

Wat ook nog kan sommige markten DFA888 crown andere niet!!? Marketing motief, immers Marantz krijgt exclusief de highend markt en 800 serie verwatert langzaam.

Of, als dit hierboven niet de verklaring is, dan twee andere, zij het verontrustende redenen.

1) Het was een zooitje bij Philips, ze pakten maar wat uit de bak (o niet genoeg Crowns dan maar een gewone in die DFA) of minder erg, zijn wel crowns maar te lui om het er nog op te stempelen, maar dit alles kan ik mij gewoon niet voorstellen.

2) of er wordt al langer structureel dfa's en dac960's gesloopt voor de Crowns voor bouw of mods in de zogenaamde metafysiche hifi industrie, waar een cd soeler pas goed is als je er 8000 euro voor kan vangen. Ja dan sloop ik ook wel een cd880, en verkoop die met gewone tda's door. Mag niet helaas ben beedigd GEINTJE!
http://forum.mfbfreaks.nl...?t=3581&highlight=tda1541

Ik vraag me dan af of de 'x' of de 'y' een andere aanduiding voor 'S1' is, of dat ze qua specs dan onder de S1 zitten, maar volgens mij betekenen die 'x' en 'y'-tjes wel iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Wat een lap tekst... Ik zou de schrijver eens adviseren naar de slashnummers en serienummers te kijken, dat zegt als het goed is meer dan de kleur van de pootjes. Als Marantz zich tenminste netjes aan de Philips standaard heeft gehouden. Zo'n serienummer lees je als volgt: MZ 00 0730 000001

MZ = fabriekscode, hier Marantz
00 = revisiecode, als er een belangrijke wijziging in het ontwerp plaatsvindt (andere DAC's?) wordt deze 1 opgehoogd
0730 = fabricagedatum 2007 week 30 (kan je dus zien of het een vroeg of een laat model is)
0000001 = serienummer

Met het slashnummer bedoel ik het nummer achter het typenummer (bij 74CD10/00 is dat dus 00) indien aanwezig. Dit geeft aan welke uitvoering voor welk land het apparaat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:33
Heel interessant topic dit :)

Ik ben zelf ook een grote fan van Marants, bezig momenteel een PM-80 MKII en een CD-72 MKII SE en die bevallen uitstekend. Binnenkort komt er waarschijnlijk wel een upgrade aan, al moet ik even kijken wat mijn financien toelaten ;)

Maar al die Philips / Marantz geheimzinnigheden hebben mij ook altijd beziggehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Het topmodel, de LHH2000, kostte destijds trouwens een slordige 10000 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Hier de folder van de Philips LHH2000:

http://www.mfbfreaks.nl/folders/1984/4/index.html
Pagina: 1