Leuk om te zien dat er toch nog zoveel mensen zijn die vintage apparatuur meer weten te
waarderen dan die compacte rotzooi die er tegenwoordig word verkocht.
Even een overzicht van wat er bij mij in de woonkamer staat.
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Philips MFB voorversterker type 22AH305 (de onderste op de foto). Deze heb ik toen voor €45 euro gekocht bij de locale electronica zaak.
Eergisteren heb ik de 22AH103 tuner (bovenste) en de 22AH06 MFB voorversterker (middelste) overgenomen van een kennis voor €25 (koopje).

Aan de 22AH305 hangen 2 actieve MFB luidsprekers type 22RH541 (zie de foto hieronder).
Die ik een tijd terug via Marktplaats gekocht heb voor €125. als je ziet hoe deze eruit zien was dit beslist niet te veel. Ze zijn echt nog in nieuwstaat.
Hier komt echt een subliem geluid uit, iets wat je echt niet uit een paar moderne boxjes van dit formaat haalt.
Via marktplaats heb ik een paar F9432 passieve speakers gekocht voor €20, die ik vanavond ga halen.
Helaas missen hiervan de frontjes.

Er zitten helaas wel een paar deukjes in de membranen, maar vind ook maar eens een paar waar dit niet het geval is.
Deze speakers worden op de 22AH306 aangesloten om als surround speakers te fungeren.
Als de bankrekening het ooit toelaat komen er nog een paar MFB speakers bij (545 of 567) dan zullen de 541'ers als surround speakers gebruikt worden en de grote jongens als hoofd speakers.