Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 augustus 2003

iSquint. :)

Phone Addicted

Visualhub is daar geloof ik de uitgebreide versie op. Denk dat ik die koop. Maar als quicktime die optie heeft dan wil ik wel weten waar?!

Al gevonden: http://www.apple.com/quicktime/tutorials/creatingvideo.html Moet ik dat voor iPod of voor iPhone doen ivm het scherm :?

DaannO wijzigde dit bericht 28-02-2008 23:11 (33%)

Reg. datum: 02 juni 2006

Ik denk dat je voor de schermgrootte gewoon iPhone moet kiezen, de iPod touch en de iPhone hebben hetzelfde scherm, dezelfde grootte/resolutie. Ik denk dat als je iPod kiest dat hij dan geconverteerd wordt voor een iPod video e.d. Maar je wil dat die voor je iPod touch geconverteerd wordt, dus kies voor iPhone.

Phone Addicted

quote:
Fireburn schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:10:
Ik denk dat je voor de schermgrootte gewoon iPhone moet kiezen, de iPod touch en de iPhone hebben hetzelfde scherm, dezelfde grootte/resolutie. Ik denk dat als je iPod kiest dat hij dan geconverteerd wordt voor een iPod video e.d. Maar je wil dat die voor je iPod touch geconverteerd wordt, dus kies voor iPhone.
Het is idd gelukt. Voor de Touch moet je de iPhone hebben (niet celluar overigens) :)
O+

Als je iPod doet krijg je 320x240, kies je iPhone dan krijg je 480x320 als resolutie van je video :)

Reg. datum: 12 december 2005

Ik had afgelopen week problemen met Beejive.com.
Als er meer mensen waren met dit probleem, dan moet je naar http://iphone2.beejive.com gaan. ;)

Meen je dat nou?

Reg. datum: 23 augustus 2006

quote:
DaannO schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:20:
[...]

Het is idd gelukt. Voor de Touch moet je de iPhone hebben (niet celluar overigens) :)
het is mij ook eindelijk gelukt om een video op me ipod te krijgen, vind alleen beetje jammer dat een video van 20 mb na het converten 100mb is, dan ga je nogal snel door je ruimte heen.
wat ik ooknogal jammer vind is dat na het converteren zwart opeens grijs is :( ik heb de quality op medium staan om niet een mega bestand te krijgen.
kan iemand misschien zijn config posten van videora die hij gebruikt zodat het ruimtegebruik iets normaler word?

edit: pas zei iemand trouwens iets over super, die werkt bij mij niet, hij vind maar een 700mhz processer (heb t7300)

LeVortex wijzigde dit bericht 29-02-2008 12:55 (8%)

Reg. datum: 04 januari 2008

ik heb 2 games gekocht via itunes tetris en naval battle, nu kan ik ze blijkbaar niet op ipod touch plaatsen klopt dat of doe ik iets verkeerd of ondersteund de touch geen games thxx

Phone Addicted

quote:
LeVortex schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:36:
[...]

het is mij ook eindelijk gelukt om een video op me ipod te krijgen, vind alleen beetje jammer dat een video van 20 mb na het converten 100mb is, dan ga je nogal snel door je ruimte heen.
wat ik ooknogal jammer vind is dat na het converteren zwart opeens grijs is :( ik heb de quality op medium staan om niet een mega bestand te krijgen.
kan iemand misschien zijn config posten van videora die hij gebruikt zodat het ruimtegebruik iets normaler word?

edit: pas zei iemand trouwens iets over super, die werkt bij mij niet, hij vind maar een 700mhz processer (heb t7300)
Ik heb dat probleem niet met Quicktime Pro. Volgens mij is de film zelfs kleiner erna (heb tot nu toe alleen dvd's geprobeerd) en zwart is gewoon zwart bij mij.

Overigens heeft de Touch echt super scherp beeld. Vandaag No Country for Old Men gekeken en het was echt zalig :D
-
Reg. datum: 04 juli 2006

quote:
frank1405 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:59:
ik heb 2 games gekocht via itunes tetris en naval battle, nu kan ik ze blijkbaar niet op ipod touch plaatsen klopt dat of doe ik iets verkeerd of ondersteund de touch geen games thxx
De games die bij iTunes worden verkocht zijn tot nu toe volgens mij alleen voor iPod 5G, 6G en laatste iPod nano's.
Staat er als 't goed is ook gewoon bij.

MacBook C2D 1.83GHZ 2GB - iPod Touch 8GB - PowerMod Intel E2180 - ATi HD2600PRO - 1GB - 250GB

Chelsea
Reg. datum: 05 februari 2004

Inderdaad. Beeld is echt super, en, bijvoorbeeld, iRobot (what's in the name?) kijken, was heel erg mooi. Als het goed geconverteerd is, want er is niets irritanter dan geluid dat niet gelijk loopt o.i.d.
Reg. datum: 04 januari 2008

quote:
NickvdB schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:26:
[...]

De games die bij iTunes worden verkocht zijn tot nu toe volgens mij alleen voor iPod 5G, 6G en laatste iPod nano's.
Staat er als 't goed is ook gewoon bij.
Damn, verloren geld dus?
Hoe kan ik er dan games opzetten?

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
[...]

Je doet toch echt iets fout bij het coderen als het bestand 5x zo groot wordt. SUPER is inderdaad een goed programma, maar als die vage meldingen geeft schiet het natuurlijk niet op :)

Reg. datum: 23 december 2006

Maar ik blijf t vervelend vinden, op zon klein scherm.. films kijken.. zker in de trein of (nog meer bewegende) bus of tram..

maar t een leuk extra'tje, dat zeker.

jammer dat dit converter programma er net zolang als de film zelf over doet om te converteren en geen ondertitels etc.. heeft.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

Reg. datum: 30 september 2004

quote:
musiqman schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:59:
Maar ik blijf t vervelend vinden, op zon klein scherm.. films kijken.. zker in de trein of (nog meer bewegende) bus of tram..

maar t een leuk extra'tje, dat zeker.

jammer dat dit converter programma er net zolang als de film zelf over doet om te converteren en geen ondertitels etc.. heeft.
'r worde genoeg alternatievu aangeboduh (zelfs met ondersteuning voor ondertitels), eff zoekuh duz.

Het is overigens lastiger om altijd maar met een laptop of relatief grote PMP het openbare vervoer te trotseren. Wat dat betreft is de touch de gulden middenweg tussen DAP (zoals de Creative Zen) en PMP (zoals de Cowon A3).

e-form wijzigde dit bericht 29-02-2008 22:40 (3%)

Reg. datum: 25 november 2005

quote:
Uniquement schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:30:
Advanced settings werken bij mij ook, alleen kan ik dan niet meer over mijn Mobilescrobbler settings beschikken, dus die ging er weer af.
En de post ervoor,

Dat is advanced settings, die werkt hier ook, maar ik had het over Extended prefences!
Die doet het namelijk niet hier op 1.1.3, en die heeft ff wat meer opties die wat handiger zijn.

Dus als iemand die werkend heeft op 1.1.3, laat even weten! (Ik krijg melding dat ik firmware 1.1.2 nodig heb via de installer)

Rihanna addict
Reg. datum: 21 mei 2005

quote:
[...]

Een 4 gig film werd met videora bij mij gewoon 500-600 mb hoor :p

Seat Leon 20VT | Front mount IC | C.A.I. | N249 Mod| Forge Splt R| Forge TIP | 3" downpipe (catloos) | Milltek Catback (non res.) | Xenon Dim. | LED stadslicht | Fabia Wisser |

Reg. datum: 13 juli 2006

Mmm volgens mij wordt er per frame een bepaalde ruimte ingenomen, hoe de kwaliteit en dus grootte van het filmpje ook is, dit zal niet helpen in uiteindelijke ruimte.

Stel je hebt:

Film A: 10 mb - 60 min
Film B: 100 mb - 60 min

Dan zullen ze ongeveer voor de ipod even groot worden bijv. beide 50 mb omdat ze gewoon even lang duren.

Dit viel mij iig op toen ik nog een iPod Video had en ze daarvoor converteerde. Nu ik een Mac heb doe ik het via iTunes, duurt even maar werkt perfect.
Reg. datum: 23 december 2006

quote:
e-form schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:37:
[...]

'r worde genoeg alternatievu aangeboduh (zelfs met ondersteuning voor ondertitels), eff zoekuh duz.

Het is overigens lastiger om altijd maar met een laptop of relatief grote PMP het openbare vervoer te trotseren. Wat dat betreft is de touch de gulden middenweg tussen DAP (zoals de Creative Zen) en PMP (zoals de Cowon A3).
gratis alternatieven ?.. ;)

meeste hebben alleen een trial helaas.

het is ook we'll een gulden middenweg, maar toch blijft t behelpen. mn macbook gaat ook 90% van de tijd mee. alleen voor de korte trips zonder tas gaat mn touch alleen mee.

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)

quote:
Deacon schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:15:
<knip> Toen de iTunes store ingedoken en bij history de app aankoop bekeken en op probleem melden gedrukt. Ik denk niet het de oplossing was, maar na een tijdje toen ik iTunes weer naar voren haalde en mijn muziek synchroniseerde, zag ik na 500 nummers het tussen haakjes geplaatste upgrade geïnstalleerd opeens verschijnen.<knip>
Ik had hetzelfde probleem als Deacon, updaten naar 1.1.4 (géén jailbreak) via iTunes, WinXP ging niet. Kreeg telkens fout 1602, uiteindelijk op een andere pc de iPod Touch kunnen resetten. Hierdoor was ik wel de gekochte January apps kwijt. Deze kwamen pas terug toen ik in de iTunes Store > Aankoopgeschiedenis op Probleem Melden had geklikt en vervolgens de geresette en geüpdatede iPod Touch vanaf de "primaire" pc synchroniseerde. Wellicht hebben anderen iets aan deze soort van oplossing. Overigens gaf Apple Support als mogelijke oplossing: iTunes compleet verwijderen en reïnstalleren, dat hielp bij mij niet.

Reg. datum: 27 maart 2004

Is geloof ik al eens voorbij gekomen, maar ik kan voor DVD > Mp4 Handbrake aanbevelen. Ik heb alleen ervaring met de Mac versie 0.91 onder Tiger (let wel even op 'check voor updates' vinkje uitzetten in preferences ivm bugje, anders vindt 091 onder tiger geen sources sinds uitkomst 092 ), versie 092 is voor Leopard only.

Voodelen:
Ripper en encoder ineen
inclusief subtitles
inclusief presets voor de meeste handheld devices incl de Iphone/Touch :) (handig!)
nogelijkheid om chapters over te nemen (nog handigerder!)
best wel rap

tot nu toe zijn de rips die ik gedaan heb van verschillende dvd's allen perfect.

http://handbrake.fr/

Reg. datum: 26 januari 2005

quote:
pepijnb schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:45:
Is geloof ik al eens voorbij gekomen, maar ik kan voor DVD > Mp4 Handbrake aanbevelen. Ik heb alleen ervaring met de Mac versie 0.91 onder Tiger (let wel even op 'check voor updates' vinkje uitzetten in preferences ivm bugje, anders vindt 091 onder tiger geen sources sinds uitkomst 092 ), versie 092 is voor Leopard only.

Voodelen:
Ripper en encoder ineen
inclusief subtitles
inclusief presets voor de meeste handheld devices incl de Iphone/Touch :) (handig!)
nogelijkheid om chapters over te nemen (nog handigerder!)
best wel rap

tot nu toe zijn de rips die ik gedaan heb van verschillende dvd's allen perfect.

http://handbrake.fr/
Daar ben ik het van harte mee eens. Geeft een prima resultaat bij het omzetten van DVD's. Ik gebruik zelf de setting iPod high resolution / 2pass, zodat ook op een groot scherm in FrontRow films er nog behoorlijk goed uitzien. Duurt wel even, maar goede kwaliteit. Ook fijn inderdaad dat je de chapters en subtitles van een DVD makkelijk kunt invoegen met Handbrake.

Reg. datum: 10 oktober 2005

quote:
donaldo schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:57:
[...]

Daar ben ik het van harte mee eens. Geeft een prima resultaat bij het omzetten van DVD's. Ik gebruik zelf de setting iPod high resolution / 2pass, zodat ook op een groot scherm in FrontRow films er nog behoorlijk goed uitzien. Duurt wel even, maar goede kwaliteit. Ook fijn inderdaad dat je de chapters en subtitles van een DVD makkelijk kunt invoegen met Handbrake.
Worden die subtitles gecodeerd "in" het beeld of maakt Handbrake er een aparte stream van (die je uit en aan kan zetten op je iPod)?

Reg. datum: 02 juni 2006

Ze worden hardcoded in je film gezet, de iPod touch ondersteunt namelijk geen losse ondertitelingfiles. Dus je kan later ook niet je subtitle veranderen of uitzetten.

Reg. datum: 18 april 2005

Ik gebruik zelf nu al een tijdje naar alle tevredenheid Videora, lekker simpel en overzichtelijk. Ondertitels heb ik toch niet nodig en snelheid is niet echt relevant aangezien ik de meeste films 's nachts converteer (meerdere tegelijk in 1 nacht gaat prima) en ze de ochtend erop op mn Touch zet.

Wat wel een kleine irritatie is, is het feit dat ik de 'oude' 16GB versie heb waarbij die nieuwe apps dus niet zitten. Wat mij betreft geen al te zwaar probleem (wat je nooit hebt gehad, mis je ook niet) maar dat iTunes elke keer aangeeft als ik mijn Touch aansluit dat ik die nieuwe apps moet kopen, is nou ook weer niet gewenst... |:( ik wil gewoon die status van mn Touch zien, en elke keer op dat knopje Remind Me Later drukken is dus gewoon irritant.

Verder heb ik de Touch ge-update naar 1.1.4, maar op een paar minieme verschillen (de onderste vier buttons hebben een mesh-achtige achtergrond gekregen, en onder Settings kan ik nu de originele icon-posities herstellen alhoewel ik die niet eens kan verplaatsten) is er geen enkel verschil met 1.1.2 (1.1.3 had die mesh-achtergrond ook al) Wat mij betreft een nogal nietszeggende update dus... Was wel content met het feit dat al mijn agendapunten behouden bleven na de update overigens!

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: