[iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 83.307 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/ is wel een aardige
(http://dvd2pod.en.softonic.com/mac voor de mac)

[ Voor 28% gewijzigd door Pretorian_ op 26-02-2008 18:58 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:37
Imtoo klinkt me bekend in de oren, was dat niet betaald?

Het handigste is voor de mac (mn dvd drive van mn xp comp is stuk)

Het lastigste vind ik een ripper EN converter in 1 te vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door musiqman op 26-02-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Als je ript in het goede formaat hoef je niet te converten. Probeer HandBrake eens, zowel Windows als Mac OSX (en Linux) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Ik kan de nieuwe update 1.1.4 voor mijn iPod Touch downloaden. Iemand enig idee wat de verbeteringen zijn? Kan nog niets vinden op de verschillende Apple-sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:37:
Hmm. Ik kan de nieuwe update 1.1.4 voor mijn iPod Touch downloaden. Iemand enig idee wat de verbeteringen zijn? Kan nog niets vinden op de verschillende Apple-sites.
Ook even gezocht maar niks gevonden. 1.1.4 is toch de firmware waarin SDK zou zitten? Misschien een foutje dat die al in iTunes was. Of een 'verrassing' van Apple. Heb je em al op je Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ondersteuning voor de SDK kan best in 1.1.4 zitten, daar hoef je nu nog niets van te merken. Pas als er ook echt applicaties beschikbaar zijn (die ontwikkeld zijn met de SDK) zul je die via iTunes erop kunnen zetten.

Het blijft natuurlijk nog afwachten, ook al wordt de SDK vandaag vrijgegeven, wanneer de eerste applicaties beschikbaar zijn. Er zijn veel mogelijkheden wat dat betreft. Misschien heeft Apple zelf al het een en ander ontwikkeld, of misschien heeft een van de partners die de SDK al eerder heeft ontvangen al iets af :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heeft er iemand al daadwerkelijk 1.1.4 geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Dvd to pod werkt te gek (so far so good)

Dvd in de drive, dvdtopod openen, en op converteren drukken. Plaatst de .mp4 file meteen op je desktop.
Houd jullie op de hoogte van de verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:52:
Maar heeft er iemand al daadwerkelijk 1.1.4 geinstalleerd?
Bijna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nog wel even, SDK zit er waarschijnlijk toch niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Kzou niet weten wat er anders aan is :S

Denk iig een stabiliteitsupdate voor Safari wat die lijkt gereset te zijn. Ik bedoel, er stond geen website meer open.

[ Voor 61% gewijzigd door FerdiV op 26-02-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er meer aan de hand

http://www.apple.com/down...earning/iphonesender.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjab
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 21:08
Waarom is deze update 165 mb groot, zouden er dan toch extra functies inzitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjab schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:43:
Waarom is deze update 165 mb groot, zouden er dan toch extra functies inzitten ?
Nee, zijn volgens mij alle updates bij elkaar ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is best veel 165mb.
En dat voor een paar bugfixjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Het lijkt erop dat als je in Safari meerdere websites open hebt staan, er geen paginas ineens wit meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Denk het niet. Post Date:
January 3, 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:23:
Wacht nog wel even, SDK zit er waarschijnlijk toch niet in :P
* CrashOne vraagt zich af of Fuentes weet wat een SDK is

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
musiqman schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:54:
[...]

Dvd to pod werkt te gek (so far so good)

Dvd in de drive, dvdtopod openen, en op converteren drukken. Plaatst de .mp4 file meteen op je desktop.
Houd jullie op de hoogte van de verloop.
Ok net een kleine10 minuutjes klaar. Dus ong. 1 en een half uur over een dvd van Justin Timberlake's Live in madison square.

Jammer dat er geen hoofdstuk indeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:23:
[...]

* CrashOne vraagt zich af of Fuentes weet wat een SDK is
Uiteraard ;)
Maar ik bedoel natuurlijk ondersteuning voor de SDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk de locatie van de "bookmarks.plist" op de iPod. Voordat ik een restore had gedaan, heb ik even mijn bookmarks gekopieerd, maar nou kan ik de locatie niet meer vinden. Ik weet dat ik ze had verstuurd via de "MobileFinder" app, maar ook daar zie ik het niet meer staan.

Iemand een ideetje, want het enige wat ik tot nu kan vinden, zijn de "BuiltInBookmarks", maar ze daar overheen schrijven heeft geen nut.

Laat maar, gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 13-09 18:13
Zojuist firmare 1.1.4 geinstalleerd. Geen problemen en ik heb zo'n idee dat m'n iPodje nog steeds het zelfde is. :')

[ Voor 65% gewijzigd door Froggle op 26-02-2008 23:14 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:56:
Uiteraard ;)
Maar ik bedoel natuurlijk ondersteuning voor de SDK.
Ook dat is onzin. Dat ding voert toch met elke firmware versie applicaties uit? Met een compiler toolchain kun je die zut compileren en het draait. Weinig magisch aan. Ik compileer met de open source toolchain software die draait op alle versies van de firmware.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
FerdiV schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:11:
Het lijkt erop dat als je in Safari meerdere websites open hebt staan, er geen paginas ineens wit meer worden.
Dat zou wel heel mooi zijn, want nu wordt alleen de aktieve pagina daadwerkelijk geladen. Wat mij het meest bevalt aan de laatste updates is de enorm toegenomen batterijduur _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 21:37

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

Is het iemand anders ook al opgevallen dat met 1.1.4 embedded YouTube filmpjes nu als thumbnail worden weergegeven in Safari en met een klik de YouTube app wordt geopent? Dat vind ik nou een toffe verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Exirion schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:56:
[...]

Ook dat is onzin. Dat ding voert toch met elke firmware versie applicaties uit? Met een compiler toolchain kun je die zut compileren en het draait. Weinig magisch aan. Ik compileer met de open source toolchain software die draait op alle versies van de firmware.
Maar het gaat waarschijnlijk ook meer om een omgeving te creëren waarin je applicaties kunt installeren, verwijderen en dat ze verder ook geen kwaad kunnen doen. Het kan daarnaast best zijn dat de iTunes store geupdate is, zodat je net als met de installer over wifi applicaties kunt downloaden en installeren. Er zijn een hoop mogelijkheden, maar er zijn meer randvoorwaarden, dan alleen het kunnen draaien van applicaties ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Lekker zo'n update, eerst blijft iTunes hangen en heeft force quiten geen zin omdat het half aan blijft staan. Reboot gedaan om er achter komen dat mijn iPod niet meer te herstellen is. Na een stuk of 4 pogingen lukt het dan toch, maar ben ik al mijn aangekochte apps kwijt. Nu heb ik een mooi scherm met lege plekken waar de apps horen te staan xD
Als het niet lukt om de apps terug te krijgen dan duik ik het jailbreak forum in...

edit:
probleem opgelost alles werkt weer

[ Voor 5% gewijzigd door Deacon op 27-02-2008 16:15 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Deacon, staan die apps ook niet in de backup die iTunes automatisch maakt van je iPod? Het is maar een gooi hoor, heb er zelf nog geen ervaring mee (gelukkig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hedphuq schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:51:
Is het iemand anders ook al opgevallen dat met 1.1.4 embedded YouTube filmpjes nu als thumbnail worden weergegeven in Safari en met een klik de YouTube app wordt geopent? Dat vind ik nou een toffe verbetering.
Ik heb hem nog niet erop gezet, maar dat is inderdaad een hele mooie verbetering. Zodra jailbreaken mogelijk is, ga ik naar 1.1.4. Zonder Summerboard, Customize en de emulatoren nog mogelijk wacht ik nog wel even.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

R4NCOR schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:35:
Deacon, staan die apps ook niet in de backup die iTunes automatisch maakt van je iPod? Het is maar een gooi hoor, heb er zelf nog geen ervaring mee (gelukkig).
Dat was het nou juist de backup werkte maar half, mijn springlets stonden er weer, de instellingen voor WIFI, de tijd+alam en zelfs de wallpaper maar niet de januari Apps. Toen de iTunes store ingedoken en bij history de app aankoop bekeken en op probleem melden gedrukt. Ik denk niet het de oplossing was, maar na een tijdje toen ik iTunes weer naar voren haalde en mijn muziek synchroniseerde, zag ik na 500 nummers het tussen haakjes geplaatste upgrade geïnstalleerd opeens verschijnen.
Meerdere keren synchroniseren met verschillende instellingen was waarschijnlijk de cure.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 21:37

Hedphuq

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 15:45:
[...]

Ik heb hem nog niet erop gezet, maar dat is inderdaad een hele mooie verbetering. Zodra jailbreaken mogelijk is, ga ik naar 1.1.4. Zonder Summerboard, Customize en de emulatoren nog mogelijk wacht ik nog wel even.
Zag iig dat het werkte op ziphone.org. Een andere site die ik bezocht (djtechtools.com) had geen thumbs. Wel links naar YouTube. Een 'klik'op deze links startte ook de YouTube app. Geen idee of dit al erin zat of niet. Viel me vandaag pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Hier is de update van firmware 1.1.4 goed verlopen en de extra apps zijn gewoon goed erop teruggezet.. Alle instellingen zijn gewoon identiek gebleven dus dat maakt me blij..
Jailbreaken doe ik niet aan omdat ik hem toch maar voor 2 dingen gebruik.. surfen op internet en muziek luisten..

-TCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hier inderdaad ook geen problemen, de update verliep goed en de gekochte apps zijn netjes teruggezet gelukkig. :)

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Ik kan op mijn touch naar de itunes store gaan en daar iets kopen, er wordt dan je wachtwoord gevraagd en dan download hij het. Ik wil mijn touch verkopen en het dus mogelijk maken voor de koper dat hij/zij met hun eigen account dus dat kunnen en dat mijn mail adres dus verdwijnt in het scherm als ze iets willen kopen.

De vraag is, is dat mogelijk? de jan apps moeten er natuurlijk opblijven dus een restore lijkt me ook niet slim?!

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Gewoon restoren toch.. dan ben je al die gegevens kwijt.. en als je de apps gekocht hebt dan moet dit gewoon zo blijven staan..

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

de SDK komt 6 maart! check dit bericht: http://www.ipodtouchblog....igt-officieel-de-sdk-aan/

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Verwijderd

Dat is nog niet zeker, alleen dat evenement is op 6 maart, SDK kan ook eerder of wat later komen in principe.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:58
Weet iemand of het mogelijk is om iphone applications EN summerbord tegelijk te draaien?

Omdat er in iphone apps ook al een springbord customizer zit natuurlijk?

Verwijderd

StormingSoul schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:16:
Weet iemand of het mogelijk is om iphone applications EN summerbord tegelijk te draaien?

Omdat er in iphone apps ook al een springbord customizer zit natuurlijk?
Ja dat is mogelijk.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wel handig om te vertellen wat dat dan is :P

Je moet op zoek gaan naar de SummerBoard app.. Daarmee kan je Themes en dergelijke veranderen :)

Eergisteren mijn Touch 8Gb ge jailbreaked en ben er uitermate teverden over. Valt me nu wel op hoe snel de batt opgaat tov originele firmware draaien......

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Je moet op zoek gaan naar de SummerBoard app.. Daarmee kan je Themes en dergelijke veranderen :)

Eergisteren mijn Touch 8Gb ge jailbreaked en ben er uitermate teverden over. Valt me nu wel op hoe snel de batt opgaat tov originele firmware draaien......
Dan ga ik maar helemaal niet jailbreaken, heb vrij veel WiFi aan en dan gaat hij al vrij snel leeg :X

• Soullancer
Volgende vraag :P

Is er iemand die extended prefences al draaiend heeft op 1.1.3?
In de installer staat hij wel, maar dan krijg ik de melding dat ik 1.1.1 of 1.1.2 firmware moet hebben :/

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:09:
[...]

Hij vraagt toch alleen of het kan :P
StormingSoul schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:22:
Volgende vraag :P

Is er iemand die extended prefences al draaiend heeft op 1.1.3?
In de installer staat hij wel, maar dan krijg ik de melding dat ik 1.1.1 of 1.1.2 firmware moet hebben :/
Ik heb net even getest of advanced settings op 1.1.3 werkte en hier werkt het. Het gooide wel mn hele springboard door de war:S Maar dat is geen ramp.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 19:59 ]

Verwijderd

Advanced settings werken bij mij ook, alleen kan ik dan niet meer over mijn Mobilescrobbler settings beschikken, dus die ging er weer af.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hoe kan ik zien welke Touch versie ik heb? Heb hem zojuist gekregen maar ik wil dus weten of die extra Januari apps erop zitten enz :P

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Klik in itunes op je ipod en dan het tabblad Samenvatting, daar staat het. UIteraard kun je het ook gewoon op je homescreen zien, dan heb je mail, kaarten en aandelen bijvoorbeeld.

Iets heel anders. Wellicht handig: mijn update probleem naar 1.1.4 heb ik opgelost. Oplossing kun je hier lezen: Pretorian_ in "[iPod touch] Foutmelding 3259 na downloa..."

• DaannO
Dank. Kan iemand nog een goeie avi to mp4 convorter adviseren voor de mac ivm films?

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:22
Quick Time Pro

• DaannO
Waar zit die optie dan want dat heb ik gewoon :P

• Frietsaus
  • Niet online
iSquint. :)

• DaannO
Visualhub is daar geloof ik de uitgebreide versie op. Denk dat ik die koop. Maar als quicktime die optie heeft dan wil ik wel weten waar?!

Al gevonden: http://www.apple.com/quicktime/tutorials/creatingvideo.html Moet ik dat voor iPod of voor iPhone doen ivm het scherm :?

[ Voor 33% gewijzigd door DaannO op 28-02-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeA
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 14:07
Ik denk dat je voor de schermgrootte gewoon iPhone moet kiezen, de iPod touch en de iPhone hebben hetzelfde scherm, dezelfde grootte/resolutie. Ik denk dat als je iPod kiest dat hij dan geconverteerd wordt voor een iPod video e.d. Maar je wil dat die voor je iPod touch geconverteerd wordt, dus kies voor iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
JoppeA schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:10:
Ik denk dat je voor de schermgrootte gewoon iPhone moet kiezen, de iPod touch en de iPhone hebben hetzelfde scherm, dezelfde grootte/resolutie. Ik denk dat als je iPod kiest dat hij dan geconverteerd wordt voor een iPod video e.d. Maar je wil dat die voor je iPod touch geconverteerd wordt, dus kies voor iPhone.
Het is idd gelukt. Voor de Touch moet je de iPhone hebben (niet celluar overigens) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Als je iPod doet krijg je 320x240, kies je iPhone dan krijg je 480x320 als resolutie van je video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik had afgelopen week problemen met Beejive.com.
Als er meer mensen waren met dit probleem, dan moet je naar http://iphone2.beejive.com gaan. ;)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:39
DaannO schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:20:
[...]

Het is idd gelukt. Voor de Touch moet je de iPhone hebben (niet celluar overigens) :)
het is mij ook eindelijk gelukt om een video op me ipod te krijgen, vind alleen beetje jammer dat een video van 20 mb na het converten 100mb is, dan ga je nogal snel door je ruimte heen.
wat ik ooknogal jammer vind is dat na het converteren zwart opeens grijs is :( ik heb de quality op medium staan om niet een mega bestand te krijgen.
kan iemand misschien zijn config posten van videora die hij gebruikt zodat het ruimtegebruik iets normaler word?

edit: pas zei iemand trouwens iets over super, die werkt bij mij niet, hij vind maar een 700mhz processer (heb t7300)

[ Voor 8% gewijzigd door LeVortex op 29-02-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 games gekocht via itunes tetris en naval battle, nu kan ik ze blijkbaar niet op ipod touch plaatsen klopt dat of doe ik iets verkeerd of ondersteund de touch geen games thxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
LeVortex schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:36:
[...]

het is mij ook eindelijk gelukt om een video op me ipod te krijgen, vind alleen beetje jammer dat een video van 20 mb na het converten 100mb is, dan ga je nogal snel door je ruimte heen.
wat ik ooknogal jammer vind is dat na het converteren zwart opeens grijs is :( ik heb de quality op medium staan om niet een mega bestand te krijgen.
kan iemand misschien zijn config posten van videora die hij gebruikt zodat het ruimtegebruik iets normaler word?

edit: pas zei iemand trouwens iets over super, die werkt bij mij niet, hij vind maar een 700mhz processer (heb t7300)
Ik heb dat probleem niet met Quicktime Pro. Volgens mij is de film zelfs kleiner erna (heb tot nu toe alleen dvd's geprobeerd) en zwart is gewoon zwart bij mij.

Overigens heeft de Touch echt super scherp beeld. Vandaag No Country for Old Men gekeken en het was echt zalig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:59:
ik heb 2 games gekocht via itunes tetris en naval battle, nu kan ik ze blijkbaar niet op ipod touch plaatsen klopt dat of doe ik iets verkeerd of ondersteund de touch geen games thxx
De games die bij iTunes worden verkocht zijn tot nu toe volgens mij alleen voor iPod 5G, 6G en laatste iPod nano's.
Staat er als 't goed is ook gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Beeld is echt super, en, bijvoorbeeld, iRobot (what's in the name?) kijken, was heel erg mooi. Als het goed geconverteerd is, want er is niets irritanter dan geluid dat niet gelijk loopt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickvdB schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:26:
[...]

De games die bij iTunes worden verkocht zijn tot nu toe volgens mij alleen voor iPod 5G, 6G en laatste iPod nano's.
Staat er als 't goed is ook gewoon bij.
Damn, verloren geld dus?
Hoe kan ik er dan games opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Je doet toch echt iets fout bij het coderen als het bestand 5x zo groot wordt. SUPER is inderdaad een goed programma, maar als die vage meldingen geeft schiet het natuurlijk niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Maar ik blijf t vervelend vinden, op zon klein scherm.. films kijken.. zker in de trein of (nog meer bewegende) bus of tram..

maar t een leuk extra'tje, dat zeker.

jammer dat dit converter programma er net zolang als de film zelf over doet om te converteren en geen ondertitels etc.. heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musiqman schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:59:
Maar ik blijf t vervelend vinden, op zon klein scherm.. films kijken.. zker in de trein of (nog meer bewegende) bus of tram..

maar t een leuk extra'tje, dat zeker.

jammer dat dit converter programma er net zolang als de film zelf over doet om te converteren en geen ondertitels etc.. heeft.
'r worde genoeg alternatievu aangeboduh (zelfs met ondersteuning voor ondertitels), eff zoekuh duz.

Het is overigens lastiger om altijd maar met een laptop of relatief grote PMP het openbare vervoer te trotseren. Wat dat betreft is de touch de gulden middenweg tussen DAP (zoals de Creative Zen) en PMP (zoals de Cowon A3).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 21:30:
Advanced settings werken bij mij ook, alleen kan ik dan niet meer over mijn Mobilescrobbler settings beschikken, dus die ging er weer af.
En de post ervoor,

Dat is advanced settings, die werkt hier ook, maar ik had het over Extended prefences!
Die doet het namelijk niet hier op 1.1.3, en die heeft ff wat meer opties die wat handiger zijn.

Dus als iemand die werkend heeft op 1.1.3, laat even weten! (Ik krijg melding dat ik firmware 1.1.2 nodig heb via de installer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
[...]

Een 4 gig film werd met videora bij mij gewoon 500-600 mb hoor :p

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm volgens mij wordt er per frame een bepaalde ruimte ingenomen, hoe de kwaliteit en dus grootte van het filmpje ook is, dit zal niet helpen in uiteindelijke ruimte.

Stel je hebt:

Film A: 10 mb - 60 min
Film B: 100 mb - 60 min

Dan zullen ze ongeveer voor de ipod even groot worden bijv. beide 50 mb omdat ze gewoon even lang duren.

Dit viel mij iig op toen ik nog een iPod Video had en ze daarvoor converteerde. Nu ik een Mac heb doe ik het via iTunes, duurt even maar werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:37:
[...]

'r worde genoeg alternatievu aangeboduh (zelfs met ondersteuning voor ondertitels), eff zoekuh duz.

Het is overigens lastiger om altijd maar met een laptop of relatief grote PMP het openbare vervoer te trotseren. Wat dat betreft is de touch de gulden middenweg tussen DAP (zoals de Creative Zen) en PMP (zoals de Cowon A3).
gratis alternatieven ?.. ;)

meeste hebben alleen een trial helaas.

het is ook we'll een gulden middenweg, maar toch blijft t behelpen. mn macbook gaat ook 90% van de tijd mee. alleen voor de korte trips zonder tas gaat mn touch alleen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:02
Deacon schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 16:15:
<knip> Toen de iTunes store ingedoken en bij history de app aankoop bekeken en op probleem melden gedrukt. Ik denk niet het de oplossing was, maar na een tijdje toen ik iTunes weer naar voren haalde en mijn muziek synchroniseerde, zag ik na 500 nummers het tussen haakjes geplaatste upgrade geïnstalleerd opeens verschijnen.<knip>
Ik had hetzelfde probleem als Deacon, updaten naar 1.1.4 (géén jailbreak) via iTunes, WinXP ging niet. Kreeg telkens fout 1602, uiteindelijk op een andere pc de iPod Touch kunnen resetten. Hierdoor was ik wel de gekochte January apps kwijt. Deze kwamen pas terug toen ik in de iTunes Store > Aankoopgeschiedenis op Probleem Melden had geklikt en vervolgens de geresette en geüpdatede iPod Touch vanaf de "primaire" pc synchroniseerde. Wellicht hebben anderen iets aan deze soort van oplossing. Overigens gaf Apple Support als mogelijke oplossing: iTunes compleet verwijderen en reïnstalleren, dat hielp bij mij niet.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 21:40
Is geloof ik al eens voorbij gekomen, maar ik kan voor DVD > Mp4 Handbrake aanbevelen. Ik heb alleen ervaring met de Mac versie 0.91 onder Tiger (let wel even op 'check voor updates' vinkje uitzetten in preferences ivm bugje, anders vindt 091 onder tiger geen sources sinds uitkomst 092 ), versie 092 is voor Leopard only.

Voodelen:
Ripper en encoder ineen
inclusief subtitles
inclusief presets voor de meeste handheld devices incl de Iphone/Touch :) (handig!)
nogelijkheid om chapters over te nemen (nog handigerder!)
best wel rap

tot nu toe zijn de rips die ik gedaan heb van verschillende dvd's allen perfect.

http://handbrake.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Deegeeooh schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:45:
Is geloof ik al eens voorbij gekomen, maar ik kan voor DVD > Mp4 Handbrake aanbevelen. Ik heb alleen ervaring met de Mac versie 0.91 onder Tiger (let wel even op 'check voor updates' vinkje uitzetten in preferences ivm bugje, anders vindt 091 onder tiger geen sources sinds uitkomst 092 ), versie 092 is voor Leopard only.

Voodelen:
Ripper en encoder ineen
inclusief subtitles
inclusief presets voor de meeste handheld devices incl de Iphone/Touch :) (handig!)
best wel rap

tot nu toe zijn de rips die ik gedaan heb van verschillende dvd's allen perfect.

Daar ben ik het van harte mee eens. Geeft een prima resultaat bij het omzetten van DVD's. Ik gebruik zelf de setting iPod high resolution / 2pass, zodat ook op een groot scherm in FrontRow films er nog behoorlijk goed uitzien. Duurt wel even, maar goede kwaliteit. Ook fijn inderdaad dat je de chapters en subtitles van een DVD makkelijk kunt invoegen met Handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 11:57:
[...]

Daar ben ik het van harte mee eens. Geeft een prima resultaat bij het omzetten van DVD's. Ik gebruik zelf de setting iPod high resolution / 2pass, zodat ook op een groot scherm in FrontRow films er nog behoorlijk goed uitzien. Duurt wel even, maar goede kwaliteit. Ook fijn inderdaad dat je de chapters en subtitles van een DVD makkelijk kunt invoegen met Handbrake.
Worden die subtitles gecodeerd "in" het beeld of maakt Handbrake er een aparte stream van (die je uit en aan kan zetten op je iPod)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeA
Ze worden hardcoded in je film gezet, de iPod touch ondersteunt namelijk geen losse ondertitelingfiles. Dus je kan later ook niet je subtitle veranderen of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-08 16:38
Ik gebruik zelf nu al een tijdje naar alle tevredenheid Videora, lekker simpel en overzichtelijk. Ondertitels heb ik toch niet nodig en snelheid is niet echt relevant aangezien ik de meeste films 's nachts converteer (meerdere tegelijk in 1 nacht gaat prima) en ze de ochtend erop op mn Touch zet.

Wat wel een kleine irritatie is, is het feit dat ik de 'oude' 16GB versie heb waarbij die nieuwe apps dus niet zitten. Wat mij betreft geen al te zwaar probleem (wat je nooit hebt gehad, mis je ook niet) maar dat iTunes elke keer aangeeft als ik mijn Touch aansluit dat ik die nieuwe apps moet kopen, is nou ook weer niet gewenst... |:( ik wil gewoon die status van mn Touch zien, en elke keer op dat knopje Remind Me Later drukken is dus gewoon irritant.

Verder heb ik de Touch ge-update naar 1.1.4, maar op een paar minieme verschillen (de onderste vier buttons hebben een mesh-achtige achtergrond gekregen, en onder Settings kan ik nu de originele icon-posities herstellen alhoewel ik die niet eens kan verplaatsten) is er geen enkel verschil met 1.1.2 (1.1.3 had die mesh-achtergrond ook al) Wat mij betreft een nogal nietszeggende update dus... Was wel content met het feit dat al mijn agendapunten behouden bleven na de update overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

ReCreator schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:41:
[...]

Ik gebruik tegenwoordig Deze tool voor het omzetten van video's.
Is nog wel in Beta fase schijnt, maar werkt hier prima.
Nadeeltje is dat de touch resolutie er nog niet standaard in staat (zou wel komen), maar je kan bij custom de formaten '480x320' intypen in het dropdown menu.

Werkt snel en goede kwaliteit :)
Deze die heb ik eerder aanbevolen.. werkt ook prima en snel :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers

de laatste tijd heeft mn ipod touch nogal vaak last van "freezes"! het scherm beweegt nog wel (bvb film of tijdweergave) maar het reageert niet op aanrakingen! zelfs na meerdere resets (hold+home) werkt het niet. na een tijdje (soms 5 minuten, soms een half uur) werkt het dan weer terug normaal. zelfs na patch 1.1.4 gebeurt dit nog!

nu staat mn geheugen wel bijna vol, iets meer dan 20MB free space (van de 8GB). wordt bij een ipod touch soms het geheugen ook als ram gebruikt ofzo? bovendien gebruik ik het meestal enkel voor muziek en soms video, wifi en de rest amper! is er iets mis met mijn ipod of gebeurt dit ook wel bij jullie? valt dit onder apple's garantie en kan ik hem dan omruilen(als dat dan zou helpen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Te gek product:

http://www.tavoproducts.com/TavoGloves.html

Handig voor de koudere dagen icm een touch of andere pod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

driedees schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 08:55:
[...]
Ik had hetzelfde probleem als Deacon, updaten naar 1.1.4 (géén jailbreak) via iTunes, WinXP ging niet. Kreeg telkens fout 1602, uiteindelijk op een andere pc de iPod Touch kunnen resetten. Hierdoor was ik wel de gekochte January apps kwijt. Deze kwamen pas terug toen ik in de iTunes Store > Aankoopgeschiedenis op Probleem Melden had geklikt en vervolgens de geresette en geüpdatede iPod Touch vanaf de "primaire" pc synchroniseerde. Wellicht hebben anderen iets aan deze soort van oplossing. Overigens gaf Apple Support als mogelijke oplossing: iTunes compleet verwijderen en reïnstalleren, dat hielp bij mij niet.
Ik had ongeveer ook zoiets -> [iPod touch] Foutmelding 3259 na downloaden update 1.1.4*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Deegeeooh schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 10:45:

Voodelen:
Ripper en encoder ineen
inclusief subtitles
best wel rap

Lekker uitgebreid, maarrreee... na 40 min pas op 27 % :( op de ipod touch instelling met nl ondertiteling.

Tips?

Das nu 57% na 1 uur en 20 min....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24

Younes

Wie, Wat, Waar?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 12:21:
vanaf maadag bij vdb ipod touch eerste generatie 349 euro, ipod touch tweede generatie 369 euro.
ongelooflijk dat ze de oude verkopen.
Ja dat doen ze bij Dixons ook, bepaalt het serienummer (MA623ZD/B en MA623ZD/A)Of het een iPod is met het programmapakket? :?

[ Voor 12% gewijzigd door NickvdB op 02-03-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B= Nieuw, met applicaties
A= Oud, zonder applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebruiken jullie als bitrate bij het encoderen van video voor de iPod touch? Ik gebruik nu (de standaard) 960kbps met 2-pass aan en dat ziet er erg mooi uit moet ik zeggen maar nadeel is dat het veel ruimte in beslag neemt. Wat is voor jullie de gulden middenweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeA
Waarom zou het raar zijn dat Dixons de A-versie voor 20 euro minder verkoopt? De apps zijn 18 euro, dus per saldo ben je 2 euro goedkoper uit? Zo komen ze ook van de A-versie af, en voor de klant maakt het 2 euro uit.
Nog even een kleine note, volgens mij is bij de 32gb versie de A in het serienummer ook met apps, deze is immer pas gemaakt nadat de apps uitgebracht werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik zit met twee vragen waar ik niks op kan vinden. De eerste, mijn liedjes worden standaard in shuffle mode afgespeeld en ik kan nergens vinden hoe dat uit moet? En ik wil gewoon een jpg file in itunes importeren en omzetten als coverart. Echter kan ik op het net geen duidelijk antwoord vinden. Er is over coverart erg veel te vinden maar dat gaat allemaal via progs die bij mij niet helemaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Voor dat iTunes gebeuren kan je beter in het grote iTunes topic zijn maar als je nou is gewoon een gratis iTunes account aanmaakt (kijk ook even in het iTunes topic om te zien hoe dat te doen zonder het opgeven van een creditcard of rekeningnummer :) ), dan kan je gewoon wat nummers selecteren en albumart laten ophalen (rechtermuis knop op een of meerdere nummers). Ook kan je zelf wat nummers selecteren, rechtermuisknop -> info, albumart toevoegen waardoor je een eigen jpg kan selecteren. Hoe dat met shuffle bij jou zit weet ik niet precies, maar kijk eens op bij de instellingen van iPod, of voeg anders de tracknummers aan je muziek toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een liedje aan het luisteren bent, tik dan eens eenmaal op het scherm. Als het goed is zie je dat zo'n pop-up menu verschijnen. Als rechtsboven een blauw icoontje te zien is, van twee pijltjes die elkaar kruisen, dan staat hij inderdaad op shufflemode. Nog eenmaal tikken zet hem uit. Iets anders zou ik eerlijk gezegd niet kunnen bedenken.

Cover art is gewoon te 'slepen'. Ga naar Windows verkenner, en open ook iTunes. Klik eenmaal op het liedje waarbij je coverart wilt hebben, of selecteer een groep, zodat die blauw wordt. Vervolgens naar de Windows verkenner gaan, coverart slepen, en links onderin plaatsen, waar een wit vierkantje zit. Eventjes syncen, en bingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Muthas schreef op zondag 02 maart 2008 @ 19:09:
Voor dat iTunes gebeuren kan je beter in het grote iTunes topic zijn maar als je nou is gewoon een gratis iTunes account aanmaakt (kijk ook even in het iTunes topic om te zien hoe dat te doen zonder het opgeven van een creditcard of rekeningnummer :) ), dan kan je gewoon wat nummers selecteren en albumart laten ophalen (rechtermuis knop op een of meerdere nummers). Ook kan je zelf wat nummers selecteren, rechtermuisknop -> info, albumart toevoegen waardoor je een eigen jpg kan selecteren. Hoe dat met shuffle bij jou zit weet ik niet precies, maar kijk eens op bij de instellingen van iPod, of voeg anders de tracknummers aan je muziek toe.
Ah dank, de eerste is me nu eindelijk duidelijk! De tweede nog steeds niet want heb het hele net af gezocht en ook mn touch. Als ik in lijstmodus ga dan zie ik bovenaan shuffle staan maar als ik het selecteer gebeurt er niks. Instellingen staat t niet eens in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je denkt te moeilijk :) Je moet in het afspeelscherm een keer op het scherm tikken (de albumcover). Dan krijg je een afspeelindicator te zien. Rechte daarvan is het blauwe shuffle icoon (twee pijltjes). Als je daar een keer op klikt dan wordt ie grijs en staat shuffle uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op zondag 02 maart 2008 @ 20:04:
Je denkt te moeilijk :) Je moet in het afspeelscherm een keer op het scherm tikken (de albumcover). Dan krijg je een afspeelindicator te zien. Rechte daarvan is het blauwe shuffle icoon (twee pijltjes). Als je daar een keer op klikt dan wordt ie grijs en staat shuffle uit.
Oke, weer wat geleerd. Daar zitten dus ook allemaal opties :P Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Mijn Touch gaat de deur dus uit voor een iPhone. ik heb gekeken op apple.com en nu kan je dus restoren op de volgende manieren:

Restore Option 1: Restore - Restores with same iPod Software version already on iPod.
Restore Option 2: Use Same Version - Restores with same iPod Software version already on iPod even though a newer version is available.
Restore Option 3: Use Newest Version - Restores with the latest iPod Software available.
Restore Option 4: Restore and Update - Restores with the latest iPod Software available.

welke van de 4 moet ik doen, ik verkoop mijn touch dus ik wil mijn gegevens en itunes account verwijderd hebben van de touch.

gaarne dank

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
JoppeA schreef op zondag 02 maart 2008 @ 18:58:
Waarom zou het raar zijn dat Dixons de A-versie voor 20 euro minder verkoopt? De apps zijn 18 euro, dus per saldo ben je 2 euro goedkoper uit? Zo komen ze ook van de A-versie af, en voor de klant maakt het 2 euro uit.
Nog even een kleine note, volgens mij is bij de 32gb versie de A in het serienummer ook met apps, deze is immer pas gemaakt nadat de apps uitgebracht werden.
De A-versie kost bij Dixons 256 euro, de B-versie 259 euro. dat is een verschil van 3 euro. :P vraag me af hoe ze dan nog van die oude afkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door NickvdB op 03-03-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickvdB schreef op maandag 03 maart 2008 @ 19:46:
[...]

De A-versie kost bij Dixons 256 euro, de B-versie 259 euro. dat is een verschil van 3 euro. :P vraag me af hoe ze dan nog van die oude afkomen.
Misschien krijg je daar nog een korting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Wat gebruiken jullie om de ipod touch op te laden
PC? Of officiele ipod adapter? Of een ander merk adapter?

Ben eigenlijk op zoek naar een goeie lichtnet adapter die geen 25 euro kost :/
Maar moet dan wel weten wat de ipod touch slikt aan invoer van stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StormingSoul schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:30:

Ik heb zo'n portable speaker die hem kan opladen. Maar ik heb m ook wel eens aan zo'n goedkopere gehangen en dat werkte ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:13
StormingSoul schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:30:

Je hebt van die 230->USB adapters, daarmee kun je alle apparaten via USB opladen en dus ook je iPod, ik heb d'r een van Artwizz en er twee jaar geleden 17 euro voor neergeteld, maar een tijd geleden stond een goedkoper merk op iBood met 2 voor 7 euro; ik gok dat als je daar ff zoekt die ook nog wel te koop zijn online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Kheb nu een usb adapter van 230 naar 5V 1A
maar die laad helaas me ipod touch niet op :( (wel me tomtom one xl)

Weet iemand de specs waarop hij op moet laden?
Want anders jaag ik er wel veel gekochte laders door heen als t telkens niet werkt

[ Voor 4% gewijzigd door Soullancer op 05-03-2008 14:25 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.