Ik heb een videobestand op me Touch gezet, maar nu vroeg ik me af of je ook ondertiteling daarbij kon voegen (een srt-bestand). Is dit mogelijk? Dat je dus een aflevering van Lost met ondertiteling op je Touch kon bekijken
?
Moest je geloof ik erin branden zodat het 1 file werd. Staat ergens ook in dit topic vermeld
Ik wacht nog even met het maken van het nieuwe topic tot morgenavond of vrijdag, wanneer de details van de SDK bekend zijn. Die verwerk ik dan meteen in de topicstart
Dat is een goed ideeScottB schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:06:
Ik wacht nog even met het maken van het nieuwe topic tot morgenavond of vrijdag, wanneer de details van de SDK bekend zijn. Die verwerk ik dan meteen in de topicstart
crisp schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 23:35:
Nog wat stats, 25 meest populaire topics afgelopen 30 dagen:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Als ik YouTube open via Springboard dan krijg ik de melding: Verbinding met YouTube mislukt.
Hebben meer mensen hier last van of ligt dit probleem bij mij
Ipod Touch, 8 Gb
V1.1.4 Jailbreaked
Ipod Touch, 8 Gb
V1.1.4 Jailbreaked
Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!
1. Download the lockdownd file from http://*******.com/2o6kla (t1nyuRL)der_roedie schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:49:
Als ik YouTube open via Springboard dan krijg ik de melding: Verbinding met YouTube mislukt.
Ipod Touch, 8 Gb
V1.1.4 Jailbreaked
2. Download these three files http://www.macriot.com/support/thethreefiles.zip
3. Replace the lockdownd in /usr/libexec
4. Replace the three files in /var/root/Library/Lockdown/
5. Delete all files in the the ACTIVATION RECORDS FOLDER.
6. Restart
Had het zelfde probleem, dit heeft he opgeplost. Houd wel even in dat je via OpenSSH dmv van cuteftp of Winscp in je ipod wat files moet kopieren.
Weet verder iemand onder welke mA die opladers werken voor de ipod touch?
5V.. en ??mA
(1 A werkt niet, dan laad ie niet op helaas)
Je bent fantastischStormingSoul schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:15:
[...]
1. Download the lockdownd file from http://*******.com/2o6kla (t1nyuRL)
2. Download these three files http://www.macriot.com/support/thethreefiles.zip
3. Replace the lockdownd in /usr/libexec
4. Replace the three files in /var/root/Library/Lockdown/
5. Delete all files in the the ACTIVATION RECORDS FOLDER.
6. Restart
Had het zelfde probleem, dit heeft he opgeplost. Houd wel even in dat je via OpenSSH dmv van cuteftp of Winscp in je ipod wat files moet kopieren.
YouTube werkt weer!! Vreemd dat dat ermee was gestopt maar bovenstaande stappen hebben de boel weer aan de praat gekregen dus!
Misschien iets voor de TS?
Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!
Ik heb iPhysics geinstalleerd op m'n touch. Maar als ik op het icoontje met einstein tap, opent zich het iphysics scherm, maar het scherm blijft wit.. er gebeurd niks... Iemand een oplossing?
En de SDK is er. Op zich alles redelijk volgens verwachting, komt allemaal beschikbaar met de 2.0 firmware update die geplanned staat voor juni. Alle applicaties gaan via iTunes, developer bepaalt de prijs en krijgt 70%, Apple 30%. Gebruik van dit verhaal kost $99 voor developers.
SDK zelf is gratis, ik gok dat je op die manier iig apps voor je eigen iPhone of Touch kan maken. Overigens gaat ook die 2.0 update weer geld kosten
SDK is hier trouwens beschikbaar:
http://developer.apple.com/iphone/program/
SDK zelf is gratis, ik gok dat je op die manier iig apps voor je eigen iPhone of Touch kan maken. Overigens gaat ook die 2.0 update weer geld kosten

Is er nog iets bekend over die waarschijnlijke price drop van $100? Ik zit nogal te gassen op een Touch 16 GB, mijn pa gaat eind van deze maand naar New York dus ik laat hem er waarschijnlijk eentje meenemen.
Problemen bij douane hoef ik niet te verwachten wel? Vluchten uit New York enzo worden volgens mij zelden gecontroleerd, althans ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.
Die dock die erbij geleverd wordt kan ik dus niet gebruiken (110v) right? Ik heb hier nog zo'n lichtnetadapter voor oa iPod Mini, is dat de zelfde aansluiting?
Veel vragen maar dit is ook zo'n beetje alles wat ik wil weten
Thx!
Problemen bij douane hoef ik niet te verwachten wel? Vluchten uit New York enzo worden volgens mij zelden gecontroleerd, althans ik heb het zelf nog nooit meegemaakt.
Die dock die erbij geleverd wordt kan ik dus niet gebruiken (110v) right? Ik heb hier nog zo'n lichtnetadapter voor oa iPod Mini, is dat de zelfde aansluiting?
Veel vragen maar dit is ook zo'n beetje alles wat ik wil weten
Er wordt geen dock bijgeleverd, tenminste dat standaardje wat erbij zit wil ik geen dock noemen. Er zit ook geen lichtnetadapter bij, alles gaat via USB.jelle. schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:04:
Is er nog iets bekend over die waarschijnlijke price drop van $100? Ik zit nogal te gassen op een Touch 16 GB, mijn pa gaat eind van deze maand naar New York dus ik laat hem er waarschijnlijk eentje meenemen.
Veel vragen maar dit is ook zo'n beetje alles wat ik wil wetenThx!
Verwijderd
Dar ding gewoon uit de verpakking halen en in de jaszak stoppen, probleem opgelost.jelle. schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:04:
Veel vragen maar dit is ook zo'n beetje alles wat ik wil wetenThx!
Stelletje oplichters daar bij Apple...dat je geld moet betalen voor een update en dan willen ze ook nog geld willen verdienen aan applicaties gemaakt door andere... ja ja ja...komen ze met "maar wij distribueren jouw applicaties", maar ze maken het niet mogelijk dit gewoon gratis via het internet te doen (sourceforge of iets dergelijks) ....bartvb schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 20:39:
En de SDK is er. Op zich alles redelijk volgens verwachting, komt allemaal beschikbaar met de 2.0 firmware update die geplanned staat voor juni. Alle applicaties gaan via iTunes, developer bepaalt de prijs en krijgt 70%, Apple 30%. Gebruik van dit verhaal kost $99 voor developers.
m'n iPod touch is m'n eerste en ook gelijk allerlaatste ding van Apple dat ik ooit koop.
Mwoah, dat vind ik een beetje een overtrokken reactie. Apple heeft gekozen voor een combinatie tussen "reliability" en de mogelijkheid om 3rd party apps erop te zetten. Als dit op Sourceforge gezet zou worden, zou Apple op geen enkele manier de controle behouden. Door een app store op te zetten kunnen ze die controle wel uitvoeren. Alleen dat kost geld en vandaar die 30% die zij op apps pakken. Voor de gewone gebruiker is dat trouwens niet boeiend, tenzij ontwikkelaars die 30% gaan meerekenen in hun prijs.
Wat wel makkelijk gezegd was, was dat ontwikkelaars hun prijs op 0 zetten. Ik vraag me dat af: als ik een ontwikkelaar was, dan had ik mijn apps niet gratis gemaakt. Ik betaal wel $99 voor het pakket en die zou ik er toch minstens uit willen: ik hoef geen winst te maken maar het gaat me ook te ver om de hele wereld gebruik te laten maken van een app die ik ontwikkeld heb (en dus $99 betaald) zodat anderen die vervolgens mooi gratis kunnen gebruiken.
Wat wel makkelijk gezegd was, was dat ontwikkelaars hun prijs op 0 zetten. Ik vraag me dat af: als ik een ontwikkelaar was, dan had ik mijn apps niet gratis gemaakt. Ik betaal wel $99 voor het pakket en die zou ik er toch minstens uit willen: ik hoef geen winst te maken maar het gaat me ook te ver om de hele wereld gebruik te laten maken van een app die ik ontwikkeld heb (en dus $99 betaald) zodat anderen die vervolgens mooi gratis kunnen gebruiken.
Ik heb steeds meer dezelfde sentimenten. Ik was erg te spreken over over de Touch die gratis bij m'n GSM abonnement geleverd werd, maar als je dan meer wilt dan standaard en je voor simpele firmware upgrades (zoals bij de extra apps) moet gaan betalen begint Apple me steeds meer tegen te staan. Ze zijn nog erger dan microsoft ooit geweest is wat dat betreft, alles moet mac zijn (OS, hardware etc.) en als een andere partij een accesoire wil maken betalen ze zich blauw aan licenties en authentication chips die er in gepropt dienen te worden ....chrisO schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:29:
[...]
Stelletje oplichters daar bij Apple...dat je geld moet betalen voor een update en dan willen ze ook nog geld willen verdienen aan applicaties gemaakt door andere... ja ja ja...komen ze met "maar wij distribueren jouw applicaties", maar ze maken het niet mogelijk dit gewoon gratis via het internet te doen (sourceforge of iets dergelijks) ....
m'n iPod touch is m'n eerste en ook gelijk allerlaatste ding van Apple dat ik ooit koop.
-------
Waarom noemen mensen het een "firmware upgrade", dat is het helemaal niet. Een firmware upgrade is een upgrade waarbij de functies die er in zitten worden verbetered (bugs er uit gehaald, sneller maken oid). Dit is puur nieuwe functionaliteit toevoegen..
Apple MAG de update niet eens gratis een iPod touch eigenaren geven.. Daarbij betaal je ook voor je upgrade van Tiger naar Leopard, en daar hoor je dan weer niemand over. Bij elke software update waar nieuwe functionaliteit aan wordt toegevoegd, moet je betalen. (tenzij de hele app natuurlijk gratis is
)
Apple MAG de update niet eens gratis een iPod touch eigenaren geven.. Daarbij betaal je ook voor je upgrade van Tiger naar Leopard, en daar hoor je dan weer niemand over. Bij elke software update waar nieuwe functionaliteit aan wordt toegevoegd, moet je betalen. (tenzij de hele app natuurlijk gratis is
Alleen voor OSX, kost denk ik iets teveel werk om er ook een windows versie van te maken.Is er geen SDK die geschikt is voor Windows of heeft Apple daarvoor nooit SDK's gemaakt?
[ Voor 15% gewijzigd door Eswip op 07-03-2008 11:32 ]
Volgens mij betaal je bij Micosoft voor bijvoorbeeld Office ook de hoofdprijs. En dat is maar goed ook, want de ontwikkelkosten voor software is ook enorm.
Ik krijg bij sommige mensen iets door met dubbeltje en eerste rang
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Onzin!ReCreator schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 11:59:
Volgens mij betaal je bij Micosoft voor bijvoorbeeld Office ook de hoofdprijs. En dat is maar goed ook, want de ontwikkelkosten voor software is ook enorm.
En de update bevat onder andere dus veiligheids updates zoals WPA2....dat is geen nieuwe functionaliteit dat is voor de veiligheid en daar moet je dus als iPod Touch eigenaar voor dokken, omdat je volgens Apple te gierig was om de volle mep te betalen voor een iPhone...Quote van nieuws op de frontpage
Bezitters van de iPhone hoeven hier niets voor te betalen, terwijl de eigenaren van de iPod touch wel een nog onbekend bedrag zullen moeten betalen.
Dat zou net zoiets zijn als dat je voor SP1 voor vista moet betalen tenzij je de ultimate versie hebt....als Microsoft dat zou doen, klaagt de hele wereld en scheld iedereen MS verrot...maar van Apple pikt men het gewoon....
Toen je de iPod toucb kocht, WIST je dat er geen WPA2 op zat.. dus er is helemaal NIKS mis mee dat er geld voor wordt gevraagd. Echt, doe aub niet zo naief, dan moet je maar naar een communistisch land gaan verhuizen, heb je dit probleem ook niet meer.chrisO schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:23:
[...]
Onzin!
[...]
En de update bevat onder andere dus veiligheids updates zoals WPA2....dat is geen nieuwe functionaliteit dat is voor de veiligheid en daar moet je dus als iPod Touch eigenaar voor dokken, omdat je niet de volle mep wou dokken voor een iPhone...
Dat zou net zoiets zijn als dat je voor SP1 voor vista moet betalen tenzij je de ultimate versie hebt....als Microsoft dat zou doen, klaagt de hele wereld en scheld iedereen MS verrot...maar van Apple pikt men het gewoon....
Geef me dan eens een goede reden waarom iPhone bezitters de update wel gratis krijgen en iPod Touch bezitters door Apple weer lekker worden vergeten...Eswip schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:25:
[...]
Toen je de iPod toucb kocht, WIST je dat er geen WPA2 op zat.. dus er is helemaal NIKS mis mee dat er geld voor wordt gevraagd. Echt, doe aub niet zo naief, dan moet je maar naar een communistisch land gaan verhuizen, heb je dit probleem ook niet meer.
Ik heb niks tegen Apple...of ik had niks tegen ze....kocht een iPod en hoopte er veel plezier aan te beleven, vooral met die SDK die was aangekondigd...
En dan krijg je dat eerste nare gevoel dat je als bezitter moet betalen voor de January apps en dat terwijl de nieuwe iPod touches deze gratis al hebben. Dan laat Apple je als klant toch mooi in de kou staan...
Nieuwe kopers 'lokken' met de nieuwe apps terwijl de trouwe fans en klanten die hem al gekocht hebben in de kou staan....
@hieronder
Je betaald veel meer voor de iPhone, omdat je ermee kan bellen en smsen etc! Dat ze de kosten misschien op andere wijzen 'verwerken', is leuk voor Apple....maar bezitters van een iPod Touch kunnen dat niet zien en voelen zich mooi 'opgelicht' door Apple...
[ Voor 43% gewijzigd door chrisO op 07-03-2008 12:41 ]
Ze betalen vrijwel twee keer zoveel voor het apparaat t.o.v. iPod touch bezitters. Daarnaast worden de inkomsten op een andere manier verwerkt door Apple, dus mogen ze geen extra functionaliteit op een later moment toevoegen.chrisO schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:30:
[...]
Geef me dan eens een goede reden waarom iPhone bezitters de update wel gratis krijgen en iPod Touch bezitters door Apple weer lekker worden vergeten...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Omdat de iPhone dan bedrijfsmatig gebruikt kan worden en de iPod Touch daar niet voor bedoelt is maar meer voor de normale consumenten..chrisO schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:30:
[...]
Geef me dan eens een goede reden waarom iPhone bezitters de update wel gratis krijgen en iPod Touch bezitters door Apple weer lekker worden vergeten...
Ik heb niks tegen Apple...of ik had niks tegen ze....kocht een iPod en hoopte er veel plezier aan te beleven, vooral met die SDK die was aangekondigd...
En dan krijg je dat eerste nare gevoel dat je als bezittern moet betalen voor de January apps...terwijl de nieuwe iPod touches deze gratis al hebben...Dan laat apple je als klant toch mooi in de kou staan...nieuwe kopers 'lokken' met de nieuwe apps terwijl de trouwe fans en klanten die hem al gekocht hebben in de kou staan....
iPhone = telefoon
iPod Touch = mp3 speler
Ik ken niet veel bedrijven welke een mp3 speler als agenda gebruiken
De iPod Touch is ook niet in de markt gelegt om als zakelijk apparaat te gebruiken..
Daarom vragen ze er geld voor...
Eeuhm.. je blijft 2 jaar betalen voor je iPhone, daarom betaal je dus ook voor je software updates. Daarbij, zoals Hoedje al zei, mogen ze bij de iPhone nieuwe functionaliteiten toevoegen, omdat de mensen nog steeds aan het betalen zijn. Voor de touch MAG het niet eens gratis.chrisO schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:30:
[...]
En dan krijg je dat eerste nare gevoel dat je als bezitter moet betalen voor de January apps en dat terwijl de nieuwe iPod touches deze gratis al hebben. Dan laat Apple je als klant toch mooi in de kou staan...
Nieuwe kopers 'lokken' met de nieuwe apps terwijl de trouwe fans en klanten die hem al gekocht hebben in de kou staan....
@hieronder
Je betaald veel meer voor de iPhone, omdat je ermee kan bellen en smsen etc! Dat ze de kosten misschien op andere wijzen 'verwerken', is leuk voor Apple....maar bezitters van een iPod Touch kunnen dat niet zien en voelen zich mooi 'opgelicht' door Apple...
Waarom mogen ze de updates voor de Touch NIET gratis weggeven?Eswip schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:44:
[...]
Eeuhm.. je blijft 2 jaar betalen voor je iPhone, daarom betaal je dus ook voor je software updates. Daarbij, zoals Hoedje al zei, mogen ze bij de iPhone nieuwe functionaliteiten toevoegen, omdat de mensen nog steeds aan het betalen zijn. Voor de touch MAG het niet eens gratis.
Slecht nieuws voor iedereen die op een MobileScrobbler hoopte; als er niks op de achtergrond mag draaien zal dat niet gemakkelijk gaan worden helaas.Only one iPhone application can run at a time, and third-party applications never run in the background. This means that when users switch to another application, answer the phone, or check their email, the application they were using quits. (p. 16)
Is de SDK nou gratis te downloaden?
Daar staat onderaan gratis download. Ik ben geen ADC, kan ik er dan wat mee?
Ja hij is gratis te downloaden, echter als je er een betaalde applicatie mee wilt uitbrengen moet je $99,- dollar betalen.FerdiV schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:01:
Is de SDK nou gratis te downloaden?
Apple krijg dan ook per verkochte applicatie 30%.
Als je grais een applicatie wilt uitbrengen blijft dit gratis.
Geloof dat dat het zo een beetje is.
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Nee, als je een applicatie uit wil brengen moet je die $99 betalen, maakt niet uit of je de applicatie gratis maakt of niet. Als je een prijs instelt krijg je 70% van de opbrengst, breng je het gratis uit dan krijg je niets maar kost de distributie je ook niets behalve de initiële $99.
Wat betreft het betalen voor de iPod Touch updates; zoek even op 'Sarbanes-Oxley'. Erg irritant stukje wetgeving
Wat betreft het betalen voor de iPod Touch updates; zoek even op 'Sarbanes-Oxley'. Erg irritant stukje wetgeving

Nee, zie [iPhone SDK] Ervaringen & DiscussieReCreator schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:04:
[...]
Ja hij is gratis te downloaden, echter als je er een betaalde applicatie mee wilt uitbrengen moet je $99,- dollar betalen.
Apple krijg dan ook per verkochte applicatie 30%.
Als je grais een applicatie wilt uitbrengen blijft dit gratis.
Geloof dat dat het zo een beetje is.
- De Gratis SDK, hier kan je alleen je applicaties mee testen op de iPhone simulator, maar je applicatie kan niet op echte phones geinstalleerd worden.
- Standaard Program: De SDK die bij het $99/€99 lidmaatschap zit, hier kan je vanaf firmware 2.0 in juni ook mee testen op je echte iPhone en je kan je applicaties verspreiden. Zelfs om gratis applicaties te verspreiden moet je deze optie nemen.
- Enterprise Program: Voor $299/€299, bedoeld voor in-house applicaties van grote bedrijven (die waarschijnlijk intern wel buiten iTunes om verspreid mogen worden)
Deel 5 is al een tijdje open: [iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 5.
Dus deze mag wel eens dicht
Dus deze mag wel eens dicht

Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.