Gathering of Tweakers

Quicksearch
aka Apen-klootjes

Nadat er een feedback topic geopend is in DOC is het ook tijd om er hier 1 te openen.

Wat we graag van jullie willen horen is hoe we van dit subforum een nog gezelliger geheel kunnen maken, zijn er dingen die je anders wilt zien, of zijn er juist dingen die je absoluut niet veranderd wilt zien? Meldt het hier!

Is verder de scheiding tussen de verschillende andere subfora in Tweaking goed, of zien jullie liever een bepaald soort topics naar EL verdwijnen of juist naar DOC of CM? Ook dat kan je hier kwijt

Verder vinden we het natuurlijk ook leuk om complimentjes te horen ;)

Twynn wijzigde dit bericht 27-06-2006 11:46 (1%)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Reg. datum: 15 september 2004

ik vind het wel prima gaan eigenlijk. Sinds de duidelijke scheiding tussen TCA en DOC weet iedereen wel waar hij moet posten. Wat misschien wel een goed idee is: wat strenger modereren zoals dion_b dat wel doet in PMG en VB (sorry dion_b, maar dat valt me gewoon op O+ ) Er komen namelijk best wel een boel searchvragen voorbij en dat is (overal op GoT) wel wat jammer.
brul!

Apennootjes is gewoon wat chiller (of minder aanwezig :P ), als je een TR opgeeft dan moderate hij wel :)

quote:
Vandread schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:43:
Apennootjes is gewoon wat chiller (of minder aanwezig :P ), als je een TR opgeeft dan moderate hij wel :)
dat is wel zo, maar het is niet mijn stijl om mensen aan te geven. Een wat actiever mod beleid is misschien ook wel leuk ;)
aka Apen-klootjes

Ik mod hier expres wat losser als in DOC juist omdat we het gescheiden hebben om de drempel wat lager te maken, al ga ik hier alle search vragen sluiten, is wat mij betreft ook een beetje het doel van T&C weg... Het is gescheiden van het 'Die-Hard' gedeelte dus mag er ook wat meer n00b langskomen wat mij betreft, dit is geen vrijbrief om allerlei crap te posten, maar als het vraagje niet al te basic is, dan laat ik het topic wel gewoon open, het zakt dan vanzelf weg of de topic starter krijgt gewoon netjes antwoord...

Ik denk verder dat je het maken van een TR niet moet zien als mensen aangeven maar als helpen van mij ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties: [view][quote]

Door: Twynn Moderator DOC/TCA
Nog even een trapje omhoog voor de aandacht..

Er zijn nog maar weinig reacties hier in vergelijking met DOC, wat een veel rustiger forum is :)

brul!

DOC rustiger?
Qua tumult op het percentage posters daar is het een heftig forum met pittige discussies ;)

Persoonlijk vond ik DOC + TCA bijelkaar prima, misschien schrok het mensen af, maar nu mis ik het contrast en de variatie.
Hier gebeuren relatief gewone dingen, dus heb je ook geen extreme situaties :)

quote:
Twynn schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:18:
Nog even een trapje omhoog voor de aandacht..

Er zijn nog maar weinig reacties hier in vergelijking met DOC, wat een veel rustiger forum is :)

Ik denk dat dat vooral komt omdat in DOC iedereen elkaar kent, het zijn degenen die er altijd posten. Ik heb het nu dus over Waus, Petervandamned, Rol-Co en die mannen. De drempel licht ook veel hoger. Voor DOC moet je echt wat doen (Extreme methodes gebruiken). TCA is meer 'even een vraagje neerplempen over je temperatuur die ineens 10 graadjes warmer is terwijl er buiten een hittegolf heerst' ;)

Ik vind de grote topics in TCA wel weer een heel goed gegeven. Daar is meestal wel boeiende info te lezen :)
Reg. datum: 24 november 2005

Misschien werken aan tutorials? Omdat er zoveel mensen zijn die een bepaald ding hebben gedaan dat in een topic/pagina te plempen waar iedereen in een oogopslag alle informatie uit kan halen?

Don't flood, some people can't swim

I second that, zoals het vervangen van een GPU cooler oid. Checken wat veelgestelde vragen zijn en dat min of meer inventariseren & daar maybe stickys voor maken.
quote:
aramdin schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:55:
I second that, zoals het vervangen van een GPU cooler oid. Checken wat veelgestelde vragen zijn en dat min of meer inventariseren & daar maybe stickys voor maken.
Wat imo beter is is 1 sticky met alle guides, anders krijg je (net zoals op XS) eerst zo'n enorme lijst sticky's voordat je eindelijk de nieuwe topics voorbij ziet komen.

E6600 28B123||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||Seagate 320GB||Seagate 120gb||Thermalright cooled Koperen DICE tube te koop!

gathering of google
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
El Snorro schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:08:
[...]

Wat imo beter is is 1 sticky met alle guides, anders krijg je (net zoals op XS) eerst zo'n enorme lijst sticky's voordat je eindelijk de nieuwe topics voorbij ziet komen.
Idd beetje onoverzichtelijk dan :P. (en ook niet echt leuk)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

brul!

Hebben ze dan ook iets anders dan sticky's? :|
30K 06..... op naar de 33K

Misschien een naamsverandering van tweaking and cooling algemeen naar overklokken en algemene koeling oid een idee?
Veel mensen hebben denk ik niet door dat tweaken, overklokken betekend (oke, net iets meer dan dat, maar you get the point) hierdoor komen er veel mensen naar DOC ipv. TCA.

just my 2 cents :)

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

30K 06..... op naar de 33K

geen reactie :( jammer

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Zou het ook niet een kwestie van wennen zijn?

Ik moet toegeven dat we zelf ook wel met de naamgeving aan het rommelen zijn geweest.. 't idee erachter is echter dat het niet alleen over het oc-en van pc's mag gaan hier. Ook het aanpassen (= tweaken), simpele el-dingetjes en dat soort zaken horen hier thuis.

Random Access Maximized
Reg. datum: 05 april 2002

quote:
Twynn schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:25:
Zou het ook niet een kwestie van wennen zijn?

Wennen is alleen aan de orde bij mensen die de oude situatie hebben meegemaakt.
Nieuwelingen met een vraag over overklokken zien vaak alleen DOC, terwijl dat juist een niveau hoger is.
quote:
Ik moet toegeven dat we zelf ook wel met de naamgeving aan het rommelen zijn geweest.. 't idee erachter is echter dat het niet alleen over het oc-en van pc's mag gaan hier. Ook het aanpassen (= tweaken), simpele el-dingetjes en dat soort zaken horen hier thuis.

Dat kon toch ook in de tijd dat het één geheel vormde met DOC?
Daar kwam ook geregeld een voltmod voorbij omdat die voor het echte werk nu eenmaal nodig zijn.
aka Apen-klootjes

Zo.... en nu deze forum naam is aangepast willen we natuurlijk wel weten wat jullie ervan vinden ;)

Get Up Y'all!

Beter, veel beter. Tis gewoon duidelijker. Het viel me gelijk op: hey de naam is veranderd!
Na lang gezeur eindelijk het magische woord overclocking erbij :P. Goed werk :).

There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.

Random Access Maximized
Reg. datum: 05 april 2002

Hier kan ik maar één ding over zeggen: d:)b

Desondanks een kleine opmerking: TCO wordt in de PostHistory nog TCA genoemd.

http://www.infinityx.nl/upload/TCA.jpg

En natuurlijk onder je naam: 'Moderator DOC/TCA'. Afgezien daarvan alleen maar positief. :)

r00n wijzigde dit bericht 07-02-2007 13:53 (22%)

Reg. datum: 10 oktober 2004

Jep, nu is iig duidelijk waar het voornamelijk om gaat hier ;)

Over het gedoe met stickies e.d: misschien nuttig om de grootste 'verzameltopics' als een soort sticky altijd bovenaan te plaatsen. Daarbij denk ik aan bijvoorbeeld:
[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 31
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 5]
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3
[OC] ATI Radeon X1K Series - Deel 2
[WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI

Zo behoud je het overzicht (dus geen waslijst aan stickies), maar is dat wel het eerste wat je tegenkomt (zeker als je nieuw bent hier). Bovendien is de sticky dan ook meteen de guide (nl. de startpost) én het punt waar je vragen kunt stellen (het draadje) zonder een topic te openen.

Acties: [view][quote]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
Ik zit de volgende faq even door te lezen: Frequently Asked Questions TCO en ik merk dat hij erg outdated is. Bijv er staat dat alle intel procs gelocked zijn en er wordt een voorbeeld gegeven van 40mhz overclocken.

Misschien is een update van de hele faq wel op zijn plaats. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Wil jij een mooie TS maken in WM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

brul!

Ik begrijp het wel... Het is namelijk gewoon een pokkewerk zoiets te updaten, en aangezien Apen-nootjes een drukbezet persoon is kan ik begrijpen dat hij niet zo'n zin heeft daarin, dus hij zoekt vast vrijwillegers ;)
Da's Mi [ctrl-alt

offtopic:
Het is weer TCA \o/

offtopic:
Part of the "Saturnus, wwwhizz & Mi©hel GoT Terro® Squad" :+
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

IMHO --->

Er komen de laatste tijd heel veel topics over mensen die denken een probleem te hebben met de temperatuur van hun CPU.

Misschien dat zoiets: TRRoads in "Onbetrouwbare tempsensor cpu" kan worden opgenomen in de FAQ zodat deze topics niet meer nodig zijn?

Mensen denken dat er een probleem is, maar alleen omdat ze op internet hebben gelezen dat een hoge temperatuur (en dan denken ze aan 50 a 60 graden) slecht is voor de CPU. Ze hebben dus in feite helemaal geen enkel probleem....

I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws