Overclocking & Tweaking Feedback-topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Nadat er een feedback topic geopend is in DOC is het ook tijd om er hier 1 te openen.

Wat we graag van jullie willen horen is hoe we van dit subforum een nog gezelliger geheel kunnen maken, zijn er dingen die je anders wilt zien, of zijn er juist dingen die je absoluut niet veranderd wilt zien? Meldt het hier!

Is verder de scheiding tussen de verschillende andere subfora in Tweaking goed, of zien jullie liever een bepaald soort topics naar EL verdwijnen of juist naar DOC of CM? Ook dat kan je hier kwijt

Verder vinden we het natuurlijk ook leuk om complimentjes te horen ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Twynn op 27-06-2006 11:46 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 09:42
ik vind het wel prima gaan eigenlijk. Sinds de duidelijke scheiding tussen TCA en DOC weet iedereen wel waar hij moet posten. Wat misschien wel een goed idee is: wat strenger modereren zoals dion_b dat wel doet in PMG en VB (sorry dion_b, maar dat valt me gewoon op O+ ) Er komen namelijk best wel een boel searchvragen voorbij en dat is (overal op GoT) wel wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 11:10
Apennootjes is gewoon wat chiller (of minder aanwezig :P ), als je een TR opgeeft dan moderate hij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Vandread schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:43:
Apennootjes is gewoon wat chiller (of minder aanwezig :P ), als je een TR opgeeft dan moderate hij wel :)
dat is wel zo, maar het is niet mijn stijl om mensen aan te geven. Een wat actiever mod beleid is misschien ook wel leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik mod hier expres wat losser als in DOC juist omdat we het gescheiden hebben om de drempel wat lager te maken, al ga ik hier alle search vragen sluiten, is wat mij betreft ook een beetje het doel van T&C weg... Het is gescheiden van het 'Die-Hard' gedeelte dus mag er ook wat meer n00b langskomen wat mij betreft, dit is geen vrijbrief om allerlei crap te posten, maar als het vraagje niet al te basic is, dan laat ik het topic wel gewoon open, het zakt dan vanzelf weg of de topic starter krijgt gewoon netjes antwoord...

Ik denk verder dat je het maken van een TR niet moet zien als mensen aangeven maar als helpen van mij ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 08:46
Nog even een trapje omhoog voor de aandacht..

Er zijn nog maar weinig reacties hier in vergelijking met DOC, wat een veel rustiger forum is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
DOC rustiger?
Qua tumult op het percentage posters daar is het een heftig forum met pittige discussies ;)

Persoonlijk vond ik DOC + TCA bijelkaar prima, misschien schrok het mensen af, maar nu mis ik het contrast en de variatie.
Hier gebeuren relatief gewone dingen, dus heb je ook geen extreme situaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
Twynn schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:18:
Nog even een trapje omhoog voor de aandacht..

Er zijn nog maar weinig reacties hier in vergelijking met DOC, wat een veel rustiger forum is :)
Ik denk dat dat vooral komt omdat in DOC iedereen elkaar kent, het zijn degenen die er altijd posten. Ik heb het nu dus over Waus, Petervandamned, Rol-Co en die mannen. De drempel licht ook veel hoger. Voor DOC moet je echt wat doen (Extreme methodes gebruiken). TCA is meer 'even een vraagje neerplempen over je temperatuur die ineens 10 graadjes warmer is terwijl er buiten een hittegolf heerst' ;)

Ik vind de grote topics in TCA wel weer een heel goed gegeven. Daar is meestal wel boeiende info te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161336

Misschien werken aan tutorials? Omdat er zoveel mensen zijn die een bepaald ding hebben gedaan dat in een topic/pagina te plempen waar iedereen in een oogopslag alle informatie uit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
I second that, zoals het vervangen van een GPU cooler oid. Checken wat veelgestelde vragen zijn en dat min of meer inventariseren & daar maybe stickys voor maken.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
aramdin schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:55:
I second that, zoals het vervangen van een GPU cooler oid. Checken wat veelgestelde vragen zijn en dat min of meer inventariseren & daar maybe stickys voor maken.
Wat imo beter is is 1 sticky met alle guides, anders krijg je (net zoals op XS) eerst zo'n enorme lijst sticky's voordat je eindelijk de nieuwe topics voorbij ziet komen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
El Snorro schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:08:
[...]

Wat imo beter is is 1 sticky met alle guides, anders krijg je (net zoals op XS) eerst zo'n enorme lijst sticky's voordat je eindelijk de nieuwe topics voorbij ziet komen.
Idd beetje onoverzichtelijk dan :P. (en ook niet echt leuk)

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hebben ze dan ook iets anders dan sticky's? :|

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Misschien een naamsverandering van tweaking and cooling algemeen naar overklokken en algemene koeling oid een idee?
Veel mensen hebben denk ik niet door dat tweaken, overklokken betekend (oke, net iets meer dan dat, maar you get the point) hierdoor komen er veel mensen naar DOC ipv. TCA.

just my 2 cents :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
geen reactie :( jammer

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Twynn
Zou het ook niet een kwestie van wennen zijn?

Ik moet toegeven dat we zelf ook wel met de naamgeving aan het rommelen zijn geweest.. 't idee erachter is echter dat het niet alleen over het oc-en van pc's mag gaan hier. Ook het aanpassen (= tweaken), simpele el-dingetjes en dat soort zaken horen hier thuis.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Twynn schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:25:
Zou het ook niet een kwestie van wennen zijn?
Wennen is alleen aan de orde bij mensen die de oude situatie hebben meegemaakt.
Nieuwelingen met een vraag over overklokken zien vaak alleen DOC, terwijl dat juist een niveau hoger is.
Ik moet toegeven dat we zelf ook wel met de naamgeving aan het rommelen zijn geweest.. 't idee erachter is echter dat het niet alleen over het oc-en van pc's mag gaan hier. Ook het aanpassen (= tweaken), simpele el-dingetjes en dat soort zaken horen hier thuis.
Dat kon toch ook in de tijd dat het één geheel vormde met DOC?
Daar kwam ook geregeld een voltmod voorbij omdat die voor het echte werk nu eenmaal nodig zijn.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Zo.... en nu deze forum naam is aangepast willen we natuurlijk wel weten wat jullie ervan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:53
Beter, veel beter. Tis gewoon duidelijker. Het viel me gelijk op: hey de naam is veranderd!
Na lang gezeur eindelijk het magische woord overclocking erbij :P. Goed werk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hier kan ik maar één ding over zeggen: d:)b

Desondanks een kleine opmerking: TCO wordt in de PostHistory nog TCA genoemd.

Afbeeldingslocatie: http://www.infinityx.nl/upload/TCA.jpg

En natuurlijk onder je naam: 'Moderator DOC/TCA'. Afgezien daarvan alleen maar positief. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rone op 07-02-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125679

Jep, nu is iig duidelijk waar het voornamelijk om gaat hier ;)

Over het gedoe met stickies e.d: misschien nuttig om de grootste 'verzameltopics' als een soort sticky altijd bovenaan te plaatsen. Daarbij denk ik aan bijvoorbeeld:
[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 31
[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 5]
[OC] nVidia GeForce 7 Series - Deel 3
[OC] ATI Radeon X1K Series - Deel 2
[WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI

Zo behoud je het overzicht (dus geen waslijst aan stickies), maar is dat wel het eerste wat je tegenkomt (zeker als je nieuw bent hier). Bovendien is de sticky dan ook meteen de guide (nl. de startpost) én het punt waar je vragen kunt stellen (het draadje) zonder een topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Ik zit de volgende faq even door te lezen: Frequently Asked Questions TCO en ik merk dat hij erg outdated is. Bijv er staat dat alle intel procs gelocked zijn en er wordt een voorbeeld gegeven van 40mhz overclocken.

Misschien is een update van de hele faq wel op zijn plaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik begrijp het wel... Het is namelijk gewoon een pokkewerk zoiets te updaten, en aangezien Apen-nootjes een drukbezet persoon is kan ik begrijpen dat hij niet zo'n zin heeft daarin, dus hij zoekt vast vrijwillegers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176518

offtopic:
Het is weer TCA \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Er komen de laatste tijd heel veel topics over mensen die denken een probleem te hebben met de temperatuur van hun CPU.

Misschien dat zoiets: Anoniem: 178962 in "Onbetrouwbare tempsensor cpu" kan worden opgenomen in de FAQ zodat deze topics niet meer nodig zijn?

Mensen denken dat er een probleem is, maar alleen omdat ze op internet hebben gelezen dat een hoge temperatuur (en dan denken ze aan 50 a 60 graden) slecht is voor de CPU. Ze hebben dus in feite helemaal geen enkel probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
This is a sad day for our glorious forum!

ixl85 in "[WC] Het grote post je WC systeem topic"

ixl85 in "[WC] Het grote post je WC systeem topic"

Veel van de belangrijke mensen die actief zijn op het gebied van WC zijn niet blij met de gang van zaken over de topics. Voor mij is dit echt een stap in de verkeerde richting en zie mezelf veel minder helpen. Het kost nu teveel tijd en het is te "cloudy" om een goed overzicht te krijgen en je informatie gericht te posten.
Ik wil niet 29x het zelfde stomme stukje informatie posten aan 29 mensen die 29 topics maken.
Iedereen is altijd goed geholpen in ons mooie topic (Het grote WC topic), zelf users zoals Barzi (zoek maar eens) waar iedereen een schi*thekel aan kreeg.

Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat 'we' het topic terug zouden willen krijgen en het beleid herzien zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Idd persoonlijk mis ik het grote waterkoelings topic...

Nu krijg je allemaal losse topic's met vragen van mensen.
Want mensen missen nu de info om het zelf goed uit te zoeken :S
Je ziet het nu al gebeuren...

En idd zoals hierboven, het is niet leuk om iedere keer iedereen hetzelfde voor te kauwen.
Daar pas ik ook voor :S

Daarbij was het grote topic ook om er in het algemeen over te praten, dit kan nu dus niet...
En het verplaatst zich al een beetje naar post hier je WC setup...

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 16-07-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ixl85 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:41:

Ik wil niet 29x het zelfde stomme stukje informatie posten aan 29 mensen die 29 topics maken.
Daar ben ik zelf ook een beetje bang voor; een situatie die niet echt motiverend zal werken. Als er een vraag vaak langs kwam in het 'grote' topic, kon het worden opgenomen in de TS. Nu kan dit alsnog wel in het ervaringen topic, maar deze zal minder prominent aanwezig zijn in TCA en dus sneller over het hoofd worden gezien.

Het feit dat ook niemand daar nog in heeft gepost, geeft volgens mij ook aan dat er onduidelijkheid heerst over de scheidslijn tussen de subtopics. Ik denk dat daar uiteindelijk de 'Iemand ervaring met X'-vragen in terecht komen, wat snel verward zal worden met de 'wat moet ik kopen' vragen.

Het is even zoeken naar de nieuwe vorm, maar misschien valt het allemaal wel mee. Ik vertrouw erop dat de mods dit topic ook in de gaten zullen houden, dus laten we onze kritiek gefundeerd houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maak dan zowiezo mapjes en niet alles door elkaar :S
Want nu ben ik al echt de weg kwijt als je in TCA kijkt...

Vraagje, waarom mag dit dan eigenlijk wel?
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3

Dit is in feite een verkapt topic, er had ook het grote topic kunnen staan...
Idd het doel van het topic is de discussie er omheen, maar het gaat meer om adviezen richting mensen over bv buizen etc...

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 16-07-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Roamor schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:51:
[...]
Het feit dat ook niemand daar nog in heeft gepost, geeft volgens mij ook aan dat er onduidelijkheid heerst over de scheidslijn tussen de subtopics. Ik denk dat daar uiteindelijk de 'Iemand ervaring met X'-vragen in terecht komen, wat snel verward zal worden met de 'wat moet ik kopen' vragen.

Het is even zoeken naar de nieuwe vorm, maar misschien valt het allemaal wel mee. Ik vertrouw erop dat de mods dit topic ook in de gaten zullen houden, dus laten we onze kritiek gefundeerd houden. :)
Ok misschien posten ze het uiteindelijk wel goed, maar dan missen de mensen die niet in die topics kijken wel de informatie!
In het Grote WC topic ben ik bijv achter het geweldige product van D-tek gekomen en de shop http://www.chilledpc.co.uk.
Als iemand nu een D-tek koopt en naar het D-TEK topic oid gaat dan missen veel andere mensen dat.
Vervolgens post hij in dat topic zn ervaringen of vraagt iemand of de swifttec toch niet beter presteerd en je hebt weer een discussie waar andere mensen niet zo makkelijk bij kunnen.
Ook is het veel te veel werk om ~6 leuke WC topics bij te houden.
Ik heb nog een aantal leuke topics die ik bezoek maar ik heb ook veel andere dingen in mn leven te doen.
De vaart/gezelligheid/centralisatie is er uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-04 14:18
Is het eigenlijk niet gewoon mogelijk om 'n subforum te creeeren voor waterkoeling ofzo ? Tenminste als er genoeg animo is.

Dan is het voor degene die van alle WC-onderwerpen bij elkaar houden tenminste 'n beetje duidelijkheid. En voor de mensen die het overzichtelijker vinden om alle WC-onderwerpen gesplitst te houden is het dan ook goed te doen ?

Ik vind het zo 'n beetje jammer, ik vond het altijd gezellig om in het grote WC topic te posten, maar nu kun je niet ergens meer lekker de discussie aangaan en gewoon over íeder element van waterkoeling praten met elkaar en vragen stellen erover.

Ik vind het gewoon 'n beetje jammer dat de structuur (ook al was die misschien door de 'het grote WC' topic bezoekers zelf gemaakt, en dus niet voor iedereen overzichtelijk) weg is. Je wist dat je gewoon in het grote waterkoelingstopic aan kon komen zetten met iedere vraag en iedere opmerking, nu moet je eerst in TCA gaan kijken in welk topic je opmerking/vraag het beste past.

Nouja ik ben het wel eens met ixl .. maar dan vooral de gezelligheid is er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ben het volledig met bovenstaande mensen eens. Het is ook absoluut niet zo dat het grote waterkoelingstopic een zootje was. Alle (ook simpele) vragen werden normaal beantwoord en er was over het algemeen weinig offtopic gedoe. Goede discussies over dingen welke toch belangrijk kunnen zijn in een setup.

Daarbij was het grote topic ook om er in het algemeen over te praten, dit kan nu dus niet...

De vaart/gezelligheid/centralisatie is er uit!

Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat 'we' het topic terug zouden willen krijgen en het beleid herzien zou moeten worden.
mee eens _/-\o_

Ik vrees dat TCA een soort CSL gaat worden op deze manier. Voor elke vraag/budget een compleet nieuw topic en na een tijd als die topics zijn weg gezakt niet de search gebruiken maar een nieuw topic met precies dezelfde vraag openen, waardoor een gigantische wildgroei ontstaat en na verloop van tijd er mensen beginnen te klagen dat er geen mods aanwezig zijn om dingen dicht te gooien of om HK-reacties te verwijderen.

Ik hoop het toch van harte niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

" Is het eigenlijk niet gewoon mogelijk om 'n subforum te creeeren voor waterkoeling ofzo ? Tenminste als er genoeg animo is. "

Waterkoeling valt gewoon onder koeling, geen probleem dus ?
Je gaat toch ook niet bij vervoer voor elk merk een ander subforum maken.

Over het algemeen maakt het me niet uit, maar de laatste tijd ging het heel erg offtopic met halve chatsessies erdoor heen. Ging heel veel pagina's nergens meer over.

En ja, ook in "Het grote.." werden vragen meerdere keren gesteld. Hetzij in vorige delen, maar achja ; daar is de search toch voor ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
k8skaaay schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:38:
" Is het eigenlijk niet gewoon mogelijk om 'n subforum te creeeren voor waterkoeling ofzo ? Tenminste als er genoeg animo is. "

Waterkoeling valt gewoon onder koeling, geen probleem dus ?
Je gaat toch ook niet bij vervoer voor elk merk een ander subforum maken.
Watercooling is toch wel wat specifieker dan een koperen luchtkoelertje denk je niet?
Een subforum krijgt veel van de zelfde problemen als een centraal koel topic. Met name het overzicht en makkelijk reageren is weg.
Ik denk dat het makkelijker en sneller is als we gewoon 1 wc topic hebben.
Over het algemeen maakt het me niet uit, maar de laatste tijd ging het heel erg offtopic met halve chatsessies erdoor heen. Ging heel veel pagina's nergens meer over.
Nee juist niet, ik vind jou (serieus) heel negatief over het topic.
Het ging juist over Chilled PC UK en hun goede hulp tegenover ons tweakers, een lekkende Pilske (waar moeten die berichten nu? in het leuke "Help ik lek topic" :/ :| ;(
Daarna was er een kleine tak naar drivers installeren en formateren, dit bestond slechts uit 3 a 4 posts ofzo... maar dat trekt zichzelf toch wel recht.
Zoals je kan zien was dat al gebeurt doordat iemand met tehoge stressed temps kwam met zn Bigwater setje.

Ik ben al vanaf Topic nummer 10 actief en las al langer (nummertje 7 ofzo), ik heb het nooit onoverzichtelijk gevonden. En kleine aftakkingen zul je altijd hebben. Dit topic was zo goed geregeld dat het zichzelf in stand hield.
De TS was echt waardevol...

Ik vind het echt klote dat het nu zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind het leuk om mensen te helpen met vragen over waterkoeling. Ik vind alleen het WC topic zoals het was een stuk relaxter. Het WC topic stond gebookmarked op de laatste pagina en op die manier keek ik vaak ff of er nog wat te doen was. Nu met allemaal losse topics vind ik het er niet beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Inderdaad het grote wc topic was echt een topic waaraan iedereen een voorbeeld kon nemen.
Alle vragen centraal op 1 punt, de gebruikers die er alles vanaf wisten hadden nu één topic waarin ze alle vragen konden vinden. Nu moeten ze het hele subforum gaan doorspitten waar ze geen tijd/zin voor hebben.

Jammer, deze beleidswijziging :N :/

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

ixl85 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:05:
[...]
[...]
Nee juist niet, ik vind jou (serieus) heel negatief over het topic.
Het ging juist over Chilled PC UK en hun goede hulp tegenover ons tweakers, een lekkende Pilske (waar moeten die berichten nu? in het leuke "Help ik lek topic" :/ :| ;(
Daarna was er een kleine tak naar drivers installeren en formateren, dit bestond slechts uit 3 a 4 posts ofzo... maar dat trekt zichzelf toch wel recht.
Zoals je kan zien was dat al gebeurt doordat iemand met tehoge stressed temps kwam met zn Bigwater setje.
Nou, die berichten zoals "Mn waterkoeling lekt" voegt dus niets toe aan een groot topic.(Hoe erg het voor de persoon in kwestie ook is, maar ik ga er echt niet om zitten treuren en lopen troosten, damn dat zou wat zijn.) Daarom (oa.) vind ik het beter om het op te splitsen plus dat ik gewoon achter de policy hier op tweakers sta. Kijk, je bent lid van een forum en je dient je maar aan de regels te houden. Ben je het er niet mee eens, goed dat kan ! En dat wordt hier in dit topic ook geplaatst. Maar de policy is zeker niets voor niets veranderd.

Gooo Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
k8skaaay schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:47:
[...]

Nou, die berichten zoals "Mn waterkoeling lekt" voegt dus niets toe aan een groot topic.
Jawel hoor... Maar mensen kijken niet verder.
Je leert van fouten, zie hier:
Het Grote Waterkoelingstopic deel 23
:? Lekkende O-ringen.

Ervaring van ixl85 in "[WC] Het grote waterkoelings topic deel ...", over de Tank-O-Matic of Coolplex reservoirs.

Werkwijze:
Draai de kant met de lekkende O-ring van je reservoir af.
Droog je dop goed, haal de O-ring er af en droog deze ook.
Ga vervolgens met je nagels door de schroef-groeven om deze goed droog te krijgen.
Doe het zelfde op de plek waar de O-ring zat.

Doe vervolgens het zelfde bij je reservoir. Maak hier dus alles schoon en droog en vooral de schroef-groeven waar vaak het water in blijft haken.

Doe de O-ring weer terug op de dop en schroef het geheel terug op zijn plaats (wel goed aandraaien).
Zo heeft pilske het ook opgelost door er extra rubbers tussen te doen. Mooie tip.
En waarom zou dit, ookal zou er geen oplossing voor zijn, niet behulpzaam zijn?
Misschien is dit wel een fout in het product, of misschien kunnen wij pilske wel helpen door hem tips te geven.
Zoiets maakt een community, niet door alles in hokjes te stoppen en een totaal regiem op te zetten.
Zo word ons mooie topic een nederlandse nieuwbouwwijk.
Niemand vind het wat maar woont er wel in, alles netjes geordend en vaak nog onoverzichtelijker dan de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
k8skaaay schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:47:
[...]

Nou, die berichten zoals "Mn waterkoeling lekt" voegt dus niets toe aan een groot topic.(Hoe erg het voor de persoon in kwestie ook is, maar ik ga er echt niet om zitten treuren en lopen troosten, damn dat zou wat zijn.)

.....
Oftewel je mag hier alleen nog serieuze zaken posten, als je reservoir lekt dan is dat jou probleem, moet je het maar oplossen zonder dat (én de oplossing) mee te delen.
Zo'n posts houden naar mijn mening het topic 'n beetje in leven, en je ziet ook dat er dan vanuit 'n bepaalde vaste groep mensen meteen reacties komen hoe je het goed op kunt lossen.

Sure er worden vaak vragen dubbel gepost, maar ieder geval zal specifiek van aard zijn. En als ze dat niet zijn staan de antwoorden op de meest voorkomende vragen al in de enorme startpost. Die werd ooit niet doorgelezen door mensen die 'n vraag in het grote waterkoelingstopic postten maar dat werd ze dan duidelijk, doch vriendelijk, verteld.

Door het grote waterkoelingstopic op te splitsen in allemaal kleine sub-topics die voor een grote chaos zorgen en ook de neemt dit het plezier weg van het posten. Het was eerst 'n beetje van er zit waarschijnlijk toch wel iemand uit de groep waterkoelers in het topic te lurken en de vraag werd altijd vrij snel beantwoord (soms over het hoofd gelezen).

Door het grote WC topic op te breken breek je eigenlijk ook die groep op die dan minder plezier krijgt in het posten van oplossingen op vragen van users. Sure policy is policy dat snap ik ook nog wel, maar 't kan niet zo zijn dat dat het ook de bedoeling is om met die policy 'n behulpzame groep mensen het moeilijker te maken (wat wel uit de reacties blijkt die hier nou allemaal worden geplaatst).

Daarom wil ik de modjes verzoeken om een uitzondering te maken voor het grote waterkoelingstopic, omdat dit voor een behoorlijke groep tweakers een makkelijke manier was om over álle aspecten van waterkoeling met elkaar te discussiëren én elkaar met waterkoeling verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ben het met pilske eens.

Het waterkoelingstopic was gewoon top en moet blijven.
Maar dat zal wel niet, alles moet ineens veel 'professioneler' gebeuren op t.net de laatste tijd.. Jammer, gaat ten koste van de community vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
El Snorro schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:45:
Ben het met pilske eens.

Het waterkoelingstopic was gewoon top en moet blijven.
Maar dat zal wel niet, alles moet ineens veel 'professioneler' gebeuren op t.net de laatste tijd.. Jammer, gaat ten koste van de community vind ik.
Dat zou ik op zn minst vreemd vinden.
Wij (voor een groot gedeelte) maken het WC topic, ik hoop toch echt dat er wel naar de users geluisterd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
Daarom probeerde ik ook door middel van mijn pleidooi & uitleg over het WC topic de modjes te overtuigen van het nut van dat grote waterkoelingstopic.

Tuurlijk zijn de regels de regels en blijft de policy bestaan, maar het moet toch niet zo zijn dat dalijk de helft, of meer, van de waterkoelers (die er verstand van hebben) hier vertrekken omdat ze het gewoon onoverzichtelijk vinden om iedere keer dezelfde reply te moeten geven maar dan in 15 verschillend topics.

Daarom hoop ik dat de modjes misschien 'n uitzondering zouden willen maken voor het grote waterkoelingstopic. Al is het alleen maar om de pro WC'ers erbij te houden zodat ze makkelijk op een plaats op vragen antwoorden kunnen geven en met elkaar lekker kunnen discussieren over wat nou het beste blokje atm is enz enz enz.
kortom: laat het grote WC topic blijven (of iig terugkomen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
* Twynn gaat even een balletje opgooien.
Ik beloof niks, maar ik zie zelf nog steeds de meerwaarde van centrale waterkoelings-topics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
We wachten in spanning af :)

Nog een argument: Iedereen vult elkaar altijd aan :) Het antwoord wordt gegeven maar vaak heeft iemand anders nog een klein stukje met leuke/belangrijke/handige informatie. Dit zijn vaak juist de dingen waar je wat van kan leren of waar je wat aan hebt. Daarom liepen de topics vaak ook snel vol. Sommige noemen dit (slow)chatten maar voglens mij hoort het er gewoon bij. Dit zal een stuk minder worden als er allemaal aparte topics komen.

Ook denk ik dat er in allemaal losse topics een hoop reacties komen waar de TS niks aan heeft. Natuurlijk zijn er veel mensen die wel goed meehelpen maar ik zie ook vaak genoeg met reacties als: ''Denk ik, toch?'' enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Twynn schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:52:
* Twynn gaat even een balletje opgooien.
Ik beloof niks, maar ik zie zelf nog steeds de meerwaarde van centrale waterkoelings-topics..
Mooi zo :) Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Nu is weer een half wc topic met tips voor goede shops?
In het grote wc topic was alles centraal, veel beter imo...
En in de startpost van dat topic was gewoon werkelijk alles te vinden, die was gewoon uber goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
jup true, ik ben nu nog wel 'n beetje aan het posten .. maar ik merk dat het op deze manier gewoon helemaal niet meer aantrekkelijk is om ff iemand te helpen. Ik zat nou in dat shops topic over die gutschein te posten, daarna weer naar een topic van iemand met 'n budget van 250 euro met dezelfde mededeling.
Het loopt op deze manier 'n beetje langs elkaar heen en naar mijn mening is dit ergere forum vervuiling, steeds hetzelfde bericht, maar aan een ander persoon in 'n ander topic, posten.

Hopelijk zien meer modjes de meerwaarde van het centrale waterkoelingstopic en mag het terugkomen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 11:08
Hoewel ik weinig tot niets bijdroeg aan het topic, kwam ik de laatste tijd wel regelmatig langs om ff het topic te checken. Lekker alles over waterkoeling verzameld. Nu is dat overzicht helemaal weg en blijft het niet meer bij even snel 1 topic lezen.

+1 voor het grote WC topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Idd, en wat er word gezegt over de "grote topics" dat mensen minder snel vragen durven te stellen was bij ons in elk geval onzin.
Veel beginners kwamen met hun vragen en werden (soms) in 3 posts geholpen tot het kopen van hun set.
Nu moet er een topic voor komen, wachten of er iemand reageert, ondertussen andere input missen van mensen die misschien net een setje hebben gekocht (want die posten dat in hun eigen topic waar iemand anders dan misschien niet kijkt).

Wat btw nergens over gaat:
[Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes
Ok, check dit:
n dit topic is het mogenlijk om je ervaringen te delen met een bepaald component van je waterkoeling of met een bepaald waterkoelingssetje. Uiteraard is discussie gewenst over deze setjes ;)
dan
Het gedeelte hieronder is gecopy-pasted uit Het Grote Waterkoelingstopic deel 23
Wie gaat dat nu zo lekker algemeen maken? Waarom staat alles er zomaar in, dat hoort hier niet.
Wie gaat dit aanpassen? en onze creds zijn weg
dan:
Het is in dit topic dus niet de bedoeling om vragen te stellen, maar om ervaringen uit te wisselen en om ervaringen te vragen!
:? Wat een onzin! (en lekker tegenstrijdig) Een ervaring kan toch ook een kapot pompje zijn 8)7 of temps die tegen vallen. Of de shop waar je hem koopt.
Vroeger zat het allemaal makkelijk bij elkaar.
Net als Pislke zegt; Je kan elkaar veel minder goed aanvullen (centralisatie) waardoor er veel dubbele dingen komen, dingen die misschien wel niet kloppen (vaak weten mensen basis dingen niet of is er verwarring over)

User 1: Hey hoe is het met je coole set, zijn je temps goed?
User 2: Ja zeker wel, zoals je hier in "User zoekt set voor ~500euro" Kan zien bestaat mijn setup uit de volgende onderdelen uit.
Vervolgens kan je hier: [WC] Het grote post je WC systeem topic lezen hoe hij presteert en er uit ziet.
Dit was mijn post en meer mag je niet vragen wat in principe weet je alles al van mijn set, wel had ik btw een lek in mn cpu-blok
User 1: Ow een lek zeg je? Hoe had je dat dan opgelost?
User 2: Ja dan moet je kijken in het Help ik lek topic!
User 1: Waarom gebruik je btw 8x0 slangen van pur en niet van pvc?
User 3: Ja idd ik heb tygon en dat is sowieso beter dan pur.
User 4: Hey btw ik heb een tip om je plexi cover te maken voor je cpu.
User 5: Ik heb ook nog een goed middeldje om plexi covers dicht te maken, gekocht bij de Doe het zelf zaak in schubbekutveen.

En daar zijn we weer met een algemeen topic. Zelfs de TS is algemeen... :|

En btw:
[WC] Black Ice GT Xtreme 240 ophanging ?
:'( Dat kon vroeger to zooo snel en simpel verholpen worden.
De user begint zelf al:
Even een korte vraag over de boringen van een Black Ice GT Xtreme 240,
Wat jammer dit nu, ik ga daar echt niet reageren. Voor je het weet is mn Myreact niet meer overzichtelijk en zit ik s'avonds 3 uur al mn topics door te lezen waar het niet eens gezellig is. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door ixl85 op 17-07-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, heel loos topic :S

Wat hierboven gezegd wordt is de spijker op zn kop.
Het werd juist centraal gehouden!

Zoals idd die rad ophanging, de vragen over setjes etc, allemaal losse topics...
Ik reageerd dr ook niet op... Geen zin in om die topics allemaal langs te gaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb het vandaag nog wel gedaan maar moet zeggen dat ik er nu al niet meer aan begin (na 2 dagen). Het geeft geen gevoel van voldoening dat je iemand kan helpen

Verder stop ik met zeuren en ga wachten tot hét grote topic weer open is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-05 13:26
Ik sluit me volledig aan bij de mening die de mensen boven mij hebben, al post ik zelf niet zo veel ik lees wel altijd lekker mee, en dat wordt me nu eigenlijk een beetje onmogelijk gemaakt.

'Mac Pro' & Blackbook 1st generation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 21:49
Follie schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 08:42:
Ik sluit me volledig aan bij de mening die de mensen boven mij hebben, al post ik zelf niet zo veel ik lees wel altijd lekker mee, en dat wordt me nu eigenlijk een beetje onmogelijk gemaakt.
Helemaal mee eens, ik ben niet één van de fanatieke poster hier op het forum. Maar het topic stond in mijn favorieten zodat ik elke dag even snel een blik kon werpen om te kijken of er nog nieuwe posts waren.

Het gebruik van verschillende topics vindt ik vele malen onoverzichtelijker dan één groot topic. Zoals te lezen in de verschillende posts hierboven ben ik niet de enige die er zo over denkt.

Mijn mening is terug met _/-\o_ Het Grote Waterkoelingstopic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok... laat ik dan als de grote boeman die het Grote waterkoelingstopic heeft gesloten eens reageren :)

Zoals jullie allemaal weten is dit laatst doorgevoerd: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

Dit heeft ook voor het grote waterkoelingstopic gevolgen gehad namelijk het sluiten. Nu was het echter wel zo dat ik ook een beetje moeite daarmee had dus heb ik gelijk een tweetal topics geopend namelijk de volgende:

Wijs elkaar hier op een goede shop of aanbieding mbt. WC

Deze twee topics dekken met z'n tweeen de complete lading van het grote waterkoelingstopic af minus alle vragen. Ervaringen met waterkoeling, tips en trics kunnen dus in het tweede topic. Echte vragen horen thuis in een appart topic, zodra een topic te simpel is zal deze dus ook gewoon dicht gaan.

Even kort samenvatten:
- Grote topics willen we niet meer op GoT
- Er is eigenlijk niets veranderd als de naam, het grote waterkoelingstopic == [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes minus een heeel klein beetje shop ervaringen, dit moet nu in een appart topic
- Was een vraag vroeger te simpel om in een appart topic te plaatsen dan is daar nu simpelweg geen ruimte meer voor, er moet gewoon beter gezocht worden.

Ik hoop dat dit het een en ander duidelijker maakt, ben je het er nog niet mee eens laat het dan weten met een goede reden, dan zullen we er natuurlijk serieus naar kijken...

(overigens is het de bedoeling dat ik een aantal topics ga mergen met het ervaringen topic zodat het doel ook wat duidelijker wordt, maar 'k heb momenteel geen PC (iets met blikseminslag enzo :X )

[ Voor 6% gewijzigd door Apen-nootjes op 18-07-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
nouja het is mij iets duidelijker, maar is het sluiten van het grote waterkoeling topic dan gewoon 'n zaak geweest van:

'het moet, maar jullie mogen in xxx weer verder gaan'

Want hoe je het ook wendt of keert, in dat [Ervaringen] topic zullen binnen de korste keren ook weer vragen worden gesteld die er nét wel nét niet bij horen en die misschien hun eigen topic hadden moeten openen óf beter hadden moeten zoeken.

Dus wat was dan het nut van 'Het grote waterkoelingstopic' sluiten en er een '[Ervaringen] (het grote) Waterkoeling en onderdelen/setjes (topic)' van te maken?
Binnen de kortste keren ontaard het daar dan in 'n mod-fest waar de modjes maar heel de tijd aan moeten komen om mensen die hun complete setup posten erop te wijzen dat ze 'n eigen topic moeten openen.

Nouja, al die waterkoelingstopics afstruinen in TCA, heb ik nou al gemerkt, is niet echt mijn ding en dat zal voor mij dan ook snel ophouden.

---- edit:

Ik wil dan alleen nog even zeggen dat de topicstart van het [Ervaringen] topic uuhm ja niet echt de lading dekt. Het is de bedoeling dat we in dat topic setjes en waterkoelingsproducten bespreken met elkaar. Maar in de TS staan allemaal oplossingen op veelvoorkomende vragen, maar het is juist de bedoeling om mensen de antwoorden op die vragen op te laten zoeken in voorgaande grote waterkoelingstopics .. juist ?

[ Voor 18% gewijzigd door Pilske op 18-07-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Oplossingen zijn een deel van de ervaring die je met een set of product kan hebben dus kunnen daardoor prima in het topic. Het nut van het sluiten en anders genoemd openen was dus het globale beleid aanhouden en dus geen 'grote' topics meer te hebben, wat ik ook had kunnen doen was het grote topic hernoemen naar het ervaringen gedeelte, maar omdat de vragen niet meer zo snel gesteld moeten worden in het grote topic maar in losse topics heb ik dat voor de duidelijkheid niet gedaan. Overigens is het niet zo dat elke vraag die ik in het topic zie gelijk weg gemodereerd gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
In principe slaat het dus nergens op en gaan we gewoon door. Alleen de kleine vragen worden ergens anders gesteld.
Maargoed, zoals al eerder is gezegd: Je verliest zo wel het overzicht en de hoeveelheid mensen die er op gaan reageren (als er meerdere nikszeggende topics zijn). Ook is het onhandig om op een centrale plek de informatie te gaan verzamelen die in de kleine topics besproken worden en of opgelost worden.

Persoonlijk vind ik het nog steeds geen goede actie. Ook vind ik het raar dat er nog geen link staat in het oude WC topic.
:/

/edit
Over de TS, wat pilske al zegt:
Mensen zullen minder snel in een "setjes ervarings topic" gaan kijken voor info ipv "Het alles omvattende , super deluxe Watercool topic"
Een sticky of aangepaste FAQ zal ook niet voldoen aangezien er nog eens het een en ander veranderd...

[ Voor 20% gewijzigd door ixl85 op 18-07-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het WC topic zoals het was werkte voor iedereen prima. Je kon met z'n alle de vragen beantwoorden en dicussies voeren over van alles en nog wat qua waterkoeling. Het was gewoon een erg leuk topic voor iedereen die zich bezig houd met waterkoeling. Voor mij is de lol er wel af met allemaal losse topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
^^ idd!

Kijk, ik snap de opzet allemaal wel hoor... maar de Reserator en de Bigwater hadden al een appart topic, mooi! Dat is namelijk wel redelijk "speciaal", de reserator is passief en zalman en de Bigwater wil je gewoon niet hebben.
Toch kwamen de mensen vaak naar "Ons grote topic" om dingen te vragen. Ra ra waarom...
Het was al gescheiden alleen niet zo stom als nu.

Ik zag net vanaf de frontpage dit:
[WC] Heeft een gescheiden water circuit veel nut?
Een topic voor deze vraag... normaal werd ie gewoon goed behandeld, nu moet er een topic voor open. Vind ik echt overbodig, hier komt echt geen anderhalve pagina discussie uit, het zijn meer weetjes en feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

Moet je dan anderehalve pagina discussie krijgen ?
Een feit is een feit, dus daar valt dan niet over te discussieren.

Overigens, er wordt nu wel geklaagd over 'De vragen worden meerdere keren gesteld', maar dat was ook in 'Het grote topic' aan de hand, mensen die niet eens de zoekfunctie gebruiken. Scheelt denk ik ook wel, met een beetje fatsoenlijke zoekquerys kan je al een heel eind komen. Voor de 'nieuwe' vragen kan gewoon een nieuw topic geopend worden en de vraag beantwoord worden etc. Moeilijk he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@k8skaaay. Zoals het nu is heb je toch je zin al. Het heeft geen zin om er nog verder op in te gaan.

Vrijwel iedereen die actief bezig is met waterkoeling vind het WC topic zoals het was gewoon 10x beter dan hoe het nu is. Vandaar dat wij proberen aan te geven dat het nu voor iedereen lastig en onhandig is geworden.

Voor mij en een aantal andere mensen houd het zoals het nu is gewoon op. Of wordt het in ieder geval een stuk minder leuk en intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

ella 👌

PilatuS schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:59:
@k8skaaay. Zoals het nu is heb je toch je zin al. Het heeft geen zin om er nog verder op in te gaan.

Voor mij en een aantal andere mensen houd het zoals het nu is gewoon op. Of wordt het in ieder geval een stuk minder leuk en intressant.
Mijn zin? Nee hoor, ik leef gewoon de policies (regels !) na hier. Was deze policy niet toegepast, was het mij ook goed.

Ik snap alleen niet waarom mensen gaan zeuren terwijl er _gewoon_ een andere policy wordt toegepast. Ok, frustraties kan , maar de policies worden hier echt niet zomaar veranderd. Daar is zeker wel over nagedacht.

sigh&burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als we dan toch zo blijven, maak dan ook onderverdelingen in het TCA gedeelte.
Eentje voor wc, luchtkoeling etc etc...
Dan wordt het nog een stukje overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik vind het trouwens wel goed dat er een apart topic is gekomen voor winkelervaringen. Met name op WC gebied zijn er ook vlak over de grens vaak interessante dingen te vinden, wat imho al langer een apart topic had gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Shops zijn goed, in een ander topic... maar ze mogen nog wel vermeld worden vind ik hoor (gewoon wat info dat je bijv gaat bestellen) Ik zie het Shop topic ook meer als een soort survey. Net als "post je wc systeem hier" topic, gewoon data...
Dat is allemaal prima, maar we moeten wel een ouwehoer/alles topic hebben, dat werkt tenminste!
Maargoed, ik heb net even gereageerd in een ander topic en we krijgen nu echt waar ik bang voor was:
[idee] Een of meerdere slangen?

Mensen die niet genoeg info geven, users die rare dingen gaan zeggen en een tekort aan WC-diehards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehm mis is het wel handig om dan bepaalde belangrijke topics sticky te maken :S
En maak subforums, maakt boel ook overzichtelijker...
Tis namelijk best een bende zo met waterkoeling meuk en oc meuk door elkaar.
Dat zie je ook nergens anders...
Ik zou het voorbeeld van XS volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Is het niet misschien handig om waterkoeling onder DOC te laten vallen. Ik weet dat het niet echt die-hard is maar als ik nu naar de lijst in TCA kijk is het echt een zooitje in mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Als de policy dan toch niet veranderd:
Lucht en water is als appels en peren en pc's en apples.
Daarom hebben de apple mensen een appart subforum... Nu wij nog :+
is: [Watercooling: Verfrissend stil] niks :D :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:15
ik bevind me nu voor het eerst in dit forum en ik zit me rot te zoeken. Misschien is het handige om ook de verschillende tooltjes die je overal in de screendumps voorbij ziet komen via een linkje beshcikbaar te maken.
Ik doel daarbij op core-temp, orthos, cpu-z, enz... (deze zag ik toevallig in het Q6600 topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Uhm, je hebt toch de namen? Simpel weg invoeren op google voor de laatste versie is het simpelste lijkt me. De ene gebruikt Coretemp, de ander Speedfan, tja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
ixl85 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 22:58:
Uhm, je hebt toch de namen? Simpel weg invoeren op google voor de laatste versie is het simpelste lijkt me.
[...]
Is dat niet het geval met alle linkjes in de FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Uhm, waar heb je het nu over? De FAQ van got heeft idd linkjes ja, naar andere pagina's van got.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Anoniem: 134214 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:24:

Ehm mis is het wel handig om dan bepaalde belangrijke topics sticky te maken :S
Hier ben ik het mee eens. De term die we op GoT hanteren is stucky, maar er wordt mijns inziens te weinig gebruik van gemaakt. In TCA is bijvoorbeeld alleen dit topic een stucky, terwijl het met oog op overzichtelijkheid een goed idee zou zijn om van bepaalde topics met veel informatie van grote toegevoegde waarde een stucky te maken.

Enkele voorbeelden van dergelijke topics:

[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 9]
[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 34
Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic

De mogelijkheid is er al en het werkt in ieders voordeel. Kan een mod zijn licht hierop laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd :Y

Zou een zeer duidelijke toevoeging zijn.
Want belangrijke topics zakken nu gewoon weg omdat mensen om van alles en niks topics maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
ixl85 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:09:
Uhm, waar heb je het nu over? De FAQ van got heeft idd linkjes ja, naar andere pagina's van got.
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt.
Ik bedoel zo'n stuk van de TCA FAQ als:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25037323

Om dan de gebruikte software er ook bij te plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door jvdmeer op 26-07-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 21:43
Ik vind ook dat er nu veel te veel wildgroei is van topics, nu kan elke malloot z'n eigen topic openen genaamd: ik wil waterkoeling - waar te beginnen.
- Was een vraag vroeger te simpel om in een appart topic te plaatsen dan is daar nu simpelweg geen ruimte meer voor, er moet gewoon beter gezocht worden.
maar nu lezen mensen dus echt helemaal niet meer voordat ze gaan roepen. vroeger kon je tenminste nog wijzen naar de TS voor info, maar nu? Dan mag je het hele verhaal van voor af aan weer gaan uitleggen, soms doe ik het met plezier maar nu vind ik het vreselijk irritant al die 'onzin' threads', tis gewoon forum vervuiling.

[ Voor 37% gewijzigd door Terryb47 op 28-07-2007 10:17 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terryb47 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:12:
Ik vind ook dat er nu veel te veel wildgroei is van topics, nu kan elke malloot z'n eigen topic openen genaamd: ik wil waterkoeling - waar te beginnen.

[...]

maar nu lezen mensen dus echt helemaal niet meer voordat ze gaan roepen. vroeger kon je tenminste nog wijzen naar de TS voor info, maar nu? Dan mag je het hele verhaal van voor af aan weer gaan uitleggen, soms doe ik het met plezier maar nu vind ik het vreselijk irritant al die 'onzin' threads', tis gewoon forum vervuiling.
Idd, en tegelijker tijd daalt het niveau ook enorm hierdoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Nu na enkele weken met het nieuwe beleid geleefd te hebben wil ik toch weer even een opmerking maken. Het gaat weer over het grote WC-topic

Ik ben er nog niet over te spreken eerlijk gezegd :X Ik mis opeens een hoop users die niet meer/een stuk minder posten zoals Ixl85, Roamer, Vandread, Pilske, Bulls enz. Ook zijn er opeens een hoop topics waar absoluut geen research wordt gedaan, het niveau laag is en zo maar wat wordt geroepen. Een paar aanhalingen

Check my WC

HELPPPP welke WC blokjes

Alleen die titel al :X Ook heel weinig research gedaan en wij moeten alles maar voorkouwen.

[Waterkoeling] Nieuw Budget €250,-

Opzich een goed topic maar wordt van alle kanten gekaapt.

''Vroeger'' in het grote WC topic had je ook van dit soort lijstjes maar daar deed men iig research en waren het over het algemeen kleine veranderingen die wij suggereerden (goed gespeld?). Nu moeten we opeens de hele set aanpassen. Dan kunnen we beter een BBG maken en ze daar naar door verwijzen.

Over the top WC voor CiP

Een goed topic maar krijgt weinig respons. In het grote waterkoelingstopic zouden de WC-geleerden hier allemaal al lang hebben gereageerd.

wil T-line maar hoe moet ik hem afdichten?

Een kleine vraag welke makkelijk beantwoord zou kunnen worden in een topic. Maar nu is het weer een nieuw topic waar ook mensen reageren die absoluut nog nooit gehoord hebben van een T-line laat staan wat het nut ervan is.

[WC] Schroefdraad kapot

Weer hetzelfde verhaal. Weer een topic voor een vraag die zo beantwoord kan worden. In dit geval is ie wel goed beantwoord maar er zijn genoeg voorbeelden waarin dit niet het geval is.

Blijvende luchtbellen stroom in nieuwe setup

Weer hetzelfde verhaal

Dit zijn enkel nog maar de topics die op dit moment in de lijst staan. Ik vind het jammer dat mensen die wel hun best doen minder goed worden geholpen en dat de mensen die absoluut nergens naar kijken ook maar rukraak (slecht) advies krijgen omdat de users met verstand ervan die de moeite nemen om te reageren door de slechte SP (begrijpelijk maar jammer voor de TS).

Gelukkig zijn er nog een paar users die wel hun best doen en ook zijn er nog steeds users met verstand ervan die goed reageren (Ramius, Vandread) maar het is een heel stuk minder.

T.b.v. het niveau,de gezelligheid en de leuke discussies zou ik dus weer een aanvraag willen indienen voor een centraal topic. Ik ben ongetwijfeld niet de enige hier. Een andere optie zou zijn om samen met wat andere users idd. een Best Buy Guide op te stellen en mensen daar maar naar te verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+1

Prima onderbouwd zo,

Eerder werd er ook strenger gemod...
Toen gingen er topics dicht om soms kleine dingen.

Maak dingen sticky of een groot centraal topic.
De belangrijke dingen worden nu onderdrukt door de wat mindere topics.
Het topic bv van de shops is zon topic waar niet veel gepost wordt, maar dit is wel een handig topic voor mensen die net komen kijken. En die gaan dit topic niet vinden als ie ergens onderaan bungelt.

Het is iig op deze manier stuk minder...
Wordt inderdaad tijd dat er wat aan gedaan wordt.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 20-08-2007 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 19:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, ik kan niet anders dan het met bovenstaande eensch zijn. In de andere subfora is gebleken dat de nieuwe opzet prima werkt (iig de subfora die ik regelmatig bezoek), maar hier mist er toch iets. Ik wil niet direct aangeven dat het terug moet naar de oude situatie, maar wellicht kan het nog anders. Het werken met Sticky's lijkt mij al een goede. Verder wellicht een herintegratie met DOC, maar dan een verdere subverdeling in lucht-, water-, subzerokoeling oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
TCA en DOC gescheiden werkt wel goed vind ik :) Dat hoeft niet te veranderen maar gewoon een centraal topic, een sticky of zoiets. Als je kijkt naar ''Het grote welke voeding heb ik nodig? topic'' zie je ook dat er een paar users zitten met verstand van zaken. De rest van de users weten dit en posten hun vraag. Ze weten ook dat die users met verstand niet 24/7 online zijn en wachten gewoon netjes op antwoord welke ze dan ook altijd krijgen. Heel goed geregeld IMO en zo zou het ook kunnen zijn bij een waterkoeltopic :)

Het andere idee van een BBG voor waterkoeling lijkt me ook nog geen slecht plan. Als er een paar users zijn die hier wat tijd aan willen besteden komen we een heel eind :) Je kan bijvoorbeeld gewoon een sticky maken met daarin een lijst met wat goede blokjes zijn op dit moment. Ik weet dat er enkele users waaronder ikzelf die vaak op XS kijken. Deze users houden vaak de ontwikkelingen wel in de gaten. Als er dan weer een ander blokje beter is kunnen we dit aanpassen en zo de guide up-to-date houden. Je kan er dan een reden bijzetten waarom deze beter is dan de ander en je kan er een topic bij openen waar de users kunnen discusieëren of ie wel echt beter is enz :)

Mogelijkheden genoeg maar liever niet zoals het nu gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 19:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

BBG lijkt een aardige optie, maar vergis je niet in de hoeveelheid werk die er in gaat zitten. De ontwikkelingen in WC land gaan misschien niet heel hard, maar er dient wel rekening gehouden te worden met alle verschillende systemen (CPU's, graka's, enz.). Toch lijkt het me geen slecht plan om op die manier een hoop 'eenvoudige' startersvragen af te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat is zeker waar. Echter moet het met een paar users toch te doen zijn :) Ik ben zelf wel bereid om me hiervoor in te zetten. Ik denk ook dat Ixl85,Roamor en Ramius ook wel willen meehelpen en mss jij ook?

Klein voorbeeldje:

CPU blok:
-D-tek Fuzion. Geschikt voor Socket X,Y en Z.
-Alternatief: Swiftech Apogee of Storm.
-Reden: Goed ontwerp en vaak net iets beter dan de ander omdat... enz.
-Afbeelding en pricewatchlink

Als we deze dan om de 2 week bijvoorbeeld eens updaten als er dan weer iets nieuws is. En andere dingen zoals slangen,koppelingen ed. hoef je natuurlijk maar 1 keer te doen. Hooguit een merk als Masterclear toevoegen als alternatief voor Tygon ed.

Als het er eenmaal is valt het wel mee dus. Maar dit is maar een idee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Maar had je dan een BBG willen zien die wordt opgenomen in het ervaringentopic? Dat lijkt mij eigenlijk het beste, ivm met verwijzingen etc. Zodra we bij het volgende deeltje zijn aangekomen, wil ik de aanpassingen eventueel wel bijhouden in de TS. De TS moet sowieso weer eens op de schop, want sommige dingen zijn erg gedateerd. ;)

Om dubbel werk te voorkomen, kun je je bijvoorbeeld richten op de ontwikkelingen in pompjes of CPU blocks, en dat samen te voegen met andere ervaringen om zo tot een complete set te kunnen komen. Ik zie dat wel zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Roamor op 20-08-2007 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wat jij voorstelt lijkt me een heel goed plan :) De andere gebruikers moeten dan natuurlijk wel weten dat er dan zoiets inzit dus een kleine mededeling ergens zou wel fijn zijn dan. Maar dat is een zorg voor later dan.

Ik zal zo ff een TCA mod PM'en om hem even te vragen wat hij van ons idee vindt. Dan zouden we daarna eventueel concrete plannen kunnen maken.

Edit: Apen-nootjes ge'PM'ed:
Zelf sta ik hier natuurlijk niet on-welwillend tegenover ;) Ik zal Twynn ook eens erop wijzen :)

[ Voor 16% gewijzigd door TEAMIKKE op 20-08-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nice job! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Voor de duidelijkheid: Dat was dus het antwoord van Apen-Nootjes :P Het wachten is dus even op de mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 11:28

mux

99% efficient!

Ik heb een vraagje:

ik kan in het geheel van TCA geen underclock-verzameltopic vinden. Kijk ik heel erg met mijn neus of is het toegestaan om eens een mooie TS te maken over underclocking om daar wat te discussieren en ervaringen uit te wisselen? Zo'n topic zal wel een klein beetje uit de toon vallen met het geheel gezien ik voornamelijk veel succes heb gehad met underclocking in laptops, en het daar ook het nuttigste is. Is TCA hier de juiste plaats voor?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Met name de laptops zijn daarin wel vertegenwoordigd: Centrino ondervolt topic!.

En volgens mij hoort het zeker wel in TCA thuis, aangezien het ook spelen is met de limieten van je hardware. Tweaking dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Even een appart topic over de hele discussie mbt waterkoelingsvragen : Waterkoelingstopics - Hoe gaan we ermee om?

Daar willen we proberen een nieuwe invulling te geven en hiermee de bezwaren uit de weg te ruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed dat er zon topic is, want meeste "vaste" mensen vinden zoals het nu is niet helemaal je van het...

Mn mening gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 11:28

mux

99% efficient!

Roamor schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:47:
Met name de laptops zijn daarin wel vertegenwoordigd: Centrino ondervolt topic!.

En volgens mij hoort het zeker wel in TCA thuis, aangezien het ook spelen is met de limieten van je hardware. Tweaking dus. :)
Goh, die is ook al een paar weekjes oud. Centrino Hardware Control (tegenwoordig Notebook Hardware Control) werkt al niet meer met core 2 duo en er zitten nog onvolledigheden in andere software. Nog even wachten dus, dan zal dat topic wel weer vlam vatten. Bedankt voor het wijzen op dat topic :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 22:45

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Ik ben het met kikke eens.

- men doet weinig research op de kleine topics
- de mensen waar men van kan leren reageren bijna niet meer
- door all kleine topic zijn de grote topics niet eens meer terug te vinden

Het liefst zie ik de grote "verzamel" topics weer in gebruik waar je snel antwoord hebt, wordt gecorrigeerd op de regels & en het nodige leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Zygivt schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:54:
Ik ben het met kikke eens.

- men doet weinig research op de kleine topics
- de mensen waar men van kan leren reageren bijna niet meer
- door all kleine topic zijn de grote topics niet eens meer terug te vinden

Het liefst zie ik de grote "verzamel" topics weer in gebruik waar je snel antwoord hebt, wordt gecorrigeerd op de regels & en het nodige leert.
Als je dat ook even hier zou willen posten dan houden we het centraler en is het overtuigender :)

Waterkoelingstopics - Hoe gaan we ermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Mijn Chipset koeler is bezig zijn laatste adem uit te 'blazen'....
Nu ben ik dus vandaag meerdere zaken afgegaan, maar blijkt dus dat je deze krengen ook al moet bestellen.

Zit je dus met een dergelijk probleem, kun je drie dagen wachten voordat je er wat aan kunt doen.
Aangezien ik nu zo'n twee jaar computer-klacht vrij was, is die nieuwe 'klantvriendelijke' ontwikkeling me een beetje ontgaan.

Achteraf gezien, had ik het kunnen weten, toen Funprice de deuren sloot en nu puur online doorgaat.
Voor mij als consument is dit nou niet de 'verbetering' waar ik heb op zitten wachten.

Naast de drie dagen die ik moet wachten, voordat ik mijn product mag ontvangen, is de prijs ook niet lager dan voorheen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84457 op 03-01-2009 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Anoniem: 84457 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:34:
Mijn Chipset koeler is bezig zijn laatste adem uit te 'blazen'....
Nu ben ik dus vandaag meerdere zaken afgegaan, maar blijkt dus dat je deze krengen ook al moet bestellen.

Zit je dus met een dergelijk probleem, kun je drie dagen wachten voordat je er wat aan kunt doen.
Aangezien ik nu zo'n twee jaar computer-klacht vrij was, is die nieuwe 'klantvriendelijke' ontwikkeling me een beetje ontgaan.

Achteraf gezien, had ik het kunnen weten, toen Funprice de deuren sloot en nu puur online doorgaat.
Voor mij als consument is dit nou niet de 'verbetering' waar ik heb op zitten wachten.

Naast de drie dagen die ik moet wachten, voordat ik mijn product mag ontvangen, is de prijs ook niet lager dan voorheen.
Huh? :? Je post een klacht over "Funprice" hier op tweakers.net?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 10:24
Wist niet waar ik dit anders moest zetten maar ik heb een nieuw centraal overclocktopic geopend.
Over de Lynnfield i5/i7's op de LGA1156 socket. Ik vond nergens een topic hiervan maar mocht er toch een ander zijn, dan gooi die van mij maar op slot:

LGA1156 Core i5/i7 Overclock topic - deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Overclocking & Tweaking FAQ is aan een update toe. De modernste daar genoemde processor is een P4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik wil me core i5 2400 OC'en op een P67 moederbord. Ik weet dat ik maximaal 3800MHz kan halen maar dat vindt ik genoeg. Het probleem is alleen dat me CPU volgens realtemp 90 C wordt tijdens een stress test. Zonder overclock :S
Mijn CPU koeler is een Scythe Mugen 2 en alle fans draaiden op 100%.

Hyundai Ioniq Electric 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Trokken schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:20:
Ik wil me core i5 2400 OC'en op een P67 moederbord. Ik weet dat ik maximaal 3800MHz kan halen maar dat vindt ik genoeg. Het probleem is alleen dat me CPU volgens realtemp 90 C wordt tijdens een stress test. Zonder overclock :S
Mijn CPU koeler is een Scythe Mugen 2 en alle fans draaiden op 100%.
Sowieso hoort je vraag niet in dit topic. Je kan dan beter terecht in het Sandy Bridge OC topic.

Wat betreft je vraag, kan het bijna niet anders dan dat je koeler er niet goed op zit.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit is een feedback-topic met betrekking tot Overclocking & Tweaking! Het is dus geen topic voor problemen of vragen m.b.t. overklokken, maar om verbeterpunten voor het subforum te bespreken.